60.
Na temelju članka 14. Zakona o proračunu (»Narodne
novine« broj 87/08,136/12) i članka 30. Statuta Općine
Kostrena (»Službene novine PGŽ« broj 26/09, 10/13)
Općinsko vijeće Općine Kostrena na sjednici održanoj 19.
prosinca 2013. godine donijelo je
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Općine Kostrena
za 2014. godinu
I OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom se Odlukom uređuje struktura prihoda i primitaka te rashoda i izdataka Proračuna Općine Kostrena,
način izvršavanja Proračuna Općine Kostrena za 2014.
godinu (u daljnjem tekstu: Proračun), upravljanje prihodima i primicima, rashodima i izdacima Proračuna, upravljanje imovinom i dugom, te propisuje prava i obveze korisnika proračunskih sredstava, ovlasti Općinskog Načelnika,
te druga pitanja u izvršavanju Proračuna.
Članak 2.
Stvarna naplata prihoda nije ograničena procjenom prihoda u Proračunu, a iznosi rashoda i izdataka utvrđeni u
Proračunu smatraju se maksimalnim svotama i ne smiju
prelaziti utvrđene iznose.
II. STRUKTURA PRORAČUNA
Članak 3.
Proračun Općine Kostrena se sastoji od Općeg i Posebnog dijela te Plana razvojnih programa.
Opći dio Proračuna sastoji se od Računa prihoda i
rashoda i Računa financiranja.
U Računu prihoda i rashoda iskazani su svi porezni i
neporezni prihodi i prihodi od općinske nefinancijske imovine te sredstva za financiranje javnih rashoda na razini
općine.
U Računu financiranja iskazani su primici od financijske
imovine i primljeni krediti te svi izdaci za financijsku imovinu i otplatu kredita.
Posebni dio Proračuna sastoji se od plana rashoda i izdataka proračunskih korisnika raspoređenih u tekuće i razvojne programe za proračunsku godinu.
U Planu razvojnih programa iskazani su ciljevi i prioriteti razvoja Općine Kostrena povezani s programskom i
organizacijskom klasifikacijom Proračuna.
III. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak 4.
Sredstva Proračuna osiguravaju se korisnicima Proračuna koji su u njegovom Posebnom dijelu određeni za nositelje glava, po utvrđenim programima, projektima i aktivnostima.
Sredstva Proračuna smiju se koristiti samo za namjene
utvrđene posebnim zakonima i odlukama Općine
Kostrena, u visini sredstava određenih Proračunom.
Članak 5.
Korisnici Proračuna smiju koristiti proračunska sredstva
samo za namjene koje su utvrđene u Proračunu.
Korisnici Proračuna mogu preuzimati obveze na teret
Proračuna samo za namjene utvrđene u Posebnom dijelu
Proračuna, ako je njihovo izvršavanje usklađeno s mjesečnim proračunskim dodjelama.
Korisnicima Proračuna doznačuje se mjesečni iznos,
temeljem stvarno izvršenih obveza, a u skladu s mjesečnim
planovima korisnika.
Jedinstveni upravni odjel (u daljnjem tekstu: Općinska
uprava) usklađuju zahtjeve iz mjesečnih financijskih planova s planom likvidnosti Proračuna, te izvršava mjesečne
dodjele sredstava po korisnicima i programima u skladu s
raspoloživim sredstvima.
Razliku između odobrenih i manje iskorištenih dodjela
rasporedit će se u sljedećem obračunskom razdoblju,
ovisno o raspoloživim sredstvima do kraja godine.
Sredstva za pokroviteljstva i sredstva za aktivnosti i projekte koja se izvršavaju kao subvencije, donacije i pomoći
pojedinom korisniku, raspoređuje Načelnik ako krajnji
korisnik nije utvrđen u Posebnom dijelu Proračuna .
Članak 6.
Korisnik Proračuna na temelju iznosa predviđenih Proračunom obvezan je sastaviti financijski plan za proračunsku godinu po mjesecima.
Mjesečne dodjele se odobravaju na temelju mjesečnih
planova.
Članak 7.
Korisnik Proračuna u okviru mjesečnih financijskih
izvještaja izvještava o iznosu utrošenih sredstava, s tim da
se razlike reguliraju na isti način kako je to za dodjelu sredstava određeno člankom 5. ove Odluke.
Članak 8.
Ako se prihodi i primici Proračuna ne naplaćuju u planiranim svotama i planiranoj dinamici tijekom godine, prednost u podmirivanju rashoda Proračuna imaju rashodi i
izdaci za redovnu djelatnost Općine Kostrena.
Članak 9.
Jedinstveni upravni odjel obvezan je , u roku od 15 dana
od stupanja na snagu Proračuna izvijestiti sve korisnike o
odobrenim sredstvima za 2014 . godinu , a isti su obvezni
u daljnjem roku od 15 dana izvijestiti krajnje korisnike
koji su određeni kao nositelji sredstava u Posebnom dijelu
Proračuna.
Članak 10.
Za izvršavanje Proračuna u cijelosti je odgovoran Općinski načelnik.
