47.
Na temelju članka 54. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi
(»Narodne novine« broj 33/01, 60/01 - vjerodostojno tumačenje, 129/05, 109/97,
125/08, 36/09, 150/11 i 144/12), članka 139. Zakona o lokalnim izborima
(»Narodne novine« broj 144/12), članka 48. st. 1. alineja druga Statuta Općine
Vinodolske općine (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 40/09 i
15/13), Općinsko vijeće Općine Vinodolska općina na 1. sjednici održanoj 31.
srpnja 2013. godine, utvrdilo je i donijelo
POSLOVNIK
Općinskog vijeća Općine Vinodolske općine
(pročišćeni tekst)
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim se Poslovnikom Općinskog vijeća Općine Vinodolska općina, skraćeni
naziv: Vinodolska općina ili samo Općina (u daljnjem tekstu: Poslovnik) uređuje
se način rada Općinskog vijeća Općine Vinodolske općine (u daljnjem tekstu:
Vijeće), a osobito:
- konstituiranje Vijeća, početak obnašanja dužnosti člana Vijeća, mirovanje
i prestanak mandata člana Vijeća,
- prava i dužnosti člana Vijeća,
- izbor i razrješenje predsjednika i potpredsjednika Vijeća i njihova prava
i dužnosti,
- način rada radnih tijela Vijeća (u daljnjem tekstu: radna tijela),
- odnos Vijeća i načelnika Vinodolske općine (u daljnjem tekstu: Načelnik),
- postupak predlaganja, donošenja akata i rasprave o pojedinim pitanjima iz
djelokruga Vijeća,
- poslovni red sjednice Vijeća,
- javnost u radu Vijeća,
- obavljanje stručnih, administrativnih i drugih poslova za potrebe Vijeća.
Članak 2.
Ako pojedino pitanje od važnosti za rad Vijeća nije uređeno ovim
Poslovnikom, to će pitanje urediti Vijeće posebnim aktom.
II. KONSTITUIRANJE VIJEĆA, POČETAK OBNAŠANJA DUŽNOSTI ČLANA VIJEĆA,
MIROVANJE I PRESTANAK MANDATA
Članak 3.
Konstituirajuća sjednica Općinskog vijeća saziva se na način, po postupku i
u rokovima utvrđenim zakonom.
Dnevni red konstituirajuće sjednice Vijeća utvrđuje se na početku sjednice,
a može se promijeniti tijekom sjednice na prijedlog predsjedavatelja ili
najmanje pet članova Vijeća.
Konstituirajućoj sjednici Općinskog vijeća do izbora predsjednika
predsjedava prvi izabrani član s kandidacijske liste koja je dobila najviše
glasova a ako je više lista dobilo isti najveći broj glasova sjednici
predsjedava prvi izabrani kandidat s liste koja je imala manji redni broj na
glasačkom listiću.
Članak 4.
Na konstituirajućoj sjednici podnosi se od strane Mandatne komisije izvješće
o provedenim izborima, o izabranim članovima Vijeća, o podnesenim ostavkama na
dužnost člana Vijeća, o članovima Vijeća koji obnašaju dužnost nespojivu s
dužnošću člana Vijeća, o nastupu mirovanja mandata te o zamjenicima članova
Vijeća.
Izabrani članovi Vijeća u tijeku četverogodišnjeg mandata podnesu pisanu
ostavku na vijećničku dužnost, dužni su najkasnije tri dana prije zakazanog
održavanja sjednice Općinskog vijeća predati ostavku na protokol Upravnog
odjela, s time da ostavka, mora biti javnobilježnički ovjerena najkasnije osam
dana prije podnošenja iste. Član Općinskog vijeća koji prihvati obnašanje
nespojive dužnosti i kome mandat zbog toga miruje, dužan je u roku 8 dana od
prihvaćanja nespojive dužnosti o tome obavijestiti Predsjednika Općinskog
vijeća.
Na konstituirajućoj sjednici umjesto članova Vijeća koji su dali ostavku ili
kojima mandat miruje nazočni su zamjenici članova Vijeća određeni sukladno
zakonu kojim se uređuje izbor članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i
područne (regionalne) samouprave.
Vijeće prima na znanje izvješće iz stavka 1. ovoga članka.
Članak 5.
Nakon što Vijeće primi na znanje izvješće iz članka 4. stavka 1. ovoga
Poslovnika, članovi Vijeća daju prisegu.
Predsjedatelj izgovara prisegu slijedećeg sadržaja:
»PRISEŽEM SVOJOM ČAŠĆU DA ĆU DUŽNOST VIJEĆNIKA U OPĆINSKOM VIJEĆU VINODOLSKE
OPĆINE OBAVLJATI SAVJESNO I ODGOVORNO, I DA ĆU SE U SVOM RADU DRŽATI USTAVA
REPUBLIKE HRVATSKE, ZAKONA I STATUTA VINODOLSKE OPĆINE, TE DA ĆU SE ZAUZIMATI
ZA SVEKOLIKI NAPREDAK REPUBLIKE HRVATSKE I VINODOLSKE OPĆINE.«
Predsjedatelj poslije pročitane prisege proziva pojedinačno vijećnike, a
vijećnik nakon što je izgovoreno njegovo ime i prezime, ustaje i izgovara
»PRISEŽEM«.
Nakon davanja prisege svaki član Vijeća potpisuje tekst prisege pred
predsjedavateljem.
Članak 6.
Član Vijeća koji nije nazočan konstituirajućoj sjednici odnosno zamjenik
člana Vijeća kada počinje obnašati dužnost člana Vijeća polaže prisegu na prvoj
sjednici Vijeća kojoj je nazočan.
Članak 7.
U slučaju mirovanja mandata i prestanka mandata vijećnika, vijećnika
zamjenjuje zamjenik vijećnika.
Vijećnika izabranog na kandidacijskoj listi dviju ili više političkih
stranaka zamjenjuje neizabrani kandidat s određene liste, a određuje ga
politička stranka, sukladno sporazumu, a ako sporazum nije zaključen, političke
stranke zamjenika određuju dogovoreno. Ako se dogovor političkih stranaka ne postigne,
zamjenjuje ga prvi slijedeći neizabrani kandidat s određene liste.
Političke stranke dužne su o sklopljenom sporazumu, odnosno postignutom
dogovoru obavijestiti upravno tijelo nadležno za poslove predstavničkog i
izvršnog tijela.
Vijećnika izabranog na kandidacijskoj listi grupe birača zamjenjuje prvi
slijedeći neizabrani kandidat s liste.
Članak 8.
Na konstituirajućoj sjednici Vijeće bira Odbor za izbor i imenovanja na
prijedlog predsjedavatelja ili najmanje pet članova Vijeća.
Osim predsjednika Vijeća, na konstituirajućoj sjednici Vijeće može birati i
druge dužnosnike i članove stalnih radnih tijela.
Pravo podnošenja prijedloga iz stavka 2. ovoga članka ima Odbor za izbor,
imenovanja i razrješenja ili najmanje pet članova Vijeća.
Članak 9.
Vijeće je konstituirano izborom predsjednika na prvoj sjednici na kojoj je
nazočna većina članova Vijeća.
Nakon što je Vijeće konstituirano izvodi se himna Republike Hrvatske »Lijepa
naša domovino.
Ukoliko na konstituirajućoj sjednici nije nazočna natpolovična većina svih
članova Vijeća sjednica se prekida, a nova se saziva najkasnije u roku od 15
dana.
Članak 10.
Nakon izbora Mandatne komisije, dane prisege vijećnika, izbora Odbora za
izbor i imenovanja i izbora predsjednika vijeća, predsjednik Vijeća ili
najmanje 1/3 vijećnika (pet) mogu predložiti dopunu dnevnog reda
konstituirajuće sjednice.
Članak 11.
Danom konstituiranja Vijeća, članovima Vijeća započinju prava i dužnosti
određeni zakonom, Statutom Vinodolske općine, ovim Poslovnikom i aktima što ih
donosi Vijeće, do prestanka mandata.
Članak 12.
Članu Vijeća prestaje mandat prije isteka redovitoga četverogodišnjeg
mandata u slučajevima određenim zakonom.
Mirovanje mandata člana Vijeća i prestanak mirovanja mandata člana Vijeća
nastupa u slučajevima određenim zakonom.
O nastupu mirovanja odnosno prestanku mandata člana Vijeća te početku
mandata zamjenika, Vijeće ne odlučuje, već te činjenice prima k znanju bez
glasovanja.
Kada nastupe uvjeti za određivanje zamjenika i ovlaštena politička stranka
odredi osobu zamjenika i ta osoba bude nazočna sjednici Vijeća, ona se od
početka sjednice uračunava u broj članova Vijeća potreban za rad Vijeća.
III. PREDSJEDNIK I POTPREDSJEDNICI VIJEĆA
Članak 13.
Vijeće ima predsjednika i dva potpredsjednika.
Predsjednika i potpredsjednike bira Općinsko vijeće, javnim glasovanjem.
Predsjednik i prvi potpredsjednik bira se iz reda predstavničke većine, a
drugi potpredsjednik iz reda predstavničke manjine, na njihov prijedlog.
Prijedlog vijećnika mora biti podnesen u pisanom obliku i potvrđen potpisom
vijećnika, Vijećnik može svojim potpisom podržati prijedlog samo za jednog
kandidata.
Članak 13-a
Izbor predsjednika i potpredsjednika se obavlja glasovanjem zasebno za
svakog kandidata.
Ako prigodom glasovanja za izbor predsjednika i potpredsjednika niti jedan
kandidat ne dobije potrebnu većinu, glasovanje o istim kandidatima se ponavlja.
Ako je za izbor predsjednika i potpredsjednika bilo predloženo više od dva
kandidata, u ponovljenom glasovanju sudjeluju dva kandidata koji su dobili
najviše glasova.
Ako su kandidati dobili isti broj glasa, glasovanje o istim kandidatima se
ponavlja.
Ako ni u ponovljenom glasovanju niti jedan kandidat ne dobije potrebnu
većinu ponavlja se izborni postupak u cijelosti.
Između izabranih potpredsjednika Općinskog vijeća, predsjednik Vijeća
određuje prvog potpredsjednika, koji ga zamjenjuje u slučaju njegove odsutnosti
ili spriječenosti.
Članak 13-b
Prava i dužnosti predsjednika Općinskog vijeća propisana su Statutom
Vinodolske općine i ovim Poslovnikom.
Članak 13-c
Predsjednik Općinskog vijeća prema potrebi, saziva međustranački kolegij
koji se sastoji od predsjednika klubova vijećnika.
Članak 13-d
Predsjedniku Općinskog vijeća u pripremanju i organiziranju sjednice
Općinskog vijeća pomaže pročelnik Upravnog odjela čije tijelo, Odsjek za pravne
i opće poslove, obavlja stručne poslove za Općinsko vijeće.
Članak 14.
Predsjednik Vijeća:
- zastupa i predstavlja Vijeće,
- saziva sjednice Vijeća, predlaže dnevni red, predsjedava sjednicama Vijeća
i potpisuje akte Vijeća,
- upućuje prijedloge ovlaštenih predlagatelja u propisani postupak,
- brine o postupku donošenja općih akata,
- koordinira rad radnih tijela,
- brine o suradnji Vijeća s Načelnikom općine,
- brine o ostvarivanju prava i izvršavanju dužnosti članova Vijeća,
- održava red na sjednici,
- objavljuje rezultate glasovanja na sjednici,
- određuje predstavnike Vijeća u svečanim i drugim prigodama,
- brine o suradnji Vijeća s mjesnim odborima,
- surađuje s predstavnicima predstavničkih tijela drugih jedinica lokalne i
područne (regionalne) samouprave,
- izvješćuje Vijeće o nastupu mirovanja mandata i prestanku mirovanja
mandata člana Vijeća, prestanku mandata člana Vijeća prije isteka redovitog
četverogodišnjeg mandata te o početku mandata zamjenika člana Vijeća,
- brine o javnosti rada Vijeća,
- brine o primjeni odredbi ovoga Poslovnika,
- obavlja i druge poslove određene zakonom, Statutom Općine, aktima Vijeća i
ovim Poslovnikom.
Članak 15.
Potpredsjednici Vijeća pomažu u radu predsjedniku Vijeća te obavljaju
poslove iz njegova djelokruga za koje ih on ovlasti.
