24.
Na temelju članka 5. Zakona o sigurnosti prometa na cestama (»Narodne
novine« broj 105/04), Rješenja Policijske uprave Odjel za sigurnost cestovnog
prometa Rijeka broj: 511-09-05/N-67/66-04. B.S. i članka 26. Statuta Grada
Čabra (»Službene novine« Primorsko-goranske županije broj 24/01 i 6/02) Gradsko
vijeća Grada Čabra, na sjednici održanoj 20. prosinca 2004. godine donijelo je
ODLUKU
o uređenju prometa na području Grada Čabra
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom uređuje se promet na području Grada Čabra.
Članak 2.
Predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave, u skladu s odredbama
Zakona o sigurnosti prometa na cestama, uz prethodnu suglasnost ministarstva
nadležnog za unutarnje poslove ovom Odlukom uređuje promet na području Grada
Čabra tako da određuje:
1. ceste s prednošću prolaska;
2. dvosmjerni promet;
3. sustav tehničkog uređenja prometa
4. ograničenja brzine kretanja vozila;
5. promet pješaka, biciklista, vozača mopeda i zaprežnih vozila, gonjenje i
vođenje stoke;
6. parkirališne površine;
7. pješačke zone, sigurni pravci za kretanje školske djece
8. uklanjanje dotrajalih, oštećenih ili napuštenih vozila;
II. UREĐENJE PROMETA
A. Ceste s prednošću prolaza
Članak 3.
(1) Ljestvica razine cesta, u smislu ove Odluke, utvrđuje se kako slijedi:
1. razina - državna cesta;
2. razina - županijska cesta;
3. razina - lokalna cesta;
4. razina - nerazvrstana cesta.
(2) Cesta razvrstana u višu razinu u smislu stavka (1) ovog članka daje joj
pravo prednosti na području Grada Čabra
B. Dvosmjerni promet,
1. Dvosmjerni promet
Članak 4.
Promet cestama u svim ulicama na području Grada Čabra dvosmjeran je.
C. Sustav tehničkog uređenja prometa
Članak 5.
Tehničko uređenje prometa (u daljnjem tekstu: regulacija prometa) na
prometnim površinama Grada-projektom određuje fizička ili pravna osoba koja to
pravo ostvari putem javnog natječaja.
Ponedjeljak,27.prosinca2004. Stranica3681—broj44
SLUŽBENENOVINE
Uređenje prometom utvrđuje Gradsko poglavarstvo uz prethodnu suglasnost
Ministarstva unutarnjih poslova - Policijske uprave primorsko-goranske Rijeka.
Članak 6.
Uređenje prometom u smislu ove Odluke smatra se:
1. određivanje cesta s prednošću prolaza,
2. određivanje organizacije prometnih tijekova (dvosmjerni, jednosmjerni
promet)
3. ograničenje brzine kretanja,
4. određivanje zone smirenog prometa i načina smirivanja prometa,
5. određivanje parkirališnih površina, način parkiranja, zabrane parkiranja
i mjesta ograničenog parkiranja,
6. ostalo u suglasju s odredbama Zakona o sigurnosti prometa na cestama i
ovom Odlukom.
Članak 7.
Tehničkim uređenjem prometa u užem smislu iz članka 7. ove Odluke smatra se
određenje mjesta postavljanja vodoravne i okomite signalizacije, svjetlosnih
uređaja i određivanja načina rada tih uređaja, te određenje mjesta postavljanja
prometne, zaštitne i druge opreme na prometnim površinama.
Za postavljanje, programiranje i održavanje zadužen je Upravni odjel Grada.
Članak 8.
Privremeno upravljanje prometom na prometnim površinama zbog izgradnje,
rekonstrukcije i popravka objekta prometnih površina i instalacija u njima te
drugih objekata uz prometne površine utvrđuje se na isti način kako je određeno
u članku 6. ove Odluke.
Prema obrazloženoj i opravdanoj potrebi može se privremeno zabraniti ili drugačije
ograničiti promet na prometnim površinama, ako se radovi ne mogu izvesti bez
obustave prometa ili ako se promet bez toga ne može sigurno odvijati.
D. Ograničenje brzine kretanja vozila
Članak 9.
U naseljima na području Grada Čabra vozač se ne smije kretati brzinom većom
od 50 km na sat.
Članak 10.
Brzina kretanja vozila ograničava se na 30 km/sat u Čabru od raskrižja Ulice
F. O. Velikog i I. G. Kovačića, do Doma Zdravlja u Ulici Narodnog oslobođenja
7. Ograničenje brzine kretanja vozila na 30 km/sat regulirati će se u Plešcima
Ul. Muhvić Antuna kod kuć. broja 14, postavljenom prometnom signalizacijom.
Članak 11.
Radi osiguranja poštivanja ograničenja brzine kretanja vozila Gradsko
poglavarstvo, uz prethodnu suglasnost policijske uprave, može odrediti da se na
cestu postavi naprava za usporenje brzine kretanja vozila, tzv. »ležeći
policajac«.