Naredbodavac za izvršenje Proračuna u cijelosti je
Općinski načelnik.
Načelnik Općine odgovoran je kao naredbodavac za
zakonitu uporabu raspoređenih sredstava u Proračunu.
Pročelnik tijela Općinske uprave te čelnici pravnih
osoba koje su korisnici Proračuna odgovorni su za planiranje i izvršavanje svoga dijela Proračuna.
Jedinstveni upravni odjel Općine Kostrena prati izvršenje Proračuna i o tome izvješćuje Općinskog načelnika
Općine Kostrena.
Pozicije u Proračunu koje nisu razrađene izvršavat će se
temeljem Odluke Općinskog načelnika.
IV. ISPLATA SREDSTAVA IZ PRORAČUNA
Članak 11.
Slobodnim novčanim sredstvima na računu Proračuna
upravlja Općinski načelnik.
Članak 12.
Svaki rashod i izdatak iz Proračuna mora se temeljiti na
vjerodostojnoj knjigovodstvenoj ispravi iz koje proizlazi
pravni temelj i visina obveze plaćanja.
Članak 13.
Korištenje proračunskih sredstava za određene namjene
provodi se na temelju ovjerene financijske dokumentacije
ili pismenog naloga pročelnika Jedinstvenog upravnog
odjela Općine Kostrena.
Članak 14.
Za hitne i nepredviđene ili nedovoljno predviđene
izdatke koristiti će se sredstva proračunske pričuve do
visine određene Zakonom o proračunu, odnosno do 0,5
% prihoda Proračuna bez primitaka.
O korištenju proračunske pričuve odlučuje Općinski
načelnik.
Načelnik može raspolagati sredstvima proračunske pričuve do iznosa odobrenog Proračunom.
Načelnik je dužan na koncu godine izvijestiti Općinsko
vijeće o korištenju proračunske zalihe.
Članak 15.
Općinsko vijeće donosi Odluku o plaćama dužnosnika.
Općinsko vijeće donosi Odluku o koeficijentima za obračun plaća službenika i namještenika, a Odluku o visini
bruto osnovice za obračun plaća donosi Općinski Načelnik.
Odluku o naknadama vijećnicima Općinskog vijeća,
dužnosnicima koji dužnost obavljaju volonterski, te članovima radnih tijela donosi Općinsko vijeće.
Članak 16.
Korištenje sredstava za pokrivanje gubitaka trgovačkih
društava u pretežitom vlasništvu Općine Kostrena i ustanova koje je osnovala Općina, te financiranje sponzorstva,
pokroviteljstva i nabavu opreme odobriti će Općinski
načelnik zasebnim odlukama.
Članak 17.
Kada se sredstva Proračuna koriste za sanaciju, dokapitalizaciju, ili kao udio u sredstvima pravne osobe Općina
Kostrena postaje suvlasnik imovine u tim pravnim osobama razmjerno uloženim sredstvima.
Članak 18.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u Proračun vraćaju se
uplatiteljima na temelju naloga ovlaštenog službenika
Općinske uprave na teret tih prihoda, temeljem zahtjeva
uplatitelja i priloženog dokaza o pogrešno ili više uplaćenom prihodu.
V. ZADUŽIVANJE I DAVANJE JAMSTAVA
Članak 19.
Odluku o zaduživanju Općine za kapitalne projekte
obnove i razvitka koje se financiraju iz Proračuna Općine
Kostrena donosi Općinsko vijeće prema uvjetima i do
visine utvrđene Zakonom o proračunu.
Trgovačka društva u pretežitom vlasništvu Općine i
ustanove koje je osnovala Općina ne mogu se zaduživati
(osim kratkoročno kod poslovnih banaka radi otklanjanja
nelikvidnosti) bez odluke Općinskog vijeća kojom im se
odobrava zaduživanje.
Članak 20.
Općina Kostrena može davati jamstva trgovačkim društvima u pretežitom vlasništvu Općine Kostrena i ustanovama koje je osnovala do visine Zakonom utvrđenih
iznosa.
Odluku o davanju jamstava donosi Općinsko vijeće.
VI. PRIHODI PRORAČUNA
Članak 21.
U Proračunu se planiraju svi prihodi koje sukladno pozitivnim propisima ostvaruje Općina.
Prihodi koje Općinska uprava ostvari obavljanjem djelatnosti, prihod su Proračuna i uplaćuju se na račun Proračuna.
Prihodi s osnova kamata po tražbinama uplaćuju se na
račun Proračuna.
Članak 22.
Prihodi kojima je namjena utvrđena posebnim zakonskim odredbama mogu se, u slučaju nedostatka drugih prihoda Proračuna, pozajmiti za druge namjene pod uvjetom
da se vodi knjigovodstvena evidencija o visini pozajmice i
izvršenim povratima.
VII. NAMJENSKI PRIHODI
Članak 23.
Prihodi koje proračunski korisnici ostvare od vlastite
djelatnosti (vlastiti prihodi), iz donacija, po posebnim propisima i iz drugih izvora, ne uplaćuju se u Proračun. Proračunski korisnik je dužan izvijestiti Proračun o visini i
načinu trošenja vlastitih prihoda.
