114.
Na temelju članka 14. Zakona o proračunu
(»Narodne novine« broj 87/08, 136/12) i članka 32. Statuta Grada Malog Lošinja
(»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 26/09, 32/09, 10/13)
Gradsko vijeće Grada Malog Lošinja, na sjednici održanoj dana 12. prosinca
2013. godine, donijelo je
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Grada Malog Lošinja
za 2014. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom se Odlukom utvrđuje struktura
prihoda i primitaka te rashoda i izdataka Proračuna Grada Malog Lošinja za
2014. godinu (u daljnjem tekstu: Proračun), njegovo izvršavanje, opseg zaduživanja
i jamstava Grada Malog Lošinja ( u daljnjem tekstu: Grad), upravljanje dugom te
imovinom, prava i obveze korisnika proračunskih sredstava, ovlasti
gradonačelnika u izvršavanju Proračuna te druga pitanja o izvršavanju
Proračuna.
Članak 2.
Proračun se sastoji od Općeg i Posebnog
dijela, te Plana razvojnih programa. Opći dio Proračuna sadrži: Račun prihoda i
rashoda i Račun financiranja.
U Računu prihoda i rashoda iskazani su
svi porezni i neporezni prihodi i prihodi od gradske nefinancijske imovine i
primljeni krediti te svi izdaci za financijsku imovinu i otplatu kredita.
Posebni dio Proračuna sastoji se od
plana rashoda i izdataka proračunskih korisnika raspoređenih u tekuće i
razvojne programe za proračunsku godinu.
U Planu razvojnih programa iskazani su
planirani rashodi Proračuna za nefinancijsku imovinu (investicije), kapitalne
pomoći i donacije za 2014. godinu, razrađeni po pojedinim programima i po
izvorima prihoda za cjelovitu izvedbu programa.
Članak 3.
Sredstva za rashode i izdatke korisnika
Proračuna osiguravaju se proračunskim korisnicima, i to: tijelima gradske
uprave, ustanovama kojima je Grad osnivač (u daljnjem tekstu: ustanove Grada),
te ostalim korisnicima koji su u njegovu Posebnom dijelu određeni za nositelje
sredstava.
II. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak 4.
Proračunska sredstva koristit će se samo
za namjene koje su određene Proračunom. Proračunski korisnici mogu preuzeti
obveze na teret Proračuna samo za njihovo izvršavanje usklađeno s mjesečnim
proračunskim dodjelama.
Članak 5.
Upravni odjel za financije, turizam i
gospodarstvo obvezan je, u roku od osam dana od dana donošenja Proračuna
izvijestiti organizacijske jedinice o odobrenim sredstvima u Proračunu, a
organizacijske jedinice obvezne su u daljnjem roku od osam dana izvijestiti o istom
krajnje korisnike koji su određeni kao nositelji sredstava u Posebnom dijelu
Proračuna.
Proračunski korisnici - ustanove Grada,
za koje su sredstva planirana u posebnim glavama, obvezni su dostaviti
nadležnim upravnim odjelima svoje financijske planove usuglašene s odobrenim
sredstvima u Proračunu i izrađene po mjesecima do 15. siječnja 2014. godine.
Upravni odjeli obvezni su, u daljnjem
roku od 8 dana, dostaviti Upravnom odjelu za financije, turizam i gospodarstvo
zajednički financijski plan svih korisnika Proračuna za koje su nadležni,
izrađen po tromjesečjima.
Upravni odjel za financije, turizam i
gospodarstvo izrađuje mjesečne planove Proračuna na temelju kojih se, sukladno
raspoloživim sredstvima, izvršava Proračun.
Članak 6.
Nalogodavac i odgovorna osoba za
izvršavanje Proračuna u cjelini je gradonačelnik.
Upravni odjel za financije, turizam i
gospodarstvo izvršava Proračun i o tome izvještava gGradonačelnika.
