49.
Na temelju odredbi članka 14. Zakona o
proračunu (»Narodne novine« broj 87/08, 136/12) i članka 30. Statuta Grada
Bakra (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 25/09, 37/09, 7/13),
Gradsko vijeće Grada Bakra, na sjednici održanoj dana 9. prosinca 2013. godine
donijelo je
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Grada Bakra za 2014. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom se uređuje struktura
prihoda i primitaka te rashoda i izdataka Proračuna Grada Bakra, način njegova
izvršavanja, opseg zaduživanja i jamstava Grada Bakra, upravljanje financijskom
i nefinancijskom imovinom, prava i obveze korisnika proračunskih sredstava,
ovlasti Gradonačelnika Grada Bakra, kao i druga pitanja vezana uz izvršavanje
Proračuna Grada Bakra.
Članak 2.
Proračun Grada Bakra se donosi i izvršava
u skladu s proračunskim načelima, i to: načelu jedinstva i točnosti proračuna,
jedne godine, uravnoteženosti, obračunske jedinice, univerzalnosti,
specifikacije, dobrog financijskog upravljanja i transparentnosti.
II. STRUKTURA PRORAČUNA
Članak 3.
Proračun Grada Bakra sastoji se od općeg
i posebnog dijela te plana razvojnih programa.
Opći dio proračuna čini Račun prihoda i
rashoda, Raspoloživa sredstva iz prethodnih godina, te Račun financiranja.
U Računu prihoda i rashoda iskazani su
prihodi od poreza, pomoći, prihodi od imovine, prihodi od pristojbi i naknada,
ostali prihodi i prihodi od prodaje nefinancijske imovine, te svi rashodi po
vrstama rashoda i osnovnim namjenama.
Raspoloživa sredstva iz prethodnih
godina sastoje se od viška odnosno manjka prihoda iz prethodnih godina, kao
razlike između ostvarenih prihoda i izvršenih rashoda prethodnih godina.
Račun financiranja sadrži sve primitke
od financijske imovine i zaduživanja, te izdatke za financijsku imovinu i
otplatu zajmova i kredita.
Posebni dio proračuna sadrži plan
rashoda i izdataka proračunskih korisnika iskazanih po vrstama, raspoređenih u
programe koji se sastoje od aktivnosti i projekata.
Plan razvojnih programa je dokument
Grada Bakra sastavljen za trogodišnje razdoblje, a koji sadrži ciljeve i
prioritete razvoja Grada Bakra povezane s programskom i organizacijskom
klasifikacijom proračuna,.
III. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak 4.
Sredstva proračuna koriste se za
financiranje rashoda, funkcija i programa predstavničkog i izvršnog tijela, kao
i upravnih tijela Grada Bakra, a iskazana su u Posebnom dijelu proračuna po
pojedinim programima, projektima i aktivnostima.
Sredstva proračuna osiguravaju se i
proračunskim korisnicima kojima je Grad Bakar osnivač i to: ustanovi Dječjem
vrtiću Bakar i ustanovi Gradska knjižnica Bakar kao nositeljima Glava unutar
Razdjela Ured Grada, te ostalim
korisnicima koji su u njegovu Posebnom dijelu određeni kao nositelji
proračunskih sredstava.
Članak 5.
Proračunska sredstva mogu se koristiti
samo za namjene i do visine koje su određene u Posebnom dijelu proračuna.
Korisnici proračunskih sredstava mogu
preuzeti obveze na teret proračuna samo do visine i za namjene utvrđene u
Posebnom dijelu proračuna ako su za to ispunjeni svi zakonom i drugim propisima
utvrđeni uvjeti.
Sredstva za pokroviteljstva i sredstva
za aktivnosti i projekte koja se izvršavaju kao subvencije, donacije i pomoći
pojedinom korisniku proračunskih sredstava raspoređuje Gradonačelnik Grada
Bakra ako krajnji korisnik nije utvrđen u Posebnom dijelu proračuna.
