91.
Na temelju članka 14. Zakona o proračunu
(»Narodne novine« broj 87/08. i 136/2012.) i članka 30. Statuta Grada
Crikvenice (»Službene novine PGŽ« broj 26/09, 34/09,- ispr. i 07/13.) Gradsko
vijeće Grada Crikvenice, na sjednici održanoj 27. studenog 2013. godine donosi
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Grada Crikvenice
za 2014. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovom Odlukom uređuje se struktura prihoda i
primitaka te rashoda i izdataka Proračuna, njegovo izvršavanje, opseg zaduživanja
i jamstava, upravljanje dugom te financijskom i nefinancijskom imovinom, prava
i obveze proračunskih korisnika, ovlasti Gradonačelnika, te druga pitanja u
izvršavanju Proračuna.
Članak
2.
Proračun se donosi i izvršava u skladu s
načelima jedinstva i točnosti proračuna, uravnoteženosti, obračunske jedinice,
univerzalnosti, specifikacije, dobrog financijskog upravljanja i
transparentnosti.
Članak
3.
Ako se tijekom godine usvoje odluke i drugi
propisi na osnovi kojih nastaju nove obveze za Proračun, sredstva će se
osigurati u Proračunu za sljedeću proračunsku godinu u skladu s trogodišnjim
fiskalnim projekcijama i mogućnostima.
II. SADRŽAJ PRORAČUNA
Članak
4.
Proračun se sastoji od općeg i posebnog
dijela te planova razvojnih programa.
Opći dio Proračuna čini Račun prihoda i
rashoda i Račun financiranja.
Račun prihoda i rashoda sastoji se od prihoda
od poreza, pomoći, prihoda od imovine, prihoda od pristojbi i naknada, ostalih
prihoda i prihoda od prodaje nefinancijske imovine. Prihodima se financiraju rashodi
utvrđeni za financiranje javnih potreba na razini Grada Crikvenice na temelju
zakonskih i drugih propisa.
U Računu financiranja iskazuju se primici od
financijske imovine i zaduživanja te izdaci za financijsku imovinu i otplatu
kredita i zajmova.
Posebni dio Proračuna sastoji se od plana
rashoda i izdataka proračunskih korisnika iskazanih po vrstama, raspoređenih u
programe koji se sastoje od aktivnosti i projekata.
Plan razvojnih programa po godinama čine
planovi razvojnih programa proračunskih korisnika utvrđeni dokumentima o
srednjoročnim odnosno dugoročnim planovima razvitka, posebnim zakonima, drugim
propisima ili općim aktima.
Plan razvojnih programa iskazuje planirane
rashode Proračuna za nefinancijsku imovinu (investicije), kapitalne pomoći i
donacije u sljedeće tri godine, a usklađuje se svake godine.
III. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak
5.
Ako se u tijeku proračunske godine zbog
nastanka novih obveza za Proračun ili zbog promjena gospodarskih kretanja
povećaju rashodi ili izdaci, odnosno smanje prihodi ili primici Proračuna,
Gradonačelnik može obustaviti izvršavanje pojedinih rashoda ili izdataka
najviše 45 dana.
Tekuće donacije planirane proračunom, osim
tekućih donacija propisanih zakonom i odlukama, izvršavat će se u pravilu do
razine realizacije poreznih prihoda.
Gradonačelnik donosi privremene mjere
obustave. Ako se za vrijeme provođenja mjera privremene obustave izvršavanja
Proračuna, Proračun ne može uravnotežiti, Gradonačelnik mora najkasnije u roku
od 15 dana prije isteka roka za privremenu obustavu izvršavanja Proračuna
predložiti izmjene i dopune Proračuna, kojima se ponovno uravnotežuju prihodi i
primici odnosno rashodi i izdaci Proračuna.
Članak
6.
Proračunski korisnici mogu preuzeti obveze na
teret proračuna tekuće godine samo za namjene i do visine utvrđene proračunom,
ako su za to ispunjeni svi zakonom i drugim propisima utvrđeni uvjeti. Obveze
po ugovorima koje zahtijevaju plaćanje u sljedećim godinama mogu se preuzeti uz
prethodnu suglasnost Gradonačelnika.
Proračunski korisnici mogu preuzeti obveze po
investicijskim projektima tek po provedenom stručnom vrednovanju i ocijenjenoj
opravdanosti i učinkovitosti investicijskog projekta.
