46.
Na temelju članka 8. i 35. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj)
samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01, 60/01 - vjerodostojno tumačenje,
125/08, 36/09, 150/11 i 144/12, članka 48. st. 1. alineja prva Statuta Općine
Vinodolska općina (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 40/09),
Općinsko vijeće Općine Vinodolske općine na 1. sjednici održanoj 31. srpnja
2013. godine, utvrdilo je i donosi
STATUT
Općine Vinodolska općina
(pročišćeni tekst)
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim se Statutom, podrobnije uređuje sva važna pitanja za ostvarivanje prava
i obveza Općine Vinodolske općine (u daljnjem tekstu: Vinodolske općine ili
samo Općine) i to:
- status, područje i granice,
- samoupravni djelokrug,
- službena obilježja, pečati i Dan općine,
- javna priznanja,
- unutarnje ustrojstvo, ovlasti i način rada tijela Općine,
- upravljanje nepokretninama i pokretninama u vlasništvu općine,
- oblici neposrednog sudjelovanja građana u odlučivanju,
- provođenje referenduma u pitanjima iz samoupravnog djelovanja, oblici
konzultiranja građana,
- mjesna samouprava,
- ustrojstvo i rad javnih službi,
- akti Općine i njihova objava,
- javna rasprava i javnost rada,
- oblici suradnje s drugim jedinicama lokalne i područne (regionalne)
samouprave te druga pitanja od važnosti za ostvarivanje prava i obveza
Vinodolske općine.
Izrazi koji se koriste u ovom Statutu, a koji imaju radno značenje, bez
obzira jesu li korišteni u muškom ili ženskom rodu, obuhvaćaju na jednak način
muški i ženski rod.
II. STATUS, NAZIV, PODRUČJE I GRANICE OPĆINE
Članak 2.
Općina Vinodolska općina je jedinica lokalne samouprave na području
utvrđenom Zakonom o područjima županija, gradova i općina u Republici
Hrvatskoj.
Naziv općine je: Općina Vinodolska općina. Skraćeni naziv je »Vinodolska
općina«.
Sjedište Općine: Bribir, Bribir 34.
Općina Vinodolska općina je pravna osoba.
Članak 3.
Vinodolska općina osnovana je zakonom, u pravilu, za područje više
naseljenih mjesta koja predstavljaju prirodnu, gospodarsku i društvenu cjelinu,
te koja su povezana zajedničkim interesima stanovništva.
Područje općine čine naselja: BRIBIR; GRIŽANE- BELGRAD, TRIBALJ I DRIVENIK.
Područje Općine, njezin naziv, sjedište njenih tijela, osnivanje nove, te
ukidanje ili spajanje postojeće općine, odnosno izdvajanje pojedinih naselja iz
sastava Vinodolske općine, izdvajanje pojedinih naselja iz sastava Općine i
uključivanje tih naselja u sastav druge općine ili grada, promjene granica kao
i druga pitanja od važnosti za teritorijalne promjene Općine, uređuju se
posebnim zakonom.
Pri svakoj promjeni područja Vinodolske općine prethodno će se tražiti
mišljenje stanovnika Općine.
Članak 4.
Naziv, područje i granice Vinodolske općine utvrđeni su posebnim zakonom i
drugim propisima donijetih na temelju zakona.
Granice Vinodolske općine u prirodi su obilježene na način utvrđen posebnim
propisima.
Granice Vinodolske općine mogu se mijenjati na način i po postupku
propisanim zakonom.
III. SAMOUPRAVNI DJELOKRUG
Članak 5.
Vinodolska općina je samostalna u odlučivanju u poslovima iz samoupravnog
djelokruga i skladu s Ustavom Republike Hrvatske i zakonom te podliježe samo
nadzoru zakonitosti radu i akata tijela općine od strane državnih tijela.
Vinodolska općina u svom samoupravnom djelokrugu obavlja poslove lokalnog
značaja kojima se neposredno ostvaruju potrebe građana, koje nisu Ustavom ili
zakonom dodijeljeni državnim tijelima i to osobito poslove koji se odnose na:
- UREĐENJE NASELJA I STANOVANJE,
- PROSTORNO I URBANISTIČKO PLANIRANJE
- KOMUNALNO GOSPODARSTVO
- BRIGU O DJECI
- SOCIJALNU SKRB
- PRIMARNU ZDRAVSTVENU ZAŠTITU
- ODGOJ I OSNOVNO OBRAZOVANJE
- KULTURU, TJELESNU KULTURU I ŠPORT
- ZAŠTITU POTROŠAČA
- ZAŠTITU I UNAPREĐENJE PRIRODNOG OKOLIŠA
- PROTUPOŽARNU I CIVILNU ZAŠTITU
- PROMET NA SVOM PODRUČJU
- TE OSTALE POSLOVE SUKLADNO POSEBNIM ZAKONIMA
Posebnim zakonima kojima se uređuju pojedine djelatnosti iz stavka 1. ovog
članka odrediti će se poslovi čije je obavljanje Općina dužna organizirati, te
poslovi koje Općina može obavljati, pod uvjetom da osigura uvjete za obavljanje
istih.
Sadržaj i način obavljanja poslova iz samoupravnog djelokruga detaljnije se
uređuju odlukama Općinskog vijeća i Općinskog načelnika u skladu sa zakonom i
ovim Statutom.
Članak 6.
Radi učinkovitijeg obavljanja pojedinih poslova iz samoupravnoga djelokruga,
odlukom Općinskog vijeća mogu se pojedini poslovi iz članka 5. prenijeti na
Primorsko-goransku županiju, a iznimno i u manjoj mjeri i na mjesni odbor na
području Vinodolske općine.
Odlukom iz stavka 1. ovoga članka utvrđuje se način i uvjeti obavljanja
poslova, nadzor te osiguravanje sredstava potrebnih za obavljanje prenijetih
poslova.
Odlukom o načinu, uvjetima i kriterijima, visini sredstava, nadzora i
kontroli izvršenja povjerenih poslova donosi Općinsko vijeće većinom glasova
svih članova.
U slučaju prenašanja pojedinih poslova iz samoupravnog djelokruga na
pojedini mjesni odbor, predsjednik vijeća mjesnog odbora za svoj rad odgovoran
je Općinskom načelniku.
Članak 7.
Vinodolska općina može organizirati obavljanje pojedinih poslova iz članka
5.ovog Statuta zajednički s drugom općinom ili gradom ili više jedinica lokalne
samouprave, osnivanjem zajedničkog tijela, zajedničkog upravnog odjela ili
službe, zajedničkog trgovačkog društva ili zajednički organizirati obavljanje
pojedinih poslova u skladu s posebnim zakonom.
Odluka o obavljanju poslova na način propisan u stavku 1.ovog članka donosi
Općinsko vijeće, temeljem koje Načelnik sklapa sporazum o osnivanju zajedničkog
upravnog tijela, kojim se propisuje financiranje, način upravljanja,
odgovornost, statusna pitanja službenika i namještenika i druga pitanja
značajna za to tijelo.
Članak 8.
U okviru poslova, prava i obveza koje obavlja, ostvaruje i osigurava u
samoupravnom djelokrugu, te u okviru poslova od područnog (regionalnog) značaja
koje može obavljati, Vinodolska općina:
- poduzima aktivnosti usmjerene na jačanje i poticanje gospodarskog razvoja
Općine i poduzetničkih aktivnosti u Vinodolskoj općini,
- promiče društveni i gospodarski napredak u svrhu vrednovanja lokalnih
posebnosti i poštovanja prirodnih i prostornih mogućnosti te poboljšava uvjete
života i privređivanja,
- osigurava uvjete za odvijanje prometa i razvitak prometne infrastrukture,
- raspolaže, upravlja i koristi se imovinom u vlasništvu Vinodolske općine,
- osigurava sredstva za zadovoljavanje javnih potreba građana i vodi brigu o
potrebnim interesima građana u području predškolskog odgoja i obrazovanja,
školstva, zdravstva i socijalne skrbi, kulture, tjelesne, tehničke i religijske
kulture, sporta i turizma,
- potiče i primjenjuje te uređuje mjere radi zaštite životnog standarda i
zbrinjavanja socijalno ugroženih osoba te obavlja poslove socijalne skrbi,
- osigurava uvjete za unapređenje i zaštitu prirodnog okoliša,
- osigurava obavljanje komunalnih djelatnosti na načelima održivog razvoja,
- vodi brigu o uređenju naselja, kvaliteti stanovanja, komunalnih objekata,
obavljanju komunalnih i drugih uslužnih djelatnosti te komunalne
infrastrukture,
- vodi brigu o uređenju prostora i urbanističkom planiranju,
- promiče očuvanje prirodne baštine te povijesnoga, kulturnoga i
graditeljskoga naslijeđa,
- osniva pravne osobe radi ostvarivanja gospodarskih, društvenih, komunalnih
i drugih interesa i potreba stanovništva,
- potiče razvoj udruga građana,
- njeguje tradicionalne posebnosti, svakog naselja razvija ih i unapređuje,
- osigurava uvjete za zaštitu potrošača,
- osigurava uvjete za protupožarnu zaštitu te zaštitu i spašavanje,
- obavlja redarstvene poslove radi očuvanja komunalnog reda,
- obavlja sve druge poslove koji su od neposrednog interesa za gospodarski,
društveni, kulturni i socijalni napredak Općine.
Poslovi iz stavka 1. ovog članka podrobnije se utvrđuju u okviru djelokruga
tijela Vinodolske općine, aktima Općinskog vijeća i Načelnika Vinodolske
općine.