Pri obavljanju povjerenih poslova potpredsjednik Vijeća dužan je pridržavati
se naputaka predsjednika Vijeća.
Predsjednik Vijeća određuje potpredsjednika koji ga zamjenjuje u slučaju
njegove odsutnosti ili spriječenosti.
Za vrijeme dok zamjenjuje predsjednika Vijeća, potpredsjednik ima prava i
dužnosti predsjednika Vijeća.
Članak 16.
Predsjednik Vijeća prema potrebi, a obvezatno prije održavanja sjednice
Vijeća, saziva sjednicu predsjednika klubova članova Vijeća da bi im dao
potrebne obavijesti o radu Vijeća odnosno o predstojećoj sjednici Vijeća.
Članak 17.
Na prijedlog Odbora za izbor i imenovanja ili najmanje 1/3 vijećnika (5),
može se pokrenuti postupak razrješenja predsjednika i potpredsjednika Općinskog
vijeća.
Prijedlog za razrješenje se dostavlja predsjedniku Općinskog vijeća u
pisanom obliku i isti mora sadržavati obrazloženje prijedloga.
Predsjednik Općinskog vijeća dužan je prijedlog uvrstiti u dnevni red
sjednice Općinskog vijeća koja se mora održati najkasnije u roku 30 dana od
kada je prijedlog zaprimljen.
Ako Općinsko vijeće donese odluku o razrješenju predsjednika i oba
potpredsjednika Općinskog vijeća, mandat i prava na temelju obavljanja dužnosti
im prestaju danom donošenja odluke, ako odlukom o razrješenju nije drugačije
određeno.
Članak 18.
Predsjednik i potpredsjednici Vijeća mogu podnijeti ostavku.
Predsjedniku i potpredsjednicima Vijeća dužnost prestaje danom kada Vijeće
utvrdi činjenicu podnošenja ostavke na dužnost, a najkasnije 30 dana od dana podnošenja
ostavke.
U slučaju iz stavka 2. ovoga članka Vijeće će odrediti prvog potpredsjednika
Vijeća koji će do izbora predsjednika imati sva njegova prava i dužnosti, a
Vijeće je dužno izabrati novog predsjednika odnosno potpredsjednika Vijeća u
roku od idućih 30 dana.
Članak 19.
Ako predsjedniku odnosno potpredsjedniku Vijeća prestane mandat člana Vijeća
prije isteka redovitoga četverogodišnjeg mandata, Vijeće je dužno izabrati
predsjednika odnosno potpredsjednika Vijeća u roku od 30 dana od dana saznanja
o prestanku mandata.
Članak 20.
Ako Vijeće razriješi dužnosti predsjednika Vijeća, a na istoj sjednici ne
izabere novog predsjednika odredit će potpredsjednika Vijeća koji će do izbora
predsjednika Vijeća imati sva njegova prava i dužnosti.
U slučaju da ne izabere predsjednika na istoj sjednici, Vijeće je dužno
izabrati predsjednika Vijeća u roku od 30 dana od dana razrješenja.
Članak 21.
Predsjedniku Vijeća u pripremanju i vođenju sjednice Vijeća te u obavljanju
ostalih njegovih poslova pomaže tajnik Vijeća.
U slučaju odsutnosti odnosno spriječenosti tajnika Vijeća, predsjedniku
Vijeća pomaže osoba koju odredi pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela u
dogovoru s predsjednikom Vijeća.
IV. PRAVA I DUŽNOSTI ČLANA VIJEĆA
Članak 22.
Član Vijeća ima prava i dužnosti utvrđena Statutom Vinodolske općine, ovim
Poslovnikom i aktima Vijeća, a osobito:
- prisustvovati sjednicama Vijeća i radnih tijela kojih je član i
sudjelovati u njihovom radu,
- raspravljati i izjašnjavati se o svim pitanjima koja su na dnevnom redu
Vijeća i radnih tijela kojih je član te o njima odlučivati,
- prihvatiti izbor za člana u radnom tijelu s tim da može istovremeno biti
član najviše u dva stalna radna tijela,
- obavljati poslove i zadaće koje mu u okviru svoga djelokruga povjeri
Vijeće ili radno tijelo kojeg je član,
- predlagati Vijeću donošenje odluka i drugih akata te razmatranje pojedinih
pitanja iz djelokruga Vijeća,
- tražiti i dobiti podatke od Načelnika i upravnih tijela Vinodolske općine
te koristiti njihove stručne i tehničke usluge potrebne za obavljanje dužnosti
člana Vijeća,
- podnositi amandmane na prijedloge općih akata,
- prisustvovati sjednicama radnih tijela kojih nije član i sudjelovati u
njihovu radu bez prava odlučivanja,
- predlagati osnivanje radnog tijela ili radne grupe radi obrade određenog
pitanja i pripreme akata za Vijeće,
- postavljati pitanja o obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga
Vinodolske općine te ostalih poslova iz djelokruga rada Načelnika,
- biti biran odnosno imenovan i prihvatiti izbor odnosno imenovanje u tijela
pravnih osoba određenih zakonom, Statutom Vinodolske općine i općim aktima
Vijeća.
Članak 23.
Članu Vijeća su dostupni svi službeni materijali, dokumenti i podaci koji se
odnose na pitanja o kojima raspravlja i odlučuje Vijeće.
Član Vijeća može tražiti od pročelnika upravnog tijela Općine ili Voditelja
Odsjeka izvješća i uvid u materijale o pitanjima koja su na dnevnom redu
sjednice ili se pripremaju za sjednicu Vijeća ili radnog tijela u koje je
izabran, a i druga izvješća koja su mu kao članu Vijeća potrebna. Pročelnik
upravnog tijela Vinodolske općine, odnosno Voditelja Odsjeka dužan je
udovoljiti zahtjevu člana Vijeća u najkraćem mogućem roku, ali ne dužem od tri
dana.
Član Vijeća može zatražiti izvješće i objašnjenje od predsjednika Vijeća i
predsjednika radnih tijela o radu tijela kojima oni predsjedavaju.
Članak 24.
Član Vijeća ima pravo tražiti od Jedinstvenog upravnog odjela Općine
pružanje stručne i tehničke pomoći i osiguravanje uvjeta za rad potrebnih u
obavljanju dužnosti člana Vijeća.
Članak 25.
Član Općinskog vijeća dužnost obavlja počasno i za to ne prima plaću. Član
Općinskog vijeća ima pravo na naknadu u skladu s posebnom odlukom Vijeća.
Članak 26.
Član Vijeća ne smije u obavljanju privatnih poslova, gospodarskih i drugih
djelatnosti bilo za sebe bilo za svojeg poslodavca, koristiti položaj člana
Vijeća i naglašavati taj položaj.
Članak 27.
Član Vijeća dužan je čuvati podatke koje sazna u obnašanju dužnosti, a koji
prema pozitivnim propisima nose oznaku tajnosti.
Članak 28.
Vijeće može donijeti kodeks o etičkom ponašanju članova Vijeća.
Članak 29.
Član Vijeća ne može biti pozvan na kaznenu i prekršajnu odgovornost za
izgovorene riječi, niti za glasovanje u radu Vijeća.
Članak 30.
O prisustvovanju članova Vijeća sjednicama Vijeća i radnih tijela vodi se
evidencija.
U slučaju da član Vijeća ne može prisustvovati sjednici Vijeća odnosno
radnog tijela kojeg je član, dužan je o
tome pravovremeno izvijestiti tajnika Vijeća odnosno
predsjednika Vijeća ili radnoga tijela.
Članak 31.
Klub članova Vijeća mogu osnovati:
- politička stranka koja ima najmanje tri člana Vijeća,
- dvije ili više političkih stranaka koje imaju zajedno najmanje tri člana
Vijeća,
- najmanje tri nezavisna člana Vijeća.
Član Vijeća može biti član samo jednog kluba.
Klubovi članova Vijeća obvezni su o svom osnivanju izvijestiti predsjednika
Vijeća i Jedinstveni upravni odjel Općine te priložiti svoja pravila rada i
podatke o nazivu kluba, predsjedniku kluba i članovima kluba.
O svim promjenama koje nastanu u klubu za vrijeme trajanja mandata,
predsjednik kluba dužan je u pisanom obliku izvijestiti predsjednika Vijeća i
nadležni upravni odjel ili Odsjek.
Općinska uprava osigurat će klubovima članova Vijeća na njihov zahtjev
prostorne i tehničke uvjete za rad.
V. UNUTARNJE USTROJSTVO VIJEĆA
Članak 32.
Stalna radna tijela Vijeća su:
1. Mandatna komisija,
2. Odbor za statutarno-pravna pitanja,
3. Odbor za izbor i imenovanja,
4. Odbor za proračun i financije,
5. Odbor za gospodarstvo i poduzetništvo,
6. Odbor za prostorno planiranje i zaštitu okoliša,
7. Odbor za mjesnu samoupravu,
8. Odbor za međuopćinsku i međunarodnu suradnju,
9. Odbor za dodjelu priznanja,
10. Odbor za ravnopravnost spolova,
11. Povjerenstvo za procjenu šteta od elementarnih nepogoda.
Članak 33.
Mandatna komisiju čine predsjednik i dva člana.
Mandatna komisija bira se na konstituirajućoj sjednici Općinskog vijeća iz
reda vijećnika, na prijedlog predsjedavatelja ili najmanje 1/3 (pet) vijećnika.
Članak 34.
Mandatna komisija:
- na konstituirajućoj sjednici podnosi izvješće Vijeću o provedenim izborima
za Vijeće i o imenima izabranih vijećnika,
- obavještava Vijeće o podnesenim ostavkama na vijećničku funkciju i
zahtjevima za stavljanje mandata u mirovanje i o zamjenicima vijećnika koji
umjesto njih počinju obavljati vijećničku funkciju,
- predlaže Vijeću odluku o prestanku mandata vijećnika kada se ispune
zakonom predviđeni uvjeti za prestanak mandata i predlaže početak obnašanja
mandata zamjeniku vijećnika,
- podnosi izvješće Vijeću o nastavljanju s obnašanjem vijećničke dužnosti na
temelju prestanka mirovanja mandata.
Članak 35.
Osim stalnih radih tijela utvrđenih u članku 32.ovoga Poslovnika, Vijeće
može posebnom odlukom osnovati i druga stalna radna tijela.
Odlukom o osnivanju drugih radnih tijela uređuje se njihov naziv, sastav,
broj članova, djelokrug i način rada.
Članak 36.
Sastav, broj članova, djelokrug i način rada Odbora za dodjelu priznanja
Vinodolske općine utvrđuje se odlukom Vijeća kojom se uređuje javna priznanja.
Članak 37.
U cilju aktivnog uključivanja mladih u javni život Općine, Vijeće osniva
Savjet mladih Vinodolske općine kao svoje savjetodavno tijelo.
Osnivanje, djelokrug rada, postupak izbora članova te druga pitanja od
značaja za rad savjeta mladih Vinodolske općine uređuju se odlukom Vijeća.
Članak 38.
U radnom tijelu raspravlja se o prijedlozima odluka i drugih akata te o
drugim pitanjima iz djelokruga Vijeća.
Radno tijelo raspravlja i o izvješćima pravnih osoba koja one na temelju
zakona ili odluka i drugih akata Vijeća podnose Vijeću.
Članak 39.
Radno tijelo ima predsjednika i određeni broj članova.
Predsjednika stalnog radnog tijela Vijeće bira iz reda članova Vijeća.
Sastav radnog tijela u pravilu odgovara stranačkom sastavu Vijeća.
Mandat predsjednika i članova radnog tijela traje do isteka redovitog
četverogodišnjeg mandata Vijeća, ako Vijeće ne odluči drugačije.
Članovi radnih tijela imaju pravo na naknadu, sukladno posebnoj odluci
Vijeća.
Članak 40.
Ako predsjednik, potpredsjednik, odnosno član radnog tijela ne prisustvuje
redovito sjednicama radnog tijela, može biti razriješen članstva u radnom
tijelu.
Prijedlog za razrješenje osobe iz stavka 1. ovoga članka može podnijeti
radno tijelo ili predsjednik Vijeća.
Prijedlog iz stavka 2. ovoga članka prosljeđuje se Odboru za izbor i
imenovanja koji ga razmatra te upućuje Vijeću s odgovarajućim prijedlogom radi
donošenja konačne odluke.
