83.
Temeljem članka 28. Zakona o komunalnom
gospodarstvu (»Narodne novine«, broj 26/03 - pročišćeni tekst, 82/ 04, 110/04,
178/04, 38/09, 79/09, 153/09, 48/11, 49/11, 90/11 i 144/12) i članka 29.
Statuta Grada Opatije (»Službene novine Primorsko-goranske županije«, broj
25/09., 30/09 - ispravak i 7/13.), Gradsko vijeće Grada Opatije, na sjednici
održanoj dana 9. prosinca 2013. godine donosi
GODIŠNJI
PROGRAM
ODRŽAVANJA KOMUNALNE
INFRASTRUKTURE ZA 2014. GODINU
A. OPĆE ODREDBE
1. Ovim Programom utvrđuju se izvori i
namjena sredstava za održavanje komunalne infrastrukture.
U smislu ovog programa, pojam održavanje
komunalne infrastrukture obuhvaća redovno i pojačano održavanje komunalne
infrastrukture u sljedećim programima:
1. odvodnju atmosferskih voda,
2. održavanje čistoće javnih površina,
3. održavanje javnih površina,
4. održavanje nerazvrstanih cesta,
5. održavanje groblja,
6. javnu rasvjetu,
7. održavanje pomorskog dobra,
8. hitne intervencije i ostale obveze,
9. sufinanciranje komunalnih akcija mjesnih
odbora
2. Sredstva za ostvarenje ovog Programa čine:
*tablica se nalazi na kraju dokumenta*
3. Sredstva iz točke 2. ovog programa
raspoređuju se za:
a) redovno održavanje komunalne
infrastrukture 18.580.160 kn
b) pojačano održavanje komunalne
infrastrukture 2.875.000 kn
Opis, opseg i standard poslova
održavanja i procijenjena visina troškova po pojedinim djelatnostima utvrđeni
su ovim programom.
Raspored i namjena sredstava održavanja
komunalne infrastrukture po pojedinim djelatnostima za 2014. godinu iskazani su
u priloženoj tabeli br. 1 za redovno održavanje i u tabeli br. 2 za pojačano
održavanje.
Opis i opseg poslova redovnog održavanja
po pojedinim djelatnostima dan je u glavi B1. ovog programa, a za pojačano
održavanje popis poslova opisan je u glavi B2.
4. Terminski plan izvođenja radova po
ovom programu, sukladno osiguranim sredstvima, utvrđuju komunalna društva
kojima su ti poslovi povjereni, a Upravni odjel za komunalni sustav i zaštitu
okoliša za poslove koji se povjeravaju trećim osobama.
B. OPIS I OPSEG POSLOVA ODRŽAVANJA
KOMUNALNE INFRASTRUKTURE
B1. REDOVNO ODRŽAVANJE UREĐAJA I
OBJEKATA KOMUNALNE INFRASTRUKTURE
1. Održavanje objekata i uređaja
oborinske kanalizacije
A303001. Održavanje slivnika oborinske
kanalizacije na javnim površinama
A303002. Održavanje slivnika oborinske
kanalizacije na zelenim površinama
Sustav za odvodnju atmosferskih voda čine
oborinski kanali, kanalske rešetke, taložnice, pjeskolovi, separatori zauljenih
voda i slivnici koji se održavaju na nerazvrstanim cestama i na zelenim
površinama. Redovno održavanje svodi se na periodično čišćenje u zavisnosti od
lokacije, te intervencije u slučaju začepljenja tih uređaja.
Predviđa se redovita kontrola i čišćenje
svih kanala oborinske kanalizacije, kao i pripadajućih slivnika, taložnika i
pjeskolova, a prema dinamici koju će utvrditi Upravni odjel za komunalni sustav
i zaštitu okoliša
Održavanje oborinske kanalizacije na
javnim površinama obuhvaća 2.032 slivnika oborinske kanalizacije, kao i tekuće
održavanje objekata odvodnje i otklanjanje oštećenja na istima, dok održavanje
oborinske kanalizacije na zelenim površinama obuhvaća održavanje 768 m
kanalskih rešetki 12 puta godišnje, 275 taložnika 10 puta godišnje i 2
pjeskolova 5 puta godišnje.
2. Održavanje čistoće javnih površina
A303003. Održavanje čistoće javnih
površina
A303004. Strojno čišćenje javnih
površina
Obuhvaća pometanje javno prometnih
površina (ručno i strojno), pranje ulica, uklanjanje smeća iz divljih deponija,
te troškove higijeničarske službe).
Standardi i nivo održavanja uređenog
građevinskog zemljišta napravljeni su prema »Normizacija u komunalnoj
higijeni«, standardima i normativima izrađenim po Strukovnom udruženju
stambeno-komunalne djelatnosti uređenja naselja i prostora i zaštite okoliša
Hrvatske gospodarske komore, Grupacija održavanja čistoće, a koji su objavljeni
1996. godine.
U 2014. godini nisu povećavane postojeće
površine na kojima će se obavljati čišćenje u odnosu na 2013. godinu, s time
što se očekuju određene uštede kroz promjene u intenzitetu i načinu čišćenja
pojedinih površina u zimskim mjesecima. U samoj turističkoj sezoni te za dane
blagdana i državnih praznika intenzitet čišćenja ostaje nepromijenjen u odnosu
na ranije godine.
Pored redovnog čišćenja javnih površina
predviđena su i interventna čišćenja povodom održavanja raznih manifestacija
(Nova godina, balinjerada, karneval, dječji karneval, maškare, cvjetni korzo i
dr.) te krčenja raslinja na raznim stubištima uz deponiranje otpada, kao i
pražnjenje košarica u starom gradu u Veprincu.
