45.
Na temelju članka 35. Zakona o
vlasništvu i drugim stvarnim pravima (»Narodne novine« broj 91/96, 68/98,
137/99, 22/00, 73/00, 114/01, 79/06, 141/06, 146/08, 38/09 i 153/09), članka 6.
stavka 5. Zakona o zakupu i kupoprodaji poslovnog prostora (»Narodne novine«
broj 125/11) te članka 19. Statuta Općine Jelenje i članka 18. Statuta općine
Jelenje (»Službene novine PGŽ« broj 33/09 i 13/ 13.), Općinsko vijeće Općine
Jelenje na sjednici održanoj dana 29. studenoga 2013. godine donosi
ODLUKU
o davanju u zakup poslovnog prostora u vlasništvu Općine Jelenje
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom uređuju se zasnivanje i
prestanak zakupa poslovnog prostora te međusobna prava i obveze zakupodavca i
zakupnika, kao i uvjeti i postupak provođenje javnog natječaja za davanje u
zakup poslovnog prostora u vlasništvu Općine Jelenje (u daljnjem tekstu
Općina).
Odredbe ove Odluke odnose se i poslovni
prostor koji je još uvijek upisan u zemljišnim knjigama kao društveno
vlasništvo i na kojima Općina ima pravo raspolaganja ili korištenja.
Članak 2.
Poslovnim prostorom, u smislu ove
Odluke, smatraju se poslovna zgrada, poslovna prostorija i garaža.
Poslovnom zgradom smatra se zgrada
namijenjena obavljanju poslovne djelatnosti ako se pretežitim dijelom i koristi
u tu svrhu.
Poslovnom prostorijom smatra se jedna
ili više prostorija u poslovnoj ili stambenoj zgradi namijenjena obavljanju
poslovne djelatnosti koja, u pravilu, čini samostalnu uporabnu cjelinu i ima
zaseban glavni ulaz.
Garaža je prostor za smještaj vozila.
II. NAČIN DODJELE I ZASNIVANJA ZAKUPA
Članak 3.
Poslovnim prostorom u vlasništvu Općine
Jelenje, sukladno odredbama Zakona o zakupu i kupoprodaji poslovnog prostora -
»Narodne novine« broj: 125/11, (dalje u tekstu: Zakon) i ove Odluke upravlja
Općinski načelnik Općine Jelenje (dalje u tekstu: Općinski načelnik).
Članak 4.
U obavljanju poslova iz članka 3. ove
Odluke, Općinski načelnik:
1. odlučuje o davanju u zakup poslovnog
prostora,
2. odlučuje o namjeni poslovnog
prostora, o promjeni i proširenju namjene poslovnog prostora,
3. odlučuje o davanju poslovnog prostora
u podzakup,
4. utvrđuje vrijednost boda,
5. raspisuje natječaj za davanje u zakup
poslovnog prostora,
6. utvrđuje vrijeme trajanja ugovora o
zakupu poslovnog prostora,
7. određuje početni iznos zakupnine za
poslovni prostor koji se daje u zakup,
8. imenuje komisiju za provođenje javnog
natječaja za davanje u zakup poslovnog prostora,
9. odobrava stupanje u prava i obveze
dosadašnjeg zakupnika,
10. odlučuje o izboru najpovoljnijeg
ponuditelja,
11. odobrava uređenje poslovnog
prostora,
12. odlučuje o zajedničkom ulaganju
sredstava zakupnika i zakupodavca u poslovni prostor,
13. odlučuje o povratu uloženih
sredstava zakupnika u poslovni prostor,
14. odlučuje o povećanju ili usklađenju
zakupnine,
15. odlučuje o prestanku zakupa
poslovnog prostora,
16. odlučuje i o drugim poslovima na
koje je ovlašten pozitivnim propisima i ovom Odlukom u svezi zakupa poslovnog
prostora.
Članak 5.
Stručne i administrativne poslove za
Općinskog načelnika i Komisiju iz članka 6. ove Odluke obavlja Jedinstveni
upravni odjel.
Članak 6.
