41.
Na temelju članka 11. Izmjena i dopuna
Poslovnika Gradskog vijeća Grada Raba Komisija za statutarno- pravna pitanja na
sjednici održanoj 6. kolovoza 2013. godine, utvrdila je pročišćeni tekst
Poslovnika Gradskog vijeća Grada Raba.
Pročišćeni tekst poslovnika Gradskog vijeća
Grada Raba obuhvaća Poslovnik Gradskog vijeća Grada Raba (»Službene novine
Primorsko-goranske županije«, broj 27/09) i Izmjene i dopune Poslovnika
Gradskog vijeća Grada Raba (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj
13/13), u kojima je naznačeno vrijeme njihova stupanja na snagu.
Klasa: 021-06/13-01/15
Ur. broj: 2169-01-02-01/3-13-4
Rab, 6. kolovoza 2013.
Predsjednik
Komisije za statutarno-pravna pitanja
Gradskog
vijeća Grada Raba
Zvonko Puljar-Matić, dipl. iur., v.r.
POSLOVNIK
Gradskog vijeća Grada Raba
(pročišćeni tekst)
I. UVODNE ODREDBE
Članak
1.
Ovim Poslovnikom se detaljnije uređuje način
konstituiranja Gradskog vijeća, ostvarivanje prava, obveza i odgovornosti
vijećnika, ostvarivanje prava i dužnosti predsjednika i potpredsjednika
Gradskog vijeća, sastav i način rada radnih tijela, način i postupak donošenja
akata u Gradskom vijeću, sazivanje, rad i tijek sjednice, postupak izbora i
imenovanja, te druga pitanja od značaja za rad Gradskog vijeća Grada Raba.
II. KONSTITUIRANJE GRADSKOG VIJEĆA
Članak
2.
Konstituirajuća sjednica Gradskog vijeća
saziva se na način, po postupku i u rokovima utvrđenim zakonom, a Gradsko
vijeće je konstituirano izborom predsjednika Gradskog vijeća, ukoliko je na
konstituirajućoj sjednici nazočna većina članova Gradskog vijeća.
Predsjedatelj konstituirajuće sjednice (u
daljnjem tekstu: predsjedatelj) ima, do izbora predsjednika Gradskog vijeća sva
prava i dužnosti predsjednika Gradskog vijeća u pogledu predsjedanja i
rukovođenja sjednicom, a do izbora Mandatne komisije i Komisije za izbor i
imenovanja, ovlašten je predlagati donošenje odluka, a to pravo pripada i
najmanje jednoj trećini vijećnika, ako ovim Poslovnikom nije određeno da
pojedine odluke predlaže određeno tijelo ili veći broj vijećnika.
Konstituirajućoj sjednici Gradskog vijeća do
izbora predsjednika predsjedava prvi izabrani član s kandidacijske liste koja
je dobila najviše glasova, a ukoliko je više lista dobilo isti najveći broj
glasova sjednici predsjedava prvi izabrani kandidat s liste koja je imala manji
redni broj na glasačkom listiću.
Nakon što je Gradsko vijeće konstituirano,
izvodi se himna Republike Hrvatske »Lijepa naša domovino«.
Članak
3.
Nakon izvješća Mandatne komisije o provedenim
izborima, vijećnici polažu prisegu.
Predsjedatelj izgovara prisegu sljedećeg
sadržaja:
»Prisežem svojom čašću da ću dužnost
vijećnika u Gradskom vijeću Grada Raba obavljati savjesno i odgovorno, i da ću
se u svom radu držati Ustava Republike Hrvatske, zakona i Statuta Grada Raba,
te da ću se zauzimati za svekoliki napredak Republike Hrvatske i Grada Raba«.
Predsjedatelj poslije pročitane prisege
proziva pojedinačno vijećnike, a vijećnik nakon što je izgovoreno njegovo ime i
prezime, ustaje i izgovara: »Prisežem«.
Poslije pročitane prisege vijećnici
pojedinačno pristupaju i potpisuju izjavu o davanju prisege.
Vijećnik koji nije bio nazočan na
konstituirajućoj sjednici, kao i zamjenik vijećnika, kad počinje obavljati
dužnost vijećnika, polaže prisegu na prvoj sjednici na kojoj je nazočan.
Članak
4.
U slučaju mirovanja mandata i prestanka
mandata vijećnika, vijećnika zamjenjuje zamjenik vijećnika.
Mirovanje mandata i prestanak mirovanja
mandata vijećnika propisani su zakonom i Statutom.
Vijećnika izabranog na stranačkoj listi,
zamjenjuje kandidat s dotične liste koji nije izabran, a kojeg odredi politička
stranka.
Vijećnika izabranog na kandidacijskoj listi
dviju ili više političkih stranaka zamjenjuje neizabrani kandidat s dotične
liste, a određuje ga politička stranka sukladno sporazumu, a kao sporazum nije
zaključen, političke stranke zamjenika određuju dogovorno. Ako se dogovor
političkih stranaka ne postigne, zamjenjuje ga prvi sljedeći neizabrani
kandidat s dotične liste.
Političke stranke su dužne o sklopljenom
sporazumu odnosno postignutom dogovoru obavijestiti upravno tijelo nadležno za
poslove predstavničkog i izvršnog tijela.
Vijećnika izabranog na kandidacijskoj listi
grupe birača zamjenjuje prvi sljedeći neizabrani kandidat s liste.
Ostavka se podnosi u pisanom obliku Mandatnoj
komisiji na način propisan odredbama Statuta Grada Raba i zakonom.
Članak
5.
Nakon dane prisege vijećnika, izbora
predsjednika Vijeća, članova Mandatne komisije i Komisije za izbor i
imenovanja, predsjednik Vijeća ili najmanje jedna trećina vijećnika mogu
predložiti dopunu dnevnog reda konstituirajuće sjednice.
III. PRAVA I DUŽNOSTI VIJEĆNIKA
Članak
6.
Prava i dužnosti vijećnika propisana su
Statutom Grada Raba.
Članak
7.
Pročelnici upravnih tijela dužni su vijećniku
pružiti obavijesti i uvide u materijal o temama koje su na dnevnom redu
sjednice Gradskog vijeća ili se pripremaju za sjednice Gradskog vijeća ili
radnog tijela čiji je član, kao i druge obavijesti koje su mu kao vijećniku
potrebne.
Vijećnik može zatražiti obavijesti i
objašnjenja od predsjednika Gradskog vijeća i predsjednika radnih tijela o radu
tijela kojima oni predsjedavaju.
Članak
8.
Upravno tijelo koje obavlja stručne poslove
za Gradsko vijeće dužno je pružiti pomoć vijećniku u obavljanju njegove
funkcije, a napose u izradi prijedloga koje on podnosi, u obavljanju poslova i
zadataka koje mu je povjerilo radno tijelo Gradskog vijeća odnosno da mu
osigura dopunsku dokumentaciju za pojedine teme ili predmete koji su na dnevnom
redu sjednice Gradskog vijeća ili radnih tijela, a može tražiti i stručne
obavijesti i objašnjenja radi potpunijeg upoznavanja i praćenja problema na
koje nailazi u obavljanju funkcije vijećnika.
Članak
9.
Vijećnici Gradskog vijeća mogu osnovati Klub
vijećnika prema stranačkoj pripadnosti i Klub nezavisnih vijećnika.
Klub vijećnika mora imati najmanje 3 člana.