E. promet pješaka, bicikla, vozača mopeda i zaprežnih vozila.
Članak 12.
Za promet pješaka, biciklista, vozača mopeda, zaprežnih vozila i drugih
sudionika u prometu vrijede odredbe Zakona o sigurnosti prometa na cestama.
F. Parkirališne površine
Članak 13.
Parkirališna površina je dio prometne površine namijenjena za parkiranje
vozila.
Privatno parkiralište je površina u vlasništvu fizičke i pravne osobe
namijenjena za parkiranje vozila vlasnika ili trećih osoba sa dozvolom
vlasnika.
Članak 14.
Na području Grada Čabra javne su parkirališne površine za osobna vozila
a)u naselju Čabar
na prostoru Ulice Petra Zrinskog,
na prostoru Ulice Narodnog oslobođenja kod kč.br. 9
na Trgu kralja Tomislava,
na prostoru ispred Doma kulture I. G. Kovačića 20
u Ulici Narodnog oslobođenja od kč. broja 2 do broja 10
u Ulici I. G. Kovačića od kč. br. 16-24
b)u naselju Tršće
na prostoru iza i južno od Doma »12. rujan« Školska 1.
ispred rukometnog igrališta u školskoj ulici.
c)u naselju Gerovo
jedna strana Ulice Eugena Kvaternika,
desna strana Ulice Podplanica,
prostor kod groblja u Snježničkoj ulici,
d)u naselju Prezid
ispred doma kulture,
kod crkve.
Članak 15.
Na svim obilježenim autobusnim stajalištima na području Grada Čabra
dozvoljeno je zaustavljanje i parkiranje samo autobusa.
Članak 16.
Ispred trgovačkih, ugostiteljskih i drugih radnji na području Grada, kao i
na ostalim neimenovanim nerazvrstanim cestama i ulicama Grada Čabra, dozvoljeno
je zaustavljanje pod uvjetima predviđenim Zakonom o sigurnosti na cestama.
Članak 17.
Ovlaštena osoba, koju svojim Zaključkom ovlasti Poglavarstvo Grada Čabra
odredit će da se nepropisno zaustavljeno ili parkirano vozilo koje ugrožava
sigurnost prometa ili ometa normalan tijek prometa premjesti na drugo mjesto.
G. Pješačke zone, sigurni pravci za sigurnost kretanja pješaka, školske
djece u blizini obrazovnih, zdravstvenih i drugih ustanova, igrališta, kino
dvorana i sl.
Članak 19.
U cilju zaštite školske djece i ostalih pješaka u blizini svih javnih
ustanova (škole, vrtići, domovi zdravlja-ambulante, ostale državne ustanove)
izvršit će se posebna horizontalna i vertikalna prometna signalizacija.
Predškolska djeca ne bi smjela ostati bez nadzora roditelja staratelja i
djelatnika predškolskih ustanova na javno prometnim površinama na kojima se
obavlja promet.
H. Uklanjanje dotrajalih, oštećenih ili napuštenih vozila.
Članak 20.
(1) Vlasnici dotrajalih, oštećenih i napuštenih vozila obvezni su ukloniti
ta vozila s javnih i nerazvrstanih cesta na području Grada Čabra.
Stranica3682—broj44 Ponedjeljak,27.prosinca2004.
SLUŽBENENOVINE
(2) Ako vlasnik ne ukloni dotrajalo, oštećeno ili napušteno vozilo ni u roku
od 15 dana po dostavi pisanog upozorenja na obvezu iz stavka (1) ovog članka,
takvo vozilo uklonit će se na odlagalište krupnog otpada nalogom Komunalnog
redara Upravnog odjela, na teret vlasnika vozila.
III. PRAĆENJE I NADZOR NAD PROVOĐENJEM ODLUKE
Članak 21.
Nadzor nad provedbom odluke treba provoditi nadležna policijska uprava,
sukladno Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, te tijelo uprave nadležno za
poslove komunalnog redarstva, sukladno odluci o uređenju prometa na području
jedinice lokalne samouprave.
IV. KAZNENE ODREDBE
Članak 22.
Protiv pravnih ili fizičkih osoba koje povrede odredbe propisane ovom
Odlukom primjenjivat će se kazne odredbe propisane Zakonom o sigurnosti prometa
na cestama (»Narodne novine« broj 105/04).
V. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 23.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje vrijediti Odluka o uređenju
prometa na području Grada Čabra (»Službene novine Grada Čabra« broj 8/98)
Članak 24.
Ova Odluka stupa na snagu danom objave u »Službenim novinama«
Primorsko-goranske županije.
Klasa: 021-02/04-01/58
Ur. broj: 2108-01-04-1-7
Čabar, 21. prosinca 2004.
GRAD ČABAR
GRADSKO VIJEĆE
Predsjednik
Dragutin Vrus, v. r.