71.
Na temelju članka 6. Zakona o zakupu i
kupoprodaji poslovnog prostora (»Narodne novine br. 125/11) i članka 35.
Statuta Općine Fužine (»Službene novine Primorsko- goranske županije« broj
23/09, 30/09 i 12/13), Općinsko vijeće Općine Fužine na svojoj sjednici od 11.
prosinca 2013. godine donosi slijedeću
ODLUKU
o izmjeni i dopuni Odluke o zakupu poslovnog
prostora u vlasništvu Općine Fužine
Članak 1.
U Odluci o zakupu poslovnog prostora u
vlasništvu Općine Fužine (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj
26/97, 18/98, 46/07, 03/08, 30/09, 43/10) čl. 2. mijenja se i glasi:
»Poslovnim prostorom u vlasništvu Općine
Fužine upravlja Općinski načelnik na prijedlog i uz mišljenje Odbora za
kontrolu i nadzor nad upravljanjem nekretninama Općine Fužine (u daljnjem
tekstu Odbor) imenovanog od strane Općinskog vijeća.«
Članak 2.
Članak 3. mijenja se i glasi:
»Odbor za kontrolu i nadzor nad
upravljanjem nekretninama Općine Fužine provodi sljedeće radnje:
- predlaže Općinskom načelniku davanje
poslovnih prostora u zakup,
- utvrđuje i predlaže namjene poslovnih
prostora,
- predlaže promjenu ili proširenje
namjene poslovnog prostora,
- predlaže zamjenu poslovnog prostora,
- predlaže raspisivanje natječaja za
davanje u zakup poslovnih prostora,
- daje mišljenje o mogućnosti davanja
poslovnog prostora u podzakup,
- daje mišljenje i prijedlog za
adaptaciju poslovnih prostora,
- daje mišljenje i prijedlog o načinima
zajedničkog ulaganja sredstava zakupnika u prostor,
- daje mišljenje i prijedlog o povratu
uloženih sredstava u prostor,
- prati korištenje prostora od strane
zakupca i izvršavanje drugih ugovorom preuzetih obveza,
- daje mišljenja i prijedloge iz drugih
pitanja u vezi s zakupom poslovnog prostora.
Članak 3.
Članak 4. mijenja se i glasi:
»Općinski načelnik na temelju mišljenja
i prijedloga Odbora iz čl. 3. ove Odluke, donosi Odluku o raspisivanju
natječaja za zakup poslovnog prostora.
Ukoliko Odbor ne dostavi svoje mišljenje
najkasnije u roku od 15 dana od saznanja o činjenici potrebe raspisivanja
natječaja, Općinski načelnik samostalno donosi Odluku o pokretanju postupka
natječaja tj. raspisivanju natječaja.
Natječaj za zakup poslovnog prostora
provodi Povjerenstvo od 3 člana koje imenuje Općinski načelnik.
Temeljem prijedloga i mišljenja
Povjerenstva za provedbu natječaja, Općinski načelnik donosi Odluku o
najpovoljnijoj ponudi.
Najpovoljnijom ponudom smatrati će se
ona ponuda koja uz ispunjenje uvjeta iz natječaja sadrži i najviši iznos
zakupnine.
Članak 4.
U članku 5. iza st. 1. dodaju se novi
stavci 2., 3. i 4. koji glase:
»Iznimno od odredbe st. 1. ovog članka,
ugovor o zakupu poslovnog prostora sklapa se bez javnog natječaja kada ga
sklapaju međusobno RH i Općina Fužine, odnosno Općina Fužine te pravne osobe u
vlasništvu ili pretežitom vlasništvu RH, odnosno pravne osobe u vlasništvu ili
pretežitom vlasništvu Općine Fužine, ako je to u interesu i cilju općeg,
gospodarskog i socijalnog napretka njezinih građana.
Iznimno od odredbe st. 1. ovog članka,
zakupodavac će sadašnjem zakupniku poslovnog prostora koji u potpunosti
izvršava obveze iz ugovora o zakupu, najkasnije 60 dana prije isteka roka na
koji je ugovor sklopljen, ponuditi sklapanje novog ugovora o zakupu na određeno
vrijeme - ne dulje od 5 godina.
Ako sadašnji zakupnik ne prihvati ponudu
iz st. 3. ovog članka u roku od 30 dana, zakupni odnos je prestao istekom roka
na koji je ugovor sklopljen, a zakupodavac će raspisati javni natječaj gdje
početni iznos zakupnine ne bože biti manji od iznosa koji je ponuđen sadašnjem
zakupniku, ako će se u prostoru nastaviti obavljanje iste djelatnosti.
Članak 5.
Članak 7. mijenja se i glasi:
Postupak i uvjeti javnog natječaja
objavljuju se na internet stranici i oglasnoj ploči Općine Fužine, a obavijest
o raspisanom natječaju u dnevnom tisku.