Ako Vijeće razriješi predsjednika ili člana radnog tijela, predsjednik
Vijeća zatražit će od ovlaštenog predlagatelja da umjesto razriješenog člana u
roku od 15 dana od dana razrješenja predloži novog kandidata.
Članak 41.
Predsjednik radnog tijela usklađuje rad radnog tijela s radom Vijeća i
drugih radnih tijela, saziva sjednice radnog tijela, predlaže dnevni red i
predsjedava sjednicama radnog tijela.
Predsjednik radnog tijela surađuje s predsjednikom Vijeća, predsjednicima drugih
radnih tijela te s Načelnikom i pročelnicom Jedinstvenog upravnog odjela
Vinodolske općine u svezi s pitanjima iz djelokruga radnog tijela.
U slučaju spriječenosti ili odsutnosti predsjednika, sjednicom radnog tijela
predsjedava član radnog tijela kojeg odredi radno tijelo.
Članak 42.
Sjednicu radnog tijela saziva predsjednik radnog tijela na vlastiti poticaj,
a dužan ju je sazvati najkasnije u roku od osam dana na osnovi zaključka
Vijeća, ili ako to zatraži predsjednik Vijeća ili većina članova radnog tijela,
uz navođenje pitanja koja treba razmotriti na sjednici.
Ako predsjednik radnog tijela ne sazove sjednicu kada je to dužan učiniti,
sjednicu će sazvati predsjednik Vijeća.
Članak 43.
Radno tijelo može zauzimati stajališta o pitanjima iz svoga djelokruga samo
ako je na sjednici nazočna većina članova radnog tijela, a odluke donosi
većinom glasova nazočnih članova.
Članak 44.
O radu na sjednici radnog tijela vodi se zapisnik.
Zapisnik sadrži osnovne podatke o radu na sjednici, o sudjelovanju u
raspravi te o usvojenim zaključcima.
U zapisnik se unosi i rezultat glasovanja o pojedinom predmetu.
Zapisnik potpisuje predsjednik i voditelj zapisnika.
Zapisnik se dostavlja članovima radnog tijela uz poziv za iduću sjednicu
radnog tijela.
Članak 45.
Radna tijela pokreću razmatranje pitanja iz svoga djelokruga, a obvezatna su
razmotriti svako pitanje iz svoga djelokruga koje im se uputi na razmatranje
ili za koje to zatraži predsjednik Vijeća.
U radnim tijelima razmatraju se akti koje donosi Općinsko vijeće, a odnosi
se na djelokrug radnog tijela.
Radno tijelo obvezno je svojim zaključcima obavijestiti predlagatelja akta,
općinskog Načelnika i Općinsko vijeće.
Članak 46.
Radi razmatranja pojedinih pitanja iz svoga djelokruga i priprema prijedloga
o tim pitanjima, radno tijelo može osnovati posebnu radnu skupinu, koja je
sastavni dio radnog tijela i ne može samostalno istupati i biti nositelj prava
i obveza.
Članak 47.
Radno tijelo obvezno je o svim primjedbama, mišljenjima, stajalištima i
prijedlozima izvijestiti Vijeće.
Kad podnosi izvješće ili prijedlog Vijeću, predsjednik radnog tijela će
prema zaključku radnog tijela, na vlastiti poticaj ili na zahtjev Vijeća, na sjednici
obrazložiti stajalište ili prijedlog radnog tijela.
Članak 48.
Radna tijela surađuju međusobno, a mogu održati zajedničku sjednicu te
Vijeću podnijeti i zajedničko izvješće o temi rasprave.
Članak 49.
Sjednici radnog tijela treba biti nazočna osoba koja je od strane
predlagatelja odluke ili drugog akta određena za izvjestitelja i pročelnik
upravnog tijela Općine, u čijem djelokrugu je pojedini prijedlog ili pitanje
koje radno tijelo razmatra.
U slučajevima kada Načelnik nije predlagatelj odluke ili drugog akta
sjednici radnog tijela treba biti nazočna osoba koju odredi Načelnik i
izvjestitelj predlagatelja.
Radno tijelo može odlučiti da će o pojedinom prijedlogu provesti raspravu
bez nazočnosti osoba iz stavka 1. i 2. ovoga članka i o tome obvezno izvješćuje
predsjednika Vijeća i Načelnika.
Članak 50.
Predsjedniku radnog tijela u obavljanju njegovih poslova i zadaća pomaže
tajnik Vijeća.
Članak 51.
Radno tijelo može, u suglasju s odredbama ovoga Poslovnika, donijeti
poslovnik o svom radu, kojim će podrobnije urediti način svog rada.
Članak 52.
Odbor za Statutarno pravna pitanja:
- razmatra prijedloge odluka i drugih akata koje donosi Vijeće u pogledu
njihove usklađenosti sa zakonom i Statutom Općine, te u pogledu njihove pravne
obrade,
- razmatra poticaje za donošenje odluka i drugih akata,
- daje mišljenje glede primjene odredbi Statuta Općine i Poslovnika,
- priprema odgovore Ustavnom sudu Republike Hrvatske u slučaju pokretanja
postupka za ocjenu ustavnosti i zakonitosti općih akata Vijeća,
- utvrđuje i izdaje pročišćene tekstove odluka i drugih akata Vijeća kada je
tim aktima ovlašten ili kada su ti akti najmanje tri puta izmijenjeni ili
dopunjeni,
- obavlja i druge poslove određene ovim Poslovnikom i aktima Vijeća.
Odbor za Statutarno pravna pitanja ima predsjednika i dva člana, koji se
biraju iz reda članova Vijeća i iz reda javnih, znanstvenih i stručnih
djelatnika.
Predsjednik Odbora je obvezno iz reda vijećnika.
Članak 53.
Odbor za izbor i imenovanja:
- predlaže izbor dužnosnika koje bira odnosno imenuje Vijeće,
- priprema i podnosi Vijeću prijedlog za izbor i razrješenje predsjednika i
članova radnih tijela,
- predlaže izbor i imenovanja i opoziv predstavnika Vijeća u određenim
tijelima, pravnim osobama i udrugama,
- obavlja i druge poslove određene ovim Poslovnikom i aktima Vijeća.
Odbor za izbor i imenovanja ima predsjednika i dva člana, koji se biraju iz
reda članova Vijeća i iz reda predstavnika političkih stranaka zastupljenih u
Vijeću.
U vezi s prijedlozima kandidata za izbor i imenovanje, Odbor može od
kandidata tražiti potrebne podatke o njihovu radu i drugu dokumentaciju.
Članak 54.
Odbor za proračun i financije:
- razmatra sustav financiranja javnih potreba u Vinodolskoj općini,
- razmatra prijedlog proračuna, odluku o izvršavanju proračuna i izvješća o
izvršenju proračuna Općine,
- razmatra druga pitanja proračuna i financija Općine,
- obavlja i druge poslove određene ovim Poslovnikom i aktima Vijeća.
Odbor za proračun i financije ima predsjednika i dva člana koji se biraju iz
reda članova Vijeća i iz reda javnih, znanstvenih i stručnih djelatnika.
Predsjednik Odbora je obvezno iz reda članova Vijeća.
Članak 55.
U djelokrugu su Odbora za gospodarstvo i poduzetništvo Općine poslovi koji
se odnose na strategiju gospodarskog razvoja Općine, razvoj poduzetništva,
investicijska ulaganja od značaja za Općinu i osiguravanje uvjeta za nova
ulaganja, te unapređenje gospodarskih odnosa na razini Županije.
Odbor za gospodarstvo i razvoj poduzetništva ima predsjednika i dva člana
koji se biraju iz reda članova Vijeća i iz reda javnih, znanstvenih i stručnih
djelatnika.
Predsjednik Odbora obvezatno se bira iz reda vijećnika.
Članak 56.
Odbor za prostorno planiranje i zaštitu okoliša:
- razmatra i predlaže elemente politike prostornog uređenja i planiranja
Vinodolske općine,
- razmatra i predlaže provođenje urbanističke politike Vinodolske općine,
- razmatra pitanja koja se odnose na prostorno planiranje i zaštitu
graditeljske baštine, zaštitu prostornih resursa i usklađivanje prostornog
razvoja te rješenja zaštite i promicanja zaštite okoliša,
- obavlja i druge poslove određene ovim poslovnikom i aktima Vijeća.
Odbor za prostorno planiranje i zaštitu okoliša ima predsjednika i dva člana
koji se biraju iz reda članova Vijeća i iz reda javnih, znanstvenih i stručnih
djelatnika.
Predsjednik Odbora je u pravilu iz reda vijećnika.
Članak 57.
Odbor za mjesnu samoupravu:
- prati rad tijela mjesne samouprave, predlaže Vijeću mjere za unapređenje
rada mjesne samouprave, razmatra s tim u svezi prijedloge vijeća mjesnih odbora
i daje mišljenje Vijeću te predlaže Vijeću koje bi poslove iz samoupravnog
djelokruga Općine koji su od značaja za mjesne odbore moglo povjeriti mjesnim
odborima,
- razmatra i prijedloge odluka za provođenje izbora za članove vijeća
mjesnih odbora kao i druge prijedloge akata od važnosti za razvoj i
funkcioniranje mjesne samouprave,
- predlaže Vijeću imenovanja odnosno preimenovanja ulica i mjesta.
Odbor ima predsjednika i dva člana koji se biraju iz reda članova Vijeća i
iz reda znanstvenih, stručnih i javnih djelatnika.
Predsjednik Odbora je u pravilu iz reda vijećnika.
Članak 58.
Odbor za međuopćinsku i međunarodnu suradnju razmatra iz područja suradnje
Vinodolske općine s drugim jedinicama lokalne i područne (regionalne)
samouprave kao i odgovarajućim lokalnim jedinicama drugih država, priprema
prijedloge akata i daje mišljenje o prijedlozima drugih predlagatelja koji se
odnose na to područje te obavlja i druge poslove određene ovim Poslovnikom i
aktima Vijećima.
Odbor za međuopćinsku i međunarodnu suradnju ima predsjednika i dva člana
koji se biraju iz reda članova Vijeća i iz reda znanstvenih, stručnih i javnih
djelatnika.
Predsjednik Odbora je u pravilu iz reda vijećnika.
Članak 59.
Odbor za dodjelu priznanja:
- predlaže Općinskom vijeću proglašenje osobe za počasnog građanina Općine,
- predlaže osobe za dodjelu javnih priznanja za iznimna postignuća i
doprinose od osobitog značaja za razvitak i ugled Vinodolske općine,
- predlaže vrste javnih priznanja, uvjete za njihovo dodjeljivanje,
kriterije i postupnost za njihovu dodjelu.
Odbor za dodjelu priznanja ima predsjednika i četiri (4) člana koji se
biraju iz reda vijećnika i iz reda građana, znanstvenih, stručnih i javnih
djelatnika s prebivalištem na području Općine. Predsjednik Odbora u pravilu se
bira iz reda vijećnika.
Članak 60.
Odbor za ravnopravnost spolova razmatra provođenje aktivnosti na
unapređivanju prava na ravnopravnost spolova, predlaže mjere u svezi promicanja
ravnopravnosti spolova te obavlja i druge poslove određene ovim Poslovnikom i
aktima Vijeća.
Odbora za ravnopravnost spolova ima predsjednika i dva člana koji se biraju
iz reda članova Vijeća i iz reda znanstvenih, stručnih i javnih osoba.
Članak 60-a
Povjerenstvo za procjenu štete od elementarnih nepogoda osniva se radi
organiziranja procjene štete od elementarnih nepogoda na području Općine.
Povjerenstvo ima predsjednika i (4) člana koji se imenuju na vrijeme od (4)
godine. Povjerenstvo se osniva radi obavljanja sljedećih poslova:
- Utvrđuje nastalu štetu, organizira i usklađuje njezinu procjenu,
- Surađuje sa županijskim Povjerenstvom,
- Potvrđuje procjenu štete, za čije otklanjanje odnosno ublažavanje se
odobravaju sredstva u proračunu Općine,
- Predlaže Državnom povjerenstvu odobrenje žurne pomoći, prema žurnom
postupku, na temelju izvješća i mišljenja, Županijskog povjerenstva,
- Daje i utvrđuje podatke za proglašenje elementarne nepogode,
- Županijskom povjerenstvu prijavljuje štetu, u redovnoj proceduri,
- Za Načelnika Općine izrađuje izvješća o nastalim štetama i utrošku
sredstava pomoći.
Povjerenstvo se bira isključivo iz reda znanstvenih i stručnih osoba.
