101.
Temeljem članka 14. Zakona o proračunu (»Narodne
novine« broj 87/08, 136/12) i članka 29. Statuta Općine
Baška (»Službene novine Primorsko-goranske županije«
broj 12/13), Općinsko vijeće Općine Baška, na sjednici održanoj 19. prosinca 2013. godine, donosi
ODLUKU
O IZVRŠAVANJU PRORAČUNA OPĆINE BAŠKA
ZA 2014. GODINU
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom se Odlukom urenuje struktura prihoda i primitaka, rashoda i izdataka Proračuna Općine Baška za
2014. godinu (u daljnjem tekstu: Proračun), njegovo izvršavanje, opseg zaduživanja i jamstava, upravljanje dugom,
financijskom i nefinancijskom imovinom, te prava i obveze
korisnika proračunskih sredstava, pojedine ovlasti Općinskog načelnika u izvršavanju Proračuna, te druga pitanja
u svezi s izvršavanjem Proračuna.
Članak 2.
Proračun se sastoji od Općeg i Posebnog dijela, te Plana
razvojnih programa. Opći dio Proračuna sastoji se od
Računa prihoda i rashoda i Računa financiranja.
U Računu prihoda i rashoda iskazani su prihodi poslovanja i prihodi od prodaje nefinancijske imovine, te rashodi
poslovanja i rashodi za nabavu nefinancijske imovine.
U Računu financiranja iskazani su primici od financijske
imovine i zaduživanja, te izdaci za financijsku imovinu i
otplatu kredita i zajmova.
Posebni dio Proračuna sastoji se od plana rashoda i izdataka proračunskih korisnika iskazanih po organizacijskoj,
ekonomskoj, funkcijskoj, lokacijskoj, programskoj klasifikaciji i izvorima financiranja, rasporenenih u programe
koji se sastoje od aktivnosti i projekata.
Planom razvojnih programa obuhvaćeni su rashodi proračuna vezani uz provonenje investicija, davanje kapitalnih
pomoći i donacija za razdoblje od 2014. do 2016. godine
razraneni po programima i godinama u kojima će teretiti
proračune slijedećih godina, te po izvorima financiranja.
II. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak 3.
Stvarna naplata prihoda nije ograničena procjenom u
Proračunu.
Proračunska sredstva koristiti će se samo za namjene
koje su odrenene Proračunom, i to do visine utvrnene u
njegovom Posebnom dijelu.
Rashodi i izdaci koji se financiraju iz namjenskih prihoda i primitaka izvršavat će se do iznosa naplaćenih prihoda i primitaka za te namjene. Iznimno Općinski načelnik
može odlučiti da se pojedini rashodi i izdaci pokrivaju i na
teret ostalih proračunskih prihoda, a najviše do visine planiranih iznosa.
Uplaćeni, a manje planirane pomoći, donacije, prihodi
za posebne namjene i namjenski primici od zaduživanja
mogu se izvršavati iznad iznosa utvrnenih u proračunu, a
do iznosa uplaćenih sredstava. Neplanirani, a uplaćeni
namjenski prihodi i primici mogu se koristiti prema
naknadno utvrnenim aktivnostima ili projektima uz prethodnu suglasnost Općinskog načelnika.
Namjenski prihodi i primici koji ne budu iskorišteni u
ovoj proračunskoj godini prenose se u narednu proračunsku godinu.
Sredstva za pokroviteljstva, te za aktivnosti i projekte
koja se izvršavaju kao subvencije, donacije i pomoći pojedinom korisniku, rasporenuje Općinski načelnik ako krajnji korisnik nije utvrnen u Posebnom dijelu Proračuna,
programu javnih potreba ili drugom aktu Općinskog vijeća.
Članak 4.
Preuzimanje obveza na teret Proračuna po ugovorima
koji zahtijevaju plaćanje u sljedećim godinama odobrava
Općinski načelnik.
Članak 5.
Sredstva se proračunskim korisnicima stavljaju na raspolaganje isključivo na osnovu pisanog dokumenta (isprave)
iz koje je vidljivo:
- da je namjena odobrena u Proračunu,
- da je iznos stvorene obveze u visini odobrenog iznosa,
- da je obveza likvidirana od nadležne osobe.
Nadležna osoba iz stavka 1. ovog članka je Općinski
načelnik, odnosno osoba koju on ovlasti.
Članak 6.
Za planiranje i izvršavanje Proračuna u cjelini odgovoran je Općinski načelnik.
Odgovornost za izvršavanje Proračuna u smislu odredbe
stavka 1. ovog članka podrazumijeva odgovornost za preuzimanje i verifikaciju obveza, izdavanje naloga za plaćanje
na teret proračunskih sredstava, te za utvrđivanje prava
naplate i izdavanje naloga za naplatu u korist proračunskih
sredstava.
III. PRIHODI PRORAČUNA
Članak 7.
