56.
Na temelju članka 14. stavka 1. Zakona o
proračunu (»Narodne novine« broj 87/08 i 136/12) te članka 32. i članka 81.
Statuta Općine Matulji (»Službene novine Primorsko goranske županije« broj
26/09, 38/09 i 8/13), Općinsko vijeće Općine Matulji, na sjednici održanoj dana
17. prosinca 2013. godine, donosi
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Općine Matulji
za 2014. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovom Odlukom uređuje se struktura prihoda i
primitaka te rashoda i izdataka Proračuna Općine Matulji za 2014. godinu (u
daljnjem tekstu: Proračun), njegovo izvršavanje, opseg zaduživanja i jamstva,
upravljanje financijskom i nefinancijskom imovinom, prava i obveze proračunskih
korisnika, ovlasti Općinskog načelnika, te druga pitanja u izvršavanju
Proračuna.
Članak
2.
Proračun se donosi i izvršava u skladu s
načelima jedinstva i točnosti proračuna, uravnoteženosti, obračunske jedinice,
univerzalnosti, specifikacije, dobrog financijskog upravljanja i
transparentnosti.
Članak
3.
Ako se tijekom godine usvoje odluke i drugi
propisi na osnovi kojih nastaju nove obveze za Proračun, sredstva će se
osigurati u Proračunu za slijedeću proračunsku godinu u skladu s trogodišnjim
fiskalnim projekcijama i mogućnostima.
II. SADRŽAJ PRORAČUNA
Članak
4.
Proračun se sastoji od općeg i posebnog
dijela te planova razvojnih programa.
Opći dio Proračuna čini Račun prihoda i
rashoda i Račun financiranja.
Račun prihoda i rashoda sastoji se od prihoda
od poreza, pomoći, prihoda od imovine, prihoda od pristojbi i naknada, ostalih
prihoda i prihoda od prodaje nefinancijske imovine. Prihodima se financiraju
rashodi utvrđeni za financiranje javnih potreba na razini Općine na temelju
zakonskih i drugih propisa.
U Računu financiranja iskazuju se primici od
financijske imovine i zaduživanja, te izdaci za financijsku imovinu i otplatu
kredita i zajmova.
Posebni dio Proračuna sastoji se od Plana
rashoda i izdataka, proračunskih korisnika iskazanih po vrstama, raspoređenih u
programe koje se sastoje od aktivnosti i projekata.
Plan razvojnih programa po godinama čine
planovi razvojnih programa proračunskih korisnika utvrđeni dokumentima o
srednjoročnim odnosno dugoročnim planovima razvitka, posebnim zakonima, drugim
propisima ili općim aktima.
Plan razvojnih programa iskazuje planirane
rashode Proračuna za nefinancijsku imovinu (investicije), kapitalne pomoći i
donacije u slijedeće tri godine, a usklađuje se svake godine.
III. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak
5.
Jedinstveni upravni odjel odgovoran je za
prikupljanje proračunskih prihoda, za potpunu i pravodobnu naplatu prihoda na
račun Proračuna u skladu s odgovarajućim zakonima i propisima donesenim na
temelju zakona.
Proračunski korisnici odgovorni su za naplatu
prihoda i primitaka iz svoje nadležnosti i za izvršavanje svih rashoda i
izdataka u skladu s namjenama.
Članak
6.
Ako se u tijeku proračunske godine zbog
nastanka novih obveza za Proračun ili zbog promjena gospodarskih kretanja
povećaju rashodi ili izdaci, odnosno smanje prihodi ili primici Proračuna,
Općinski načelnik može obustaviti izvršavanje pojedinih rashoda ili izdataka
najviše 45 dana.
Općinski načelnik donosi privremene mjere
obustave. Ako se za vrijeme provođenja mjera privremene obustave izvršavanja
Proračuna, Proračun ne može uravnotežiti, Općinski načelnik mora najkasnije u
roku od 15 dana prije isteka roka za privremenu obustavu izvršavanja Proračuna
predložiti izmjene i dopune Proračuna, kojima se ponovno uravnotežuju prihodi i
primici odnosno rashodi i izdaci Proračuna.