U dijelu održavanja lokacija koje su
povjerene Parkovima zadržava se dežurni radnik, koji tijekom tri ljetna mjeseca
pojačano nadgleda čistoću na lokacijama u priobalju.
Poslovi pometanja javno prometnih
površina, te pranja ulica povjeravaju se poduzeću »Komunalac«, a čišćenje
obalnog puta i pristupnih stubišta »Parkovima«.
Pregled javnih površina obuhvaćenih
čišćenjem, kao i intenzitet i način čišćenja pojedinih površina prikazan je u
priloženim tabelicama 3. i 4.
Sastavni dio ovog programa jesu
kalkulacije cijena izrađene prema službenim normativima i utvrđenoj dinamici
prema tabelama 3. i 4, od kojih ističemo najvažnije stavke:
Komunalac: - ručno čišćenje - 9.936.500
m2 godišnje, uz
prosječnu cijenu od 0,09 kn/m2, strojno čišćenje - 20.333.680 m2 godišnje, uz
prosječnu cijenu od 0,0236 kn/ m2.
Parkovi: - ručno pometanje stubišta -
164.195 m2 godišnje, uz
prosječnu cijenu od 0,65 kn/m2 - strojno čišćenje
obalnog
puta - 6.277.722 m2 godišnje, uz
prosječnu cijenu od 0,051 kn/m2.
A303005. Pranje ulica i javnih površina
A303006. Pranje ulica i javnih površina
visokotlačnom pumpom
Pranje ulica planira se u slijedećoj
dinamici: 1x siječanj, 1x veljača, 1x ožujak, 2x travanj, 3x svibanj, 4x
lipanj, 4x srpanj, 4x kolovoz, 4x rujan, 1x listopad, 1x studeni, 1x prosinac i
to na slijedećim ulicama: ul. M. Tita u cijelosti, ulica A. Štangera, ulica I.
Pošćića, ul. V. Spinčića, ul. R. K. Jeretova, Obala F. Supila, Trg V. Gortana,
pristanište Zert, Peršićeva ulica, Liburnijska i Primorska ulica (Komunalac,
32.483 m2).
Strojno pranje nogostupa
Ciklonom-visokotlačnom pumpom toplom vodom sa ispiranjem i rekuperacijom vode
provesti će se ukupno na 18.143 m2, što uz planirani intenzitet
pranja iznosi 227.700 m2 godišnje.
Dionice i godišnji intenzitet pranja po
pojedinoj dionici jesu:
*tablica se nalazi na kraju dokumenta*
Predviđa se i pranje i pjeskarenje javnih
površina visokotlačnom pumpom, radi uklanjanja grafita i sličnih onečišćenja
(107 sati rada pumpe, uz djelomično pjeskarenje).
A303007. Odlaganje otpada na gradski deponij
Nakon što je obavljena racionalizacija u
prijevozu otpada sa javnih površina, jedan dio otpada odlaže se u posebne
kontejnere, koje zatim preuzima Komunalac, te kamionom za odvoz otpada
transportira na gradski deponij. Tom prilikom otpad se sabija i na taj način
štedi na transportnim troškovima. U ovoj stavci prikazan je trošak odlaganja
otpada sa javnih površina koje održavaju Parkovi. Prije odlaganja otpada, isti
se važe na javnoj deponiji i plaća se naknada za odlaganje otpada od 136,57
kn/t. Biorazgradivi otpad (od sječe raslinja) prima se samo u usitnjenom
stanju. Predviđa se zbrinjavanje 314 tona. Manje količine sjeckane drvne mase
koja je pogodna za daljnju preradu preuzima EKO otok.
A303008. Troškovi higijeničarske službe i
deratizacija
Veterinarsko higijeničarska služba - obuhvaća
uklanjanje životinjskih lešina sa javnih površina. Program je napravljen na
temelju dosadašnjih iskustava. Poslovi veterinarsko higijeničarske službe
povjereni su Veterinarskoj ambulanti Opatija temeljem ugovora o obavljanju
komunalnih djelatnosti.
Obavljanje poslova dezinsekcije, dezinfekcije
i deratizacije na površinama u vlasništvu Grada Opatije (cca 40 hektara
parkovnih površina i gradskih ulica), obavlja se prema programu Nastavnog
zavoda za javno zdravstvo PGŽ. U stavci su predviđena i sredstva za obavljanje
stručnog nadzora kojeg provodi isti Zavod.
A303009. Intervencije temeljem Odluke o
komunalnom redu
Programom se predviđaju sredstva i za
intervencije po nalogu komunalnih redara, u slučajevima kada one idu na teret
Grada ili kada se provode prema trećim osobama od kojih se potom trebaju
refundirati. U stavci su uključena i sredstva za uklanjanje divljih deponija i
olupina u iznosu od 85.000 kn.
A303010. U ekološkim programima i akcijama
osiguravaju se sredstva za županijski program suzbijanja bjesnoće (5.000 kn).
Od 2012. godine osiguravaju se i sredstva za nabavku opreme i sredstva za manje
ekološke incidente izazvane izlijevanjem goriva prilikom saobraćajnih udesa i
dr. incidenata (35.000 kn).
3. Održavanje zelenih površina i obalnog
puta.
A303011. Održavanje parkova i drvoreda
Pregled zelenih površina obuhvaćenih redovnim
održavanjem prikazan je dan je u tabeli 5.