Članak 9.
Poslove iz samoupravnog djelokruga Vinodolske općine obavljaju tijela
Općine.
Poslove iz samoupravnog djelokruga Vinodolske općine koji su im povjereni
odlukom obavljaju i tijela mjesne samouprave.
Članak 10.
Poslove iz samoupravnog djelokruga obavljaju i ustanove i trgovačka društva,
osnovana radi obavljanja javnih službi u Vinodolskoj općini, u skladu s
posebnim zakonima.
Obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga može se povjeriti i drugim
pravnim i fizičkim osobama u skladu s posebnim zakonom.
Članak 11.
Općinsko vijeće može posebnom odlukom pojedine poslove iz samoupravnog
djelokruga Općina, čije je obavljanje od šireg interesa za građane na području
više jedinica lokalne samouprave prenijeti na Primorsko-goransku županiju, u
skladu sa njenim Statutom.
Članak 12.
Općinsko vijeće može tražiti od Županijske skupštine Primorsko-goranske
županije, da Vinodolska općina, uz suglasnost središnjeg tijela državne uprave
nadležnog za poslove lokalne i područne (regionalne) samouprave, povjeri
obavljanje određenih poslova iz njezinog djelokruga ako osigura dovoljno
prihoda za njihovo obavljanje.
Postupak iz stavka 1. ovoga članka, Vinodolska općina može pokrenuti i
zajedno sa općinama i gradovima u Republici Hrvatskoj.
IV. OBILJEŽJA, PEČATI, DAN OPĆINE I MJESNI BLAGDANI
Članak 13.
Vinodolska općina ima grb i zastavu.
Grbom i zastavom predstavlja se Vinodolska općina i izražava se pripadnost
Općini.
Grb i zastava Općine mogu se rabiti na način kojim se poštuje tradicija i
dostojanstvo Općine.
Središnje tijelo državne uprave nadležno za lokalnu i područnu (regionalnu)
samoupravu donosi Rješenje o odobrenju grba i zastave, koje odobrenje se može
uskratiti ako se grb Vinodolske općine nedovoljno razlikuje od grba i zastave
druge jedinice lokalne ili područne (regionalne) samouprave.
Članak 14.
Potanji opis grba i zastave Vinodolske općine, te način njihove uporabe i
zaštite utvrđuju se posebnom odlukom koju donosi Općinsko vijeće u skladu sa
zakonom i ovim Statutom.
Na temelju mjerila koja općim aktom utvrđuje Općinsko vijeće Načelnik općine
može odobriti uporabu grba i zastave pravnim osobama radi promicanja interesa
Vinodolske općine.
Članak 15.
Naziv »Vinodolska općina« i njegove izvedenice mogu se koristiti u nazivima
i znamenjima ustanova, trgovačkih društava, udruga građana i drugih pravnih
osoba u skladu sa odlukom Općinskog vijeća.
O korištenju naziva »Vinodolska općina« i njegovih izvedenica odlučuje
Općinski načelnik.
Članak 16.
Općinsko vijeće, Općinski načelnik i Upravni odjel, imaju pečate s grbom
Republike Hrvatske čiji je oblik, sadržaj, način uporabe i čuvanja utvrđen
posebnim zakonom.
Članak 17.
U Općini je svečano obilježavanje 15. travnja kao Dan Vinodolske općine.
U povodu Dana općine dodjeljuje se priznanje Općine, te priređuju druge
svečanosti.
U Općini se svečano obilježavaju osim Dana Općine i dani Mjesnih blagdana:
Bribir; 29. lipnja - Sv. Petar i Pavao
Grižane; 11. studeni - Sv. Martin
Tribalj; 2. srpnja - Pohođenje Blažene djevice Marije (Jelisaftina)
Drivenik; 7. svibnja - Sv. Dujam
Članak 18.
Vinodolska općina njeguje i štiti korijene i tradiciju čakavskog zavičajnog
narječja.
V. JAVNA PRIZNANJA OPĆINE
Članak 19.
Radi odavanja javnog priznanja za iznimna dostignuća i doprinos od osobitog
značenja za razvitak i ugled Općine, a poglavito za uspjehe u unapređivanju
gospodarstva, znanosti, umjetnosti, kulture, zaštite i unapređivanja prirodnog
okoliša, športa, tehničke kulture, zdravstvo, unapređivanju turizma i drugih
javnih djelatnosti, te za poticanje aktivnosti koje su tome usmjerene, Općina
dodjeljuje svoja priznanja zaslužnim pojedincima i pravnim osobama.
Javna priznanja Općine su:
1. Nagrada za životno djelo
2. Nagrada Općine
3. Plaketa Općine
4. Grb Općine
5. Priznanje počasnog građanina Općine-Povelja općine.
Uvjete za dodjeljivanje, izgled i oblik, kriteriji i postupnost dodjele,
tijela koja provode postupak i vrše dodjelu priznanja uređuje se posebnim
odlukama Općinskog vijeća.
Članak 20.
Nagrada za životno djelo Vinodolske općine dodjeljuje se fizičkim osobama za
osobite uspjehe u razvoju društvenih odnosa i unapređenju gospodarstva, razvoju
turizma, obrazovanja, znanosti, kulture, tjelesne kulture, zdravstva, socijalne
skrbi i drugih djelatnosti značajnih za Općinu, kada se ocjeni da je određena
osoba sve svoje objektivne mogućnosti utkala u odnosno djelo i u tome postigla
neponovljiv rezultat na tom području.
Članak 21.
Nagrada Vinodolske općine dodjeljuje se fizičkim i pravnim osobama za
osobite uspjehe u razvoju društvenih odnosa i unapređenju djelatnosti iz članka
20. ovog Statuta, značajne za Vinodolsku općinu.
Članak 22.
Plaketa Vinodolske općine dodjeljuje se fizičkim i pravnim osobama za
uspjehe postignute u razvoju društvenih odnosa i unapređenja djelatnosti iz
članka 20. ovog Statuta, značajne za Općinu.
Članak 23.
Grb Vinodolske općine dodjeljuje se građanima Općine, ostalim građanima
Republike Hrvatske, te građanima drugih zemalja za zasluge za opći razvoj
demokracije i napredak čovječanstva.
Članak 24.
Počasnim građaninom Općine može se proglasiti građanin Republike Hrvatske
ili druge države, koji je svojim radom, znanstvenim ili političkim djelovanjem
značajno pridonio napretku i ugledu Općine, ostvarivanju i razvoju demokracije
u Republici Hrvatskoj ili svijetu, miru u svijetu i napretku čovječanstva.
Počasnim građaninom se dodjeljuje Povelja Općine.
Počasnim građaninom Općine ne može se proglasiti osoba koja ima prebivalište
na području Općine.
Počašću se ne stječu posebna prava, odnosno obveze i može se opozvati ako se
počastvovani pokaže nedostojnim takove počasti.
Članak 25.
Osim javnih priznanja iz članka 19. ovog Statuta, za pojedine prigode
Općinsko vijeće ili Načelnik mogu ustanoviti i dodijeliti i druga priznanja ili
nagrade.
Članak 26.
Uvjeti, postupak i način dodjeljivanja javnih priznanja i drugih nagrada
utvrđuje se posebnom odlukom Općinskog vijeća.
Članak 27.
Pored javnih priznanja iz članka 19. ovog Statuta, Vinodolska općina
dodjeljuje i sljedeće nagrade:
- nagrade za iznimna postignuća na području književnog, glazbenog ili
likovnog stvaralaštva,
- nagrade učenicima osnovnoškolskih i srednjoškolskih ustanova odgoja i
obrazovanja za posebna postignuća na državnim i međunarodnim natjecanjima,
susretima, smotrama i redovnom školovanju,
- nagrade prosvjetnim radnicima - mentorima za posebna postignuća učenika na
državnim i međunarodnim natjecanjima, susretima i smotrama,
- nagrade sportašima, sportskim radnicima i klubovima, za osvojene medalje
na olimpijskim igrama te svjetskim i evropskim prvenstvima, kao i za postignuća
na državnim i međunarodnim natjecanjima.
Uvjeti, postupak, način dodjeljivanja i iznosi nagrada iz stavka 1. ovoga
članka utvrđuju se posebnom odlukom Općinskog vijeća.
Članak 27-a
Radi ostvarivanja zajedničkih interesa sa općinama gradovima i županijama, u
međusobnoj suradnji na unapređenju gospodarskog i društvenog razvitka svojih
zajednica, Vinodolska općina može, radi promicanja zajedničkih interesa,
osnovati ili pristupiti Nacionalnoj udruzi općina, a preko iste udružiti se u
nacionalni savez jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Članak 27-b
Suradnja Vinodolske općine sa odgovarajućim jedinicama lokalne i regionalne samouprave
drugih država uspostavlja se i odvija u okviru njihovog samoupravnog djelokruga
u skladu sa zakonom i međunarodnim ugovorima.
Odluku o uspostavljanju suradnje odnosno sklapanju Sporazuma o suradnji s
jedinicama lokalne, odnosno regionalne samouprave donosi Općinsko vijeće
Vinodolske općine, u skladu sa svojim općim aktima i zakonom, koju
se odluku zajedno s tekstom sporazuma o suradnji, dostavlja
središnjem tijelu državne uprave radi provođenja nadzora nad zakonitošću
odluke, o suradnji, a ista se objavljuje u »Službenim novinama
Primorsko-goranske županije«.
VI. SURADNJA S DRUGIM JEDINICAMA LOKALNE I PODRUČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE
Članak 28.