Poslovni prostor daje se u zakup putem
javnog natječaja (u daljnjem tekstu: natječaj) kojeg provodi Komisija koju
imenuje Općinski načelnik.
Komisija se sastoji od predsjednika i
dva člana.
Komisija donosi odluke većinom glasova
svih članova.
Iznimno od odredbe stavka 1. ovog članka
sadašnjem zakupniku poslovnog prostora na određeno vrijeme, a koji u potpunosti
izvršava obveze iz ugovora o zakupu, najkasnije 60 dana prije isteka roka na
koji je ugovor sklopljen, ponudit će se sklapanje novog ugovora o zakupu na
određeno vrijeme - ne dulje od 5 godina.
Ponuda iz stavka 4. ovog članka dostavit
će se zakupniku pismenim putem.
Ako sadašnji zakupnik ne prihvati ponudu
iz stavka 4 ovog članka u roku od 30 dana, Općina će, nakon stupanja u posjed
poslovnog prostora, raspisati javni natječaj za davanje u zakup poslovnog
prostora s početnim iznosom zakupnine koji odgovora onom iz ponude zakupnika iz
stavka 4. ovog članka.
Članak 7.
Prije raspisivanja javnog natječaja,
nadležno upravno tijelo zapisnikom utvrđuje opće stanje i opremljenost prostora
- stanje podova, zidova i stropova, vanjske i unutarnje stolarije, postojanje i
stanje sanitarnog čvora, vodovodnih i elektroinstalacija.
Članak 8.
Natječaj za zakup poslovnog prostora
objavljuje se na web stranicama i oglasnoj ploči Općine Jelenje, a obavijest o
raspisanom natječaju u dnevnom tisku i na poslovnim prostorima.
Natječaj sadrži:
1. lokaciju, namjenu i površinu
poslovnog prostora,
2. rok davanja u zakup,
3. odredbu o tome da li se daje u zakup
uređeni ili neuređeni poslovni prostor i da li ga je zakupnik dužan urediti i
privesti namjeni o svom trošku,
4. početni iznos mjesečne zakupnine po m2,
5. odredbe o obvezi uplate garantnog
pologa u visini iznosa početne mjesečne zakupnine, s naznakom da izabrani
ponuditelj gubi pravo na povrat pologa u slučaju da ne zaključi ugovor o zakupu
ili prilikom zaključenja ugovora ne pruži instrumente osiguranja propisane
natječajem te da se, kod zaključenja ugovora o zakupu, garantni polog uračunava
u prvu mjesečnu zakupninu, dok se ostalim učesnicima garantni polog vraća u
roku od 8 dana od dana utvrđenja najpovoljnijeg ponuđača,
6. rok za podnošenje pismenih ponuda,
7. obvezu dostave osnovnih podataka o
ponuđaču (prebivalište, državljanstvo za fizičke osobe i podatke o upisu u
upisnik nadležnog registra za pravne osobe), te dokaz da ponuditelj ispunjava uvjete
za obavljanje djelatnosti koja je određena kao namjena poslovnog prostora, a
osobe, koje prema Zakonu o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i
članova njihovih obitelji imaju pravo zaključenja ugovora pod uvjetima
najpovoljnije ponude iz natječaja, trebaju dostaviti dokaze kojima dokazuju
svoj status,
8. odredbu da kod natječaja za davanje u
zakup poslovnog prostora - garaže može sudjelovati samo osoba koja ima u svom
vlasništvu osobno vozilo što dokazuje preslikom prometne dozvole,
9. da će se ugovorom regulirati vrijeme
početka obavljanja djelatnosti,
10. odredbu da ponuditelj mora izabrati
da li će zakupninu:
a) plaćati unaprijed, svakih šest (6)
ili dvanaest (12) mjeseci, po izboru ponuđača ili
b) mjesečno u kom slučaju je u obvezi
ponuditi jedan od slijedećih oblika osiguranja plaćanja:
-garanciju poslovne banke na iznos
zbroja dvanaest (12) mjesečnih zakupnina u kom slučaju izjava o tom obliku
osiguranja mora biti popraćena pismom namjere poslovne banke da će, ako
