20.
Na temelju odredbe članka 6., stavak 1. Zakona o proračunu (»Narodne novine«
broj 96/03) i članka 26. Statuta Grada Čabra (»Službene novine« broj 24/01)
Gradsko vijeće Grada Čabra, na sjednici održanoj 20. prosinca 2004. godine
donijelo je
ODLUKU
o izvršenju Proračuna Grada Čabra za 2005. godinu
I. Opće odredbe
Članak 1.
Ovom Odlukom uređuje se struktura prihoda i primitaka, te rashoda i izdataka
Proračuna grada Čabra za 2005. godinu (u daljnjem tekstu: Proračun), njegovo
izvršavanje, upravljanje financijskom i nefinancijskom imovinom grada Čabra (u
daljnjem tekstu: Grada), opseg zaduživanja i jamstava, prava i obveze
proračunskih korisnika, ovlasti Gradskog poglavarstva (u daljnjem tekstu:
Poglavarstvo) i predsjednika Gradskog poglavarstva (u daljnjem tekstu:
Predsjednik Poglavarstva), te druga pitanja u svezi s izvršenjem Proračuna.
Članak 2.
Odredbe ove Odluke odnose se na proračunske korisnike. Do donošenja
pravilnika iz članka 2. stavka 3. Zakona o proračunu (»Narodne novine« broj
96/03), proračunskim korisnicima smatraju se:
- upravna tijela Grada (u daljnjem tekstu: upravna tijela),
- ustanove kojih je osnivač Grad.
II. Struktura Proračuna
Članak 3.
Proračun se sastoji od Općeg i Posebnog dijela. Opći dio Proračuna čini
Račun prihoda i rashoda, te Računa financiranja/zaduživanja.
U Računu prihoda i rashoda iskazuju se prihodi po izvorima i vrstama, te
rashodi po vrstama i osnovnim namjenama.
U Računu financiranja/zaduživanja iskazuju se primici od financijske
imovine.
Posebni dio Proračuna sadrži raspored svih rashoda i izdataka po
nositeljima, korisnicima, programima i aktivnostima, odnosno projektima.
Članak 4.
Provedbeni dokumenti Posebnog dijela Proračuna jesu pojedinačni godišnji
financijski planovi, te mjesečni planovi proračunskih korisnika kojima se
planira dinamika korištenja proračunskih sredstava tijekom godine.
Članak 5.
Jedinstveni upravni odjel obvezan je u roku od 15 dana od dana stupanja na
snagu Proračuna, izvijestiti sve korisnike o odobrenim sredstvima u Proračunu
za 2005. godinu.
III. Izvršavanje Proračuna
Članak 6.
Za izvršenje Proračuna odgovorno je Poglavarstvo.
Korisnici Proračuna smiju koristiti proračunska sredstva samo za namjene
koje su iskazane u Proračunu i to do visine utvrđene u njegovom Posebnom
dijelu.
Čelnik proračunskih korisnika odgovoran je za planiranje i izvršavanje svog
dijela Proračuna.
Odgovornost za izvršavanje Proračuna znači odgovornost za preuzimanje i
verifikaciju obveza, izdavanje naloga za plaćanje na teret proračunskih
sredstava.
Čelnik proračunskog korisnika odgovoran je za zakonitost, svrhovitost i za
ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima.
Članak 7.
Prihodi koje ostvaruju ustanove kojih je osnivač Grad, obavljanjem vlastite
djelatnosti, ustupaju se tim ustanovama.
Iznimno, Poglavarstvo može Posebnom odlukom obvezati ustanove da vlastite
prihode uplaćuju u Proračun i utvrditi namjenu korištenja tih prihoda.
Ustanove iz stavka 1. ovog članka obvezne su o ostvarenju vlastitih prihoda
mjesečno izvještavati Poglavarstvo.
Stranica3676—broj44 Ponedjeljak,27.prosinca2004.
SLUŽBENENOVINE
O korištenju ostvarenog viška prihoda ustanova kojih je osnivač Grad,
odlučuje upravno vijeće ustanove iz prethodnu suglasnost Poglavarstva.
Članak 8.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u Proračun, vratit će se uplatiteljima na
teret tih prihoda, na temelju dokumentiranog zahtjeva.
Nalog za povrat prihoda iz stavka 1. ovog članka daje Predsjednik
Poglavarstva.
Članak 9.
Rashodi i izdaci Proračuna koji se financiraju iz namjenskih prihoda i
primitaka (prihodi s protuobvezom), izvršavat će se do iznosa naplaćenih
prihoda i primitaka za te namjene.
Namjenski prihodi i primici koji se ne iskoriste u tekućoj godini, prenose
se u slijedeću proračunsku godinu.
Članak 10.
Predsjednik Poglavarstva, uz suglasnost Poglavarstva, može u cijelosti ili
djelomično otpisati dug do iznosa od 2.000,00 kuna, ukoliko bi troškovi
postupka naplate potraživanja bili u nesrazmjeru s visinom potraživanja,
odnosno zbog drugog opravdanog razloga.
Članak 11.
Stvarna naplata prihoda nije ograničena visinom prihoda utvrđenim u
Proračunu.
Iznosi rashoda i izdataka utvrđeni u Posebnom dijelu Proračuna smatraju se
najvišim iznosima, pa stvarni rashodi i izdaci za pojedinu aktivnost ne smiju
biti veći od odobrenog iznosa.
