68.
Na temelju članka 35. stavak 2. Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim
pravima (»Narodne novine« broj: 91/96, 68/98, 137/99, 22/00, 73/00, 114/01,
79/06, 141/06, 146/08, 38/09, 153/09 i 143/12), članka 42. stavka 2. Zakona o
zakupu i kupoprodaji poslovnog prostora (»Narodne novine« broj 125/11) te
članka 48. Statuta Općine Vinodolska općina (»Službene novine
Primorsko-goranske županije« broj 40/09 i 15/13), Općinsko vijeće Općine
Vinodolska općina na 2. sjednici održanoj 30. listopada 2013. godine, donijelo
je
ODLUKU
O KUPOPRODAJI POSLOVNOG PROSTORA
U VLASNIŠTVU VINODOLSKE OPĆINE
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom se uređuju uvjeti, način i postupak kupoprodaje poslovnog
prostora u vlasništvu Općine Vinodolska općina (u daljnjem tekstu: Općina)
kojim neposredno upravlja Jedinstveni upravni odjel Vinodolske općine (u
daljnjem tekstu: Upravni odjel).
Članak 2.
Pod poslovnim prostorom iz članka 1. ove Odluke podrazumijeva se:
-poslovni prostor koji je slobodan od osoba i stvari (u daljnjem tekstu:
slobodni poslovni prostor),
-poslovni prostor koji koristi sadašnji zakupnik odnosno sadašnji korisnik
poslovnog prostora (u daljnjem tekstu: poslovni prostor u zakupu).
Članak 3.
Predmetom kupoprodaje može biti i poslovni prostor iz članka 1. ove Odluke
koji ima svojstvo kulturnog dobra u skladu s uvjetima utvrđenim propisima o
zaštiti i očuvanju kulturnih dobara.
Poslovni prostor iz stavka 1. ovoga članka, Općina je dužna najprije
istodobno ponuditi na prodaju Republici Hrvatskoj i Primorsko-goranskoj
županiji koje imaju prvenstvo u ostvarenju prava prvokupa.
Republika Hrvatska i Primorsko-goranska županija moraju se očitovati o
ponudi iz stavka 2. ovoga članka u roku od 60 dana od dana primitka pisane
ponude.
Nakon isteka roka iz stavka 3. ovoga članka, Općina može poslovni prostor
prodati drugoj osobi.
Članak 4.
Pod sadašnjim zakupnikom poslovnog prostora u smislu članka 14. ove Odluke
smatra se zakupnik poslovnog prostora koji ima sklopljen ugovor o zakupu i koji
obavlja u tom poslovnom prostoru dopuštenu djelatnost, ako taj prostor koristi
bez prekida u trajanju od najmanje pet godina.
Pod sadašnjim korisnikom poslovnog prostora u smislu članka 14. ove Odluke
smatra se korisnik poslovnog prostora koji nema sklopljen ugovor o zakupu i
koji obavlja u tom poslovnom prostoru dopuštenu djelatnost, a protiv kojega se
ne vodi postupak radi ispražnjenja i predaje poslovnog prostora te koristi taj
poslovni prostor bez prekida u trajanju od najmanje pet godina.
II. UVJETI, NAČIN I POSTUPAK KUPOPRODAJE SLOBODNOG POSLOVNOG PROSTORA
Članak 5.
Slobodni poslovni prostor Općina može prodati:
1. ako se radi o poslovnom prostoru u građevini koja je predviđena za
rekonstrukciju radi privođenja te građevine namjeni sukladno dokumentima
prostornog uređenja,
2. ako se radi o poslovnom prostoru kojeg je Općina suvlasnik u idealnom
dijelu,
3. ako se radi o poslovnom prostoru čije je održavanje nesvrsishodno i
neracionalno,
4. u drugim slučajevima kada to ocjeni opravdanim Načelnik Vinodolske općine
(u daljnjem tekstu: Načelnik).
Članak 6.
Slobodni poslovni prostor se prodaje putem javnog natječaja (u daljnjem
tekstu: natječaj).
Natječaj se provodi prikupljanjem pisanih ponuda.
Odluku o raspisivanju natječaja donosi Načelnik.
Članak 7.
Natječaj provodi Povjerenstvo.
Povjerenstvo se sastoji od predsjednika i dva člana i istog broja zamjenika.
Povjerenstvo imenuje Načelnik na vrijeme od dvije godine.
Članak 8.
Slobodni poslovni prostor se prodaje po tržišnoj cijeni koja se utvrđuje na
temelju nalaza ovlaštene osobe građevinske ili arhitektonske struke s liste
ovlaštenih sudskih vještaka, po odabiru Općine.
Članak 9.