Sastavni dio ovog Programa jesu Cjenik
materijala, Cjenik strojeva, kalkulativne satnice, kalkulacije cijena radova
»Parkova« d.o.o. Opatija.
Redovno održavanje zelenih površina obuhvaća
sve radove koje je tijekom godine potrebno izvoditi u cilju zadržavanja
dostignutog nivoa uređenosti.
Redovnim održavanjem obuhvaćeno je ukupno
140.273 m2 raznih zelenih
površina koje su održavane u 2013 godini, kao i 3.015 m2 novih površina uređenih u 2013. godini: zeleni otok
raskrižje Ičići (76 m2),
zeleni otok raskrižje Kosovo (32 m2), kružno raskrižje Kuk (348 m2), park Brunicki (628 m2) i okoliš SD M. Cvetković (1.823 m2).
Za zalijevanje zelenih površina planira se
19.024 m3 vode (12.781 m3 kroz automatsko navodnjavanje, te 6.243 m3 kroz ručno zalijevanje, uz planiranih 3.371 radnih
sati godišnje). Radi izbjegavanja dvostrukog oporezivanja kroz PDV, brojila za
vodu su od kolovoza 2012. godine prebačena neposredno na Grad.
U 2014. godini povećavaju se ukupni troškovi
održavanja za 100.000 kn u odnosu n 2013. godinu, zbog preuzimanja na
održavanje novih zelenih površina.
A303012. Održavanje mreže za navodnjavanje
zelenih površina
Sve zelene površine navedene u tabeli 5.
sadrže i mogućnost navodnjavanja sa automatskog sustava za navodnjavanje ili sa
hidranata ručnim putem.
Do sada je sustav automatskog navodnjavanja
uveden na 21.023,61 m2 zelenih
površina, što uključuje i 597 m2
novih površina na kojima je sustav uveden u 2012. godini: Brituh (95,6 m2), Ičići jama (166,2 m2), groblje Opatija (218,25 m2), Ičići - zelena površina uz zid UPOV-a (67 m2), Volosko-Supilova obala (50 m2). Zbog novouređenih zelenih površina sredstva za ovu
namjenu povećana su za 18.000 kn. u odnosu na 2013. godinu.
A303013. Interpolacija - zamjena dugotrajnih
nasada
Predviđa se dobava i sadnja biljnog
materijala u ukupnoj vrijednosti oko 50.000 kn, za lokacije na kojima će
dolaziti do oštećenja ili propadanja.
A303014. Obrezivanja raslinja uz komunikacije
i sječa suhih stabala
Troškovi obrezivanja izračunavaju se temeljem
utrošenih radnih sati radne snage i strojeva, što zavisi od tipa površine koja
se tretira, vrsti terena i dr, sa uključenim usitnjavanjem i odvozom biljnog
materijala na gradski deponij.
Površine obuhvaćene sanitarnom sječom i
košenjem, te površine koje se tretiraju herbicidima iskazane su u priloženoj
tabeli 6.
Sanitarna sječa i obrezivanje zelenila
obračunavaju se prema stvarnim troškovima na cca 14.450 m2.
Košenje i tretiranje herbicidima obrađeno je
uz točki 4.1. Održavanje nerazvrstanih cesta i puteva.
Radi potrebe intenzivnijeg održavanja
stubišta, sredstva za ovu namjenu veća su za 50.000 kn u odnosu na 2013. godinu.
A303015. Održavanje travnjaka nogometnog
igrališta
U okviru ove stavke financira se i cjelokupno
održavanje travnjaka nogometnog stadiona, kao i umjetnog travnjaka pomoćnog
igrališta u Opatiji - utrošak vode 4.446 m3, održavanje travnjaka radnik - 107.000 kn, te
materijal - sjeme, fini pijesak i lumbriko, prozračivanje travnjaka - 146.400
kn.
A303016. Održavanje klupa i košarica za
otpatke
Na području Grada u 2012. godini dobavljeno
je 5 novih klupa, koliko ih je bilo i ukradeno. Ukupno je postavljeno 327
klupa. Broj posuda za otpatke, kada se izuzmu površine parkova i obalnog puta
iznosi 190 posuda.
Poslovi održavanja u parkovima, dječjim
igralištima i na pomorskom dobru povjeravaju se Parkovima.
Planom se predviđa izvesti radove održavanja
u nešto manjem obimu nego 2012. godine, a radi smanjene potrebe održavanja
novih klupa i posuda za otpatke proteklih godina:
a/ klupe
1. popravak parkovnih klupa (55 kom),
2. dobava i montaža novih klupa (kom 5),
3. učvršćivanje klupa na bet.podlogu (kom
25),
4. održavanje mrežastih klupa (komplet 1),
b/ posude za otpatke
1. popravak posuda za otpatke - 14 kom,
2. dobava i postava košarica 20 l - 10 kom,
3. pranje poklopaca kanti za smeće, 3 puta
godišnje - ukupno 300 kom,
4. dobava i montaža poklopaca za košare - kom
3,
5. nosači vrećica za pseći izmet - 5 kom
6. dobava vrećica za pseći izmet - 80.000
kom.
U slučaju oštećenja klupa i košarica iznad
gornjeg broja, ta oprema će se trajno uklanjati sa površina na kojima su bili
postavljeni.
Poslovi održavanja na površinama izvan
pomorskog dobra i parkova povjeravaju se Komunalcu. Planom se predviđa izvesti
sljedeće:
1.pranje poklopaca posuda za otpatke Bani 3x
godišnje (150 kom),
2.Održavanje posuda za otpatke - 10.000 kn
A303017. Održavanje javnih satova i
meteorološke stanice
Javni satovi (gradska tržnica, zgrada
Gradskog vijeća, zvonik crkve Sv. Jakova u Opatiji) održavaju se u funkciji.
