82.
Na temelju članka 15. stavka 1. podstavka 3. Odluke o radnim tijelima
Gradskog vijeća Grada Crikvenice (»Službene novine Primorsko-goranske županije«
broj 29/01, 8/ 06, 31/09 i 45/09), Odbor za statut, poslovnik i propise Gradskog
vijeća Grada Crikvenice na sjednici održanoj dana 5. studenoga 2013. godine
utvrdio je pročišćeni tekst Statuta Grada Crikvenice.
Pročišćeni tekst Statuta Grada Crikvenice obuhvaća Statut Grada Crikvenice
(»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 26/09), Ispravak Statuta
Grada Crikvenice (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 34/09) te
Izmjene i dopune Statuta Grada Crikvenice (»Službene novine Primorsko-goranske
županije« broj 07/ 13) u kojima je naznačeno vrijeme njihovog stupanja na snagu
i početak primjene.
Klasa: 012-01/13-01/04
Ur. broj: 2107/01-04/01-13-2
Crikvenica, 5. studenoga 2013.
Odbor za statut, poslovnik i
propise
Predsjednik
Ivan Pavlić, v.r.
STATUT GRADA CRIKVENICE
(pročišćeni tekst)
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Statutom se podrobnije uređuje samoupravni djelokrug Grada Crikvenice,
njegova obilježja, javna priznanja, ustrojstvo, ovlasti i način rada tijela
Grada Crikvenice, način obavljanja poslova, oblici neposrednog sudjelovanja
građana u odlučivanju, provođenje referenduma u pitanjima iz samoupravnog
djelokruga, mjesna samouprava, ustrojstvo i rad javnih službi, suradnja s
drugim jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave, te druga pitanja
od važnosti za ostvarivanje prava i obveza Grada Crikvenice.
Izrazi koji se koriste u ovom Statutu, a koji imaju rodno značenje, bez
obzira jesu li korišteni u muškom ili ženskom rodu, obuhvaćaju na jednak način
muški i ženski rod.
Članak 2.
Grad Crikvenica je jedinica lokalne samouprave na području utvrđenom Zakonom
o područjima županija, gradova i općina u Republici Hrvatskoj.
Područje Grada Crikvenice čine naselja: Crikvenica, Dramalj, Jadranovo i
Selce.
Granice Grada Crikvenice idu granicama rubnih katastarskih općina koje se
nalaze unutar njegovog područja, i to: k.o. Crikvenica, k.o. Dramalj (k.o. Sv.
Jelena), k.o. Jadranovo (k.o. Sv. Jakov) i k.o. Selce.
Granice Grada Crikvenice mogu se mijenjati na način i po postupku koji su
propisani zakonom.
Članak 3.
Grad Crikvenica je pravna osoba.
Sjedište Grada Crikvenice je u Crikvenici, Ulica kralja Tomislava 85.
Tijela i upravna tijela Grada Crikvenice imaju pečate.
Način uporabe i čuvanje pečata uređuje se posebnom odlukom koju donosi
gradonačelnik.
II. OBILJEŽJA GRADA CRIKVENICE
Članak 4.
Grad Crikvenica ima svoj grb i zastavu.
Grb Grada Crikvenice čini štit koji se sastoji od jednog polja plave boje. U
tom plavom polju je srebrni crikvenički kaštel s tornjem crkve i mostom u istoj
boji, a iza istog raste zlatna palma.
Zastava Grada Crikvenice je žute boje s gradskim grbom smještenim u
sjecištima dijagonala. Omjer širine i dužine zastave je 1:2.
Grb i zastava koriste se na način kojim se ističe tradicija i dostojanstvo
Grada Crikvenice.
Gradsko vijeće posebnom odlukom utvrđuje način isticanja, uporabe i čuvanja
grba i zastave Grada Crikvenice.
Članak 5.
Dan Grada Crikvenice je 14. kolovoza, kada je 1412. godine Crikvenica prvi
put spomenuta u pisanom dokumentu, kojim knez Nikola IV. Frankopan daruje
kaštel- samostan uz crkvu Pavlinima.
U Gradu Crikvenici svečano se slave još i 15. kolovoza, Velika Gospa
zaštitnica Crikvenice, 22. svibnja, Dan svete Jelene zaštitnice Dramlja, 25.
srpnja, Dan svetog Jakova, zaštitnika Jadranova, 25. studenoga, Dan svete
Katarine zaštitnice Selca, Mala Gospa 08. rujna, i 16. travnja, Dan oslobođenja
od fašizma.
Članak 6.
Grad Crikvenica njeguje i štiti korijene i tradiciju čakavskog zavičajnog
narječja.
III. JAVNA PRIZNANJA
Članak 7.
Radi odavanja priznanja za iznimna postignuća i doprinos od osobitog
značenja za razvitak i ugled Grada Crikvenice, a osobito za uspjehe iz područja
gospodarstva, znanosti, kulture, zdravstva i socijalne skrbi, odgoja i
obrazovanja, sporta i tehničke kulture, zaštite okoliša te drugih javnih
djelatnosti, Grad Crikvenice dodjeljuje javna priznanja.
Gradsko vijeće Grada Crikvenice odlučuje o dodjeli javnih priznanja Grada
Crikvenice.
Članak 8.
Javna priznanja Grada Crikvenice su:
1. Počasni građanin Grada Crikvenice,
2. Nagrada Grada Crikvenice za životno djelo,
3. Godišnja nagrada Grada Crikvenice i
4. Zahvalnica Grada Crikvenice.
Članak 9.
Uvjeti za dodjelu javnih priznanja, njihov izgled i oblik, kriterij i postupnost
njihove dodjele, tijela koja provode postupak i dodjeljuju priznanja, uređuju
se posebnom odlukom Gradskog vijeća.
IV. SURADNJA S DRUGIM JEDINICAMA LOKALNE I PODRUČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE
Članak 10.
Ostvarujući zajednički interes u unapređivanju gospodarskog, društvenog i
kulturnog razvitka, Grad Crikvenica uspostavlja i održava suradnju s drugim
jedinicama lokalne samouprave u zemlji i inozemstvu, u skladu sa zakonom i
međunarodnim ugovorima.
Članak 11.
Gradsko vijeće donosi odluku o uspostavljanju suradnje, odnosno o sklapanju
sporazuma (ugovora, povelje, memoranduma i sl.) o suradnji s pojedinim
jedinicama lokalne samouprave, kada ocijeni da postoji dugoročan i trajan
interes za uspostavljanje suradnje i mogućnosti za njezino razvijanje.
Kriteriji za uspostavljanje suradnje, te postupak donošenja odluke uređuje
se posebnom odlukom Gradskog vijeća.
Sporazum o suradnji Grada Crikvenice i općine ili grada druge države
objavljuje se u službenom glasilu Grada Crikvenice.
V. SAMOUPRAVNI DJELOKRUG
Članak 12.
Grad Crikvenica je samostalan u odlučivanju u poslovima iz samoupravnog
djelokruga u skladu s Ustavom Republike Hrvatske i zakonom, te podliježe samo
nadzoru zakonitosti rada i akata tijela Grada Crikvenice.
Članak 13.
Grad Crikvenica u samoupravnom djelokrugu obavlja poslove lokalnog značaja
kojima se neposredno ostvaruju prava građana, a koji nisu Ustavom ili zakonom
dodijeljeni državnim tijelima, i to osobito poslove koji se odnose na:
- uređenje naselja i stanovanje,
- prostorno i urbanističko planiranje,
- komunalno gospodarstvo,
- brigu o djeci,
- socijalnu skrb,
- primarnu zdravstvenu zaštitu,
- odgoj i osnovno obrazovanje,
- odgoj i obrazovanje
- kulturu, tjelesnu kulturu i šport,
- zaštitu potrošača,
- zaštitu i unapređenje prirodnog okoliša,
- protupožarnu zaštitu i civilnu zaštitu,
- promet na svom području te
- ostale poslove sukladno posebnim zakonima.
Grad Crikvenica obavlja poslove iz samoupravnog djelokruga sukladno posebnim
zakonima kojima se uređuju pojedine djelatnosti iz stavka 1. ovog članka.
Poslovi iz samoupravnog djelokruga detaljnije se utvrđuju odlukama Gradskog
vijeća i gradonačelnika u skladu sa zakonom i ovim Statutom.
Članak 14.
Grad Crikvenica može organizirati obavljanje pojedinih poslova iz članka 13.
ovog Statuta zajednički s drugom jedinicom lokalne samouprave ili više jedinica
lokalne samouprave, osnivanjem zajedničkog tijela, zajedničkog upravnog odjela
ili službe, zajedničkog trgovačkog društva ili zajednički organizirati
obavljanje pojedinih poslova u skladu s posebnim zakonom.
