43.
Na temelju članka 14. Zakona o proračunu
(»Narodne novine« broj 87/08) i članka 28. Statuta Općine Jelenje (»Službene
novine PGŽ« broj 33/09,13/13), Općinsko vijeće Općine Jelenje na sjednici
održanoj dana 29. studenoga 2013. godine donijelo je
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Općine Jelenje
za 2014. godinu
1. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom se Odlukom uređuje sadržaj
Proračuna Općine Jelenje za 2014. godinu (u daljnjem tekstu: Proračun) i
njegovo izvršavanje, opseg zaduživanja Općine Jelenje (u daljnjem tekstu:
Općina), upravljanje financijskom i nefinancijskom imovinom, prava i obveze
korisnika proračunskih sredstava, proračunsko računovodstvo i izvještavanje,
pojedine ovlasti u izvršavanju Proračuna te druga pitanja.
2. SADRŽAJ PRORAČUNA
Članak 2.
Proračun se sastoji od općeg i posebnog
dijela te plana razvojnih programa.
Opći dio Proračuna čini Račun prihoda i
rashoda i Račun financiranja.
Račun Prihoda i rashoda proračuna
sastoji se od prihoda i rashoda prema ekonomskoj klasifikaciji. U prihodima su
iskazani prihodi od poreza, pomoći, prihodi od imovine, prihodi od pristojbi i
naknada, prihodi od donacija, ostali prihodi i prihodi od prodaje nefinancijske
imovine. U rashodima su iskazani rashodi za zaposlene, materijalni rashodi,
financijski rashodi, subvencije, pomoći unutar općeg proračuna, naknade
građanima i kućanstvima, ostali rashodi i rashodi za nabavu nefinancijske
imovine.
U Računu financiranja iskazuju se
primici od financijske imovine i zaduživanja te izdaci za financijsku imovinu i
otplatu zajmova.
Posebni dio Proračuna sastoji se od
plana rashoda i izdataka korisnika proračunskih sredstava iskazanih po vrstama,
raspoređenih u programe koji se sastoje od aktivnosti i projekata.
U Planu razvojnih programa iskazani su
rashodi Proračuna vezani uz provođenje investicija, davanje kapitalnih pomoći i
donacija za razdoblje od 2014. do 2016. godine, koji su razrađeni po pojedinim
programima, po godinama u kojima će rashodi za programe teretiti proračune i po
izvorima financiranja za cjelovitu izvedbu programa.
Prihodi, primici, rashodi i izdaci
proračuna iskazani su prema organizacijskoj, ekonomskoj, funkcijskoj,
lokacijskoj i programskoj proračunskoj klasifikaciji te izvorima financiranja.
Članak 3.
U Računu prihoda i rashoda te Računu
financiranja planirani su svi prihodi i primici te rashodi i izdaci koje
općinska tijela i općinski proračunski korisnici ostvaruju obavljanjem poslova
iz svoga djelokruga u skladu s propisima i drugim aktima.
3. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
3.1. Prihodi i primitci proračuna te
uplate u proračun
Članak 4.
Upravna tijela Općine i općinski
proračunski korisnici odgovorni su za potpunu i pravodobnu naplatu prihoda i
primitaka iz svoje nadležnosti, za njihovu uplatu u Proračun i za izvršavanje svih
rashoda i izdataka u skladu s namjenama.
Prihodi proračuna i proračunskih
korisnika ubiru se i uplaćuju u proračun na jedinstveni račun riznice u skladu
sa zakonom, drugim propisima ili aktima, neovisno o visini prihoda planiranih u
proračunu.
Prihodi i primici uplaćeni u proračun do
kraja tekuće godine prihod su proračuna tekuće godine.
Članak 5.
Namjenski prihodi i primici proračuna i
općinskih proračunskih korisnika su pomoći, donacije, prihodi za posebne
namjene, prihodi od prodaje ili zamjene imovine u vlasništvu Općine i općinskih
proračunskih korisnika, naknade s naslova osiguranja i namjenski primici od
zaduživanja.
Prihodi i primici iz stavka 1. ovoga
članka uplaćuju se u Proračun i koriste isključivo za namjene utvrđene planom.
Članak 6.
Namjenski prihodi iz članka 5. ove
Odluke koji nisu iskorišteni u prethodnoj godini prenose se u proračun za
tekuću proračunsku godinu.
Ako su namjenski prihodi i primici
uplaćeni u nižem opsegu nego što je iskazano u Proračunu, korisnik može
preuzeti i plaćati obveze samo u visini stvarno uplaćenih, odnosno raspoloživih
sredstava.
