Odbor za statutarno - pravna pitanja Općine Viškovo na
sjednici održanoj 28. listopada 2013. godine utvrdio je pročišćeni tekst Statuta Općine Viškovo. Pročišćeni tekst Statuta Općine Viškovo obuhvaća Statut Općine Viškovo
(»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj:
25/09.), Odluku o izmjenama i dopunama Statuta Općine
Viškovo (»Službene novine Primorsko-goranske županije
broj: 6/13.) Odluku o izmjenama i dopunama Statuta
Općine Viškovo (»Službene novine Primorsko-goranske
županije« broj: 15/13.) i Odluku o 3. izmjenama i dopunama Statuta Općine Viškovo (»Službene novine Primorsko-goranske županije broj: 33/13.) u kojima je utvrđeno
vrijeme stupanja na snagu.
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Statutom se podrobnije uređuje samoupravni djelokrug Općine Viškovo, njezina obilježja, javna priznanja,
suradnja s drugim jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave, neposrednog sudjelovanje građana u
odlučivanju, provođenje referenduma o pitanjima iz samoupravnog djelokruga, ovlasti i način rada tijela Općine
Viškovo, ostvarivanje prava pripadnika nacionalnih
manjina, ustrojstvo i rad javnih službi, mjesnu samoupravu
te druga pitanja od važnosti za ostvarivanje prava i obveza
Općine Viškovo.
Članak 2.
Općina Viškovo je jedinica lokalne samouprave.
Naziv i područje Općine Viškovo određeni su zakonom.
Granice Općine Viškovo u prirodi su obilježene na način
utvrđen posebnim propisima.
Granice Općine Viškovo mogu se mijenjati na način i po
postupku propisanom zakonom.
Članak 3.
Općina Viškovo je pravna osoba.
Sjedište Općine Viškovo je u Viškovu, Vozišće 3.
II. OBILJEŽJA OPĆINE VIŠKOVO
Članak 4.
Općina Viškovo ima grb, zastavu, a može imati i svečanu
pjesmu.
Obilježjima iz stavka 1. ovog članka predstavlja se
Općina Viškovo i izražava pripadnost Općini Viškovo.
Način uporabe i zaštita obilježja Općine Viškovo utvrđen je posebnom odlukom Općinskog vijeća.
Članak 5.
Grb Općine Viškovo: U plavome polju zlatno/žuto
»zvončarsko« zvono s bijelim konopom, u glavi štita bijelo
pero.
Članak 6.
Zastava Općine Viškovo: Zastava omjera 1:2 crvene
boje sa žuto obrubljenim grbom Općine Viškovo u sredini.
Članak 7.
Dan Općine Viškovo je 15. travnja i taj se dan svečano
slavi kao općinski blagdan.
U Općini Viškovo se svečano obilježava blagdan Sv.
Mateja, zaštitnika Općine Viškovo 21. rujna.
III. JAVNA PRIZNANJA
Članak 8.
Općinsko vijeće dodjeljuje javna priznanja za iznimna
dostignuća i doprinos od osobitog značenja za razvitak i
ugled Općine Viškovo, a naročito za uspjehe u unapređivanju gospodarstva, znanosti, kulture, zaštite i unapređivanja
čovjekovog okoliša, športa, tehničke kulture, zdravstva,
skrbi o djeci, starijima i nemoćnima i drugih javnih djelatnosti te za poticanje aktivnosti koje su tome usmjerene.
Članak 9.
Uvjeti za dodjelu javnih priznanja, njihov izgled i oblik,
kriterij i postupnost njihove dodjele, tijela koja provode
postupak i dodjeljuju priznanja, uređuje se posebnom odlukom Općinskog vijeća.
IV. SURADNJA S DRUGIM JEDINICAMA
LOKALNE I PODRUČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE
Članak 10.
Ostvarujući zajednički interes u unapređivanju gospodarskog, društvenog i kulturnog razvitka, Općina Viškovo
uspostavlja i održava suradnju s drugim jedinicama lokalne
samouprave u zemlji i inozemstvu, u skladu sa zakonom i
međunarodnim ugovorima. Suradnja se može ostvariti
kroz zajednička udruženja i asocijacije, s tim da Općina
Viškovo može donijeti odluku o pristupanju nacionalnoj
udruzi općina i drugim gradovima.
Članak 11.
Općinsko vijeće donosi odluku o uspostavljanju suradnje, odnosno o sklapanju sporazuma (ugovora, povelje,
memoranduma i sl.) o suradnji sa pojedinim jedinicama
lokalne samouprave, kada ocijeni da postoji dugoročan i
trajan interes za uspostavljanje suradnje i mogućnosti za
njezino razvijanje.
Kriteriji za uspostavljanje suradnje, te postupak donošenja odluke uređuje se posebnom odlukom Općinskog
vijeća.
Članak 12.
Sporazum o suradnji Općine Viškovo i općine ili grada
druge države objavljuje se u službenom glasilu Primorsko-goranske županije.
V. SAMOUPRAVNI DJELOKRUG
Članak 13.
Općina Viškovo je samostalna u odlučivanju u poslovima iz samoupravnog djelokruga u skladu s Ustavom
Republike Hrvatske i zakonom, te podliježe samo nadzoru
zakonitosti rada i akata tijela Općine Viškovo.
Članak 14.
Općina Viškovo u samoupravnom djelokrugu obavlja
poslove lokalnog značaja kojima se neposredno ostvaruju
potrebe građana, a koji nisu Ustavom ili zakonom dodijeljeni državnim tijelima i to osobito poslove koji se odnose
na:
-uređenje naselja i stanovanje,
-prostorno i urbanističko planiranje,
-komunalno gospodarstvo,
-brigu o djeci,
-socijalnu skrb,
-primarnu zdravstvenu zaštitu,
-odgoj i osnovno obrazovanje,
-kulturu, tjelesnu kulturu i šport,
-zaštitu potrošača,
-zaštitu i unapređenje prirodnog okoliša,
-protupožarnu zaštitu i civilnu zaštitu,
-promet na svom području, te
-ostale poslove sukladno posebnim zakonima.
Općina Viškovo obavlja poslove iz samoupravnog djelokruga sukladno posebnim zakonima kojima se uređuju
pojedine djelatnosti iz stavka 1. ovog članka.
Poslovi iz samoupravnog djelokruga detaljnije se utvrđuju odlukama Općinskog vijeća i Općinskog načelnika u
skladu sa zakonom i ovim Statutom.
Članak 15.
Općina Viškovo može organizirati obavljanje pojedinih
poslova iz članka 14. ovog Statuta zajednički s drugom jedinicom lokalne samouprave ili više jedinica lokalne samouprave, osnivanjem zajedničkog tijela, zajedničkog upravnog odjela ili službe, zajedničkog trgovačkog društva ili
zajednički organizirati obavljanje pojedinih poslova u
skladu s posebnim zakonom.
Odluku o obavljanju poslova na način propisan u stavku
1. ovog članka donosi Općinsko vijeće, temeljem koje
Općinski načelnik sklapa sporazum o osnivanju zajedničkog upravnog tijela kojim se propisuje financiranje, način
upravljanja, odgovornost, statusna pitanja službenika i
namještenika i druga pitanja od značaja za tijelo.
Članak 16.
Općinsko vijeće Općine Viškovo, može posebnom odlukom pojedine poslove iz samoupravnog djelokruga Općine
Viškovo prenijeti na Primorsko-goransku županiju,
odnosno mjesnu samoupravu u skladu sa njezinim Statutom.
VI. NEPOSREDNO SUDJELOVANJE GRAĐANA
U ODLUČIVANJU
Članak 17.
Građani mogu neposredno sudjelovati u odlučivanju o
lokalnim poslovima putem lokalnog referenduma i mjesnog zbora građana, u skladu sa zakonom i ovim Statutom.
Članak 18.
Referendum se može raspisati radi odlučivanja o prijedlogu o promjeni Statuta Općine, o prijedlogu općeg akta ili
drugog pitanja iz djelokruga Općinskog vijeća, kao i o drugim pitanjima određenim zakonom.
Prijedlog za donošenje odluke o raspisivanju referenduma iz stavka 1. ovog članka može temeljem odredaba
zakona i ovog Statuta, dati jedna trećina članova Općinskog vijeća, Općinski načelnik, većina vijeća mjesnih
odbora na području Općine i 20% ukupnog broja birača
upisanih u popis birača Općine.
Članak 19.