Članak
7.
Proračunski korisnici mogu preuzeti obveze na
teret Proračuna tekuće godine samo za namjene i do visine utvrđene Proračunom
ako su za to ispunjeni svi zakonom i drugim propisima utvrđeni uvjeti.
Obveze po ugovorima koje zahtijevaju plaćanje
u sljedećim godinama mogu se preuzeti uz suglasnost Općinskog načelnika.
Proračunski korisnici mogu preuzeti obveze po
investicijskim projektima tek po provedenom stručnom vrednovanju i ocijenjenoj
opravdanosti i učinkovitosti investicijskog projekta.
Članak
8.
Plaćanje predujma moguće je samo iznimno i na
temelju prethodne suglasnosti Općinskog načelnika.
Članak
9.
Općinski načelnik odobrava preraspodjelu
sredstava na proračunskim stavkama kod proračunskih korisnika ili između
proračunskih korisnika najviše do 5% rashoda i izdataka na stavci koja se
umanjuje.
Općinski načelnik je obvezan uz polugodišnje
i godišnje izvješće izvijestiti Općinsko vijeće o preraspodjeli sredstava.
Članak
10.
Proračunska zaliha osigurava se u iznosu od
150.000,00 kn i koristit će se za zakonski utvrđene namjene. O korištenju
sredstava proračunske zalihe odlučuje Općinski načelnik.
Općinski načelnik je obvezan mjesečno
izvijestiti Općinsko vijeće o korištenju proračunske zalihe.
Članak
11.
Proračunski korisnici odgovorni su za naplatu
vlastitih prihoda i primitaka kao i za izvršavanje svih rashoda i izdataka u
skladu s namjenama.
Za potrebe mjesnih odbora (Pasjak, Šapjane,
Mune i Žejane) koji imaju otvoren žiro račun osiguravaju se sredstva u
Proračunu najmanje u iznosu njihovih naplaćenih izvornih prihoda, odnosno
ugovorenih prihoda za zakupnine javnih površina, koji su dužni rasporediti u
svojim financijskim planovima na materijalne troškove i troškove investicija i
investicionog održavanja, ukoliko ih planiraju.
Za ostale mjesne odbore iz pozicije »42.12
mjesni odbori ostali«, Općinsko vijeće dodjeljuje sredstva prilikom donošenja
Proračuna, iz kojih će se pokrivati troškovi temeljem njihovih zahtjeva.
Vlastiti prihodi proračunskih korisnika ne
uplaćuju se u Proračun.
Proračunskim korisnicima ne osiguravaju se
sredstava za amortizaciju zgrada i opreme za 2014. godinu.
Članak
12.
Prihodi Proračuna ubiru se i uplaćuju u
Proračun u skladu sa Zakonom i drugim propisima neovisno o visini prihoda
planiranih u Proračunu.
Članak
13.
Prihodi koje ostvaruju tijela Općinske uprave
obavljanjem vlastite djelatnosti sastavni su dio prihoda Proračuna.
Otplate glavnica i kamata od zaduživanja i
danih jamstava mogu se izvršavati u iznosima iznad planiranih.
Ako aktivnosti i projekti za koje su sredstva
osigurana u Proračunu tekuće godine nisu izvršeni do visine utvrđene Proračunom
mogu se u toj visini izvršavati u sljedećoj godini, uz prethodnu suglasnost
Općinskog načelnika.
Članak
14.
Odsjek za proračun i financije Jedinstvenog
upravnog odjela podnosit će Općinskom načelniku mjesečno izvješće o izvršavanju
Proračuna, a Općinski načelnik Općinskom vijeću polugodišnje sa stanjem na dan
30. lipnja i godišnje izvješće sa stanjem na dan 31. prosinca.
Članak
15.
