16.
Na temelju članka 33. Zakona o lokalnoj i
područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01., 60/01. -
vjerodostojno tumačenje, 129/05., 109/07., 125/08., 36/ 09., 150/11., 144/12,
19/13. - pročišćeni tekst) i članka 32. Statuta Općine Skrad (»Službene novine
Primorsko- goranske županije« broj 18/13.), Općinsko vijeće Općine Skrad na
sjednici održanoj 29. srpnja 2013. godine, donijelo je
POSLOVNIK
OPĆINSKOG VIJEĆA
OPĆINE SKRAD
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovim Poslovnikom Općinskog vijeća Općine
Skrad, (u daljnjem tekstu: Poslovnik) uređuje se način konstituiranja Općinskog
vijeća Općine Skrad (u daljnjem tekstu: Vijeće), ostvarivanje prava, obveza i
odgovornosti članova Vijeća, ostvarivanje prava i dužnosti predsjednika i
potpredsjednika Općinskog vijeća, sastav i način rada radnih tijela, način i
postupak donošenja akata Vijeća, sazivanje, rad i tijek sjednica, postupak
izbora i imenovanja te druga pitanja značajna za rad Vijeća.
II. KONSTITUIRANJE OPĆINSKOG VIJEĆA
Članak
2.
Konstituirajuću sjednicu Vijeća saziva čelnik
središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove lokalne i područne
(regionalne) samouprave ili osoba koju on ovlasti.
Prva, konstituirajuća sjednica Vijeća saziva
se u roku od 30 dana od dana objave konačnih rezultata izbora.
Konstituirajuća sjednici može se održati ako
je na istoj prisutna većina izabranih članova Vijeća.
Ako se predstavničko tijelo ne konstituira na
sjednici iz stavka 2. ovoga članka, ovlašteni sazivač sazvat će novu
konstituirajuću sjednicu u roku od 30 dana od dana kada je prethodna sjednica
trebala biti održana. Ako se Vijeće ne konstituira ni na toj sjednici,
ovlašteni sazivač sazvat
će novu konstituirajuću
sjednicu u nastavnom roku od 30 dana.
Konstituirajućoj sjednici Vijeća do izbora
predsjednika predsjeda prvi izabrani član s kandidacijske liste koja je dobila
najviše glasova. Ukoliko je više lista dobilo isti najveći broj glasova
konstituirajućoj sjednici predsjedat će prvi izabrani kandidat s liste koja je
imala manji redni broj na glasačkom listiću.
Predsjedavatelj ima do izbora predsjednika
Vijeća sva prava i dužnosti predsjednika Vijeća u pogledu predsjedanja
sjednicom.
Vijeće se smatra konstituirano izborom
predsjednika Općinskog vijeća.
Ako se Vijeće ne konstituira u rokovima iz
stavka 2. i 4. ovoga članka, raspisat će se novi izbori.
Članak
3.
Na konstituirajućoj sjednici, na prijedlog
predsjedavatelja ili najmanje 1/3 članova Vijeća, Vijeće bira Mandatni odbor i
Odbor za izbor i imenovanja, većinom glasova nazočnih članova Vijeća.
Članak
4.
Mandatni odbor na konstituirajućoj sjednici
Vijeća podnosi izvješće o provedenim izborima i imenima izabranih članova
Vijeća, o imenima članova Vijeća koji obnašaju dužnost nespojivu sa dužnošću
člana Vijeća, pa im dužnost člana Vijeća miruje, o imenima članova Vijeća
kojima mandat miruje na njihov zahtjev, te o zamjeniku člana Vijeća koji
umjesto njega počinje obnašati dužnost člana Vijeća.
Izabrani član Vijeća, koji obnaša neku od
nespojivih dužnosti, do dana konstituiranja, dužan je o obnašanju nespojive
dužnosti, odnosno prihvaćanju dužnosti člana Vijeća, obavijestiti Jedinstveni
upravni odjel.
Članu Vijeća koji ne dostavi obavijest iz
stavka 2. ovoga članka mandat miruje po sili zakona.
Umjesto člana Vijeća koji je stavio mandat u
mirovanje, konstituirajućoj sjednici nazočan je zamjenik člana određen sukladno
odredbama Zakona o lokalnim izborima.
Vijeće zaključkom prihvaća izvješće Mandatnog
odbora.
Članak
5.
Nakon što Vijeće prihvati izvješće Mandatnog
odbora o provedenim izborima, članovi Vijeća daju prisegu. Tekst prisege glasi:
»Prisežem da ću dužnost člana Vijeća u Općinskom vijeću Općine Skrad obavljati
savjesno i odgovorno i da ću se u svom radu držati Ustava, Zakona i Statuta
Općine Skrad, te da ću se zauzimati za svekoliki napredak Republike Hrvatske i
Općine Skrad«.
Predsjedatelj izgovara tekst prisege i nakon
toga poziva pojedinačno člana Vijeća, a član Vijeća daje prisegu tako što
ustaje i izgovara: »Prisežem«.
Nakon davanja prisege svaki član Vijeća
potpisuje tekst prisege pred predsjedateljem.
Član Vijeća koji nije bio nazočan
konstituirajućoj sjednici, kao i zamjenik člana Vijeća kada počinje obnašati
dužnost člana Vijeća, daje prisegu na prvoj sjednici Vijeća kojoj je nazočan.
III. PRAVA I DUŽNOSTI ČLANOVA VIJEĆA
Članak
6.
Danom konstituiranja Vijeća, član Vijeća,
odnosno zamjenik člana Vijeća, nakon što mu je potvrđen mandat, ima prava i
dužnosti člana Vijeća određene zakonom, Statutom Općine Skrad, ovim Poslovnikom
i odlukama i općim aktima što ih donese Vijeće do prestanka mandata.