Sredstva osigurana u proračunu za
otplatu ugovorenog kredita s pripadajućim kamatama, namijenjenog za izgradnju
ili obnovu kapitalnih objekata, imaju u izvršavanju proračuna prednost pred
svim ostalim izdacima.
Članak 6.
Ured Grada Bakra obvezan je u roku od 15
dana od donošenja proračuna izvijestiti sve korisnike o odobrenim sredstvima
proračuna za 2014. godinu i o načinu i dinamici njihova korištenja.
Proračunski korisnici - Dječji vrtić
Bakar i Gradska knjižnica Bakar obvezni su Uredu Grada Bakra dostaviti svoje
financijske planove, usklađene sa sredstvima odobrenim proračunom, a u roku od
15 dana od dana dostave obavijesti o odobrenim sredstvima.
Na temelju planova iz stavka 2. ovog
članka, Ured Grada Bakra izrađuje mjesečne planove svih očekivanih prihoda i
rashoda proračuna, te temeljem Odluke Gradonačelnika Grada Bakra izvršava
mjesečni plan rashoda u skladu s raspoloživim sredstvima.
Članak 7.
Za planiranje i izvršavanje proračuna
odgovoran je Gradonačelnik Grada Bakra.
Proračunski korisnici mogu preuzeti
obveze po ugovorima koji zahtijevaju plaćanje u slijedećim godinama samo uz
prethodnu suglasnost Gradonačelnika Grada Bakra.
Ured Grada Bakra prati izvršenje
proračuna i o tome izvješćuje Gradonačelnika Grada Bakra. Pročelnici upravnih
tijela Grada Bakra i čelnici proračunskih korisnika odgovorni su za planiranje
i izvršavanje svoga dijela proračuna.
Odgovornost za izvršavanje proračuna u
smislu stavka 4. ovog članka podrazumijeva odgovornost za preuzimanje i
verifikaciju obveza, izdavanje naloga za plaćanje na teret proračunskih
sredstava, kao i za izdavanje naloga za naplatu u korist proračunskih
sredstava.
Pročelnici upravnih tijela Grada Bakra i
čelnici proračunskih korisnika odgovorni su za zakonitost, svrhovitost,
učinkovitost i ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima.
Članak 8.
Proračunski korisnici - Dječji vrtić
Bakar i Gradska knjižnica Bakar primjenjuju sustav proračunskog računovodstva.
Vođenje proračunskog računovodstva iz
stavka 1. ovog članka obavlja Ured Grada Bakra, te izrađuje i podnosi njihove
financijske izvještaje sukladno zakonu i zakonskim propisima.
Članak 9.
Proračunski korisnici - Dječji vrtić
Bakar i Gradska knjižnica Bakar imaju pravo zadržati i koristiti vlastite prihode
ostvarene na tržištu obavljanjem djelatnosti.
O korištenju ostvarenog viška prihoda
korisnika proračuna odlučuje njeno tijelo upravljanja.
Članak 10.
U proračunu za 2014. godinu planirana su
sredstva proračunske zalihe u iznosu od 100.000,00 kn koja će se koristiti za
zakonom utvrđene namjene.
O korištenju sredstava proračunske
zalihe odlučuje Gradonačelnik Grada Bakra i o istome je obvezan izvijestiti
Gradsko vijeće Grada Bakra.
Članak 11.
Prihodi proračuna Grada Bakra ubiru se i
uplaćuju u proračun u skladu sa zakonom i drugim propisima neovisno o visini
prihoda planiranih u proračunu.
Prihodi što ih tijela gradske uprave
ostvare obavljanjem djelatnosti prihodi su proračuna Grada Bakra i uplaćuju se
na uplatni račun proračuna.
Članak 12.
Pogrešno uplaćeni prihodi u proračun
Grada Bakra vraćaju se uplatiteljima na teret tih prihoda. Odluku o povratu
sredstava iz stavka 1. ovog članka donosi Ured Grada Bakra na temelju
obrazloženog i dokumentiranog zahtjeva uplatitelja ili po službenoj dužnosti.