Klubovi vijećnika obavezni su o svom
osnivanju obavijestiti predsjednika Gradskog vijeća, priložiti svoja pravila
rada, te podatke o članovima.
Predsjednik Gradskog vijeća brine da se
klubovima vijećnika osiguraju prostorni i drugi tehnički uvjeti za rad
(prostorije za sjednice, prijepis, umnožavanje i dostavu materijala i dr.).
IV. PRAVA I DUŽNOSTI PREDSJEDNIKA I
POTPREDSJEDNIKA GRADSKOG VIJEĆA
Članak
10.
Vijeće ima predsjednika i dva
potpredsjednika.
Predsjednika i potpredsjednike bira Gradsko
vijeće, javnim glasovanjem, na prijedlog Komisije za izbor i imenovanja ili na
prijedlog najmanje jedne trećine vijećnika Gradskog vijeća, većinom glasova
svih vijećnika.
Predsjednik i jedan potpredsjednik bira se iz
reda predstavničke većine, a drugi potpredsjednik iz reda predstavničke
manjine, na njihov prijedlog.
Prijedlog vijećnika mora biti podnesen u
pisanom obliku i potvrđen potpisom vijećnika. Vijećnik može svojim potpisom
podržati prijedlog samo za jednog kandidata.
Članak
11.
Izbor predsjednika i potpredsjednika se
obavlja glasovanjem zasebno za svakog kandidata.
Ako prigodom glasovanja za izbor predsjednika
i potpredsjednika niti jedan kandidat ne dobije potrebnu većinu, glasovanje o
istim kandidatima se ponavlja.
Ako je za izbor predsjednika i
potpredsjednika bilo predloženo više od dva kandidata, u ponovljenom glasovanju
sudjeluju dva kandidata koji su dobili najviše glasova.
Ako su kandidati dobili isti broj glasova,
glasovanje o istim kandidatima se ponavlja.
Ako niti u ponovljenom glasovanju niti jedan
kandidat ne dobije potrebnu većinu, ponavlja se izborni postupak u cijelosti.
Između izabranih potpredsjednika Vijeća,
predsjednik Vijeća određuje prvog potpredsjednika, koji ga zamjenjuje u slučaju
njegove odsutnosti ili spriječenosti.
Članak
12.
Prava i dužnosti predsjednika Gradskog vijeća
propisana su Statutom Grada Raba i ovim Poslovnikom.
Članak
13.
Predsjednik Gradskog vijeća prema potrebi,
saziva međustranački kolegij koji se sastoji od predsjednika klubova vijećnika.
Članak
14.
Predsjedniku Gradskog vijeća u pripremanju i
organiziranju sjednice Gradskog vijeća pomaže stručna služba koja obavlja
poslove za Gradsko vijeće.
V. RADNA TIJELA
Članak
15.
Radna tijela Gradskog vijeća osnovana
Statutom Grada su:
1.Mandatna komisija,
2.Komisija za izbor i imenovanja,
3.Komisija za statutarno- pravna pitanja,
4.Komisija za suradnju s gradovima i općinama
i međunarodnu suradnju
5.Komisija za obilježavanje obljetnica,
pripremu proslava i kulturnih manifestacija i za društvena priznanja
6.Komisija za mjesnu samoupravu
Pored radnih tijela navedenih u stavku l.
ovog članka, Gradsko vijeće posebnom odlukom osniva i druga radna tijela u
svrhu priprema odluka iz djelokruga Gradskog vijeća.
Predsjednik radnog tijela bira se u pravilu
između vijećnika, a članovi iz reda vijećnika, te znanstvenih, stručnih i
drugih javnih osoba, na prijedlog Komisije za izbor i imenovanja, uz prethodni poziv političkim strankama koje
imaju vijećnike da dostave svoje prijedloge.
O prijedlogu kandidata za predsjednika i
članove radnih tijela glasuje se u cjelini.
Članak
16.
Mandatnu komisiju čine predsjednik i dva
člana.
Mandatna komisija bira se na konstituirajućoj
sjednici Gradskog vijeća iz reda vijećnika.
Mandatna komisija na konstituirajućoj
sjednici obavještava Gradsko vijeće o provedenim izborima za Gradsko vijeće i
imenima izabranih vijećnika, temeljem objavljenih rezultata nadležnog izbornog
povjerenstva o provedenim izborima.
Mandatna komisija obavještava Gradsko vijeće
o podnesenim ostavkama na vijećničku dužnost te o zamjenicima vijećnika koji
umjesto njih počinju obavljati vijećničku dužnost.
Obavještava Gradsko vijeće o mirovanju
mandata vijećnika po sili zakona, o mirovanju mandata iz osobnih razloga i o
mirovanju mandata zbog obnašanja nespojive dužnosti te o zamjeniku vijećnika
koji umjesto njega počinje obavljati vijećničku dužnost.
Mandatna komisija obavještava Gradsko vijeće
o prestanku mirovanja mandata vijećnika.
Članak
17.
Komisiju za izbor i imenovanja, čine
predsjednik i četiri člana.
Komisiju za izbor i imenovanja bira se na
prvoj sjednici Gradskog vijeća iz redova vijećnika Gradskog vijeća.
Komisija za izbor i imenovanja predlaže izbor
i imenovanje predsjednika i potpredsjednika Vijeća, priprema i predlaže Vijeću
izbor i razrješenje predsjednika i članova radnih tijela, predlaže izbor,
imenovanja i razrješenja i opoziv predstavnika Vijeća u određena tijela i
pravne osobe, obavlja druge poslove određene ovim Poslovnikom i aktima Vijeća.
Članak
18.
Komisiju za statutarno - pravna pitanja čine
predsjednik i četiri člana.
Predsjednik i članovi komisije biraju se iz
redova vijećnika, te znanstvenih, stručnih i drugih javnih osoba.
Komisija za statutarno pravna pitanja
razmatra pitanja važna za razvoj lokalne samouprave i ustrojstvo Grada Raba te
sudjeluje u izradi Statuta i poslovnika, utvrđuje prijedlog Statuta, poslovnika
i statutarne odluke, daje mišljenja gleda primjene statutarnih i poslovničkim
odredba te obavlja i druge poslove određene Statutom, poslovnikom i odlukama
Vijeća.
Članak
19.
Komisija za suradnju s gradovima i općinama i
međunarodnu suradnju ima predsjednika i četiri člana.
Predsjednik i članovi komisije biraju se iz
redova vijećnika, te znanstvenih, stručnih i drugih javnih osoba.
Komisija za suradnju s gradovima i općinama i
međunarodnu suradnju razmatra pitanja suradnje Grada Raba s drugim gradovima i
općinama u Republici Hrvatskoj, te s gradovima i općinama u drugim zemljama u
cilju unapređenja gospodarskog, kulturnog i socijalnog razvitka Grada Raba.
Članak
20.
Komisija za obilježavanje obljetnica, pripremu
proslava i kulturnih manifestacija i za društvena priznanja ima predsjednika i
četiri člana.
Predsjednik i članovi komisije biraju se iz
redova vijećnika, te znanstvenih, stručnih i drugih javnih osoba.
Komisija utvrđuje programe obilježavanja
obljetnica, proslava i kulturnih manifestacija tijekom godine povodom državnih
blagdana, vjerskih blagdana i blagdana lokalnog obilježja, vrši pripreme i
sudjeluje u realizaciji tih programa i u tom smislu surađuje sa sudionicima i
tijelima gradske uprave, predlaže Vijeću osobe za dodjelu javnih priznanja
Grada Raba, a u skladu sa Statutom Grada Raba i posebnom odlukom.