Uplaćene i prenesene, a neplanirane ili
manje planirane pomoći, donacije i prihodi za posebne namjene te namjenski
primici od zaduživanja mogu se izvršavati iznad iznosa utvrđenih Proračunom do
visine uplaćenih odnosno prenesenih sredstava, a mogu se koristiti prema
naknadno utvrđenim aktivnostima i/ili projektima uz prethodnu suglasnost
Jedinstvenog upravnog odjela.
Za opseg prenesenih prihoda iz stavka 1.
ovoga članka povećat će se financijski planovi proračunskih korisnika za tekuću
godinu.
Prihodi kojima je namjena utvrđena
posebnim zakonskim odredbama mogu se, u slučaju nedostatka drugih prihoda
Proračuna, pozajmiti za druge namjene pod uvjetom da se vodi knjigovodstvena
evidencija o visini pozajmice i izvršenim povratima.
Članak 7.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u
Proračun, vraćaju se uplatiteljima na teret tih prihoda.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u
proračune prethodnih godina, vraćaju se uplatiteljima na teret rashoda Proračuna
tekuće godine.
Rješenje o povratu sredstava donosi
Jedinstveni upravni odjel na temelju dokumentiranog zahtjeva.
3.2. Rashodi i izdatci proračuna te
isplate sredstava iz proračuna
Članak 8.
Proračun se izvršava u skladu s
raspoloživim sredstvima i dospjelim obvezama u razdoblju od 1. siječnja do 31.
prosinca 2014. godine.
Proračunska sredstva se mogu koristiti
samo za namjene utvrđene Proračunom i do visine utvrđene Proračunom.
Općinski proračunski korisnici mogu
preuzimati obveze na teret Proračuna samo za namjene i do visine utvrđene u
Posebnom dijelu Proračuna, odnosno do visine ostvarenih namjenskih prihoda i
primitaka te uz odgovarajuću primjenu odredbi stavka 2. i 3., članka 6. ove
Odluke.
Rashodi proračuna za koje je obveza
nastala u 2014. godini rashodi su proračuna za 2014. godinu, neovisno o
plaćanju.
Članak 9.
Sredstva za rashode i izdatke
osiguravaju se u Proračunu za:
- programe, projekte i aktivnosti
općinskih upravnih i drugih tijela
- ostale korisnike proračunskih
sredstava po pojedinim programima, projektima i aktivnostima.
Članak 10.
Svaki rashod i izdatak iz proračuna mora
se temeljiti na vjerodostojnoj knjigovodstvenoj ispravi kojom se dokazuje
obveza plaćanja.
Nalogodavci moraju prije isplate
provjeriti i potpisati pravni temelj i visinu obveze koja proizlazi iz
knjigovodstvene isprave te odrediti oznake proračunskih klasifikacija na teret
kojih se obveze isplaćuju.
Članak 11.
Nalogodavac i odgovorna osoba za
izvršavanje proračuna u cijelini je Općinski načelnik.
Općinska uprava odgovorna je za
prikupljanje proračunskih prihoda i za potpunu i pravodobnu naplatu prihoda na
računu Proračuna u skladu sa zakonima i propisima, te za izvršavanje svih
rashoda sukladno namjenama i iznosima utvrđenim u posebnom dijelu proračuna.
Članak 12.
Zaključivanje pisanog ugovora s
korisnicima proračunskih sredstava obavezno je za sredstva koja se izvršavaju
kao subvencije, donacije i pomoći iznad 10.000,00 kuna
Ugovorima za subvencije, donacije i
pomoći koji se zaključuju temeljem natječaja o financiranju javnih potreba
utvrdit će se dinamika dodjele sredstava ovisno o visini ukupno odobrenih
sredstava. Isplata sredstva iz prethodnog stavka za sufinanciranje redovne
djelatnosti po ugovorima do 10.000,00 kn izvršavat će se u dva navrata (polugodišnje),
do 20.000,00 kn u četiri navrata (kvartalno), a iznad 20.000,00 kn mjesečno,
dok će se sredstva za programske aktivnosti isplaćivati u roku od 8 dana od
dana odobrenja zahtjeva.
Kapitalne donacije iznad iznosa od
50.000,00 kuna isplaćivat će se u roku od 20 dana od dana odobrenja zahtjeva, a
do tog iznosa u roku od 8 dana od dana odobrenja zahtjeva.
Kapitalne donacije iznad iznosa od
50.000,00 kuna mogu se u prvom polugodištu isplatiti do visine od 50%.