Redovno održavanje i baždarenje
hidrometeorološke opreme obavlja Državni hidrometeorološki zavod, Grad Opatija
snosi troškove redovnog i pojačanog održavanja vezane uz oštećenja opreme koja
se dešavaju tijekom godine. Jednom tjedno čisti se staklo ispred monitora koji
prikazuje meteo podatke na zgradi M.Tita 87 (FINA), te svakodnevno čišćenje kišomjera
ovisno o vremenskim prilikama.
U 2014. se troškovi planiraju sa 30.000 kn u
odnosu na 27.600 u 2013. g. radi potrebe izrade novog sidrenog bloka i sidrenog
veza za meteorološku plutaču.
A303018. Održavanje fontana, kipova i javnih
izljeva
Grad održava 3 fontane: fontana Slatina,
fontana Sv. Jakov i fontana pred zgradom Grada.
Fontane će raditi svih 12 mjeseci (čistiti će
se 12 puta godišnje) - 181.000 kn (utrošak el.energije 43.000 kn). U narednim
godinama biti će neophodna rekonstrukcija fontane Slatina radi dotrajalosti
postojećeg postrojenja, te građevinske sanacije fontane u parku sv. Jakova
(140.000 kn).
Kipovi (11 komada: I.Duncan, Fridrich
Schuller, Henryk Sienkiewicz, branitelji Domovinskog rata, bista dr. A.
Mohorovičića, raspelo nasuprot boćarije Dobreć, violinista Jan Kubelik, žena s
galebom, kip Madonine, kip Familija ispod Pol.stanice i kip Barkariol -
Portić), te 30 spomen ploča, održavati će se u stanju funkcionalne ispravnosti,
a stavka uključuje i njihovo čišćenje, reparaciju i održavanje rasvjete, sve u
iznosu od 30.000 kn
Javni izljevi (26 javnih izljeva - 2.923 m3 vode) i 7 tuševa na plažama Črnikovica (2 tuša),
Volosko-vaterpolo (1 tuš), Volosko-Stari Put (1 tuš), Lipovica (1 tuš), Puntica
Volosko (1 tuš), Ika (1 tuš) biti će u funkciji 5 mjeseci od svibnja do rujna,
cca 1.050 m3 vode. Na tuševima
su u 2013. godini ugrađene žetonjere radi naplate njihovog korištenja.
Održavanje, ugradbu, demontažu i skladištenje tuševa te održavanje žetonjera
povjereno je Parkovima.
Tijekom cijele godine biti će u funkciji
vanjsko osvjetljenje arhitektonski značajnih zgrada i kipova (zgrada Grada,
crkva Sv. Jakova, Villa Angiolina, kip u parku Imperial, djevojka sa galebom,
oznake Grada na ulazima u Grad), s time što troškovi istog terete javnu
rasvjetu.
A303019. Održavanje javnih WC-a
Održavanje je povjereno Parkovima. Održavanje
obuhvaća 7 klasičnih i 5 automatskih WC-a, te 2 kemijska WC-a postavljena tijekom
cijele godine. Kemijski WC-i se postavljaju i prigodno za pojedine
manifestacije mjesnih odbora. U 2013. je izrađen i novi klasični WC na plaži
Črnikovica, s time što troškove njegovog rada podmiruje nositelj koncesijskog
odobrenja a Parkovi osiguravaju sanitarni materijal.
U 2013. godini javni WC-i biti će u funkciji
kako slijedi:
1) Klasični WC-i (140.140 kn)
1.Slatina - otvoren tijekom cijele godine, od
6:00 do 22:00 sata (zimi od 7:00 do 21:00)
2.Lipovica- otvoren 4 mjeseca (VI-IX mj), od
8:00
do 20:00 sati
3.Miramar- otvoren 4 mjeseca (VI-IX mj), od
8:00
do 20:00 sati
4.Tomaševac- otvoren 4 mjeseca (VI-IX mj), od
8:00
do 20:00 sati
5.Admiral- otvoren 4 mjeseca (VI-IX mj), od
9:00
do 21:00 sati
6.Tošina- otvoren 12 mj, od 0:00 do 24:00
sata
7.Črnikovica - otvoren 4 mjeseca (VI-IX), od
8:00
do 20:00 sati.
2) Automatski WC-i - otvoreni cijelu godinu,
24 sata dnevno (245.000 kn)
1.Zert
2.Slatina
3.Ičići (lučica)
4.Ičići (plaža)
5. Ika
3) Kemijski WC-i - najam (36.750 kn)
1.NK Opatija kom 2 -(cijela godina)
2.Volosko-(fešta) kom 1
3.Poljane-(Petrova) kom 1
4.Dobreć-(marunada) kom 1
Struktura ukupnih troškova klasičnih i
automatskih javnih WC-a vidi se iz slijedeće tabele:
*tablica se nalazi na kraju dokumenta*
Napomena: kod automatskih WC-a se voda i
struja neposredno obračunava na Grad.
Kod automatskih WC-a rad iznosi prosječno 1,1
sat po svakom WC-u dnevno, s time što je učestalost obilaska zimi manja (1.11.
do 1.04), a u ljetnim mjesecima (1.4. do 30.10.) veća.
A303020. Održavanje pješačkih staza, nogostupa
i javnih stubišta
U okviru ove stavke održava se preko 8.000 m2 stubišta, 32.281 m2 nogostupa, te 6.000 m dužnih pješačkih staza.