Članak
21.
Komisija za mjesnu samoupravu ima
predsjednika i četiri člana
Predsjednik i članovi komisije biraju se iz
redova vijećnika, te znanstvenih, stručnih i drugih javnih osoba.
Komisija daje inicijativu za reorganiziranje
osnovanih mjesnih odbora u smislu njihovog teritorijalnog preustroja, te
osnivanje novih mjesnih odbora a obavlja i druge poslove od važnosti za razvoj
mjesne samouprave.
Članak
22.
Mandat predsjednika i članova radnih tijela
traje do isteka mandata saziva Vijeća.
Članak
23.
Predsjednik radnog tijela organizira rad
radnog tijela, predlaže dnevni red i predsjedava sjednicama radnog tijela.
Sjednicu radnog tijela saziva predsjednik na
vlastiti poticaj, a dužan ju je sazvati na osnovu zaključka Vijeća ili ako to
naloži predsjednik Vijeća ili većina članova radnog tijela, uz navođenje
pitanja koje treba razmotriti na sjednici.
Ako sjednicu ne sazove predsjednik radnog
tijela kada je to obvezan učiniti, sjednicu radnog tijela sazvat će predsjednik
Vijeća.
U slučaju spriječenosti ili odsutnosti
predsjednika, sjednicom radnog tijela predsjeda član radnog tijela kojeg za to
ovlasti predsjednik.
Članak
24.
Radno tijelo radi na sjednicama.
Sjednica radnog tijela može se održati ako
sjednici prisustvuje većina svih članova radnog tijela.
Radno tijelo odlučuje većinom glasova
nazočnih članova.
Glasovanje na sjednici radnog tijela je
javno, osim ako radno tijelo ne odluči drugačije.
O radu na sjednici vodi se zapisnik kojeg
potpisuje predsjednik radnog tijela i zapisničar.
Članak
25.
U radu sjednice radnog tijela sudjeluje
predstavnik gradske uprave kada se na sjednici razmatraju pitanja iz njegova
djelokruga.
O zaključcima donesenim na sjednici radnog
tijela predsjednik radnog tijela izvještava predsjednika Vijeća, gradonačelnika
i predlagatelja.
Administrativne poslove za radna tijela
obavljaju stručne službe Grada.
VI. ODNOS GRADSKOG VIJEĆA I GRADONAČELNIKA
Članak
26.
Gradonačelnik i zamjenik gradonačelnika na
prvoj sjednici Gradskog vijeća polažu prisegu ispred vijećnika kao izabranih
predstavnika građana.
Predsjednik Gradskog vijeća čita prisegu
sljedeće sadržaja: »Prisežem svojom čašću da ću dužnost
gradonačelnika/zamjenika gradonačelnika Grada Raba obavljati savjesno i
odgovorno i da ću se u svom radu držati Ustava Republike Hrvatske, zakona i
Statuta Grada Raba, te da ću se zauzimati za svekoliki napredak Republike Hrvatske
i Grada Raba«.
Predsjednik Gradskog vijeća poslije pročitane
prisege proziva pojedinačno gradonačelnika i zamjenika, a gradonačelnik i
zamjenik nakon što je izgovoreno njihovo ime i prezime, ustaju i izgovaraju:
»Prisežem«. Poslije pročitane prisege, gradonačelnik i zamjenik gradonačelnika
pristupaju i potpisuju izjavu o davanju prisege.
Članak
27.
Gradonačelnik i zamjenik prisustvuju
sjednicama Gradskog vijeća.
Gradonačelnik određuje izvjestitelja za točke
dnevnog reda koje su po njegovu prijedlogu uvrštene u dnevni red sjednice
Gradskog vijeća.
Članak
28.
Izvjestitelj nazočan na sjednicama Gradskog
vijeća i radnih tijela Gradskog vijeća sudjeluje u njihovom radu, iznosi
stajališta gradonačelnika, daje obavijesti i stručna objašnjenja, te
obavještava gradonačelnika o stajalištima i mišljenjima Gradskog vijeća odnosno
radnih tijela.
Ako na raspravi nije nazočan ovlašteni
izvjestitelj, Gradsko vijeće ili radno tijelo može, smatra li da je prisutnost
izvjestitelja nužna, raspravu o toj temi prekinuti ili odgoditi.
Članak
29.
O sazvanim sjednicama predsjednik Gradskog
vijeća i predsjednici radnih tijela Gradskog vijeća izvješćuju gradonačelnika i
izvjestitelje najkasnije 8 dana prije dana održavanja sjednice.
Članak
30.
Način i postupak pokretanja opoziva gradonačelnika
propisan je Statutom Grada Raba i zakonom.
VII. AKTI VIJEĆA
Članak
31.
Odluke i druge akte (u daljnjem tekstu: akti)
koje Gradsko vijeće donosi na temelju prava i ovlaštenja utvrđenih zakonom i
Statutom potpisuje predsjednik Vijeća.
Članak
32.
Na izvornike odluka i drugih akata Gradskog
vijeća stavlja se pečat Gradskog vijeća.
Pod izvornikom odluka odnosno drugih akata
Gradskog vijeća podrazumijeva se onaj tekst odluke odnosno drugog akta koji je
usvojen na sjednici Gradskog vijeća.
Izvornici akata Gradskog vijeća čuvaju se u
pismohrani Grada.
Članak
33.
Statut, odluke i drugi opći akti Gradskog
vijeća, odluka o izboru, imenovanju i razrješenju osoba koje bira ili imenuje
Gradsko vijeće objavljuju se u »Službenim novinama« Primorsko-goranske županije
i na web stranicama Grada.
O objavljivanju akata iz stavka 1. ovog
članka, brine se stručna služba koje obavlja stručne poslove za Gradsko vijeće.
Članak
34.
Ovlašteni predlagatelji akata koje donosi
Gradsko vijeće jesu: vijećnici, klub vijećnika, gradonačelnik, zamjenik
gradonačelnika i radna tijela Gradskog vijeća, osim ako je zakonom propisano da
pojedini prijedlog mogu podnijeti samo određena tijela.
Građani imaju pravo predlagati Gradskom
vijeću donošenje određenog akta ili rješavanja određenog pitanja iz djelokruga
Gradskog vijeća.
Gradsko vijeće raspravlja o prijedlogu iz
stavka 2. ovog članaka, ako prijedlog potpisom podrži najmanje 10% birača
upisanih u popis birača Grada.
Gradsko vijeće dužno je dati odgovor
podnositeljima iz stavka 2. ovog članak najkasnije u roku od 3 mjeseca od
prijema prijedloga.
Članak
35.
Ako predsjednik Gradskog vijeća utvrdi da
podneseni prijedlozi akata nisu sastavljeni u skladu s odredbama ovog
Poslovnika, zatražit će od predlagatelja da u određenom roku postupi i uskladi
prijedlog akta s odredbama ovog Poslovnika.
Za vrijeme dok predlagatelj, odnosno
podnositelj akta ne otkloni nedostatak akta, smatrat će se da ne teku rokovi za
razmatranje akata utvrđeni ovim Poslovnikom, a ako nedostaci ne budu otklonjeni
u roku od 15 dana od poziva da se prijedlog akta uskladi, smatrat će se da akt
i nije upućen Gradskom vijeću.