Ostvarujući zajednički interes u unapređivanju gospodarskog, društvenog i
kulturnog razvitka, Vinodolska općina uspostavlja i održava suradnju s drugim
jedinicama lokalne samouprave u zemlji i inozemstvu, u skladu sa zakonom i
međunarodnim ugovorima.
Općina surađuje sa susjednim općinama i gradovima, u općinama i gradovima u
Primorsko-goranskoj županiji, sa Primorsko-goranskom županijom, radi
ostvarivanja zajedničkih interesa na unapređenju gospodarskog i društvenog
razvitka.
Članak 29.
Vinodolska općina donosi odluku o uspostavljanju suradnje, odnosno o
sklapanju sporazuma (ugovora, povelje, memoranduma i sl.) o suradnji sa
pojedinim jedinicama lokalne samouprave, kada ocijeni da postoji dugoročan i trajan
interes za uspostavljanje suradnje i mogućnosti za njezino razvijanje.
Kriteriji za uspostavljanje suradnje, te postupak donošenja odluke uređuje
se posebnom odlukom Općinskog vijeća.
Sporazum o suradnji Vinodolske općine i općine ili grada druge države
objavljuje se u »Službenom novinama Primorsko-goranske županije«.
VII. NEPOSREDNO SUDJELOVANJE GRAĐANA U ODLUČIVANJU
Članak 30.
Građani mogu neposredno odlučivati i sudjelovati u odlučivanju o lokalnim
poslovima putem lokalnog referenduma, mjesnog zbora građana i podnošenja
prijedloga u skladu sa zakonom i ovim Statutom.
Članak 31.
Lokalni referendum može raspisati Općinsko vijeće samo o pitanjima koja
spadaju u njegov samoupravni djelokrug, odnosno o pitanjima o kojima Općinsko
vijeće može odlučivati kao npr. o promjeni Statuta Općine o prijedlogu općeg
akta od lokalnog značenja iz djelokruga Vijeća.
Prijedlog za donošenje odluke o raspisivanju referenduma može temeljem
odredbi zakona i ovog Statuta, dati jedna trećina vijećnika, Općinski načelnik,
većina vijeća mjesnih odbora na području Vinodolske općine i 20% ukupnog broja
birača Vinodolske općine.
Lokalni referendum temeljem odredbi zakona i ovoga Statuta raspisuje
Općinsko vijeće.
Članak 32.
U slučajevima iz članka 31.ovog Statuta, referendum se raspisuje i za opoziv
načelnika i njegovog zamjenika, ako raspisivanje referenduma predloži 20%
ukupnog broja birača Općine.
Predsjednik Općinskog vijeća dostavlja zaprimljeni prijedlog propisanog
broja birača u roku od 8 dana od dana zaprimanja prijedloga središnjem tijelu
državne uprave nadležnom za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu radi
utvrđivanja ispravnosti podnesenog prijedloga, je li prijedlog podnesen od
potrebnog broja birača u jedinici i je li referendumsko pitanje sukladno
odredbama zakona.
Ako središnje tijelo državne uprave nadležno za lokalnu i područnu
(regionalnu) samoupravu utvrdi da je prijedlog podnesen od potrebnog broja
birača i da je referendumsko pitanje sukladno odredbama Zakona Općinsko vijeće
raspisuje referendum u roku 30 dana od dana zaprimanja odluke središnjeg ureda
državne uprave.
Protiv odluke središnjeg tijela državne uprave kojom je utvrđeno da
prijedlog nije ispravan nije dozvoljena žalba, već se može pokrenuti upravni
spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske.
Ako se na referendumu donese odluka o opozivu načelnika i njegovog
zamjenika, mandat im prestaje danom objave rezultata referenduma, a Vlada
Republike Hrvatske imenuje povjerenika Vlade Republike Hrvatske za obavljanje
poslova iz nadležnosti načelnika.
Članak 33.
Općinsko vijeće dužno se izjasniti o podnesenom prijedlogu propisanog broja
članova predstavničkog tijela, načelnika ili većine vijećnika mjesnih odbora i
ako prijedlog prihvati u roku od 30 dana od dana zaprimanja prijedloga,
donijeti odluku o raspisivanju referenduma.
Ako je prijedlog za raspisivanje referenduma predložio propisani broj
birača, predsjednik Općinskog vijeća u roku 8 dana od dana zaprimanja
prijedloga dostavlja prijedlog središnjem tijelu državne uprave nadležnom za
lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu radi utvrđivanja ispravnosti
podnesenog prijedloga.
Ako središnje tijelo državne uprave nadležno za lokalnu i područnu
(regionalnu) samoupravu utvrdi da je prijedlog za raspisivanje referenduma
ispravan, Općinsko vijeće će u roku od 30 dana od dana zaprimanja odluke o
ispravnosti prijedloga raspisati referendum.
Prijedlog za raspisivanje referenduma mora biti podnesen u pisanom obliku i
mora sadržavati osobne podatke (ime i prezime, adresu, prebivalište i MBG
odnosno OIB) i vlastoručni popis birača.
Članak 34.
Odluka o raspisivanju referenduma sadrži:
- naziv tijela koje raspisuje referendum,
- područje za koje se raspisuje referendum,
- naziv akta o kojem se odlučuje na referendumu, odnosno naznaku pitanja o
kojem, odnosno kojima će birači odlučivati na referendumu,
- obrazloženje akta ili pitanja o kojem, odnosno o kojima se raspisuje
referendum,
- referendumsko pitanje ili pitanja, odnosno jedan ili više prijedloga o
kojima će birači odlučivati,
- dan održavanja referenduma.
Odluka o raspisivanju lokalnog referenduma, objavljuje se u sredstvima
javnog priopćavanja.
Članak 35.
Odluka o raspisivanju lokalnog referenduma donijeta je ako je za nju
glasovala većina od ukupnog broja članova Općinskog vijeća.
Na lokalnom referendumu odlučuje se većinom glasova građana koji su
glasovali uz uvjet da je referendumu pristupila većina ukupnog broja birača
upisanih u popis birača Vinodolske općine.
Pravo glasovanja na referendumu imaju građani s prebivalištem na području
Općine, odnosno na području za koje se raspisuje referendum i upisani su u
popis birača.
Članak 36.
Odluka donesena na referendumu o pitanjima iz članka 31.stavak prvi ovog
Statuta, obvezna je za Općinsko vijeće osim odluke donesene na savjetodavnom
referendumu koja nije obvezatna.
Općinsko vijeće ne smije raspisivati referendum za opoziv Općinskog
načelnika i njegovog zamjenika prije proteka roka od 12 mjeseci od održanih
izbora ili ranije održanog referenduma za opoziv, niti u godini u kojoj se
održavaju redovni izbori za načelnika.
Na postupak provođenja referenduma odgovarajuće se primjenjuju odredbe
zakona kojima se uređuje provedba referenduma.
Na odluke donesene u svezi s referendumom i na referendumu primjenjuju se
odredbe članka 79 do 82. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj)
samoupravi.
Članak 37.
Postupak provođenja referenduma i odluke donijete na referendumu podliježu
nadzoru zakonitosti općih akata, kojeg provodi nadležno tijelo državne uprave
nadležno za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu.
Članak 38.
Općinsko vijeće može tražiti mišljenje od mjesnog zbora građana o prijedlogu
općeg akta ili drugog pitanja iz djelokruga Općine kao i o drugim pitanjima
određenim zakonom.
Prijedlog za traženje mišljenja iz stavka 1. ovog članka može dati jedna
trećina vijećnika Općinskog vijeća i Općinski načelnik.
Općinsko vijeće dužno je razmotriti prijedlog iz stavka 2. ovog članka u
roku od 60 od dana zaprimanja prijedloga i donijeti odluku o prijedlogu.
Odlukom iz stavka 3. ovog članka utvrđuje se o kojim će se pitanjima tražiti
mišljenje te rok u kojem je rezultate održanog zbora građana potrebno dostaviti
Općinskom vijeću.
Članak 39.
Odluka o sazivu mjesnog zbora sadrži:
- naziv tijela koje saziva zbor građana,
- pitanja o kojima će se na zboru građana raspravljati,
- jedan ili više prijedloga o kojima će zbor građana odlučivati,
- dan, mjesto i vrijeme održavanja zbora građana.
Odluka o sazivu mjesnog zbora objavljuje se najmanje 8 dana prije održavanja
u sredstvima javnog priopćavanja, a može se i na oglasnoj ploči u sjedištu
tijela Vinodolske općine, odnosno na oglasnoj ploči sjedišta mjesnog odbora na
čijem se području saziva mjesni zbor.
Članak 40.
Zbor građana saziva predsjednik Općinskog vijeća u roku od 15 dana od dana
donošenja odluke Općinskog vijeća, iz članka 38. stavka 2. ovog Statuta.
Za pravovaljano izjašnjavanje na zboru građana potrebna je prisutnost
najmanje 5% birača upisanih u popis birača mjesnog odbora za čije područje je
sazvan zbor građana.
Izjašnjavanje građana na zboru građana je javno, a odluke se donose većinom
glasova prisutnih građana.
Odluka donijeta na mjesnom zboru građana obvezatna je za mjesni odbor, ali
ne obvezuje Općinsko vijeće.
Članak 41.
Građani imaju pravo predlagati Općinskom vijeću donošenje određenog akta ili
rješavanja određenog pitanja iz djelokruga Općinskog vijeća.
Općinsko vijeće raspravlja o prijedlogu iz stavka l. ovog članka, ako
prijedlog potpisom podrži najmanje 10% birača upisanih u popis birača Općine.