Pročelnici upravnih odjela gradske
uprave odgovorni su za planiranje svog dijela Proračuna kao i za zakonito,
učinkovito i ekonomično raspolaganje raspoređenim sredstvima u Proračunu.
Tijela gradske uprave odgovorna su za prikupljanje proračunskih prihoda i za
potpunu i pravodobnu naplatu prihoda na računu Proračuna u skladu sa zakonima i
propisima donesenim na temelju zakona te za izvršavanje svih rashoda sukladno
namjenama i iznosima utvrđenim u Posebnom dijelu proračuna.
Pravne osobe - proračunski korisnici
odgovorne su za naplatu prihoda i primitaka u okviru svoje nadležnosti, te za
izvršavanje svih rashoda u skladu sa odobrenim namjenama.
Članak 7.
Gradonačelnik može otpisati dug ili
djelomično otpisati dug do visine od 20.000,00 kn pojedinačnog duga, ukoliko bi
troškovi postupka naplate potraživanja bili veći od samog iznosa potraživanja.
Pod dugom iz stavka 1. ovog članka ne
podrazumijeva se dug Gradu s naslova javnih davanja.
Članak 8.
Ako tijekom godine dođe do
neusklađenosti planiranih prihoda/primitaka i rashoda/ izdataka Proračuna,
predložit će se Gradskom vijeću donošenje njegovih Izmjena i dopuna.
Iznimno, ako se pojedine proračunske
pozicije ne budu mogle izvršavati zbog nedovoljno planiranih rashoda/izdataka,
ovlašćuje se gradonačelnik da može vršiti preraspodjelu sredstava unutar
Razdjela i između Razdjela, odnosno Računa prihoda i rashoda, Računa
financiranja i Bilančnog dijela iskazanog viška/manjka po Godišnjem obračunu
Proračuna s tim da se tom prilikom ne može mijenjati ukupan iznos
rashoda/izdataka utvrđenih Proračunom.
Gradonačelnik će o izvršenoj
preraspodjeli izvještavati Gradsko vijeće u sklopu redovnog izvještavanja.
III. PRIHODI PRORAČUNA
Članak 9.
Prihodi Proračuna ubiru se i uplaćuju u
Proračun u skladu sa zakonom i drugim propisima neovisno o visini prihoda
planiranih u Proračunu.
IV. NAMJENSKI PRIHODI
Članak 10.
Prihodi koje proračunski korisnici
ostvare od vlastite djelatnosti (vlastiti prihodi), iz donacija, po posebnim
propisima i iz drugih izvora, namjenski su prihodi Proračuna.
Prihodi iz stavka 1. ovog članka
planiraju se u financijskim planovima proračunskih korisnika i uplaćuju na
njihov račun, a mogu se koristiti isključivo za namjene utvrđene financijskim
planovima.
Proračunski korisnici mogu preuzimati
obveze i plaćati ih po stavkama rashoda za čije su financiranje planirani
namjenski prihodi iz stavka 1. ovog članka isključivo do iznosa naplaćenih
namjenskih prihoda.
Proračunski korisnici Grada Malog
Lošinja izuzeti su od obveze uplate namjenskih prihoda i primitaka te vlastitih
prihoda u proračun, ali su dužni šestomjesečno izvještavati Upravni odjel za
financije, turizam i gospodarstvo o ostvarenim i utrošenim sredstvima iz stavka
1. ovog članka.
Članak 11.
Namjenski prihodi iz stavka 1. ovog
članka koji ne budu iskorišteni u ovoj proračunskoj godini, osim onih prihoda
koje proračunski korisnici ostvare vlastitom djelatnošću, prenose se u narednu
proračunsku godinu i koriste se za iste namjene za koje su bili utvrđeni
financijskim planom proračunskih korisnika za ovu proračunsku godinu. Za opseg prenesenih
prihoda iz stavka 1. ovoga članka povećat će se financijski planovi
proračunskih korisnika za narednu godinu.
V. ISPLATA SREDSTAVA IZ PRORAČUNA
Članak 12.