Ukoliko je prijedlog odluke skinut s dnevnog
reda ili odluka nije donesena na Gradskom vijeću, može se ponovno staviti na
dnevni red po isteku roka od 3 mjeseca, osim ako Gradsko vijeće ne odluči
drukčije.
Članak
36.
Postupak donošenja akta pokreće se
prijedlogom akta.
Prijedlog akta sadrži pravnu osnovu za
donošenje, tekst prijedloga akta s obrazloženjem, tekst odredaba važećeg akta
koji se mijenja odnosno dopunjuje. Uz prijedlog akta može se podnijeti i
odgovarajuća dokumentacija.
Prije rasprave o prijedlogu akta na sjednici
Vijeća, prijedlog može razmotriti radno tijelo u čijem su djelokrugu pitanja
koja se uređuju aktom.
O prijedlogu za donošenje akta Vijeće će
raspraviti najkasnije u roku od 1 mjesec od dana podnošenja prijedloga
predsjedniku Vijeća.
Očitovanje radnog tijela dostavlja se
predsjedniku Vijeća, koji ga dostavlja predlagatelju, vijećnicima i
gradonačelniku.
Predlagatelj akta odnosno njegov predstavnik
može na početku rasprave podnijeti uvodno usmeno izlaganje i kratko dopunsko
obrazloženje prijedloga, a ako se predlaže da opći akt stupi na snagu danom
objave, dužan je posebno obrazložiti opravdanost ranijeg stupanja na snagu.
Predlagatelj akta ima pravo uzimati riječ u
tijeku rasprave, davati objašnjenja, iznositi svoja mišljenja i izjašnjavati se
o podnesenim amandmanima i o izraženim mišljenjima i primjedbama.
Gradonačelnik može tražiti riječ u tijeku
rasprave o aktu i kada on nije predlagatelj. Ista prava ima i izvjestitelj
radnog tijela i Komisija za statutarno - pravna pitanja.
Članak
37.
Ako dva ili više predlagatelja upute posebne
prijedloge akata kojima se uređuje isto područje, predsjednik Gradskog vijeća
pozvat će predlagatelje da objedine prijedloge akata u jedan prijedlog.
Ako se ne postigne dogovor, predsjednik
Gradskog vijeća će unijeti prijedloge akata u prijedlog dnevnog reda sjednice
Gradskog vijeća redoslijedom kojim su dostavljeni.
Članak
38.
Uvodno izlaganje i dopunsko obrazloženje
prijedloga akta može trajati najduže 5 minuta, a za prijedlog proračuna i
prijedlog prostornog plana 15 minuta.
Gradsko vijeće može posebnom odlukom odobriti
i duže trajanje uvodnog izlaganja i obrazloženja od propisanog stavkom 1. ovog
članka.
Članak
39.
Prijedlog za izmjenu ili dopunu prijedloga
akta podnosi se u pravilu pisano u obliku amandmana, uz obrazloženje najkasnije
dan prije održavanja sjednice.
Ako se prijedlog općeg akta mijenja ili se
dopunjuje opći akt, amandmani se mogu podnositi samo na članke obuhvaćene
predloženim izmjenama i dopunama.
Amandman se upućuje predsjedniku Gradskog
vijeća, a predsjednik Gradskog vijeća ga prije odlučivanja dostavlja vijećnicima,
predlagatelju akta i gradonačelniku, ukoliko on nije predlagatelj.
Pravo na podnošenje amandmana imaju ovlašteni
predlagatelji akata iz članka 34. ovog Poslovnika.
Članak
40.
Iznimno, ako se većina prisutnih vijećnika s
tim složi, vijećnik može podnijeti amandman i usmeno, na sjednici, u tijeku
rasprave.
Predlagatelj akta može podnositi amandmane
sve do zaključenja rasprave.
Gradonačelnik može do zaključenja rasprave
podnositi amandmane i na prijedlog akta i kada nije predlagatelj.
Članak
41.
Ako su podneseni amandmani takve naravi da
bitno mijenjaju ili odstupaju od podnesenog prijedloga akta, Gradsko vijeće
može odlučiti da se rasprava odgodi kako bi se vijećnicima ostavilo dovoljno
vremena za pripremu prije odlučivanja.
Iz razloga navedenih u stavku l. ovog članka,
glasovanje o amandmanima će se odgoditi ako to zatraži gradonačelnik, neovisno
da li je on predlagatelj.
Članak
42.
O amandmanima se izjašnjava predlagatelj i
gradonačelnik, neovisno da li je on predlagatelj akta ili ne.
Izjašnjavanje prema stavku l. ovog članka je
u pravilu usmeno i iznosi se tijekom rasprave, neposredno prije glasovanja o
pojedinim ili svim amandmanima.
Članak
43.
Amandman koji je podnesen u roku postaje
sastavnim dijelom konačnog prijedloga akta i o njemu se odvojeno ne glasuje:
-ako ga je podnio predlagatelj akta,
-ako ga je podnijela Komisija za statutarno -
pravna pitanja i s njim se suglasio predlagatelj akta,
-ako ga je podnio vijećnik ili radno tijelo i
s njim se suglasio predlagatelj akta.
Članak
44.
Ako konačni prijedlog akta nije podnio
gradonačelnik, o amandmanu na prijedlog s kojim se nije suglasio gradonačelnik,
se glasuje odvojeno.
Amandman prihvaćen na sjednici Gradskog
vijeća postaje sastavni dio konačnog prijedloga akta o kojem se odlučuje.
Članak
45.
O amandmanima se glasuje prema redoslijedu
članaka konačnog prijedloga akta na koje se odnose.
Ako je na jedan članak konačnog prijedloga
akta podneseno više amandmana, najprije se glasuje o amandmanu koji najviše
odstupa od predloženog rješenja i prema tom kriteriju dalje o ostalim
amandmanima.
Nakon provedene rasprave i odlučivanja o
amandmanima, odlučuje se o donošenju akta.
VIII. DONOŠENJE AKTA PO HITNOM POSTUPKU
Članak
46.
Iznimno, akt se može donijeti po hitnom
postupku samo ako to zahtijevaju osobito opravdani razlozi ili ako bi ne
donošenje takvog akta u određenom roku moglo uzrokovati znatniju štetu za Grad.
Za donošenje akata po hitnom postupku ne
primjenjuju se propisani rokovi utvrđeni u članku 35. ovog Poslovnika.
Uz prijedlog akta da se akt donese po hitnom
postupku podnosi se prijedlog akta, a ako prijedlog podnosi vijećnik, tada mora
imati pisanu podršku od najmanje jedne trećine svih vijećnika.
Prijedlog za donošenje akta po hitnom
postupku podnosi se predsjedniku Gradskog vijeća najkasnije dan prije
održavanja sjednice Gradskog vijeća.
Predsjednik Gradskog vijeća bez odlaganja
upućuje prijedlog da se akt donese po hitnom postupku vijećnicima, te
gradonačelniku, ako on nije predlagatelj.
Članak
47.
Kada se podnosi prijedlog akta po hitnom
postupku prethodno se glasuje bez rasprave o opravdanosti razloga za hitan
postupak i uvrštavanja u dnevni red sjednice, a potom se raspravlja i odlučuje
o aktu.
Članak
48.