ponuditelj bude izabran kao najpovoljniji, istom izdati neopozivu garanciju u
visini 12 mjesečne zakupnine, kao instrument osiguranja plaćanja za
pravovremeno plaćanje zakupnine i troškova redovnog održavanja, utroška
električne energije, vode, komunalne naknade i ostalih usluga i naknada za
korištenje uređaja i zajedničkih dijelova zgrade s tim da garancija mora biti
važeća za razdoblje od godine dana, a zakupnik će se prilikom potpisa ugovora o
zakupu obvezati dostaviti izjavu o produženju garancije, prije njenoga isteka,
za svaku sljedeću godinu dok ugovor o zakupu traje,
-umjesto garancije poslovne banke,
ponuditelj može ponuditi i osiguranje putem zasnivanja fiducijarnog vlasništva
na nekretninama u svom vlasništvu u kom slučaju dostavlja dokaz o vlasništvu
nekretnina s time da vrijednost ponuđene nekretnine treba biti najmanje u
visini zbroja iznosa dvanaest (12) mjesečnih zakupnina iz kog osiguranja je
Općina ovlaštena podmiriti neplaćenu zakupninu i sva davanja koja proizlaze iz
zakupnog odnosa, kao i sve troškove naplate istih,
-umjesto garancije poslovne banke ili
osiguranja putem zasnivanja fiducijamog vlasništva, ponuditelj može ponuditi
davanje iznosa u visini zbroja tri (3) unaprijed kao pologa za vrijeme dok
ugovor o zakupu traje iz kog osiguranja je Općina ovlaštena podmiriti neplaćenu
zakupninu i sva davanja koja proizlaze iz zakupnog odnosa, kao i sve troškove
naplate istih, a koji polog se vraća zakupniku nakon prestanka zakupnog odnosa,
bez kamata, pod uvjetom da su sve obveze uredno podmirene.
Ponuđač nije u obvezi davanja nekog od
nabrojenih sredstava osiguranja u slučaju raspisivanja natječaja za dodjelu u
zakup poslovnog prostora namijenjenoga za uredske prostorije tijela državne
uprave i lokalne samouprave, političkih stranaka, udruženja građana, druge
neprofitne organizacije i ustanove te objekte primame zdravstvene zaštite.
11. naznaku da se neće razmatrati ponude
ponuđača koji po bilo kojoj osnovi na dan zaključenja natječaja imaju dospjelih,
a nepodmirenih dugovanja prema Općini, ili onih ponuđača kojima je, sukladno
posebnim propisima odobrena odgoda plaćanja obveza prema Općini, a ne
pridržavaju se rokova plaćanja te koje činjenice dokazuje dostavom potvrde
starom najviše 15 dana,
12. obvezu ponuđača da dostavi potvrdu
porezne uprave o stanju duga po osnovu javnih davanja o kojima službenu
evidenciju vodi porezna uprava, te naznaku da se neće razmatrati ponude onih
ponuđača koji po toj osnovi imaju dospjelih a nepodmirenih dugovanja, ili onih
ponuđača kojima je sukladno posebnim propisima odobrena odgoda plaćanja
navedenih obveza, a ne pridržavaju se rokova plaćanja te koje činjenice
dokazuje dostavom potvrde starom najviše 15 dana,
13. izjavu ponuđača da prihvaća opće
uvjete zakupa propisane ovom Odlukom,
14. odredbu da se ugovor o zakupu sklapa
kao ovršna isprava sukladno odredbi članka 4., stavak 3., Zakona, a na trošak
zakupnika,
15. naznaku o mogućnosti, odnosno
vremenu uvida u prostor,
16. mjesto i vrijeme otvaranja ponuda,
17. odredbu da načelnik zadržava pravo
da po provedenom natječajnom postupku ne izabere najpovoljnijeg ponuđača.
18. druge posebne uvjete za sudjelovanje
u javnom natječaju.
Članak 9.
Ponude se predaju u pismenom obliku
neposredno u pisarnici Općini ili preporučeno putem pošte uz naznaku na
omotnici »ZA NATJEČAJ - ADRESA POSLOVNOG PROSTORA.