IV. ODNOS OPĆINSKOG VIJEĆA I OPĆINSKOG NAČELNIKA
Članak 61.
Općinski Načelnik i Zamjenik Načelnika na prvoj sjednici Općinskog vijeća
polaže prisegu. Predsjednik Općinskog vijeća čita prisegu slijedećeg sadržaja:
»PRISEŽEM SVOJOM ČAŠĆU DA ĆU DUŽNOST NAČELNIKA/ZAMJENIKA NAČELNIKA
VINODOLSKE OPĆINE OBAVLJATI SAVJESNO I ODGOVORNO I DA ĆU SE U SVOM RADU DRŽATI
USTAVA REPUBLIKE HRVATSKE, ZAKONA I STATUTA VINODOLSKE OPĆINE, TE DA ĆU SE
ZAUZIMATI ZA SVEKOLIKI NAPREDAK REPUBLIKE HRVATSKE I VINODOLSKE OPĆINE.«
Predsjednik Općinskog vijeća poslije pročitane prisege poziva pojedinačno
Načelnika i zamjenika, a načelnik i zamjenik nakon što je izgovoreno njihovo
ime i prezime ustaju i izgovaraju »PRISEŽEM« te potpisuju tekst svečane
prisege.
Članak 62.
Načelnik podnosi Vijeću polugodišnja izvješća o svom radu i to prvo
polugodišnje izvješće najkasnije do 1. rujna tekuće godine, a drugo
polugodišnje izvješće najkasnije do 1. veljače naredne godine.
Članak 63.
Pored izvješća iz članka 62. ovoga Poslovnika, Načelnik će na zahtjev Vijeća
podnijeti izvješće o svom radu, u cjelini ili u pojedinom području, o
izvršavanju odluka ili drugih akata Vijeća te o drugim pitanjima iz svoga
djelokruga.
Prijedlog za donošenje zaključka u smislu stavka 1. ovoga članka može
podnijeti najmanje pet članova Vijeća ili radno tijelo.
Prijedlog se podnosi u pisanom obliku.
Načelnik je dužan podnijeti izvješće u roku od 30 dana od dana dostave
zahtjeva Vijeća.
Vijeće ne može tražiti podnošenje izvješća o istom ili vrlo sličnom pitanju
prije isteka roka od šest mjeseci od dana održavanja sjednice Vijeća na kojoj
je podneseno
izvješće o tom pitanju, odnosno od dana održavanja sjednice
Vijeća na kojoj prijedlog iz stavka 2. ovoga članka nije usvojen.
Izvješće o svome radu i o stanju u pojedinim područjima Načelnik može
podnijeti Vijeću i na vlastiti poticaj.
Članak 64.
Predsjednik Vijeća izvještava Načelnika i zamjenik Načelnika o sazvanoj
sjednici Vijeća.
Načelnik i zamjenici Načelnika prisustvuju sjednicama Vijeća.
Načelnik, u slučajevima kada je predlagatelj odluke ili drugog akta kojeg
razmatra Vijeće, određuje osobu koja će na sjednici Vijeća biti izvjestitelj o
prijedlogu odluke ili drugog akta te davati stručna objašnjenja u svezi
prijedloga i izjašnjavati se o podnesenim amandmanima.
U slučajevima kada Načelnik nije predlagatelj, dostavlja Vijeću svoje
mišljenje, stajalište i prijedloge do početka rasprave.
Izvjestitelj, nazočan na sjednicama Općinskog vijeća i radnih tijela
Općinskog vijeća, sudjeluje u njihovom radu, iznosi stajališta Načelnika, daje
obavijesti i stručna objašnjenja, te obavještava Načelnika o stajalištima i
mišljenjima Općinskog vijeća, odnosno radnih tijela Vijeća.
Ako Vijeće ocijeni da je za raspravu o nekom pitanju nužno mišljenje
Načelnika, a on nije prisutan na sjednici, niti je dostavio svoje mišljenje,
Vijeće može raspravu o tom prijedlogu prekinuti ili odgoditi.
Članak 65.
Članovi Vijeća mogu postavljati Načelniku pitanja o obavljanju poslova iz
samoupravnog djelokruga Vinodolske općine, te ostalih poslova iz njegovog
djelokruga rada, o izvršavanju njegovih odluka i drugih akata te odluka i
drugih akata Vijeća te o radu upravnih tijela Općine, kao i pravnih osoba kojih
je Vinodolska općina osnivač, odnosno većinski vlasnik.
Pitanja mogu biti postavljena usmeno na sjednicama Vijeća ili u pisanom
obliku posredstvom predsjednika Vijeća, prvenstveno u okviru aktualnog sata.
Članak 66.
Usmena pitanja članovi Vijeća postavljaju za vrijeme aktualnog sata koji se
održava na početku svake sjednice Vijeća, nakon utvrđivanja dnevnoga reda.
Aktualni sat traje jedan sat, ukoliko Vijeće ne odluči drugačije.
Članak 67.
Za vrijeme aktualnog sata član Vijeća ima pravo postaviti najviše dva
pitanja, time da drugo pitanje može postaviti samo ako u vremenu određenom za
trajanje aktualnog sata nema više prijavljenih članova Vijeća za postavljanje
prvog pitanja.
Pitanje mora biti kratko, jasno formulirano i takvo da se na njega može
odgovoriti odmah i bez pripreme, a postavljanje pojedinog pitanja ne može
trajati dulje od dvije minute.
Odgovor na svako postavljeno pitanje traje najviše do pet minuta.
Nakon dobivenog odgovora član Vijeća može u dodatnom vremenu od jedne minute
iznijeti mišljenje o odgovoru i postaviti dopunsko pitanje.
Nakon iznijetog mišljenja ili postavljenog pitanja iz stavka 4. ovoga
članka, Načelnik se ponovno može javiti za riječ, a njegovo izlaganje ne može
trajati duže od tri minute.
Članak 68.
Načelnik je dužan odgovoriti na postavljeno pitanje na sjednici na kojoj je
pitanje postavljeno ili navesti razloge zbog kojih ne može odgovoriti.
Načelnik nije dužan dati odgovor ako se postavljeno pitanje ne odnosi na
njegov rad ili poslove iz njegovog djelokruga.
Na pitanja postavljena Načelniku može odgovoriti i zamjenik Načelnika te
pročelnik odnosno Voditelj Odsjeka upravnog tijela Vinodolske općine u čijem
djelokrugu su poslovi na koje se pitanje odnosi, kada Načelnik procijeni da bi
oni mogli dati precizniji odgovor.
Članak 69.
Na pitanje na koje nije odgovoreno na sjednici Vijeća ili za koje Načelnik
ocijeni da zahtijeva opširniji odgovor, daje se pisani odgovor u roku od 15
dana.
Na pitanje za koje je član Vijeća izrijekom tražio pisani odgovor, pored
usmenog daje se i pisani odgovor.
Članak 70.
Za vrijeme aktualnog sata ne može se zatražiti riječ da bi se ispravio
netočan navod iznesen u pitanju člana Vijeća ili u odgovoru na postavljeno
pitanje.
Članak 70-a
Postupak i način opoziva Općinskog načelnika propisan je Statutom Vinodolske
općine.
Članak 71.
Član Vijeća može, posredovanjem predsjednika Vijeća, postavljati pitanja u
pisanom obliku, a nakon dobivenog odgovora i dopunska pitanja.
Pitanje mora biti postavljeno u skladu s odredbama ovoga Poslovnika.
Ako postavljeno pitanje nije u skladu s odredbama ovoga Poslovnika,
predsjednik Vijeća će pozvati člana Vijeća da svoje pitanje uskladi s odredbama
Poslovnika. Ako član Vijeća ne uskladi pitanje s odredbama ovoga Poslovnika, predsjednik
Vijeća neće pitanje uputiti Načelniku te će o tome izvijestiti člana Vijeća.
Pisani odgovor na postavljeno pitanje u pisanom obliku daje se najkasnije u
roku od 15 dana od dana kada je pitanje dostavljeno.
Ako se odgovor ne može dati u roku određenom ovim člankom, posredovanjem
predsjednika Vijeća izvijestit će se član Vijeća o razlozima zbog kojih odgovor
nije moguće dati u roku.
Ako Načelnik ne odgovori na pitanje u suglasju s odredbama ovoga članka,
predsjednik Vijeća zatražit će od Načelnika da na pitanje odgovori u narednom
roku od osam dana.
Pisani odgovor na postavljeno pitanje dostavlja se posredovanjem
predsjednika Vijeća svim članovima Vijeća.
Član Vijeća koji je postavio pitanje može na sjednici Vijeća iznijeti
mišljenje o dobivenom odgovoru i postaviti dopunsko pitanje koje se može
odnositi isključivo na pojašnjenje dobivenog odgovora.
Član Vijeća koji nije bio nazočan na sjednici na kojoj je predsjednik Vijeća
izvijestio Vijeće o dobivenom odgovoru može svoje mišljenje i dopunsko pitanje
dostaviti pisanim putem.
VII. AKTI VIJEĆA
1. Opće odredbe
Članak 72.
Vijeće, na temelju prava i obveza utvrđenih zakonom, Statutom Općine i ovim
Poslovnikom, donosi statut,
poslovnik, odluke i druge opće akte, proračun Vinodolske
općine, izvješća o izvršenju proračuna i zaključke.
Sve akte koje donosi Vijeće potpisuje predsjednik Vijeća.
Vijeće donosi Rješenja i druge pojedinačne akte u slučajevima određenim
važećim propisima.
Članak 73.
Odlukom se uređuju odnosi iz djelokruga Vinodolske općine koji su od općeg
značenja za građane, pravne osobe i druge pravne subjekte te propisuje njihova
prava i dužnosti, odnosno utvrđuju pitanja od interesa za Općinu.
Odlukom se odlučuje i o izboru odnosno imenovanju i razrješenju te o davanju
suglasnosti na akte kada je to određeno pozitivnim propisima.
Članak 74.
Akti kojima se uređuje unutarnje ustrojstvo Vijeća i upravnih tijela
Vinodolske općine te način rada i odnosi u Vijeću donose se u obliku odluke,
poslovnika ili pravilnika.
Članak 75.
Zaključcima Vijeće zauzima stajalište o temama koje razmatra, daje ocjene o
stanju u pojedinim područjima te predlaže Načelniku i upravnim tijelima
Vinodolske općine poduzimanje odgovarajućih mjera iz njihovog djelokruga rada.
Zaključke kojima zauzima stajalište, izražava mišljenje i podnosi prijedlog
o temama koje razmatra donosi i radno tijelo.
Rješenjem se odlučuje o pojedinačnim pitanjima iz nadležnosti Vijeća.
Članak 76.
Akte Vijeća potpisuje predsjednik Vijeća.
Zaključke koje donose radna tijela potpisuje predsjednik radnoga tijela.
Članak 77.
Na izvornike Odluka i drugih akata Općinskog vijeća stavlja se pečat Vijeća.
Pod izvornikom akta podrazumijeva se onaj tekst akta koji je usvojen na
sjednici Vijeća.
O izradi izvornika akata Vijeća, o stavljanju pečata na izvornike akata i o
čuvanju izvornika akata brine Upravni odjel Općine.
Izvornici akata Općinskog vijeća čuvaju se u pismohrani Općine.
Članak 78.
Odluke i drugi akti Vijeća objavljuju se u »Službenim novinama
Primorsko-goranske županije« i na WEB stranici Općine.
Zaključci koje donosi Vijeće objavljuju se u »Službenim novinama
Primorsko-goranske županije« po posebnoj odluci Vijeća.
O objavljivanju akata iz stavka 1. ovoga članka brine Upravni odjel Općine-Odsjek
za pravne i opće poslove.
Članak 79.
Načelnik, u obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga Vinodolske općine,
ima pravo obustaviti od primjene opći akt Vijeća ako ocijeni da je tim aktom
povrijeđen zakon ili drugi propis te zatražiti od Vijeća da u roku od 15 dana
otkloni uočene nedostatke. Ako Vijeće to ne učini, Načelnik je dužan u roku od
osam dana o tome obavijestiti predstojnika Ureda državne uprave u Primorsko-
goranskoj županiji te čelnika središnjeg tijela državne uprave ovlaštenog za nadzor
nad zakonitošću rada.
2. Predlaganje akata
Članak 80.
Postupak donošenja akata pokreće se podnošenjem prijedloga akata.