Pravilnik o načinu i postupku preuzimanja
obveza donosi Gradonačelnik.
Članak
7.
Plaćanje predujma moguće je samo iznimno i na
temelju prethodne suglasnosti Gradonačelnika.
Članak
8.
Gradonačelnik odobrava preraspodjelu
sredstava na proračunskim stavkama kod proračunskih korisnika ili između
proračunskih korisnika najviše do 5% rashoda i izdataka na stavci koja se
umanjuje. Gradonačelnik je obvezan uz polugodišnje i godišnje izvješće
izvijestiti Gradsko vijeće o preraspodjeli sredstava.
Članak
9.
Proračunska zaliha osigurava se u iznosu od
150.000,00 kn i koristit će se za zakonski utvrđene namjene. O korištenju
sredstava proračunske zalihe odlučuje Gradonačelnik, koji je obvezan mjesečno
izviještavati Gradsko vijeće o korištenju iste.
Članak
10.
Za potrebe mjesnih odbora osiguravaju se
sredstva u ukupnom iznosu od 2.006.900,00 kn. Svakom mjesnom odboru pripadaju
sredstva koja su raspoređena za rad članova vijeća, administrativne troškove i
reprezentaciju, te sredstva za pokriće komunalnih usluga, što ukupno iznosi
271.900,00 kuna. Za male komunalne akcije i kapitalna ulaganja mjesnih odbora
osiguravaju se sredstva u iznosu od 1.735.000,00 kuna.
Članak
11.
Proračun se izvršava od 01. siječnja do 31.
prosinca 2014. godine.
O namjeni viška prihoda i pokriću manjka iz
prethodne godine odlučuje Gradsko vijeće pri donošenju Godišnjeg obračuna
proračuna za 2013. godinu.
Članak
12.
Prihodi Proračuna ubiru se i uplaćuju na žiro
račun Proračuna Grada Crikvenice u skladu sa Zakonom i drugim propisima,
neovisno o visini prihoda planiranih u Proračunu.
Gradonačelnik o naplativosti prihoda u
direktnoj nadležnosti Grada Crikvenice polugodišnje izvještava Gradsko vijeće.
Članak
13.
Prihodi koje ostvaruju tijela gradske uprave
i proračunski korisnici ostvare obavljanjem vlastite djelatnosti sastavni su
dio prihoda Proračuna i uplaćuju se na jedinstveni račun riznice.
Izuzetak su proračunski korisnici Osnovna
škola Vladimir Nazor i Osnovna škola Zvonko Car ( u daljem tekstu: osnovne
škole) koji vlastite prihode ne uplaćuju u Proračun Grada.
Otplate glavnica i kamata od zaduživanja i
danih jamstava mogu se izvršavati u iznosima iznad planiranih.
Ako aktivnosti i projekti za koje su sredstva
osigurana u Proračunu tekuće godine nisu izvršeni do visine utvrđene Proračunom
mogu se u toj visini izvršavati u sljedećoj godini, uz prethodnu suglasnost
Gradonačelnika.
Članak
14.
Proračunski korisnici odgovorni su za naplatu
vlastitih prihoda i primitaka kao i za izvršavanje svih rashoda i izdataka u
skladu s namjenama.
Sredstva drugih jedinica lokalne samouprave,
na području kojih proračunski korisnici obavljaju djelatnost, vode se kao
tekuće i kapitalne pomoći za programe proračunskih korisnika u Proračunu Grada.
IV. NAMJENSKI PRIHODI
Članak
15.
Namjenski prihodi i primici koji nisu
iskorišteni u prethodnoj godini prenose se u proračun za tekuću proračunsku
godinu.
Za iznos nenamjenski utrošenih sredstava
donacije čiji povrat zahtijeva donator, proračunskom korisniku umanjit će se
proračunska sredstva u godini u kojoj mora vratiti primljenu donaciju.
Ako su namjenski prihodi i primici uplaćeni u
nižem opsegu nego što je to iskazano u Proračunu, proračunski korisnik može
preuzeti i plaćati obveze samo u visini stvarno uplaćenih, odnosno raspoloživih
sredstava.
Uplaćeni i preneseni, a manje planirani
namjenski prihodi i primici mogu se izvršavati iznad iznosa utvrđenih u
Proračunu, a do visine uplaćenih, odnosno prenesenih sredstava.