Ako je raspisivanje referenduma predložila najmanje
jedna trećina članova Općinskog vijeća, odnosno ako je
raspisivanje referenduma predložio Općinski načelnik te
ako je raspisivanje referenduma predložila većina vijeća
mjesnih odbora na području Općine Viškovo, Općinsko
vijeće dužno je izjasniti se o podnesenom prijedlogu te
ako prijedlog prihvati, donijeti odluku o raspisivanju referenduma u roku od 30 dana od zaprimanja prijedloga.
Odluka o raspisivanju referenduma donosi se većinom
glasova svih članova Općinskog vijeća.
Ako je raspisivanje referenduma predložilo 20% od
ukupnog broja birača u Općini Viškovo, Općinsko vijeće
dostavit će zaprimljeni prijedlog središnjem tijelu državne
uprave nadležnom za lokalnu i područnu (regionalnu)
samoupravu u roku od 8 dana od zaprimanja prijedloga.
Središnje tijelo državne uprave nadležno za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu će u roku od 60 dana od
dostave utvrditi ispravnost podnesenog prijedloga,
odnosno utvrditi je li prijedlog podnesen od potrebnog
broja birača u općini i je li referendumsko pitanje sukladno
odredbama Zakona te odluku o utvrđenom dostaviti
Općinskom vijeću. Ako središnje tijelo državne uprave
nadležno za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu
utvrdi da je prijedlog ispravan, Općinsko vijeće raspisat
će referendum u roku od 30 dana od zaprimanja odluke.
Protiv odluke središnjeg tijela državne uprave kojom je
utvrđeno da prijedlog nije ispravan nije dozvoljena žalba,
već se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske.
Općinsko vijeće može raspisati savjetodavni referendum
o pitanjima iz svog djelokruga. Odluka donesena na savjetodavnom referendumu nije obvezatna za Općinsko vijeće.
Članak 20.
Odluka o raspisivanju referenduma sadrži naziv tijela
koje raspisuje referendum, područje za koje se raspisuje
referendum, naziv akta o kojem se odlučuje na referendumu, odnosno naznaku pitanja o kojem će ash;broj54 Utorak,31.prosinca2013.
vati, obrazloženje akta ili pitanja o kojima se raspisuje referendum, referendumsko pitanje ili pitanja, odnosno jedan
ili više prijedloga o kojima će birači odlučivati, te dan održavanja referenduma.
Članak 21.
Pravo glasovanja na referendumu imaju građani koji
imaju prebivalište na području Općine, odnosno na području za koje se raspisuje referendum i upisani su u popis
birača.
Članak 22.
Odluka donesena na referendumu o pitanjima iz članka
18. stavka 1 ovog Statuta obvezatna je za Općinsko vijeće.
Članak 23.
Postupak provođenja referenduma i odluke donijete na
referendumu podliježu nadzoru zakonitosti općih akata,
kojeg provodi središnje tijelo državne uprave nadležno za
lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu.
Članak 24.
Općinsko vijeće može tražiti mišljenje od zborova građana o prijedlogu općeg akta ili drugog pitanja iz djelokruga Općine kao i o drugim pitanjima određenim zakonom.
Prijedlog za traženje mišljenja iz stavka 1. ovog članka
može dati jedna trećina vijećnika Općinskog vijeća i općinski načelnik.
Općinsko vijeće dužno je razmotriti prijedlog iz stavka 2.
ovog članka u roku od 60 dana od dana zaprimanja prijedloga.
Odlukom iz stavka 1. ovog članka određuju se pitanja o
kojima će se tražiti mišljenje od zborova građana te vrijeme u kojem se mišljenje treba dostaviti.
Članak 25.
Zbor građana saziva predsjednik Općinskog vijeća u
roku od 15 dana od dana donošenja odluke Općinskog
vijeća.
Za pravovaljano izjašnjavanje na zboru građana
potrebna je prisutnost najmanje 5 % birača upisanih u
popis birača mjesnog odbora za čije područje je sazvan
zbor građana.
Izjašnjavanje građana na zboru građana je javno, a
odluke se donose većinom glasova prisutnih građana.
Članak 26.
Građani imaju pravo predlagati Općinskom vijeću donošenje određenog akta ili rješavanja određenog pitanja iz
djelokruga Općinskog vijeća.
Općinsko vijeće raspravlja o prijedlogu iz stavka l. ovog
članka, ako prijedlog potpisom podrži najmanje 10%
birača upisanih u popis birača Općine.
Općinsko vijeće dužno je dati odgovor podnositeljima,
najkasnije u roku od 3 mjeseca od prijema prijedloga.
Članak 27.
Građani i pravne osobe imaju pravo podnositi predstavke i pritužbe na rad tijela Općine Viškovo kao i na
rad njegovih upravnih tijela, te na nepravilan odnos zaposlenih u tim tijelima kada im se obraćaju radi ostvarivanja
svojih prava i interesa ili izvršavanja svojih građanskih dužnosti.
Na podnijete predstavke i pritužbe čelnik tijela Općine
Viškovo, odnosno pročelnik upravnog tijela dužan je odgovoriti u roku od 30 dana od dana podnošenja predstavke,
odnosno pritužbe.
Ostvarivanje prava iz stavka 1. ovog članka osigurava se
ustanovljavanjem knjige pritužbi, neposrednim komuniciranjem s ovlaštenim predstavnicima tijela Općine te ukoliko za to postoje tehničke pretpostavke, sredstvima elektroničke komunikacije.
VII. TIJELA OPĆINE VIŠKOVO
Članak 28.
Tijela Općine Viškovo su Općinsko vijeće i Općinski
načelnik.
1. OPĆINSKO VIJEĆE
Članak 29.
Općinsko vijeće predstavničko je tijelo građana i tijelo
lokalne samouprave, koje donosi odluke i akte u okviru
prava i dužnosti Općine, te obavlja i druge poslove u
skladu sa Ustavom, zakonom i ovim Statutom.
Ako zakonom ili drugim propisom nije jasno određeno
nadležno tijelo za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga, poslovi i zadaće koje se odnose na uređivanje
odnosa iz samoupravnog djelokruga u nadležnosti su
Općinskog vijeća, a izvršni poslovi i zadaće u nadležnosti
su Općinskog načelnika.
Ukoliko se na način propisan stavkom 2. ovog članka ne
može utvrditi nadležno tijelo, poslove i zadaće obavlja
Općinsko vijeće.
Članak 30.
Općinsko vijeće čini 17 vijećnika.
Općinsko vijeće može imati i više od 17 vijećnika ako je
to potrebno da bi se osigurala odgovarajuća zastupljenost
nacionalne manjine u Općinskom vijeću sukladno Ustavnom zakonu o pravima nacionalnih manjina.
Članak 31.
Pripadnicima srpske nacionalne manjine jamči se zastupljenost u Općinskom vijeću sukladno odredbama Ustavnog
zakona o pravima nacionalnih manjina.
Članak 32.
Općinsko vijeće ima predsjednika i dva potpredsjednika
koje bira između vijećnika.
Prijedlog za izbor predsjednika i potpredsjednika može
dati Odbor za izbor i imenovanja kao i 1/3 vijećnika u
Općinskom vijeću.
Predsjednik i potpredsjednici biraju se većinom glasova
svih članova vijeća.
Potpredsjednici Općinskog vijeća u pravilu se biraju na
način da se jedan potpredsjednik bira iz reda predstavničke
većine , a drugi iz reda predstavničke manjine, na njihov
prijedlog.
Članak 33.
Kada je predloženo više kandidata za predsjednika i
potpredsjednika Općinskog vijeća, a ni jedan od kandidata
ne dobije većinu glasova od ukupnog broja vijećnika, glasovanje se ponavlja na način da se ne glasuje o kandidatu
koji je dobio najmanji broj glanca2013. Stranica9097—broj54
U ponovljenom glasovanju kandidat je izabran ako je
dobio većinu glasova od ukupnog broja vijećnika.
Članak 34.