Članak 13.
Plaćanje predujmova može se ugovoriti u
iznimnim slučajevima, uz prethodnu suglasnost Gradonačelnika Grada Bakra.
Članak 14.
Korištenje proračunskih sredstava za
određene namjene provodi se na temelju ovjerene financijske dokumentacije ili
pismenog naloga pročelnika nadležnog upravnog odjela Grada Bakra, uz oznaku
pozicije proračuna.
Svaki rashod i izdatak iz proračuna mora
se temeljiti na vjerodostojnoj knjigovodstvenoj ispravi iz koje proizlazi
pravni temelj i visina obveze plaćanja.
Postupak zaprimanja i kontrole
knjigovodstvenih isprava regulira se Pravilnikom kojeg donosi Gradonačelnik
Grada Bakra.
Članak 15.
Proračunski korisnici dužni su postupak
nabavke roba i usluga, te izvođenje radova obavljati sukladno važećim zakonima
i zakonskim propisima, a u visini sredstava utvrđenih u proračunu Grada Bakra.
IV. UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM I
NEFINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak 16.
Slobodna novčana sredstva proračuna mogu
se prema odluci Gradonačelnika Grada Bakra, oročavati kod poslovnih banaka, pod
uvjetom da to ne ometa i dovodi u pitanje redovito izvršavanje proračunskih
izdataka.
Novčana sredstva iz stavka 1. ovog
članka mogu se plasirati s povratom najkasnije do 31. prosinca 2014. godine.
Članak 17.
Gradonačelnik Grada Bakra odlučuje o
stjecanju i otuđivanju nekretnina i pokretnina i raspolaganju ostalom imovinom
Grada Bakra u visini pojedinačne vrijednosti do najviše 0,5% iznosa prihoda bez
primitaka ostvarenih u 2013. godini.
Ako je iznos iz stavka 1. ovog članka
veći od 1.000.000,00 kuna, Gradonačelnik Grada Bakra odlučuje najviše do
1.000.000,00 kuna, a ako je taj iznos manji od 70.000,00 kuna, tada može
odlučivati najviše do 70.000,00 kuna.
Stjecanje i otuđivanje nekretnina i
pokretnina te raspolaganje ostalom imovinom mora biti planirano u proračunu
Grada Bakra i provedeno u skladu sa zakonom.
O stjecanju i otuđivanju nekretnina i
pokretnina te raspolaganju ostalom imovinom većom od vrijednosti utvrđenih
stavkom 1. ovoga članka odlučuje Gradsko vijeće Grada Bakra.
Članak 18.
Upravni odjeli Grada Bakra upravljaju
nefinancijskom dugotrajnom imovinom Grada Bakra sukladno općim aktima Grada
Bakra.
Upravljanje imovinom iz stavka 1. ovog
članka podrazumijeva njezino korištenje, održavanje i davanje u zakup.
Sredstva za održavanje i osiguranje
dugotrajne nefinancijske imovine osiguravaju se u rashodima poslovanja
razrađenim po programima u Posebnom dijelu proračuna.
Članak 19.
Gradonačelnik Grada Bakra utvrđuje
osnovicu za obračun plaća zaposlenih u tijelima gradske uprave.
Članak 20.
Sredstva za ostala materijalna prava
zaposlenih mogu se isplaćivati u skladu s planiranim iznosima i prema odredbama
važećih zakona i zakonskih propisa.
Članak 21.
Raspored sredstava za rad političkih
stranaka i nezavisnih kandidata zastupljenih u Gradskom vijeću Grada Bakra,
sredstava za naknadu troškova za rad članova Gradskog vijeća i članova radnih
tijela Gradskog vijeća, te ostalih tijela koja se financiraju iz sredstava
proračuna (Vijeća mjesnih odbora, Savjet mladih i sl.), regulirani su posebnim
odlukama Gradskog vijeća Grada Bakra.
Članak 22.