Rok za podnošenje pismenih ponuda iznosi
15 dana i računa se od dana objave obavijesti o raspisanom natječaju u dnevnom
tisku.
Članak 10.
Javno otvaranje ponuda obavlja Komisija
iz članka 6. ove Odluke, najkasnije osam (8) dana od proteka roka za podnošenje
ponuda.
Prije otvaranja ponuda utvrđuje se:
1. da lije natječaj propisano objavljen,
2. broj prispjelih ponuda,
3. da li su ponude predane u roku.
Zakašnjele i nepotpune ponude ne uzimaju
se u razmatranje.
Članak 11.
Na javnom otvaranju ponuda vodi se
zapisnik u kojem se utvrđuju podaci o svim pristiglim ponudama (ponuđač,
namjena, prilozi i visina ponuđene zakupnine).
Na temelju pristiglih ponuda Komisija iz
članka 6. ove Odluke utvrđuje listu ponuđača koji ispunjavaju uvjete natječaja.
Članak 12.
Odluku o izboru najpovoljnije ponude
donosi Općinski načelnik, sukladno Zakonu.
U slučaju da dva ili više ponuđača
ispunjavaju uvjete natječaja i ponude jednak iznos mjesečne zakupnine,
najpovoljnijom ponudom smatrat će se ona ponuda koja je pristigla ranije
odnosno koja je prije zaprimljena.
Načelnik zadržava pravo da po provedenom
natječajnom postupku ne izabere najpovoljnijeg ponuditelja.
Članak 13.
Obavijest o izboru najpovoljnije ponude
dostavlja se svim sudionicima u roku od osam (8) dana od dana donošenja Odluke.
U obavijesti o izboru najpovoljnije
ponude navodi se i iznos zakupnine koju je najpovoljniji ponuditelj ponudio.
Članak 14.
Ponuđači koji ostvaruju prava iz Zakona
o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji,
koji su sudjelovali i udovoljili uvjetima natječaja, dužni su se, u roku od osam
(8) dana od dana primitka obavijesti o izboru najpovoljnije ponude, izjasniti
žele li koristiti pravo prvenstva sklapanja ugovora o zakupu pod uvjetima
najpovoljnije ponude.
Smatra se da je izjašnjenje dano u roku
ako je stiglo prije isteka roka na adresu Općine. Kada je izjašnjenje upućeno
poštom preporučeno ili telegrafskim putem, dan predaje pošti smatra se kao dan
predaje Općini.
Potpis na izjavi mora biti ovjeren od
strane javnog bilježnika.
Ukoliko se ponuditelj ne izjasni u roku
iz stavka 1. ovog članka smatra se da ne žele koristiti pravo prvenstva na
zaključenje ugovora o zakupu.
Članak 15.
Na osnovi odluke o izboru najpovoljnije
ponude iz članka 12. i izjašnjenja osoba iz članka 14. ove Odluke, načelnik
donosi odluku o tome s kojim ponuđačem će se zaključiti ugovor o zakupu.
Članak 16.
Garantni polog koji je uplatio
ponuditelj izabran za zaključenje ugovora, a odlučio se za mjesečno plaćanje
zakupnine, uračunava se u iznos zakupnine, a ostalim učesnicima se garantni
polog, bez prava na kamatu, vraća najkasnije osam dana nakon donošenja odluke o
izboru ponuđača s kojim će se zaključiti ugovor o zakupu.
Ukoliko ponuditelj iz prethodnog stavka
odustane od zaključenja ugovora ili ne dostavi sredstvo osiguranja u propisanom
roku, gubi pravo na povrat garantnog pologa.
Članak 17.
Natječaj za dodjelu poslovnog prostora u
zakup ponavlja se u slučaju da se ne izvrši izbor zbog izostanka odaziva
ponuđača ili njihovog neispunjenja uvjeta iz natječaja, zatim u slučaju
odustanka najpovoljnijeg ponuđača od zaključenja ugovora o zakupu kao i u
slučaju iz članka 12., stavak 3., ove Odluke.