Odluku o obavljanju poslova na način propisan u stavku 1. ovog članka donosi
Gradsko vijeće, temeljem koje se zaključuje sporazum o zajedničkom
organiziranju poslova, kojim se uređuju međusobni odnosi u obavljanju
zajedničkih poslova.
Članak 15.
Gradsko vijeće Grada Crikvenice, može posebnom odlukom pojedine poslove iz
samoupravnog djelokruga Grada, čije je obavljanje od šireg interesa za građane
na području više jedinica lokalne samouprave, prenijeti na Primorsko- goransku
županiju, u skladu s njezinim Statutom.
VI. NEPOSREDNO SUDJELOVANJE GRAĐANA U ODLUČIVANJU
Članak 16.
Građani mogu neposredno odlučivati i sudjelovati u odlučivanju o lokalnim
poslovima putem lokalnog referenduma (u daljnjem tekstu: referendum), mjesnog
zbora građana (u daljnjem tekstu: zbor građana), podnošenja prijedloga u skladu
sa zakonom i ovim Statutom.
Članak 17 .
Referendum se može raspisati radi odlučivanja o prijedlogu o promjeni
Statuta, o prijedlogu općeg akta ili drugog pitanja od lokalnog značaja iz
djelokruga Gradskog vijeća, kao i o drugim pitanjima određenim zakonom i ovim
Statutom.
Referendum na temelju odredbi zakona i ovoga Statuta raspisuje Gradsko
vijeće.
Prijedlog za raspisivanje referenduma može dati najmanje jedna trećina
članova Gradskog vijeća, gradonačelnik, 20% ukupnog broja birača upisanih u
popis birača Grada Crikvenice i većina vijeća mjesnih odbora na području Grada
Crikvenice.
Gradsko vijeće može raspisati i savjetodavni referendum o pitanjima iz svog
djelokruga.
Članak 18.
Gradonačelnika i njegove zamjenike koji su izabrani zajedno s njim mogu se
opozvati putem referenduma.
Raspisivanje referenduma za opoziv gradonačelnika i njegove zamjenike koji
su izabrani zajedno s njim može predložiti 20% ukupnog broja birača upisanih u
u popis birača Grada Crikvenice.
Predstavničko tijelo raspisat će referendum za opoziv gradonačelnika i
njegove zamjenike koji su izabrani zajedno u skladu sa Zakonom, u dijelu koji
se odnosi na utvrđivanje je li prijedlog podnesen od potrebnog broja birača u
jedinici.
Referendum za opoziv ne može se raspisati samo za zamjenika gradonačelnika.
Referendum za opoziv gradonačelnika i njegove zamjenike koji su izabrani
zajedno s njim ne smije se raspisati prije proteka roka od 12 mjeseci od
održanih izbora ni ranije održanog referenduma za opoziv, kao ni u godini u
kojoj se održavaju redovni izbori za gradonačelnika.
Članak 19.
Ako je raspisivanje referenduma predložila najmanje jedna trećina članova
Gradskog vijeća, odnosno ako je raspisivanje referenduma predložio
gradonačelnik te ako
je raspisivanje referenduma predložila većina vijeća mjesnih
odbora na području grada, Gradsko vijeće dužno je izjasniti se o podnesenom
prijedlogu te ako prijedlog prihvati, donijeti odluku o raspisivanju
referenduma u roku od 30 dana od zaprimanja prijedloga.
Odluka o raspisivanju referenduma donosi se većinom glasova svih članova
Gradskog vijeća.
Ako je raspisivanje referenduma predložilo 20% od ukupnog broja birača u
Gradu, Gradsko vijeće dostavit će zaprimljeni prijedlog središnjem tijelu
državne uprave nadležnom za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu u roku od
8 dana od zaprimanja prijedloga. Središnje tijelo državne uprave nadležno za
lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu će u roku od 60 dana od dostave
utvrditi ispravnost podnesenog prijedloga, odnosno utvrditi je li prijedlog
podnesen od potrebnog broja birača u Gradu i je li referendumsko pitanje
sukladno odredbama Zakona te odluku o utvrđenom dostaviti predstavničkom
tijelu. Ako središnje tijelo državne uprave nadležno za lokalnu i područnu
(regionalnu) samoupravu utvrdi da je prijedlog ispravan, predstavničko tijelo
raspisat će referendum u roku od 30 dana od zaprimanja odluke. Protiv odluke
središnjeg tijela državne uprave kojom je utvrđeno da prijedlog nije ispravan
nije dozvoljena žalba, već se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim
sudom Republike Hrvatske.
Članak 20.
Odluka o raspisivanju referenduma sadrži naziv tijela koje raspisuje
referendum, područje za koje se raspisuje referendum, naziv akta o kojem se
odlučuje na referendumu, odnosno naznaku pitanja o kojem će birači odlučivati,
obrazloženje akta ili pitanja o kojima se raspisuje referendum, referendumsko
pitanje ili pitanja, odnosno jedan ili više prijedloga o kojima će birači
odlučivati, te dan održavanja referenduma.
Članak 21.
Na referendumu imaju pravo glasovati građani koji imaju prebivalište na
području Grada Crikvenice i upisani su u popis birača Grada Crikvenice.
Članak 22.
Odluka donesena na referendumu o pitanjima iz članka 18. ovog Statuta
obvezatna je za Gradsko vijeće osim odluke donesene na savjetodavnom
referendumu koja nije obvezatna.
Odluka o opozivu gradonačelnika i njegovih zamjenika koji su izabrani
zajedno s njim donesena je ako se na referendumu za opoziv izjasnila većina
birača koji su glasovali, uz uvjet da ta većina iznosi najmanje 1/3 ukupnog
broja birača upisanih u popis birača Grada Crikvenice.
Na postupak referenduma za opoziv odgovarajuće se primjenjuju odredbe Zakona
o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi i Zakona o referendumu i drugim
oblicima osobnog sudjelovanja u obavljanju državne vlasti i lokalne i područne
(regionalne) samouprave.
Članak 23.
Postupak provođenja referenduma i odluke donijete na referendumu podliježu
nadzoru zakonitosti općih akata, kojeg provodi središnje tijelo državne uprave
nadležno za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu.
Članak 24.
Gradsko vijeće može tražiti mišljenje od mjesnih zborova građana o
prijedlogu općeg akta ili drugog pitanja iz samoupravnog djelokruga Grada, kao
i o drugim pitanjima određenim zakonom ili ovim Statutom.
Prijedlog za traženje mišljenja iz stavka 1. ovog članka može dati jedna
trećina vijećnika Gradskog vijeća i gradonačelnik.
Gradsko vijeće dužno je razmotriti prijedlog iz stavka 2. ovog članka u roku
od 60 dana od dana zaprimanja prijedloga.
Odlukom iz stavka 1. ovog članka određuju se pitanja o kojima će se tražiti
mišljenje od zborova građana te vrijeme u kojem se mišljenje treba dostaviti.
Članak 25.
Zbor građana saziva predsjednik Gradskog vijeća u roku od 15 dana od dana
donošenja odluke Gradskog vijeća.
Za pravovaljano izjašnjavanje na zboru građana potrebna je prisutnost
najmanje 5 % birača upisanih u popis birača mjesnog odbora za čije područje je
sazvan zbor građana.
Izjašnjavanje građana na zboru građana je javno, a odluke se donose većinom
glasova prisutnih građana.
Članak 26.
Građani imaju pravo predlagati Gradskom vijeću donošenje određenog akta ili
rješavanja određenog pitanja iz djelokruga Gradskog vijeća.
Gradsko vijeće raspravlja o prijedlogu iz stavka 1. ovog članka, ako
prijedlog potpisom podrži najmanje 10% birača upisanih u popis birača Grada.
Gradsko vijeće dužno je dati odgovor podnositeljima, najkasnije u roku od 3
mjeseca od prijema prijedloga.
Članak 27.
Građani i pravne osobe imaju pravo podnositi predstavke i pritužbe na rad
tijela Grada Crikvenice kao i na rad njegovih upravnih tijela, te na nepravilan
odnos zaposlenih u tim tijelima kada im se obraćaju radi ostvarivanja svojih
prava i interesa ili izvršavanja svojih građanskih dužnosti.
Na podnijete predstavke i pritužbe čelnik tijela Grada Crikvenice odnosno
pročelnik upravnog tijela dužan je odgovoriti najkasnije u roku od 30 dana od
dana podnošenja predstavke, odnosno pritužbe.