Postupak i uvjeti natječaja se objavljuju na web stranicama Općine i na
oglasnoj ploči Vinodolske općine, Bribir 34, najmanje 15 dana prije roka
određenog za podnošenje ponuda na natječaj, a u dnevnom tisku se daje obavijest
o objavljenom natječaju.
Tekst objave natječaja iz stavka 1. ovoga članka sadrži naročito sljedeće:
-adresu, površinu i zemljišno-knjižnu oznaku poslovnog prostora,
-početni iznos kupoprodajne cijene po m2,
-iznos jamčevine koju treba položiti svaki ponuditelj koji određuje Upravni
odjel Općine i način njezina plaćanja,
-iznos troška objave obavijesti o objavljenom natječaju kojeg određuje
Upravni odjel Općine i način njegovog plaćanja,
-odredbu da se kupoprodajna cijena isplaćuje odjednom, u roku od 30 dana od
dana sklapanja ugovora o kupoprodaji poslovnoga prostora,
-popis dokumentacije koju je potrebno priložiti uz ponudu,
-rok za podnošenje ponude na natječaj,
-dan i sat kada se može razgledati poslovni prostor,
-mjesto i vrijeme javnog otvaranja ponuda,
-odredbu da se natječaj može provesti i ako na istom sudjeluje samo jedan
ponuditelj,
-odredbu da se ponude ponuditelja koji imaju dospjelu nepodmirenu obvezu
prema proračunu Općine neće uzeti u razmatranje,
-odredbu da se odmah po otvaranju ponuda pristupi usmenom javnom nadmetanju
ako dva ili više ponuditelja ponude istu kupoprodajnu cijenu,
-odredbu da se ponuditelju čija je ponuda prihvaćena uplaćena jamčevina
uračunava u kupoprodajnu cijenu poslovnog prostora, a ponuditeljima čije ponude
nisu prihvaćene vraća se najkasnije u roku od 15 dana od dana donošenja odluke
o izboru najpovoljnijeg ponuditelja,
-odredbu da se uplaćena jamčevina ne vraća najpovoljnijem ponuditelju ako
odustane od sklapanja ugovora o kupoprodaji,
-odredbu da će se najpovoljnijom ponudom smatrati ona ponuda koja, uz
ispunjavanje uvjeta iz natječaja, sadrži i najveći iznos kupoprodajne cijene po
m2 poslovnog prostora,
-odredbu da se ponude koje nisu izrađene sukladno uvjetima natječaja i
ponude pristigle izvan roka za podnošenje ponude neće razmatrati,
-odredbu da ugovor o kupoprodaji poslovnoga prostora mora biti sastavljen u
pisanom obliku i da njegov sadržaj mora odgovarati pravilima zemljišno-knjižnog
prava.
Tekst natječaja može sadržavati i druge uvjete i podatke u svezi kupoprodaje
poslovnog prostora.
Članak 10.
Pisana ponuda za sudjelovanje na natječaju sadrži naročito sljedeće:
-ime i prezime, prebivalište, OIB i presliku osobne iskaznice, ako je
ponuditelj fizička osoba,
-tvrtku i sjedište, OIB, izvornik ili ovjerenu presliku isprave o upisu u
sudski ili drugi odgovarajući registar, ne stariji od 15 dana do dana
podnošenja ponude, ako je ponuditelj pravna osoba,
-visinu ponuđene kupoprodajne cijene,
-dokaz o uplati jamčevine,
-dokaz o uplati troška objave obavijesti o objavljenom natječaju,
-naziv banke i broj računa radi povrata jamčevine,
-druge tražene isprave i podatke sukladno uvjetima natječaja.
Članak 11.
Odluku o izboru najpovoljnijeg ponuditelja za sklapanje ugovora o
kupoprodaji poslovnog prostora, na prijedlog Povjerenstva, donosi:
-Načelnik, za utvrđenu kupoprodajnu cijenu poslovnog prostora koja ne
prelazi iznos od 85.000,00 (slovima: osamdesetpet tisuća) kuna,odnosno
-Općinsko vijeće Općine (u daljnjem tekstu: Općinsko vijeće), za utvrđenu
kupoprodajnu cijenu poslovnog prostora koja prelazi iznos od 85.000,00
(slovima: osamdesetpettisuća) kuna.
Članak 12.
Na temelju odluke nadležnog tijela iz članka 11. ove Odluke, Općina i
odabrani ponuditelj sklapaju ugovor o kupoprodaji poslovnog prostora najkasnije
u roku od 30 dana od donošenja odluke.
Ugovor o kupoprodaji poslovnog prostora sklapa Načelnik ili osoba koju
Načelnik za to ovlasti.
Članak 13.
Općina je dužna primjerak ugovora o kupoprodaji poslovnoga prostora
dostaviti nadležnoj Poreznoj upravi.