Svaki rashod i izdatak iz Proračuna mora
se temeljiti na vjerodostojnoj knjigovodstvenoj ispravi kojom se dokazuje
obveza plaćanja.
Pročelnik tijela gradske uprave i čelnik
pravne osobe proračunskog korisnika, odnosno osoba na koje je to pravo
preneseno, mora prije isplate provjeriti i potvrditi potpisom pravni temelj i
visinu obveze koja proizlazi iz knjigovodstvene isprave.
Nalog za isplatu iz Proračuna s oznakom
pozicije, konta i programa izdaje pročelnik nadležnog tijela gradske uprave.
Isplata sredstava za plaće, materijalne
rashode i programe koja su u Posebnom dijelu Proračuna osigurana ustanovama i
Javnoj vatrogasnoj postrojbi, izvršava se prijenosom na njihov račun temeljem
naloga za prijenos sredstava koji izdaje pročelnik nadležnog tijela gradske
uprave i pročelnika nadležnog odjela za financije.
Članak 13.
Postupak nabave roba, radova i usluga
mora se temeljiti na propisima o javnoj nabavi.
Članak 14.
Proračunskim korisnicima kojima se u
Proračunu osiguravaju sredstva za plaće zaposlenih, isplaćivat će se sredstva
za ostala materijalna prava zaposlenih prema njihovim općim aktima do visine
utvrđene tim aktima, kolektivnim ugovorom i osiguranim sredstvima.
Članak 15.
Sredstva za rad političkih stranaka
zastupljenih u Gradskom vijeću, naknade troškova za rad članova Gradskog vijeća
i njegovih radnih tijela, isplaćivat će se temeljem Odluka Gradskog vijeća.
Članak 16.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u
Proračunu, vraćaju se uplatiteljima na teret tih prihoda.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u
proračune prethodnih godina, vraćaju se uplatiteljima na teret rashoda Proračuna.
Rješenje o povratu sredstava donosi
Upravni odjel za financije na temelju dokumentiranog zahtjeva kojeg potpisuje
pročelnik tijela gradske uprave u čijoj nadležnosti je naplata tih prihoda.
Članak 17.
Instrumente osiguranja plaćanja, kojima
se na teret Proračuna stvaraju obveze, izdaje Upravni odjel nadležan za
financije, a potpisuje gradonačelnik.
Instrumenti osiguranja plaćanja
primljeni od pravnih osoba kao sredstvo osiguranja naplate potraživanja ili
izvođenja radova i usluga, dostavljaju se u Upravni odjel nadležan za
financije.
VI. PRORAČUNSKA ZALIHA
Članak 18.
U Proračunu Grada Malog Lošinja za 2014.
godinu utvrđuju se sredstva za proračunsku zalihu u iznosu od 100.000,00 kn.
Sredstva proračunske zalihe koristit će
se za financiranje rashoda nastalih pri otklanjanju posljedica elementarnih
nepogoda, epidemija, ekoloških nesreća ili izvanrednih događaja, te za druge
nepredviđene rashode tijekom godine.
VII. ZADUŽIVANJE I JAMSTVA
Članak 19.
Grad se može zaduživati uzimanjem
kredita ili izdavanjem vrijednosnih papira, uz prethodnu suglasnost Vlade.
Ukupna godišnja obveza Grada iz stavka
1. ovog članka može iznositi najviše do 20% ostvarenih prihoda u godini koja
prethodi godini u kojoj se zadužuje umanjenih za prihode i primitke od domaćih
i inozemnih pomoći, sufinanciranje građana i zajmova.
U iznos ukupne godišnje obveze uključena
su i dana jamstva kao i neplaćene obveze iz prethodnih godina.
VIII. UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak 20.
Raspoloživim novčanim sredstvima na
računu Proračuna upravlja gradonačelnik.
Raspoloživa novčana sredstva mogu se
oročavati kod poslovne banke ili plasirati drugim pravnim osobama putem
kratkoročnih zajmova poštujući načela sigurnosti i likvidnosti.