Općinsko vijeće donosi:
-Statut Općine,
-Poslovnik o radu,
-Proračun Općine i projekcije Proračuna,
-Polugodišnji i godišnji izvještaj o izvršenju Proračuna,
-odluku o privremenom financiranju,
-odlučuje o stjecanju i prijenosu dionica i udjela Općine
Viškovo u trgovačkim društvima kojih je Općina
Viškovo osnivač ili u njima ima vlasnički udio,
-odlučuje o davanju suglasnosti za zaduživanje trgovačkih društava i drugih pravnih osoba u kojima je
Općina Viškovo jedini osnivač ili u njima ima većinski
vlasnički udio za iznose zaduženja koji prelaze iznos
od 1.000.000,00 kn,
-odlučuje o davanju suglasnosti za zaključenje svakog
pojedinačnog ugovora trgovačkih društava i drugih
pravnih osoba u kojima je Općina Viškovo jedini osnivač ili u njima ima većinski vlasnički udio, a u kojima
su takva trgovačka društva ili pravne osobe ugovorne
strane, ukoliko vrijednost ugovora prelazi iznos od
1.000.000,00 kn,
-odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina i nekretnina
Općine čija ukupna vrijednost prelazi 0,5% iznosa prihoda bez primitaka ostvarenih u godini koja prethodi
godini u kojoj se odlučuje o stjecanju i otuđenju
pokretnina i nekretnina te raspolaganju ostalom imovinom, odnosno čija je pojedinačna vrijednost veća
od 1.000.000 kuna),
-odluku o uvjetima, načinu i postupku gospodarenja
nekretninama u vlasništvu općine
-odluku o promjeni granice Općine Viškovo
-uređuje ustrojstvo i djelokrug upravnih odjela i službi,
-donosi odluku o kriterijima za ocjenjivanje službenika
i načinu provođenja ocjenjivanja,
-osniva javne ustanove, ustanove, trgovačka društva i
druge pravne osobe, za obavljanje gospodarskih, društvenih, komunalnih i drugih djelatnosti od interesa
za Općinu,
-daje prethodne suglasnosti na statute ustanova, ukoliko zakonom ili odlukom o osnivanju nije drugačije
propisano,
-donosi odluke o potpisivanju sporazuma o suradnji s
drugim jedinicama lokalne samouprave, u skladu sa
općim aktom i zakonom,
-raspisuje lokalni referendum,
-bira i razrješava predsjednika i potpredsjednike Općinskog vijeća,
-bira i razrješava predsjednike i članove radnih tijela
Općinskog vijeća,
-odlučuje o pokroviteljstvu,
-donosi odluku o kriterijima, načinu i postupku za
dodjelu javnih priznanja i dodjeljuje javna priznanja,
-imenuje i razrješava i druge osobe određene zakonom,
ovim Statutom i posebnim odlukama Općinsko vijeća,
-donosi odluke i druge opće akte koji su mu stavljeni u
djelokrug zakonom i podzakonskim aktima i ovim Statutom.
U vrijeme kada Općinsko vijeće ne zasjeda, predsjednik
Općinskog vijeća može u ime Općinskog vijeća preuzeti
pokroviteljstvo društvene, znanstvene, kulturne, sportske
ili druge manifestacije od značaja za Općinu Viškovo. O
preuzetom pokroviteljstvu predsjednik obavještava Općinsko vijeće na prvoj sljedećoj sjednici Općinskog vijeća.
Članak 35.
Općinsko vijeće raspustit će Vlada Republike Hrvatske:
1.ako donese odluku ili drugi akt kojim ugrožava suverenitet i teritorijalnu cjelovitost Republike Hrvatske,
2.ako predstavničko tijelo novoustrojene jedinice
lokalne, odnosno područne (regionalne) samouprave
ne donese statut u roku od 60 dana od dana konstituiranja,
3.ako učestalo donosi opće akte suprotne Ustavu,
zakonu ili drugom propisu ili zbog učestalih,težih
povreda zakona i drugih propisa,
4.ako iz bilo kojih razloga trajno ostane bez broja članova potrebnog za rad i donošenje odluka,
5.ako ne može donositi odluke iz svog djelokruga dulje
od tri mjeseca,
6.ako ne raspiše referendum iz članka 19.
Na prijedlog središnjeg tijela državne uprave nadležnog
za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Vlada
Republike Hrvatske istovremeno će raspustiti Općinsko
vijeće i razriješiti Općinskog načelnika i njegove zamjenike
koji su izabrani zajedno s njim ako u zakonom određenom
roku ne bude donesen proračun, odnosno odluka o privremenom financiranju.
Članak 36.
Funkcija predsjednika i potpredsjednika vijeća je
počasna i za to obnašatelji funkcije ne primaju plaću. Predsjednik i potpredsjednici imaju pravo na naknadu sukladno
posebnoj odluci Općinskog vijeća.
Članak 37.
Predsjednik Općinskog vijeća:
-zastupa Općinsko vijeće
-saziva i organizira, te predsjedava sjednicama Općinskog vijeća,
-predlaže dnevni red Općinskog vijeća,
-upućuje prijedloge ovlaštenih predlagatelja u propisani
postupak,
-brine o postupku donošenja odluka i općih akata,
-održava red na sjednici Općinskog vijeća,
-usklađuje rad radnih tijela,
-potpisuje odluke i akte koje donosi Općinsko vijeće,
-dostavlja statut, poslovnik, proračun i druge opće akte
predstojniku ureda državne uprave u županiji s izvatkom iz zapisnika u roku od 15 dana od dana donošenja,
-dostavlja akte koje donosi Općinsko vijeće bez odgode
Općinskom načelniku,
-brine o suradnji Općinskog vijeća i Općinskog načelnika,
-brine se o zaštiti prava vijećnika,
-obavlja i druge poslove određene zakonom i Poslovnikom Općinskog viash;broj54 Utorak,31.prosinca2013.
Članak 38.
Mandat članova Općinskog vijeća traje četiri godine a
počinje danom konstituiranja Općinskog vijeća i traje do
stupanja na snagu odluke Vlade Republike Hrvatske o
raspisivanju izbora.
Funkcija članova Općinskog vijeća je počasna i za to
vijećnik ne prima plaću.
Vijećnici imaju pravo na naknadu u skladu s posebnom
odlukom Općinskog vijeća.
Vijećnici nemaju obvezujući mandat i nisu opozivi.
Članak 39.
Vijećniku prestaje mandat prije isteka vremena na koji
je izabran:
-ako podnese ostavku koja je zaprimljena najkasnije tri
dana prije zakazanog održavanja sjednice Općinskog
vijeća i ovjerena kod javnog bilježnika najranije
osam dana prije podnošenja iste danom dostave
ostavke shodno pravilima o dostavi propisanim Zakonom o općem upravnom postupku,
-ako je pravomoćnom sudskom odlukom potpuno lišen
poslovne sposobnosti, danom pravomoćnosti sudske
odluke,
-ako je pravomoćnom sudskom presudom osuđen na
bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju dužem od šest
mjeseci, danom pravomoćnosti presude,
-ako mu prestane prebivalište na području Općine
Viškovo, danom prestanka prebivališta,
-ako mu prestane hrvatsko državljanstvo sukladno
odredbama zakona kojim se uređuje hrvatsko državljanstvo, danom njegovog prestanka,
-smrću.
Vijećniku kojem prestane hrvatsko državljanstvo, a koji
je državljanin države članice Europske unije mandat ne
prestaje prestankom hrvatskog državljanstva.
Članak 40.
Vijećniku koji za vrijeme trajanja mandata prihvati
obnašanje dužnosti koja je prema odredbama zakona
nespojiva s dužnošću člana predstavničkog tijela, mandat
miruje, a za to vrijeme vijećnika zamjenjuje zamjenik, u
skladu s odredbama zakona. Vijećnik je dužan u roku od
8 dana od dana prihvaćanja nespojive dužnosti o tome obavijestiti predsjednika Općinskog vijeća, a mandat mu počinje mirovati protekom roka.
Po prestanku obnašanja nespojive dužnosti, vijećnik
nastavlja s obnašanjem dužnosti vijećnika, ako podnese
pisani zahtjev predsjedniku Općinskog vijeća u roku od
osam dana od dana prestanka obnašanja nespojive dužnosti. Mirovanje mandata prestaje osmog dana od dana podnošenja pisanog zahtjeva.
Ako vijećnik po prestanku obnašanja nespojive dužnosti
ne podnese pisani zahtjev iz stavka 2. ovog članka, smatrat
će se da mu mandat miruje iz osobnih razloga.
Vijećnik može tijekom trajanja mandata staviti svoj
mandat u mirovanje iz osobnih razloga, podnošenjem pisanog zahtjeva predsjedniku Općinskog vijeća, a mirovanje
mandata počinje teći od dana dostave pisanog zahtjeva
sukladno pravilima o dostavi propisanim Zakonom o
općem upravnom postupku.