U Proračunu se planiraju svi prihodi koje sukladno pozitivnim propisima ostvaruje Općina.
Članak 8.
Prihodi koji se ostvare iz pomoći, donacija, po posebnim
propisima i iz drugih izvora, namjenski su prihodi Proračuna.
Namjenski prihodi koji ne budu iskorišteni u tekućoj
proračunskoj godini prenose se u narednu proračunsku
godinu i koriste se za iste namjene za koje su bili utvrđeni
financijskim planom za tekuću proračunsku godinu.
Članak 9.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi Proračuna, vraćaju se
uplatiteljima na teret tih prihoda.
IV. ISPLATE SREDSTAVA IZ PRORAČUNA
Članak 10
Svaki rashod i izdatak iz Proračuna mora se temeljiti na
vjerodostojnoj knjigovodstvenoj ispravi kojom se dokazuje
obveza plaćanja.
Općinski načelnik, odnosno osoba na koju je to pravo
preneseno, mora prije isplate provjeriti i potvrditi potpisom
pravni temelj i visinu obveze koja proizlazi iz knjigovodstvene isprave.
Nalog za isplatu iz Proračuna s oznakom pozicije Proračuna izdaje Općinski načelnik, odnosno osobe na koje je to
pravo preneseno.
Članak 11.
Rashodi i izdaci Proračuna koji se financiraju iz namjenskih prihoda i primitaka, izvršavat će se do iznosa naplaćenih prihoda i primitaka za određene namjene, odnosno najviše do iznosa planiranog u posebnom dijelu Proračuna.
Članak 12.
Općinski načelnik utvrđuje visinu bruto vrijednosti boda
za obračun plaće zaposlenih. Osnovica za obračun plaća
dužnosnika utvrđuje se općim aktom kojim se uređuju
prava i obveze dužnosnika.
Članak 13.
Raspored sredstava za financiranje javnih potreba
Općine Baška u pojedinim djelatnostima, odobrava se
temeljem programa javnih potreba koje utvrđuje Općinsko
vijeće Općine Baška.
Članak 14.
Sredstva za financiranje političkih stranaka zastupljenih
u Općinskom vijeću Općine Baška, naknade troškova za
rad članova Općinskog vijeća i članova radnih tijela Općinskog vijeća, isplaćivat će se temeljem odluka Općinskog
vijeća, po nalogu Općinskog načelnika.
Članak 15.
Postupak nabave roba, usluga i ustupanje radova, mora
se provoditi sukladno Zakonu o javnoj nabavi i drugim
propisima koji reguliraju postupak nabave roba, usluga i
ustupanja radova.
Članak 16.
Plaćanje predujma moguće je iznimno, na temelju prethodne suglasnosti Općinskog načelnika.
Članak 17.
Ovlašćuje se Općinski načelnik za donošenje odluka o
početku postupaka o stjecanju i otuđenju pokretnina i
nekretnina.
Nakon provedenog postupka, konačnu odluku o raspolaganju pokretninama i nekretninama iz stavka
1. ovog članka, donosi ovlašteno tijelo Općine ovisno o
vrijednosti a sukladno Zakonu o lokalnoj i područnoj
(regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01,
60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 150/11, 144/12).
Članak 18.
Općinski načelnik može na zahtjev dužnika, uz primjereno osiguranje i kamate, odgoditi plaćanje ili obročnu
otplatu duga, ako se time bitno poboljšavaju dužnikove
mogućnosti otplate duga od kojeg inače ne bi bilo moguće
naplatiti cjelokupan dug.
Općinski načelnik može u cijelosti ili djelomično otpisati
potraživanja ukoliko bi troškovi postupka naplate potraživanja bili u nerazmjeru s visinom potraživanja odnosno
zbog drugog opravdanog razloga, sukladno propisima.
Članak 19.
Za nepredviđene namjene, za koje u proračunu nisu osigurana sredstva ili za namjene za koje se tijekom godine
pokaže da nisu utvrđena dostatna sredstva jer ih pri planiranju proračuna nije bilo moguće predvidjeti, te za druge
nepredviđene rashode, koristit će se sredstva proračunske
zalihe.
O korištenju proračunske zalihe odlučuje Općinski
načelnik. O korištenju sredstava proračunske zalihe izvještava se sukladno odredbama Zakona o proračunu.
Proračunska zaliha za 2014. godinu utvrđuje se u iznosu
od 20.000 kn.
Članak 20.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu Proračuna
upravlja Općinski načelnik.
Raspoloživa novčana sredstva mogu se oročavati kod
poslovne banke poštujući načela sigurnosti i likvidnosti.
Odluku o oročavanju donosi Općinski načelnik.
Prihodi od upravljanja raspoloživim novčanim sredstvima prihodi su Proračuna.
Novčana sredstva iz stavka 1. ovoga članka mogu se ulagati samo s povratom do 31. prosinca 2014. godine.
Članak 21.