Na predloženi akt koji se donosi po hitnom
postupku mogu se podnositi amandmani do zaključenja rasprave.
O postupku s amandmanima iz stavka 1. ovog
članka primjenjuju se odredbe ovog Poslovnika koje se odnose na prijedloge
akata koji se donose u redovnom postupku.
X. DONOŠENJE PRORAČUNA I GODIŠNJEG OBRAČUNA
PRORAČUNA GRADA
Članak
49.
Prijedlog proračuna, projekciju proračuna za
sljedeće dvije proračunske godine i godišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna
Grada podnosi gradonačelnik kao jedini ovlašteni predlagatelj na način i u
rokovima propisanim zakonom.
Gradonačelnik može podneseni prijedlog
proračuna povući i nakon glasovanja o amandmanima, a prije glasovanja o
proračunu u cjelini.
Ako se proračun za narednu godinu ne može
donijeti prije početka godine za koju se donosi, a gradonačelnik ne predloži
privremeno financiranje, jedna trećina vijećnika ima pravo predložiti donošenje
odluke o privremenom financiranju.
Članak
49.a
Ako se u zakonom određenom roku ne donese
proračun odnosno odluka o privremenom financiranju, na prijedlog središnjeg tijela državne uprave nadležnog za lokalnu
i područnu (regionalnu) samoupravu Vlada Republike Hrvatske istovremeno
raspušta Gradsko vijeće i razrješuje gradonačelnika i njegovog zamjenika te
imenuje povjerenika i raspisuje prijevremene izbore sukladno posebnom zakonu.
Članak
50.
Proračun i godišnji izvještaj o izvršenju
proračuna donose se većinom glasova svih vijećnika.
XI. VIJEĆNIČKA PITANJA
Članak
51.
Vijećnici mogu postavljati vijećnička pitanja
gradonačelniku, zamjeniku gradonačelnika i pročelnicima upravnih tijela u svezi
poslova iz njihovog djelokruga rada.
Pitanja se postavljaju na sjednici Gradskog
vijeća prije prelaska na rad po dnevnom redu usmeno ili u pisanom obliku
posredstvom predsjednika Gradskog vijeća, a vijećnik je dužan navesti kome ga
upućuje.
Vijećnik ima pravo postaviti najviše dva
vijećnička pitanja. Pravo postavljanja vijećničkog pitanja ima i klub
vijećnika, s time da može postaviti samo jedno pitanje.
Odgovori na vijećnička pitanja daju se na
samoj sjednici, a ukoliko to nije moguće, moraju se navesti razlozi zbog kojih
se ne može dati odgovor na samoj sjednici.
U slučaju nemogućnosti davanja odgovora na
samoj sjednici vijećniku će se za slijedeću sjednicu dostaviti odgovor u
pisanoj formi.
Ako je vijećnik nezadovoljan odgovorom može
zatražiti dostavu pisanog odgovora. Pisani odgovor daje se najkasnije na
sljedećoj sjednici.
Ukupno trajanje postavljanja pitanja i
davanja odgovora na njih može trajati najviše 1 sat.
Gradonačelnik, zamjenik gradonačelnika
odnosno pročelnici dostavljaju pisani odgovor vijećniku posredovanjem
predsjednika Gradskog vijeća. Predsjednik Gradskog vijeća upućuje pisani
odgovor svim vijećnicima.
Članak
52.
Pitanja koja vijećnici postavljaju
gradonačelniku, zamjeniku odnosno pročelnicima upravnih tijela kao i odgovor na
ta pitanja moraju biti jasni, precizni i kratki, a mogu ukazivati na prijedlog
mogućih mjera koje se odnose na postavljeno pitanje.
Ako smatra da postavljeno pitanje nije u
skladu s odredbama ovog Poslovnika, predsjednik Gradskog vijeća će uputiti
vijećnika na to i pozvati ga da svoje pitanje uskladi s tim odredbama.
Ako vijećnik ne uskladi svoje pitanje s
odredbama ovog Poslovnika, predsjednik Gradskog vijeća neće to pitanje uputiti
tijelu ili osobi kojemu je namijenjeno i o tome će obavijestiti vijećnika.
Članak
53.
Ako bi se odgovor odnosio na pitanje koje
predstavlja profesionalnu tajnu, gradonačelnik, zamjenik gradonačelnika odnosno
pročelnik može predložiti da se odgovori neposredno vijećniku ili na sjednici
Gradskog vijeća bez prisutnosti javnosti, ili na zatvorenoj sjednici radnog
tijela čiji djelokrug rada je to pitanje.
Članak
54.
Nakon primljenog odgovora vijećnik može na
sjednici Gradskog vijeća iznijeti mišljenje o odgovoru i postaviti dopunsko
pitanje koje se može odnositi isključivo na pojašnjenje dobivenog odgovora.
Vijećnik koji nije bio nazočan na sjednici na
kojoj je predsjednik Gradskog vijeća obavijestio Gradsko vijeće o pitanju koje
je bilo postavljeno i dobivenom odgovoru, može pisano dostaviti mišljenje ili
postaviti dopunsko pitanje.
XII. PODNOŠENJE IZVJEŠĆA GRADONAČELNIKA
Članak
55.
Gradonačelnik podnosi izvješće o svom radu u
skladu s odredbama Statuta Grada Raba.
Članak
56.
Prijedlog za traženje izvješća od
gradonačelnika o pojedinim pitanjima iz njegovog djelokruga može podnijeti
najmanje jedna trećina vijećnika.
Prijedlog se podnosi u pisanom obliku i mora
biti potpisan od svih vijećnika koji predlažu donošenje zaključka o traženju
izvješća gradonačelnika. U prijedlogu mora biti jasno postavljeno, formulirano
i obrazloženo pitanje o kojem se traži izvješće.
Članak
57.
Predsjednik Gradskog vijeća stavlja prijedlog
za traženje izvješća na dnevni red prve iduće sjednice Gradskog vijeća koja se
održava nakon primitka prijedloga, ali ne prije nego što protekne 15 dana od
dana primitka.
Članak
58.
Predstavnik vijećnika koji su podnijeli
prijedlog za traženje izvješća ima pravo na sjednici Gradskog vijeća izložiti i
obrazložiti prijedlog.
Gradonačelnik ima pravo na sjednici usmeno se
očitovati na podneseni prijedlog.
Članak
59.
Raspravu o izvješću gradonačelnika Gradsko
vijeće može završiti utvrđivanjem stajališta o pitanju koje je zahtjevom za
podnošenjem izvješća pokrenuto ili donošenjem zaključka kojim se od
gradonačelnika traži izvršavanje općih akata Gradskog vijeća.
Članak
60.
Vijećnici koji su podnijeli prijedlog za
traženje izvješća gradonačelnika mogu prijedlog povući najkasnije prije
odlučivanja o prijedlogu.
Ako prijedlog za traženje izvješća
gradonačelnika nije usvojen, prijedlog za traženje izvješća o bitno podudarnom
pitanju ne može se ponovno postaviti prije proteka roka od 6 mjeseci od dana od
kada je Gradsko vijeće donijelo zaključak kojim ne prihvaća prijedlog za
traženje izvješća od gradonačelnika.
XIII. RED NA SJEDNICI
l. Sazivanje sjednice
Članak
61.
Sjednicu Gradskog vijeća saziva predsjednik
Gradskog vijeća po potrebi, najmanje jednom u tri mjeseca.