Općinsko vijeće dužno je dati odgovor podnositeljima, najkasnije u roku od 3
mjeseca od zaprimanja prijedloga.
Članak 42.
Mjesni zbor građana vodi predsjednik Vijeća mjesnog odbora ili član Vijeća
mjesnog odbora kojeg odredi Vijeće mjesnog odbora.
Članak 43.
Građani i pravne osobe imaju pravo podnositi predstavke i pritužbe na rad
tijela Vinodolske općine kao i na rad njegovih upravnih tijela te na nepravilan
odnos zaposlenih u istome kada im se obraćaju radi ostvarivanja svojih prava i
interesa ili izvršavanja svojih građanskih dužnosti.
Na podnijete predstavke i pritužbe čelnik tijela općine odnosno Pročelnik
Jedinstvenog upravnog odjela dužan je građanima i pravnim osobama odgovorit u roku
30 dana od dana podnošenja predstavke, odnosno pritužbe.
Ukoliko se iz predstavke ne može utvrditi tko ju je podnio, tada ne obvezuje
na davanje odgovora.
Ostvarivanje prava iz stavka 1. ovog članka osigurava se ustanovljavanjem
knjige pritužbi, postavljanjem sandučića za predstavke i pritužbe, neposrednim
komuniciranjem s ovlaštenim predstavnicima tijela Općine, te ukoliko za to
postoje tehničke pretpostavke, sredstvima elektroničke komunikacije (e-mail-om,
kontakt obrascem na WEB stranici Općine, net meetingom i chatom).
Članak 44.
Najmanje jednom godišnje organizira se sastanak građana s načelnikom
posredstvom mjesnih odbora, radi izjašnjavanja građana o pitanjima iz
samoupravnog djelokruga koja neposredno i svakodnevno utječu na njihov život i
rad.
Sastanak saziva načelnik, a u njegovoj spriječenosti njegov zamjenik.
VIII. TIJELA OPĆINE
Članak 45.
Tijela Općine su Općinsko vijeće, Općinski načelnik i Upravna tijela općine.
1. OPĆINSKO VIJEĆE
Članak 46.
Općinsko vijeće je predstavničko tijelo građana i tijelo lokalne samouprave
koje donosi akte u okviru djelokruga Općine, te obavlja i druge poslove u
skladu sa Ustavom, zakonom i ovim Statutom.
Članak 46a.
Broj članova Općinskog vijeća određuje se ovisno o broju stanovnika i to
tako da Općinsko vijeće Općine s više od 2.500 do 5.000 stanovnika, ima 13
članova.
Članak 47.
Ovlasti i obveze koje proizlaze iz samoupravnog djelokruga Općine
podijeljene su između Općinskog vijeća kao predstavničkog tijela i Općinskog
načelnika kao izvršnog tijela.
Ako zakonom ili drugim propisom nije jasno određeno nadležno tijelo za
obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga, poslovi koje se odnose na
uređivanje odnosa iz samoupravnog djelokruga u nadležnosti su Općinskog
vijeća, a izvršni poslovi u nadležnosti su Općinskog
načelnika.
Ukoliko se na način propisan stavkom 2. ovog članka ne može utvrditi
nadležno tijelo, poslove i zadaće obavlja Općinsko vijeće.
Članak 48.
Općinsko vijeće:
- donosi Statut Općine,
- Poslovnik o radu,
- donosi odluke i druge opće akte kojima se uređuju pitanja iz samoupravnog
djelokruga Općine,
- donosi proračun i odluku o izvršenju proračuna, polugodišnji i godišnji
izvještaj o izvršenju proračuna,
- odluke o privremenom financiranju,
- bira i razrješuje predsjednika i potpredsjednike Općinskog vijeća,
- osniva radna tijela Općinskog vijeća,
- bira i razrješuje predsjednike i članove radnih tijela Općinskog vijeća,
- imenuje i razrješuje druge osobe određene zakonom, drugim propisom, ovim
Statutom i posebnom odlukom Općinskog vijeća,
- osniva javne ustanove, ustanove, trgovačka društva i druge pravne osobe za
obavljanje gospodarskih, društvenih, komunalnih i drugih djelatnosti od
interesa za Općinu i poticajnim mjerama omogućuje rješavanje poslova i
djelatnosti od interesa za Općinu,
- osniva radna tijela, bira i razrješuje članove tih tijela, te bira i
imenuje i razrješuje druge osobe određene zakonom, drugim propisom ili
Statutom,
- odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina i nekretnina, pokretnih i
nepokretnih stvari, te raspolaganju ostalom imovinom i imovinskim pravima
Općine, koja čini njezinu imovinu, čija pojedinačna vrijednost prelazi 0,5%
iznosa prihoda bez primitaka ostvarenih u godini koja prethodi godini u kojoj
se odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina i nekretnina, odnosno
raspolaganju ostalom imovinom i imovinskim pravima, a ako je taj iznos manji od
70.000,00 kuna, tada je Općinski načelnik ovlašten odlučivati do tog iznosa, a
preko toga Općinsko vijeće.
Pod pojmom raspolaganja nekretninom, osim stjecanja i otuđivanja nekretnina
obuhvaća i opterećivanje nekretnina, primjerice, založnim pravom, pravom
građenja ili nekim drugim teretom. Isto tako, priznavanje određenih tužbenih zahtjeva
u sudskom sporu, povlačenje tužbi, sklapanje nagodbi ili drugog pravnog posla
koji se ne može izravno podvesti pod stjecanje ili otuđenje nekretnina.
- donosi odluku o kriterijima za ocjenjivanje službenika i načina provođenja
ocjenjivanja,
- donosi odluku o promjeni granice Općine,
- raspisuje lokalni referendum,
- odlučuje o pokroviteljstvu,
- odlučuje o davanju suglasnosti za zaduživanje pravnim osobama koje je
osnovala Općina ili koje su u većinskom vlasništvu Općine,
- donosi odluke o potpisivanju sporazuma o suradnji s drugim jedinicama
lokalne samouprave, u skladu sa općim aktom i zakonom,
- odlučuje o stjecanju i prijenosu udjela Općine u trgovačkim društvima čiji
je Općina suosnivač,
- daje prethodne suglasnosti na statute ustanova, ukoliko zakonom ili
odlukom o osnivanju nije drugačije propisano,
- donosi odluku o kriterijima, načinu i postupku za dodjelu javnih priznanja
i dodjeljuje javna priznanja,
- imenuje članove skupština trgovačkih društava u vlasništvu odnosno
suvlasništvu Općine,
- imenuje i razrješava i druge osobe određene zakonom, ovim Statutom i
posebnim odlukama Općinskog vijeća,
- obavlja i druge poslove koji su zakonom ili drugim propisom stavljeni u
djelokrug Općinskog vijeća.
U vrijeme kada Općinsko vijeće ne zasjeda, predsjednik Općinskog vijeća može
u ime Općinskog vijeća preuzeti pokroviteljstvo društvene, znanstvene,
kulturne, športske ili druge manifestacije od značaja za Općinu. O preuzetom
pokroviteljstvu predsjednik obavještava Općinsko vijeće na prvoj sjednici
Općinskog vijeća.
Članak 49.
Općinsko vijeće ima 13 članova odnosno vijećnika.
Članak 50.
Općinsko vijeće ima predsjednika i prvog i drugog potpredsjednika.
Predsjednik i prvi potpredsjednik biraju se iz reda predstavničke većine, a
drugi potpredsjednik iz reda predstavničke manjine, na njihov prijedlog.
Prijedlog za izbor predsjednika i prvog potpredsjednika može dati Odbor za
izbor i imenovanja, kao najmanje jedna trećina vijećnika Općinskog vijeća.
Predsjednik i potpredsjednici biraju se većinom glasova svih članova
Općinskog vijeća.
Članak 51.
Predsjednik Općinskog vijeća:
- zastupa Općinsko vijeće,
- saziva i organizira te predsjedava sjednicama Vijeća,
- predlaže Dnevni red Općinskog vijeća,
- upućuje prijedloge ovlaštenih predlagatelja u propisani postupak,
- brine o postupku donošenja odluka i općih akata,
- usklađuje rad radnih tijela,
- potpisuje odluke i akte koje donosi vijeće,
- brine o suradnji Općinskog vijeća s Općinskim načelnikom,
- brine o zaštiti prava vijećnika,
- obavlja i druge poslove određene zakonom i Poslovnikom Općinskog vijeća.
Predsjednik Općinskog vijeća dostavlja statut, poslovnik, proračun i druge
opće akte predstojnika Ureda državne uprave u županiji, s izvatkom i zapisnika,
u roku 15 dana od dana donošenja, te bez odgode Općinskom načelniku.
Članak 52.
Općinsko vijeće odlučuje većinom glasova, ako je na sjednici nazočna većina
članova Općinskog vijeća.
Općinsko vijeće odlučuje većinom glasova svih članova o statutu, proračunu,
polugodišnjem i godišnjem obračunu, poslovniku, izboru i razrješenju
predsjednika i potpredsjednika Općinskog vijeća.
Poslovnikom Općinskog vijeća mogu se odrediti i druga pitanja o kojima se
odlučuje većinom glasova svih članova.
Članak 53.
Poslovnikom Općinskog vijeća detaljnije se uređuje način konstituiranja
vijeća, sazivanja, rad i tijek sjednice, ostvarivanje prava, obveza i
odgovornosti vijećnika, ostvarivanje prava i dužnosti predsjednika Općinskog
vijeća, djelokrug, sastav i način rada radnih tijela, način i postupak donošenja
akata u Općinskom vijeću, postupak izbora i razrješenja, sudjelovanje građana
na sjednicama te druga pitanja od značaja za rad Općinskog vijeća.