Ostvarivanje prava iz stavka 1. ovog članka osigurava se ustanovljavanjem
knjige pritužbi, postavljanjem sandučića za predstavke i pritužbe, neposrednim
komuniciranjem s ovlaštenim predstavnicima tijela Grada, te ukoliko za to
postoje tehničke pretpostavke, sredstvima elektroničke komunikacije (e-mailom,
kontakt obrascem na web stranicama i dr).
VII. TIJELA GRADA CRIKVENICE
Članak 28.
Tijela Grada Crikvenice su Gradsko vijeće i gradonačelnik.
1. GRADSKO VIJEĆE
Članak 29.
Gradsko vijeće predstavničko je tijelo građana i tijelo lokalne samouprave,
koje donosi odluke i akte u okviru prava i dužnosti Grada, te obavlja i druge
poslove u skladu s Ustavom, zakonom i ovim Statutom.
Ako zakonom ili drugim propisom nije jasno određeno nadležno tijelo za
obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga, poslovi i zadaće koje se odnose
na uređivanje odnosa iz samoupravnog djelokruga u nadležnosti su Grad
skog vijeća, a izvršni poslovi i zadaće u nadležnosti su
gradonačelnika.
Ukoliko se na način propisan stavkom 2. ovog članka ne može utvrditi
nadležno tijelo, poslove i zadaće obavlja Gradsko vijeće.
Članak 30.
Gradsko vijeće:
-donosi Statut Grada Crikvenice,
-donosi Poslovnik Gradskog vijeća,
-donosi odluke i druge opće akte kojima se uređuju pitanja iz samoupravnog
djelokruga Grada Crikvenice,
-donosi proračun, odluku o izvršavanju proračuna te polugodišnji i godišnji
izvještaj o izvršenju proračuna, odluku o privremenom financiranju,
-nadzire ukupno materijalno i financijsko poslovanje Grada Crikvenice,
-donosi smjernice razvoja Grada Crikvenice,
-utvrđuje programe razvoja pojedinih djelatnosti i javnih potreba od značaja
za Grad Crikvenicu,
-donosi dokumente prostornog uređenja Grada Crikvenice,
-bira i razrješuje predsjednika i potpredsjednike Gradskog vijeća,
-osniva radna tijela Gradskog vijeća te bira i razrješuje predsjednike,
potpredsjednike i članove radnih tijela Gradskog vijeća,
-bira, imenuje, i razrješuje i druge osobe određene zakonom, drugim
propisima i ovim Statutom,
-raspisuje referendum o opozivu gradonačelnika i njegovih zamjenika sukladno
zakonu i ovome Statutu,
-uređuje ustrojstvo i djelokrug upravnih tijela Grada Crikvenice,
-osniva javne ustanove i druge pravne osobe za obavljanje gospodarskih,
društvenih, komunalnih i drugih djelatnosti od interesa za Grad Crikvenicu te
odlučuje o njihovim statusnim promjenama i preoblikovanjima u skladu sa
zakonom,
-odlučuje o prijenosu i preuzimanju osnivačkih prava u skladu s posebnim
zakonima,
-odlučuje o stjecanju i prijenosu (kupnji i prodaji) dionica, odnosno udjela
Grada Crikvenice u trgovačkim društvima kojih je Grad Crikvenica osnivač,
-odlučuje o stjecanju i otuđivanju pokretnina i nekretnina te raspolaganju
ostalom imovinom Grada Crikvenice, čija pojedinačna vrijednost prelazi iznos
0,5 % prihoda bez primitaka ostvarenih u godini koja prethodi godini u kojoj se
odlučuje o stjecanju i otuđivanju pokretnina i nekretnina, odnosno raspolaganju
ostalom imovinom, odnosno 1.000.000,00 (slovima: jedan milijun) kuna,
-odlučuje o dugoročnom zaduženju Grada,
-odlučuje o davanju suglasnosti za zaduženje i davanju jamstva za ispunjenje
obveza pravnim osobama u većinskom izravnom ili neizravnom vlasništvu Grada
Crikvenice i ustanovama čiji je osnivač Grad Crikvenica iznad iznosa od
10.000.000,00 (deset milijuna) kuna,
-odlučuje o zajedničkom obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga s
drugim jedinicama lokalne samouprave,
-dodjeljuje javna priznanja Grada Crikvenice,
-odlučuje o osnivanju, odnosno pristupanju Grada Crikvenice udruzi gradova
te uspostavljanju suradnje s lokalnim i regionalnim jedinicama drugih država,
-raspisuje referendum za područje Grada Crikvenice,
-donosi pojedinačne i druge akte iz samoupravnog djelokruga Grada Crikvenice
u skladu sa zakonom,
-obavlja i druge poslove koji su mu zakonom, drugim propisom ili ovim
Statutom stavljeni u nadležnost.
Članak 31.
Gradsko vijeće ima predsjednika i dva potpredsjednika koje bira većinom
glasova svih članova Gradskog vijeća iz reda svojih članova na način utvrđen
Poslovnikom Gradskog vijeća.
Potpredsjednici Gradskog vijeća u pravilu se biraju tako da se jedan
potpredsjednik bira iz reda predstavničke većine, a drugi iz reda predstavničke
manjine, na njihov prijedlog.
Predsjednik i dva potpredsjednika dužnost obavljaju počasno i za to ne
primaju plaću. Predsjednik i potpredsjednici imaju pravo na naknadu sukladno
posebnoj odluci Gradskog vijeća.
Članak 32.
Predsjednik Gradskog vijeća:
-zastupa Gradsko vijeće,
-saziva i organizira, te predsjedava sjednicama Gradskog vijeća,
-predlaže dnevni red Gradskog vijeća,
-upućuje prijedloge ovlaštenih predlagatelja u propisani postupak,
-brine o postupku donošenja odluka i općih akata,
-održava red na sjednici Gradskog vijeća,
-usklađuje rad radnih tijela,
-potpisuje odluke i akte koje donosi Gradsko vijeće,
-brine o suradnji Gradskog vijeća i gradonačelnika,
-brine se o zaštiti prava vijećnika,
-brine o javnosti rada Gradskog vijeća,
-obavlja i druge poslove određene zakonom i Poslovnikom Gradskog vijeća.
Članak 33.
Gradsko vijeće čini 17 članova izabranih na način propisan zakonom.
Članak 34.
Mandat članova Gradskog vijeća traje četiri godine, a počinje danom
konstituiranja Gradskog vijeća i traje do stupanja na snagu odluke Vlade
Republike Hrvatske o raspisivanju izbora.
Dužnost članova Gradskog vijeća je počasna i za to član vijeća ne prima
plaću.
Članovi Gradskog vijeća imaju pravo na naknadu za rad u skladu s posebnom
odlukom Gradskog vijeća.
Članovi Gradskog vijeća nemaju obvezujući mandat i nisu opozivi.
Članak 35.
Članu Gradskog vijeća prestaje mandat prije isteka vremena na koji je
izabran:
-ako podnese ostavku koja je zaprimljena najkasnije tri dana prije zakazanog
održavanja sjednice Gradskog vijeća i ovjerena kod javnog bilježnika najranije
osam dana prije podnošenja iste,
-ako je pravomoćnom sudskom odlukom potpuno lišen poslovne sposobnosti,
danom pravomoćnosti sudske odluke,
-ako je pravomoćnom sudskom presudom osuđen na bezuvjetnu kaznu zatvora u
trajanju dužem od šest mjeseci, danom pravomoćnosti presude,
-ako mu prestane prebivalište na području Grada Crikvenice, danom prestanka
prebivališta,
-ako mu prestane hrvatsko državljanstvo sukladno odredbama zakona kojim se
uređuje hrvatsko državljanstvo, danom njegovog prestanka,
-smrću.
Članu vijeća kojem prestane hrvatsko državljanstvo, a koji je državljanin
države Europske unije, mandat ne prestaje prestankom hrvatskog državljanstva.
Članak 36.
Članu Gradskog vijeća koji za vrijeme trajanja mandata prihvati obnašanje
dužnosti koja je prema odredbama zakona nespojiva s dužnošću člana
predstavničkog tijela, mandat miruje, a za to vrijeme člana Gradskog vijeća
zamjenjuje zamjenik, u skladu s odredbama zakona.
Po prestanku obnašanja nespojive dužnosti, član Gradskog vijeća nastavlja s
obnašanjem dužnosti vijećnika, ako podnese pisani zahtjev predsjedniku Gradskog
vijeća u roku od osam dana od dana prestanka obnašanja nespojive dužnosti.
Mirovanje mandata prestaje osmog dana od dana podnošenja pisanog zahtjeva.