Članak 12.
Sredstva za subvencije, donacije i pomoći po pojedinom korisniku,
raspoređuju se temeljem zaključka Poglavarstva ukoliko krajnji korisnik nije
utvrđen samim Proračunom.
Poglavarstvo može ovlastiti Predsjednika Poglavarstva za poslove iz stavka
1. ovog članka.
Članak 13.
Proračunska zaliha osigurava se u iznosu od 336.650,00 kuna, a koristit će
se za zakonski utvrđene namjene.
O korištenju proračunske zalihe odlučuje Poglavarstvo.
Članak 14.
Godišnji plan nabave Grada donosi Poglavarstvo najkasnije do 31. siječnja
2005. godine.
Odluku o osnivanju stručnog povjerenstva za pripremu i provedbu postupka
nabave roba, radova i usluga, kao i odluku o odabiru najpovoljnijeg
ponuditelja, sukladno odredbama Zakona o javnoj nabavi (»Narodne novine« broj
117/01) donosi Poglavarstvo.
Odluku o osnivanju stručnog povjerenstva za pripremu i provedbu postupka
nabave roba, radova i usluga male vrijednosti kao i odluku o odabiru
najpovoljnijeg ponuditelja, sukladno Uredbi o postupku nabave roba, radova i
usluga male vrijednosti (»Narodne novine« broj 13/02) donosi Poglavarstvo.
Članak 15.
Zaključivanje pisanog ugovora obvezno je u sljedećim slučajevima:
- za sredstva koja se izvršavaju kroz Program javnih potreba bez obzira na
visinu iznosa,
- za sredstva Proračuna koja se izvršavaju kao subvencije, donacije i pomoći
bez obzira na visinu iznosa,
- za sve nabave roba, usluga i ustupanje radova od 20.000,00 kuna i više.
Ugovore iz stavka 1. ovog članka potpisuje Predsjednik Poglavarstva.
IV. Upravljanje financijskom i nefinancijskom imovinom
Članak 16.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu Poglavarstva upravlja
Poglavarstvo.
Slobodna novčana sredstva Proračuna mogu se oročavati kod poslovnih banaka.
Odluku o oročavanju sredstva donosi Poglavarstvo.
V. Zaduživanje
Članak 17.
Grad se može zaduživati za kapitalna ulaganja, te izdavati jamstva u skladu
sa Zakonom o proračunu.
Odluku o zaduživanju Grada, te o izdavanju jamstva donosi Gradsko vijeće
grada Čabra.
Članak 18.
Trgovačko društvo i javna ustanova čiji je osnivač i većinski vlasnik Grad
može se zadužiti samo uz suglasnost Gradskog vijeća grada Čabra.
Gradsko vijeće grada Čabra može dati jamstvo za ispunjenje obveza trgovačkog
društva i javne ustanove čiji je osnivač i većinski vlasnik Grad.
VI. Uravnoteženje Proračuna
Članak 19.
Ako tijekom godine dođe do neusklađenosti planiranih prihoda/primitaka i
rashoda/izdataka Proračuna, izvršit će se njegovo ponovno uravnoteženje, putem
Izmjena i dopuna Proračuna.
Predsjednik Poglavarstva može odobriti preraspodjelu sredstava unutar
pojedinog razdjela ili između pojedinih razdjela, s tim da umanjenje pojedine
stavke ne može biti veće od 5%.
VII. Izvještavanje
Članak 20.
Jedinstveni upravni odjel podnosit će Poglavarstvu tromjesečne izvještaje o
izvršenju Proračuna. Polugodišnji i godišnji izvještaj o poslovanju Grada
dostavlja se i Gradskom vijeću grada Čabra.
Članak 21.
Ustanove kojima je osnivač Grad dužne su dostaviti tromjesečne izvještaje o
izvršenju financijskog plana iz članka 4. ove Odluke Poglavarstvu sukladno
odredbama Pravilnika o financijskom izvještavanju i proračunskom računovodstvu
(»Narodne novine« broj 74/02).
Članak 22.
Proračunski korisnik dostavlja godišnji obračun svog financijskog plana za
2004. godinu Poglavarstvu do 28. veljače 2005. godine.
Nacrt prijedloga konsolidiranog godišnjeg obračuna Proračuna za 2004. godinu
Jedinstveni upravni odjel dostavlja Poglavarstvu do 1. svibnja 2005. godine.
Prijedlog godišnjeg obračuna Proračuna Grada Čabra za 2004. godinu
Poglavarstvo dostavlja Gradskom vijeću Grada Čabra na usvajanje do 1. lipnja
2005. godine.
Poglavarstvo dostavlja Ministarstvu financija i Državnom uredu za reviziju
prijedlog Godišnjeg obračuna proračuna Grada za 2004. godinu do 31. ožujka
2005. godine, a u roku od 15 dana nakon što ga usvoji Gradsko vijeće grada
Čabra o tome izvještava Ministarstvo financija.
VIII. Završne odredbe
Članak 23.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim novinama«
Primorsko-goranske županije, a primjenjuje se od 1. siječnja 2005. godine.
Klasa: 400-08/04-01/01
Ur. broj: 2108-01-04-2
Čabar, 20. prosinca 2004.
GRADSKO VIJEĆE GRADA ČABRA
Predsjednik
Dragutin Vrus, v.r.