Mirovanje mandata iz osobnih razloga ne može trajati
kraće od 6 mjeseci, a vijećnik nastavlja s obnašanjem dužnosti osmog dana od dana dostave pisane obavijesti predsjedniku Općinskog vijeća
Vijećnik može tražiti nastavljanje obnašanja dužnosti
vijećnika jedanput u tijeku trajanja mandata.
Članak 41.
Vijećnik ima prava i dužnosti:
-sudjelovati na sjednicama Općinskog vijeća
-raspravljati i glasovati o svakom pitanju koje je na
dnevnom redu sjednice Vijeća
-podnositi prijedloge akata i podnositi amandmane na
prijedloge akata
-postavljati pitanja iz djelokruga rada Općinskog vijeća,
-postavljati pitanja Općinskom načelniku,
-sudjelovati na sjednicama radnih tijela Općinskog
vijeća i na njima raspravljati, a u radnim tijelima
kojih je član i glasovati,
-prihvatiti se članstva u najviše 2 stalna radna tijela u
koje ga izabere Općinsko vijeće,
-tražiti i dobiti podatke, potrebne za obavljanje dužnosti vijećnika, od tijela Općine te u svezi s tim koristiti
njihove stručne i tehničke usluge,
-uvida u registar birača za vrijeme dok obavlja dužnost.
Vijećnik ne može biti kazneno gonjen niti odgovoran na
bilo koji drugi način, zbog glasovanja, izjava ili iznesenih
mišljenja i stavova na sjednicama Općinskog vijeća.
Vijećnik je dužan čuvati tajnost podataka, koji su kao
tajni određeni u skladu s pozitivnim propisima, za koje
sazna za vrijeme obnašanja dužnosti vijećnika.
Vijećnik ima i druga prava i dužnosti utvrđena odredbama zakona, ovog Statuta i Poslovnika Općinskog vijeća.
Članak 42.
Poslovnikom Općinskog vijeća detaljnije se uređuje
način konstituiranja, sazivanja, rad i tijek sjednice, ostvarivanje prava, obveza i odgovornosti vijećnika, ostvarivanje
prava i dužnosti predsjednika Općinskog vijeća, djelokrug,
sastav i način rada radnih tijela, način i postupak donošenja akata u Općinskom vijeću, postupak izbora i razrješenja, sudjelovanje građana na sjednicama te druga pitanja
od značaja za rad Općinskog vijeća.
Članak 43.
Općinsko Vijeće ima Mandatnu komisiju.
Mandatna komisija bira se na konstituirajućoj sjednici
vijeća na prijedlog predsjedavajućeg ili 1/3 vijećnika.
Mandatna komisija ima predsjednika i dva člana.
Mandatna komisija:
-na konstituirajućoj sjednici obavještava Općinsko
vijeće o provedenim izborima za Općinsko vijeće i
imenima izabranih vijećnika, temeljem objavljenih
rezultata nadležnog izbornog povjerenstva o provedenim izborima,
-obavještava Općinsko vijeće o podnesenim ostavkama
na vijećničku dužnost, te o zamjenicima vijećnika koji
umjesto njih počinju obavljati vijećničku dužnost,
-obavještava Općinsko vijeće o mirovanju mandata
vijećnika po sili zakona, o mirovanju mandata iz osobnih razloga i o mirovanju mandata zbog obnašanja
nespojive dužnosti te o zamjeniku vijećnika koji umjesto njega počinje obavljati vijećničku dužnca2013. Stranica9099—broj54
-obavještava Općinsko vijeće o prestanku mirovanja
mandata vijećnika.
Članak 44.
Općinsko Vijeće ima Odbor za statutarno-pravna pitanja
i Odbor za izbor i imenovanja.
Odbori iz stavka 1. ovoga članka biraju se na konstituirajućoj sjednici vijeća na prijedlog predsjedavajućeg ili 1/3
vijećnika.
Odbori iz prethodnog članka imaju predsjednika, zamjenika predsjednika i tri člana koji se u pravilu biraju iz
redova vijećnika, znanstvenih i stručnih djelatnika.
Poslovnikom Općinskog vijeća podrobnije će se regulirati rad sjednica odbora iz stavka 1. Ovog članka.
Članak 45.
Odbor za statutamo-pravna pitanja:
-predlaže Statut Općine i Poslovnik Općinskog vijeća,
-predlaže pokretanje postupka za izmjenu Statuta
odnosno Poslovnika Općinskog vijeća,
-razmatra prijedloge odluka i drugih općih akata koje
donosi Općinsko vijeće u pogledu njihove usklađenosti
s Ustavom i pravnim sustavom, te u pogledu njihove
pravne obrade i o tome daje mišljene i prijedloge
Općinskom vijeću,
-obavlja i druge poslove određene ovim Statutom.
Članak 46.
Odbor za izbor i imenovanja:
-predlaže izbor i imenovanja dužnosnika koje predlaže,
bira odnosno imenuje vijeće,
-predlaže imenovanja predstavnika vijeća u odredena
društvena tijela i organizacije,
-priprema i podnosi vijeću prijedlog za izbor članova te
predsjednika i zamjenika predsjednika radnih tijela
vijeća,
-obavlja druge poslove po odluci vijeća.
Članak 47.
Za proučavanje i razmatranje pojednih pitanja, te priprema i podnošenja odgovarajućih prijedloga za praćenje
provođenja utvrđene poltike i praćenja izvršavanja odluka
i općih akata vijeća, za koordinaciju u rješavanju pojedinih
pitanja, za proučavanje i raspravljanje i drugih pitanja iz
nadležnosti vijeća te za izvršavanje odredenih zadataka i
poslova od interesa za Općinsko vijeće, vijeće osniva
radna tijela.
Općinsko vijeće može osnovati stalna ili povremena
radna tijela.
Sva stalna i povremena radna tijela imaju predsjednika,
zamjenika predsjednika i tri člana koji se mogu birati iz
redova vijećnika.
Poslovnikom Općinskog vijeća podrobnije će se regulirati naziv, sastav, djelokrug rada i rad sjednica radnih
tijela.
Članak 48.
Radi razmatranja i drugih pitanja, vijeće može uz stalna
radna tijela osnivati povremena radna tijela.
Članak 49.
Odlukom o osnivanju povremenog radnog tijela uređuje
se njegov naziv, sastav, djelokrug i način rada.
2. OPĆINSKI NAČELNIK
Članak 50.
Općinski načelnik zastupa Općinu i nositelj je izvršne
vlasti Općine.
Mandat Općinskog načelnika traje četiri godine, a počinje prvog radnog dana koji slijedi danu objave konačnih
rezultata izbora i traje do prvog radnog dana koji slijedi
danu objave konačnih rezultata izbora novog Općinskog
načelnika.
U obavljaju izvršne vlasti Općinski načelnik:
-priprema prijedloge općih akata,
-izvršava i osigurava izvršavanje općih akata Općinskog
vijeća
-utvrđuje prijedlog Proračuna Općine i projekcije Proračuna,
-predlaže polugodišnji i godišnji izvještaj o izvršenju
Proračuna,
-upravlja nekretninama, pokretninama i imovinskim
pravima u vlasništvu Općine u skladu sa zakonom,
ovim Statutom i općim aktom Općinskog vijeća,
-odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina i nekretnina
i raspolaganju ostalom imovinom Općine Viškovo čija
pojedinačna vrijednost ne prelazi 0,5% iznosa prihoda
bez primitaka ostvarenih u godini koja prethodi godini
u kojoj se odlučuje o stjecanju i otuđivanju pokretnina
i nekretnina, a najviše do 1.000.000 kuna te ako je stjecanje i otuđivanje planirano u proračunu i provedeno
u skladu sa zakonskim propisima,
-upravlja prihodima i rashodima Općine Viškovo
sukladno zakonu i ovlastima iz ovog Statuta,
-upravlja raspoloživim novčanim sredstvima na računu
proračuna Općine Viškovo sukladno zakonu i ovlastima iz ovog Statuta,
-odlučuje o davanju suglasnosti za zaduživanje pravnim
osobama u većinskom izravnom ili neizravnom vlasništvu Općine Viškovo i o davanju suglasnosti za zaduživanje ustanova kojih je osnivač Općina Viškovo
sukladno zakonu i ovlastima iz ovog Statuta,
-donosi pravilnik o unutarnjem redu za upravna tijela
Općine Viškovo,
-imenuje i razrješava pročelnike upravnih tijela,
-imenuje i razrješava unutarnjeg revizora,
-imenuje i razrješava predstavnike Općine Viškovo u
tijelima javnih ustanova i ustanova kojih je osnivač
Općina Viškovo, trgovačkih društava u kojima Općina
Viškovo ima udjele ili dionice i drugih pravnih osoba
kojih je Općina Viškovo osnivač, ako posebnim zakonom nije drugačije određeno,
-utvrđuje plan prijma u službu u upravna tijela Općine
Viškovo,
-predlaže izradu prostornog plana kao i njegove
izmjene i dopune na temelju obrazloženih i argumentiranih prijedloga fizičkih i pravnih osoba,
-razmatra nacrt i utvrđuje konačni prijedlog prostornog
plana
-obavlja poslove gospodarenja nekretniash;broj54 Utorak,31.prosinca2013.