Instrumente osiguranja plaćanja -
mjenice i zadužnice kojima se na teret proračuna stvaraju obveze Grada Bakra,
izdaje Ured Grada Bakra, a potpisuje Gradonačelnik Grada Bakra.
Instrumenti osiguranja plaćanja -
mjenice, zadužnice i bankovne garancije, primljeni od pravnih osoba kao
sredstvo osiguranja naplate potraživanja ili izvođenja radova i usluga, dostavljaju
se Uredu Grada Bakra, koji o istima vodi evidenciju.
Članak 23.
Ako tijekom 2014. godine dođe do
znatnije neusklađenosti planiranih prihoda i rashoda proračuna, njegovo
uravnoteženje, odnosno preraspodjelu sredstava između proračunskih korisnika
utvrdit će Gradsko vijeće Grada Bakra izmjenama i dopunama proračuna.
Gradonačelnik Grada Bakra može tijekom
godine odobriti preraspodjelu proračunskih sredstava unutar pojedinog razdjela,
na zahtjev pročelnika Ureda Grada Bakra ili drugog nositelja proračunskih
sredstava raspoređenih u tom razdjelu, s tim da umanjenje pojedine stavke ne
može biti veće od 5% proračunskih sredstava utvrđenih u stavci koja se mijenja.
Proračunska sredstva ne mogu se
preraspodjeliti između Računa prihoda i rashoda i Računa financiranja.
Gradonačelnik Grada Bakra o
preraspodjelama izvještava Gradsko vijeće Grada Bakra u polugodišnjem i
godišnjem izvještaju o izvršenju proračuna.
V. OTPIS, DJELOMIČAN OTPIS, ODGODA I
OBROČNO PLAĆANJE DUGA
Članak 24.
O otpisu i djelomičnom otpisu duga
odlučuje Gradonačelnik Grada Bakra na prijedlog Ureda Grada Bakra u skladu s
zakonskim propisima, odnosno na način i u uvjetima reguliranim Pravilnikom koji
donosi Gradonačelnik Grada Bakra.
Članak 25.
Gradonačelnik Grada Bakra može na
prijedlog Ureda Grada Bakra, a na zahtjev dužnika, uz primjereno osiguranje i
kamate, odgoditi plaćanje ili odobriti obročno plaćanje duga ako se time bitno
poboljšavaju dužnikove mogućnosti otplate duga od kojega inače ne bi bilo
moguće naplatiti cjelokupni dug ili ako naplata duga predstavlja neprimjereno
opterećenje ili nanosi veću gospodarsku štetu dužniku.
Ured Grada Bakra može zahtijevati
isplatu cjelokupnog duga, čija je naplata odgođena ako koji od obroka nije
pravovremeno plaćen.
VI. ZADUŽIVANJE I DAVANJE JAMSTAVA
Članak 26.
Grad Bakar se može u 2014. godini
zadužiti, radi izgradnje ili obnove kapitalnih objekata u skladu s Zakonom o
proračunu i Odlukom o izvršavanju državnog proračuna za 2014. godinu.
Ugovor o zaduživanju sklapa Gradonačelnik
Grada Bakra na osnovu donesenog proračuna, uz prethodno mišljenje ministra
financija i suglasnost Vlade Republike Hrvatske.
Članak 27.
Grad Bakar može se kratkoročno zadužiti
najduže do 12 mjeseci, bez mogućnosti daljnjeg reprograma ili zatvaranja
postojećih obveza po kratkoročnim kreditima ili zajmovima uzimanjem novih
kratkoročnih kredita ili zajmova.
Grad Bakar može se kratkoročno zadužiti
sukladno stavku 1. ovoga članka samo za premošćivanje jaza nastalog zbog
različite dinamike priljeva sredstava i dospijeća obveza.
Odluku o kratkoročnom zaduživanju donosi
Gradonačelnik.
Članak 28.
Ukupna godišnja obveza Grada Bakra može
iznositi najviše do 20% ostvarenih prihoda u godini koja prethodi godini u
kojoj se zadužuje, a u iznos ukupne godišnje obveze uključena su i dana jamstva
kao i neplaćene obveze iz prethodnih godina.