Pravo podnošenja prijedloga akta ima član Vijeća, klub članova Vijeća, radno
tijelo te Općinski načelnik, osim u slučajevima kada je zakonom, Statutom
Općine, ovim Poslovnikom ili drugim općim aktom propisano da pojedini prijedlog
podnosi drugo tijelo ili određeni broj članova Vijeća.
Pravo podnošenja prijedloga akta od značenja za unapređivanje položaja
mladih na području Općine ima i Savjet mladih Vinodolske općine.
Pravo podnošenja prijedloga akta kojim se predlaže izbor i imenovanje ima
Odbor za izbori imenovanja ili najmanje pet članova Vijeća, izuzev kada je
zakonom, Statutom Općine, ovim Poslovnikom ili drugim općim aktom propisano
drugačije.
Članak 81.
Ako prijedlog akta podnosi član Vijeća, prijedlog mora svojim potpisom
podržati još najmanje četiri člana Vijeća.
Ako prijedlog akta podnosi klub članova Vijeća, prijedlog mora svojim
potpisom podržati još najmanje onoliko članova Vijeća koliko je potrebno da se
ispuni uvjet iz stavka 1. ovoga članka (pet članova Vijeća).
Članak 82.
Građani imaju pravo predlagati Vijeću donošenje određenog akta ili
rješavanje određenog pitanja iz djelokruga rada Vijeća.
Vijeće je dužno raspravljati o prijedlogu iz stavka 1. ovoga članka ako
prijedlog potpisom podrži najmanje 10% birača upisanih u popis birača
Vinodolske općine.
Vijeće je dužno dati odgovor podnositeljima prijedloga najkasnije u roku od
tri mjeseca od dana prijema prijedloga.
Članak 83.
Pravo na podnošenje prijedloga za raspisivanje referenduma o opozivu
Općinskog načelnika i njegova zamjenika ima 20% ukupnog broja birača Općine.
Ako se utvrdi da je prijedlog podnesen od potrebnog broja birača, Općinsko
vijeće raspisuje referendum u roku od 30 dana zaprimanja odluke središnjeg
ureda državne uprave.
Članak 84.
Prijedlog akta podnosi se predsjedniku Vijeća.
Predlagatelj akta obvezan je obavijestiti predsjednika Vijeća o
izvjestitelju koji će u ime predlagatelja na sjednici Vijeća davati objašnjenja
i potrebna obrazloženja.
Ako predsjednik Vijeća ustanovi da podneseni prijedlog akta, odnosno
analiza, izvješće ili informacija nisu sastavljeni u suglasju s odredbama ovoga
Poslovnika, zatražit će od predlagatelja da prijedlog akta u određenom roku
uskladi s odredbama ovoga Poslovnika.
Ako predlagatelj u roku od 15 dana ne uskladi prijedlog akta, smatrat će se
da prijedlog nije bio niti podnesen.
Članak 85.
Prijedlog općeg akta sadrži:
- pravni temelj za donošenje općeg akta,
- ocjenu stanja, osnovna pitanja koja se trebaju urediti i svrhu koju se
želi postići uređivanjem odnosa na predloženi način,
- ocjenu sredstava potrebnih za provođenje općeg akta te način njihova
osiguravanja,
- tekst prijedloga općeg akta s obrazloženjem,
- tekst općeg akta, ako se predlaže njegova izmjena ili dopuna.
Uz prijedlog općeg akta može se priložiti i odgovarajuća dokumentacija.
Tekst prijedloga općeg akta sadrži rješenja u obliku pravnih odredbi. Pojedina
rješenja mogu se predložiti alternativno, s obrazloženjem predložene
alternative.
Članak 86.
Prijedlog za donošenje ostalih akata mora sadržavati pravni temelj za
donošenje akta i tekst prijedloga akta s obrazloženjem.
Podnositelj izvješća, analize ili informacije dužan je navesti izvore i
dokumentaciju na kojoj se oni temelje.
Ako izvješće, analiza ili informacija sadrži više od 15 stranica teksta,
predlagatelj je dužan sačiniti sažetak koji mora sadržavati sve bitne elemente
potpunog materijala, a predlagatelj ga je obvezan podnijeti istodobno s
potpunim materijalom.
Članak 87.
Predsjednik Vijeća upućuje prijedlog akta Načelniku, ako on nije
predlagatelj, na razmatranje i davanje mišljenja.
Članak 88.
Prilikom donošenja odluka, mjera, programa i drugih akata od osobitog
značenja za mlade, predsjednik Vijeća upućuje prijedlog akta Savjetu mladih
Vinodolske općine radi davanja mišljenja o prijedlogu.
Mišljenje iz stavka 1. ovoga članka dostavlja se predsjedniku Vijeća u pisanom
obliku najmanje dva dana prije održavanja sjednice Vijeća.
Članak 89.
Ako dva ili više predlagatelja podnesu prijedloge akata kojima se uređuje
isto pitanje, predsjednik Vijeća pozvat će predlagatelje da objedine prijedloge
akata u jedan prijedlog.
Ako se ne postigne dogovor, predsjednik Vijeća će unijeti prijedloge akata u
prijedlog dnevnog reda sjednice Vijeća redoslijedom kojim su podneseni.
Članak 89-a
Uvodno izlaganje i dopunsko obrazloženje prijedloga akta može trajati
najduže 5 minuta, a za prijedlog proračuna i prijedlog prostornog plana 15
minuta.
Općinsko vijeće može posebnom odlukom odobriti i duže trajanje uvodnog
izlaganja i obrazloženja od propisanog stavkom 1. ovog članka.
Članak 90.
Prije rasprave o prijedlogu akta na sjednici Vijeća prijedlog razmatraju
radna tijela u čijem su djelokrugu pitanja koja se uređuju aktom.
Radno tijelo izjašnjava se o svim elementima prijedloga akta, a Odbor za
Statutarno pravna pitanja o zakonskim i statutarnim osnovama akta.
Kada razmotri prijedlog akta, nadležno radno tijelo daje svoje očitovanje
Vijeću.
Očitovanje radnog tijela upućuje se predsjedniku Vijeća, koji ga dostavlja
predlagatelju akta, članovima Vijeća i Načelniku kada on nije predlagatelj
akta.
Članak 91.
Prijedlog za izmjenu ili dopunu prijedloga općeg akta podnosi se u pisanom
obliku uz obrazloženje (u daljnjem tekstu: amandman).
Ako se amandman podnosi na prijedlog za izmjenu ili dopunu općeg akta, on se
može podnositi samo na članke obuhvaćene predloženim izmjenama ili dopunama.
Pravo podnošenja amandmana ima član Vijeća, klub članova Vijeća, radno
tijelo, Načelnik i predlagatelj akta.
Amandman se upućuje predsjedniku Vijeća najkasnije jedan dan prije
održavanja sjednice Vijeća.
Predlagatelj općeg akta i Načelnik, ako nije predlagatelj, može podnositi
amandmane i usmeno, sve do zaključenja rasprave o prijedlogu akta.
U slučaju iz stavka 5. ovoga članka, ovlašteni podnositelji amandmana imaju
pravo podnositi usmeno amandmane na izmijenjeni dio prijedloga općeg akta sve
do zaključenja rasprave o prijedlogu općeg akta.
Članak 92.
Podnesene amandmane predsjednik Vijeća upućuje predlagatelju akta i
Načelniku, ako on nije predlagatelj.
Podnesene amandmane koji su takve naravi da formalno-pravno bitno mijenjaju
ili bitno odstupaju od prijedloga akta, predsjednik Vijeća može dostaviti
Odboru za statutarno pravna pitanja na očitovanje o zakonskim i statutarnim
osnovama amandmana.
Članak 93.
O amandmanima se izjašnjavaju predlagatelj akta i Načelnik, ako on nije
predlagatelj.
O amandmanima se glasuje prema redoslijedu članaka prijedloga akta na koji
se odnose.
Ako je na isti članak prijedloga akta podneseno više amandmana, najprije se
glasuje o amandmanu koji najviše odstupa od predloženog rješenja, a o ostalim
amandmanima prema istom kriteriju.
Amandman prihvaćen na sjednici Vijeća postaje sastavnim djelom konačnog
prijedloga akta i o njemu se odvojeno ne glasuje.
Amandman koji je podnio predlagatelj akta ili se predlagatelj akta s njim
suglasio, postaje sastavnim dijelom prijedloga akta i o njemu se ne glasuje
odvojeno.
Članak 93-a
Amandman prihvaćen na sjednici Vijeća postaje sastavnim dijelom konačnog
prijedloga akta i o njemu se odvojeno ne glasuje.
- ako ga je podnio predlagatelj akta,
- ako ga je podnio Odbor za statutarno-pravna pitanja i s njime se suglasio
predlagatelj akta,
- ako ga je podnio vijećnik ili radno tijelo i s njima se usuglasio
predlagatelj akta,
- ako konačni prijedlog akta nije podnio načelnik, o amandmanima na
prijedlog s kojima se nije usuglasio Načelnik, se glasuje odvojeno.
3. Odlučivanje i glasovanje
Članak 94.
Odluke i druge akte Vijeće donosi većinom glasova nazočnih članova Vijeća.
Statut Vinodolske općine, Poslovnik Općinskog vijeća, proračun, godišnje
izvješće o izvršenju proračuna, odluku o izboru i razrješenju predsjednika i
potpredsjednika Vijeća te akte koje Vijeće donosi po hitnom postupku Vijeće
donosi većinom glasova svih članova Vijeća.
Većinom glasova svih članova Vijeće donosi odluku o raspisivanju referenduma
o pitanjima iz samoupravnog djelokruga utvrđenih Statutom Vinodolske općine.
Odluke o izboru, imenovanju i razrješenju Vijeće donosi na način propisan u
stavku 1. ovoga članka.
Kada se izabire odnosno imenuje samo jedan kandidat, a predloženo je više
kandidata pa niti jedan ne dobije potrebnu većinu glasova, glasovanje se
ponavlja na način da se u ponovljenom glasovanju ne glasuje o kandidatu koji je
u prethodnom glasovanju dobio najmanji broj glasova.
Ako niti jedan od kandidata ne dobije potrebnu većinu glasova, izborni se
postupak ponavlja.
Članak 95.
Vijeće odlučuje o svakom prijedlogu na dnevnom redu nakon rasprave, osim ako
je ovim Poslovnikom određeno da se odlučuje bez rasprave.
Ako pitanje o kojem se raspravlja ne zahtijeva donošenje akta, ili ako
Vijeće ne želi o tom pitanju odlučivati, završava raspravu i prelazi na
sljedeću točku dnevnog reda.
Članak 96.
Ako Vijeće o pitanju o kojem je raspravljalo nije dovršilo raspravu ili ne
želi odlučivati na istoj sjednici, raspravu odnosno glasovanje o tom pitanju
odgađa za jednu od sljedećih sjednica.
Vijeće može u tijeku rasprave odlučiti o tome da pojedini predmet vrati
predlagatelju odnosno odgovarajućem radnom tijelu radi dodatne obrade.
Ako se u tijeku rasprave o pojedinoj točki dnevnog reda pojavi sumnja da se
akt neće moći donijeti zbog manjkavosti podataka ili dokumentacije u
materijalu, Vijeće može, na temelju prijedloga najmanje pet članova Vijeća,
odlučivanje o toj točki dnevnog reda odgoditi za iduću sjednicu, uz upute
predlagatelju da prijedlog dopuni odgovarajućim podacima odnosno
dokumentacijom.
Predlagatelj akta može u svako doba povući svoj prijedlog.
Članak 97.
Vijeće može odlučiti, tijekom rasprave ili, na prijedlog predlagatelja ili
radnog tijela, prije otvaranja rasprave, da određeni akt donese u postupku koji
obuhvaća dva dijela rasprave.
U slučaju iz stavka 1. ovoga članka, prvi dio rasprave obuhvaća uvodno
izlaganje predlagatelja, opću raspravu o prijedlogu akta, raspravu o
pojedinostima koje uključuje i raspravu o tekstu prijedloga akta, raspravu o
stajalištima radnih tijela koja su razmatrala prijedlog te donošenje zaključka
o potrebi donošenja akta.
Po završenoj raspravi zaključkom kojim se prihvaća donošenje akta, utvrđuju
se stajališta, prijedlozi i mišljenja u svezi s prijedlogom akta i upućuju se
predlagatelju radi pripreme konačnog prijedloga akta.