Prihodi iz stavka 1. ovog članka planiraju se u financijskim planovima proračunskih korisnika i uplaćuju na njihov račun, a mogu se koristiti isključivo za namjene utvrđene financijskim planovima.
VIII. PLAĆANJE PREDUJMA
Članak 24.
Plaćanje predujma moguće je samo izuzetno i na temelju
prethodne suglasnosti Općinskog načelnika.
IX. PRIMJENA PRORAČUNSKOG RAČUNOVODSTVA I FINANCIJSKO RAČUNOVODSTVENA KONTROLA
Članak 25.
Proračun i proračunski korisnici Općine primjenjuju
sustav proračunskog računovodstva.
Članak 26.
Proračunski korisnici dužni su tijekom godine izraditi
financijska izvješća predviđena zakonom, kao i polugodišnje i godišnje obračune, i dostaviti ih Općinskoj upravi.
Članak 27.
Proračunski korisnici mogu sklapati ugovore o nabavi
robe, obavljanju usluga i ustupanju radova u visini dodijeljenih sredstava.
Proračunski korisnici dužni su Općinskoj upravi dati sve
potrebne podatke, isprave i izvješća koja se od njih traže.
X. UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM I NEFINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak 28.
Slobodna novčana sredstva Proračuna mogu se prema
odluci Načelnika Općine Kostrena , oročavati kod poslovnih banaka, pod uvjetom da to ne ometa i dovodi u pitanje
redovito izvršavanje proračunskih izdataka.
Članak 29.
Načelnik Općine Kostrena odlučuje o stjecanju i otuđivanju pokretnina i nekretnina Općine čija pojedinačna vrijednost ne prelazi 0,5% iznosa prihoda bez primitaka
ostvarenih u 2013. , a najviše do 1.000.000,00 kn, ako je
stjecanje i otuđivanje nekretnina i pokretnina planirano
Proračunom
Općine za 2014.godinu i provedeno u skladu sa zakonskim propisima.
Članak 30.
Upravni odjel Općine Kostrena upravlja nefinancijskom
dugotrajnom imovinom Općine Kostrena sukladno općim
aktima Općine.
Upravljanje imovinom iz stavka 1. Ovog članka podrazumijeva njezino korištenje,održavanje i davanje u zakup.
Sredstva za održavanje i osiguranje dugotrajne nefinancijske imovine osiguravaju se u rashodima poslovanja razrađenim po pojedinim programima.
XI. URAVNOTEŽENJE PRORAČUNA I PRERASPODJELA SREDSTAVA PRORAČUNA
Članak 31.
Ako tijekom godine dođe do neusklađenosti planiranih
prihoda i primitaka te rashoda i izdataka Proračuna,
Općinski načelnik može poduzeti mjere za uravnoteženje
Proračuna propisane Zakonom.
Ako se primjenom privremenih mjera ne uravnoteži
Proračun, njegovo uravnoteženje, odnosno preraspodjelu
sredstava između proračunskih korisnika, utvrdit će Općinsko vijeće izmjenama i dopunama Proračuna.
Članak 32.
Iznimno Općinski načelnik može odobriti preraspodjelu
sredstava unutar pojedinog razdjela i između pojedinih razdjela s tim da umanjenje pojedine stavke ne može biti veće
od 5 % sredstava utvrđenih na poziciji koja se umanjuje.
O izvršenim preraspodjelama iz prethodnog stavka,
Općinski načelnik dužan je polugodišnje izvijestiti Općinsko vijeće.
XI. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 33.
Općinska uprava podnosi Općinskom načelniku izvještaj
o izvršenju Proračuna za prvo polugodište tekuće godine
do kraja mjeseca srpnja.
Općinski načelnik dužan je polugodišnji izvještaj o izvršenju Proračuna podnijeti Općinskom vijeću.
Članak 34.
Općinska uprava izradit će godišnji obračun Proračuna
Općine Kostrena i dostaviti ga Općinskom načelniku koje
je dužan isti uputiti Općinskom vijeću na usvajanje.
Članak 35.
Općinska uprava ima pravo nadzora nad financijskim,
materijalnim i računovodstvenim poslovanjem korisnika
Proračuna, te nad zakonitošću i svrsishodnom uporabom
proračunskih sredstava.
Ako se prilikom vršenja proračunskog nadzora utvrdi da
su sredstva bila upotrebljavana protivno zakonu ili Proračunu o istom će izvijestiti Općinskog načelnika i poduzeti
mjere da se nadoknade tako utrošena sredstva ili će se privremeno obustaviti isplata sredstava sa pozicija s kojih su
sredstva bila nenamjenski trošena.
Članak 36.
Ova Odluka objavit će se u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«, a stupa na snagu 1. siječnja
2014. godine.
Klasa: 021-05/13-01/7
Ur. broj: 2170-07-01-13-45
Kostrena, 19. prosinca 2013.
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE KOSTRENA
Predsjednica
Gordana Vukoša.v.r.
|