III. UGOVOR O ZAKUPU
Članak 18.
Na temelju odluke iz članka 15.
zaključuje se ugovor o zakupu poslovnog prostora.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora
zaključuje se u pismenom obliku, a potpisuje ga u ime Općine načelnik ili osoba
koju on za to ovlasti.
Članak 19.
Ugovor o zakupu zaključuje se na
neodređeno ili određeno vrijeme.
Ugovor o zakupu na određeno može se
produžiti maksimalno na rok od 5 godina.
Članak 20.
Ugovor o zakupu mora sadržavati:
1. broj i datum odluke o izboru
zakupnika,
2. ugovorne strane,
3. podatke o poslovnom prostoru s
naznakom površine,
4. rok predaje poslovnog prostora
zakupniku,
5. djelatnost koju će zakupnik obavljati
u poslovnom prostoru,
6. vrijeme početka obavljanja
djelatnosti, odnosno početka korištenja garaže,
7. odredbe o obvezi održavanja poslovnog
prostora,
8. odredbe o korištenju zajedničkih
uređaja i prostorija u zgradi, visinu naknade za korištenje zajedničkih uređaja
i prostorija, kao i rok i način njenog plaćanja,
9. iznos zakupnine, način i rok
plaćanja, te instrumente osiguranja plaćanja i uvjete njihovog korištenja,
10. odredbe o obvezi zakupnika da plaća
komunalnu naknadu i druge obveze i naknade vezane uz korištenje poslovnog
prostora,
11. vrijeme na koje je ugovor zaključen,
12. odredbu da zakupnik uzima u zakup
poslovni prostor u viđenom stanju, te da ga je dužan urediti u ugovorenom roku
prema uvjetima iz natječaja,
13. odredbe o zabrani davanja poslovnog
prostora u podzakup ili na korištenje nekim drugim pravnim poslom bez
suglasnosti zakupodavca,
14. odredbu kojom se zakupnik izričito
obvezuje na pristanak povećanja i usklađenja zakupnine koja će uslijediti u
tijeku trajanja zakupa,
15. odredbu da zakupnik ne može vršiti
preinaku poslovnog prostora bez prethodne pismene suglasnosti zakupodavca,
16. odredbe o prestanku ugovora,
17. odredbu da se ugovor o zakupu
zaključuje kao ovršna isprava u smislu Zakona o javnom bilježništvu,
18. odredbu da zakupnik snosi troškove
solemnizacije ugovora i ishođenja instrumenata osiguranja plaćanja,
19. odredbu da se sastavnim dijelom
ugovora smatra zapisnik o primopredaji prostora koji se potpisuje sa zakupnikom
prilikom primopredaje poslovnog prostora,
20. mjesto i datum zaključenja ugovora i
potpis ugovornih strana.
Članak 21.
Zakupnik je dužan ugovor o zakupu
potpisati u roku od osam (8) dana od dana kada je pismeno pozvan na zaključenje
ugovora.
Ukoliko zakupnik u roku iz stavka 1.
ovog članka ne potpiše ugovor, smatra se da je odustao od zaključenja ugovora.
Smatra se također da je ponuditelj
odustao od zaključenja ugovora o zakupu ukoliko do vremena za potpis ugovora ne
pruži sredstva osiguranja na koja se obavezao svojom ponudom.
IV. NAMJENA POSLOVNOG PROSTORA
Članak 22.
Namjenu poslovnog prostora određuje
Općinsko vijeće Općine Jelenje na prijedlog načelnika, u skladu s prostornom
dokumentacijom, odnosno na način da osigura valorizaciju svakog pojedinog
prostora te da oni budu u funkciji obogaćivanja turističke ponude i
zadovoljavanja potreba stanovništva.
Iznimno, u posebno opravdanim
slučajevima, a radi pravodobnog stavljanja u funkciju poslovnih prostora,
načelnik može dopuniti namjenu poslovnog prostora kada u provedbenom
natječajnom postupku nije iskazan interes za isti.
Članak 23.