Konačni prijedlog akta predlagatelj je dužan podnijeti u roku od 30 dana od
dana prihvaćanja prijedloga akta.
U drugom dijelu rasprave predlagatelj konačnog prijedloga akta dužan je u
obrazloženju toga akta navesti razlike između rješenja koja predlaže u odnosu
na rješenja iz prijedloga akta, razloge zbog kojih su te razlike nastale te
prijedloge i mišljenja koji su bili dani na prijedlog akta, a koje predlagatelj
nije prihvatio, uz navođenje razloga zbog kojih ih nije prihvatio.
Članak 98.
Kod podnošenja, upućivanja i razmatranja u radnim tijelima konačnog
prijedloga općeg akta odgovarajuće se primjenjuju odredbe ovoga Poslovnika koje
se odnose na prijedlog općeg akta.
Članak 99.
Ako Vijeće ne prihvati prijedlog općeg akta, prije ponovnog podnošenja
istoga prijedloga predlagatelj je dužan razmotriti mišljenje, primjedbe i
prijedloge iznesene u raspravi na sjednici Vijeća na kojoj prijedlog nije
prihvaćen te obrazložiti one koje nije mogao usvojiti.
Članak 100.
Vijeće može u tijeku rasprave osnovati povjerenstvo za utvrđivanje
prijedloga zaključka koje će podnijeti prijedlog zaključka na istoj ili
sljedećoj sjednici.
Članak 101.
Glasovanje na sjednici je javno osim ako Vijeće, na prijedlog najmanje
trećina članova Vijeća, ne odluči većinom glasova članova Vijeća da se o nekom
pitanju glasuje tajno.
Javno glasovanje provodi se dizanjem ruke ili poimeničnim izjašnjavanjem.
Glasovanje dizanjem ruku provodi se na način da predsjednik Vijeća poziva
članove Vijeća da se izjasne tko je »za« prijedlog, tko je »protiv« prijedloga,
odnosno da li se tko uzdržao od glasovanja.
Ako se dizanjem ruku ne može utvrditi točno rezultat glasovanja, glasuje se
poimenično.
Poimenično se glasuje i kada to odluči Vijeće na prijedlog predsjednika
Vijeća ili kluba članova Vijeća.
Kod utvrđivanja dnevnoga reda glasuje se »za« ili »protiv«.
Iznimno od odredbe stavka 3. ovoga članka, ako se prilikom glasovanja o
amandmanima o njegovom prihvaćanju izjasni manje od polovice nazočnih članova
Vijeća, predsjednik Vijeća može odmah utvrditi da amandman nije prihvaćen.
Poimenično glasovanje provodi se tako da tajnik Vijeća proziva člana Vijeća
koji se izjašnjava »za«, »protiv« ili »uzdržan« od glasovanja.
Kada je prozivanje završeno, ponovo se prozivaju članovi Vijeća za koje u
popisu članova Vijeća nije zabilježeno da su glasovali.
Glasove prebrojava tajnik Vijeća.
Članak 102.
Predsjednik Vijeća objavljuje rezultate glasovanja.
Na zahtjev člana Vijeća koji zatraži provjeru glasovanja, predsjednik Vijeća
ponovit će glasovanje i ponovno objaviti rezultat glasovanja.
Članak 103.
Tajno glasovanje provodi se glasačkim listićima. Glasački listići su iste
veličine, boje i oblika i ovjereni su pečatom Vijeća.
Ako se glasuje o prijedlogu kandidata, na glasačkom se listiću prezimena
kandidata navode abecednim redom a glasuje se na način da se zaokružuje redni
broj ispred imena pojedinog kandidata.
Ako se glasuje o pojedinom prijedlogu, pitanje mora biti postavljeno jasno i
precizno, a glasuje se »za«, »protiv« ili »uzdržan«, odnosno, prema uputi na
listiću.
Glasačke listiće priprema službenik Upravnog odjela Općine koji predsjedniku
Vijeća pomaže kod tajnog glasovanja. Predsjednik Vijeća može odrediti i
određeni broj članova Vijeća koji će mu pomagati kod provođenja tajnog
glasovanja.
Članak 104.
Tajnik Vijeća pomaže predsjedniku Vijeća u provođenju tajnog glasovanja,
predaje članu Vijeća glasački listić te evidentira člana Vijeća kojem je
glasački listić predan.
Broj glasačkih kutija i mjesta na koje će se kutije postaviti određuje tajnik
Vijeća.
Član Vijeća kojega je predsjednik Vijeća odredio da mu pomaže kod provođenja
tajnog glasovanja, prilikom glasovanja nazočan je kod glasačke kutije.
Članak 105.
Član Vijeća može glasovati samo osobno, jednim glasačkim listićem.
Nepopunjeni listić, listić na kojem su dopisana nova imena, odnosno glasački
listić koji je popunjen tako da se ne može sa sigurnošću utvrditi za koga je
ili za što član Vijeća glasovao, nevažeći je.
Članak 106.
Nakon što svi nazočni članovi Vijeća predaju glasačke listiće i nakon što
predsjednik Vijeća objavi da je glasovanje završeno, prelazi se na utvrđivanje
rezultata glasovanja.
Rezultat glasovanja utvrđuje se na osnovi predanih glasačkih listića.
Rezultat glasovanja utvrđuje predsjednik Vijeća u nazočnosti članova Vijeća
koji su mu pomagali kod glasovanja.
Predsjednik Vijeća objavljuje rezultate glasovanja na istoj sjednici na
kojoj je tajno glasovanje provedeno.
Članak 107.
U slučaju ponovnog glasovanja sjednica se prekida radi pripreme novih
glasačkih listića.
Ponovno glasovanje provodi se po istom postupku.
4. Donošenje akata po hitnom postupku
Članak 108.
Iznimno, akt se može donijeti po hitnom postupku ako je to nužno radi
sprječavanja ili uklanjanja štete, odnosno ako bi nedonošenje takvog akta u
određenom roku imalo štetne posljedice ili ako to zahtijevaju drugi opravdani
razlozi.
Predlagatelj akta dužan je obrazložiti hitnost postupka.
Ako prijedlog za donošenje akta po hitnom postupku podnosi član Vijeća,
prijedlog mora svojim potpisom podržati još najmanje šest članova Vijeća.
Ako predlagatelj donošenja akta po hitnom postupku nije Načelnik, tada se
prijedlog akta dostavlja Načelniku na davanje mišljenje.
Za donošenje akata po hitnom postupku, ne primjenjuju se propisani rokovi
utvrđeni u članku 84. ovog Poslovnika.
Prijedlog za donošenje akta po hitnom postupku podnosi se predsjedniku
Općinskog vijeća najkasnije dan prije održavanja sjednice Općinskog vijeća.
Članak 109.
Kada se Vijeću podnosi prijedlog za donošenje akta po hitnom postupku,
najprije se glasuje o opravdanosti prijedloga za hitni postupak, a potom se
raspravlja i odlučuje o samom aktu.
Članak 110.
Uz prijedlog da se akt donese po hitnom postupku podnosi se i prijedlog
akta.
Predsjednik Vijeća, bez odlaganja, prijedlog iz stavka 1. ovoga članka
upućuje članovima Vijeća i Načelniku ako on nije predlagatelj.
Članak 111.
O prijedlogu iz članka 110. ovoga Poslovnika odlučuje se na početku sjednice
Vijeća prilikom utvrđivanja dnevnoga reda.
Članak 112.
Na prijedlog akta koji se donosi po hitnom postupku amandmani se mogu
podnositi do zaključenja rasprave.
5. Donošenje proračuna i godišnjeg obračuna proračuna općine
Članak 112-a
Prijedlog proračuna, projekcija proračuna za slijedeće dvije proračunske godine
i godišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna Općine, podnosi Načelnik kao
jedini ovlašteni predlagatelj na način i u rokovima propisanim zakonom.
Općinski načelnik može podneseni prijedlog proračuna povući i nakon
glasovanja o amandmanima, a prije glasovanja o proračunu u cjelini.
Ako se proračun za narednu godinu ne može donijeti prije početka godine za
koju se donosi, a Načelnik ne predloži privremeno financiranje, nadležno radno
tijelo Općinskog vijeća, za proračun ili najmanje sedam vijećnika imaju pravo
predložiti donošenje odluke o privremenom financiranju.
Članak 112-b
Ako se u zakonskom određenom roku ne donese proračun odnosno odluka o
privremenom financiranju na prijedlog središnjeg tijela državne uprave
nadležnog za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Vlada Republike
Hrvatske istovremeno raspušta Općinsko vijeće i razrješuje Općinskog načelnika
te imenuje povjerenika i raspisuje privremene izbore sukladno posebnom zakonu.
Članak 112-c
Proračun i godišnji izvještaj o izvršenju proračuna donose se većinom
glasova svih vijećnika.
VIII. POSLOVNI RED NA SJEDNICI
1. Sazivanje sjednice
Članak 113.
Vijeće zasjeda redovito dva puta godišnje; prvi put između 1. veljače i 31.
srpnja, a drugi put između 1. rujna i 31. prosinca.
Izvan rokova iz stavka 1. ovoga članka Vijeće zasjeda izvanredno na zahtjev
Načelnika ili većine članova Vijeća.
Predsjednik Vijeća, uz prethodno pribavljeno mišljenje kluba članova Vijeća,
može sazvati Vijeće na izvanredno zasjedanje.
Kada ovlašteni predlagatelj iz stavka 2. ovoga članka podnese zahtjev za
izvanredno zasjedanje Vijeća, dužan je predsjedniku Vijeća navesti razloge zbog
kojih traži izvanredno zasjedanje.
Na zahtjev ovlaštenog predlagatelja iz stavka 2. ovoga članka predsjednik
Vijeća dužan je sazvati sjednicu Vijeća u roku od osam dana od dana kada primi
zahtjev.
Ako predsjednik Vijeća, na zahtjev većine članova Vijeća, ne sazove sjednicu
Vijeća u roku iz stavka 6. ovoga članka, sjednicu će sazvati Načelnik.
Članak 114.
Sjednica Općinskog vijeća saziva predsjednik Općinskog vijeća.
Predsjednik Općinskog vijeća je dužan sazivati sjednicu Vijeća na
obrazloženi prijedlog najmanje jedne trećine vijećnika ili na prijedlog
Načelnika, u roku od 15 dana od dana primitka zahtjeva. Prijedlog mora biti u
pisanom obliku i potpisan od vijećnika, odnosno Načelnika.
Sjednice Općinskog vijeća traju dok se ne iscrpi utvrđeni Dnevni red.
Ako predsjednik Općinskog vijeća ne sazove sjednicu u roku iz stavka 2. ovog
članka, sjednicu će sazvati Načelnik u roku 8 dana.
Nakon proteka rokova iz stavka 2. i 4. ovog članka sjednicu Općinskog vijeća
može na zahtjev jedne trećine vijećnika, sazvati čelnik središnjeg tijela
državne uprave nadležnog za poslove lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Zahtjev vijećnika mora biti predan u pisanom obliku i potpisan od vijećnika.
Sjednica sazvana na način propisan stavcima 2., 4. i 5.ovog članka mora se
održati u roku 15 dana od dana sazivanja.
Sjednica sazvana protivno odredbama stavaka 2.,4.,5. i 6.ovog članka smatra
se nezakonitom, a doneseni akti ništavima.
Članak 115.
Kada Vijeće redovito zasjeda, sjednica Vijeća mora se sazvati najmanje
jedanput u tri mjeseca, a ako je to potrebno i češće.
U rok za zasjedanje Vijeća ne računa se vrijeme kada Vijeće ne zasjeda.
Članak 116.
Ako Vijeće ne odluči drukčije, sjednice Vijeća traju dok se ne iscrpi
utvrđeni dnevni red, a redni broj sjednice određuje se u nizu za sjednice koje
se održavaju u redovitom i izvanrednom zasjedanju, tijekom jednog saziva
Vijeća.
Članak 117.
Za redovite sjednice članovima Vijeća se najkasnije pet dana prije
održavanja sjednice dostavlja poziv za sjednicu, prijedlog dnevnog reda i
materijal o kojem će se raspravljati na sjednici.
Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka, ako za to postoje, osobito
opravdani razlozi, članovima Vijeća se materijal za pojedinu točku dnevnog reda
može dostaviti i naknadno, a može i na samoj sjednici.