Natječaj objavljen u dnevnom tisku i na
Internet stranici Općine Fužine nema značaj opće ponude za sklapanje ugovora o
zakupu.
Natječaj za zakup poslovnog prostora
sadrži:
1. lokaciju, namjenu i površinu
poslovnog prostora,
2. početni iznos mjesečne zakupnine u m2,
3. vrijeme na koje se poslovni prostor
daje u zakup,
4. odredbu o obvezi uplate garantnog
pologa u visini jednostrukog iznosa početne mjesečne zakupnine, s naznakom da
izabrani ponuđač gubi pravo na povrat pologa u slučaju da ne zaključi ugovor o
zakupu ili prilikom zaključenja ugovora ne pruži instrumente osiguranja
propisane natječajem. Po zaključenju ugovora o zakupu polog se zadržava kao
instrument osiguranja plaćanja ugovorene zakupnine i drugih potraživanja Općine
koja proizlaze iz ugovora o zakupu (tijekom trajanja ili po isteku ugovora o
zakupu).
5. obvezu ponuđača da najkasnije
prilikom potpisa ugovora o zakupu dostavi Općini Fužine, kao osiguranje
plaćanja novčane tražbine koja je predmet ugovora o zakupu, jednu (1) bjanko
zadužnicu na visini godišnje zakupnine ovjerenu kod javnog bilježnika,
6. odredbu o tome da li se daje u zakup
uređeni ili neuređeni poslovni prostor i da li ga je zakupnik dužan urediti i
privesti namjeni o svom trošku,
7. rok za podnošenje pisanih ponuda,
8. vrijeme kada se može pogledati
poslovni prostor koji je predmet natječaja,
9. datum, mjesto i vrijeme javnog
otvaranja ponuda,
10. obvezu dostave osnovnih podataka o
ponuđaču, te dokaz da ponuđač ispunjava uvjete za obavljanje djelatnosti koja
je određena kao namjena poslovnog prostora, a osobe koje prema Zakonu o pravima
hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihove obitelji imaju pravo
zaključenja ugovora pod uvjetima najpovoljnije ponude iz natječaja - trebaju
dostaviti dokaze kojima dokazuju svoj status,
11. obvezu ponuđača da dostavi izjavu
kojom prihvaća opće uvjete zakupa propisane ovom odlukom te da je upoznat sa
stanjem i opremljenošću prostora koji se daje u zakup,
12. naznaku da se neće razmatrati ponude
fizičkih i pravnih osoba koje na dan zaključenja natječaja po bilo kojoj osnovi
imaju dospjelih, a nepodmirenih dugovanja prema Općini Fužine ili onih ponuđača
kojima je sukladno posebnim propisima odobrena odgoda plaćanja obveza prema
Općini Fužine, a ne pridržavaju se rokova plaćanja,
13. obvezu ponuđača da dostavi potvrdu
porezne uprave o stanju duga po osnovu javnih davanja o kojima službenu
evidenciju vodi porezna uprava, te naznaku da se neće razmatrati ponude onih
ponuđača koji po toj osnovi imaju dospjelih, a nepodmirenih dugovanja,
14. odredbu da se najpovoljnijim
ponuđačem smatra onaj koji je ponudio najvišu zakupninu,
15. odredbu da je najpovoljniji ponuđač
dužan u roku koji odredi općinski načelnik odnosno od njega ovlašteno tijelo,
preuzeti poslovni prostor i sklopiti ugovor o zakupu, jer će se u protivnom
smatrati da je odustao od zaključenja ugovora o zakupu,
16. odredbu da Općinski načelnik
zadržava pravo da po provedenom natječajnom postupku ne izabere najpovoljnijeg
ponuđača i poništi natječaj bez obrazloženja.
Članak 6.
Članak 15. mijenja se i glasi:
»Prvenstveno pravo na sklapanje ugovora
o zakupu poslovnoga prostora imaju osobe iz Zakona o pravima hrvatskih
branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji ukoliko ispunjavaju
uvjete iz natječaja iz Ove Odluke i prihvate najviši ponuđeni iznos zakupnine.«
Članak 7.
Članak 16. briše se.
Članak 8.