Članak 54.
Mandat članova Općinskog vijeća traje četiri godine, a počinje danom
konstituiranja Općinskog vijeća i traje do stupanja na snagu odluke Vlade
Republike Hrvatske o raspisivanju izbora.
Funkcija članova Općinskog vijeća je počasna i za to vijećnik ne prima
plaću.
Vijećnici imaju pravo na naknadu u skladu s posebnom odlukom Općinskog
vijeća.
Vijećnici nemaju obvezujući mandat i nisu opozivi.
Članak 55.
Vijećniku prestaje mandat prije isteka vremena na koji je izabran:
- ako podnese ostavku koja je zaprimljena najkasnije tri dana prije
zakazanog održavanja sjednice Općinskog vijeća i ovjerena kod javnog bilježnika
najranije osam dana prije podnošenja iste,
- ako je pravomoćnom sudskom odlukom potpuno lišen poslovne sposobnosti,
danom pravomoćnosti sudske odluke,
- ako je pravomoćnom sudskom presudom osuđen na bezuvjetnu kaznu zatvora u
trajanju dužem od šest mjeseci, danom pravomoćnosti presude,
- ako mu prestane prebivalište s područja Općine,
- ako mu prestane hrvatsko državljanstvo sukladno odredbama zakona kojim se
uređuje hrvatsko državljanstvo, danom njegovog prestanka,
- smrću,
- vijećniku kojemu prestane hrvatsko državljanstvo,a koji je državljanin
države članice Europske unije, mandat ne prestaje prestankom hrvatskog
državljanstva.
Članak 56.
Vijećniku koji za vrijeme trajanja mandata prihvati obnašanje dužnosti koja
je prema odredbama zakona nespojiva s dužnošću člana predstavničkog tijela,
mandat miruje, a za to vrijeme vijećnika zamjenjuje zamjenik, u skladu s
odredbama zakona.
Vijećnik je dužan u roku 8 dana, od dana prihvaćanja nespojive dužnosti o
tome obavijestiti predsjednika Općinskog vijeća, a mandat mu počinje, mirovati
protekom tog roka.
Po prestanku obnašanja nespojive dužnosti, vijećnik nastavlja s obnašanjem
dužnosti vijećnika, ako podnese pisani zahtjev predsjedniku Općinskog vijeća u
roku od osam dana od dana prestanka obnašanja nespojive dužnosti. Mirovanje
mandata prestaje osmog dana od dana podnošenja pisanog zahtjeva.
Ako vijećnik po prestanku obnašanja nespojive dužnosti ne podnese pisani
zahtjev iz stavka 3.ovog članka, smatrat će se da mu mandat miruje iz osobnih
razloga.
Vijećnik može tijekom trajanja mandata staviti svoj mandat u mirovanje iz
osobnih razloga, podnošenjem pisanog zahtjeva predsjedniku Općinskog vijeća, a
mirovanje mandata počinje teći od dana dostave pisanog zahtjeva, sukladno
pravilima o dostavi propisanim Zakonom o općem upravnom postupku.
Mirovanje mandata iz osobnih razloga ne može trajati kraće od 6 mjeseci, a
vijećnik nastavlja s obnašanjem dužnosti osmog dana od dana dostave pisane
obavijesti predsjednika Općinskog vijeća.
Vijećnik može tražiti nastavljanje obnašanja dužnosti vijećnika jedanput u
tijeku trajanja mandata.
Članak 57.
Vijećnik ima prava i dužnosti:
- sudjelovati na sjednicama Općinskog vijeća,
- raspravljati i glasovati o svakom pitanju koje je na dnevnom redu sjednice
Vijeća,
- predlagati Vijeću donošenje akata, podnositi prijedloge akata i podnositi
amandmane na prijedloge akata,
- postavljati pitanja iz djelokruga rada Općinskog vijeća,
- postavljati pitanja Općinskom načelniku i zamjeniku načelnika,
- sudjelovati na sjednicama radnih tijela Općinskog vijeća i na njima
raspravljati, a u radnim tijelima kojih je član i glasovati,
- prihvatiti se članstva u najviše dva radna tijela u koje ga izabere
Općinsko vijeće,
- tražiti i dobiti podatke potrebne za obavljanje dužnosti vijećnika, od
tijela Općine te u svezi s tim koristiti njihove stručne i tehničke usluge,
- uvida u registar birača za vrijeme dok obavlja dužnost.
Vijećnik ne može biti kazneno gonjen niti odgovoran na bilo koji drugi
način, zbog glasovanja, izjava ili iznesenih mišljenja i stajališta na
sjednicama Općinskog vijeća.
Vijećnik je dužan čuvati tajnost podataka, koji su kao tajni određeni u
skladu s pozitivnim propisima, za koje sazna za vrijeme obnašanja dužnosti
vijećnika.
Vijećnik ima i druga prava i dužnosti utvrđena odredbama zakona, ovog
Statuta i Poslovnika Općinskog vijeća.
Članak 57-a
Poslovnikom Općinskog vijeća detaljnije se uređuje način konstituiranja,
sazivanja, rad i tijek sjednice, ostvarivanje prava, obveza i odgovornosti
vijećnika, ostvarivanje prava i dužnosti predsjednika Općinskog vijeća,
djelokrug sastav i način rada radnih tijela, način i postupak donošenja akata u
Općinskom vijeću , postupak izbora i razrješenja, sudjelovanje građana na sjednicama
te druga pitanja od značaja za rad Općinskog vijeća.
Općinsko vijeće posebnom odlukom uređuje načela i standarde dobrog
ponašanja, predsjednika, potpredsjednika i članova Općinskog vijeća, te
predsjednika i članova radnih tijela Općinskog vijeća ( u nastavku teksta:
nositelj političkih dužnosti) u obavljanju njihovih dužnosti.
1.1. RADNA TIJELA OPĆINSKOG VIJEĆA
Članak 58.
Općinsko vijeće osniva radna tijela za proučavanje i razmatranje pojedinih
pitanja, te priprema i podnošenja odgovarajućih prijedloga za praćenje
provođenja utvrđene politike i praćenja izvršavanja odluka i općih akata
Općinskog vijeća, za koordinaciju u rješavanju pojedinih pitanja, za
proučavanje i raspravljanje i drugih pitanja iz nadležnosti Općinskog vijeća te
za izvršavanje određenih zadataka i poslova.
Općinsko vijeće može osnovati stalna ili povremena radna tijela.
Članak 59.
Stalna radna tijela Općinskog vijeća Vinodolske općine utvrđena ovim
Statutom i Poslovnikom Općinskog vijeća su:
1. Mandatna komisija,
2. Odbor za statutarno-pravna pitanja,
3. Odbor za izbor i imenovanja,
4. Odbor za proračun i financije,
5. Odbor za gospodarstvo i poduzetništvo,
6. Odbor za prostorno planiranje i zaštitu okoliša,
7. Odbor za mjesnu samoupravu,
8. Odbor za međuopćinsku i međunarodnu suradnju,
9. Odbor za dodjelu priznanja,
10. Odbor za ravnopravnost spolova,
11. Povjerenstvo za procjenu šteta od elementarnih nepogoda.
Osim stalnih radnih tijela iz stavka 1.ovog članka Općinsko vijeće može
ukoliko zaključi da je to opravdano, posebnom odlukom osnovati i druga radna
tijela.
Sastav, broj članova, djelokrug i način rada radnih tijela utvrđuje Općinsko
vijeće posebnim odlukama.
2. OPĆINSKI NAČELNIK
Članak 60.
Općinski načelnik zastupa Vinodolsku općinu i nositelj je izvršne vlasti
Općine.
Mandat Općinskog načelnika traje četiri godine, a počinje prvog radnog dana
koji slijedi danu objave konačnih rezultata izbora novog Načelnika.
Članak 61.
U obavljanju izvršne vlasti Općinski načelnik:
- Priprema prijedloge općih akata,
- Izvršava i osigurava izvršavanje općih akata Općinskog vijeća,
- Utvrđuje prijedlog proračuna Općine i odluke o izvršenju proračuna,
- Upravlja nekretninama, pokretninama i imovinskim pravima u vlasništvu općine
u skladu sa zakonom, ovim Statutom i općim aktom Općinskog vijeća,
- Odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina i nekretnina i raspolaganju
ostalom imovinom i imovinskim pravima Općine čija pojedinačna vrijednost ne
prelazi 0,5% iznosa prihoda bez primitka ostvarenih u godini koja prethodi
godini u kojoj se odlučuje o stjecanju i otuđivanju pokretnina i nekretnina,
ako je stjecanje i otuđivanje planirao u proračunu i provedeno u skladu sa
zakonskim propisima,te ako je taj iznos 0,5% iznosa prihoda manji od 70.000,00
kuna, Općinski načelnik odlučuje o stjecanju i otuđenju nekretnina i pokretnina
do najviše 70.000,00 kuna,
- Upravlja prihodima i rashodima općine,
- Upravlja raspoloživim novčanim sredstvima na računu proračuna Općine,
- Odlučuje o davanju suglasnosti za zaduživanje pravnim osobama u većinskom
izravnom ili neizravnom vlasništvu Općine i o davanju suglasnosti za zaduženje
ustanova kojih je Općina osnivač,
- Donosi pravilnik o unutarnjem redu za upravna tijela Općine,
- Imenuje i razrješava pročelnika Jedinstvenog upravnog odjela Općine,
- Imenuje i razrješava unutarnjeg revizora,
- Imenuje i razrješava predstavnike Općine u tijelima javnih ustanova kojih
je osnivač Općina, trgovačkih društava u kojima Općina ima udjele ili dionice i
drugih pravnih osoba kojih je Općina osnivač ako posebnim zakonom nije
drugačije određeno.