Članak
7.
Članovi Vijeća nemaju obvezujući mandat i
nisu opozivi.
Član Vijeća ne može biti kazneno gonjen niti
odgovoran na bilo koji drugi način, zbog glasovanja, izjava ili iznesenih
mišljenja i stavova na sjednicama Općinskog vijeća.
Članak
8.
Član Vijeća ima prava i dužnosti utvrđene
Statutom Općine Skrad, ovim Poslovnikom, odlukama i aktima Vijeća, a osobito:
1.bit nazočan sjednicama Vijeća,
2.raspravljati i izjašnjavati se o svakom
pitanju koje je na dnevnom redu sjednice Vijeća, te o njemu odlučivati,
3.predlagati Vijeću donošenje akata,
podnositi prijedloge akata i podnositi amandmane na prijedloge akata,
4.postavljati pitanja iz djelokruga rada
Općinskog vijeća,
5.postavljati pitanja općinskom načelniku i
zamjeniku općinskog načelnika, usmeno na sjednicama Vijeća, ili u pisanom
obliku, koja se odnose na obavljanje poslova iz njegove nadležnosti,
6.sudjelovati u radu i odlučivati na
sjednicama radnih tijela Vijeća u koja je izabran,
7.biti nazočan sjednicama drugih radnih
tijela, sudjelovati u njihovom radu, ali bez prava odlučivanja,
8.tražiti i dobiti podatke potrebne za
obavljanje dužnosti člana Vijeća od Jedinstvenog upravnog odjela.
Članak
9.
Član Vijeća ne smije u obavljanju privatnih
poslova, gospodarskih i drugih djelatnosti, bilo za sebe ili za svojeg
poslodavca, koristiti položaj člana Vijeća.
Član Vijeća dužan je čuvati podatke koje
sazna u obnašanju dužnosti, a koji prema zakonskim propisima, nose oznaku
tajnosti i za to su odgovorni prema zakonu.
Članak
10.
Članu Vijeća prestaje mandat prije isteka
četverogodišnjeg mandata u slučajevima propisanim zakonom.
Članak
11.
Član Vijeća, koji za vrijeme trajanja mandata
prihvati obnašanje nespojive dužnosti, dužan je o tome obavijestiti
predsjednika Vijeća u roku od 8 dana od prihvaćanja dužnosti, a mandat mu
počinje mirovati protekom toga roka.
Članu Vijeća koji ne dostavi obavijest iz
stavka 1. ovoga članka mandat miruje po sili zakona.
Po prestanku obnašanja nespojive dužnosti
član Vijeća nastavlja s obnašanjem dužnosti na temelju prestanka mirovanja
mandata, ako podnese pisani zahtjev predsjedniku Vijeća.
Član Vijeća dužan je pisani zahtjev iz
prethodnog stavka podnijeti u roku od 8 dana od prestanka obnašanja nespojive
dužnosti, a mirovanje mandata prestat će osmog dana od dana podnošenja pisanog
zahtjeva.
Ako član Vijeća po prestanku obnašanja
nespojive dužnosti ne podnese pisani zahtjev iz stavka 4. ovoga članka, smatrat
će se da mu mandat miruje iz osobnih razloga.
Član Vijeća ima pravo tijekom trajanja
mandata staviti svoj mandat u mirovanje iz osobnih razloga, podnošenjem pisanog
zahtjeva predsjedniku Vijeća.
Mirovanje mandata na temelju pisanog zahtjeva
iz stavka 6. ovoga članka počinje teći od dana dostave pisanog zahtjeva
sukladno pravilima o dostavi propisanim Zakonom o općem upravnom postupku, a ne
može trajati kraće od šest mjeseci.
Član Vijeća nastavlja s obnašanjem dužnosti
na temelju prestanka mirovanja mandata osmog dana od dostave obavijesti
predsjedniku predstavničkog tijela.
Člana Vijeća, kojemu mandat miruje, za
vrijeme mirovanja mandata zamjenjuje zamjenik, u skladu s odredbama zakona.
Na sjednici Vijeća umjesto člana Vijeća koji
je stavio mandat u mirovanje ili mu je mandat prestao po sili zakona, pravo
sudjelovanja i odlučivanja ima zamjenik tog člana određen sukladno odredbama
Zakona.
Nastavljanje s obnašanjem dužnosti člana
Vijeća na temelju prestanka mirovanja mandata može se tražiti samo jedanput u
tijeku trajanja mandata.
Članak
12.
O nazočnosti člana Vijeća sjednici vijeća i
radnih tijela vodi se evidencija.
Član Vijeća, ako ne može biti nazočan
sjednici Vijeća, odnosno radnog tijela dužan je o tome izvijestiti predsjednika
Vijeća, odnosno radnog tijela, najmanje 24 sata prije početka zakazane
sjednice.
Članak
13.
Član Vijeća dužnost obavlja počasno i za to
ne prima plaću.
Član Vijeća ima pravo na naknadu u svezi s
radom u Vijeću i radnim tijelima u visini i na način određen odlukom Vijeća.
Članak
14.
Članovi Vijeća mogu osnovati Klub vijećnika
prema stranačkoj pripadnosti i Klub nezavisnih vijećnika.
Klub vijećnika mora imati najmanje 3 člana.
O osnivanju Kluba predsjednik Kluba dužan je
u pisanom obliku obavijestiti predsjednika Vijeća i pročelnika Jedinstvenog
upravnog odjela.
Obavijest sadrži naziv Kluba, ime
predsjednika Kluba i imena članova Kluba.
Pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela
osigurat će Klubovima članova Vijeća prostorne i tehničke uvjete za rad.