Članak 21. mijenja se i glasi:
»Ugovor o zakupu mora sadržavati:
1. broj i datum odluke o izboru
zakupnika,
2. ugovorne strane,
3. podatke o poslovnom prostoru (mjesto
u građevini, površinu u m2, broj prostorija),
4. djelatnost koja se obavlja u
poslovnom prostoru,
5. iznos zakupnine, način i rokove
plaćanja, te instrumente osiguranja plaćanja,
6. rok predaje poslovnog prostora
zakupniku,
7. vrijeme na koje je ugovor sklopljen,
8. odredbe o obvezi održavanja poslovnog
prostora,
9. odredbe o korištenju zajedničkih
uređaja i prostorija u zgradi, visinu naknade za korištenje zajedničkih uređaja
i prostorija, kao i rok i način njenog plaćanja,
10. ostale troškove koji proizlaze s
osnova korištenja poslovnog prostora,
11. odredbu da zakupnik uzima poslovni
prostor u viđenom stanju i da ga je obvezan urediti i privesti ugovorenoj
namjeni o vlastitom trošku te da se odriče bilo kakvog prava na naknadu za
uložena sredstva s osnova izvođenja bilo kakvih radova u poslovnom prostoru i
da se odriče prava instituta stjecanja bez osnova i poslovodstva bez naloga
(bez obzira je li imao suglasnost Grada za takve radove),
12. odredbe o zabrani davanja poslovnog
prostora u podzakup ili na korištenje nekim drugim pravnim poslom bez prethodne
suglasnosti Grada, osim u slučajevima predviđenim ovom odlukom,
13. odredbe o prestanku ugovora,
14. mjesto i datum zaključenja ugovora i
potpis ugovornih strana,
15. odredbu da se sastavnim dijelom
ugovora smatra zapisnik o primopredaji prostora koji se potpisuje sa zakupnikom
prilikom primopredaje poslovnog prostora,
16. odredbu da se ugovor o zakupu sklapa
kao ovršna isprava sukladno pozitivnim propisima.«
Članak 9.
Članak 23. mijenja se i glasi:
»Općinsko vijeće Općine Fužine, može
posebnom odlukom propisati da se poslovni prostor u zgradama u vlasništvu
Općine Fužine koje se nalaze u određenim ulicama, dijelovima ulica ili na
drugim mjestima koristiti za obavljanje samo određenih djelatnosti.
Ukoliko se radi o tradicijskim ili
deficitarnim zanimanjima, Općinsko vijeće mora prije donošenja odluke iz st. 1.
ovog članka pribaviti mišljenje udruženja obrtnika ili područne obrtničke
komore.
U svim ostalim slučajevima, namjenu
utvrđuje Odbor za kontrolu i nadzor nad upravljanjem nekretninama Općine Fužine
koju isto dostavlja Općinskom načelniku.«
Članak 10.
U članku 24. st. 1. iza riječi »Općinski
načelnik« dodaje se slijedeći tekst » na prijedlog Odbora« te u nastavku teksta
broj »2« mijenja se brojem »1«.
Članak 11.
U članku 35. st. 2. podstavak 3. riječi
»temeljem točke 3. članka 27. Zakona,«.
Članak 12.
Članak 36. mijenja se i glasi:
»Općinski načelnik, na prijedlog i
mišljenje Odbora, može odobriti davanje dijela poslovnog prostora u podzakup
samo u okviru iste djelatnosti i namjene za koju je dat zakup.«
Članak 13.
Članak 37. mijenja se i glasi:
»Ugovor o zakupu poslovnog prostora
prestaje na način propisan zakonom, ovom Odlukom i ugovorom o zakupu.
Zakupodavac može otkazati ugovor o
zakupu poslovnog prostora u svako doba, bez obzira na ugovorne ili zakonske
odredbe o trajanju zakupa ako:
- zakupnik koristi poslovni prostor
protivno ugovoru ili mu nanosi znatniju štetu koristeći ga bez dužne pažnje,
- u roku od 15 (petnaest) dana od dana
priopćenja pisane opomene zakupodavca, zakupnik ne plati dospjelu zakupninu ili
troškove s osnova korištenja poslovnog prostora za tri uzastopna mjeseca ili
četiri mjeseca u bilo kojem razdoblju trajanja ugovornog odnosa,
- tijekom trajanja zakupa, općinski
načelnik ili Općinsko vijeće kada je na to ovlašteno, odredi da se poslovni
prostor može koristiti samo za obavljanje druge djelatnosti od djelatnosti za
koju je poslovni prostor dan u zakup,
- zakupnik bez suglasnosti zakupodavca
obavlja preinake poslovnog prostora,
- zakupnik bez suglasnosti izda dio ili
cijeli poslovni prostor drugome u podzakup protivno ugovoru o zakupu,
- zakupnik tijekom trajanja zakupa ne
omogući zakupodavcu nesmetano izvođenje radova na održavanju poslovnoga
prostora ili zajedničkih dijelova građevine, ako se isti nalaze u poslovnom
prostoru,
- u drugim slučajevima utvrđenim
ugovorom o zakupu.«
Članak 14.
Članak 39. mijenja se i glasi:
»Zakup ne prestaje smrću, odnosno
promjenom pravnoga položaja zakupnika, ako ugovorom nije drukčije određeno.
U slučaju iz st. 1. ovoga članka
nasljednici koji preuzmu obrt ili drugu djelatnost iz ugovora o zakupu, odnosno
pravni sljednici stupaju u prava i obveze zakupnika.«
Članak 15.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od
dana objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-05/13-01/07
Ur. broj: 2112/03-01-13-04
Fužine, 11. prosinca 2013.
OPĆINSKO VIJEĆE
OPĆINE FUŽINE
Predsjednik
Damir Zanoškar,
v. r.