Općinski načelnik je dužan izvijestiti Općinsko vijeće o danim suglasnostima
iz stavka prvog alineja dvanaesta, te Općinskom vijeću u roku od 8 dana od dana
donošenja i dostavlja odluku o imenovanju, koja se obavlja u »Službenim
novinama Primorsko-goranske županije«,
- Utvrđuju plan prijema u službu u Upravni odjel Općine,
- Predlaže izradu Prostornog plana uređenja Vinodolske općine kao i njegove
izmjene i dopune na temelju obrazloženih i argumentiranih prijedloga fizičkih i
pravnih osoba,
- Razmatra i utvrđuje konačni prijedlog Prostornog plana,
- Donosi odluku o objavi prikupljanja ponuda ili raspisivanja natječaja za
obavljanje komunalnih djelatnosti na temelju ugovora te sklapa ugovor o
povjeravanju poslova,
- Daje prethodnu suglasnost na izmjenu cijena komunalnih usluga,
- Provodi postupak natječaja i donosi odluku o najpovoljnijoj ponudi za
davanje u zakup poslovnog prostora u vlasništvu Općine u skladu s posebnom
odlukom Općinskog vijeća o poslovnim prostorima,
- Organizira zaštitu od požara na području Općine i vodi brigu o uspješnom
provođenju i poduzimanju mjera za unapređenje zaštite od požara,
- Daje mišljenja o prijedlozima koje podnose drugi ovlašteni predlagatelji,
- Obavlja nadzor nad zakonitošću tijela mjesnih odbora,
- Obavlja i druge poslovne predviđene ovim Statutom i drugim propisima.
Općinski načelnik je dužan izvijestiti Općinsko vijeće o danim suglasnostima
za zaduživanje iz stavka prvog alineja 12. ovog članka tromjesečno, do 10-og u
mjesecu za prethodno izvještajno razdoblje.
Općinski načelnik je odgovoran za ustavnost i zakonitost obavljanja poslova
koji su u njegovom djelokrugu i za ustavnost i zakonitost akata upravnog odjela
Općine.
Članak 62.
Općinski načelnik dužan je dva puta godišnje Općinskom vijeću podnositi
polugodišnja izvješća o svom radu i to prvo polugodišnje izvješće najkasnije do
30. rujna tekuće godine, a drugo polugodišnje izvješće najkasnije do 31. ožujka
naredne godine.
Članak 63.
Općinsko vijeće može, pored izvješća iz članka 62. Statuta, od Općinskog
načelnika tražiti izvješće o pojedinim pitanjima iz njegovog djelokruga.
Općinski načelnik podnosi izvješće po zahtjevu iz stavka 1. ovog članka u
roku od 30 dana od dana primitka zahtjeva. Ukoliko jedan zahtjev sadrži veći
broj različitih pitanja, rok za podnošenje izvješća iznosi 60 dana od dana
primitka zahtjeva.
Općinsko vijeće ne može zahtijevati od općinskog načelnika izvješće o istom
ili bitno podudarnom pitanju prije proteka roka od 6 mjeseci od ranije
podnesenog izvješća o istom pitanju.
Članak 64.
Načelnik u obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga Općine:
- ima pravo obustaviti od primjene opći akt Općinskog vijeća u roku od 8
dana od dana donošenja, ako ocjeni da je tim aktom povrijeđen zakon ili drugi
propis, te zatražiti od Općinskog vijeća da u roku od 8 dana od donošenja
odluke o obustavi, otkloni uočene nedostatke. Ako Općinsko vijeće to ne učini,
Općinski načelnik je dužan, bez odgode, o tomu obavijestiti predstojnika Ureda
državne uprave i Županiji i dostaviti mu svoju odluku o obustavi općeg akta,
- ima pravo obustaviti od primjene akt Mjesnog odbora ako ocjeni da je taj
akt u suprotnosti sa zakonom, Statutom i općim aktima Općinskog vijeća.
Članak 65.
Općinski načelnik ima zamjenika, koji zamjenjuje općinskog načelnika u
slučaju duže odsutnosti ili drugih razloga spriječenosti u obavljanju svoje
dužnosti.
Članak 66.
Općinski načelnik može obavljanje određenih poslova iz svog djelokruga
povjeriti zamjeniku, ali mu time ne prestaje odgovornost za njihovo obavljanje.
Zamjenik načelnika je u slučaju iz stavka 1. ovog članka dužan pridržavati
se uputa Općinskog načelnika.
Članak 67.
Općinski načelnik i zamjenik načelnika imaju pravo odlučiti da li će dužnost
obavljati profesionalno, i o tome dostaviti pisanu obavijest sukladno zakonu.
Članak 68.
Općinskom načelniku i zamjeniku načelnika mandat prestaje po sili zakona:
- Danom dostave pisane ostavke sukladno pravilima o dostavi propisanim
Zakonom o općem upravnom postupku,
- Danom pravomoćnosti sudske odluke o oduzimanju poslovne sposobnosti,
- Danom pravomoćnosti sudske presude kojom je osuđen na bezuvjetnu kaznu
zatvora u trajanju dužem od jednog mjeseca,
- Danom prestanka prebivališta na području Općine,
- Danom prestanka hrvatskog državljanstva,
- Smrću.
U slučaju prestanka mandata Općinskog načelnika prije isteka 2 godine
mandata pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela nadležan za službeničke odnose u
roku 8 dana obavještava Vladu Republike Hrvatske o prestanku mandata Načelnika
radi raspisivanja prijevremenih izbora za novog Načelnika.
U slučaju prestanka mandata Načelnika nakon isteka 2 godine mandata, dužnost
načelnika do kraja mandata obnaša zamjenik koji je izabran zajedno s njim, a
koji je prvi naveden iza imena i prezimena kandidata Načelnika.
Članak 69.
Općinski načelnik i njegov zamjenik mogu se opozvati u postupku propisanom
člankom 32. ovog Statuta.
Članak 70.
Brisan.
Članak 71.
Brisan.
2. RADNA TIJELA KOJA OSNIVA NAČELNIK
Članak 72.
Općinski načelnik osniva radna tijela za koordinaciju u rješavanju pojedinih
pitanja, za proučavanje i razmatranje pojedinih pitanja, pomoć u praćenju i
izvršavanju općih i pojedinačnih akata Općinskog vijeća i Općinskog načelnika,
te za izvršavanje određenih zadataka i poslova iz djelokruga poslova Općinskog
načelnika i općinske uprave.
Općinski načelnik može osnovati stalna ili povremena radna tijela.
Stalna radna tijela su:
1. Savjet za socijalnu i zdravstvenu skrb - Socijalno vijeće,
2. Savjet za kulturu, odgoj i obrazovanje,
3. Savjet za prostorno planiranje i gradnju i zaštitu okoliša, kao i druga
radna tijela ukoliko se ukaže potreba za njihovim osnivanjem.
Sastav, broj članova, djelokrug i način rada radnih tijela utvrđuje Općinski
načelnik posebnom odlukom.
IX. UPRAVNA TIJELA
Članak 73.
Za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga Općine, utvrđenih zakonom i
ovim Statutom, te obavljanje poslova državne uprave koji su zakonom prenijeti
na Općinu, ustrojavaju se upravna tijela Općine.
Ustrojstvo i djelokrug upravnih tijela uređuje se posebnom odlukom Općinskog
vijeća.
Upravna tijela se ustrojavaju kao upravni odjeli i službe (u daljnjem
tekstu: upravna tijela).
Upravnim tijelima upravljaju pročelnici koje na temelju javnog natječaja
imenuje Općinski načelnik.
Općinski načelnik može razriješiti pročelnike u slučajevima određenim
zakonom.
Članak 74.
Upravna tijela u oblastima za koje su ustrojeni i u okviru djelokruga utvrđenog
posebnom odlukom, neposredno izvršavaju i nadziru provođenje općih i
pojedinačnih akata tijela Općine, te u slučaju neprovođenja općeg akta
poduzimaju propisane mjere.
Članak 75.
Upravna tijela samostalna su u okviru svog djelokruga, a za zakonito i
pravovremeno obavljanje poslova iz svoje nadležnosti odgovorni su Općinskom
načelniku.
Članak 76.
Sredstva za rad upravnih tijela, osiguravaju se u proračunu Općine, Državnom
proračunu i iz drugih izvora u skladu sa zakonom.
X. JAVNE SLUŽBE
Članak 77.
Općina u okviru samoupravnog djelokruga osigurava obavljanje djelatnosti
kojima se zadovoljavaju svakodnevne potrebe građana na području komunalnih,
društvenih i drugih djelatnosti, za koje je zakonom utvrđeno da se obavljaju
kao javna služba.
Članak 78.
Općina osigurava obavljanje djelatnosti iz članka 77. ovog Statuta
osnivanjem trgovačkih društva, javnih ustanova, drugih pravnih osoba i
vlastitih pogona.
Općinski načelnik imenuje i razrješava predstavnike jedinice lokalne
samouprave u tijelima javnih ustanova, trgovačkih društava i drugih pravnih
osoba kojih je osnivač Općina.
Obavljanje određenih djelatnosti Općina može povjeriti drugim pravnim i
fizičkim osobama temeljem ugovora o koncesiji.