IV. PREDSJEDNIK I POTPREDSJEDNIK VIJEĆA
Članak
15.
Vijeće ima predsjednika i dva
potpredsjednika, koji se biraju iz reda članova Vijeća, većinom glasova svih
članova Vijeća.
Predsjednik i jedan potpredsjednik biraju se
iz reda predstavničke većine, a drugi potpredsjednik iz reda predstavničke
manjine, na njihov prijedlog.
Članka
16.
Izbor predsjednika i potpredsjednika obavlja
se javnim glasovanjem, za svakog kandidata ponaosob.
Ako pri glasovanju za izbor predsjednika i
potpredsjednika prijedlog kandidata ne dobije potrebnu većinu glasova, ili ako
od više kandidata niti jedan ne dobije potrebnu većinu, glasovanje se ponavlja
po istom postupku kao prvo glasovanje.
Ako je za izbor predsjednika odnosno
potpredsjednika bilo više od dva kandidata, u ponovljenom glasovanju sudjeluju
samo dva kandidata koji su dobili najviše glasova.
Ako u ponovljenom glasovanju niti jedan od
kandidata ne dobije većinu glasova svih članova Vijeća, izborni se postupak
ponavlja.
Članak
17.
Predsjednik Vijeća:
-predstavlja, odnosno zastupa Vijeće,
-saziva i predsjedava sjednicama Vijeća,
-predlaže dnevni red Vijeća,
-upućuje prijedloge ovlaštenih predlagatelja
u propisani postupak,
-brine o postupku donošenja odluka i općih
akata,
-objavljuje rezultate glasovanja,
-održava red na sjednici Vijeća,
-usklađuje rad radnih tijela,
-potpisuje odluke i akte koje donosi Vijeće,
-brine o suradnji vijeća i općinskog
načelnika,
-brine se o zaštiti prava članova Vijeća,
-određuje predstavnike Vijeća u svečanim i
drugim prigodama,
-brine se o javnosti rada Vijeća,
-brine se o primjeni Poslovnika,
-surađuje s članovima predstavničkih tijela
drugih jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i zastupnicima u
Hrvatskom saboru,
-obavlja i druge poslove određene zakonom,
statutom, odlukama i drugim općim aktima Vijeća i ovim Poslovnikom.
Članak
18.
Potpredsjednici Vijeća pomažu predsjedniku
Vijeća u radu, te obavljaju poslove iz njegova djelokruga za koje ih on
ovlasti.
Ako je predsjednik Vijeća spriječen ili
odsutan zamjenjuje ga potpredsjednik kojeg on odredi.
Za vrijeme dok zamjenjuje predsjednika
Vijeća, potpredsjednik ima prava i dužnosti predsjednika.
Članak
19.
Predsjednik odnosno potpredsjednik Vijeća
mogu dati ostavku.
Ostavka je prihvaćena ako je za nju glasovala
većina svih članova Vijeća.
Vijeće je dužno izabrati predsjednika odnosno
potpredsjednika u roku od 30 dana od dana prihvaćanja ostavke.
Članak
20.
Predsjednik i potpredsjednik Vijeća mogu biti
razriješeni dužnosti i prije isteka vremena na koje su birani.
Postupak za razrješenje predsjednika odnosno
potpredsjednika može pokrenuti najmanje 1/3 člana Vijeća ili Odbor za izbor i
imenovanja.
Prijedlog za razrješenje mora biti
obrazložen.
O prijedlogu za razrješenje odlučuje se
većinom glasova svih članova Vijeća.
Prijedlog za razrješenje može se podnijeti
ako predsjednik odnosno potpredsjednik:
-zlouporabi položaj ili prekorači ovlaštenja,
-svojim ponašanjem šteti ugledu Vijeća,
-ne sazove sjednicu najmanje jedanput u tri
mjeseca, ili u roku od 15 dana od dana primitka obrazloženog zahtjeva jedne
trećine članova Vijeća.
Ako Vijeće razriješi dužnosti predsjednika
odnosno potpredsjednika, dužno je u roku od 30 dana od dana razrješenja
izabrati predsjednika odnosno potpredsjednika, ako istog ne izabere na istoj
sjednici.
Članak
21.
Ako predsjedniku odnosno potpredsjedniku
prestane mandat člana Vijeća prije isteka redovitog četverogodišnjeg mandata,
Vijeće je dužno izabrati predsjednika odnosno potpredsjednika u roku od 30 dana
od dana
kada Vijeće primi na znanje
izvješće Mandatne komisije o prestanku mandata.
Ako predsjednik odnosno potpredsjednik stavi
mandat člana Vijeća u mirovanje, Vijeće će izabrati predsjednika odnosno
potpredsjednika u roku od 30 dana od dana kada je Vijeće primilo na znanje
izvješće Mandatne komisije o nastupu mirovanja.
V. RADNA TIJELA
Članak
22.
Za proučavanje i razmatranje pojedinih
pitanja iz nadležnosti Vijeća, za pripremu i podnošenje odgovarajućih
prijedloga, za praćenje utvrđene politike, praćenje izvršavanja odluka i općih
akata Vijeća, za izvršavanje određenih zadaća od interesa za Vijeće, te za
proučavanje i raspravljanje drugih pitanja iz nadležnosti Vijeća, osnivaju se
radna tijela Vijeća.
Radna tijela Vijeća su odbori, komisije i
povjerenstva.
Vijeće može uz stalna radna tijela osnovana
Statutom Općine Skrad i ovim Poslovnikom osnivati i druga radna tijela.
Odlukom o osnivanju radnog tijela uređuje se
njegov naziv, sastav, djelokrug i način rada.
Članak
23.