Predsjednik Gradskog vijeća je dužan sazvati
sjednicu Gradskog vijeća na obrazloženi prijedlog najmanje jedne trećine
vijećnika ili na prijedlog gradonačelnika, u roku od 15 dana od dana primitka
zahtjeva. Prijedlog mora biti predan u pisanom obliku i potpisan od vijećnika,
odnosno gradonačelnika.
Sjednice Gradskog vijeća traju dok se ne
iscrpi utvrđeni dnevni red.
Ukoliko predsjednik Gradskog vijeća ne sazove
sjednicu u roku iz stavka 2. ovog članka, sjednicu će sazvati gradonačelnik u
roku od 8 dana.
Nakon proteka rokova iz stavka 2. i 4. ovog
članka sjednicu Gradskog vijeća može na zahtjev jedne trećine vijećnika,
sazvati čelnik središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove lokalne i
područne (regionalne) samouprave. Zahtjev vijećnika mora biti predan u pisanom
obliku i potpisan od vijećnika.
Sjednica sazvana na način propisan stavcima
2.,4. i 5. ovog članka mora se održati u roku od 15 dana od dana sazivanja.
Sjednica sazvana protivno odredbama ovog članka
smatra se nezakonitom, a doneseni akti ništavima.
Članak
62.
Sjednice vijeća sazivaju se pisanim pozivom,
a samo u izuzetno hitnim slučajevima i na drugi način.
Poziv za sjednicu sa materijalima koji se
odnose na prijedlog dnevnog reda dostavlja se vijećnicima 8 dana prije
održavanja sjednice. Samo iz osobito opravdanih razloga ovaj rok se može
skratiti.
Poziv i materijal za sjednicu se mogu
dostaviti i elektroničkim putem.
O drugačijem načinu sazivanja sjednice i
opravdanosti razloga za sazivanje sjednice u kraćem roku odlučuje predsjednik
Gradskog vijeća.
Materijali za sjednicu Gradskog vijeća
dostavljaju se vijećnicima, gradonačelniku, zamjeniku gradonačelnika,
pročelnicima upravnih tijela i sredstvima javnog priopćavanja, a prema potrebi
i predsjednicima vijeća mjesnih odbora na području Grada Raba.
2. Dnevni red
Članak
63.
Dnevni red sjednice Gradskog vijeća predlaže
predsjednik Gradskog vijeća u pozivu za sjednicu.
Predsjednik Gradskog vijeća sve prijedloge
sastavljene na način propisan ovim Poslovnikom i dostavljene prije upućivanja
pisanog poziva za sjednicu Gradskog vijeća uvrštava u prijedlog dnevnog reda
sjednice.
Članak
64.
Dnevni red sjednice Gradskog vijeća utvrđuje
se u pravilu na početku sjednice.
Prilikom utvrđivanja dnevnog reda predsjednik
Gradskog vijeća i ovlašteni predlagatelji mogu predložiti dopunu dnevnog reda
ili da se pojedini predmet izostavi iz dnevnog reda. Ako se predlaže dopuna
dnevnog reda, vijećnicima se uz prijedlog za dopunu daje i materijal po
predloženoj dopuni.
Prije glasovanja o prijedlogu izmjene dnevnog
reda, predlagatelj ima pravo prijedlog obrazložiti.
O izmjeni dnevnog reda se glasuje bez
rasprave.
Prilikom utvrđivanja dnevnog rada najprije se
odvojeno odlučuje o prijedlogu da se pojedini predmet izostavi, zatim da se
dnevni red dopuni pojedinim predmetom, a nakon toga se odlučuje o hitnosti
postupka.
O prijedlogu dnevnog reda glasuje se »Za« ili
»Protiv« većinom glasova prisutnih vijećnika.
Nakon što je utvrđen dnevni red sjednice
sukladno odredbama ovog Poslovnika, predsjednik Gradskog vijeća objavljuje
utvrđeni dnevni red.
Prije prelaska na dnevni red usvaja se
zapisnik s prethodne sjednice.
Članak
65.
Tijekom sjednice može se, iz opravdanih
razloga, promijeniti redoslijed rasprave o pojedinom predmetu utvrđenog dnevnog
reda.
Predlagatelj čiji je predmet uvršten u
prijedlog dnevnog reda, može odustati od svog prijedloga i nakon što je dnevni
red utvrđen. U tom slučaju smatra se da je odgovarajuća točka skinuta s dnevnog
reda sjednice i smatra se da prijedlog nije podnijet.
Članak
66.
Ovlašteni predlagatelj ne može ponoviti
prijedlog akta bitno podudarnog sadržaja koji nije uvršten u dnevni red
Gradskog vijeća na način propisan člankom 35. ovog Poslovnika prije proteka
roka od 3 mjeseca od dana odlučivanja Gradskog vijeća o dnevnom redu.
3. Predsjedavanje i sudjelovanje
Članak
67.
Sjednici Gradskog vijeća predsjedava
predsjednik Gradskog vijeća, a u njegovoj odsutnosti ili spriječenosti jedan od
potpredsjednika kojeg odredi predsjednik Gradskog vijeća.
Članak
68.
Sjednici mogu, kao gosti, prisustvovati svi
oni koje je pozvao predsjednik Gradskog vijeća.
Nitko ne može govoriti na sjednici prije nego
što zatraži i dobije riječ od predsjednika Gradskog vijeća.
Prijave za govor primaju se čim se otvori
rasprava.
Govornika može opomenuti na red ili prekinuti
u govoru samo predsjednik Gradskog vijeća.
Predsjednik Gradskog vijeća se brine da
govornik ne bude ometan ili spriječen u svom govoru.
Članak
69.
Predsjednik Gradskog vijeća daje vijećnicima
riječ po redoslijedu kojim su se prijavili.
Vijećniku koji želi govoriti o povredi
Poslovnika ili o povredi utvrđenog dnevnog reda, predsjednik daje riječ čim je
ovaj zatraži. Govor tog vijećnika ne može trajati duže od tri minute.
Predsjednik je dužan poslije iznesenog
prigovora dati objašnjenje o povredi Poslovnika odnosno utvrđenog dnevnog reda.
Ako vijećnik nije zadovoljan danim objašnjenjem o tome se odlučuje na sjednici
bez rasprave.
Ako vijećnik zatraži riječ da bi ispravio
navod za koji drži da je netočno izložen i koji je bio povod nesporazuma ili
koji zahtijeva objašnjenje, predsjednik će mu dati riječ čim završi govor ovog
koji je to izazvao. Vijećnik se u svom govoru mora ograničiti na ispravak odnosno
objašnjenje, a njegov govor ne može trajati duže od dvije minute.
Članak
70.
Govornik može govoriti samo o temi o kojoj se
raspravlja i prema utvrđenom dnevnom redu.
Ako se govornik udalji od predmeta dnevnog
reda, govori, a nije dobio odobrenje predsjednika, svojim upadicama ili na
drugi način ometa govornika ili u svom govoru grubo vrijeđa osobe koje
sudjeluju u radu Gradskog vijeća, predsjednik Gradskog vijeća će ga opomenuti.
Ako govornik i poslije opomene nastavi sa
ponašanjem zbog kojeg mu je opomena izrečena, predsjednik Gradskog vijeća će mu
oduzeti riječ, a po potrebi i udaljiti ga sa sjednice.