-donosi odluku o objavi prikupljanja ponuda ili raspisvanju natječaja za obavljanje komunalnih djelatnosti,sklapa ugovor o koncesiji za obavljanje komunalnih
djelatnosti,
-donosi odluku o objavi prikupljanja ponuda ili raspisvanju natječaja za obavljanje komunalnih djelatnosti
na temelju ugovora i sklapa ugovor o povjeravanju
poslova,
-zaključuje ugovore i druge pravne poslove u skladu sa
zakonom, drugim propisima i odlukama vijeća
-osniva radna tijela Općinskog načelnika,
-donosi odluke o pokroviteljstvima,
-daje prethodnu suglasnost na izmjenu cijena komunalnih usluga,
-do kraja ožujka tekuće godine podnosi Općinskom
vijeću izvješće o izvršenju Programa održavanja komunalne infrastrukture i Programu gradnje objekata i
uređaja komunalne infrastrukture za prethodnu
godinu,
-provodi postupak natječaja i donosi odluku o najpovoljnijoj ponudi za davanje u zakup poslovnog prostora u vlasništvu Općine Viškovo u skladu s posebnom odluku Općinskog vijeće o poslovnim prostorima,
-organizira zaštitu od požara na području Općine
Viškovo i vodi brigu o uspješnom provođenju i poduzimanju mjera za unapređenje zaštite od požara
-usmjerava djelovanje upravnih tijela Općine u obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga Općine
Viškovo, odnosno poslova državne uprave, ako su preneseni Općini Viškovo,
-nadzire rad upravnih tijela u samoupravnom djelokrugu i poslovima državne uprave,
-daje mišljenje o prijedlozima koje podnose drugi ovlašteni predlagatelji,
-obavlja nadzor nad zakonitošću rada tijela mjesnih
odbora,
-obavlja i druge poslove predviđene ovim Statutom i
drugim propisima.
Općinski načelnik je dužan izvijestiti Općinsko vijeće o
danim suglasnostima za zaduživanje iz stavka 3. alineje 9.
ovog članka tromjesečno do 10. u mjesecu za prethodno
izvještajno razdoblje.
Općinski načelnik dostavlja odluku o imenovanju i razrješenju iz stavka 1. alineje 13. Općinskom vijeću u roku
od 8 dana od dana donošenja i objavljuje je u »Službenim
novinama Primorsko - goranske županije«
Članak 51.
Općinski načelnik je odgovoran za ustavnost i zakonitost
obavljanja poslova koji su u njegovom djelokrugu i za
ustavnost i zakonitost akata upravnih tijela Općine.
Članak 52.
Općinski načelnik dva puta godišnje podnosi polugodišnje izvješće o svom radu i to do 31. ožujka tekuće godine
za razdoblje srpanj-prosinac prethodne godine i do 15.
rujna za razdoblje siječanj-lipanj tekuće godine.
Općinsko vijeće može, pored izvješća iz stavka 1. ovog
članka, od Općinskog načelnika tražiti izvješće o pojedinim
pitanjima iz njegovog djelokruga.
Općinski načelnik podnosi izvješće po zahtjevu iz stavka
2. ovog članka u roku od 30 dana od dana primitka
zahtjeva. Ukoliko jedan zahtjev sadrži veći broj različitih
pitanja, rok za podnošenje izvješća iznosi 60 dana od
dana primitka zahtjeva.
Članak 53.
Općinski načelnik u obavljanju poslova iz samoupravnog
djelokruga Općine:
-ima pravo obustaviti od primjene opći akt Općinskog
vijeća u roku od 8 dana od dana donošenja, ako ocijeni
da je tim aktom povrijeđen zakon ili drugi propis te
zatražiti od Općinskog vijeća da u roku od 8 dana
donošenja odluke o obustavi otkloni uočene nedostatke. Ako Općinsko vijeće to ne učini, Općinski
načelnik je dužan bez odgode o tome obavijestiti predstojnika ureda državne uprave u Primorsko-goranskoj
županiji i dostaviti mu odluku o obustavi općeg akta
-ima pravo obustaviti od primjene akt Mjesnog odbora
ako ocijeni da je taj akt u suprotnosti sa zakonom, Statutom i općim aktima Općinskog vijeća.
Članak 54.
Općinski načelnik ima dva zamjenika, koji zamjenjuju
Općinskog načelnika u slučaju duže odsutnosti ili drugih
razloga spriječenosti u obavljanju svoje dužnosti.
Članak 55.
Općinski načelnik može obavljanje određenih poslova iz
svog djelokruga povjeriti zamjenicima, ali mu time ne prestaje odgovornost za njihovo obavljanje.
Zamjenici Općinskog načelnika su u slučaju iz stavka 1.
ovog članka dužni pridržavati se uputa Općinskog načelnika.
Članak 56.
Općinski načelnik i njegovi zamjenici odlučit će hoće li
dužnost na koju su izabrani obavljati profesionalno.
Članak 57.
Općinskom načelniku i zamjenicima Općinskog načelnika mandat prestaje po sili zakona:
-danom dostave pisane ostavke sukladno pravilima o
dostavi propisanim Zakonom o općem upravnom
postupku,
-danom pravomoćnosti odluke o oduzimanju poslovne
sposobnosti,
-danom pravomoćnosti sudske presude kojom je osuđen na bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju dužem
od jednog mjeseca,
-danom prestanka prebivališta na područja Općine
Viškovo,
-danom prestanka hrvatskog državljanstva,
-smrću.
Mandat Općinskom načelniku i njegovim zamjenicima
prestaje ako u zakonom određenom roku ne bude donesen
proračun, odnosno odluka o privremenom financiranju, u
kojem slučaju će Vlada Republike Hrvatske na prijedlog
središnjeg tijela državne uprave nadležnog za lokalnu i
područnu (regionalnu) samoupravu istovremeno raspustit
Općinsko vijeće i razriješiti Općinskog načelnika i njegove
zamjenike koji su izabrani zajedno s nca2013. Stranica9101—broj54
Općinski načelnik i njegovi zamjenici mogu se opozvati
putem referenduma.
U slučaju prestanka mandata Općinskog načelnika prije
isteka 2 godine mandata pročelnik upravnog odjela nadležnog za službeničke odnose u roku od 8 dana obavještava
Vladu Republike Hrvatske o prestanku mandata Općinskog načelnika radi raspisivanja prijevremenih izbora za
novog Općinskog načelnika.
U slučaju prestanka mandata Općinskog načelnika
nakon isteka 2 godine mandata, dužnost Općinskog načelnika do kraja mandata obnaša zamjenik koji je izabran
zajedno s njim, a koji je bio prvi naveden iza imena i prezimena kandidata Općinskog načelnika.
U slučaju iz stavka 2. ovog članka Vlada Republike
Hrvatske imenovat će povjerenika Vlade Republike Hrvatske za obavljanje poslova iz nadležnosti izvršnog i predstavničkog tijela i raspisati prijevremene izbore sukladno
posebnom zakonu.
U slučaju prestanka mandata Općinskog načelnika iz
stavka 3. ovog članka raspisat će se prijevremeni izbori
za Općinskog načelnika i njegovih zamjenika. Do provedbe
prijevremenih izbora dužnost Općinskog načelnika obnašat
će povjerenik Vlade Republike Hrvatske.
Članak 58.
Općinsko vijeće može raspisati referendum za opoziv
Općinskog načelnika i njegovih zamjenika.