Planirana sredstva odnose se samo na
saniranje oštećenja na postojećim površinama, u veličini koje su prosječno
prisutne svake godine, te se ne planira cjelovita obnova većih površina.
Krčenje zelenila uz pješačke staze i
obrezivanje zelenih ograda, kao i održavanje ograda uz pješačke komunikacije
sadržano je u zasebnim stavkama.
A303021. Održavanje dječjih igrališta
Na području Grada održava se ukupno 23 dječja
igrališta, s time što se u okviru ove stavke održavaju igrališta:
1. Dječje igralište Črnikovica
2. Dječje igralište Mušićevac
3. Dječje igralište Pobri
4. Dječje igralište Tošina
5. Dječje igralište Volosko
6. Dječje igralište Margerita
7. Dječje igralište Oprić
8. Dječje igralište Kalina
9. Dječje igralište Veprinac
10. Dječje igralište Brdo
11. Dječje igralište Punta Kolova
12. Dječje igralište OŠ Dobreć
13. Dječje igralište Poljane
14. Dječje igralište Slatina
15. Dječje igralište Vijolica
16. Dječje igralište Kosovo I
17. Dječje igralište Kosovo II
18. Dječje igralište Ičići
19. Dječje igralište Ika (stavljeno u
funkciju u 2012. g.).
Igrališta će se održavati u stanju
funkcionalne ispravnosti (sprave, rizla, ličenja i sl.), za što se planiraju
sredstva u iznosu od 210.000 kn (održavanje sprava 12.500 kn, redovno
održavanje i čišćenje 185.000, zamjena oštećenih sprava 12.500).
Dječja igrališta Tomaševac, plaža Miramar,
Lipovica, Ičići-plaža održavaju se u sklopu točke 7.2. ovog Programa.
Održavanje svih dječjih igrališta povjereno
je Parkovima.
4. Održavanje cesta
Program održavanja nerazvrstanih cesta
izrađuje se prema postojećoj kategorizaciji cesta.
Poslovi redovnog održavanja povjereni su
»Komunalcu« d.o.o. Opatija.
A303022. Održavanje nerazvrstanih cesta i
puteva
Redovno održavanje obuhvaća 218 cesta (62,07
km) od ukupno evidentiranih 266 km. Sastavni dio ovog Programa jesu Cjenik
materijala, Cjenik strojeva, kalkulativne satnice, kalkulacije cijena i cjenik
radova »Komunalca« d.o.o. Opatija, revidiran po Upravnom odjelu za komunalni
sustav i zaštitu okoliša.
Redovno održavanje svih nerazvrstanih cesta
na području Grada planira se na slijedećem nivou:
1.ophodarska služba (1.800 sati godišnje),
2.opće čišćenje kolnika od posljedica
elementarnih nepogoda i prometnih udesa i dr. (20 sati rada, 15.000 m2 ručnog i 50 m2 strojnog čišćenja),
3.plombiranje udarnih rupa i popravci manjih
površina (10 t hladne mase, strojna ugradba 230 t, ručna ugradba 200 t asfaltne
mase)
4.popravci betonskih kolnika (30 m3 betona),
5.održavanje makadamskih cesta (sa dovozom i
postavljanjem 130 m3 kamenog
materijala),
6.održavanje bankina, usjeka, zasjeka i
nasipa (uklanjanje 15 m3
osoline)
7.održavanje objekata za odvodnju (1.600 m
jaraka, 5.300 m rigola, 15 m3
čišćenja propusta i taložnica,)
8.košenje trave i obrezivanje zelenila
(košenje 36.400 m2, te
tretiranje herbicidima 36.400 m2
- povjerava se Parkovima Opatija),
9.krčenje raslinja te košnja trave uz
nerazvrstane ceste izvan zona konzervatorske zaštite (35.000 m2),
10.popravak potpornih i obložnih zidova (60 m3 betonskih zidova, 140 m2 oplate, 50 m3 kamenih zidova, 20 m3 temelja potpornih zidova).
A303023. Oprema ceste (odbojnici, zaštitne
ograde, stupići i dr.)
Saniranja oštećenja postojećih odbojnika,
zaštitnih ograda i stupića izazvanih prometnim nesrećama, te tekuće održavanje
postojećih ograda i odbojnika i stupića provoditi će se do visine planiranih
sredstava od 390.000 kn. Radovi se povjeravaju Komunalcu Opatija.
A303024. Prometna signalizacija (horizontalna
i vertikalna)
Programom su planirana sredstva za obnovu
postojeće horizontalne signalizacije - 180.000 kn (1.900 m2 pješačkih prijelaza, 12.600 m crta na kolniku, 1.000
m2 otoka na kolniku, kao i oko
1.000 ostalih oznaka na kolniku (znak stop, skretači i sl.). Prioritet u obnovi
prometne signalizacije biti će elementi koji neposredno utječu na sigurnost
prometa na cestama.
Za održavanje postojeće vertikalne
signalizacije (cca 2.500 prometnih znakova) planiraju se sredstva (90.000 kn),
što uključuje zamjenu postojećih oštećenih i dotrajalih prometnih znakova, te
manje preregulacije prometa.
Planira se zamijeniti 50 prometnih znakova
zbog usklađenja sa Pravilnikom o prometnim znakovima, kao i zamjena 5-6 tabela
naziva ulica.
Za održavanje prometne signalizacije sa
unutarnjim osvjetljenjem planira se iznos od 20.000 kn, a za održavanje i
transporte panoa za oglašavanje iznos od 20.000 kn.