Ako vijećnik odbije napustiti sjednicu u
slučaju iz stavka 3. ovog članka, predsjednik Gradskog vijeća će utvrditi da je
vijećnik udaljen sa sjednice i da se ne broji prilikom glasovanja.
Ako predsjednik vijeća ne može održati red na
sjednici na način propisan ovim Poslovnikom, odredit će prekid sjednice, koja
će se nastaviti kad se za to steknu uvjeti.
Članak
71.
Na sjednici Gradskog vijeća se može odlučiti
da govornik o istoj temi može govoriti samo jedanput.
Vijećnik u raspravi u pravilu može govoriti
najdulje pet minuta.
Iznimno zbog važnosti teme, Gradsko vijeće
može odlučiti da pojedini vijećnik može govoriti i dulje.
Nakon što završe svoj govor svi vijećnici
koji su se prijavili za govor u skladu s člankom 68. ovog Poslovnika, mogu
ponovno zatražiti riječ i tada mogu govoriti još najviše tri minute, neovisno o
tome da li su ranije govorili o toj temi.
4. Tijek sjednice
Članak
72.
Nakon otvaranja sjednice, a prije utvrđivanja
dnevnog reda predsjednik Gradskog vijeća utvrđuje nazočnost vijećnika.
Vijećnik koji neće prisustvovati sjednici
Gradskog vijeća o tome obavještava predsjednika Gradskog vijeća ili stručnu
službu koja obavlja stručne poslove za Gradsko vijeće.
Ako predsjednik Gradskog vijeća utvrdi da
sjednici nije nazočan dovoljan broj vijećnika odlaže sjednicu za određeni dan i
sat.
Sjednica će se prekinuti i odložiti i u
slučaju kada se za vrijeme sjednice utvrdi da nema nazočnosti većine vijećnika.
O odgodi sjednice pismeno će se izvijestiti
odsutni vijećnici.
Utvrđivanje broja nazočnih vijećnika
predsjednik Gradskog vijeća će provesti i u tijeku sjednice, na zahtjev
vijećnika čiji prijedlog podrži jedna trećina vijećnika.
5. Odlučivanje
Članak
73.
Za donošenje akata na sjednici Gradskog
vijeća, potrebna je nazočnost većine vijećnika, osim u slučajevima kada je ovim
Poslovnikom drugačije određeno.
Članak
74.
Gradsko vijeće donosi akte većinom danih
glasova, ukoliko je na sjednici Gradskog vijeća nazočna većina vijećnika, osim
ako zakonom, Statutom Grada ili ovim Poslovnikom nije drugačije određeno.
Većinom glasova svih vijećnika, Gradsko
vijeće donosi slijedeće akte:
-Statut Grada Raba,
-Poslovnik Gradskog vijeća Grada Raba,
-proračun,
-godišnji izvješće o izvršenju proračuna,
-odluku o izboru i razrješenju predsjednika i
potpredsjednika Vijeća,
-odluku o raspisivanju referenduma o
pitanjima iz samoupravnog djelokruga utvrđenih Statutom Grada Raba,
-sve dokumente prostornog uređenja Grada
Raba.
6. Glasovanje
Članak
75.
Glasovanje na sjednici je javno.
Gradsko vijeće može odlučiti da se o nekom
pitanju glasuje tajno.
Javno glasovanje provodi se dizanjem ruku.
Glasovanje dizanjem ruku provodi se na način
da predsjednik Gradskog vijeća prvo poziva vijećnike da se izjasne tko je »za«
prijedlog, zatim tko je »protiv« prijedloga, odnosno da li se tko suzdržao od
glasovanja. Glasovi vijećnika koji su bili nazočni u vijećnici, a nisu
glasovali »za« niti »protiv« prijedloga i nisu se izjasnili da se suzdržavaju
od glasovanja, smatraju se suzdržanim glasovima.
Kod utvrđivanja dnevnog reda i usvajanja
zapisnika glasuje se »za« ili »protiv«.
Iznimno od odredbe stavka 4. ovog članka, ako
se prilikom glasovanja o amandmanu za njegovo prihvaćanje izjasni manje od
polovice nazočnih vijećnika, predsjednik Gradskog vijeća može odmah
konstatirati da je amandman odbijen.
Vijećnike proziva i glasove prebrojava
službenik nadležne stručne službe u čijoj je nadležnosti obavljanje stručnih
poslova za potrebe Gradskog vijeća.
Članak
76.
Predsjednik Gradskog vijeća objavljuje
rezultat glasovanja.
Na zahtjev vijećnika koji zatraži provjeru
glasovanja, predsjednik Gradskog vijeća nalaže brojanje i ponovno objavljuje
rezultat glasovanja.
Članak
77.
Tajno glasovanje provodi se glasačkim
listićima. Glasački listići su iste veličine, boje, oblika i ovjereni su
pečatom Gradskog vijeća.
Na glasačkom listiću prezimena kandidata
navedena su abecednim redom, a glasuje se na način da se zaokruži redni broj
ispred prezimena kandidata.
Ukoliko se glasuje o pojedinom prijedlogu ili
predmetu pitanje mora biti postavljeno jasno i precizno, a glasuje se »za«,
»protiv« i »suzdržan«.
Glasačke listiće priprema službenik iz članka
75. ovog Poslovnika. Predsjednik Gradskog vijeća može odrediti i određeni broj
vijećnika koji će mu pomagati kod tajnog glasovanja.
Članak
78.
Službenik ili vijećnik koji pomaže
predsjedniku Gradskog vijeća u provođenju tajnog glasovanja predaje vijećnicima
glasačke listiće.
Članak
79.
U slučaju ponovnog glasovanja sjednica se
prekida radi pripreme novih glasačkih listića.
Ponovno glasovanje provodi se istim postupkom
kao i prvo glasovanje.
Članak
80.
Vijećnik može glasovati samo jednim glasačkim
listićem i to osobno.
Nevažeći je nepopunjen listić, listić na
kojem su dopisana nova imena, odnosno glasački listić koji je tako popunjen da
se ne može sa sigurnošću utvrditi za koga ili što je vijećnik glasovao, kao i
listić na kojem je zaokružen veći broj kandidata od broja koji se bira.
Članak
81.
Nakon što su svi nazočni vijećnici predali
glasačke listiće i nakon što je predsjednik Gradskog vijeća objavio da je
glasovanje završeno, prelazi se na utvrđivanje rezultata glasovanja.
Rezultat glasovanja se utvrđuje na osnovi
predanih glasačkih listića.
Rezultat glasovanja utvrđuje predsjednik
Gradskog vijeća u prisutnosti službenika i vijećnika koji su mu pomagali kod
samog glasovanja.
Predsjednik Gradskog vijeća objavljuje
rezultate glasovanja na istoj sjednici na kojoj je provedeno tajno glasovanje.
XIV. IZBORI I IMENOVANJA
Članak
82.
Predsjednika i potpredsjednike Gradskog
vijeća bira i razrješava Gradsko vijeće na način i u postupku propisanim
Statutom Grada i ovim Poslovnikom.
Članak
83.
Potpredsjednici Gradskog vijeća pomažu u radu
predsjedniku Gradskog vijeća, te obavljaju poslove iz njegovog djelokruga za
koje ih on ovlasti.
Ako je predsjednik Gradskog vijeća spriječen
ili odsutan zamjenjuje ga prvi potpredsjednik, a ukoliko je i on spriječen ili
odsutan, predsjednika Gradskog vijeća zamjenjuje drugi potpredsjednik Gradskog
vijeća.