Općinsko vijeće Općine Jelenje, na
prijedlog načelnika, može odobriti postojećem zakupniku promjenu ili proširenje
namjene poslovnog prostora, pod sljedećim uvjetima:
1. daje zakupnik u poslovnom prostoru
ugovorenu djelatnost obavljao najmanje jednu godinu prije podnošenja zahtjeva
za promjenu djelatnosti,
2. da zakupnik prihvati povećanje
zakupnine do visine zakupnine koja se utvrđuje kao početna zakupnina za novu
djelatnost, uvećana za 30% s tim da visina nove zakupnine ne može biti manja od
zakupnine koja je ugovorena.
Članak 24.
Načelnik može, na zahtjev zakupnika,
odobriti promjenu djelatnosti zakupljenoga poslovnog prostora, ukoliko je to u
funkciji odredbe članka 22, stavak 1., ove Odluke.
V. VISINA ZAKUPNINE
Članak 25.
Početna zakupnina za poslovni prostor
određuje se prema sljedećim kriterijima:
-kvadratnom metru korisne površine
poslovnog prostora,
-vrsti djelatnosti koja će se obavljati
u poslovnom prostoru, izraženoj u koeficijentima.
Članak 26.
Korisnu površinu čini prostor koji se
dobije mjerenjem između zidova prostorija poslovnog prostora uključujući
ulazno-izlazni prostor, sanitarni čvor.
U korisnu površinu ulaze i terase
ukoliko nisu na javno prometnim površinama, za koje se visina zakupnine
obračunava u visini od 50% od cijene zatvorenog poslovnog prostora po m2, osim za terase
restorana kod kojih se visina zakupnine obračunava u visini od 25% od cijene
zatvorenog poslovnog prostora.
Članak 27.
Visinu početne mjesečne zakupnine po m2 poslovnog
prostora čini umnožak broja bodova i vrijednosti boda koju posebnom odlukom
utvrđuje Općinski načelnik.
Broj bodova čini umnožak površine
poslovnog prostora i koeficijent vrste djelatnosti.
Članak 28.
Ovisno o vrsti djelatnosti koja se
obavlja u poslovnom prostoru utvrđuju se sljedeće grupe i koeficijenti:
GRUPA I: - banke, mjenjačnice,
osiguravajuća društva, gostionice, krčme, konobe, pečenjarnice, kavane,
proizvodnja i prodaja predmeta od zlata i filigran, restorani, zdravljaci i
drugi ugostiteljski objekti za prehranu, pošta, telekomunikacije, ljekarne,
javnobilježnički i odvjetnički uredi,kockanje, klađenje i igre na sreću,
telekomunikacije
Koeficijent: 6,0
GRUPA II: - trgovina, butiquei,
suveniri, antikvarijati, kancelarijski prostori, računalno programiranje i
savjetovanje, turističke i putne agencije, djelatnost pružanja smještaja te
pripreme i usluživanja pića videoteke,
Koeficijent: 4,5
GRUPA III: - građevinarstvo, skladišni
prostori, obrtničke i osobne usluge, prerađivačka industrija, proizvodne
djelatnosti, trgovina i proizvodnja prehrambenih proizvoda, djelatnost
zdravstva, odgoja i obrazovanja, kulture, informiranja i druge društvene
djelatnosti,ako te obavljaju neprofitne ustanove kancelarijski prostori tijela
državne uprave i lokalne samouprave, političkih stranaka, udruženja građana,
druge neprofitne organizacije i ustanove, kao i objekti primarne zdravstvene
zaštite, umjetnički ateljei
Koeficijent: 2,0
Članak 29.
Općinsko načelnik može sniziti cijenu za
najam poslovnog prostora, sukladno članku 28. ove Odluke, do 50%, ukoliko se
obavlja djelatnost u prostorima i na način od interesa za Općinu Jelenje.
Članak 30.
Sredstva zakupnine sredstva su Proračuna
Općine Jelenje.
Članak 31.
Zakupnik je dužan plaćati ugovorenu
mjesečnu zakupninu najkasnije do 10-tog u mjesecu za tekući mjesec.
Članak 32.