Poslovi postave i održavanja prometne
signalizacije povjeravaju se Komunalcu Opatija.
Za postave, transporte i održavanje
prijenosnih postolja za plakatiranje i ostale opreme predviđeno je 30.000 kn, a
poslove izvode Parkovi.
A303025. Zimska služba
Planirana sredstva iskazana su prema
godišnjem programu rada zimske službe za prometnice na redovnom održavanju, a
njihova realizacija u cijelosti ovisi o vremenskim uvjetima. Poslovi uključuju
i čišćenje gradskih trgova, BUS ugibališta, nogostupa te javnih parkirališta
koja nisu u sustavu naplate.
Temeljem iskustva iz prethodnih godina,
sredstva se planiraju u vrijednosti od 403.000 kn, što će biti dostatno za
dobavu uobičajenih količina sredstava za posipanje, dežurstvo Komunalca te intervencije
i čišćenje za jednu snježnu padavinu.
U okviru ovih sredstava sadržana su i
sredstva tzv »hladnog pogona«, a koja pokrivaju srazmjeran dio troškova
amortizacije vozila u funkciji zimske službe (9.500 kn mjesečno u razdoblju od
15. listopada do 15. travnja) u slučaju da se zbog povoljnih vremenskih prilika
ne potroše sva planom predviđena sredstva.
Program rada zimske službe »Komunalca«
usklađen je s Državnom upravom za ceste i Županijskom upravom za ceste, te u
uvjetima prosječnih zima omogućava održavanje prometnica u voznom stanju.
Minimalna sredstva za nabavu soli za
posipanje osiguravaju se i za Parkove, radi intervencija na površinama koje oni
održavaju.
Ukupno planirana sredstva manja su za 236.000
kn radi činjenice da je kraj 2012. i početak 2013. godine bio obilježen
ekstremnim snježnim padavinama što je izazvalo i znatno veće troškove od
uobičajenog prosjeka.
A303026. Održavanje BUS stanica i ugibališta
Redovno održavanje postojećih ugibališta i
čekaonica zadržava se na sadašnjem obimu koji omogućava njihovu funkcionalnu
ispravnost (popravci kolnika, rubnika, nogostupa, dobava košarica za smeće,
sanacija oštećenja na stanicama u vlasništvu Grada).
Redovno održavanje obuhvaća 10 autobusnih
stajališta sa natkrivenim čekaonicama i povjereno je Parkovima.
Temeljem posebnog ugovora, održavanje 22
čekaonice na kojima postoje city light panoi obavlja vlasnik tih panoa
(Metropolis media d.o.o).
A303027. Hitni popravci i intervencije,
uspostava privremenog režima prometa
Obuhvaćaju radove koji se izvode u slučaju
organiziranja kulturnih, zabavnih i drugih manifestacija od interesa za Grad, a
koji zahtijevaju zahvate na objektima komunalne infrastrukture (izrada projekta
preregulacije prometa, izvedba preregulacije prometa, zaštita parkovnih
površina, čišćenje po završetku manifestacije i sl.).
Osigurani nivo sredstava omogućuje zahvate na
nivou 2013. godine, 80.000 kn za preregulaciju prometa i zahvate vezane za
održavanje manifestacija, te zahvate na parkirnim površinama i postavu i
uklanjanje zaštitnih ograda. Iznos od 20.000 kn za izradu prometnih rješenja za
manifestacije za vrijeme preregulacije prometa (kako su se ustalila ista
rješenje kroz više godina, smanjuje se potreba da se za svaku situaciju
izrađuje posebno rješenje te se time znatno smanjuju i ukupni troškovi u okviru
ove stavke). Poslovi su povjereni Komunalcu.
5. Održavanje groblja
A303028. Redovno održavanje i uređenje
spomenika
Redovno održavanje obuhvaća čišćenje i
uređenje spomenika palim borcima u Opatiji, Ičićima, Veprincu i Poljanama dva
puta godišnje i to na Dan antifašističke borbe i za Dan mrtvih.
Radi kvalitetnog stanja postojećih spomenika,
u 2014. godini ne planiraju se veći zahvati na njihovim sanacijama i
popravcima.
A303029. Grobne takse za grobove zaslužnih
građana Opatije
Program uključuje plaćanje grobne takse za 16
zaslužnih građana Opatije (osobe zaslužne za razvoj Opatije i poginuli
branitelji domovinskog rata).
6. Javna rasvjeta
A303030. Utrošak električne energije za javnu
rasvjetu
Utrošak električne energije za funkcioniranje
javne rasvjete planira se na razini koju smo imali u 2012. godini (u punom
obimu tijekom cijele godine, cca 1.720.100 kWh godišnje po prosječnoj cijeni od
0,57 kn/kWh, 3.300 različitih rasvjetnih tijela).
A303031. Održavanje javne rasvjete
Poslovi održavanja javne rasvjete povjeravaju
se Komunalcu Opatija, temeljem ugovora o obavljanju komunalnih djelatnosti.
U sklopu ove stavke realizirati će se redovno
održavanje u iznosu od 617.800 kn (zamjena cca 550 pregorjelih žarulja, 90
zamjena oštećenih armatura, 45 zamjena dijelova oštećenih armatura, te 20
zamjena dotrajalih stupova, te ostali radovi). Troškovi održavanja kreću se u
visini 38% utroška javne rasvjete.
A303032. Dekoracija grada
Dekoracija grada svjetlećim elementima
planira se za božićne i novogodišnje praznike, te za vrijeme karnevala i Uskrsa
(poslove obavlja Komunalac), a dekoracija grada zastavama za državne i gradske
praznike (16 puta godišnje, poslove obavljaju Parkovi).