Član Gradskog vijeća može tražiti nastavljanje obnašanja dužnosti člana
Gradskog vijeća jedanput u tijeku trajanja mandata.
Članak 37.
Član Gradskog vijeća ima prava i dužnosti:
-sudjelovati na sjednicama Gradskog vijeća,
-raspravljati i glasovati o svakom pitanju koje je na dnevnom redu sjednice
Vijeća,
-predlagati Vijeću donošenje akata, podnositi prijedloge akata i podnositi
amandmane na prijedloge akata,
-postavljati pitanja iz djelokruga rada Gradskog vijeća,
-postavljati pitanja gradonačelniku i zamjenicima gradonačelnika,
-sudjelovati na sjednicama radnih tijela Gradskog vijeća i na njima
raspravljati, a u radnim tijelima kojih je član i glasovati,
-prihvatiti se članstva istovremeno u najviše dva radna tijela u koje ga
izabere Gradsko vijeće,
-tražiti i dobiti podatke, potrebne za obavljanje dužnosti vijećnika, od
tijela Grada te u svezi s tim koristiti njihove stručne i tehničke usluge,
-izvršiti uvid u registar birača za vrijeme dok obavljaju dužnost.
Član Gradskog vijeća ne može biti kazneno gonjen niti odgovoran na bilo koji
drugi način zbog glasovanja, izjava ili iznesenih mišljenja i stavova na
sjednicama Gradskog vijeća.
Član Gradskog vijeća je dužan čuvati tajnost podataka, koji su kao tajni
određeni u skladu s pozitivnim propisima, za koje sazna za vrijeme obnašanja
dužnosti vijećnika.
Član Gradskog vijeća ima i druga prava i dužnosti utvrđena odredbama zakona,
ovog Statuta i Poslovnika Gradskog vijeća.
Članak 38.
Poslovnikom Gradskog vijeća detaljnije se uređuje način konstituiranja,
sazivanja, rad i tijek sjednice, ostvarivanje prava, obveza i odgovornosti
člana Gradskog vijeća , ostvarivanje prava i dužnosti predsjednika Gradskog
vijeća, djelokrug, sastav i način rada radnih tijela, način i postupak
donošenja akata u Gradskom vijeću, postupak izbora i razrješenja, sudjelovanje
građana na sjednicama te druga pitanja od značaja za rad Gradskog vijeća.
Gradsko vijeće posebnom odlukom uređuje načela i standarde dobrog ponašanja
predsjednika, potpredsjednika i članova Gradskog vijeća, te predsjednika i
članova radnih tijela Gradskog vijeća (u nastavku teksta: nositelji političkih
dužnosti) u obavljanju njihovih dužnosti.
1.1. RADNA TIJELA
Članak 39.
Gradsko vijeće osniva radna tijela za proučavanje i razmatranje pojedinih
pitanja, za pripremu i podnošenje odgovarajućih prijedloga iz djelokruga
Gradskog vijeća, za praćenje provođenja utvrđene politike i izvršavanja općih i
drugih akata Gradskog vijeća, za koordinaciju u rješavanju pojedinih pitanja te
za izvršavanje određenih poslova i zadataka za Gradsko vijeće.
Naziv, sastav, broj članova, djelokrug i način rada tijela iz stavka 1.
ovoga članka utvrđuje se posebnom odlukom o osnivanju radnih tijela.
Poslovnikom Gradskog vijeća Grada Crikvenice podrobnije se uređuje način
konstituiranja, sazivanje, rad i tijek sjednice, glasovanje i vođenje zapisnika
kao i održavanje reda na sjednici Gradskog vijeća, prava predsjednika i
potpredsjednika te članova Gradskog vijeća.
Članak 40.
U cilju aktivnog uključivanja u javni život Grada Crikvenice, Gradsko vijeće
osniva Savjet mladih Grada Crikvenice kao svoje savjetodavno tijelo.
Osnivanje, djelokrug rada, postupak izbora članova te druga pitanja od
značaja za rad Savjeta mladih Grada Crikvenice uređuju se odlukom Gradskog vijeća.
2. GRADONAČELNIK
Članak 41.
Gradonačelnik zastupa Grad Crikvenicu i nositelj je izvršne vlasti u Gradu
Crikvenici.
Gradonačelnik i zamjenici gradonačelnika biraju se na neposrednim izborima
sukladno posebnom zakonu.
Članak 41.a
Iznimno od odredbe članka 41. stavka 1. ovoga Statuta, nositelj izvršne
vlasti u Gradu Crikvenici je i zamjenik koji obnaša dužnost gradonačelnika ako
je mandat gradonačelnika prestao nakon isteka dvije godine mandata.
Zamjenik koji obnaša dužnost gradonačelnika je onaj zamjenik koji je izabran
na neposrednim izborima zajedno s gradonačelnikom i koji je na kandidaturi za
izbor gradonačelnika bio prvi naveden iza kandidata za gradonačelnika.
Zamjenik koji obnaša dužnost gradonačelnika ima sva prava i dužnosti
gradonačelnika.
Članak 42.
Gradonačelnik je odgovoran za obavljanje poslova državne uprave prenijetih u
djelokrug tijela Grada Crikvenice ovlaštenim tijelima središnje državne uprave.
Mandat gradonačelnika traje četiri godine.
Članak 43.
U obavljanju izvršne vlasti gradonačelnik:
-priprema prijedloge općih akata,
-izvršava i osigurava izvršavanje općih akata Gradskog vijeća,
-utvrđuje prijedlog proračuna Grada i godišnjeg i polugodišnjeg izvještaja o
izvršenju proračuna,
-upravlja nekretninama, pokretninama i imovinskim pravima u vlasništvu Grada
u skladu sa zakonom, ovim Statutom i općim aktom Gradskog vijeća, kao i
prihodima i rashodima u skladu sa zakonom i statutom,
-odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina i nekretnina Grada Crikvenice
čija pojedinačna vrijednost ne prelazi 0,5% iznosa prihoda bez primitaka
ostvarenih u godini koja prethodi godini u kojoj se odlučuje o stjecanju i
otuđivanju pokretnina i nekretnina i raspolaganju ostalom imovinom, a najviše
do 1.000.000 kuna, ako je stjecanje i otuđivanje planirano u proračunu i
provedeno u skladu sa zakonskim propisima,
-upravlja raspoloživim novčanim sredstvima na računu proračuna Grada,
-donosi odluku o kratkoročnom zaduživanju Grada,
-odlučuje o davanju suglasnosti za zaduženje i davanju jamstva za ispunjenje
obveza pravnim osobama u većinskom izravnom ili neizravnom vlasništvu Grada
Crikvenice i ustanovama čiji je osnivač Grad Crikvenica manjim od iznosa od
10.000.000,00 (deset milijuna) kuna,
-donosi pravilnik o unutarnjem redu za upravna tijela Grada,
-imenuje i razrješuje pročelnike upravnih tijela,
-imenuje i razrješuje unutarnjeg revizora,
-imenuje i razrješuje predstavnike Grada Crikvenice u tijelima javnih
ustanova, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba kojih je Grad Crikvenica
osnivač, osim ako posebnim zakonom nije drugačije određeno,
-utvrđuje plan prijma u službu u upravna tijela Grada,
-predlaže izradu prostornog plana, kao i njegove izmjene i dopune na temelju
obrazloženih i argumentiranih prijedloga fizičkih i pravnih osoba,
-usmjerava djelovanje upravnih tijela Grada u obavljanju poslova iz
samoupravnog djelokruga Grada, odnosno poslova državne uprave, ako su preneseni
Gradu,
-daje mišljenje o prijedlozima koje podnose drugi ovlašteni predlagatelji,
-obavlja nadzor nad zakonitošću rada tijela mjesnih odbora,
-obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i ovim Statutom.
Odluku o imenovanju i razrješenju iz stavka 1. podstavka 11. ovoga članka,
gradonačelnik je dužan dostaviti Gradskom vijeću u roku od 8 dana od dana
donošenja te istu objaviti u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Članak 44.
Gradonačelnik je odgovoran za ustavnost i zakonitost obavljanja poslova koji
su u njegovom djelokrugu i za ustavnost i zakonitost akata upravnih tijela
Grada.
Članak 45.
Gradonačelnik dva puta godišnje podnosi polugodišnje izvješće o svom radu, i
to do 1. ožujka tekuće godine za lipanj - prosinac prethodne godine i do 15.
rujna za razdoblje siječanj - lipanj tekuće godine.
Gradsko vijeće može, pored izvješća iz stavka 1. ovog članka, od
gradonačelnika tražiti izvješće o pojedinim pitanjima iz njegovog djelokruga.