Gradonačelnik donosi Odluku o oročavanju
ili davanju kratkoročnih zajmova i potpisuje ugovor.
Prihodi od upravljanja raspoloživim
novčanim sredstvima prihodi su Proračuna.
Novčana sredstva iz stavka 1. ovog
članka mogu se ulagati samo s povratom do 31. prosinca 2014. godine.
IX. UPRAVLJANJE NEFINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak 21.
Tijela gradske uprave upravljaju
nefinancijskom dugotrajnom imovinom Grada koju posjeduju za obavljanje poslova
iz svoga djelokruga rada, sukladno općim aktima Grada.
Sredstva za održavanje i osiguravanje
dugotrajne nefinancijske imovine osiguravaju se u rashodima poslovanja
nadležnih tijela gradske uprave.
Poslove sklapanja ugovora s
osiguravateljima i naplatu šteta obavlja Upravni odjel nadležan za financije.
Članak 22.
Knjigovodstvena evidencija nefinancijske
dugotrajne imovine Grada vodi se u Upravnom odjelu nadležnom za financije.
Pročelnici tijela gradske uprave koji
upravljaju imovinom Grada dužni su Upravnom odjelu nadležnom za financije
dostaviti podatke o svakoj poslovnoj promjeni na imovini kojom upravljaju.
X. PRIMJENA PRORAČUNSKOG RAČUNOVODSTVA I
FINANCIJSKO-RAČUNOVODSTVENA KONTROLA
Članak 23.
Proračun i proračunski korisnici Grada
primjenjuju sustav proračunskog računovodstva.
Tijela gradske uprave koja su proračunski
odgovorna za korisnike iz stavka 1. ovog članka obvezna su prikupiti i
uskladiti njihova tromjesečna i godišnja izvješća te ih dostaviti Upravnom
odjelu nadležnom za financije na konsolidaciju u zakonom propisanim rokovima.
Članak 24.
Kontrola poslovnih postupaka u pripremi
i izvršavanju proračuna, upravljanje gradskim dugom i gotovinom, praćenje
primjene financijskih propisa, praćenje nastanka obveza, praćenje primjene
sustava proračunskog računovodstva te poslovi financijskog izvješćivanja, obavljat
će se u Upravnom odjelu nadležnom za financije.
Svi korisnici proračunskih sredstava
obvezni su Upravnom odjelu nadležnom za financije dati sve potrebne podatke,
isprave i izvješća koja se od njih traže.
Ako se prilikom obavljanja kontrole
uvidi da su sredstva korištena protivno Zakonu ili Proračunu Upravni odjel
nadležan za financije o tome će izvijestiti gradonačelnika i inspektora
unutarnjeg nadzora.
XI. PRORAČUNSKI NADZOR
Članak 25.
Upravni odjeli Grada imaju pravo nadzora
i revizije nad financijskim, materijalnim i računovodstvenim poslovanjem
korisnika sredstava proračuna, te nad zakonitošću i svrsishodnom uporabom
proračunskih sredstava.
Korisnici su obvezni dati sve potrebite
podatke, isprave i izvješća koja se od njih zatraže.
Ako se prilikom obavljanja proračunskog
nadzora i revizije utvrdi da su sredstva bila upotrijebljena protivno Zakonu
ili Proračunu, izvijestit će se Gradonačelnik i poduzeti mjere da se nadoknade
tako utrošena sredstva ili će se privremeno obustaviti isplata sredstava s pozicija
s kojih su sredstva bila nenamjenski utrošena.
XII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 26.
Ova Odluka stupa na snagu danom objave u
»Službenim novinama Primorsko-goranske županije«, a primjenjuje se od 1.
siječnja 2014. godine.
Klasa: 400-08/13-01/13
Ur. broj: 2213/01-01-13-13
Mali Lošinj, 12. prosinca 2013.
GRAD MALI LOŠINJ
GRADSKO VIJEĆE
Predsjednik
Anto Nedić, prof., v.r.