Planirana sredstva omogućiti će zadržavanje
postojeće razine svjetlosne dekoracije za božićne i novogodišnje praznike a
eventualna proširenja na druga područja ostvariti će se preraspodjelom
postojećih dekorativnih elemenata. Postepenim prelaskom na LED rasvjetu
smanjuju se troškovi utroška električne energije, a kako ona ima i produženi
vijek trajanja - smanjuje se i potreba češće dobave novih elemenata.
Svjetleća dekoracija ( 160.000 kn) obuhvaćati
će cca 160 svjetlećih elemenata na stupovima javne rasvjete, 20 elemenata za
osvjetljenje drveća i 8 fasada, 33 elemenata dekoracije postavljenih preko
ceste. Novi elementi nabaviti će se u vrijednosti od 16.800 kn radi zamjene
uništenih.
Dekoracija Grada zastavama provodi se prema
utvrđenom programu (na 120 stupova javne rasvjete - 30.600 kn). Postavljanje i
skidanje zastava, kao i održavanje zastava provode Parkovi.
Izvođenje radova na svjetlosnoj dekoraciji
obavlja Komunalac Opatija.
7. Održavanje pomorskog dobra
A303033. Održavanje obalnog puta
Površina obalnog puta iznosi 25.057 m2, sa 10.500 m2 zelenih površina i prilaznih stubišta, brojnim
podzidima i potpornim zidovima, 11 mostića. Na obalnom putu se nalazi 4.595 m1
raznih ograda, 170 kandelabera javne rasvjete, 65 klupa, 100 kanti za otpatke i
dr.
Nivo redovnog održavanja obuhvaća:
-obrezivanje zelenila uz obalni put - 9.000 m2,
-obrezivanje zelenila uz stepenice i putove
do obalnog puta - 1.500 m2,
-pljevljenje trave sa ruba staza, uklanjanje
kupina uz zidove - 3.500 m2,
-odvoz otpadaka i pražnjenje košarica 20 l -
15.059 pražnjenja košarica,
-odvoz otpadaka i pražnjenje posuda 80 l -
26.720 pražnjenja posuda,
-hitne intervencije u slučaju obrušavanja
potpornih zidova i puta i ostalih nepredvidljivih događaja (20.320 kn),
-čišćenje finog pijeska strojem na plažama
Ičići i Tomaševac (17.840 kn)
-intervencije na obalnom putu uslijed
nepredviđenih događaja (59.000 kn).
Uštede su postignute smanjenjem broja ljudi
angažiranih na pražnjenju košarica uz zadržavanje postojećeg intenziteta
čišćenja.
A303034. Održavanje kupališta i
nekomercijalnih plaža
Održavanje nekomercijalnih plaža obuhvaća 29
lokacija sunčališta (površine 10.263 m2), obuhvaća čišćenje i košenje tijekom 5 mjeseci, te
čišćenje sunčališta 4 mjeseca, u vrijednosti od 68.000 kn.
Održavanje plaža bez koncesije obuhvaća plaže
Lipovicu, Črnikovicu, plažu ispod CS Škrbići te Tomaševac ukupne površine 1.720
m2 u vrijednosti od 172.000
kn, od čega 138.120 kn tereti ovu stavku a 41.880 kn poziciju dječjih
igrališta. Plaže se održavaju 5 mjeseci svakodnevno (svibanj-rujan), a pored
čišćenja obuhvaća i postavu, održavanje i skidanje nakon sezone 18 stepeništa
za ulaz u more, 7 tuševa, 1 tobogana, te 300 m psiholoških barijera, dok se u
preostalih 7 mjeseci održavanje svodi na čišćenje površina jednom mjesečno.
Dječja igrališta na plažama održavaju se i čiste svih 12 mjeseci. U 2013.
godini u navedenim troškovima uključeni su i troškovi postavljanja, održavanja
i uklanjanja psiholoških barijera, te vaterpolo igrališta Hrvatskog vaterpolo
saveza.
Održavanje plaža Ičići i Ika, planira se na
način:
A) Plaža Ika
Troškovi održavanja plaže planiraju se na
razini standarda iz 2013. godine - 31.400 kn (čišćenje plaže 862 m2 sa odvozom otpada u 5 ljetnih mjeseci svakodnevno, a
u preostalih 7 mjeseci 1 mjesečno, 200 pražnjenja posuda za otpatke, radnik na
plaži 200 sati, postava, održavanje i skidanje 100 m psihološke barijere, te
ravnanje pijeska na plaži dva puta godišnje).
B) Plaža Ičići
Troškovi održavanja plaže planiraju se na
razini sadržaja iz 2013, što uključuje i standarde Plave zastave. Ukupni
troškovi koncesionara, Parkova, iznose 948.220 kn, prihodi od gospodarskih
aktivnosti na plaži iznose 644.700 kn, a preostala sredstva u iznosu od 303.500
kn sufinancira Grad Opatija. Sama koncesija i standard Plave zastave učestvuju
u troškovima sa oko 250.000 kn (naknada za koncesiju 160.000 kn, troškovi
zaštitarske službe 55.000 kn, naknada za Plavu zastavu 21.500 kn, te spasilačke
službe 26.800 kn).