Zaključivanje pisanog ugovora obvezno je kada
se sredstva Proračuna izvršavaju kao subvencije, donacije i pomoći iznad
10.000,00 kuna, te za sve nabave roba, usluga i ustupanje radova iznad
20.000,00 kuna. Sve ugovore potpisuje Općinski načelnik.
Ugovorima će se obvezati korisnike sredstava
da dostave godišnje izvještaje o realizaciji programa (potpisani obrasci za
izvještaje FINI, odnosno Državnom uredu za reviziju) sa specifikacijom utroška
sredstava Proračuna Općine Matulji uz obrazloženje.
Članak
16.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u
Proračun, vraćaju se uplatiteljima na teret tih prihoda.
IV. UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM I NEFINANCIJSKOM
IMOVINOM
Članak
17.
Imovinu Općine čine financijska i
nefinancijska imovina kojom upravlja Općinski načelnik u skladu s posebnim
propisima i Statutom Općine.
Članak
18.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu
Proračuna upravlja Općinski načelnik.
Novčana sredstva iz stavka 1. ovog članka
mogu se polagati u poslovnu banku, poštujući načela sigurnosti, likvidnosti i
isplativosti ulaganja.
Odluku o izboru banke donosi Općinski
načelnik.
Članak
19.
Općinsko vijeće može na prijedlog Općinskog
načelnika odlučiti o kupnji dionica ili udjela u trgovačkom društvu ako su za
kupnju osigurana sredstva u Proračunu i ako se s time štiti interes Općine.
U slučaju da prestane javni interes za
vlasništvo dionica ili udjela u kapitalu pravnih osoba Općinsko vijeće na
prijedlog Općinskog načelnika može odlučiti da se dionice odnosno udjeli u
kapitalu prodaju ako to nije u suprotnosti s posebnim zakonom. Ostvarena
sredstva od prodaje udjela i uloga u kapitalu koriste se samo za otplatu duga u
Računu financiranja ili za nabavku nefinancijske i financijske imovine, ukoliko
se spomenuta sredstva ostvare u iznosu većem od potrebnog za otplatu duga.
Članak
20.
Za stjecanje imovine bez naknade proračunskim
korisnicima potrebna je suglasnost Općinskog načelnika ukoliko bi takvo
stjecanje prouzročilo veće troškove za Proračun Općine.
Članak
21.
Jedinstveni upravni odjel upravlja
nefinancijskom dugotrajnom imovinom sukladno općim aktima Općine.
Upravljanje imovinom iz stavka 1. ovog članka
podrazumijeva njezino korištenje, održavanje i davanje u zakup. Sredstva za
održavanje i osiguranje dugotrajne nefinancijske imovine osiguravaju se u
razdjelu 002 glavi 00202.
V. ODGODA NAPLATE, OTPIS DUGOVANJA I PRODAJA
POTRAŽIVANJA
Članak
22.
Općinski načelnik može na zahtjev dužnika, uz
primjereno osiguranje i kamate, odgoditi plaćanje, odobriti obročnu otplatu
duga, koji se ne smatraju javnim davanjima, pod uvjetima propisanim Zakonom o
proračunu i podzakonskim propisima.
Naplata duga iz stavka 1. ovog članka može se
odgoditi jednokratno do 12 mjeseci ili se može odobriti plaćanje duga u
obrocima i to maksimalno do 36 mjesečnih obroka.
Iznimno od stavka 1. ovog članka Odsjek za
proračun i financije Jedinstvenog upravnog odjela može na zahtjev dužnika,
odgoditi plaćanje ili odobriti obročnu otplatu duga i to za iznose potraživanja
do 5.000,00 kuna.
Članak
23.
Općinski načelnik može na zahtjev dužnika
otpisati odnosno uz suglasnost dužnika prodati potraživanja koja se ne smatraju
javnim davanjima pod uvjetima propisanim Zakonom o proračunu i podzakonskim
propisima.
Iznimno od stavka 1. ovog članka Odsjek za
proračun i financije Jedinstvenog upravnog odjela može na zahtjev dužnika,
otpisati potraživanja čiji iznos ne prelazi 5.000,00 kuna.
