34.
Općinsko vijeće Općine Kostrena, temeljem članka 35. stavka 2. i članka 391.
Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima ( »Narodne novine« broj 91/96,
68/98, 137/99, 22/00, 73/00, 129/00 i 114/01 ) i članka 12. Statuta Općine
Kostrena (»Službene novine« PGŽ broj 22/01, 5/02 i 20/ 02) na sjednici održanoj
16.prosinca 2004. godine donijelo je sljedeću
ODLUKU
o davanju u zakup poslovnog
prostora u vlasništvu Općine Kostrena
1. OSNOVNE ODREDBE
Članak 1.
Ovom se Odlukom uređuje zasnivanje i prestanak zakupa te međusobna prava i
obveze zakupodavca i zakupnika poslovnog prostora u vlasništvu Općine Kostrena,
te poslovnog prostora na kojima Općina Kostrena ima pravo raspolaganja i
korištenja.
Također ovom Odlukom utvrđuje se uvjeti, načini i tijelo ovlašteno za
provođenje javnog natječaja za davanje u zakup poslovnih prostora u vlasništvu
Općine Kostrena.
Članak 2.
Poslovnim prostorom u smislu Zakona o zakupu poslovnog prostora smatraju se
poslovna zgrada, poslovna prostorija, garaža i garažno mjesto.
Članak 3.
U upravljanju, raspolaganju i korištenju poslovnim prostorom općinsko
Poglavarstvo Općine Kostrena (u daljnjem tekstu Poglavarstvo):
1. donosi financijski plan zakupnine za tekuću godinu,
2. utvrđuje veličinu parametra »a« i ostale elemente za određivanje visine
zakupnine,
3. odlučuje o stupanju u prava i obveze dosadašnjeg zakupnika sukladno
odredbama ove Odluke,
4. donosi plan održavanja, gradnje, kupnje i rekonstrukcije poslovnih
prostora,
5. daje suglasnost za davanje poslovnog prostora u podzakup,
6. obavlja druge poslove koji proizlaze iz Zakona i ove Odluke.
Članak 4.
Ostale poslove vezane za upravljanje poslovnim prostorima iz članka 1. i 2.
ove Odluke obavlja Jedinstveni upravni odjel, Služba za prostorno i
urbanističko planiranje, zaštitu i unapređenje prirodnog okoliša i upravljanje
imovinom.
2. DJELATNOST U POSLOVNOM PROSTORU
Članak 5.
Namjenu poslovnog prostora radi obavljanja određene djelatnosti utvrđuje
Poglavarstvo.
Članak 6.
Promjena ugovorene djelatnosti može se ugovoriti pod sljedećim uvjetima:
1. da je zakupnik u poslovnom prostoru ugovorenu djelatnost obavljao
najmanje tri godine prije podnošenja zahtjeva za promjenu djelatnosti,
2. da zakupnik prihvati povećanje visine zakupnine do 1000d osnovne
zakupnine one djelatnosti za koju se traži promjena djelatnosti. Ukoliko je
sadašnja ugovorena zakupnina veća od iznosa dobivenoga povećanjem visine
zakupnine do 100%, primjenjivat će se ugovorena zakupnina.
Članak 7.
Dopuna ugovorene djelatnosti može se dozvoliti pod uvjetom da zakupnik ugovorenu
djelatnost u prostoru obavlja najmanje godinu dana prije podnošenja zahtjeva za
dopunu djelatnosti, u kojem slučaju će se sačiniti dodatak ugovora o zakupu.
3. ZASNIVANJE ZAKUPA
Članak 8.
Poslovni prostor daje se u zakup putem javnog natječaja (u daljnjem tekstu
natječaj).
Postupak i uvjeti natječaja objavljuju se u javnom tisku.
Natječaj provodi Povjerenstvo za provođenje javnog natječaja za raspolaganje
nekretninama u vlasništvu Općine Kostrena.
Najpovoljnijom ponudom smatrat će se ona ponuda koja uz ispunjenje uvjeta iz
natječaja sadrži i najviši iznos zakupnine.
Članak 9.
Tekst objave natječaja mora sadržavati sljedeće:
1. adresu, namjenu i površinu poslovnog prostora,
2. početni iznos zakupnine mjesečno po m2, određen u EUR-ima u
protuvrijednosti kuna prema srednjem tečaju HNB,
3. vrijeme za koje se poslovni prostor daje u zakup,
4. dan, vrijeme i mjesto provedbe otvaranja zatvorenih ponuda natjecatelja,
5. iznos jamčevine koju treba položiti,
6. rok do kojeg se može podnijeti pisana prijava,
7. dan i sat kad se može razgledati poslovni prostor,
8. odredbu da na natječaju ne može sudjelovati natjecatelj koji je zakupnik
poslovnog prostora u vlasništvu Općine Kostrena a koji ne ispunjava obveze
ugovora o zakupu ili ih neuredno ispunjava,
9. dokumentaciju koju treba priložiti (domovnica za fizičke osobe, izvod iz
registra obrtnika, izvod iz registra Trgovačkog suda).
Članak 10.
Poglavarstvo može odobriti stupanje u prava i obveze dosadašnjeg zakupnika
sljedećim osobama: bračnom drugu, djeci, unucima, usvojenicima i pastorcima
zakupnika.
Ukoliko zakupnik umre takvo odobrenje se može dati pod uvjetom da nastave
obrt: bračnom drugu, djeci, unucima, usvojenicima i pastorcima zakupnika.