Iz sredstava Grada financiraju se troškovi
čišćenja i odvoza otpada sa 13.370 m2 površine u 5 ljetnih mjeseci svakodnevno, a u zimskim mjesecima 1
mjesečno uz pražnjenje posuda za otpatke 2 puta tjedno, postava, održavanje i
uklanjanje 680 m psihološke barijere, odvoz otpada na deponij, troškovi
higijenskog i sanitarnog materijala tijekom sezone, troškovi vode i
kanalizacije te njihovi popravci, ronioci i montaža igrališta, dodatno
ispitivanje kvalitete mora, montaža i demontaža opreme plaže (obavijesne
tabele, ulazi u more, tobogan i dr.), kao i interventna čišćenja izvan sezone,
spasilačka služba 2 mjeseci, troškovi utroška struje kod lučice.
Klasičnim WC-ima na plaži Ičići (u funkciji
su 5 mjeseci) upravljaju Parkovi Opatija koji iz naplate korištenja tih WC-a
podmiruju u cijelosti troškove njihovog redovnog održavanja. Javnim automatskim
WC-om na plaži Ika i Ičići upravlja Komunalac Opatija, i oni su u funkciji
cijele godine, s time što su troškovi njihovog rada iskazani na poziciji 3.9.
ovog Programa.
Postavljanje i pražnjenje košarica na plaži
Črnikovica, plaži Lipovica, plaži kod Hot. fakulteta u Iki, i na
sunčalištima-stijenama od Voloskog do Ičića iskazano je u točki 7.1.
Poslovi održavanja kupališta i svih plaža iz
ove točke povjereno je Parkovima.
A303035. Javna rasvjeta na obalnom putu
Osiguravaju se sredstva za održavanje 173
rasvjetna tijela, s prosječno 38.346 kWh utroška električne energije. Troškovi
održavanja rasvjete obalnog puta znatno su veći od troškova održavanja ostale
javne rasvjete radi djelovanja mora, a sadrže zamjene, obilazak, kontrolu
ispravnosti rada, ručno uključivanje i isključivanje dijela sustava kod visokog
mora i juga - kroz 860 sati rada, prosječne zamjene 170 žarulja, te drugih
materijala: prigušnica 20 kom, propaljivača 25, pločica RPO-4 4 kom, osigurača
10 kom, kugli 2, reflektora 5, MTU prijemnika 1, luxomata 1, zamjena tajmera 2,
zamjena sklopnika 3. Poslovi su povjereni Komunalcu.
Javna rasvjeta funkcionirati će tijekom
cijele godine, a predviđen je iznos od 175.400 kn.
A303036. Ekološki programi i akcije na
pomorskom dobru
Osiguravaju se sredstva za dodatno
ispitivanje kvalitete mora za Plavu zastavu na plaži Ičići i na utoku potoka
Vrutki (3.660 kn), a za akciju čišćenja podmorja uz učešće mjesnih odbora,
škola i sportskih društava predviđeno je 2.840 kn.
8. Financiranje ostalih komunalnih aktivnosti
A303037. Hitne intervencije i ostale obveze
Obuhvaćeni su radovi koji se izvode u slučaju
elementarnih nepogoda i drugih izvanrednih situacija koje nastaju prilikom
nepredviđenih događaja, a od interesa su za Grad.
A303038. Sufinanciranje komunalnih akcija
mjesnih odbora
U okviru ovog Programa osiguravaju se
sredstva za financiranje komunalnih akcija mjesnih odbora. Komunalne akcije
mjesnih odbora financirati će se na osnovu njihovog godišnjeg plana i programa
i to:
1. MO DOBREĆ 50.000
2. MO IČIĆI 40.000
3. MO IKA 54.700
4. MO OPATIJA - BELVEDER 50.000
5. MO OPATIJA - CENTAR I 50.000
6. MO OPATIJA - CENTAR II 60.500
7. MO OPATIJA - KOSOVO 53.000
8. MO OPATIJA - PUNTA KOLOVA 50.000
9. MO OPATIJA - TOŠINA 50.000
10. MO OPATIJA - VASANSKA 50.000
11. MO OPATIJA - VOLOSKO 50.000
12. MO OPRIČ 50.000
13. MO POBRI 50.000
14. MO POLJANE 53.300
15. MO VEPRINAC-UČKA 50.000
SVEUKUPNO: 761.500
Izvođenje radova po zahtjevima mjesnih odbora,
ovisno o njihovoj vrsti povjeravati će se u pravilu izvođačima ovlaštenim po
Zakonu o komunalnom gospodarstvu.
B2. POJAČANO ODRŽAVANJE UREĐAJA I OBJEKATA
KOMUNALNE INFRASTRUKTURE
A304010. Naknada za korištenje odlagališta
otpada Osojnica
Naknada za korištenje odlagališta deponija
plaća se Općini Matulji za odlagališta otpada na Osojnici.
A304010. Zahvati u prostoru uz pripremu
turističke sezone
Predviđaju se sredstva za zahvate u prostoru
uz pripremu turističke sezone do iznosa od 200.000 kn.
A304010. Subvencija za obavljanje linijskog
prijevoza na području Grada
Za obavljanje linijskog prijevoza osiguravaju
se sredstva za subvencije u iznosu od 1.350.000 kn Autotrolej i u iznosu od
1.100.000 kn za Autotrans.
C. ZAVRŠNE ODREDBE
Ovaj Program stupa na snagu osmog dana od
dana objave u »Službenim novinama Primorsko goranske županije«, a primjenjuje
se od 1. siječnja 2014. g.
Klasa: 402-01/12-01/88
Ur. broj: 2156/01-01-13-1
Opatija, 9. prosinca 2013.
GRADSKO
VIJEĆE GRADA OPATIJE
Predsjednik
Prof. dr. sc. Viktor Peršić, dr. med, v.r.
*tablica se nalazi na kraju dokumenta*