83.
Temeljem članka 14. stavka 1. Zakona o
proračunu (»Narodne novine« broj 87/08 i 136/12) i članka 38. Statuta Općine
Omišalj (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 29/13), Općinsko
vijeće Općine Omišalj, na sjednici 25. studenog 2013. godine, donijelo je
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Općine Omišalj
za 2014. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom uređuje se struktura
prihoda i primitaka te rashoda i izdataka Proračuna Općine Omišalj za 2014.
godinu (u daljnjem tekstu: Proračun), njegovo izvršavanje, opseg zaduživanja i
jamstava Općine Omišalj (u daljnjem tekstu: Općina), upravljanje financijskom i
nefinancijskom imovinom te dugovima Općine, prava i obveze korisnika proračunskih
sredstava, ovlasti Općinskog načelnika te druga pitanja u izvršavanju
Proračuna.
Članak 2.
Proračun se sastoji od Općeg i Posebnog
dijela te Plana razvojnih programa.
Opći dio Proračuna sastoji se od Računa
prihoda i rashoda i Računa financiranja.
U Računu prihoda i rashoda iskazani su
prihodi od poreza, pomoći, prihodi od imovine, prihodi od administrativnih
pristojbi, pristojbi po posebnim propisima i naknada, prihodi od prodaje
proizvoda i robe te pruženih usluga i prihodi od donacija, prihodi od prodaje
nefinancijske imovine, te rashodi za zaposlene, materijalni rashodi,
financijski rashodi, pomoći unutar općeg proračuna, naknade građanima i
kućanstvima temeljem osiguranja i druge
naknade,
ostali rashodi i rashodi za nabavu nefinancijske imovine.
U Računu financiranja iskazani su svi
primici od financijske imovine i zaduživanja te izdaci za financijsku imovinu i
otplatu kredita i zajmova.
Posebni dio Proračuna sastoji se od
plana rashoda i izdataka proračunskih korisnika iskazanih po vrstama,
raspoređenih u programe koji se sastoje od aktivnosti i projekata.
U Planu razvojnih programa iskazani su
planirani rashodi Proračuna za nefinancijsku imovinu (investicije), kapitalne
pomoći i donacije za proračunsku godinu i za dvije iduće godine.
II. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak 3.
Stvarna naplata prihoda i primitaka nije
ograničena procjenom prihoda i primitaka u Proračunu.
Rashodi i izdaci ne mogu biti izvršeni u
iznosima većim od onih koji su utvrđeni Proračunom.
Članak 4.
Sredstva Proračuna osiguravaju se
proračunskom korisniku u likvidaciji koji je u posebnom djelu Proračuna određen
za nositelja sredstava.
Proračunski korisnik u likvidaciji smije
proračunska sredstva koristiti za namjene koje su utvrđene Proračunom i to do
visine utvrđene u njegovom Posebnom djelu.
Članak 5.
Nakon donošenja Proračuna, Upravni odjel
Općine Omišalj obvezan je izvijestiti korisnika Proračuna i korisnike Programa
o odobrenim sredstvima.
Članak 6.
Korisnik Proračuna i korisnici Programa
ne mogu preuzimati obveze na temelju proračunskih sredstava iznad svote koja im
je raspoređena u posebnom dijelu Proračuna.
Korisnik Proračuna i korisnici Programa
obvezni su izraditi godišnji izvještaj o poslovanju i dostaviti ga Upravnom
odjelu.
Članak 7.
Upravni odjel Općine Omišalj ima pravo
nadzora nad financijskim, materijalnim i računovodstvenim poslovanjem korisnika
Programa, te nad zakonitošću i svrsishodnom uporabom proračunskih sredstava.
Korisnici Programa su obvezni dati sve
potrebite podatke, isprave i izvješća koja se od njih zatraže. Ako se prilikom
vršenja proračunskog nadzora utvrdi da su sredstva bila upotrijebljena protivno
Zakonu ili Proračunu, izvijestit će se Općinskog načelnika i poduzeti mjere za
nadoknadu tako utrošenih sredstava ili će se privremeno obustaviti isplata na
stavkama s kojih su sredstva bila nenamjenski trošena.
III. ISPLATA SREDSTAVA IZ PRORAČUNA
Članak 8.
Isplata sredstava korisnicima Programa
vrši se doznakom na transakcijski račun korisnika Programa, dok se isplata
sredstava ustanovama čiji je osnivač Grad Krk, a koje sufinancira Općina
Omišalj, vrši doznakom na transakcijski račun Grada Krka.
Isplata sredstava korisniku Proračuna
izvršavat će se u skladu s Pravilnikom o proračunskom računovodstvu i računskom
planu.
Isplata sredstava korisnicima Programa
izvršavat će se po obrazloženom i dokumentiranom zahtjevu korisnika, a u skladu
s likvidnim mogućnostima Proračuna.
Članak 9.