U slučaju sazivanja izvanredne sjednice Vijeća, kada je nužno donijeti
pojedini akt po hitnom postupku ili kada to zahtijevaju drugi osobito opravdani
razlozi, predsjednik Vijeća može dostaviti poziv za sjednicu Vijeća u roku
kraćem od pet dana, a dnevni red za tu sjednicu može predložiti i na samoj
sjednici.
O drugačijem načinu sazivanja sjednice i opravdanosti razloga za sazivanje
sjednice u kraćem roku odlučuje predsjednik Općinskog vijeća.
Članak 118.
Materijal o kojem će se raspravljati na sjednici Vijeća dostavlja se
članovima Vijeća, predsjednicima stalnih radnih tijela, predsjedniku Savjeta
mladih Vinodolske općine, Načelniku i njegovom zamjeniku te pročelniku upravnog
tijela i sredstvima javnog priopćavanja i voditeljima Odsjeka.
Obavijest o održavanju sjednice Vijeća dostavlja se političkim strankama zastupljenim
u Vijeću, zastupnicima u Hrvatskom saboru s područja Vinodolske općine,
Primorsko-goranskoj županiji. ustanovama kojih je osnivač Vinodolska općina,
trgovačkim društvima u većinskom vlasništvu Općine, vijećima mjesnih odbora.
Obavijest iz stavka 2. ovoga članka sadrži informaciju o vremenu održavanja
i dnevnom redu sjednice Vijeća te o mogućnostima neposrednog uvida u materijale
za sjednicu.
Materijali za sjednice Vijeća, kao i obavijesti o održavanju sjednica Vijeća
mogu se dostavljati i u elektroničkom obliku, ovisno o tehničkim i drugim
mogućnostima.
Članak 119.
Predsjednik Vijeća utvrđuje da li je sjednici nazočan potreban broj članova
Vijeća.
Ako predsjednik Vijeća na početku sjednice utvrdi da sjednici nije nazočan
potreban broj članova Vijeća, odgađa sjednicu za određeni sat istoga dana ili
za drugi određeni dan i sat.
Sjednicu će predsjednik Vijeća prekinuti ako za njezina trajanja utvrdi da
nije nazočan potreban broj članova Vijeća i zakazati nastavak sjednice za
određeni sat istoga dana ili za određeni drugi dan i sat.
O odgodi sjednice i o nastavku prekinute sjednice zakazanom za drugi dan i
sat pisanim se putem izvješćuju samo članovi Vijeća koji nisu nazočni sjednici.
U slučaju odgode sjednice na početku sjednice, odnosno prekida sjednice za
njezina trajanja zbog utvrđivanja nedostatka potrebnog broja članova Vijeća,
predsjednik Vijeća će zakazati sjednicu, odnosno nastavak sjednice najkasnije u
roku od osam dana od dana odgode, odnosno prekida sjednice.
Predsjednik Vijeća može odgoditi sazvanu sjednicu ako za to postoje
opravdani razlozi. Sjednica se može odgoditi najviše za osam dana.
Članak 120.
Nazočnost članova Vijeća utvrđuje se:
- prozivkom na početku sjednice,
- u tijeku sjednice, kada predsjednik Vijeća ocijeni da nije nazočan
dovoljan broj članova Vijeća za valjano održavanje sjednice i odlučivanje,
- na zahtjev člana Vijeća koji ocijeni da nije nazočan dovoljan broj članova
Vijeća.
Prozivku članova Vijeća na sjednici Vijeća obavlja tajnik Vijeća.
Ako član Vijeća želi ranije napustiti sjednicu, o tome mora izvijestiti
predsjednika Vijeća.
3. Dnevni red
Članak 121.
Dnevni red sjednice Vijeća predlaže predsjednik Vijeća.
U prijedlog dnevnoga reda predsjednik Vijeća unosi sve predmete koji su mu
dostavljeni najmanje 15 dana prije održavanja sjednice, na način utvrđen ovim
Poslovnikom.
Na predloženi dnevni red, koji je upućen uz poziv za sjednicu, član Vijeća
ili ovlašteni predlagatelj akta može podnijeti pisani prigovor najkasnije jedan
dan prije zakazane sjednice Vijeća.
Pisani prigovor na predloženi dnevni red može se podnijeti ako predsjednik
Vijeća nije uvrstio u prijedlog dnevnoga reda teme koje su upućene u postupak
na način propisan ovim Poslovnikom. Ako je prigovor opravdan, tema se uvrštava
u dnevni red bez rasprave.
Ako nitko od članova Vijeća ili ovlaštenih predlagatelja akta ne podnese u
pisanom obliku prigovor na dnevni red koji je predložen uz sjednicu u roku iz
stavka 3. ovoga članka, predloženi dnevni red smatra se utvrđenim te se o njemu
posebno ne glasuje.
Članak 122.
Predsjednik Vijeća može naknadno, nakon što je poziv za sjednicu s
prijedlogom dnevnoga reda već odaslan članovima Vijeća, pisanim putem
predložiti dopunu dnevnoga reda.
Predsjednik Vijeća može i na samoj sjednici predložiti da se dnevni red
dopuni pojedinim predmetom ili da se pojedini predmet izostavi iz dnevnoga
reda.
Ako se predlaže dopuna dnevnoga reda, članovima Vijeća se uz prijedlog za
dopunu dnevnoga reda daju i materijali po predloženoj dopuni.
O predloženoj promjeni dnevnoga reda glasuje se na sjednici tako da se
najprije glasuje o prijedlogu da se pojedini predmet izostavi iz dnevnoga reda,
a zatim o prijedlogu da se dnevni red dopuni pojedinim predmetom, a nakon toga
se odlučuje o hitnosti postupka.
Članak 123.
Nakon što je utvrđen dnevni red sukladno odredbama ovoga Poslovnika,
predsjednik Vijeća objavljuje usvojeni dnevni red, time da tijekom sjednice
može promijeniti redoslijed točaka utvrđenoga dnevnoga reda.
Članak 124.
Ako sjednica Vijeća traje dulje od jednog dana, predsjednik Vijeća može
naknadno predložiti da se dnevni red dopuni novim predmetima. O ovom prijedlogu
glasuje se bez rasprave.
Članak 124-a
Tijekom sjednice Vijeća ne može se promijeniti redoslijed rasprave o
pojedinom predmetu utvrđenog dnevnog reda.
Predlagatelj čiji je predmet uvršten u prijedlog Dnevnog reda može odustati
od svog prijedloga i nakon što je dnevni red utvrđen. U tom slučaju smatra se
da je odgovarajuća točka skinuta s dnevnog reda sjednice i smatra se da
prijedlog nije podnijet.
Ovlašteni predlagatelj ne može ponoviti prijedlog akta bitno podudaranog
sadržaja koji nije uvršten u Dnevni red Općinskog vijeća na način propisan člankom
84.ovog Poslovnika prije proteka roka od 3 mjeseca od dana odlučivanja
Općinskog vijeća o dnevnom redu.
4. Tijek sjednice
Članak 125.
Sjednici Vijeća predsjedava predsjednik Vijeća, a kad je on odsutan ili
spriječen, sjednici predsjedava jedan od dva potpredsjednika Vijeća- prvi
potpredsjednik Vijeća.
Sjednici Vijeća kao gosti mogu prisustvovati osobe koje je pozvao
predsjednik Vijeća.
Članak 126.
Nakon otvaranja sjednice predsjednik Vijeća obavještava Vijeće o broju
nazočnih članova Vijeća te o članovima Vijeća koji sjednici nisu nazočni te
daje potrebna objašnjenja u svezi s radom na sjednici i drugim prethodnim
pitanjima.
Članak 127.
Poslije utvrđivanja dnevnog reda prelazi se na raspravu o pojedinim temama
dnevnoga reda i to redom koji je utvrđen u dnevnom redu.
Rasprava o pojedinim temama iz utvrđenoga dnevnoga reda vodi se bez obzira
na broj nazočnih članova Vijeća.
Članak 128.
Prije prelaska na raspravu o prijedlogu akta, predlagatelj akta može
podnijeti uvodno usmeno izlaganje i kratko dopunsko obrazloženje prijedloga u
trajanju od najdulje 15 minuta.
Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka, Vijeće može odlučiti da zbog
važnosti teme uvodno izlaganje predlagatelja može trajati i duže od 15 minuta.
Članak 129.
Nakon uvodnog izlaganja predlagatelja izvjestitelj radnoga tijela može
usmeno izložiti očitovanje tog tijela u trajanju od najdulje pet minuta.
Članak 130.
Na sjednici se o svakom predmetu iz dnevnog reda najprije raspravlja, a
zatim odlučuje, osim ako Vijeće ne odluči da se o pojedinom predmetu neće
raspravljati.
Rasprava o prijedlogu akta obuhvaća raspravu o prijedlogu akta te raspravu o
podnesenim prijedlozima za izmjenu i dopunu prijedloga akta.
Predlagatelj akta ima pravo tražiti riječ tijekom rasprave radi davanja
objašnjenja, iznošenja mišljenja i izjašnjavanja o podnesenim amandmanima te o
mišljenjima i primjedbama iznijetima u raspravi, s time da prigodom svakog
davanja objašnjenja može govoriti najdulje 10 minuta.
Načelnik može tražiti riječ tijekom rasprave o prijedlogu akta i onda kada
nije predlagatelj, s time da svaki put kada dobije riječ može govoriti najdulje
10 minuta.
Pravo iz stavka 4. ovoga članka imaju i izvjestitelj nadležnoga radnoga
tijela te Odbora za statutarno-pravna pitanja.
Članak 131.
Nitko ne može govoriti na sjednici prije nego zatraži i dobije riječ od
predsjednika Vijeća.
Govornik može govoriti samo o temi o kojoj se raspravlja i prema utvrđenom
dnevnom redu.
Ako se govornik udalji od predmeta rasprave, predsjednik Vijeća će ga
opomenuti da se drži teme dnevnoga reda.
Ako se govornik i poslije druge opomene ne drži teme dnevnoga reda,
predsjednik Vijeća će mu oduzeti riječ. U tom slučaju govornik više ne može sudjelovati
u raspravi o toj točki dnevnoga reda.
Članak 132.
Predsjednik daje članovima Vijeća riječ prema redoslijedu kojim su se
prijavili.
U redoslijedu govornika prednost imaju predstavnici klubova članova Vijeća.
Neovisno o redoslijedu, član Vijeća može dobiti riječ kada želi govoriti o
povredi Poslovnika ili kada želi ispraviti navod za koji drži da je netočan.
Govornika može opomenuti ili prekinuti u govoru samo predsjednik Vijeća.
Predsjednik Vijeća vodi brigu da govornik ne bude ometan ili spriječen u
svome govoru.
U raspravi se govori s mjesta, ako tehnički uvjeti omogućavaju da govornika
svi čuju i da njegove riječi mogu biti zabilježene.
Članak 133.
Članu Vijeća koji želi govoriti o povredi Poslovnika ili utvrđenoga dnevnoga
reda predsjednik Vijeća daje riječ čim je ovaj zatraži.
Govor toga člana Vijeća ne može trajati dulje od jedne minute, a član Vijeća
odmah mora navesti članak Poslovnika o čijoj povredi govori.
Predsjednik Vijeća je dužan poslije iznijetog prigovora dati objašnjenje.
Ako član Vijeća nije zadovoljan objašnjenjem, o prigovoru se na njegov
zahtjev odlučuje bez rasprave.
Članak 134.
Ako član Vijeća zatraži riječ da bi ispravio navod za koji smatra da je
netočan, predsjednik Vijeća će mu dati riječ čim završi govor onoga čiji se navod
želi ispraviti. Član Vijeća u svom govoru mora se ograničiti na ispravak netoč
nog navoda, a njegov govor ne može trajati dulje od dvije
minute.
Članak 135.
Član Vijeća koji se prijavio za govor, a nije bio nazočan u dvorani kada je
prozvan, gubi pravo govoriti o predmetu dnevnoga reda za koji se prijavio.
Članak 136.
Radi djelotvornijeg rada na sjednici, govornik treba govoriti kratko i u
svezi s predmetom rasprave, ne ponavljajući ono što je već rečeno, i to član
Vijeća najdulje pet minuta, a predstavnik kluba članova Vijeća najdulje 10
minuta.
Iznimno, zbog važnosti teme, Vijeće može odlučiti da pojedina osoba iz
stavka 1. ovoga članka može govoriti i duže.