Radno tijelo ima predsjednika i određeni broj
članova.
Sastav radnog tijela u pravilu odgovara
stranačkom sastavu Vijeća.
Članak
24.
Predsjednik radnog tijela saziva sjednicu i
usklađuje rad radnog tijela s radom Vijeća i drugih radnih tijela, predlaže dnevni
red i predsjedava sjednici radnog tijela.
Predsjednik radnog tijela dužan je sazvati
sjednicu u roku od 8 dana na osnovi zaključka Vijeća ili ako to zatraži
predsjednik Vijeća ili polovica članova radnog tijela.
Ako predsjednik ne sazove sjednicu kada je to
dužan učiniti, sjednicu radnog tijela sazvat će predsjednik Vijeća.
U svezi s pitanjima iz djelokruga radnog
tijela predsjednik surađuje s predsjednikom Vijeća, predsjednicima drugih
radnih tijela, te s pročelnikom Jedinstvenog upravnog odjela.
Ako je predsjednik radnog tijela spriječen
ili odsutan sjednicom predsjedava član radnog tijela kojeg na to ovlasti
predsjednik radnog tijela.
Članak
25.
Radno tijelo zauzima stajališta o pitanjima
iz svoga djelokruga ako je na sjednici nazočna većina članova radnog tijela.
Zaključak odnosno preporuku radno tijelo
donosi većinom glasova nazočnih članova.
O radu na sjednici vodi se zapisnik kojeg
potpisuje osoba koja predsjedava i zapisničar, u pravilu djelatnik Jedinstvenog
upravnog odjela.
Članak
26.
Radno tijelo može uključiti znanstvene i
druge organizacije i pojedine stručnjake u pripremanje akata ili razmatranje
pojedinog pitanja iz svoga djelokruga na osnovi suglasnosti predsjednika
Vijeća.
Radno tijelo može osnovati radnu skupinu,
koja je sastavni dio radnog tijela i ne može samostalno istupati i biti
nositelj prava i obveza.
Članak
27.
Radno tijelo o svojim primjedbama,
mišljenjima i prijedlozima izvješćuje, pisanim putem ili usmeno, Vijeće.
Izvjestitelj radnog tijela će, prema
zaključku radnog tijela ili na vlastiti poticaj kao i na zahtjev Vijeća,
obrazložiti primjedbe, mišljenja ili prijedloge radnog tijela.
Članak
28.
Radna tijela međusobno surađuju, a mogu
održati i zajedničku sjednicu, te Vijeću podnijeti zajedničko izvješće.
Članak
29.
Sjednici radnog tijela mogu biti nazočni
članovi Vijeća, općinski načelnik ili njegov zamjenik i djelatnici Jedinstvenog
upravnog odjela, koji imaju pravo sudjelovati u raspravi, bez prava
odlučivanja.
Članak
30.
Na rad sjednice radnog tijela na odgovarajući
način se primjenjuju odredbe ovog Poslovnika.
Članak
31.
Odlukom o imenovanju osoba u radna
tijela,Općinsko vijeće bira i imenuje predsjednika i članove radnih tijela.
Mandat članovima radnog tijela traje od dana
izbora do dana isteka mandata Općinskog vijeća koje ga je izabralo. Mandat
članovima radnog tijela može prestati i prije isteka mandata uslijed ostavke,
razrješenja, opoziva, bolesti, smrti i neaktivnosti u radu.
VI. ODNOS VIJEĆA I OPĆINSKOG NAČELNIKA
Članak
32.
Općinski načelnik i zamjenik načelnika na prvoj
sjednici Općinskog vijeća daju svečanu prisegu.
Predsjednik Općinskog vijeća čita prisegu
sljedećeg sadržaja: »Prisežem da ću dužnost općinskog načelnika/zamjenika
obavljati savjesno i odgovorno i da ću se u svom radu držati Ustava, zakona i
Statuta Općine Skrad, i da ću se zalagati za svekoliki napredak Općine Skrad i
Republike Hrvatske.«
Predsjednik Općinskog vijeća poslije
pročitane prisege proziva pojedinačno općinskog načelnika i njegovog zamjenika,
a oni nakon što je izgovoreno njihovo ime i prezime, ustaju i izgovaraju
»Prisežem«.
Članak
33.
Općinski načelnik ili zamjenik Općinskog
načelnika prisustvuju sjednicama Vijeća.
Općinski načelnik može odrediti izvjestitelja
za točke dnevnog reda koje su po njegovom prijedlogu uvrštene u dnevni red
sjednice Vijeća.
Članak
34.
Izvjestitelj, nazočan na sjednicama Vijeća i
radnih tijela Vijeća, sudjeluje u njihovom radu, iznosi stajališta načelnika,
daje obavijesti i stručna objašnjenja, te obavještava načelnika o stajalištima
i mišljenjima Vijeća odnosno radnih tijela.
Članak
35.
Općinski načelnik dva puta godišnje podnosi
polugodišnja izvješća o svom radu Općinskom vijeću i to najkasnije do 31.
ožujka tekuće godine za razdoblje srpanj - prosinac prethodne godine i do 15.
rujna za razdoblje siječanj - lipanj tekuće godine.
Pored izvješća iz stavka 1. ovoga članka
Vijeće može od Općinskog načelnika tražiti izvješće o pojedinim pitanjima iz
njegovog djelokruga, koje Općinski načelnik podnosi najkasnije u roku od 30
dana od dana podnošenja takvog zahtjeva.
Prijedlog za traženje izvješća od Općinskog
načelnika o pojedinim pitanjima iz njegovog djelokruga može podnijeti najmanje
jedna trećina svih vijećnika.