Raspisivanje referenduma za opoziv može predložiti
20% ukupnog broja birača u Općini Viškovo u kojoj se
traži opoziv Općinskog načelnika i njegovih zamjenika
koji su izabrani zajedno s njim.
Predsjednik Općinskog vijeća dostavlja zaprimljeni prijedlog propisanog broja birača u roku od 8 dana od dana
zaprimanja prijedloga središnjem tijelu državne uprave
nadležnom za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu
radi utvrđivanja da li je prijedlog podnesen od potrebnog
broja birača.
Ako središnje tijelo državne uprave nadležno za lokalnu
i područnu (regionalnu) samoupravu utvrdi da je prijedlog
podnesen od potrebnog broja birača Općinsko vijeće raspisuje referendum u roku od 30 dana od dana zaprimanje
odluke središnjeg ureda državne uprave.
Referendum za opoziv Općinskog načelnika i njegovih
zamjenika ne smije se raspisati prije proteka roka od 12
mjeseci od održanih izbora ni ranije održanog referenduma
za opoziv, kao ni u godini u kojoj se održavaju redovni
izbori za Općinskog načelnika.
Ako se na referendumu donese odluka o opozivu Općinskog načelnika i njegovih zamjenika, mandat im prestaje
danom objave rezultata referenduma, a Vlada Republike
Hrvatske imenuje povjerenika Vlade Republike Hrvatske
za obavljanje poslova iz nadležnosti Općinskog načelnika.
VII. OSTVARIVANJE PRAVA PRIPADNIKA
NACIONALNIH MANJINA
Članak 59.
Pripadnici nacionalnih manjina u Općini Viškovo sudjeluju u javnom životu i upravljanju lokalnim poslovima
putem predstavnika nacionalnih manjina i vijeća nacionalnih manjina.
Članak 60.
Predstavnici nacionalnih manjina i vijeća nacionalnih
manjina u Općini Viškovo imaju pravo:
-predlagati tijelima Općine Viškovo mjere za unapređivanje položaja nacionalnih manjina u Općini Viškovo,
uključujući davanje prijedloga općih akata kojima se
uređuju pitanja od značaja za nacionalnu manjinu;
-isticati kandidate za dužnosti u tijelima Općine
Viškovo,
-biti obaviješteni o svakom pitanju o kome će raspravljati radno tijelo Općinskog vijeća, a tiče se položaja
nacionalne manjine.
Članak 61.
Općinski načelnik je dužan u pripremi prijedloga općih
akata od predstavnika nacionalnih manjina i vijeća nacionalnih manjina osnovanih za područje Općine Viškovo,
zatražiti mišljenje i prijedloge o odredbama kojima se uređuju prava i slobode nacionalnih manjina.
Članak 62.
Na području Općine Viškovo pripadnici nacionalnih
manjina imaju pravo koristiti i isticati simbole i zastave
nacionalne manjine.
Zastava nacionalne manjine može se uz zastavu Republike Hrvatske i zastavu Općine Viškovo isticati na poslovnim zgradama u kojima nacionalna manjina ima sjedište i u
svečanim prigodama značajnim za nacionalnu manjinu.
Članak 63.
Predstavnici nacionalnih manjina i vijeća nacionalnih
manjina mogu u službene svrhe upotrebljavati i druge simbole i znamenja svoje nacionalne manjine i to:
-u sastavu svojih pečata i žigova
-u natpisnim pločama na poslovnim zgradama u kojima
imaju sjedište te u službenim i svečanim prostorijama
-u zaglavljima službenih akata koje donose.
Članak 64.
U svečanim prigodama važnim za nacionalnu manjinu
može se izvoditi himna ili
svečana pjesma nacionalne manjine.
Prije izvođenja himne ili svečane pjesme nacionalne
manjine, obvezatno se izvodi himna Republike Hrvatske.
Članak 65.
Općina Viškovo, u skladu s mogućnostima financijski
pomaže rad kulturnih i drugih udruga koje osnivaju pripadnici nacionalnih manjina, radi očuvanja nacionalnog i kulturnog identiteta.
Općina Viškovo osigurava sredstva za rad predstavnika
nacionalne manjine i vijeća nacionalne manjine.
VIII. UPRAVNA TIJELA
Članak 66.
Za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga
Općine Viškovo, utvrđenih zakonom i ovim Statutom, te
obavljanje poslova državne uprave koji su zakonom prenijeti na Općinu Viškovo, u Općini Viškovo ustrojavaju se
upravna tiash;broj54 Utorak,31.prosinca2013.
Ustrojstvo i djelokrug upravnih tijela uređuje se posebnom odlukom Općinskog vijeća.
Upravnim tijelom upravlja pročelnik kojeg na temelju
javnog natječaja imenuje Općinski načelnik.
Članak 67.
Upravna tijela neposredno izvršavaju i nadziru provođenje općih i pojedinačnih akata tijela Općine Viškovo te u
slučaju neprovođenja općeg akta poduzimaju propisane
mjere.
Članak 68.
Upravna tijela su samostalna u okviru svog djelokruga, a
za zakonito i pravovremeno obavljanje poslova iz svoje
nadležnosti odgovorni su Općinskom načelniku.
Općinski načelnik može razriješiti pročelnika iz razloga
propisanih zakonom.
Članak 69.
Sredstva za rad upravnih tijela, osiguravaju se u Proračunu Općine Viškovo ili iz drugih izvora utvrđenih zakonom.
IX. JAVNE SLUŽBE
Članak 70.
Općina Viškovo u okviru samoupravnog djelokruga osigurava obavljanje djelatnosti kojima se zadovoljavaju svakodnevne potrebe građana na području komunalnih, društvenih i drugih djelatnosti, za koje je zakonom utvrđeno
da se obavljaju kao javna služba.
Članak 71.
Općina Viškovo osigurava obavljanje djelatnosti iz
članka 71. ovog Statuta osnivanjem trgovačkih društva, javnih ustanova, drugih pravnih osoba i vlastitih pogona.
U trgovačkim društvima u kojima Općina Viškovo ima
udjele ili dionice Općinski načelnik je član skupštine društva.
Obavljanje određenih djelatnosti Općina Viškovo može
povjeriti drugim pravnim i fizičkim osobama temeljem ugovora o koncesiji.
X. MJESNA SAMOUPRAVA
Članak 72.
Na području Općine Viškovo osnivaju se mjesni odbori,
kao oblici mjesne samouprave, a radi ostvarivanja neposrednog sudjelovanja građana u odlučivanju o lokalnim
poslovima.
Mjesni odbori se osnivaju za pojedina naselja ili više
međusobno povezanih manjih naselja ili za dijelove naselja
koji čine zasebnu razgraničenu cjelinu, na način i po
postupku propisanom zakonom, ovim Statutom i posebnom odlukom Općinskog vijeća, kojom se detaljnije uređuje postupak i način izbora tijela mjesnog odbora.
Mjesni odbor je pravna osoba.
Članak 73.
Na području Općine Viškovo osniva se Mjesni odbor
Marčelji.
Mjesni odbor Marčelji obuhvaća područje naselja:
Marčelji: Marčelji, Ilovca, Vrtače, Vršak, Melišća,
Pogled, Garići, Klići, Benaši, Mavri.
Sjedište mjesnog odbora je u prostoriji stare škole u
Marčeljima na adresi: Marčelji, Marčelji 89.
Članak 74.
Za područje Općine Viškovo za koje nisu osnovani
mjesni odbori odlučit će Općinsko vijeće odgovarajućom
dopunom ovog Statuta polazeći od odgovarajućih inicijativa i prijedloga u smislu članka 76. ovog Statuta.
Članak 75.
Inicijativu i prijedlog za osnivanje mjesnog odbora može
dati 10 % građana upisanih u popis birača za područje za
koje se predlaže osnivanje mjesnog odbora, organizacije i
udruženja građana, Općinski načelnik te 1/3 vijećnika u
Općinskom vijeću.
U slučaju da prijedlog iz stavka 1. ovog članka, daju građani ili njihove organizacije i udruženja, prijedlog se
dostavlja u pisanom obliku Općinskom načelniku.
Članak 76.
Općinski načelnik u roku od 15 dana od dana primitka
prijedloga utvrđuje da li je prijedlog podnesen na način i
po postupku utvrđenim zakonom i ovim Statutom.
Ukoliko Općinski načelnik utvrdi da prijedlog nije podnesen na propisani način i po propisanom postupku, obavijestit će predlagatelja i zatražiti da u roku od 15 dana
dopuni prijedlog za osnivanje mjesnog odbora.