Ako predsjednik Vijeća ocijeni da će rasprava o pojedinim pitanjima trajati
duže, ili ako je prijavljen veći broj govornika, može predložiti da se ograniči
trajanje govora svakoga govornika najviše do tri minute, osim predstavnika
predlagatelja, izvjestitelja radnoga tijela te Načelnika i kluba članova Vijeća
ako oni nisu istodobno i predlagatelji.
Ograničenje trajanja govora može predložiti i svaki član Vijeća.
O ograničenju trajanja govora odlučuje Vijeće bez rasprave.
Nakon što svi članovi koji su se prijavili za raspravu završe svoj govor,
predstavnici klubova članova Vijeća mogu ponovno zatražiti riječ i tada mogu
govoriti najviše pet minuta neovisno o tome je li predstavnik kluba članova
Vijeća već sudjelovao u raspravi o toj temi dnevnoga reda.
Članak 137.
Predsjednik Vijeća zaključuje raspravu po pojedinoj točki dnevnog reda kada
utvrdi da više nema prijavljenih govornika.
Po zaključenju rasprave pristupa se glasovanju na način i po postupku
utvrđenim ovim Poslovnikom.
Članak 138.
Tijekom sjednice Vijeća predsjednik kluba članova Vijeća može tražiti stanku
zbog održavanja sjednice kluba.
Predsjednik Vijeća dužan je odobriti stanku.
Članak 139.
Red na sjednici osigurava predsjednik Vijeća.
Govornika može opomenuti ili prekinuti u govoru samo predsjednik Vijeća.
Za remećenje reda na sjednici predsjednik Vijeća može članu Vijeća izreći
stegovne mjere:
- opomenu,
- opomenu s oduzimanjem riječi,
- udaljavanje sa sjednice.
Stegovne mjere iz stavka 3. ovoga članka su izvršne i o njima se ne vodi
rasprava.
Ako vijećnik odbije napustiti sjednicu u slučaju kada ga je predsjednik
Vijeća udaljio sa sjednice Općinskog vijeća, predsjednik Vijeća će utvrditi da
je vijećnik udaljen sa sjednice i da se ne broji prilikom glasovanja
Članak 140.
Članu Vijeća se izriče opomena ako svojim ponašanjem ili govorom na sjednici
remeti red ili na drugi način krši odredbe Poslovnika, a osobito ako:
- ne govori o predmetu o kojem se raspravlja,
- govori, a nije dobio riječ,
- svojim upadicama ili na drugi način ometa govornika,
- se javi za povredu Poslovnika ili ispravak netočnog navoda, a započne
govoriti o temi za koju nije dobio riječ,
- svojim govorom omalovažava ili vrijeđa predsjednika, članove Vijeća te
Načelnika i njegova zamjenika,
- na drugi način remeti red na sjednici (koristi mobitel i slično).
Članak 141.
Opomena s oduzimanjem riječi izriče se članu Vijeća:
- koji i nakon izricanja opomene svojim govorom ili ponašanjem nastavi
kršiti odredbe Poslovnika zbog čega mu je već izrečena opomena,
- kada svojim govorom na grublji način vrijeđa ili narušava ugled
predsjednika Vijeća, članova Vijeća te Načelnika i njegovog zamjenika,
- narušava ugled Vijeća.
Članak 142.
Članu Vijeća izriče se stegovna mjera udaljavanja sa sjednice Vijeća kada je
svojim ponašanjem toliko narušio red i prekršio odredbe ovoga Poslovnika o redu
na sjednici da je daljnje održavanje sjednice dovedeno u pitanje.
Stegovna mjera udaljavanja sa sjednice može se izreći za vrijeme trajanja
rasprave i odlučivanja o pojedinoj ili više točaka dnevnog reda.
Kada je članu Vijeća izrečena stegovna mjera udaljavanja sa sjednice Vijeća,
član Vijeća je dužan odmah napustiti sjednicu. Ako to ne učini, predsjednik
Vijeća može mu izreći stegovnu mjeru u dvostrukom trajanju.
Ako se član Vijeća niti nakon izricanja mjere iz stavka 3. ovoga članka ne
udalji sa sjednice, predsjednik Vijeća će prekinuti sjednicu i naložiti da se
član Vijeća udalji iz dvorane za sjednice.
Članak 143.
Protiv stegovne mjere udaljavanja sa sjednice Vijeća član Vijeća ima pravo
prigovora.
Prigovor se podnosi predsjedniku Vijeća najkasnije u roku od 24 sata od
izricanja stegovne mjere, a predsjednik Vijeća ga upućuje svim članovima
Vijeća.
Predsjednik Vijeća unosi prigovor u dnevni red prve iduće sjednice.
Mišljenje o prigovoru daje Odbor za statutarno-pravna pitanja.
Odluku po prigovoru Vijeće donosi većinom glasova nazočnih članova Vijeća,
bez rasprave, s time da pravo govora ima samo član Vijeća koji je podnio
prigovor i izvjestitelj Odbora za statutarno pravna pitanja.
Članak 144.
Vijeće može po prigovoru:
- potvrditi izrečenu stegovnu mjeru,
- ukinuti stegovnu mjeru.
Odluka Vijeća je konačna.
Članak 145.
Ako druge osobe koje su nazočne sjednici narušavaju rad, predsjednik Vijeća
će ih opomenuti.
Predsjednik Vijeća može narediti da se iz dvorane udalje osobe iz stavka 1.
ovoga članka koje i nakon opomene narušavaju red na sjednici.
Ako predsjednik Vijeća ne može održati red na sjednici mjerama navedenim u
člancima 141. - 146. ovoga Poslovnika, odredit će prekid sjednice.
IX. ZAPISNIK
Članak 146.
O radu na sjednici Vijeća vodi se zapisnik.
Zapisnik sadrži osnovne podatke o radu na sjednici, sudjelovanju u raspravi
te o donesenim odlukama.
U zapisnik se unosi i rezultat glasovanja o pojedinoj temi.
O izradi zapisnika brine Upravni odjel Općine, Odsjek za pravne i opće
poslove.
Članak 147.
Zapisnik na koji nisu iznesene primjedbe, odnosno zapisnik u kojem su
suglasno s prihvaćenim primjedbama obavljene izmjene, smatra se usvojenim.
Usvojeni zapisnik potpisuju predsjednik i tajnik Vijeća.
Izvornik zapisnika sa sjednice Vijeća pohranjuje se u Općini i čuva trajno.
Članak 147-a.
Ukoliko se sjednice Općinskog vijeća snimaju tonski, prijepis tonske snimke
sjednice čuva se trajno, u Upravnom odjelu-Odsjek za pravne i opće poslove.
Odsjek za pravne i opće poslove dužan je omogućiti vijećniku, na njegov
zahtjev, da sasluša tonski snimak sjednice.
X. JAVNOST RADA
Članak 148.
Sjednice Vijeća i radnih tijela su javne.
Nazočnost javnosti sa sjednice ili sa dijela sjednice Vijeća odnosno radnog
tijela može se isključiti samo iznimno, u slučajevima predviđenim posebnim
zakonima i aktima Vinodolske općine.
Predstavnici udruga građana, građani i predstavnici medija mogu pratiti rad
Općinskog vijeća, ali ne smiju remetiti red i tijek sjednice (primjerice;
glasno razgovarati, upotrebljavati mobitel i dr.).
Ako je broj osoba koje prate rad Općinskog vijeća veći od broja raspoloživih
mjesta, predsjednik Općinskog vijeća određuje broj osoba koje mogu pratiti rad
Općinskog vijeća.
Članak 149.
Izvjestitelji tiska i elektroničkih medija imaju pravo pratiti rad Vijeća i
radnih tijela, biti nazočni sjednicama tih tijela i informirati javnost o
njihovom radu.
Radi potpunijeg i točnijeg informiranja javnosti o radu tijela iz stavka 1.
ovoga članka, odnosno o drugim poslovima od značenja za građane Općine, mogu se
davati službena priopćenja, intervjui i održavati konferencije za tisak i
elektroničke medije.
Članak 150.
Službene izjave za medije daju:
- o radu Vijeća, predsjednik Vijeća,
- o radu radnih tijela, predsjednici tih tijela na temelju prethodnog
dogovora s predsjednikom Vijeća,
- o radu upravnih tijela Općine u cjelini te o svom radu, Načelnik,
- o radu upravnih tijela Upravnog odjela: Odsjeka, Pročelnica i Voditelji
Odsjeka.
Službene izjave o radu tijela iz stavka 1. ovoga članka mogu davati i druge
osobe kada su za to ovlaštene.
Članak 151.
Vinodolska općina može izdavati publikacije kojima se objavljuju prikazi
rada tijela Općine, izvješća s rasprava i odluke tih tijela, prijedlozi koji se
pripremaju za rasprave te druga pitanja iz djelokruga Općine ili koja su od
neposrednog interesa za građane.
Članak 152.
Radi osiguravanja javnosti rada Vijeća, medijima se osigurava pravovremena
dostava materijala za sjednice Vijeća, a njihovim se predstavnicima osiguravaju
odgovarajući uvjeti za praćenje rada na sjednicama Vijeća.
Od dostupnosti javnosti izuzimaju se oni dokumenti i materijali koji sadrže
informacije koje su zakonom izuzete od prava na uvid.
Članak 153.
Elektronički mediji mogu izravno prenositi sjednice Vijeća i radnih tijela u
skladu s posebnom odlukom tih tijela.
Javnost rada Vijeća ostvaruje se i objavljivanjem akata o radu Vijeća, u
skladu s tehničkim i drugim mogućnostima te putem komunikacije članova Vijeća i
članova radnih tijela s građanima.
Članak 153-a.
O radu Općinskog vijeća javnost se obavještava putem sredstava javnog
priopćavanja oglasnih ploča i objavom na WEB stranici Općine.
Najava održavanja sjednice, materijal za sjednicu, donesene odluke i akti te
zapisnici o radu Općinskog vijeća, objavljuju se na službenim WEB stranicama
Općine.
Članak 154.
Građani i najviše po tri predstavnika zainteresiranih pravnih osoba, imaju
pravo prisustvovati sjednici Vijeća.
Građani i pravne osobe dužni su najaviti svoju nazočnost odnosno nazočnost
svojih predstavnika na sjednici Vijeća u pisanom obliku najkasnije tri dana
prije održavanja sjednice.
Osobe iz stavka 1. ovoga članka koje su dobile dopuštenje predsjednika
Vijeća za prisustvovanje sjednici, sjednici mogu prisustvovati uz predočenje
osobne iskaznice ili druge identifikacijske isprave.
Predsjednik Vijeća može ograničiti broj građana koji prisustvuju sjednici
zbog prostornih uvjeta i održavanja reda na sjednici.
Članak 155.
Uvid u dokumentaciju i arhivsku građu Vijeća te druge materijale u svezi s
radom Vijeća omogućit će se svim pravnim i fizičkim osobama na temelju njihovog
zahtjeva, sukladno zakonu i aktima Vinodolske općine kojima se uređuje pravo na
pristup informacijama.
Zahtjev iz stavka 1. ovoga članka podnosi se Službeniku za informiranje.
Članak 156.
Odredba članka 155. ovoga Poslovnika ne odnosi se na materijale i dokumente
koji sadrže informaciju koja je sukladno zakonu izuzeta od prava na uvid.
XI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 157.
Danom stupanja na snagu Poslovnika Općinskog vijeća Općine Vinodolske općine
od 08.listopada 2009. godine (»Službene novine Primorsko-goranske županije«
broj 40/
09), prestao je važiti Poslovnik Općinskog vijeća Općine
Vinodolske (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 3/02, 9/02 i
19/06).
Članak 158.
Dana 13 travnja 2013. godine stupila je na snagu Odluka o izmjenama i
dopunama Poslovnika Općinskog vijeća Vinodolske općine (»Službene novine
Primorsko-goranske županije« broj 15/13).
Članak 159.
Pročišćen tekst Poslovnika Općinskog vijeća Vinodolske općine, nakon
utvrđivanja i donošenja na 1. sjednici Vijeća 31.07.2013. godine objavit će se
u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-05/31-01/1
Ur. broj: 2107-03/13-01-7-04-2
Bribir, 31. srpnja 2013.
OPĆINSKO VIJEĆE
OPĆINE VINODOLSKA OPĆINA
Predsjednik Vijeća
Boris Miklić, dipl. ing., v. r.