Odluku o rasporedu sredstava za donacije
i pomoći po pojedinom korisniku Programa, donosi Općinski načelnik, ukoliko
krajnji korisnik nije utvrđen samim Proračunom.
Isplata sredstava iz stavka 1. ovog
članka vrši se doznakom na transakcijski račun korisnika Programa.
Članak 10.
Svaka isplata iz Proračuna mora se
temeljiti na vjerodostojnoj knjigovodstvenoj ispravi kojom se dokazuje obveza
plaćanja.
Isplata sredstava za nabavu roba,
obavljanje usluga i ustupanje radova mora se temeljiti na propisima o javnoj
nabavi.
Zaključivanje ugovora obvezno je za sve
nabave roba, radova i usluga čija vrijednost iznosi 20.000,00 kuna (bez PDV-a)
i više.
Članak 11.
Općinski načelnik utvrđuje kalkulativnu
osnovicu za obračun plaća službenika i namještenika u Upravnom odjelu.
Članak 12.
Sredstva za rad političkih stranaka i
članova izabranih s lista grupe birača zastupljenih u Općinskom vijeću, naknade
troškova za rad članova Općinskog vijeća i članova njihovih radnih tijela
isplaćivat će se temeljem odluka Općinskog vijeća, po nalogu pročelnika
Upravnog odjela.
Članak 13.
Naknade troškova za rad članovima vijeća
mjesnih odbora isplaćivat će se temeljem odluke Općinskog vijeća, po nalogu
pročelnika Upravnog odjela.
Članak 14.
Instrumente osiguranja plaćanja, kojima
se na teret Proračuna stvaraju obveze, izdaje Upravni odjel, a potpisuje
Općinski načelnik.
Instrumenti osiguranja plaćanja
primljeni od pravnih osoba kao sredstvo osiguranja naplate potraživanja ili
izvođenja radova i usluga, dostavljaju se Upravnom odjelu.
IV. PRORAČUNSKA ZALIHA
Članak 15.
Proračunska zaliha utvrđuje se u iznosu
od 34.000,00 kuna i koristit će se za zakonski utvrđene namjene.
O korištenju sredstava Proračunske
zalihe odlučuje Općinski načelnik.
V. PLAĆANJE PREDUJMA
Članak 16.
Plaćanje predujma može se ugovoriti u
iznimnim slučajevima, uz prethodnu suglasnost Općinskog načelnika.
VI. PRIHODI PRORAČUNA
Članak 17.
Prihodi s osnova kamata po pojedinom
prihodu uplaćuju se na račun prihoda na koji se odnose, izuzev ovršnih naplata.
Članak 18.
Upravni odjel odgovoran za ostvarenje
pojedinih proračunskih prihoda, obvezan je prikupiti planirane svote prihoda
sukladno odgovarajućim zakonima i provedbenim propisima.
Članak 19.
Ako prihodi što ih vlastitom djelatnošću
ostvari Upravni odjel, te ostali prihodi što pripadaju Proračunu budu pogrešno
naplaćeni ili naplaćeni u svoti većoj od propisane, pogrešno ili više naplaćene
svote vratit će se uplatiteljima na teret tih prihoda, na temelju
dokumentiranog zahtjeva.
Članak 20.
Korištenje proračunskih sredstava za
određene namjene provodi se na temelju naloga pročelnika Upravnog odjela ili
voditelja nadležnog odsjeka uz oznaku pozicije iz Posebnog dijela Proračuna.
Korisnik proračuna - primatelj donacije
koji nije iskoristio donaciju na način i pod uvjetom što ih je utvrdio donator,
mora u financijskom planu osigurati prihode za donaciju čiji povrat zahtjeva
donator.
Za iznos nenamjenski utrošenih sredstava
iz stavka 2. ovog članka korisniku će se umanjiti proračunska sredstva u godini
u kojoj mora vratiti primljenu donaciju.
Članak 21.
Korisnik Proračuna dužan je i odgovoran
da postupak nabave roba i usluga obavlja sukladno važećim zakonskim propisima.
VII. URAVNOTEŽENJE PRORAČUNA I
PRERASPODJELA SREDSTAVA PRORAČUNA
Članak 22.
Ako tijekom godine dođe do znatnije
neusklađenosti planiranih prihoda i izdataka Proračuna Općinski načelnik
predložit će Općinskom vijeću da donese Izmjene i dopune Proračuna.
Općinski načelnik može odobriti
preraspodjelu sredstava unutar pojedinog razdjela i između pojedinih razdjela
na prijedlog pročelnika Upravnog odjela, s tim da umanjenje pojedine pozicije
ne može biti veće od 5% sredstava utvrđenih na poziciji koja se umanjuje.
O izvršenim preraspodjelama iz stavka 1.
ovog članka, Općinski načelnik izvještava Općinsko vijeće prilikom podnošenja
polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o izvršenju Proračuna.
Općinski načelnik odgovoran je za
provedbu Odluke o izvršavanju Proračuna, kako za naplatu i prikupljanje
prihoda, tako i za izvršavanje svih izdataka sukladno namjenama i svotama
utvrđenim u posebnom djelu Proračuna u okviru odgovarajućeg razdjela.