Prijedlog se podnosi u pisanom obliku
predsjedniku Vijeća i mora biti potpisan od svih vijećnika koji predlažu
donošenje zaključka o traženju izvješća Općinskog načelnika.
U prijedlogu mora biti jasno postavljeno,
formulirano i obrazloženo pitanje o kojemu se traži izvješće.
Predsjednik Vijeća prijedlog za traženje
izvješća stavlja na dnevni red prve iduće sjednice Vijeća koja se održava nakon
zaprimanja prijedloga.
Općinski načelnik odgovara na upite članova
Vijeća, ili usmeno na samoj sjednici, ili, ako su postavljena u pisanom obliku
i proslijeđena posredstvom predsjednika Vijeća, u pisanom obliku.
VII. AKTI VIJEĆA
Članak
36.
Vijeće na osnovi prava i obveza određenih
zakonom, Statutom Općine Skrad i ovim Poslovnikom donosi statut, poslovnik o
radu, odluke, proračun, godišnji obračun proračuna, pravilnike, deklaracije,
preporuke, zaključke, upute i naputke.
Vijeće može odlukom, poveljom, zahvalnicom
ili drugim aktom, državljanina Republike Hrvatske ili stranog državljanina,
koji je zaslužan za Općinu Skrad, proglasiti počasnim građaninom Općine Skrad.
Članak
37.
Akti kojima se uređuje unutarnje ustrojstvo,
način rada i odnosi u Vijeću, donose se u obliku odluke, poslovnika ili
pravilnika.
Članak
38.
Odlukom se uređuju odnosi iz samoupravnog
djelokruga Općine Skrad koji su od općeg značenja za građane i pravne osobe, te
propisuju njihova prava i dužnosti, te uređuju druga pitanja od interesa za
Općinu Skrad.
Odlukom se odlučuje i o izboru odnosno
imenovanju i razrješenju, o dodjeli povelja, nagrada i priznanja, o davanju
suglasnosti na akte, kada je to određeno zakonom, Statutom ili aktom Vijeća da
se akti donose uz suglasnost Vijeća.
Članak
39.
Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe
odluka i drugih općih akata radi njihovog izvršavanja ili osiguravanja njihova
provođenja.
Vijeće može na osnovi ocjene stanja u
pojedinoj oblasti zaključkom obvezati Općinskog načelnika, Jedinstveni upravni
odjel ili radno tijelo Vijeća na poduzimanje odgovarajućih mjera ili aktivnosti
iz njihova djelokruga rada.
Preporukom se na temelju podnesenih
predstavki i pritužbi o nepravilnostima u radu tijela Vijeća ukazuje na
mogućnost njihova razrješenja.
Deklaracijom se izražava opće stajalište
Vijeća o pitanjima važnim za Općinu Skrad.
Članak
40.
Izvornici odluka, drugih općih i pojedinačnih
akata i zaključaka ovjeravaju se pečatom Vijeća.
Pod izvornikom podrazumijeva se onaj tekst
akta koji je usvojen na sjednici Vijeća.
O izradi izvornika akta Vijeća, stavljanju
pečata na izvornik akta, o čuvanju izvornika i očevidniku izvornika brine
pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela.
Članak
41.
Opći akti Vijeća, te odluke o izboru, odnosno
imenovanju i razrješenju dužnosnika, koje bira, odnosno imenuje i razrješuje
Vijeće, objavljuju se u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Zaključci koje donosi Vijeće objavljuju se u
službenom glasilu iz stavka 1. ovoga članka po posebnoj odluci Vijeća.
Akti koji su po ocjeni predsjednika Vijeća od
neposrednog interesa za građane Općine, ističu se na oglasnim pločama u
naseljima Skrad.
Akti koji se iz tehničkih razloga ne mogu
istaknuti na način određen u stavku 3. ovoga članka, dostupni su građanima u
prostorijama Općine Skrad, o čemu se građanima daje informacija na odgovarajući
način.
O objavljivanju akata brine pročelnik
Jedinstvenog upravnog odjela.
Članak
42.
Postupak donošenja akta pokreće se
podnošenjem prijedloga akta u pisanom obliku.
Pravo podnošenja prijedloga akta ima
predsjednik Vijeća, općinski načelnik, član Vijeća, klub vijećnika, radno
tijelo Vijeća, osim u slučajevima kada je odredbama ovoga Poslovnika određeno
da pojedini prijedlog može podnijeti određeno tijelo ili određeni broj članova
Vijeća.
Članak
43.
Ako predsjednik Vijeća utvrdi da podneseni
prijedlog akta nije sastavljen u skladu s odredbama ovoga Poslovnika, zatražit
će od predlagatelja akta da u određenom roku, a koji ne može biti kraći od 8
dana, niti duži od 30 dana, uskladi prijedlog akta s odredbama ovog Poslovnika.
Ako predlagatelj u ostavljenom roku uskladi
svoj prijedlog, smatrat će se da je isti podnesen kad je prvi put podnesen, a
ako predlagatelj ne postupi na način iz stavka 1.ovoga članka, smatrat će se da
prijedlog nije ni podnesen.
Članak
44.
Prijedlog akta mora sadržavati tekst
prijedloga akta, obrazloženje s naznakom pravnog temelja za donošenje akta,
svrha koja se postiže utvrđivanjem odnosa na predloženi način, ocjenu sredstava
potrebnih za provođenje akta i način njihova osiguravanja, važeći akt, ako se
predlaže izmjena ili dopuna.
Uz prijedlog akta se može podnijeti i
odgovarajuća dokumentacija.
Članak
45.
Prijedlog da se akt, uvršten na dnevni red
sjednice, izmijeni ili dopuni daje se u obliku amandmana uz obrazloženje teksta
amandmana.