Instrumente osiguranja plaćanja kojima se na teret proračuna stvaraju obveze potpisuje Općinski načelnik.
V. ZADUŽIVANJE I DAVANJE JAMSTVA
Članak 22.
Općina Baška može se zadužiti i davati suglasnosti i jamstva za zaduživanje sukladno pozitivnim propisima.
Za otklanjanje nelikvidnosti koristit će se okvirni kredit
po poslovnom računu kod poslovne banke u iznosu od
3.000.000,00 kn u razdoblju od 02. siječnja do 01. prosinca
2013. godine. Ugovor o kratkoročnom zaduživanju sklapa
načelnik na osnovi odluke o kratkoročnom zaduživanju.
Općina Baška može se dugoročno zadužiti samo za investiciju koja se financira iz proračuna, a koju potvrdi predstavničko tijelo uz prethodnu suglasnost Vlade.
Ugovor o dugoročnom zaduživanju sklapa načelnik na
osnovi donesenog proračuna, uz prethodno mišljenje ministra financija i suglasnost Vlade.
Ukupna godišnja obveza po osnovi zaduživanja može
iznositi najviše do 20 % ostvarenih prihoda u godini koja
prethodi godini u kojoj se zadužuje, umanjenih za iznose
primljenih domaćih i inozemnih pomoći i donacija, za prihode iz posebnih ugovora i po posebnim propisima, te za
iznose domaćeg i inozemnog zajma. U iznos ukupne godišnje obveze uključen je iznos prosječnog godišnjeg anuiteta
po kreditima i zajmovima, obveze na osnovi izdanih vrijednosnih papira i danih jamstava i suglasnosti koje se uključuju u opseg zaduživanja iz prethodnih godina, te nepodmirene dospjele obveze iz prethodnih godina.
Sredstva osigurana u Proračunu za otplatu ugovorenog
kredita s pripadajućim kamatama, namijenjenog za izgradnju ili obnovu kapitalnih objekata, imaju u izvršavanju Proračuna prednost pred svim ostalim izdacima.
Članak 23.
Pravna osoba u većinskom izravnom ili neizravnom vlasništvu Općine Baška ne može se zaduživati
(osim kratkoročno kod poslovnih banaka radi otklanjanja nelikvidnosti) bez odluke Općinskog vijeća kojom im
se odobrava zaduživanje. Zahtjev za izdavanje suglasnosti
za zaduženje i/ili davanje jamstva, podnosi odgovorna
osoba pravne osobe.
VI. URAVNOTEŽENJE PRORAČUNA I PRERASPODJELA SREDSTAVA
Članak 24.
Ako tijekom godine dođe do znatnije neusklađenosti
ostvarivanja planiranih prihoda i primitaka, te rashoda i
izdataka proračuna, Općinski načelnik predložit će izmjene
i dopune proračuna radi uravnoteženja, odnosno preraspodjele sredstava.
Članak 25.
Proračunska sredstva ne mogu se preraspodijeliti, osim
pod uvjetima i na način kako je utvrđeno Zakonom o proračunu i ovom Odlukom.
Iznimno, ako se preraspodjela ne izvrši u skladu sa stavkom 1. ovog članka, preraspodjela sredstava na proračunskim stavkama kod proračunskih korisnika ili između proračunskih korisnika, može se izvršiti najviše do 5% rashoda
i izdataka na stavci koja se umanjuje, ako to odobri Općinski načelnik. Općinski načelnik o preraspodjelama izvještava Općinsko vijeće prilikom podnošenja polugodišnjeg
i godišnjeg izvještaja o izvršenju Proračuna.
VII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 26.
Proračun se izvršava od 1. siječnja do 31. prosinca 2014.
godine.
Samo naplaćeni prihodi u kalendarskoj godini priznaju
se kao prihodi Proračuna za 2014. godinu. Plaćanje preuzetih obveza po ugovorima, koje dospijevaju u slijedećim
godinama mora se kao obveza uključiti u godinu u kojoj
obveza dospijeva.
O namjeni viška prihoda i pokriću manjka iz prethodne
godine odlučuje Općinsko vijeće prilikom donošenja godišnjeg obračuna Proračuna.
Članak 27.
Odsjek za proračun, financije i računovodstvo podnosi
načelniku mjesečne izvještaje o izvršenju Proračuna.
Članak 28.
Izvještaj o polugodišnjem i godišnjem izvršenju Proračuna Općinski načelnik podnosi na usvajanje Općinskom
vijeću Općine Baška, u zakonskom roku.
Članak 29.
Ova Odluka stupa na snagu danom objave u »Službenim
novinama Primorsko-goranske županije«, a primjenjivati
će se od 1. siječnja 2014. godine.
Klasa: 021-05/13-01/15
Ur. broj: 2142-03-01/1-13-10
Baška, 19. prosinca 2013.
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE BAŠKA
Predsjednik Općinskog vijeća
Ivica Juničić, v.r.
|