Gradonačelnik podnosi izvješće po zahtjevu iz stavka 2. ovog članka u roku
od 30 dana od dana primitka zahtjeva. Ukoliko jedan zahtjev sadrži veći broj
različitih pitanja, rok za podnošenje izvješća iznosi 60 dana od dana primitka
zahtjeva.
Gradsko vijeće ne može zahtijevati od gradonačelnika izvješće o bitno
podudarnom pitanju prije proteka roka od 6 mjeseci od ranije podnesenog
izvješća o istom pitanju.
Članak 46.
Gradonačelnik u obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga ima pravo
obustaviti od primjene opći akt Gradskog vijeća ako ocijeni da je tim aktom
povrijeđen zakon ili drugi propis.
U slučaju iz stavka 1. ovoga članka, gradonačelnik će u roku od osam dana od
dana donošenja općeg akta donijeti odluku o obustavi od primjene općeg akta te
zatražiti od Gradskog vijeća da u roku od osam dana od donošenja odluke o
obustavi otkloni nedostatke u općem aktu.
Ako Gradsko vijeće ne otkloni uočene nedostatke u općem aktu, gradonačelnik
je dužan bez odgode o tome obavijestiti predstojnika Ureda državne uprave u
Primorsko-goranskoj županiji (u daljnjem tekstu: predstojnik ureda) te mu
dostaviti odluku o obustavi općeg akta.
Predstojnik ureda dužan je u roku od osam dana od dana zaprimanja odluke
gradonačelnika o obustavi općeg akta ocijeniti njezinu osnovanost.
Kada predstojnik ureda ocijeni da je odluka gradonačelnika o obustavi općeg
akta bila osnovana, donijet će odluku o potvrdi odluke o obustavi od primjene
općeg akta te istu bez odgode dostaviti predsjedniku Gradskog vijeća,
gradonačelniku, središnjem tijelu državne uprave u čijem je djelokrugu
obustavljeni opći akt te središnjem tijelu državne uprave nadležnom za lokalnu
i područnu (regionalnu) samoupravu.
Ako predstojnik ureda u roku iz stavka 4. ovoga članka ne potvrdi odluku
gradonačelnika o obustavi općeg akta, obustava od primjene općeg akta prestaje.
Odnos Gradskog vijeća i gradonačelnika podrobnije se uređuje Poslovnikom
Gradskog vijeća.
Članak 47.
Gradonačelnika u slučaju duže odsutnosti ili iz drugih razloga spriječenosti
u obavljanju njegove dužnosti zamjenjuje zamjenik kojeg on opunomoći osim u
slučaju predviđenih zakonom i ovim Statutom.
Članak 48.
Gradonačelnik može obavljanje određenih poslova iz svog djelokruga povjeriti
zamjeniku odnosno zamjenicima, ali mu time ne prestaje odgovornost za njihovo
obavljanje.
Zamjenik gradonačelnika je u slučaju iz stavka 1. ovog članka dužan
pridržavati se uputa gradonačelnika.
Članak 49.
Gradonačelnik dužnost obavlja profesionalno.
Zamjenici gradonačelnika sami odlučuju da li će dužnost obavljati
profesionalno, o čemu u roku od 8 dana od dana stupanja na dužnost dostavljaju
pisanu obavijest.
Članak 50.
Gradonačelniku i njegovim zamjenicima mandat prestaje po sili zakona:
-ako podnese ostavku, danom dostave pisane ostavke sukladno pravilima o
dostavi propisanim Zakonom o općem upravnom postupku,
-ako mu je pravomoćnom sudskom odlukom oduzeta poslovna sposobnost, danom
pravomoćnosti sudske odluke o oduzimanju poslovne sposobnosti,
-ako je pravomoćnom sudskom presudom osuđen na bezuvjetnu kaznu zatvora u
trajanju dužem od jednog mjeseca, danom pravomoćnosti sudske presude,
-ako mu prestane prebivalište na području Grada Crikvenice, danom prestanka
prebivališta,
-ako mu prestane hrvatsko državljanstvo, danom prestanka državljanstva
sukladno Zakonu o hrvatskom državljanstvu,
-smrću.
Ako je prestanak mandata gradonačelnika nastupio prije isteka dvije godine
mandata, raspisat će se prijevremeni izbori za gradonačelnika i njegove
zamjenike. Do provedbe prijevremenih izbora dužnost gradonačelnika obnašat će
njegov zamjenik iz članka 41.a ovoga Statuta, a ako je mandat prestao i
zamjeniku, do provedbe prijevremenih izbora dužnost gradonačelnika obnašat će
povjerenik Vlade Republike Hrvatske.
Ako je prestanak mandata gradonačelnika nastupio nakon isteka dvije godine
mandata, neće se raspisati prijevremeni izbori za gradonačelnika, a dužnost
gradonačelnika do kraja mandata će obnašati njegov zamjenik iz članka 41.a
ovoga Statuta.
Ako za vrijeme trajanja mandata gradonačelnika prestane mandat samo njegovom
zamjeniku, neće se raspisati prijevremeni izbori za zamjenika gradonačelnika.
Ako prestane mandat zamjeniku koji obnaša dužnost gradonačelnika iz stavka
3. ovoga članka, raspisat će se prijevremeni izbori za gradonačelnika i njegove
zamjenike. Do provedbe prijevremenih izbora dužnost gradonačelnika obnašat će
povjerenik Vlade Republike Hrvatske.
Članak 51.
Gradonačelnik i njegovi zamjenici mogu se opozvati donošenjem odluke na
referendumu.
Raspisivanje referenduma za opoziv može predložiti 20% ukupnog broja birača
upisanih u popis birača Grada Crikvenice.
Referendum za opoziv ne može se raspisati samo za zamjenike gradonačelnika.
Referendum iz stavka 1. ovoga članka ne smije se raspisati prije proteka
roka od 12 mjeseci od održanih lokalnih izbora ni ranije održanog referenduma o
istom pitanju, kao ni u godini u kojoj se održavaju redovni izbori za
gradonačelnika.
Na postupak raspisivanja i provođenja referenduma za opoziv gradonačelnika i
njegovih zamjenika primjenjuju se odredbe Zakona o lokalnoj i područnoj
(regionalnoj) samoupravi i Zakona o referendumu i drugim oblicima osobnog
sudjelovanja u obavljanju državne vlasti i lokalne i područne (regionalne)
samouprave.
Odluka o opozivu gradonačelnika i njegovih zamjenika donesena je ako se na
referendumu za opoziv izjasnila većina birača koji su glasovali, pod uvjetom da
ta većina iznosi najmanje 1/3 ukupnog broja birača upisanih u popis birača
Grada Crikvenice.
U slučaju kada je gradonačelniku i njegovim zamjenicima mandat prestao
opozivom, raspisat će se prijevremeni izbori za gradonačelnika i njegove
zamjenike. Do provedbe prijevremenih izbora dužnost gradonačelnika obnašat će
povjerenik Vlade Republike Hrvatske.
O svim promjenama tijekom mandata gradonačelnika i zamjenika, pročelnik
upravnog tijela nadležnog za službeničke odnose u Gradu Crikvenici dužan je bez
odgode obavijestiti središnje tijelo državne uprave nadležno za lokalnu i
područnu (regionalnu) samoupravu.
VII. OSTVARIVANJE PRAVA PRIPADNIKA NACIONALNE/NIH MANJINE/NA
Članak 52.
Pripadnici nacionalnih manjina u Gradu Crikvenice sudjeluju u javnom životu
i upravljanju lokalnim poslovima putem vijeća nacionalnih manjina i predstavnika
nacionalnih manjina.
Članak 53.
Vijeća i predstavnici nacionalnih manjina u Gradu Crikvenici imaju pravo:
- predlagati tijelima Grada Crikvenice mjere za unapređivanje položaja
nacionalnih manjina u Gradu Crikvenice, uključujući davanje prijedloga općih
akata kojima se uređuju pitanja od značaja za nacionalnu manjinu,
- biti obaviješteni o svakom pitanju o kome će raspravljati radno tijelo
Gradskog vijeća, a tiče se položaja nacionalne manjine.
Način, rokovi i postupak ostvarivanja prava iz stavka 1. uredit će se
poslovnikom Gradskog vijeća Grada Crikvenice.
Članak 54.
Gradonačelnik je dužan u pripremi prijedloga općih akata od vijeća
nacionalnih manjina, odnosno predstavnika nacionalnih manjina osnovanih za
područje Grada Crikvenice, zatražiti mišljenje i prijedloge o odredbama kojima
se uređuju prava i slobode nacionalnih manjina.
Članak 55.