XI. MJESNA SAMOUPRAVA
Članak 79.
Na području Općine osnivaju se mjesni odbori, kao oblici mjesne samouprave,
a radi ostvarivanja neposrednog sudjelovanja građana u odlučivanju o lokalnim
poslovima.
Mjesni odbori se osnivaju za naselja ili dijelove naselja koji čine zasebnu
razgraničenu cjelinu, na način i po postupku propisanom zakonom, ovim Statutom
i posebnom odlukom Općinskog vijeća, kojom se detaljnije uređuje postupak i
način izbora tijela mjesnog odbora.
Mjesni odbori na području Vinodolske općine su:
1. Mjesni odbor Bribir, za područje naselja Bribir
2. Mjesni odbor Grižane-Belgrad, za područje naselja Grižane-Belgrad
3. Mjesni odbor Tribalj, za područje naselja Tribalj
4. Mjesni odbor Drivenik, za područje naselja Drivenik.
Članak 80.
Mjesni odbor je pravna osoba.
Područje i granice mjesnih odbora određuju se posebnom odlukom Općinskog
vijeća i prikazuje se na kartografskom prikazu koji je sastavni dio te odluke.
Članak 81.
Inicijativu i prijedlog za osnivanje mjesnog odbora može dati 10% građana
upisanih u popis birača za područje za koje se predlaže osnivanje mjesnog
odbora, organizacije i udruženja građana te Općinski načelnik.
U slučaju da prijedlog iz stavka 1. ovog članka, daju građani ili njihove
organizacije i udruženja, prijedlog se dostavlja u pisanom obliku Općinskom
načelniku.
Članak 82.
Općinski načelnik u roku od 15 dana od dana primitka prijedloga utvrđuje da
li je prijedlog podnesen na način i po postupku utvrđenim zakonom i ovim
Statutom.
Ukoliko Općinski načelnik utvrdi da prijedlog nije podnesen na propisani
način i po propisanom postupku, obavijestit će predlagatelja i zatražiti da u
roku od 15 dana dopuni prijedlog za osnivanje mjesnog odbora.
Pravovaljani prijedlog Općinski načelnik upućuje Općinskom vijeću, koje je
dužno izjasniti se o prijedlogu u roku od 60 dana od prijema prijedloga.
Članak 83.
U prijedlogu za osnivanje mjesnog odbora navode se podaci o predlagatelju,
području i granicama mjesnog odbora, sjedište mjesnog odbora, osnove pravila
mjesnog odbora te zadaci i izvori financiranja mjesnog odbora.
Članak 84.
Tijela mjesnog odbora su vijeće mjesnog odbora i predsjednik vijeća mjesnog
odbora.
Članak 85.
Članove vijeća mjesnog odbora biraju građani s područja mjesnog odbora koji
imaju biračko pravo na neposrednim izborima, tajnim glasovanjem, na vrijeme od
četiri godine.
Izbornu jedinicu za izbor članova vijeća mjesnog odbora čini cijelo područje
mjesnog odbora.
Postupak izbora članova Vijeća mjesnog odbora i pitanja vezana uz obavljanje
dužnosti članova vijeća mjesnog odbora uređuju se posebnom odlukom Općinskog
vijeća.
Članak 86.
Izbore za članove vijeća mjesnih odbora raspisuje Općinsko vijeće u roku od
30 dana od dana donošenja odluke Općinskog vijeća o osnivanju mjesnog odbora odnosno
u roku od 30 dana od dana isteka mandata ili raspuštanja vijeća mjesnog odbora.
Od dana raspisivanja izbora pa do dana izbora ne može proteći manje od 30
dana niti više od 60 dana.
Članak 87.
Vijeće mjesnog odbora ima 5 članova.
Za člana vijeća mjesnog odbora može biti biran hrvatski državljanin s
navršenih 18 godina života koji ima prebivalište na području mjesnog odbora.
Članak 88.
Vijeće mjesnog odbora bira predsjednika vijeća iz svog sastava većinom
glasova svih članova na vrijeme od četiri godine.
Predsjednik vijeća predstavlja mjesni odbor i za svoj rad odgovoran je
vijeću mjesnog odbora.
Članak 89.
Vijeće mjesnog odbora donosi program rada mjesnog odbora, pravila mjesnog
odbora, poslovnik o svom radu, financijski plan i godišnji obračun, te obavlja
druge poslove utvrđene zakonom, ovim Statutom i odlukama Općinskog vijeća i
Općinskog načelnika.
Članak 90.
Programom rada utvrđuju se zadaci mjesnog odbora, osobito u pogledu vođenja
brige o uređenju područja mjesnog odbora, provođenjem manjih komunalnih akcija
kojima se poboljšava komunalni standard građana na području mjesnog odbora,
vođenju brige o poboljšavanju zadovoljavanja lokalnih potreba građana u oblasti
zdravstva, socijalne skrbi, kulture, športa i drugih lokalnih potreba na svom
području.
Članak 91.
Pravilima mjesnog odbora detaljnije se uređuje način konstituiranja,
sazivanja i rad vijeća mjesnog odbora, ostvarivanje prava, obveza i
odgovornosti članova vijeća mjesnog odbora, ostvarivanje prava i dužnosti
predsjednika vijeća mjesnog odbora, način odlučivanja, te druga pitanja od
značaja za rad mjesnog odbora.
Članak 92.
Prihode mjesnog odbora čine prihodi od pomoći i dotacija pravnih ili
fizičkih osoba, te prihodi koje posebnom odlukom utvrdi Općinsko vijeće.
Članak 93.
Vijeće mjesnog odbora, radi raspravljanja o potrebama i interesima građana,
te davanja prijedloga za rješavanje pitanja od lokalnog značenja, može sazivati
zborove građana.
Zbor građana može se sazvati i za dio područja mjesnog odbora koji čini
zasebnu cjelinu.
Zbor građana vodi predsjednik mjesnog odbora ili član vijeća mjesnog odbora
kojeg odredi vijeće.
Članak 94.
Stručne i administrativne poslove za potrebe mjesnog odbora obavljaju
upravna tijela Općine, na način propisan općim aktom kojim se uređuje
ustrojstvo i način rada upravnih tijela Općine.
Članak 95.
Inicijativu i prijedlog za promjenu područja mjesnog odbora mogu dati tijela
mjesnog odbora i Općinski načelnik.
O inicijativi i prijedlogu iz prethodnog stavka Općinsko vijeće donosi
odluku uz prethodno pribavljeno mišljenje građana mjesnog odbora za koje se
traži promjena područja.
Članak 96.
Nadzor nad zakonitošću rada tijela mjesnog odbora obavlja Općinski načelnik.
Općinski načelnik može u postupku provođenja nadzora nad zakonitošću rada
mjesnog odbora raspustiti vijeće mjesnog odbora, ako ono učestalo krši odredbe
ovog Statuta, pravila mjesnog odbora i ne izvršava povjerene mu poslove.
XII. IMOVINA I FINANCIRANJE OPĆINE
Članak 97.
Imovinu Općine čine sve pokretne i nepokretne stvari, te imovinska prava
koja pripadaju Općini.
Imovinom Općine upravljaju Općinski načelnik i Općinsko vijeće u skladu s
odredbama ovog Statuta pažnjom dobrog domaćina.
Načelnik u postupku upravljanja imovinom Općine donosi pojedinačne akte
glede upravljanja imovinom, na temelju općeg akta Općinskog vijeća, o uvjetima,
načinu i postupku gospodarenja nekretninama u vlasništvu Općine.
Članak 98.
Općina ostvaruje prihode kojima u okviru svoga samoupravnog djelokruga
slobodno raspolaže.
Prihodi Općine moraju biti razmjerni poslovima koje obavljaju njena tijela u
skladu sa zakonom.
Obveze, odnosno rashodi Općine razmjerni su prihodima koje općina ostvari
sukladno utvrđenim izvorima financiranja.
Članak 99.
Prihodi Općine su:
1. općinski porezi, prirez, naknade, doprinosi, i pristojbe,
2. prihodi od stvari u vlasništvu i imovinska prava,
3. prihodi od trgovačkih društava i drugih pravnih osoba u vlasništvu
Općine, odnosno u kojima ima udio ili dionice,
4. prihodi od koncesija i koncesijskih odobrenja,
5. novčane kazne i oduzeta imovinska korist za prekršaje koje sama propiše u
skladu sa zakonom,
6. udio u zajedničkim porezima s Primorsko-goranskom županijom i Republikom
Hrvatskom,
7. sredstva pomoći i dotacija Republike Hrvatske predviđena u državnom
proračunu,
8. drugi prihodi određeni zakonom.
Vrste općinskih poreza, visina stope općinskog prireza poreza na dohodak,
visina općinskih poreza, obračun i način plaćanja općinskih poreza, te
oslobađanja: olakšice od plaćanja općinskih poreza utvrđuju se odlukom koju
donosi Općinsko vijeće u skladu sa zakonom.
Članak 100.
Procjena godišnjih prihoda i primitaka, te utvrđeni iznosi izdataka i drugih
plaćanja Općine iskazuju se u proračunu Općine.
Svi prihodi i primici proračuna moraju biti raspoređeni u proračunu i
iskazani po izvorima iz kojih potječu.
Svi izdaci proračuna moraju biti utvrđeni u proračunu i uravnoteženi s
prihodima i primicima.
Članak 101.
Proračun Vinodolske općine i odluka o izvršavanju proračuna donosi se za
proračunsku godinu i vrijedi za godinu za koju je donesen.
Proračunska godina je razdoblje od dvanaest mjeseci, koja počinje 1.
siječnja, a završava 31. prosinca.