Članak 23.
Proračun se izvršava od 1. siječnja do
31. prosinca 2014. godine.
Samo naplaćeni prihodi u kalendarskoj
godini priznaju se kao prihodi Proračuna za 2014. godinu.
O namjeni viška prihoda i pokriću manjka
iz prethodne godine odlučuje Općinsko vijeće prilikom donošenja Godišnjeg
izvještaja o izvršenju Proračuna.
VIII. UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak 24.
Slobodna novčana sredstva Proračuna mogu
se polagati u poslovnu banku, poštujući načela sigurnosti, likvidnosti i
isplativosti ulaganja.
Ugovor o polaganju sredstava iz stavka
1. ovoga članka zaključuje Općinski načelnik.
Novčana sredstva iz stavka 1. ovoga
članka mogu se ulagati samo s povratom do 31. prosinca 2013. godine.
Općinski načelnik može na zahtjev
dužnika, uz obračun kamata odgoditi plaćanje ili odobriti obročnu otplatu duga
do iznosa od 100.000,00 kn, ako se time poboljšavaju dužnikove mogućnosti
otplate duga od kojega inače ne bi bilo moguće naplatiti cjelokupan dug, te
ukoliko naplata duga predstavlja neprimjereno opterećenje ili nanosi veću
gospodarsku štetu dužniku, ako propisom ili općim aktom Općinskog vijeća nije
drukčije određeno.
Općinski načelnik može otpisati ili
djelomično otpisati potraživanja do iznosa od 100.000,00 kuna ukoliko bi
troškovi postupka naplate potraživanja bili u nesrazmjeru s visinom
potraživanja, te ako bi izvršenje naplate dovelo u pitanje osnovne životne
potrebe dužnika i članova njegova kućanstva, odnosno zbog drugog opravdanog
razloga, sukladno propisima.
Općinski načelnik može na prijedlog
Upravnog odjela otpisati zateznu kamatu do iznosa od 10.000,00 kn u slučaju
jednokratne uplate ukupnog dugovanja, uz uvjet da nije pokrenut postupak
prisilne naplate.
Općinski načelnik može donijeti odluku o
otpisu potraživanja Općine za dugovanje po pojedinim vrstama prihoda za koja je
nastupila zastara prava na naplatu kao i u slučajevima kada je dunik umro, a
nije ostavio pokretnine i nekretnine iz kojih se može naplatiti dug.
IX. UPRAVLJANJE NEFINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak 25.
Nefinancijskom dugotrajnom imovinom
Općine upravlja Općinski načelnik sukladno zakonu i Statutu Općine Omišalj.
Upravljanje imovinom iz stavka 1. ovoga
članka podrazumjeva njezino korištenje, održavanje i davanje u zakup.
Sredstva za održavanje i osiguranje
dugotrajne nefinancijske imovine osiguravaju se u rashodima poslovanja Upravnog
odjela.
X. ZADUŽIVANJE I DAVANJE JAMSTAVA
Članak 26.
Za financijske odnose radi zaduživanja i
pozajmljivanja sredstava Općine ovlašten je Općinski načelnik.
Članak 27.
Pravna osoba u većinskom izravnom ili
neizravnom vlasništvu Općine i javna ustanova čiji je osnivač Općina, može se
dugoročno zadužiti samo za investicije i uz suglasnost Općinskog vijeća Općine
Omišalj.
Općina može dati jamstvo za ispunjenje
obveza pravnoj osobi i javnoj ustanovi iz stavka 1. ovoga članka sukladno propisima
i Statutu Općine Omišalj, uz suglasnost Ministarstva financija. Dana jamstva
uključuju se u opseg zaduženja Općine.
Za zaduživanje Općine radi kapitalnih
ulaganja, odluku će donijeti Općinsko vijeće.
Trgovačka društva čiji je osnivač i
većinski vlasnik Općina ne mogu se zaduživati bez odluke Općinskog vijeća.
XI. OVLASTI I ODGOVORNOSTI OPĆINSKOG
NAČELNIKA
Članak 28.
Općinski načelnik odgovoran je za
planiranje i izvršavanje proračuna te za zakonito, svrhovito, učinkovito i
ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima. Također je odgovoran za
preuzimanje obveza, izdavanje naloga za plaćanje te za izdavanje naloga za
naplatu u korist proračunskih sredstava.
XI. ZAVRŠNA ODREDBA
Članak 29.
Ova Odluka objavit će se u »Službenim
novinama Primorsko-goranske županije«, a stupa na snagu 1. siječnja 2014.
godine.
Klasa: 021-05/13-01/12
Ur. broj: 2142-06-13-01-9
Omišalj, 25. studenog 2013.
OPĆINSKO VIJEĆE
OPĆINE OMIŠALJ
Predsjednik
Krešimir Kraljić, v.r.