III. UVJETI, NAČIN I POSTUPAK KUPOPRODAJE POSLOVNOG PROSTORA U ZAKUPU
Članak 14.
Poslovni prostor u zakupu Općina može prodati sljedećim osobama:
-sadašnjem zakupniku poslovnog prostora koji uredno izvršava sve obveze iz
ugovora o zakupu i druge financijske obveze prema Općini,
-sadašnjem korisniku poslovnog prostora koji u njemu obavlja dopuštenu
djelatnost, a koji je taj prostor nastavio koristiti na temelju ranije
sklopljenog ugovora o zakupu kojem je prestala valjanost.
Poslovni prostor se može prodati sukladno odredbi stavka 1. podstavka 2.
ovoga članka samo ukoliko je sadašnji korisnik poslovnog prostora za cijeli
period korištenja poslovnog prostora plaćao Općini naknadu za korištenje i sve
troškove koji proizlaze s osnova korištenja poslovnog prostora.
Sadašnjem korisniku poslovnog prostora koji nije djelomično ili u cijelosti
plaćao Općini naknadu za korištenje poslovnog prostora, kao ni troškove koji
proizlaze s osnova korištenja poslovnog prostora, poslovni prostor se može
prodati pod uvjetom da tu naknadu i troškove s osnova korištenja poslovnog
prostora u cijelosti, uključujući i zakonske zatezne kamate, podmiri prije
sklapanja ugovora o kupoprodaji.
Članak 15.
Iznimno od odredbe članka 14. stavka 1. podstavka 1. ove Odluke pravo na
kupnju poslovnog prostora može ostvariti zakupnik koji se nalazi u zakupnom
odnosu s Općinom u trajanju kraćem od pet godina, ako je podmirio sve obveze iz
ugovora o zakupu i druge financijske obveze prema Općini, a koji je:
-prije toga bio u zakupnom odnosu s Općinom u ukupnom neprekinutom trajanju
od najmanje pet godina, ili
-prije toga bio u zakupnom odnosu s Općinom i Republikom Hrvatskom u ukupnom
neprekinutom trajanju od najmanje pet godina, ili
-kao nasljednik obrtnika nastavio vođenje obrta ili kao član obiteljskog
domaćinstva preuzeo obrt, a bio je u zakupnom odnosu s Općinom u ukupnom
neprekinutom trajanju od najmanje pet godina, u koje vrijeme se uračunava i
vrijeme zakupa njegova prednika,
-morao napustiti poslovni prostor koji je koristio zbog povrata toga
poslovnog prostora u vlasništvo prijašnjem vlasniku sukladno posebnom propisu,
a do tada je bio u zakupu u neprekidnom trajanju od najmanje pet godina.
Članak 16.
Poslovni prostor u zakupu može se prodati osobama iz članaka 14. i 15. ove
Odluke na temelju Odluke o utvrđivanju Popisa poslovnih prostora koji su
predmet kupoprodaje, koju donosi Općinsko vijeće na prijedlog Načelnika.
Odluka iz stavka 1. ovoga članka se, osim u službenom glasilu
Primorsko-goranske županije, objavljuje i na web stranicama Općine te na
oglasnoj ploči Vinodolske općine, Bribir 34, a u dnevnom tisku se daje
obavijest o objavi donesene Odluke.
Članak 17.
Odluka o utvrđivanju Popisa poslovnih prostora sadrži adresu, površinu,
zemljišno-knjižnu oznaku, iznos kupoprodajne cijene po m2 poslovnog
prostora i visinu jamčevine.
Članak 18.
Poslovni prostor u zakupu prodaje se po tržišnoj cijeni.
Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka, u slučaju kada se poslovni
prostor prodaje sadašnjem zakupniku, odnosno sadašnjem korisniku pod uvjetima i
u postupku iz članka 16. ove Odluke, tržišna cijena umanjuje se za
neamortizirana ulaganja sadašnjeg zakupnika, odnosno sadašnjeg korisnika koja su
bila od utjecaja na visinu tržišne vrijednosti poslovnog prostora, s time da se
visina ulaganja sadašnjeg zakupnika odnosno sadašnjeg korisnika priznaje
najviše do 30 % tržišne vrijednosti poslovnog prostora.
Odredba stavka 2. ovoga članka ne primjenjuje se u slučaju kupnje poslovnog
prostora uz obročnu otplatu.
Sadašnjem zakupniku odnosno, sadašnjem korisniku poslovnog prostora se neće
priznati ulaganja u preinake poslovnog prostora učinjene bez suglasnosti
Općine, osim nužnih troškova, kao ni ulaganja za koja im je Općina vratila
uložena sredstva.
Tržišnu cijenu i vrijednost neamortiziranih ulaganja sadašnjeg zakupnika,
odnosno sadašnjeg korisnika poslovnog prostora utvrđuje ovlašteni sudski
vještak građevinske ili arhitektonske struke, s liste ovlaštenih sudskih
vještaka, a po odabiru Općine.