Dok zamjenjuje predsjednika Gradskog vijeća,
potpredsjednik ima prava i dužnosti predsjednika.
Članak
84.
Na prijedlog Komisije za izbor i imenovanja
ili najmanje jedne trećine vijećnika može se pokrenuti postupak razrješenja
predsjednika i potpredsjednika Gradskog vijeća.
Prijedlog se dostavlja predsjedniku Gradskog
vijeća u pisanom obliku i mora sadržavati obrazloženje prijedloga.
Predsjednik, odnosno potpredsjednik Gradskog
vijeća imaju pravo očitovati se o prijedlogu najkasnije u roku od 8 dana od
dostave prijedloga.
Predsjednik Gradskog vijeća dužan je prijedlog
uvrstiti u dnevni red sjednice Gradskog vijeća koja se mora održati najkasnije
u roku od 30 dana od kada je prijedlog zaprimljen.
Ako Gradsko vijeće donese odluku o
razrješenju predsjednika i oba potpredsjednika Gradskog vijeća, mandat i prava
na temelju obavljanja dužnosti im prestaju izborom novog predsjednika Gradskog
vijeća.
Članak
85.
Predsjednik i potpredsjednici Gradskog vijeća
mogu dati ostavku. Dužnost im prestaje danom izbora novog predsjednika Gradskog
vijeća.
Članak
86.
Ako Gradsko vijeće razriješi predsjednika
Gradskog vijeća, a na istoj sjednici ne izabere novog, prvi potpredsjednik
Gradskog vijeća ima sva prava i dužnosti predsjednika dok se ne izabere novi
predsjednik.
Gradsko je vijeće dužno u roku od 30 dana od
donošenja odluke o razrješenju predsjednika izabrati novog predsjednika.
XIV. ZAPISNICI
Članak
87.
O radu sjednice vodi se zapisnik.
Zapisnik obavezno sadrži vrijeme i mjesto
održavanja sjednice, dnevni red sjednice, ime predsjednika odnosno predsjedatelja,
imena prisutnih vijećnika, imena odsutnih vijećnika, s napomenom za one koji su
svoj nedolazak najavili, imena ostalih sudionika na sjednici, kratak tijek
sjednice s temama o kojima se raspravljalo i odlučivalo, imena govornika sa
sažetim prikazom njihova izlaganja, rezultat glasovanja o pojedinom predmetu,
te odluke i druge akte donesene na sjednici vijeća.
Sastavni dio zapisnika sačinjavaju i tekstovi
odluka i drugih akata koji su donijeti na sjednici, kao i citiranje govornika u
pojedinim dijelovima govora za koje on izričito insistira.
Članak
88.
Svaki vijećnik ima pravo na početku sjednice,
prije prelaska na dnevni red, iznijeti primjedbe na zapisnik prethodne
sjednice.
O osnovanosti primjedbe na zapisnik odlučuje
se na sjednici bez rasprave. Ako se primjedba prihvati, izvršit će se u
zapisniku odgovarajuća izmjena.
Zapisnik na koji nisu iznesene primjedbe,
odnosno zapisnik u kojem su suglasno s prihvaćenim primjedbama izvršene
izmjene, smatra se usvojenim.
Usvojeni zapisnik potpisuje predsjednik
Gradskog vijeća i službenik koji vodi zapisnik.
Izvornike zapisnika sjednica Vijeća čuva
nadležna stručna služba Grada.
Članak
89.
Sjednice Gradskog vijeća tonski se snimaju, a
prijepis tonske snimke sjednice čuva nadležna stručna služba Grada.
Nadležna stručna služba Grada dužna je
omogućiti vijećniku, na njegov zahtjev, da sasluša tonski snimak sjednice.
XV. JAVNOST RADA
Članak
90.
Sjednice Gradskog Vijeća su javne.
Predstavnici udruga građana, građani i
predstavnici medija mogu pratiti rad Gradskog vijeća, uz obvezu pisane najave
nazočnosti tri dana prije održavanja sjednice, ali ne smiju remetiti red i
tijek sjednice (primjerice, glasno razgovarati, upotrebljavati mobitel i dr.).
Sjednice Gradskog vijeća mogu se prenositi i
putem elektroničkih medija, ukoliko za to postoje tehnički uvjeti na način da
to ne ometa rad Gradskog vijeća.
Ukoliko je broj osoba koje prate rad Gradskog
vijeća veći od broja raspoloživih mjesta, predsjednik Gradskog vijeća određuje
broj osoba koje mogu pratiti rad Gradskog vijeća.
Članak
91.
O radu Gradskog vijeća javnost se obavještava
putem sredstava javnog priopćavanja, oglasne ploče i objavom na web stranicama
Grada Raba.
Najava održavanja sjednice, donesene odluke i
akti te zapisnici o radu Gradskog vijeća objavljuju se na web stranicama Grada
Raba.
Članak
92.
Od dostupnosti javnosti izuzimaju se oni
podaci koji su u skladu s posebnim propisima klasificirani određenim stupnjem
tajnosti.
Članak
93.
Radi što potpunijeg i točnijeg obavješćivanja
javnosti o rezultatima rada Gradskog vijeća i radnih tijela može se dati
službeno priopćenje za tisak i za druga sredstva priopćavanja, o čemu odlučuje
predsjednik Gradskog vijeća.
XVI. RAD VIJEĆA U VRIJEME RATNOG STANJA ILI NEPOSREDNE
UGROŽENOSTI NEOVISNOSTI I JEDINSTVENOSTI REPUBLIKE HRVATSKE
Članak
94.
U vrijeme ratnog stanja ili neposredne
ugroženosti neovisnosti i jedinstvenosti Republike Hrvatske, Vijeće nastavlja s
radom sukladno odredbama Ustava, zakona i Statuta Grada Raba.
Na rad i ustrojstvo Vijeća primjenjuju se
odredbe ovog Poslovnika ako pozitivnim propisima i aktima Vijeća ne bude
drugačije određeno.
Članovi Vijeća dužni su osobno ili putem
nadležnog tijela izvijestiti Vijeće o adresi stanovanja, rada i postrojbe
odnosno ustanove oružanih snaga Republike Hrvatske na koje im treba dostavljati
pozive za sjednice i druge obavijesti u svezi s obnašanjem dužnosti člana
Vijeća.
XVII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
95.
Ovaj Poslovnik stupa na snagu u roku od 8 dana
od dana objave, a objavit će se u »Službenim novinama Primorsko- goranske
županije«.
Stupanjem na snagu ovog Poslovnika prestaje
važiti Poslovnik Gradskog vijeća Grada Raba (»Službene novine
Primorsko-goranske županije« br. 29/01).
Izmjene i dopune Poslovnika Gradskog
vijeća Grada Raba (»Službene novine Primorsko-goranske županije« br. 13/13)
Članak
11.
Ovlašćuje se Komisija za statutarno-pravna
pitanja da utvrdi i izda pročišćeni tekst Poslovnika Gradskog vijeća Grada
Raba.
Članak
12.
Ove Izmjene i dopune stupaju na snagu osmog
dana od dana objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«, osim
članka 7. koji stupa na snagu na dan stupanja na snagu odluke o raspisivanju
prvih slijedećih općih i redovnih izbora za članove predstavničkog i izvršnog
tijela.