Uplaćeni i preneseni a manje planirani
namjenski primici od zaduživanja mogu se izvršavati iznad iznosa utvrđenih u
Proračunu, uz prethodnu suglasnost Gradonačelnika.
Sredstva prikupljena komunalnom naknadom,
mogu se upotrijebiti i u svrhu održavanja objekata školskog i socijalnog
sadržaja, te za financiranje vatrogastva.
V. ISPLATA SREDSTAVA IZ PRORAČUNA
Članak
16.
Svaki rashod i izdatak iz Proračuna mora se
temeljiti na vjerodostojnoj knjigovodstvenoj ispravi kojom se dokazuje obveza
plaćanja.
Pročelnik tijela gradske uprave i čelnik
pravne osobe proračunskog korisnika, odnosno osoba na koje je to pravo
preneseno, mora prije isplate provjeriti i potvrditi potpisom pravni temelj i
visinu obveze koja proizlazi iz knjigovodstvene isprave.
Nalog za isplatu iz Proračuna s oznakom
pozicije, konta i programa izdaje pročelnik nadležnog tijela gradske uprave.
Isplata sredstava za plaće, materijalne
rashode i programe koja su u Posebnom dijelu Proračuna osigurana ustanovama
Grada, osnovnim školama, mjesnim odborima i Javnoj vatrogasnoj postrojbi,
izvršava se temeljem dokumentacije ovjerene od odgovorne osobe proračunskog
korisnika i nadležnog pročelnika.
Članak
17.
Sredstva za isplatu sredstava za nabavu roba
i usluga, obavljanje usluga i ustupanje radova mora se temeljiti na propisima o
javnoj nabavi.
Zaključivanje ugovora obvezno je za sve
nabave roba, usluga i radova čija vrijednost iznosi 20.000,00 kuna (bez PDV-a)
i više.
Pročelnici upravnih tijela potpisuju ugovore
do iznosa od 70.000,00 kn (bez PDV-a).
Gradonačelnik, odnosno osoba koju on ovlasti
potpisuje ugovore u vrijednosti iznad 70.000,00 kuna (bez PDV-a).
Članak
18.
Proračunskim korisnicima kojima se u
Proračunu osiguravaju sredstva za plaće zaposlenih, isplaćivat će se sredstva
za ostala materijalna prava zaposlenih prema njihovim općim aktima do visine
utvrđene tim aktima, kolektivnim ugovorom i osiguranim sredstvima.
Članak
19.
Sredstva za rad političkih stranaka i
nezavisnih listi zastupljenih u Gradskom vijeću, naknade troškova za rad članova
Gradskog vijeća i članova njihovih radnih tijela, predstavnika nacionalnih
manjina i Savjet mladih isplaćivat će se temeljem Odluka Gradskog vijeća, po
nalogu pročelnice Upravnog odjela za društvene djelatnosti i lokalnu
samoupravu.
Članak
20.
Naknade troškova za rad članova vijeća
mjesnih odbora, isplaćivat će se temeljem odluke Gradskog vijeća, po nalogu
pročelnice Upravnog odjela za komunalni sustav prostorno uređenje, zaštitu
okoliša i imovinu.
Članak
21.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u
Proračunu, vraćaju se uplatiteljima na teret tih prihoda.
Nalog o povratu sredstava donosi Upravni
odjel za financije, turizam i gospodarstvo na temelju dokumentiranog zahtjeva
kojeg potpisuje pročelnik tijela gradske uprave u čijoj nadležnosti je naplata
tih prihoda.
Članak
22.
Instrumente osiguranja plaćanja, kojima se na
teret Proračuna stvaraju obveze, izdaje Upravni odjel za financije, turizam i
gospodarstvo, a potpisuje Gradonačelnik.
Instrumenti osiguranja plaćanja primljeni od
pravnih osoba kao sredstvo osiguranja naplate potraživanja ili izvođenja radova
i usluga, dostavljaju se u Upravni odjel za financije, turizma i gospodarstvo.
VI. UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM I NEFINANCIJSKOM
IMOVINOM
Članak
23.
Imovinu Grada čine financijska i
nefinancijska imovina kojom upravlja Gradonačelnik u skladu s posebnim
propisima i Statutom Grada.
Članak
24.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu
Proračuna upravlja Gradonačelnik.
Novčana sredstva iz stavka 1. ovog članka
mogu se polagati u poslovnu banku, poštujući načela sigurnosti, likvidnosti i
isplativosti ulaganja. Odluku o izboru banke donosi Gradonačelnik.