Zastava nacionalne manjine može se uz zastavu Republike Hrvatske i zastavu
Grada Crikvenice isticati na poslovnim zgradama u kojima nacionalna manjina ima
sjedište i u svečanim prigodama značajnim za nacionalnu manjinu.
Članak 56.
U svečanim prigodama važnim za nacionalnu manjinu može se izvoditi himna
i/ili svečana pjesma nacionalne manjine.
Prije izvođenja himne i/ili svečane pjesme nacionalne manjine, obvezatno se
izvodi himna Republike Hrvatske.
Članak 57.
Grad Crikvenica, u skladu s mogućnostima financijski pomaže rad kulturnih i
drugih udruga koje osnivaju pripadnici nacionalnih manjina, radi očuvanja
nacionalnog i kulturnog identiteta.
Grad Crikvenica osigurava sredstva za rad vijeća nacionalnih manjina i
pripadnika nacionalne manjine.
VIII. UPRAVNA TIJELA
Članak 58.
Za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga Grada Crikvenice, utvrđenih
zakonom i ovim Statutom, te obavljanje poslova državne uprave koji su zakonom
prenijeti na Grad, ustrojavaju se upravna tijela Grada.
Ustrojstvo i djelokrug upravnih tijela uređuje se posebnom odlukom Gradskog
vijeća.
Članak 59.
Upravna tijela u oblastima za koje su ustrojena i u okviru djelokruga
utvrđenog posebnom odlukom, neposredno izvršavaju i nadziru provođenje općih i
pojedinačnih akata tijela Grada, te u slučaju neprovođenja općeg akta
poduzimaju propisane mjere.
Članak 60.
Upravna tijela samostalna su u okviru svog djelokruga, a za zakonito i
pravovremeno obavljanje poslova iz svoje nadležnosti odgovorna su
gradonačelniku.
Upravnim tijelima upravljaju pročelnici koje na temelju javnog natječaja
imenuje gradonačelnik.
Gradonačelnik može razriješiti pročelnike iz stavka 1. ovoga članka u
slučajevima određenim zakonom.
Članak 60.a
Upravna tijela u izvršavaju općih akata Gradskog vijeća donose pojedinačne
akte kojima rješavaju o pravima, obvezama i pravnim interesima fizičkih i
pravnih osoba (upravne stvari).
Iznimno od stavka 1. ovoga članka u izvršavanju općih akata Gradskog vijeća
pojedinačne akte donose i pravne osobe kojima su odlukom Gradskog vijeća, u
skladu sa zakonom, povjerene javne ovlasti.
Protiv pojedinačnih akata iz stavka 1. i 2. ovoga članka može se izjaviti
žalba nadležnom upravnom tijelu Primorsko-goranske županije, ako posebnim
zakonom nije drukčije propisano.
Na donošenje akata iz ovoga članka primjenjuju se odredbe Zakona o općem
upravnom postupku.
Protiv pojedinačnih akata iz ovoga članka može se pokrenuti upravni spor
sukladno odredbama Zakona o upravnim sporovima.
Odredbe ovoga članka odnose se i na pojedinačne akte koje donose pravne
osobe kojima su odlukom Gradskog vijeća, u skladu sa zakonom, povjerene javne
ovlasti.
Protiv pojedinačnih akata Gradskog vijeća i gradonačelnika kojima se rješava
o pravima, obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba, ako posebnim
zakonom nije drukčije propisano, ne može se izjaviti žalba, već se može pokrenuti
upravni spor.
Članak 61.
Sredstva za rad upravnih tijela, osiguravaju se u Proračunu Grada
Crikvenice, Državnom proračunu i iz drugih prihoda u skladu sa zakonom.
IX. JAVNE SLUŽBE
Članak 62.
Grad Crikvenica u okviru samoupravnog djelokruga osigurava obavljanje
djelatnosti kojima se zadovoljavaju svakodnevne potrebe građana na području
komunalnih, društvenih i drugih djelatnosti, za koje je zakonom utvrđeno da se
obavljaju kao javna služba.
Članak 63.
Grad Crikvenica osigurava obavljanje djelatnosti iz članka 62. ovog Statuta
osnivanjem trgovačkih društva, javnih ustanova, drugih pravnih osoba i
vlastitih pogona.
U trgovačkim društvima u kojima Grad Crikvenica ima udjele ili dionice
gradonačelnik je član skupštine društva (napomena: gradonačelnik zastupa Grad
kao pravnu osobu koja ima udjele ili dionice).
Obavljanje određenih djelatnosti Grad Crikvenica može povjeriti drugim
pravnim i fizičkim osobama temeljem ugovora o koncesiji.
X. MJESNA SAMOUPRAVA
Članak 64.
Na području Grada Crikvenice osnivaju se mjesni odbori, kao oblici mjesne
samouprave, a radi ostvarivanja neposrednog sudjelovanja građana u odlučivanju
o lokalnim poslovima.
Mjesni odbor osniva se statutom jedinice lokalne samouprave kao oblik
neposrednog sudjelovanja građana u odlučivanju o lokalnim poslovima od
neposrednog i svakodnevnog utjecaja na život građana.
Mjesni odbori se osnivaju za pojedina naselja ili više međusobno povezanih
manjih naselja ili za dijelove naselja koji čine zasebnu razgraničenu cjelinu,
na način i po postupku propisanom zakonom, ovim Statutom i posebnom odlukom
Gradskog vijeća, kojom se detaljnije uređuje postupak i način izbora tijela
mjesnog odbora.
Mjesni odbor je pravna osoba.
Članak 65.
Na području Grada Crikvenice mjesni odbori su:
1. Mjesni odbor Crikvenica - centar;
2. Mjesni odbor Crikvenica - zapad;
3. Mjesni odbor Crikvenica - istok;
4. Mjesni odbor Dramalj;
5. Mjesni odbor Jadranovo;
6. Mjesni odbor Selce.
Područje i granice mjesnih odbora određuju se posebnom odlukom Gradskog
vijeća i prikazuju se na kartografskom prikazu koji je sastavni dio te odluke.
Članak 66.
Inicijativu i prijedlog za osnivanje novog mjesnog odbora, koji u odnosu na
ostale dijelove čini zasebnu razgraničenu cjelinu (dio naselja), mogu dati
Gradsko vijeće, vijeće mjesnog odbora, najmanje 10% građana-birača s područja
postojećeg mjesnog odbora, njihove organizacije i udruženja.
Prijedlog sadrži podatke o:
- podnositelju inicijative odnosno predlagatelju,
- imenu mjesnog odbora,
- području i granicama mjesnog odbora,
- sjedištu mjesnog odbora.
O inicijativi i prijedlogu za izdvajanje dijela iz mjesnog odbora odlučuje
Gradsko vijeće uz prethodno pribavljeno mišljenje vijeća mjesnog odbora na koje
se promjena odnosi.
Članak 67.
Tijela mjesnog odbora su vijeće mjesnog odbora i predsjednik vijeća mjesnog
odbora.
Vijeće mjesnog odbora biraju građani s područja mjesnog odbora koji imaju
biračko pravo. Članovi vijeća biraju se neposredno tajnim glasovanjem,
razmjernim izbornim sustavom, a na postupak izbora shodno se primjenjuju odredbe
zakona kojim se uređuje izbor članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i
područne (regionalne) samouprave.
Izbore za članove vijeća mjesnih odbora raspisuje Gradsko vijeće.
Mandat članova vijeća mjesnog odbora traje četiri godine.
Vijeće mjesnog odbora ima 7 članova.
Dužnosti članova vijeća mjesnog odbora su počasne.
Članak 68.
Vijeće mjesnog odbora:
-donosi program rada i izvješće o radu mjesnog odbora,
-donosi plan malih komunalnih akcija i utvrđuje prioritet u njihovoj
realizaciji (alternativa: odnosno hitne intervencije u MO),
-donosi pravila mjesnog odbora,
-donosi poslovnik o radu,
-donosi financijski plan i godišnji obračun,
-bira i razrješuje predsjednika i potpredsjednika vijeća mjesnog odbora,
-saziva mjesne zborove građana,
-predlaže osnivanje mjesnih odbora, odnosno daje mišljenje Gradskom vijeću o
drugim inicijativama i prijedlozima za osnivanje mjesnih odbora na njegovu
području,
-surađuje s drugim mjesnim odborima na području Grada Crikvenice,
-surađuje s udrugama na svom području u pitanjima od interesa za građane
mjesnog odbora,
-obavlja i druge poslove utvrđene zakonom, ovim Statutom te odlukama
Gradskog vijeća.
Članak 69.