Članak 29.
Pravna osoba u većinskom izravnom ili
neizravnom vlasništvu Grada Bakra kao i ustanova čiji je osnivač Grad Bakar
može se zaduživati samo za investiciju uz suglasnost Gradonačelnika Grada Bakra
i uz uvjete i na način propisan zakonom.
Članak 30.
Gradonačelnik Grada Bakra može dati
jamstvo pravnoj osobi u većinskom izravnom ili neizravnom vlasništvu Grada
Bakra kao i ustanovi čiji je osnivač za ispunjenje obveza pravne osobe i
ustanove, uz uvjete i na način propisan zakonom.
VII. IZVJEŠTAVANJE O IZVRŠENJU PRORAČUNA
Članak 31.
Proračun se izvršava u razdoblju od 01.
siječnja do 31. prosinca 2014. godine.
Prihodi proračuna za 2014. godinu jesu
samo prihodi koji su naplaćeni u kalendarskoj godini. Financijske obveze koje
ne budu podmirene do 31. prosinca 2014. godine podmirit će se iz namjenski
odobrenih sredstava proračuna za 2015. godinu.
O načinu korištenja viška prihoda nad
rashodima odnosno o načinu pokrića manjka prihoda nad rashodima ostvarenih u
2013. godini po Godišnjem izvještaju o izvršenju proračuna odlučuje Gradsko
vijeće Grada Bakra.
Članak 32.
Polugodišnji izvještaj o izvršenju
proračuna sastavlja se za razdoblje od 01. sijuečnja do 30. lipnja 2014.
godine.
Ured Grada Bakra dostavlja
Gradonačelniku Grada Bakra Polugodišnji izvještaj o izvršenju proračuna za prvo
polugodište 2014. godine do 5. rujna 2014. godine.
Gradonačelnik Grada Bakra podnosi
Gradskom vijeću Grada Bakra na donošenje Polugodišnji izvještaj o izvršenju
proračuna do 15. rujna 2014. godine.
Članak 33.
Godišnji izvještaj o izvršenju proračuna
sastavlja se za razdoblje od 01. siječnja do 31. prosinca 2014. godine
Ured Grada Bakra izrađuje Godišnji izvještaj
o izvršenju proračuna za 2014. godinu i dostavlja ga Gradonačelniku Grada Bakra
do 1. svibnja 2015. godine.
Gradonačelnik Grada Bakra podnosi
Gradskom vijeću Grada Bakra na donošenje Godišnji izvještaj o izvršenju
proračuna za 2014. godinu do 01. lipnja 2015. godine.
Gradonačelnik Grada Bakra dostavlja
Ministarstvu financija Republike Hrvatske i Državnom uredu za reviziju Godišnji
izvještaj o izvršenju proračuna u roku od 15 dana od dana nakon što ga donese
Gradsko vijeće Grada Bakra.
Ukoliko Gradsko vijeće Grada Bakra ne
donese izvještaj iz stavka 4. ovog članka, Gradonačelnik Grada Bakra izvještaj
dostavlja Ministarstvu financija Republike Hrvatske i Državnom uredu za
reviziju u roku od 60 dana od dana podnošenja Gradskom vijeću Grada Bakra.
Članak 34.
Polugodišnji i godišnji izvještaj o
izvršenju proračuna objavljuju se na internestskoj stranici Grada Bakra.
Opći i posebni dio polugodišnjeg i
godišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna objavljuju se u službenom glasilu
Grada Bakra.
VIII. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 35.
Ova odluka objavljuje se u »Službenim
novinama Primorsko-goranske županije«, a stupa na snagu 1. siječnja 2014.
godine.
Klasa: 021-05/13-01/08
Ur. broj: 2170/02-05/3-13-17
Bakar, 9. prosinca 2013.
GRADSKO VIJEĆE
GRADA BAKRA
Predsjednik
Milan Rončević, v.r.