Općinski načelnik, član Vijeća, Klub članova
Vijeća i predlagatelj akta ima pravo podnošenja amandmana.
Amandman se, u pisanom obliku, upućuje
predsjedniku Vijeća najkasnije jedan dan prije sjednice Vijeća.
Predsjednik Vijeća dostavlja podnesene
amandmane na prijedlog odluke predlagatelju, članovima Vijeća i općinskom
načelniku kada on nije predlagatelj akta.
Predlagatelj akta može podnositi amandmane
sve do zaključenja rasprave o prijedlogu akta.
U slučaju iz prethodnog stavka ovoga članka,
ovlašteni podnositelji amandmana imaju pravo podnositi amand
mane na izmijenjeni dio
prijedloga akta do zaključenja rasprave o prijedlogu akta.
Član Vijeća može iznimno podnijeti amandman i
usmeno, na sjednici tijekom rasprave, ako se s tim složi većina nazočnih
članova Vijeća.
Članak
46.
O amandmanima se izjašnjava predlagatelj akta
i općinski načelnik, neovisno da li je on predlagatelj akta ili ne.
O amandmanima se glasuje prema redoslijedu
članaka prijedloga akta na koji se odnose.
Ako je na jedan članak prijedloga akta
podneseno više amandmana, glasuje se najprije o amandmanu koji najviše odstupa
od predloženog rješenja, te o ostalim amandmanima po istom kriteriju.
Amandman prihvaćen na sjednici Vijeća postaje
sastavnim dijelom prijedloga akta.
Amandman koji je podnio predlagatelj akta ili
se s istim suglasio, postaje sastavnim dijelom prijedloga akta te se o njemu ne
glasuje odvojeno.
Članak
47.
Odluke i druge akte Vijeće donosi većinom
glasova nazočnih članova Vijeća.
Većinom glasova svih članova Vijeća donosi se
Statut, Poslovnik Općinskog vijeća, proračun, odluka o izvršenju proračuna,
godišnji obračun proračuna, odluka o izboru i razrješenju predsjednika i
potpredsjednika Vijeća, te drugi akti određeni zakonom, Statutom i ovim
Poslovnikom.
Članak
48.
Vijeće odlučuje o svakom prijedlogu na
dnevnom redu nakon rasprave, osim ako ovim Poslovnikom nije određeno da se
odlučuje bez rasprave.
Ako pitanje o kojem se raspravlja na Vijeću
ne zahtijeva donošenje akta ili ako Vijeće odluči da ne želi o određenom
pitanju raspravljati, predsjednik Vijeća završava raspravu i prelazi na
sljedeću točku dnevnog reda.
Ako Vijeće o pojedinom pitanju o kojem je
raspravljalo nije dovršilo raspravu ili odluči da će odluku o istome donijeti
naknadno, rasprava se prenosi za jednu od narednih sjednica.
Vijeće može u tijeku rasprave odlučiti da se
akt vrati predlagatelju ili odgovarajućem tijelu radi dodatne obrade.
U slučaju da Vijeće nije prihvatilo prijedlog
akta na sjednici na kojoj se o istome raspravljalo, predlagatelj akta je dužan
prije ponovnog podnošenja istoga prijedloga razmotriti mišljenje, primjedbe i
prijedloge iznesene u raspravama na sjednicama Vijeća i radnih tijela, od
strane Općinskog načelnika, te obrazložiti zašto iste nije mogao usvojiti.
Članak
49.
Glasovanje na sjednici je javno osim ako
Vijeće, na prijedlog najmanje 1/3 člana Vijeća, ne odluči većinom glasova
nazočnih članova Vijeća da se o nekom pitanju glasuje tajno.
Javno glasovanje provodi se dizanjem ruku ili
poimeničnim izjašnjavanjem.
Predsjednik Vijeća poziva članove Vijeća da
se izjasne, tko je »za« prijedlog, tko je »protiv« prijedloga te tko se
suzdržao od glasovanja.
U slučaju da se dizanjem ruku ne može
utvrditi točan rezultat glasovanja, glasuje se poimeničnim izjašnjavanjem.
Poimeničnim izjašnjavanjem glasuje se i kada
to odluči Vijeće većinom nazočnih članova Vijeća na prijedlog predsjednika
Vijeća ili kluba vijećnika.
Kod utvrđivanja dnevnog reda glasuje se »za«
ili »protiv«.
Ako se prilikom glasovanja o amandmanu o
njegovom prihvaćanju izjasni manje od polovice nazočnih članova Vijeća,
predsjednik Vijeća utvrdit će da amandman nije prihvaćen.
Članak
50.
Rezultat glasovanja objavljuje predsjednik
Vijeća.
Predsjednik Vijeća ponovit će glasovanje i
ponovno objaviti rezultat glasovanja na zahtjev člana Vijeća koji zatraži
provjeru glasovanja.
Članak
51.
Tajno glasovanje provodi se glasačkim
listićima.
Glasački listići iste su veličine, oblika i
boje te ovjereni pečatom Vijeća.
Ako se glasuje o prijedlogu kandidata, na
glasačkom se listiću kandidati navode imenom i prezimenom prema abecednom redu
prezimena, a zaokružuje se redni broj ispred imena i prezimena pojedinog
kandidata.
Kod glasovanja o pojedinom prijedlogu,
pitanje mora biti postavljeno jasno, a glasuje se »za« ili »protiv« odnosno
»suzdržan« prema uputi na listiću.
Glasačke listiće priprema djelatnik
Jedinstvenog upravnog odjela.
Predsjedniku Vijeća kod tajnog glasovanja
pomaže pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela i član Vijeća kojega odredi
predsjednik.