Ustanovama i društvima u vlasništvu Grada
Crikvenice, Gradonačelnik može iz likvidnih sredstava Proračuna odobriti kratkoročnu
pozajmicu uz kamatu u visini eskontne stope HNB i adekvatno osiguranje povrata
pozajmice.
Odluku o oročavanju sredstava ili davanju
kratkoročnih pozajmica donosi Gradonačelnik.
Oročena sredstva, te sredstva dana kao
kratkoročne pozajmice moraju se vratiti u Proračun do 31.12.2014.
Članak
25.
Gradsko vijeće može na prijedlog
Gradonačelnika odlučiti o kupnji dionica ili udjela u trgovačkom društvu ako su
za kupnju osigurana sredstva u proračunu i ako se s time štiti interes Grada.
U slučaju da prestane javni interes za
vlasništvo dionica ili udjela u kapitalu pravnih osoba Gradsko vijeće, na
prijedlog Gradonačelnika može odlučiti da se dionice odnosno udjeli u kapitalu
prodaju, ako to nije u suprotnosti s posebnim zakonom. Ostvarena sredstva od
prodaje udjela i uloga u kapitalu koriste se samo za otplatu duga u Računu
financiranja ili za nabavku nefinancijske i financijske imovine, ukoliko se
spomenuta sredstva ostvare u iznosu većem od potrebnog za otplatu duga.
O osnivanju i prestanku pravnih osoba čiji je
osnivač ili suosnivač Grad Crikvenica, odlučuje Gradsko vijeće na prijedlog
Gradonačelnika.
Članak
26.
Gradonačelnik može na zahtjev dužnika, uz
primjereno osiguranje i kamate, odgoditi plaćanje ili odobriti obročnu otplatu
duga ako se time bitno poboljšavaju mogućnosti otplate duga dužnika, sukladno
važećim zakonskim propisima.
Članak
27.
Za stjecanje imovine bez naknade proračunskim
korisnicima potrebna je suglasnost Gradonačelnika ukoliko bi takvo stjecanje
prouzročilo veće troškove za Grad.
Članak
28.
Sredstva za osiguranje nefinancijske
dugotrajne imovine osigurana su u rashodima poslovanja proračunskih korisnika.
Poslove sklapanja ugovora sa osiguravateljima
i naplatu šteta obavlja Upravni odjel za komunalni sustav, prostorno uređenje,
zaštitu okoliša i imovinu.
Članak
29.
Knjigovodstvena evidencija nefinancijske
dugotrajne imovine Grada vodi se u Upravnom odjelu za financije, turizam i
gospodarstvo.
Pročelnici upravnih tijela koji upravljaju
imovinom Grada dužni su odmah po nastanku promjene, Upravnom odjelu za
financije, turizam i gospodarstvo dostaviti podatke o svakoj poslovnoj promjeni
na imovini kojom upravljaju
VII. ZADUŽIVANJE I JAMSTVA
Članak
30.
Grad se može zaduživati za investicije
uzimanjem kredita ili izdavanjem vrijednosnih papira, uz prethodnu suglasnost
Vlade.
Grad Crikvenica će se zadužiti za investicije
koje se financiraju iz Proračuna Grada Crikvenice koje potvrdi Gradsko vijeće,
a uz suglasnost Vlade RH.
Grad će su 2014. godini dugoročno zadužiti za
7.620.000,00 kuna za investicije Grada Crikvenice.
Tekuće otplate glavnice kreditnog zaduženja
Grada iskazane su u Računu financiranja Proračuna za 2014. godinu u iznosu od
3.950.000,00 kn, te pripadajuće kamate u iznosu od 330.000,00 kn, iskazane u
razdjelu - 002 Upravni odjel za financije, turizam i gospodarstvo Program L22
03- Otplata kredita.
Članak
31.
Pravna osoba u većinskom izravnom ili
neizravnom vlasništvu Grada kao i ustanova čiji je osnivač Grad može se
zaduživati samo za investiciju uz suglasnost Gradonačelnika i uz uvjete i na
način propisan Zakonom.
Članak
32.
Gradonačelnik također može dati jamstvo
pravnoj osobi u većinskom izravnom ili neizravnom vlasništvu Grada kao i ustanovi
čiji je osnivač za ispunjenje obveza pravne osobe i ustanove, uz uvjete i na
način propisan Zakonom. Grad je obvezan prije davanja jamstva ishoditi
suglasnost ministra financija.