Ugovorena zakupnina usklađuje se sa
promjenama tečaja EUR-a, bez izmjene ugovora o zakupu, kada nastupe promjene
tečaja za više od 5% u odnosu na tečaj koji je bio u vrijeme zaključenja
ugovora.
Odnos kune prema EUR utvrđuje se prema
srednjem tečaju HNB.
Promjena visine zakupnine obračunava se
i fakturira zakupniku od prvog dana narednog mjeseca od mjeseca u kojem je
došlo do promjene odnosa tečaja.
VI. PRAVA I OBVEZE ZAKUPNIKA
Članak 33.
Zakupnik je dužan poslovni prostor
koristiti samo u svrhu i na način određen ugovorom o zakupu.
Zakupnik smije za trajanje zakupa
prestati s korištenjem poslovnog prostora sukladno zakonskim mogućnostima.
Članak 34.
Zakupnik je dužan snositi troškove
tekućeg održavanja poslovnog prostora, kao i o svom trošku izvršiti popravak
kvarova koje je sam uzrokovalo.
Članak 35.
Zakupnik je dužan plaćati naknadu za
troškove korištenja zajedničkih uređaja i obavljanja zajedničkih usluga
(utrošak električne energije, vode, plina, kućnoga otpada, odvoza otpadnih voda
i dr. troškova) u visini koja se utvrđuje međuvlasničkim ugovorom između
vlasnika posebnih dijelova zgrada, odnosno u visini koju odredi načelnik za
zgrade koje su u vlasništvu Općine u cijelosti.
Članak 36.
Zakupnik smije, samo uz pisanu
suglasnost zakupodavca, činiti preinake poslovnog prostora kojima se bitno
mijenja konstrukcija, raspored, površina, namjena i vanjski izgled poslovnog
prostora, s time da se međusobni odnosi uređuju posebnim ugovorom.
Ugovorom iz stavka 1. posebno će se
regulirati:
-rok amortizacije izvršenih radova koji
ne može biti duži od roka na koji je ugovor zaključen,
-pravo zakupnika na povrat izvršenih, a
neamortiziranih ulaganja, ukoliko načelnik otkaže ugovor o zakupu prije isteka
ugovorenoga roka za amortizaciju izvršenih radova,
-da zakupnik nema pravo na povrat
uloženih, a neamortiziranih sredstava u slučaju da samoinicijativno otkaže ugovor
o zakupu poslovnog prostora.
Iznimno od odredbe stavka 2. ovog
članka, zakupnik ima pravo na povrat sredstava uloženih u nužne radove ako je
preuzeo poslovi prostor koji ne udovoljava uvjetima iz Pravilnika o određivanju
minimalnih tehničkih uvjeta uređenja slobodnih poslovnih prostora u vlasništvu
Općine ili za vrijeme trajanja ugovora o zakupu nastane potreba za nužnim
radovima, kroz umanjenje najviše do 50% mjesečne zakupnine, uz uvjet da su
vrsta i opseg nužnih radova i vrijeme izvođenja radova prethodno utvrđeni
ugovorom te da je zapisnikom o izvršenim radovima konstatirano da su radovi
stvarno izvedeni u ugovorenom opsegu, uz obvezu dostave izvornih računa i
dokaza o plaćanju istih.
U slučaju iz stavka 3. ovog članka,
zakupnik će se osloboditi obveze plaćanja zakupnine za vrijeme ugovoreno za
izvođenje radova.
Članak 37.
Načelnik može, na zahtjev zainteresirane
fizičke ili pravne osobe, odobriti stupanje u prava i obveze dosadašnjeg
zakupnika sljedećim osobama:
1. bračnom drugu, izvanbračnom drugu, djeci,
unucima, usvojenicima i pastorcima zakupnika
-ako zakupnik umre, pod uvjetom da
nastave obrt za ugovorenu djelatnost, a kod ugovora o zakupu garaža da
naslijede osobno vozilo zakupnika ili imaju vlastito osobno vozilo, te da u
roku od 30 dana od dana smrti zakupnika javnobilježničkom izjavom utvrde između
sebe osobu koja će stupiti u prava i obveze zakupnika,
2. pravnoj osobi koja nastane promjenom
pravnog položaja dosadašnjeg zakupnika pod uvjetom da dostavi dokaz o pravnom
sljedništvu (rješenje nadležnog Trgovačkog suda),
3. pravnoj osobi koju je osnovao
dosadašnji zakupnik nad kojim je otvoren stečajni postupak,
4. pravnoj osobi koja ima zaključen
ugovor o podzakupu s dosadašnjim zakupnikom nad kojim je otvoren stečajni
postupak.