Općinski načelnik može donijeti odluku o
otpisu potraživanja za dugovanja po pojedinim vrstama prihoda za koje ja
nastupila apsolutna zastara prava na naplatu kao i u slučajevima kada je dužnik
umro, a nije ostavio pokretnine i nekretnine iz kojih se može naplatiti dug kao
i u drugim slučajevima kada je nastupila nemogućnost naplate.
Članak
24.
Ako posebnim propisima nije uređeno
drugačije, u cijelosti ili djelomično, mogu se otpisati potraživanja na ime
javnih davanja ako bi izvršenje naplate poreznog duga dovelo u pitanje osnovne
životne potrebe dužnika i članova njegova kućanstva pod slijedećim uvjetima:
1. ako podnositelj zahtjeva ostvaruje pravo
na pomoć za uzdržavanje iz sustava socijalne skrbi, odnosno pravo na opskrbninu
prema zakonu kojim se uređuju prava Hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i
članova njihovih obitelji ili zakonu kojim se uređuje zaštita vojnih i civilnih
invalida rata
ili
2. ako imovno stanje podnositelja zahtjeva i
punoljetnih članova njegovog kućanstva odgovara sljedećim uvjetima:
a) kada imovina, u novčanom obliku,
podnositelja zahtjeva i članova njegovog kućanstva ne prelazi iznos od jedne
proračunske osnovice na dan podnošenja zahtjeva, po članu njegovog kućanstva,
b) kada podnositelj zahtjeva, odnosno
punoljetni članovi njegovog kućanstva imaju u vlasništvu stan ili kuću koji se
ne smatraju zadovoljavajućim stambenim prostorom (stan ili kuća veličine do 35
m2 za jednu osobu, uvećana za
10 m2 za svaku daljnju osobu s
mogućim odstupanjem do 10 m2),
te ako imaju u vlasništvu automobil i/ili plovilo čija vrijednost ne prelazi
iznos od dvije proračunske osnovice na dan podnošenja zahtjeva,
c) kada ukupni dohodak i ukupni primici
podnositelja zahtjeva i punoljetnih članova njegovog kućanstva mjesečno ne
prelaze po članu kućanstva 50 posto proračunske osnovice.
Za stjecanje prava na otpis ili djelomičan
otpis potraživanja fizička osoba mora ispunjavati kriterij iz stavka 2. točke
1. ovoga članka ili kumulativno kriterije iz stavka 2. točke 2. ovoga članka.
Članak
25.
Ako posebnim propisima nije uređeno
drugačije, kod zahtjeva za odgodu naplate duga po osnovi javnih davanja
sredstva osiguranja ne moraju se tražiti u slučaju kada se traži obročna
otplata duga do iznosa od 10.000 kuna.
VI. ZADUŽIVANJE I JAMSTVA
Članak
26.
Općina se može zaduživati uzimanjem kredita,
zajmova i izdavanjem vrijednosnih papira.
Ugovor o zaduživanju temeljem odluke Općinskog
vijeća na osnovi donesenog Proračuna, uz prethodno mišljenje Ministarstva
financija i suglasnosti Vlade Republike Hrvatske potpisuje Općinski načelnik.
Članak
27.
Općinsko vijeće donosi odluku o davanju
suglasnosti za zaduživanje trgovačkih društava i drugih pravnih osoba u kojima
je Općina jedini osnivač ili u njima ima većinski osnivački udio.
Članak
28.
Općinsko vijeće Općine Matulji može dati
jamstvo trgovačkim društvima i drugim pravnim osobama u kojima je Općina jedini
osnivač ili u kojima ima većinski osnivački udio. Dano jamstvo uključuje se u
opseg mogućeg zaduživanja Općine.
Ugovor o jamstvu u ime Općine sklapa Općinski
načelnik.
Članak
29.