Vijeće mjesnog odbora predlaže Gradskom vijeću:
-rješenja od interesa za svoje područje u postupcima izrade i donošenja
prostornih i drugih planskih dokumenata Grada Crikvenice i njihova ostvarenja
te drugih akata od utjecaja na život i rad područja mjesnog odbora,
-predlaže mjere za razvoj komunalne infrastrukture i uređenja naselja,
-predlaže imenovanje ulica, javnih prometnih površina, parkova, škola,
vrtića i drugih objekata na području mjesnog odbora,
-predlaže promjenu područja mjesnog odbora.
Članak 70.
Vijeće mjesnog odbora iz svog sastava većinom glasova svih članova bira
predsjednika i potpredsjednika vijeća na vrijeme od četiri godine.
Predsjednik vijeća mjesnog odbora predstavlja mjesni odbor i za svoj rad
odgovara vijeću mjesnog odbora, a za obavljanje poslova koji su mu prenijeti iz
samoupravnog djelokruga odgovara gradonačelniku.
Članak 71.
Predsjednik vijeća mjesnog odbora:
-predstavlja mjesni odbor i vijeće mjesnog odbora,
-saziva sjednice vijeća, predlaže dnevni red, predsjeda sjednicama vijeća i
potpisuje akte vijeća,
-provodi i osigurava provođenje odluka vijeća te izvješćuje o provođenju
odluka vijeća,
-surađuje s predsjednikom Gradskog vijeća,
-informira građane o pitanjima važnim za mjesni odbor,
-obavlja druge poslove koje mu povjeri vijeće mjesnog odbora i Gradsko
vijeće Grada Crikvenice.
Članak 72.
Član vijeća mjesnog odbora ima prava i dužnosti:
-prisustvovati sjednicama vijeća mjesnog odbora,
-predlagati vijeću mjesnog odbora razmatranje pojedinih pitanja iz njegova
djelokruga,
-raspravljati i izjašnjavati se o svim pitanjima koji su na dnevnom redu
vijeća mjesnog odbora,
-obavljati poslove i zadaće koje mu u okviru svoga djelokruga povjeri vijeće
mjesnog odbora.
Član vijeća mjesnog odbora ima i druga prava i dužnosti određena pravilima
mjesnog odbora.
Članak 73.
Vijeće mjesnog odbora, radi rasprave o potrebama i interesima građana te
davanja prijedloga za rješavanje pitanja od mjesnog značenja, može sazivati
mjesne zborove građana.
Mjesni zbor građana saziva se za cijeli ili za dio područja mjesnog odbora
koji čini određenu cjelinu.
Mjesni zbor građana vodi predsjednik vijeća mjesnog odbora ili član vijeća
mjesnog odbora kojeg odredi vijeće.
Članak 74.
Vijeće mjesnog odbora donosi godišnji program rada mjesnog odbora.
Program rada iz stavka 1. ovoga članka sadrži planirane aktivnosti i izvore
sredstava za ostvarenje programa, a mora se zasnivati na realnim potrebama i
mogućnostima.
Program iz stavka 1. ovoga članka donosi se najkasnije do 15. listopada
tekuće godine, za narednu godinu.
Jedan primjerak programa iz stavka 1. ovoga članka dostavlja se
gradonačelniku najkasnije do kraja listopada.
Članak 75.
Pod malim komunalnim akcijama iz članka 68. ovoga Statuta podrazumijeva se
gradnja, uređivanje i održavanje manjih objekata komunalne infrastrukture
individualne i zajedničke potrošnje i manjih javnih objekata kojima se
poboljšava komunalni standard građana na području mjesnog odbora, a koji nisu
obuhvaćeni drugim programima (manji dijelovi mjesne mreže za priključak na
vodovod, kanalizaciju, električnu energiju, zelene površine, parkovi i dječja
igrališta, putovi, sporedne ceste i nogostupi, fontane, vjerski, kulturni,
športski i drugi javni objekti).
Članak 76.
Osnovama pravila mjesnog odbora smatraju se odredbe članka 67. do 75. ovoga
Statuta.
Članak 77.
Sredstva za obavljanje poslova povjerenih mjesnim odborima odnosno za rad
vijeća mjesnih odbora osiguravaju se u gradskom proračunu.
Kriteriji za utvrđivanje i podjelu sredstava u gradskom proračunu za mjesne
odbore utvrdit će se posebnom odlukom Gradskog vijeća.
Članak 78.
Mjesni odbori organiziraju odgovarajući način administrativnog i
financijskog poslovanja za svoje potrebe, sukladno propisima.
Gradska upravna tijela osiguravaju odgovarajuće uvjete radi pružanja pomoći
mjesnim odborima u obavljanju administrativnih, računovodstvenih i drugih
odgovarajućih poslova, na način uređen posebnom odlukom Gradskog vijeća Grada
Crikvenice.
Članak 79.
U svom radu mjesni odbor mora se pridržavati zakona i ovoga Statuta.
Nadzor nad zakonitošću rada tijela mjesnog odbora obavlja gradonačelnik.
Gradonačelnik može u postupku provođenja nadzora nad zakonitošću rada
mjesnog odbora raspustiti vijeće mjesnog odbora, ako ono učestalo krši odredbe
ovog Statuta, pravila mjesnog odbora i ne izvršava povjerene mu poslove.
XI. IMOVINA I FINANCIRANJE GRADA CRIKVENICE
Članak 80.
Sve pokretne i nepokretne stvari, te imovinska prava koja pripadaju Gradu
Crikvenici, čine imovinu Grada Crikvenice.
Članak 81.
Imovinom Grada upravljaju gradonačelnik i Gradsko vijeće u skladu s
odredbama ovog Statuta pažnjom dobrog domaćina.
Gradonačelnik u postupku upravljanja imovinom Grada donosi pojedinačne akte
glede upravljanja imovinom, na
temelju općeg akta Gradskog vijeća o uvjetima, načinu i
postupku gospodarenja nekretninama u vlasništvu Grada.
Članak 82.
Grad Crikvenica ima prihode kojima u okviru svog samoupravnog djelokruga slobodno
raspolaže.
Prihodi Grada Crikvenice su:
-gradski porezi, prirez, naknade, doprinosi i pristojbe, u skladu sa zakonom
i posebnim odlukama Gradskog vijeća,
-prihodi od stvari u vlasništvu Grada i imovinskih prava,
-prihod od trgovačkih društava i drugih pravnih osoba u vlasništvu Grada
odnosno u kojima Grad ima udjele ili dionice,
-prihodi od koncesija,
-novčane kazne i oduzeta imovinska korist za prekršaje koje propiše Grad
Crikvenica u skladu sa zakonom,
-udio u zajedničkim porezima s Primorsko-goranskom županijom i Republikom
Hrvatskom, te dodatni udio u porezu na dohodak za decentralizirane funkcije
prema posebnom zakonu,
-sredstva pomoći i dotacije Republike Hrvatske predviđena u Državnom
proračunu,
-drugi prihodi određeni zakonom.
Članak 83.
Procjena godišnjih prihoda i primitaka te utvrđeni iznosi rashoda i izdataka
Grada Crikvenice iskazuju se u proračunu Grada Crikvenice.
Svi prihodi i primici proračuna moraju biti raspoređeni u proračunu i
iskazani po izvorima iz kojih potječu.
Svi izdaci i rashodi moraju biti utvrđeni u proračunu i uravnoteženi s
prihodima i primicima.
Članak 84.
Proračun Grada Crikvenice i odluka o izvršenju proračuna donosi se za
proračunsku godinu i vrijedi za godinu za koju je donesen.
Proračunska godina je razdoblje od dvanaest mjeseci, koja počinje 1.
siječnja, a završava 31. prosinca.
Gradonačelnik kao jedini ovlašteni predlagatelj predlaže Gradskom vijeću
donošenje proračuna. Podneseni prijedlog proračuna gradonačelnik može povući i
nakon glasovanja o amandmanima, a prije glasovanja o proračunu u cjelini.
Članak 85.
Gradsko vijeće donosi proračun za sljedeću proračunsku godinu na način i u
rokovima propisanim zakonom.
Ukoliko se proračun za sljedeću proračunsku godinu ne može donijeti u
propisanom roku, Gradsko vijeće donosi odluku o privremenom financiranju na
način i postupku propisanim zakonom i to najduže za razdoblje od prva tri
mjeseca proračunske godine.
Ovlašteni predlagatelji utvrđeni Poslovnikom Gradskog vijeća Grada
Crikvenice mogu predložiti donošenje odluke o privremenom financiranju.
Odluka o privremenom financiranju dostavlja se Ministarstvu financija u roku
od 15 dana od donošenja.