Pravovaljani prijedlog Općinski načelnik upućuje Općinskom vijeću, koje je dužno izjasniti se o prijedlogu u roku
od 60 dana od prijema prijedloga.
Članak 77.
U prijedlogu za osnivanje mjesnog odbora navode se
podaci o predlagatelju, području mjesnog odbora, sjedište
mjesnog odbora, osnove pravila mjesnog odbora te zadaci
i izvori financiranja mjesnog odbora.
Članak 78.
Tijela mjesnog odbora su vijeće mjesnog odbora i predsjednik vijeća mjesnog odbora.
Članak 79.
Članove vijeća mjesnog odbora biraju građani s područja
mjesnog odbora koji imaju biračko pravo na neposrednim
izborima, tajnim glasovanjem, na vrijeme od četiri godine.
Izbornu jedinicu za izbor članova vijeća mjesnog odbora
čini cijelo područje mjesnog odbora.
Postupak izbora vijeća mjesnog uređuje se posebnom
odlukom Općinskog vijeća uz shodnu primjenjuju odredbe
zakona kojim se uređuje izbor članova predstavničkih tijela
jedinica lokalne samouprave.
Članak 80.
Izbore za članove vijeća mjesnih odbora raspisuje
Općinsko vijeće u roku od 45 dana od dana donošenja
odluke Općinskog vijeća o osnivanju mjesnog odbora
odnosno u roku od 45 dana od dana isteka mandata ili
raspuštanja vijeća mjesnog odnca2013. Stranica9103—broj54
Od dana raspisivanja izbora pa do dana izbora ne može
proteći manje od 30 dana niti više od 60 dana.
Članak 81.
Vijeće mjesnog odbora ima 5 članova uključujući i predsjednika.
Za člana vijeća mjesnog odbora može biti biran hrvatski
državljanin s navršenih 18 godina života koji ima prebivalište na području mjesnog odbora.
Članak 82.
Vijeće mjesnog odbora bira predsjednika vijeća iz svog
sastava većinom glasova svih članova na vrijeme od četiri
godine.
Predsjednik vijeća predstavlja mjesni odbor i za svoj rad
odgovoran je vijeću mjesnog odbora.
Članak 83.
Vijeće mjesnog odbora donosi program rada mjesnog
odbora, pravila mjesnog odbora, poslovnik o svom radu,
financijski plan i godišnji obračun, te obavlja druge poslove
utvrđene zakonom, ovim Statutom i odlukama Općinskog
vijeća i Općinskog načelnika.
Članak 84.
Programom rada utvrđuju se zadaci mjesnog odbora,
osobito u pogledu vođenja brige o uređenju područja mjesnog odbora, provođenjem manjih komunalnih akcija
kojima se poboljšava komunalni standard građana na području mjesnog odbora, vođenju brige o poboljšavanju zadovoljavanja lokalnih potreba građana u oblasti zdravstva,
socijalne skrbi, kulture, športa i drugih lokalnih potreba
na svom području
Članak 85.
U okviru svog djelokruga i ovlasti vijeće mjesnog odbora
može:
-davati prijedloge i mišljenje glede poslovnog prostora i
zemljišta u vlasništvu općine koje se nalaze na području mjesnog odbora
-davati prijedloge i mišljenja o radnom vremenu trgovačkih, ugostiteljskih i uslužnih djelatnosti od interesa
na svom području
-pratiti potrebe građana na području komunalnih djelatnosti te predlagati prioritetne potrebe i način njihova zadovoljavanja
-organizirati i provoditi manje komunalne akcije na
svom području, uređenje dječjih igrališta, zelenih
površina
-pratiti uređenje prostora i predlagati nadležnim tijelima mjere za rješavanje određenih pitanja
-razmatrati pitanja dječje zaštite i zaštite mladih, socijalne skrbi te pokretati akcije
-davati prijedloge i mišljenje u vezi zaštite i unapređenja prirodnog okoliša
-upravljati imovinom koja je dana na korištenje mjesnom odboru
-sudjelovati u javnim raspravama o prostornim planovima na svom području
-obavljati druge poslove koje mu povjeri Općinsko
vijeće i Općinski načelnik.
Članak 86.
Pravilima mjesnog odbora detaljnije se uređuje način
konstituiranja, sazivanja i rad vijeća mjesnog odbora,
ostvarivanje prava, obveza i odgovornosti članova vijeća
mjesnog odbora, ostvarivanje prava i dužnosti predsjednika vijeća mjesnog odbora, način odlučivanja, te druga
pitanja od značaja za rad mjesnog odbora.
Članak 87.
U proračunu općine osiguravaju se sredstva nužno
potrebna za djelatnost mjesnih odbora i to sredstva
nužno potrebna za njihovo poslovanje (administrativne i
slične troškove) te za obavljanje povjerenih poslova iz
samoupravnog djelokruga općine.
Prihode mjesnog odbora čine i prihodi od pomoći i dotacija pravnih ili fizičkih osoba, te prihodi koje posebnom
odlukom utvrdi Općinsko vijeće.
Članak 88.
Vijeće mjesnog odbora, radi raspravljanja o potrebama i
interesima građana, te davanja prijedloga za rješavanje
pitanja od lokalnog značenja, može sazivati zborove građana.
Zbor građana može se sazvati i za dio područja mjesnog
odbora koji čini zasebnu cjelinu.
Zbor građana vodi predsjednik mjesnog odbora ili član
vijeća mjesnog odbora kojeg odredi vijeće.
Članak 89.
Mjesni odbori organiziraju obavljanje administrativnih i
financijskih poslova za svoje potrebe, a sukladno zakonu.
Općina Viškovo pruža pomoć mjesnim odborima u
obavljanju poslova iz stavka 1. ovog članka i to na način
da im pruža pomoć u obavljanju ovih poslova.
Mjesni odbor može, uz prethodnu suglasnost Općinskog
načelnika, za obavljanje poslova iz stavka 1. ovog članka
koristiti usluge pravne osobe ovlaštene za obavljanje ovih
poslova, a u skladu s financijskim mogućnostima mjesnog
odbora.
Članak 90.
Nadzor nad zakonitošću rada tijela mjesnog odbora
obavlja Općinski načelnik.
Općinski načelnik može u postupku provođenja nadzora
nad zakonitošću rada mjesnog odbora raspustiti vijeće mjesnog odbora, ako ono učestalo krši odredbe ovog Statuta,
pravila mjesnog odbora i ne izvršava povjerene mu
poslove.
XI. IMOVINA I FINANCIRANJE OPĆINE
VIŠKOVO
Članak 91.
Sve pokretne i nepokretne stvari, te imovinska prava
koja pripadaju Općini Viškovo, čine imovinu Općine
Viškovo.
Članak 92.
Imovinom Općine Viškovo upravljaju Općinski načelnik
i Općinsko vijeće u skladu s odredbama ovog Statuta pažnjom dobrog domaćina.
Članak 93.
Općina Viškovo ima prihode kojima u okviru svog
samoupravnog djelokruga slobodno raspoash;broj54 Utorak,31.prosinca2013.
Prihodi Općine Viškovo su:
-općinski porezi, prirezi, naknade, doprinosi i pristojbe
u skladu sa zakonom i posebnim odlukama Općinskog
vijeća,
-prihodi od stvari u vlasništvu Općine Viškovo i imovinskih prava,
-prihod od trgovačkih društava i drugih pravnih osoba
u vlasništvu Općine Viškovo odnosno u kojima Općina
ima udjele ili dionice,
-prihodi od koncesija,
-novčane kazne i oduzeta imovinska korist za prekršaje
koje propiše Općina Viškovo u skladu sa zakonom,
-udio u zajedničkim porezima sa županijom i Republikom Hrvatskom, te dodatni udio u porezu na dohodak
za decentralizirane funkcije prema posebnom zakonu,
-sredstva pomoći i dotacije Republike Hrvatske predviđena u Državnom proračunu,
-drugi prihodi određeni zakonom.
Članak 94.
Procjena godišnjih prihoda i primitaka, te utvrđeni iznosi
izdataka i drugih plaćanja Općine Viškovo iskazuju se u
proračunu Općine Viškovo.
Svi prihodi i primici proračuna moraju biti raspoređeni u
proračunu i iskazni po izvorima iz kojih potječu.
Svi izdaci proračuna moraju biti utvrđeni u proračunu i
uravnoteženi s prihodima i primicima.