Rizici za obveze po danim jamstvima
osiguravaju se u Proračunu Grada u iznosu do 5 % dospjelih izdanih jamstava.
Ugovore o jamstvu sklapa Gradonačelnik.
VIII. PRAVA I OBVEZE PRORAČUNSKIH KORISNIKA
Članak
33.
Proračunski korisnici, osim osnovnih škola,
obvezni su svoje poslovanje obavljati putem računa riznice.
Proračunski korisnici dostavljaju
polugodišnje i godišnje financijske izvještaje svog plana Upravnom odjelu za
financije sukladno Pravilniku o financijskom izvješćivanju u proračunskom
računovodstvu (»Narodne novine« broj 32/11).
Proračunski korisnici dužni su dostaviti
godišnji izvještaj o poslovanju (ostvarenje financijskog plana, izvještaj o
radu te prijedlog o korištenju neutrošenih sredstava) nadležnom upravnom tijelu
Grada, najkasnije u roku od mjesec dana od isteka roka za predaju godišnjih
financijskih izvještaja utvrđenog Pravilnikom o financijskom izvješćivanju u
proračunskom računovodstvu (»Narodne novine« broj 32/11).
Nadležno upravno tijelo Grada dužno je
izvještaj o poslovanju proračunskih korisnika dostaviti Gradonačelniku u
daljnjem roku od mjesec dana od isteka roka iz stavka 2. ovog članka.
Članak
34.
Polugodišnji izvještaj o izvršenju Proračuna
dostavlja se Gradonačelniku do 05. rujna tekuće godine. Gradonačelnik podnosi
Gradskom vijeću, na donošenje polugodišnji izvještaj o izvršenju Proračuna do
15 rujna tekuće godine.
Godišnji izvještaj o izvršenju Proračuna
dostavlja se Gradonačelniku do 1. svibnja tekuće godine za prethodnu godinu.
Gradonačelnik podnosi Gradskom vijeću na donošenje godišnji izvještaj o
izvršenju Proračuna do 1. lipnja tekuće godine za prethodnu godinu.
Gradonačelnik godišnji obračun Proračuna
dostavlja Ministarstvu financija i Državnom uredu za reviziju u roku od 15 dana
nakon što ga usvoji Gradsko vijeće.
IX. OVLASTI I ODGOVORNOSTI GRADONAČELNIKA I
ČELNIKA PRORAČUNSKOG KORISNIKA
Članak
35.
Gradonačelnik, i čelnici proračunskog
korisnika odgovorni su planiranje i izvršavanje dijela proračuna te za
zakonito, svrhovito, učinkovito i ekonomično raspolaganje proračunskim
sredstvima. Također su odgovorni za preuzimanje obveza, izdavanje naloga za
plaćanje te za izdavanje naloga za naplatu u korist proračunskih sredstava.
Gradonačelnik i čelnici proračunskog korisnika mogu određena prava unutarnjim
propisima u skladu sa aktima o unutarnjem ustrojstvu prenijeti na druge osobe.
O zakonitom, namjenskom i svrhovitom
korištenju proračunskih sredstava te učinkovitom i djelotvornom funkcioniranju
sustava financijskog upravljanja i kontrola u okviru sredstava utvrđenih u
proračunu odnosno financijskom planu Gradonačelnik, pročelnici upravnih tijela
i čelnici proračunskih korisnika sastavljaju Izjavu o fisklanoj odgovornosti.
X. NADZOR PRORAČUNSKIH KORISNIKA
Članak
36.
Proračunski nadzor postupak je nadziranja
zakonitosti, svrhovitosti i pravodobnosti korištenja proračunskih sredstava kojim
se nalažu mjere za otklanjanje utvrđenih nezakonitosti i nepravilnosti.
Obuhvaća nadzor računovodstvenih, financijskih i ostali poslovnih dokumenata.
Proračunski nadzor obavlja Ministarstvo financija.
XI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
37.
Ova odluka objavit će se »Službenim novinama
Primorsko-goranske županije«, a stupa na snagu 01. siječnja 2014. godine.
Klasa: 400-01/13-01/207
Ur. broj: 2107/01-05/02-13-6
Crikvenica, 27. studeni 2013.
GRADSKO
VIJEĆE GRADA CRIKVENICE
Predsjednik
Lovorko Gržac, ing., v.r.