Članak 19.
Plaćanje cijene poslovnog prostora može se ugovoriti odjednom ili obročnom
otplatom, prema izboru kupca.
Kada se plaćanje cijene poslovnog prostora isplaćuje odjednom, rok isplate
ne može biti duži od 30 dana od dana sklapanja ugovora. Kod kupnje poslovnog
prostora uz obročnu otplatu ukupan rok otplate ne može biti duži od godine od
dana sklapanja ugovora.
Kamatna stopa za vrijeme obročne otplate je 4% godišnje, a vrijednost
mjesečnog obroka u kupoprodajnom ugovoru vezuje se uz EUR po srednjem tečaju
Hrvatske Narodne banke na dan uplate.
Članak 20.
Zahtjev za kupnju poslovnog prostora u zakupu (u daljnjem tekstu: zahtjev),
osobe iz članaka 14. i 15. ove Odluke podnose Upravnom odjelu Općine u roku od
90 dana od javne objave Odluke o utvrđivanju Popisa poslovnih prostora koji su
predmet kupoprodaje.
Zahtjev iz stavka 1. ovoga članka sadrži naročito sljedeće:
-ime i prezime, prebivalište, OIB, presliku osobne iskaznice, ako je
podnositelj zahtjeva fizička osoba,
-tvrtku i sjedište, OIB, ako je podnositelj zahtjeva pravna osoba,
-naznaku poslovnog prostora koji se prodaje,
-izjavu o prihvaćanju iznosa kupoprodajne cijene,
-izjavu o načinu plaćanja kupoprodajne cijene,
-dokaz o uplati jamčevine,
-izvornik ili ovjerenu presliku potvrde nadležne Porezne uprave o stanju
duga, kojom se dokazuje da je podnositelj zahtjeva uredno izvršio sve dospjele
obveze prema državnom proračunu koja ne smije biti starija od 30 dana do dana
podnošenja zahtjeva,
-izjavu podnositelja zahtjeva, ovjerenu od javnog bilježnika, o nepostojanju
duga prema zaposlenicima i dobavljačima,
-dokaz o visini izvršenih ulaganja.
Članak 21.
Pravo na kupnju poslovnog prostora ne može ostvariti zakupnik poslovnog
prostora koji je isti dao u podzakup ili na temelju bilo koje druge pravne
osnove prepustio korištenje poslovnog prostora drugoj osobi.
Poslovni prostor ne može se prodati fizičkoj ili pravnoj osobi koja ima
dospjelu nepodmirenu obvezu prema državnom proračunu i proračunu Općine,
zaposlenicima i
dobavljačima, osim ako je sukladno posebnim propisima
odobrena odgoda plaćanja navedenih obveza, pod uvjetom da se fizička ili pravna
osoba pridržava rokova plaćanja.
Članak 22.
Ugovor o kupoprodaji poslovnog prostora sadrži naročito sljedeće:
-odredbu da kupac dopušta upis založnoga prava u zemljišnoj knjizi u korist
Općine na poslovnom prostoru koji je predmet kupoprodaje obročnom otplatom radi
osiguranja dugovanog iznosa,
-odredbu kojom se kupac obvezuje da u narednih 10 godina od dana sklapanja
ugovora o kupoprodaji neće prodavati niti na drugi način otuđiti poslovni
prostor,
-odredbu kojom kupac dopušta upis zabilježbe zabrane otuđenja poslovnog prostora
u zemljišnoj knjizi,
-odredbu da Općina pridržava pravo nazadkupnje prodanog poslovnog prostora
po kupoprodajnoj cijeni po kojoj je i prodan, u slučaju da kupac prestane
obavljati djelatnost u roku od 10 godina od dana sklapanja ugovora o kupoprodaji
i kojom kupac dopušta upis zabilježbe nazadkupnje u korist Općine u zemljišnoj
knjizi,
-odredbu da se uplaćena jamčevina ne vraća kupcu ako odustane od sklapanja
ugovora o kupoprodaji.
Članak 23.
Ugovor o kupoprodaji poslovnog prostora mora biti sastavljen u pisanom
obliku i potvrđen (solemniziran) po javnom bilježniku o trošku kupca.
Članak 24.
Na postupak kupoprodaje poslovnog prostora u zakupu odgovarajuće se
primjenjuju odredbe članaka 11., 12. i 13. ove Odluke.
IV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 25.
Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Službenim novinama
Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-05/13-01/5
Ur. broj: 2107-03/13-01-10-20
Bribir, 30. listopada 2013.
OPĆINSKO VIJEĆE VINODOLSKE OPĆINE
Predsjednik Vijeća
Boris Miklić, dipl. ing., v.r.