Ukoliko se prije početka naredne godine ne donese ni odluka o privremenom
financiranju, financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih izdataka u
skladu s posebnim zakonom.
Članak 86.
Ako se tijekom godine smanje prihodi i primici ili povećaju rashodi i izdaci
utvrđeni proračunom, proračun se mora uravnotežiti po postupku propisanom
zakonom.
Članak 87.
Na prijedlog središnjeg tijela državne uprave nadležnog za lokalnu i
područnu (regionalnu) samoupravu, Vlada Republike Hrvatske istovremeno će
raspustiti predstavničko tijelo i razriješiti gradonačelnika i njegove
zamjenike koji su izabrani zajedno s njim ako u zakonom određenom roku ne bude
donesen proračun, odnosno odluka o privremenom financiranju.
Članak 87.a
U slučaju iz članka 87. ovoga Statuta, Vlada Republike Hrvatske imenovat će
povjerenika Vlade Republike Hrvatske za obavljanje poslova iz nadležnosti predstavničkog
i izvršnog tijela i raspisati prijevremene izbore sukladno posebnom zakonu.
XII. AKTI GRADA
Članak 88.
Gradsko vijeće na temelju prava i ovlaštenja utvrđenih zakonom i ovim
Statutom donosi Statut Grada Crikvenice, Poslovnik Gradskog vijeća, proračun,
odluku o izvršenju proračuna, godišnji izvještaj o izvršenju proračuna, odluke
i druge opće akte i zaključke.
Gradsko vijeće donosi rješenja i druge pojedinačne akte kada u skladu sa
zakonom rješava o pojedinačnim stvarima.
Članak 89.
Gradonačelnik u poslovima iz svog djelokruga donosi odluke, zaključke,
rješenja, pravilnike, te opće akte kada je za to ovlašten zakonom.
Gradonačelnik donosi i druge pojedinačne akte kada, u skladu sa zakonom,
rješava o pravima, obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba.
Članak 90.
Radna tijela Gradskog vijeća donose zaključke, izvješća, preporuke i
prijedloge.
Članak 91.
Gradonačelnik osigurava izvršenje općih akata iz članka 90. ovog Statuta, na
način i u postupku propisanom ovim Statutom, te obavlja nadzor nad zakonitošću
rada upravnih tijela.
Članak 92.
Upravna tijela Grada u izvršavanju općih akata Gradskog vijeća donose
pojedinačne akte kojima rješavaju o pravima, obvezama i pravnim interesima
fizičkih i pravnih osoba.
Protiv pojedinačnih akata iz stavka 1. ovog članka, može se izjaviti žalba
nadležnom upravnom tijelu Primorsko- goranske županije.
Na donošenje pojedinačnih akata shodno se primjenjuju odredbe Zakona o općem
upravnom postupku i drugih propisa.
U izvršavanju općih akata Gradskog vijeća pojedinačne akte donose i pravne
osobe kojima su odlukom Gradskog vijeća, u skladu sa zakonom, povjerene javne
ovlasti.
Članak 93.
Pojedinačni akti kojima se rješava o obvezi razreza gradskih poreza,
doprinosa i naknada donose se u skraćenom upravnom postupku.
Skraćeni upravni postupak provodi se i kod donošenja pojedinačnih akata
kojima se rješava o pravima, obvezama i interesima fizičkih i pravnih osoba od
strane pravnih osoba kojima je Grad Crikvenica osnivač.
Protiv pojedinačnih akata Gradskog vijeća i gradonačelnika kojima se rješava
o pravima, obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba, ako posebnim
zakonom nije drugačije propisano, ne može se izjaviti žalba, već se može
pokrenuti upravni spor.
Članak 94.
Nadzor nad zakonitošću općih akata Gradskog vijeća u njegovom samoupravnom
djelokrugu obavlja ured državne uprave u Primorsko-goranskoj županiji i
nadležna središnja tijela državne uprave, svako u svojem djelokrugu.
Nadzor zakonitosti pojedinačnih neupravnih akata koje donose u samoupravnom
djelokrugu Gradsko vijeće i gradonačelnik obavljaju nadležna središnja tijela
državne uprave, svako u svojem djelokrugu, sukladno posebnom zakonu.
Članak 95.
Detaljnije odredbe o aktima Grada Crikvenice i postupku donošenja akata
utvrđuju se Poslovnikom Gradskog vijeća.
Članak 96.
Opći akti stupaju na snagu osmog dan od dana objave, osim ako nije zbog
osobito opravdanih razloga, općim aktom propisano da opći akt stupa na snagu
dan nakon objave.
Opći akti ne mogu imati povratno djelovanje.
XIII. JAVNOST RADA
Članak 97.
Rad Gradskog vijeća, gradonačelnika i upravnih tijela Grada je javan.
Predstavnici udruga građana, građani i predstavnici medija mogu pratiti rad
Gradskog vijeća u skladu s odredbama Poslovnika Gradskog vijeća.
Članak 98.
Javnost rada Gradskog vijeća osigurava se:
-javnim održavanjem sjednica,
-izvještavanjem i napisima u tisku i drugim oblicima javnog priopćavanja,
-objavljivanjem općih akata i drugih akata u službenom glasilu Grada
Crikvenice i na web stranicama Grada Crikvenice.
Nazočnost javnosti može se isključiti samo iznimno, u slučajevima
predviđenim posebnim zakonima i Poslovnikom Gradskog vijeća.
Članak 99.
Javnost rada gradonačelnika osigurava se:
-održavanjem redovitih konferencija za novinare, najmanje jednom mjesečno,
-izvještavanjem i napisima u tisku i drugim oblicima javnog priopćavanja,
-objavljivanjem općih akata i drugih akata u službenom glasilu Grada
Crikvenice i na web stranicama Grada Crikvenice.
Javnost rada upravnih tijela Grada osigurava se izvještavanjem i napisima u
tisku i drugim oblicima javnog priopćavanja.
Tjedni i dnevni raspored radnog vremena kao i druga pitanja u vezi s radnim
vremenom u upravnim tijelima utvrđuje gradonačelnik.
Građani i pravne osobe moraju biti na prikladan način javno obaviješteni o
radnom vremenu, uredovnim danima i drugim važnim pitanjima za rad upravnih
tijela Grada Crikvenice.
XIV. SPRJEČAVANJE SUKOBA INTERESA
Članak 100.
Način djelovanja gradonačelnika i zamjenika gradonačelnika u obnašanju
javnih dužnosti uređen je posebnim zakonom.
XV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 101.
Prijedlog za promjenu Statuta može podnijeti 6 članova Gradskog vijeća,
gradonačelnik i Odbor za statut, poslovnik i propise Gradskog vijeća.
Prijedlog mora biti obrazložen, a podnosi se predsjedniku Gradskog vijeća.
Gradsko vijeće, većinom glasova svih vijećnika, odlučuje o predloženoj
promjeni Statuta.
Članak 102.
Odluke i drugi opći akti doneseni na temelju Statuta Grada Crikvenice
(»Službene novine Primorsko-goranske županije« br. 26/01 i 8/06) i zakona,
uskladit će se s odredbama ovog Statuta i zakona kojim se uređuje pojedino
područje u zakonom propisanom roku.
Do donošenja općih akata u skladu s odredbama ovoga Statuta primjenjivat će
se opći akti Grada Crikvenice u onim odredbama koje nisu u suprotnosti s
odredbama zakona i ovoga Statuta.
U slučaju suprotnosti odredbi općih akata iz stavka 1. ovoga članka
neposredno će se primjenjivati odredbe zakona i ovoga Statuta.
Članak 103.
Ovaj Statut stupa na snagu osmog dana od dana objave u službenom glasilu
Grada Crikvenice.
Danom stupanja na snagu ovog Statuta prestaje važiti Statut Grada Crikvenice
(»Službene novine Primorsko- goranske županije« broj 26/01 i 08/06).
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Izmjena i dopuna Statuta Grada Crikvenice (»Službene novine
Primorsko-goranske županije« broj 7/13)
Članak 32.
Ove Izmjene i dopune Statuta stupaju na snagu osmoga dana od dana objave u
»Službenim novinama Primorsko- goranske županije«, osim članaka 3., 4., 13.,
14. st. 1. podstavak 4., 5. i 12. i stavak 2., te čl. 19., 27, i 28. koji
stupaju na snagu na dan stupanja na snagu odluke o raspisivanju prvih sljedećih
općih i redovitih izbora za članove predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne
(regionalne) samouprave te općinskih načelnika, gradonačelnika i župana.
Članak 11. stavak 2. stupa na snagu danom pristupanja Republike Hrvatske
Europskoj uniji.