Ugovorima će se utvrditi i obveze korisnika
proračunskih sredstva za namjensko trošenje sredstava, za pravodobno
dostavljanje izvještaja nadležnim upravnim tijelima i za realizaciju ugovorenog
programa.
Zaključivanje pisanog ugovora obavezno
je i za sve nabave roba, usluga i ustupanje radova od iznosa za koji je obvezna
primjena Zakona o javnoj nabavi.
Sve ugovore potpisuje Općinski načelnik.
Članak 13.
Aktivnosti i projekti za koje su
sredstva osigurana u proračunu tekuće godine, a nisu izvršeni do visine
utvrđene proračunom, mogu se do iznosa neutrošenih sredstava izvr
šavati
u sljedećoj godini uz suglasnost Jedinstvenog upravnog odjela.
Članak 14.
Za nepredviđene namjene, za koje u
proračunu nisu osigurana sredstva, ili za namjene za koje se tijekom godine
pokaže da za njih nisu utvrđena dovoljna sredstva, koristit će se sredstva
proračunske zalihe do iznosa od 100.000,00 kn.
O korištenju sredstava Proračunske
zalihe odlučuje Općinski načelnik.
Općinski načelnik obvezan je svaki
mjesec izvijestiti Općinsko vijeće o korištenju proračunske zalihe te uz
polugodišnji i godišnji izvještaj o izvršenju proračuna.
4. URAVNOTEŽENJE PRORAČUNA I
PRERASPODJELA SREDSTAVA PRORAČUNA
Članak 15.
Ako tijekom proračunske godine dođe do
znatnije neusklađenosti u ostvarivanju planiranih prihoda i/ili primitaka te
rashoda i/ili izdataka Proračun se mora uravnotežiti izmjenama i dopunama
Proračuna prema postupku za donošenje proračuna.
Članak 16.
Općinski načelnik može odobriti
preraspodjelu sredstava unutar proračunskih stavaka, a najviše do 10% rashoda i
izdataka planiranih na proračunskoj stavci koja se umanjuje.
Općinski načelnik može odobriti
preraspodjelu sredstava između Računa prihoda i rashoda i Računa financiranja
za proračunske stavke rashoda i izdataka koji se financiraju iz namjenskih
sredstava za razvoj komunalnih djelatnosti koja komunalna društava u
suvlasništvu Općine ostvaruju u cijeni komunalnih usluga, ovisno o visini
ostvarenih izvora iz kojih se troše.
Općinski načelnik izvješćuje Općinsko
vijeće o odobrenoj preraspodjeli sredstava uz polugodišnji i godišnji izvještaj
o izvršenju Proračuna.
5. UPRAVLJANJE IMOVINOM
Članak 17.
Raspoloživim novčanim sredstvima na
računu Proračuna upravlja Općinski načelnik.
Slobodna novčana sredstva Proračuna mogu
se oročiti kod poslovne banke poštujući načela sigurnosti i likvidnosti. Ugovor
o oročavanju sklapa Općinski načelnik.
Prihodi od upravljanja slobodnim
novčanim sredstvima prihod su Proračuna.
Novčana sredstva iz stavka 1. ovog
članka mogu se plasirati samo s povratom do 31. prosinca 2014. godine.
Članak 18.
Općinski načelnik može na zahtjev
dužnika, u skladu s propisima i uz primjereno osiguranje duga te s pripadajućim
kamatama i troškovima postupka, odgoditi plaćanje ili odobriti obročnu otplatu
duga ako se time bitno poboljšavaju dužnikove mogućnosti podmirenja duga.
Općinski načelnik može, u skladu s
propisima, otpisati ili djelomično otpisati potraživanje.
Odredbe ovog članka ne odnose se na
dugove po osnovi javnih davanja.
6. ZADUŽIVANJE
Članak 19.
Za realizaciju višegodišnjih kapitalnih
projekata utvrđenih Planom razvojnih programa Općina se može zadužiti sukladno
zakonskim propisima.
Pravna osoba u većinskom izravnom ili
neizravnom vlasništvu Općine može se zadužiti samo uz suglasnost Općinskog
Vijeća, sukladno pozitivnim zakonskim propisima i općim aktima Općine.
Općina može dati jamstvo za ispunjenje
obveza pravnoj osobi iz stavka 2. ovog članka sukladno pozitivnim zakonskim
propisima i Odluci Općinskog Vijeća. Dana jamstva uključuju se u opseg
zaduženja Općine.