Također, Poglavarstvo može odobriti stupanje u prava i obveze dosadašnjeg
zakupnika pravnoj osobi koja nastane promjenom pravnog položaja dosadašnjeg
zakupnika pod uvjetom da dostavi dokaz o pravnom sljedništvu.
Članak 11.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora sadrži naročito:
1. naznaku ugovornih strana,
2. podatke o poslovnom prostoru,
3. djelatnost koja će se obavljati u poslovnom prostoru,
4. odredbe o korištenju zajedničkih uređaja i prostorija u zgradi te
zajedničkih
usluga u zgradi i rok njihova plaćanja,
5. vrijeme na koje je ugovor sklopljen,
6. iznos zakupnine i rokove plaćanja,
7. odredbe o prestanku ugovora, posebno o otkazu i otkaznim rokovima,
8. mjesto i vrijeme sklapanja ugovora,
9. odredbu da zakupnik u zakup uzima poslovni prostor u viđenom stanju, te
ga je
dužan urediti i privesti namjeni o vlastitom trošku,
10. odredbu da zakupnik ne može vršiti preinaku poslovnog prostora bez
prethodne
pismene suglasnosti zakupodavca.
Članak 12.
Prije sklapanja ugovora o zakupu, nacrt ugovora dostavit će se Općinskom
državnom odvjetništvu u Rijeci, Građansko-upravnom odjelu radi pribavljanja
mišljenja o pravnoj valjanosti ugovora.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora sklapa se u pisanom obliku.
Ugovor o zakupu u ime zakupodavca potpisuje općinski načelnik ili osoba koju
on ovlasti.
Članak 13.
Prilikom primopredaje poslovnog prostora ugovorne strane sastavljaju
zapisnik u koji se unose podaci o stanju poslovnog prostora.
4. ODREĐIVANJE ZAKUPNINE
Članak 14.
Visina zakupnine utvrđuje se u postupku natječaja na način da zakupnina ne
može biti niža od osnovne zakupnine utvrđene odlukom Poglavarstva.
Članak 15.
Zakupnina za poslovni prostor određuje se po 1 m2 korisne
površine a prema djelatnosti koja se u poslovnom prostoru obavlja.
TABELA BODOVA ZA UTVRĐIVANJE ZAKUPNINE
DJELATNOST
1.) Ugostiteljstvo, turizam, financijsko
posredovanje, kockarnice i kladionice 2.5a
2.) Trgovina 2.3a
3.) Promet i veze, tehničke i prometne
usluge 2a
4.) Zanatstvo 1.6a
5.) Stambeno-komunalna djelatnost
i tijela državne uprave 1.4a
6.) Prosvjeta, kultura, zdravstvo,
socijalna skrb i umjetnički atelieri 1a
7.) Garaže 1.2a
8.) Ostalo 1.3a
Članak 16.
Zakupnina po 1 m2 korisne površine za otvoreni poslovni prostor -
terasu, kao pripadajući dio poslovnog prostora u sklopu ugostiteljskog objekta,
koji se koristi najviše šest mjeseci u godini, određuje se visina od 50 0znosa
zakupnine utvrđene odredbom članka 15. ove Odluke.
Članak 17.
Vrijednost parametra »a« za poslovni prostor utvrđuje Poglavarstvo.
Odluka o vrijednosti parametra »a« objavljuje se Službenim novinama PGŽ.
5. PRAVA I OBVEZE UGOVORNIH STRANA
Članak 18.
Ugovor o zakupu sklapa se na određeno vrijeme u trajanju od najmanje jedne
(1) godine a najduže pet (5) godina.
Članak 19.
Zakupnik može koristiti poslovni prostor samo u svrhu i na način određen
ugovorom o zakupu, te ne smije bez suglasnosti zakupodavca činiti preinake
poslovnog prostora kojim se bitno mijenja konstrukcija, namjena ili vanjski izgled
prostora.
Članak 20.
Zakupnik snosi troškove tekućeg održavanja poslovnog prostora.
Članak 21.
U slučaju prestanka ugovora o zakupu poslovnog prostora zakupnik može
odnijeti uređaje koje je ugradio u poslovni prostor, ako se time ne oštećuje
poslovni prostor.
6. PRESTANAK ZAKUPA
Članak 22.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora prestaje na način propisan Zakonom, ovom
Odlukom i ugovorom o zakupu.
Članak 23.
Zakupodavac može otkazati ugovor o zakupu poslovnog prostora u svako doba
bez obzira na ugovorne ili zakonske odredbe, ako i poslije pisane opomene
zakupodavca zakupnik:
- koristi poslovni prostor protivno ugovoru, ili mu nanosi znatniju štetu
koristeći
ga bez dužne pažnje,
- ukoliko u roku od 15 dana od dana priopćenja opomene ne plati dospjelu
zakupninu za tri uzastopna mjeseca u bilo kojem razdoblju tekuće godine,
- bez odobrenja zakupodavca vrši preinake poslovnog prostora ili izda dio
ili cijeli
poslovni prostor u podzakup protivno ugovoru.
8. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 24.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od objave u »Službenim novinama« PGŽ.
Klasa: 021-05/04-01/2
Ur. broj: 2170-07-01-04-42
Kostrena, 16. prosinca 2004.
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE KOSTRENA
Predsjednik
Ljubomir Paškvan, dipl. iur., v.r.