Ukupna godišnja obveza iz članka 26. ove
Odluke može iznositi najviše do 20% ostvarenih prihoda u godini, koja prethodi
godini u kojoj se zadužuje, a u iznos ukupne godišnje obveze uključen je iznos
prosječnog godišnjeg anuiteta po kreditima, zajmovima, obveze na osnovi izda
nih vrijednosnih papira i
danih jamstava i suglasnosti iz članka 90. stavka 2. Zakona o proračunu, te
dospjele nepodmirene obveze iz prethodnih godina.
Tekuće otplate glavnice kreditnog zaduženja
Općine iskazane su u Računu financiranja Proračuna Općine za 2014. godinu
unutar programa 2017 kao i kamate i troškovi kredita.
Članak
30.
Za premošćivanje jaza nastalog zbog različite
dinamike priljeva sredstava i dospijeća obveza, Općinski načelnik može donijeti
odluku kojom se Općina kratkoročno zadužuje, najduže do 12 mjeseci, bez
mogućnosti daljnjeg reprograma ili zatvaranja postojećih obveza po kratkoročnim
kreditima ili zajmovima uzimanjem novih kratkoročnih kredita ili zajmova.
Općina se može kratkoročno zadužiti uzimanjem
kredita ili zajmova kod poslovnih banaka i drugih kreditnih institucija ili
okvirnog kredita kod poslovne banke kod koje ima otvoren račun za iznos do
5.000.000,00 kn.
VI. PRAVA I OBVEZE PRORAČUNSKIH KORISNIKA
Članak
31.
Proračunski korisnici dostavljaju
polugodišnje i godišnje financijske izvještaje svog plana Odsjeku za proračun i
financije Jedinstvenog upravnog odjela sukladno Pravilniku o financijskom
izvješćivanju u proračunskom računovodstvu (»Narodne novine« broj 27/05 i
2/07).
Proračunski korisnici dužni su dostaviti
godišnji izvještaj o poslovanju (ostvarenje financijskog plana, izvještaj o
radu te prijedlog o korištenju neutrošenih sredstava) Odsjeku za proračun i
financije Jedinstvenog upravnog odjela najkasnije u roku od mjesec dana od
isteka roka za predaju godišnjih financijskih izvještaja utvrđenog Pravilnikom
o financijskom izvješćivanju u proračunskom računovodstvu.
Odsjek za proračun i financije Jedinstvenog
upravnog odjela dužan je izvještaj o poslovanju proračunskih korisnika
dostaviti Općinskom načelniku u daljnjem roku od mjesec dana od isteka roka iz
stavka 2. ovog članka.
Članak
32.
Polugodišnji izvještaj o izvršenju Proračuna
dostavlja se Općinskom načelniku do 5. rujna tekuće godine.
Općinski načelnik podnosi Općinskom vijeću,
na donošenje polugodišnji izvještaj o izvršenju Proračuna do 15 rujna tekuće
godine.
Godišnji izvještaj o izvršenju Proračuna
dostavlja se Općinskom načelniku do 1. svibnja tekuće godine za prethodnu
godinu. Općinski načelnik podnosi Općinskom vijeću na donošenje godišnji
izvještaj o izvršenju Proračuna do 1. lipnja tekuće godine za prethodnu godinu.
Općinski načelnik godišnji obračun Proračuna
dostavlja Ministarstvu financija i Državnom uredu za reviziju u roku od 15 dana
nakon što ga usvoji Općinsko vijeće.
VII. NADZOR PRORAČUNSKIH KORISNIKA
Članak
33.
Proračunski nadzor postupak je nadziranja
zakonitosti, svrhovitosti i pravodobnosti korištenja proračunskih sredstava
kojim se nalažu mjere za otklanjanje utvrđenih nezakonitosti i nepravilnosti.
Obuhvaća nadzor računovodstvenih, financijskih i ostali poslovnih dokumenata.
Proračunski nadzor obavlja Ministarstvo financija.
VIII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
34.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 400-08/13-01/8
Ur. broj: 2156-04-01-13-22
Matulji, 17. prosinca 2013.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE MATULJI
Predsjednik
Slobodan Juračić, v. r.