7. PRORAČUNSKO RAČUNOVODSTVO I
IZVJEŠTAVANJE
Članak 20.
Proračun i općinski proračunski
korisnici primjenjuju proračunsko računovodstvo.
Prihodi i rashodi proračuna iskazuju se
uz primjenu modificiranog računovodstvenog načela nastanka događaja.
Primici i izdaci proračuna iskazuju se
po načelu novčanog tijeka.
Proračunsko računovodstvo za proračun i
općinske proračunske korisnike vodi Upravni odjel za proračun, financije i
gospodarstvo u jedinstvenom informacijsko-informatičkom sustavu riznice.
Članak 21.
Kontrolu postupaka u planiranju i
izvršavanju proračuna, praćenje primjene proračunskog računovodstva te poslove
proračunskog financijskog izvješćivanja obavljat će Upravni odjel za proračun,
financije i gospodarstvo.
Članak 22.
Jedinstveni upravni odjel podnosi
Općinskom načelniku mjesečno izvješće o izvršenju Proračuna, a Općinski
načelnik podnosi Općinskom vijeću polugodišnji i godišnji izvještaj o izvršenju
Proračuna u skladu s odredbama propisa o proračunskom izvješćivanju.
Ostali korisnici proračunskih sredstava
dužni su nadležnom upravnom odjelu dostaviti polugodišnje i godišnje izvještaje
o realizaciji programa i utrošenim proračunskim sredstvima s obrazloženjima.
Oblik i sadržaj izvještaja ostalih
korisnika proračunskih sredstava te rokovi njihovog podnošenja utvrdit će se
odlukom Općinskog načelnika.
Općinski proračunski korisnici i drugi
korisnici proračunskih sredstava obvezni su nadležnim upravnim odjelima dati
sve dodatne podatke, isprave i izvješća koja se od njih zatraže.
8. ODGOVORNOST I OBVEZE U IZVRŠAVANJU
PRORAČUNA
Članak 23.
Općinski načelnik odgovoran je za
zakonito i pravilno planiranje i izvršavanje proračuna.
Preuzimanje obveza na teret Proračuna po
ugovorima koji zahtijevaju plaćanje u sljedećim godinama odobrava Općinski načelnik.
Jedisntveni upravni odjel prati
izvršavanje Proračuna i o tome izvještava Općinskog načelnika.
U okviru svog djelokruga i ovlasti
Općinski načelnik te pročelnik/caJedinstvenog upravnog odjela odgovorni su za
provedbu Odluke o izvršavanju proračuna, za potpunu i pravodobnu naplatu
prihoda i primitaka iz svoje nadlež
nosti
i za izvršavanje rashoda i izdataka sukladno namjenama i svotama utvrđenim u
Posebnom dijelu Proračuna u okviru pripadajućeg razdjela.
Članak 24.
Općinski proračunski korisnici dužni su
Upravnom odjelu za proračun, financije i gospodarstvo u roku od 15 dana od
primitka obavijesti iz 1. stavka ovog članka, dostaviti svoje financijske
planove za proračunsku godinu, usklađene s odobrenim sredstvima u Proračunu te
mjesečne financijske planove u skladu s planiranim dospijećem obveza.
Tijekom godine mjesečni financijski
planovi mogu se mijenjati u skladu s promjenama u dospijeću obveza, odobrenim
preraspodjelama te izmjenama i dopunama proračuna.
Članak 25.
Jedinstveni upravni odjel obvezan je
provoditi postupke nabave roba, usluga i ustupanja radova sukladno zakonskim
propisima.
Članak 26.
Ako se tijekom izvršavanja Proračuna
utvrdi da su proračunska sredstva nepravilno korištena, korisniku će se
umanjiti sredstva u visini nenamjenskog korištenja sredstava, ili će se
privremeno obustaviti isplata sredstava na stavkama s kojih su sredstva bila
nenamjenski utrošena, ili će se zahtijevati povrat proračunskih sredstava.
Odluku o umanjenju, obustavi ili povratu
proračunskih sredstava iz stavka 1. ovog članka, donijet će Općinski načelnik.
9. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 27.
Ova Odluka stupa na snagu danom objave u
»Službenim novinama Primorsko-goranske županije«, a primjenjuje se od 1.
siječnja 2014. godine.
Klasa: 400-08/13-01/1
Ur. broj: 2170-04-13-01
Dražice, 29. studenoga 2013.
OPĆINSKO VIJEĆE
OPĆINE JELENJE
Predsjednik
Nikica Maravić, v. r.