Članak 95.
Proračun Općine Viškovo i Odluka o izvršenju proračuna donosi se za proračunsku godinu i vrijedi za godinu
za koju je donesen.
Proračunska godina je razdoblje od dvanaest mjeseci,
koja počinje 1. siječnja, a završava 31. prosinca.
Članak 96.
Općinsko vijeće donosi proračun za sljedeću proračunsku godinu na način i u rokovima propisanim zakonom.
Ukoliko se proračun za sljedeću proračunsku godinu ne
može donijeti u propisanom roku, Općinsko vijeće donosi
Odluku o privremenom financiranju na način i postupku
propisanim zakonom i to najduže za razdoblje od prva tri
mjeseca proračunske godine.
Članak 97.
Ako se tijekom proračunske godine smanje prihodi i primici ili povećaju izdaci utvrđeni proračunom, proračun se
mora uravnotežiti sniženjem predviđenih izdataka ili pronalaženjem novih prihoda.
Uravnoteženje proračuna provodi se izmjenama i dopunama proračuna po postupku propisnom za donošenje proračuna.
Članak 98.
Ukupno materijalno i financijsko poslovanje Općine
Viškovo nadzire Općinsko vijeće.
Zakonitost, svrhovitost i pravodobnost korištenja proračunskih sredstava Općine Viškovo nadzire Ministarstvo
financija.
XII. AKTI OPĆINE
Članak 99.
Općinsko vijeće na temelju prava i ovlaštenja utvrđenih
zakonom i ovim Statutom donosi Statut, Poslovnik, proračun, odluku o izvršenju proračuna, odluke, zaključke i
druge opće akte te daje autentična tumačenja Statuta i drugih općih akata.
Općinsko vijeće donosi rješenja i druge pojedinačne
akte, kada u skladu sa zakonom rješava o pojedinačnim
stvarima.
Članak 100.
Općinski načelnik u poslovima iz svog djelokruga donosi
odluke, zaključke, pravilnike, naputke te opće akte kada je
za to ovlašten zakonom ili općim aktom Općinskog vijeća.
Članak 101.
Radna tijela Općinskog vijeća donose zaključke i preporuke.
Članak 102.
Općinski načelnik osigurava izvršenje općih akata na
način i u postupku propisanom ovim Statutom, te obavlja
nadzor nad zakonitošću rada upravnih tijela.
Članak 103.
Upravna tijela Općine Viškovo u izvršavanju općih
akata Općinskog vijeća donose pojedinačne akte kojima
rješavaju o pravima, obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba (upravne stvari).
Protiv pojedinačnih akata iz stavka 1. ovog članka, može
se izjaviti žalba nadležnom upravnom tijelu županije.
Na donošenje pojedinačnih akata shodno se primjenjuju
odredbe Zakona o općem upravnom postupku i drugih
propisa.
U izvršavanju općih akata Općinskog vijeća pojedinačne
akte donose i pravne osobe kojima su odlukom Općinskog
vijeća, u skladu sa zakonom, povjerene javne ovlasti.
Članak 104.
Pojedinačni akti kojima se rješava o obvezi razreza
općinskih poreza, doprinosa i naknada donose se u upravnom postupku.
Upravni postupak provodi se i kod donošenja pojedinačnih akata kojima se rješava o pravima, obvezama i interesima fizičkih i pravnih osoba od strane pravnih osoba
kojima je Općina Viškovo osnivač.
Protiv pojedinačnih akata Općinskog vijeća i Općinskog
načelnika kojima se rješava o pravima, obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba, ako posebnim
zakonom nije drugačije propisano, ne može se izjaviti
žalba, već se može pokrenuti upravni spor.
Članak 105.
Nadzor nad zakonitošću općih akata Općinskog vijeća u
njegovom samoupravnom djelokrugu obavlja ured državne
uprave u županiji i nadležna središnja tijela državne
uprave, svako u svojem djelokrugu.
Članak 106.
Detaljnije odredbe o aktima Općine Viškovo i postupku
donošenja akata utvrđuje se Poslovnikom Općinskog
vijeća.
Članak 107.
Opći akti se prije nego što stupe na snagu, objavljuju u
Službenom glasilu Primorsko-goranske županije.
Opći akti stupaju na snagu osmog dana od dana objave,
osim ako nije zbog osobito opravdanih razloga, općim
aktom propisano da opći akt stupa na snagu danom objave.
Opći akti ne mogu imati povratno djelovnca2013. Stranica9105—broj54
XIII. JAVNOST RADA
Članak 108.
Rad Općinskog vijeća, Općinskog načelnika i upravnih
tijela Općine Viškovo je javan.
Predstavnici udruga građana, građani i predstavnici
medija mogu pratiti rad Općinskog vijeća u skladu s odredbama Poslovnika Općinskog vijeća.
Članak 109.
Javnost rada Općinskog vijeća osigurava se:
-javnim održavanjem sjednica,
-izvještavanjem i napisima u tisku i drugim oblicima
javnog priopćavanja,
-objavljivanjem općih akata i drugih akata u službenom
glasilu Primorsko-goranske županije i na web stranicama Općine Viškovo. Javnost rada Općinskog načelnika osigurava se:
-izvještavanjem i napisima u tisku i drugim oblicima
javnog priopćavanja,
-objavljivanjem općih akata i drugih akata u službenom
glasilu Primorsko-goranske županije i na web stranicama Općine Viškovo
-putem službenika za informiranje
Javnost rada upravnih tijela Općine Viškovo osigurava
se izvještavanjem i napisima u Glasniku Općine Viškovo,
u tisku i drugim oblicima javnog priopćavanja.
XIV. SPRJEČAVANJE SUKOBA INTERESA
Članak 110.
Način djelovanja Općinskog načelnika i zamjenika
načelnika u obnašanju javnih dužnosti uređen je posebnim
zakonom.
XV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 111.
Prijedlog za promjenu Statuta može podnijeti jedna trećina vijećnika Općinskog vijeća, Općinski načelnik i Odbor
za statutarno-pravna pitanja Općinskog vijeća.
Prijedlog mora biti obrazložen, a podnosi se predsjedniku Općinskog vijeća.
Općinsko vijeće, većinom glasova svih vijećnika, odlučuje da li će pristupiti raspravi o predloženoj promjeni Statuta.
Ako se ni nakon ponovljene rasprave ne donese odluka
da će se pristupiti raspravi o predloženoj promjeni, isti prijedlog se ne može ponovno staviti na dnevni red Općinskog vijeća, prije isteka roka od šest mjeseci od dana
zaključivanja rasprave o prijedlogu.
Članak 112.
Do donošenja općih akata u skladu s odredbama ovoga
Statuta primjenjivat će se opći akti Općine Viškovo u onim
odredbama koje nisu u suprotnosti s odredbama zakona i
ovoga Statuta.
U slučaju suprotnosti odredbi općih akata iz stavka 1.
ovoga članka neposredno će se primjenjivati odredbe
zakona i ovoga Statuta.
Članak 113.
Ovaj Statut stupa na snagu osmog dana od dana objave
u Službenom glasilu Primorsko-goranske županije.
Stupanjem na snagu ovog Statuta prestaje važiti Statut
Općine Viškovo (»Službene novine Primorsko-goranske
županije« broj: 24/01., 15/04.,6/06.).
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Odluke o izmjenama i dopunama Statuta Općine
Viškovo (»Službene novine Primorsko-goranske županije«
broj: 6/13.)
Članak 30.
Ove Izmjene i dopune Statuta Općine Viškovo stupaju
na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«, osim članka 9., 12. i
14. koje stupaju na snagu na dan stupanja na snagu odluke
o raspisivanju prvih slijedećih općih i redovnih izbora za
članove predstavničkog tijela jedinice lokalne i područne
(regionalne) samouprave i općinskih načelnika, gradonačelnika i župana.
Članak 12. stavak 4. stupa na snagu danom pristupanja
Republike Hrvatske Europskoj uniji.
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Odluke o izmjenama i dopunama Statuta Općine
Viškovo (»Službene novine Primorsko-goranske županije«
broj: 15/13.)
Članak 4.
Ove izmjene i dopune Statuta Općine Viškovo stupaju
na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Odluke o 3. izmjenama i dopunama Statuta Općine
Viškovo (»Službene novine Primorsko-goranske županije«
broj: 33/13.)
Članak 2.
Ove izmjene i dopune Statuta Općine Viškovo stupaju
na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.