Zahtjev iz stavka 1., točka 1., ovog
članka podnosi se u roku od 30 dana, a u odnosu na točke 2., 3. i 4., istog, od
dana nastanka okolnosti zbog kojih se zahtjev podnosi.
U slučaju propuštanja roka iz prethodnog
stavka ugovor o zakupu prestaje po sili Zakona.
Članak 38.
Načelnik može, na zahtjev zakupnika,
odobriti davanje dijela ili cjelokupnog poslovnog prostora u podzakup u
sljedećim slučajevima:
1. dio prostora u poslovnim prostorima u
kojima je predviđeno obavljanje zdravstvene djelatnosti,
2. pravnoj osobi u kojoj zakupnik -
pravna ili fizička osoba ima poslovni udio u visini od najmanje 50% temeljnog
uloga u društvu s ograničenom odgovornošću odnosno najmanje 50% uloga u
temeljnom kapitalu u dioničkom društvu,
3. pravnoj osobi koju je osnovao
dosadašnji zakupnik nad kojim je otvoren stečajni postupak,
4. pravnoj osobi po odabiru dosadašnjeg
zakupnika nad kojim je otvoren stečajni postupak.
Članak 39.
Uz uvjete utvrđene u člancima 37, točke
1. i 2. te 38, točke 1. i 2., ove Odluke, zakupnik odnosno podzakupnik moraju
ispuniti i sljedeće uvjete:
-u pogledu obavljanja djelatnosti
ukoliko je to potrebno prema zakonskim propisima,
-podmirenje dužne zakupnine, kamata i
ostalih troškova za poslovni prostor.
Uz uvjete utvrđene u člancima 37., točke
3. i 4. te 38., točke 3. i 4., ove Odluke, zakupnik odnosno podzakupnik moraju
ispuniti i sljedeće uvjete:
-preuzeti sve zaposlenike zakupnika,
-podmiriti Općini sva dospjela
potraživanja nastala nakon otvaranja stečajnog postupka do stupanja u prava i
obveze zakupnika,
-nastaviti obavljati ugovorenu
djelatnost,
-dostaviti dokaz o registraciji
trgovačkog društva.
VII. PRESTANAK UGOVORA O ZAKUPU
Članak 40.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora
sklopljen na određeno vrijeme prestaje istekom ugovorenog roka.
Članak 41.
Ugovor o zakupu zaključen na neodređeno
vrijeme prestaje otkazom, u kom slučaju prestaje istekom otkaznog roka, a daje
se na način propisan Zakonom.
U slučaju iz prethodnog stavka otkazni
rok iznosi trideset (30) dana.
Članak 42.
Zakupodavac može otkazati ugovor o
zakupu u svakom slučaju kada se ne poštuju odredbe propisane Zakonom, ovom
Odlukom i ugovorom, a na način propisan Zakonom i ovom Odlukom.
Članak 43.
Ugovor o zakupu prestaje smrću odnosno
promjenom pravnog položaja zakupnika, osim u slučaju iz članka 37. ove Odluke.
VIII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 44.
Ugovori o zakupu poslovnog prostora
sklopljeni temeljem Odluke o poslovnom prostoru u vlasništvu Općine Jelenje,
ostaju na snazi do isteka vremena na koje su sklopljeni odnosno do prestanka
ugovora o zakupu.
Članak 45.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od
dana objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 320-01/13-01/1
Ur. broj: 2170/04-01/13
Dražice, 29. studenoga 2013.
PREDSJEDNIK
OPĆINSKOG VIJEĆA
Nikica Maravić,
v.r.