Član Vijeća kojega je predsjednik odredio da
mu pomaže kod tajnog glasovanja, nazočan je kod glasačke kutije.
Glasuje se osobno, jednim glasačkim listićem.
Nevažeći je listić koji je nepopunjen, na
kojemu su dopisana nova imena ili se ne može na siguran način utvrditi za koga
je ili za što član Vijeća glasovao.
Na utvrđivanje rezultata glasovanja prelazi
se nakon što predsjednik Vijeća utvrdi da je glasovanje završeno.
Rezultat glasovanja utvrđuje se na osnovu
predanih glasačkih listića.
Predsjednik Vijeća objavljuje rezultat
glasovanja na istoj sjednici na kojoj je provedeno tajno glasovanje.
U slučaju ponovnog glasovanja sjednica se
prekida radi pripreme novih glasačkih listića.
Ponovno glasovanje provodi se po istome
postupku.
Članak
52.
Akt se može donijeti po hitnom postupku ako
je to nužno radi sprečavanja ili uklanjanja štete, odnosno ako bi ne donošenje
takve odluke u određenom roku imalo štetne posljedice ili ako to zahtijevaju
drugi opravdani razlozi.
Razloge za hitnost postupka dužan je
obrazložiti predlagatelj akta.
Ako prijedlog za donošenje akta po hitnom
postupku podnosi član Vijeća, prijedlog mora svojim potpisom podržati još
najmanje tri člana Vijeća.
Vijeće najprije glasuje o opravdanosti
prijedloga za hitni postupak, a zatim se raspravlja i odlučuje o aktu.
Na prijedlog akta koji se donosi po hitnom
postupku, amandmani se podnose do zaključenja rasprave.
VIII. RED NA SJEDNICI
1. Sazivanje sjednice
Članak
53.
Predsjednik Vijeća saziva sjednice prema
potrebi, a najmanje jednom u tri mjeseca.
Predsjednik Vijeća dužan je sazvati sjednicu
Vijeća na obrazloženi zahtjev najmanje jedne trećine članova Vijeća ili na
prijedlog općinskog načelnika u roku od 15 dana od primitka zahtjeva.
Ako predsjednik Vijeća ne sazove sjednicu u
roku iz stavka 2. ovoga članka, na obrazloženi zahtjev najmanje jedne trećine
članova Vijeća, sjednicu će sazvati Općinski načelnik, u roku od 8 dana.
Nakon proteka rokova iz stavka 3. ovoga
članka sjednicu može sazvati, na obrazloženi zahtjev najmanje jedne trećine
članova Vijeća, čelnik središnjeg tijela državne uprave nadležnog za lokalnu i
područnu (regionalnu) samoupravu.
Sjednica Vijeća sazvana protivno odredbama
stavaka 2., 3. i 4. ovog članka mora se održati u roku od 15 dana od dana
sazivanja.
Sjednica sazvana protivno odredbama ovoga
članka smatra se nezakonitom, a doneseni akti ništavima.
Članak
54.
Članovima Vijeća dostavlja se prijedlog
dnevnog reda i materijal o kojemu će se raspravljati za redovite sjednice
najkasnije 5 dana prije održavanja sjednice.
Iznimno, predsjednik Vijeća može, u
slučajevima kada je neophodno donijeti pojedini akt po hitnom postupku ili kada
to zahtijevaju drugi osobito opravdani razlozi, sazvati sjednicu Vijeća po
hitnom postupku (telefonom, elektroničkim putem i sl.), bez dostave materijala
za tu sjednicu, a dnevni red za tu sjednicu predložiti na samoj sjednici.
Iznimno, članovima Vijeća se materijal uz
pojedinu točku dnevnog reda može dostaviti i naknadno ili na samoj sjednici.
Članak
55.
Predsjednik Vijeća otvara sjednicu kada
utvrdi da postoji nazočnost većine članova Vijeća.
Ako sjednici nije nazočan potreban broj
članova Vijeća, predsjednik Vijeća odgađa sjednicu za određeni sat istoga dana
ili za drugi određeni dan i sat.
Ako za vrijeme trajanja sjednice predsjednik
utvrdi, ili ga o istome upozori član Vijeća, da nije nazočan potreban broj
članova Vijeća, prekinut će sjednicu i zakazati nastavak sjednice za određeni
sat istoga dana ili za određeni drugi dan i sat.
O odgodi sjednice i o nastavku prekinute
sjednice zakazanoj za drugi dan, pisanim se putem obavješćuju samo odsutni
članovi Vijeća.
U slučaju odgode sjednice, predsjednik će
zakazati sjednicu odnosno nastavak sjednice najkasnije u roku od 5 dana od dana
odgode odnosno prekida sjednice.
2. Dnevni red
Članak
56.
Dnevni red sjednice Vijeća predlaže
predsjednik Vijeća u pozivu za sjednicu.
Predsjednik Vijeća, sve prijedloge
sastavljene na način propisan ovim Poslovnikom i dostavljene prije upućivanja
pisanog poziva za sjednicu Vijeća, uvrštava u prijedlog dnevnog reda sjednice.
Članak
57.
Dnevni red sjednice Općinskog vijeća utvrđuje
se u pravilu na početku sjednice.
Prilikom utvrđivanja dnevnog reda predsjednik
Vijeća i ovlašteni predlagatelji mogu predložiti dopunu dnevnog reda ili da se
pojedini predmet izostavi iz dnevnog reda. Ako se predlaže dopuna dnevnog reda,
članovima Vijeća uz prijedlog za dopunu daje i materijal po predloženoj dopuni.
Prije glasovanja o prijedlogu izmjene dnevnog
reda, predlagatelj ima pravo prijedlog obrazložiti.
O izmjeni dnevnog reda se glasuje bez
rasprave.