Članak 102.
Općinsko vijeće donosi proračun za sljedeću proračunsku godinu na način i u
rokovima propisanim zakonom.
Ukoliko se proračun za sljedeću proračunsku godinu ne može donijeti u
propisanom roku, Općinsko vijeće donosi odluku o privremenom financiranju na
način i postupku propisanim zakonom i to najduže za razdoblje od prva tri
mjeseca proračunske godine.
Članak 103.
Ako se tijekom proračunske godine smanje prihodi i primici ili povećaju
izdaci utvrđeni proračunom, proračun se mora uravnotežiti sniženjem predviđenih
izdataka ili pronalaženjem novih prihoda.
Uravnoteženje proračuna provodi se izmjenama i dopunama proračuna po
postupku propisnom za donošenje proračuna.
Članak 104.
Vinodolska općina se može zaduživati uzimanjem kredita, zajmova i izdavanjem
vrijednosnih papira sukladno odredbama posebnih zakona.
Vinodolska općina može davati jamstva i suglasnosti za zaduživanje sukladno
zakonu kojim se uređuje proračun.
Članak 105.
Vinodolska općina sastavlja bilancu imovine u kojoj iskazuje vrijednost
svoje imovine u skladu s računovodstvenim propisima.
Članak 106.
Planiranje, izrada, donošenje i izvršavanje proračuna te izvještavanje o
izvršavanju proračuna provodi se na način, po postupku i u rokovima sukladno
zakonu kojim se uređuje proračun.
Članak 107.
Ukupno materijalno i financijsko poslovanje Općine nadzire Općinsko vijeće.
Zakonitost, svrhovitost i pravodobnost korištenja proračunskih sredstava
Općine nadzire Ministarstvo financija.
XIII. AKTI OPĆINE
Članak 108.
Općinsko vijeće na temelju prava i ovlaštenja utvrđenih zakonom i ovim
Statutom donosi Statut, Poslovnik, proračun, odluku o izvršenju proračuna,
odluke i druge opće akte i zaključke.
Općinsko vijeće donosi rješenja o pojedinačnim stvarima i druge pojedinačne
akte, kada, u skladu sa zakonom, rješava o pravima, obvezama i pravnim
interesima fizičkih i pravnih osoba.
Članak 109.
Općinski načelnik u poslovima iz svog djelokruga donosi odluke, zaključke,
pravilnike, te opće akte kada je za to ovlašten zakonom ili općim aktom
Općinskog vijeća.
Općinski načelnik donosi rješenja i druge pojedinačne akte, kada, u skladu
sa zakonom, rješava o pravima, obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih
osoba.
Članak 110.
Radna tijela Općinskog vijeća donose zaključke i preporuke.
Članak 110-a.
Općinski Načelnik osigurava izvršenje općih akata iz članka 95. ovog Statuta
na način i u postupku propisanom ovim Statutom, te obavlja nadzor nad
zakonitošću rada upravnih tijela.
Članak 111.
Upravna tijela Općine u izvršavanju općih akata Općinskog vijeća donose
pojedinačne akte kojima rješavaju o pravima, obvezama i pravnim interesima
fizičkih i pravnih osoba (upravne stvari).
Protiv pojedinačnih akata iz stavka 1. ovog članka, može se izjaviti žalba
nadležnom upravnom tijelu Primorsko- goranske županije.
Na donošenje pojedinačnih akata shodno se primjenjuju odredbe Zakona o općem
upravnom postupku i drugih propisa.
U izvršavanju općih akata Općinskog vijeća pojedinačne akte donose i pravne
osobe kojima su odlukom Općinskog vijeća, u skladu sa zakonom, povjerene javne
ovlasti.
Članak 112.
Nadzor zakonitosti pojedinačnih neupravnih akata koje donose u samoupravnom
djelokrugu Općinsko vijeće i Općinski načelnik obavljaju nadležna središnja
tijela državne uprave, svako u svojem djelokrugu, sukladno posebnom zakonu.
Članak 113.
Nadzor nad zakonitošću općih akata Općinskog vijeća u njegovom samoupravnom
djelokrugu obavlja ured državne uprave u Primorsko-goranskoj županiji i
nadležna središnja tijela državne uprave, svako u svojem djelokrugu.
Iscrpne odredbe o aktima Općine i postupka donošenja akata utvrđuje se
Poslovnikom Općinskog vijeća.
Članak 114.
Opći akti se prije nego što stupe na snagu, objavljuju u »Službenim novinama
Primorsko-goranske županije«.
Opći akti stupaju na snagu osmog dana od dana objave osim ako nije zbog
osobito opravdanih razloga, općim aktom propisano da opći akt stupa na snagu
dan nakon objave.
Opći akti ne mogu imati povratno djelovanje.
XIV. JAVNOST RADA
Članak 115.
Rad Općinskog vijeća, Općinskog načelnika i upravnih tijela općine je javan.
Predstavnici udruga građana, građani i predstavnici medija mogu pratiti rad
Općinskog vijeća u skladu s odredbama Poslovnika Općinskog vijeća.
Članak 116.
Brisan.
Članak 117.
Javnost rada Općinskog načelnika osigurava se:
- održavanjem redovitih mjesečnih konferencija za medije,
- izvještavanjem i napisima u tisku i drugim oblicima javnog priopćavanja,
- objavljivanjem općih akata i drugih akata u službenom glasilu Općine i na
web stranicama Općine, odnosno u Službenim novinama Primorsko-goranske
županije.
Članak 118.
Javnost rada upravnih tijela Općine osigurava se izvještavanjem, napisima u
tisku i objavom na web stranicama Općine.
XV. SPRJEČAVANJE SUKOBA INTERESA
Članak 119.
Način djelovanja Općinskog načelnika i zamjenika načelnika u obnašanju
javnih dužnosti uređen je posebnim zakonom.
Članak 119-a
Općinsko vijeće posebnom odlukom propisuje tko se smatra lokalnim
dužnosnikom u obnašanju javne vlasti te uređuje sprječavanje sukoba interesa
između privatnog i javnog interesa u obnašanju javne vlasti.
XVI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 120.
Prijedlog za promjenu Statuta može podnijeti jedna trećina vijećnika
Općinskog vijeća, Općinski načelnik i Odbor za statutarno-pravna pitanja
Općinskog vijeća.
Općinsko vijeće, većinom glasova svih vijećnika odlučuje da li će pristupiti
raspravi o predloženoj promjeni Statuta.
Ako se ni nakon ponovljene rasprave ne donese odluka da će se pristupiti
raspravi o predloženoj promjeni, isti prijedlog se ne može ponovno staviti na
dnevni red Općinskog vijeća prije isteka roka od šest mjeseci od dana
zaključivanja rasprave o prijedlogu.
Članak 121.
Do donošenja općih akata u skladu s odredbama ovoga Statuta, odnosno
odredbama Statutarne odluke o izmjenama i dopunama Statuta Vinodolske općine,
primjenjivat će se opći akti Općine u onim odredbama koje nisu u suprotnosti s
odredbama zakona i ovoga Statuta.
U slučaju suprotnosti odredbi općih akata iz stavka 1. ovoga članka,
neposredno će se primjenjivati odredbe zakona i ovoga Statuta.
Članak 121-a.
Ovlašćuje se Odbor sa statutarno-pravna pitanja da utvrdi i izda pročišćeni
tekst Statuta Vinodolske općine.
Članak 122.
Statut Općine Vinodolska općina stupio je na snagu 8. listopada 2009.godine,
objavljen u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije« br. 40/09.
Stupanjem na snagu ovog Statuta prestao je važiti Statut Općine Vinodolske
(»Službene novine Primorsko-goranske županije« br. 26/01, 3/02, 9/02 i 19/06).
Članak 123.
Ova Statutarna odluka o izmjenama i dopunama Statuta Vinodolske općine stupa
na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske
županije«, osim članka 17., 18.,21.,44.,50.,51.i 52 Zakona o izmjenama i
dopunama Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»N.N.« br.
144/12), odnosno članaka: (čl. 11. st. 1. i st. 2. čl. 21.st. 1. alineja 9 i
11, čl.25 , 34 i 37) Statuta Vinodolske općine, koji stupaju na snagu na dan
stupanja na snagu , odluke o raspisivanju prvih slijedećih općih i redovitih izbora
za članove Općinskog vijeća Vinodolske općine i Općinskog načelnika.
Članak 55. stavak drugi Statuta stupa na snagu danom pristupanja Republike
Hrvatske Europskoj uniji.
PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Statutarna odluka o izmjenama i dopunama Statuta Vinodolske općine(»Službene
novine PGŽ« 15/13) stupila je na snagu 13. travnja 2013. godine.
Pročišćeni tekst Statuta Općine Vinodolske općine utvrđen je na prvoj
sjednici Općinskog vijeća 31. srpnja 2013. godine i isti se objavljuje u
»Službenim novinama Primorsko-goranske županije«, a obuhvaća Statut općine
Vinodolske općine (»Službene novine PGŽ« broj 40/09) Statutarnu odluku o
izmjenama i dopunama Statuta Vinodolske općine (»Službene novine PGŽ« 15/13), u
kojima je utvrđeno vrijeme njihova stupanja na snagu.
Klasa: 021-05/13-01/1
Ur. broj: 2107-03/13-01-7-04-1
Bribir, 31. srpnja 2013.
OPĆINSKO VIJEĆE
OPĆINE VINODOLSKA OPĆINA
Predsjednik Vijeća
Boris Miklić, dipl. ing., v. r.