Prilikom utvrđivanja dnevnog rada najprije se
odvojeno odlučuje o prijedlogu da se pojedini predmet izostavi, zatim da se
dnevni red dopuni pojedinim predmetom, a nakon toga se odlučuje o hitnosti
postupka.
Nakon što je utvrđen dnevni red sjednice
sukladno odredbama ovog Poslovnika, predsjednik Vijeća objavljuje utvrđeni
dnevni red.
Prije prelaska na dnevni red usvaja se
zapisnik s prethodne sjednice.
3. Predsjedanje i sudjelovanje
Članak
58.
Sjednici Vijeća predsjeda predsjednik Vijeća,
a u njegovoj odsutnosti ili spriječenosti, sjednici predsjeda jedan od
potpredsjednika kojeg ovlasti predsjednik.
Članak
59.
Na sjednicu Vijeća obvezno se pozivaju
predsjednici vijeća mjesnih odbora na području Općine Skrad.
Sjednici Vijeća, kao gosti, mogu
prisustvovati i svi oni koje je pozvao predsjednik Vijeća.
Članak
60.
Nitko ne može govoriti na sjednici prije nego
zatraži i dobije riječ od predsjednika Vijeća.
Govornik može govoriti samo o temi o kojoj se
raspravlja prema utvrđenom dnevnom redu.
Ako se govornik udalji od predmeta rasprave,
predsjednik Vijeća opomenut će ga da se drži teme dnevnog reda.
Ako se govornik i poslije druge opomene ne
drži teme dnevnog reda, predsjednik Vijeća će mu oduzeti riječ.
Predsjednik Vijeća daje članovima Vijeća
riječ po redoslijedu kojim su se prijavili.
Neovisno o redoslijedu, član Vijeća može
dobiti riječ kada želi govoriti o povredi Poslovnika ili kada želi ispraviti
navod za koji drži da je netočan.
Govornika može opomenuti ili prekinuti u
govoru samo predsjednik Vijeća.
Predsjednik Vijeća vodi brigu da govornik ne
bude ometan ili spriječen u svom govoru.
Predsjednik Vijeća može, ako isto ocijeni
potrebnim, radi dogovora vijećnika ili klubova vijećnika o određenom pitanju,
ili odmora u slučaju dužeg trajanja sjednice, odrediti stanku u trajanju od 10
minuta.
Članak
61.
Ako član Vijeća zatraži riječ da bi ispravio
navod za koji smatra da je netočan, predsjednik Vijeća će mu dati riječ čim
završi govor čiji se navod želi ispraviti.
Član Vijeća se u tom slučaju mora ograničiti
na ispravak netočnog navoda.
Članu Vijeća koji želi govoriti o povredi
Poslovnika ili utvrđenog dnevnog reda, predsjednik Vijeća daje riječ čim je
ovaj traži.
Predsjednik Vijeća dužan je poslije iznesenog
prigovora dati objašnjenje.
Članak
62.
Član Vijeća u raspravi treba govoriti kratko
i u svezi s predmetom rasprave.
Ograničenje trajanja govora može predložiti
predsjednik Vijeća.
O ograničavanju trajanja govora Vijeće
odlučuje bez rasprave.
Članak
63.
Predsjednici vijeća mjesnih odbora mogu
sudjelovati u raspravi kada zatraže i dobiju riječ od predsjednika Vijeća, bez
prava odlučivanja.
Osoba koja je pozvana na sjednicu kao gost, a
želi sudjelovati u raspravi, dobit će riječ kao posljednja u redoslijedu
govornika.
U raspravi, kada dobije riječ od predsjednika
Vijeća može, bez prava odlučivanja, sudjelovati i pročelnik Jedinstvenog
upravnog odjela.
4. Red na sjednici i stegovne mjere
Članak
64.
Red na sjednici osigurava predsjednik Vijeća.
Za remećenje reda na sjednici predsjednik
Vijeća može članu Vijeća izreći:
- opomenu,
- opomenu s oduzimanjem riječi,
- udaljenje sa sjednice.
Stegovne mjere iz prethodnog stavka su
konačne nakon što ih je izrekao predsjednik Vijeća.
Članak
65.
Opomena se izriče ako član Vijeća svojim
ponašanjem ili govorom na sjednici remeti red ili na drugi način krši odredbe
Poslovnika, a osobito ako:
-ne govori o predmetu o kojem se raspravlja,
-govori, a nije dobio riječ,
-svojim upadicama ili na drugi način ometa
govornika,
-svojim govorom omalovažava ili vrijeđa
članove Vijeća,
-na drugi način remeti red na sjednici.
Članak
66.
Opomena s oduzimanjem riječi izriče se ako
član Vijeća:
-nakon izricanja opomene svojim ponašanjem
ili govorom nastavi kršiti odredbe Poslovnika,
-na grublji način vrijeđa ili narušava ugled
predsjednika Vijeća ili člana Vijeća,
-narušava ugled Vijeća.
Članak
67.
Udaljenje sa sjednice izriče se članu Vijeća
kada svojim ponašanjem toliko naruši red i prekrši odredbe ovoga Poslovnika o
radu na sjednici, tako da je daljnje održavanje sjednice dovedeno u pitanje.
Ako je članu Vijeća izrečena mjera udaljenja
sa sjednice, član Vijeća je dužan odmah napustiti sjednicu.
Članak
68.
Protiv stegovne mjere udaljenja sa sjednice
Vijeća, član Vijeća ima pravo prigovora.
Prigovor se podnosi predsjedniku Vijeća
najkasnije u roku od 24 sata od izricanja stegovne mjere, a predsjednik Vijeća
ga upućuje svim članovima Vijeća.
Predsjednik Vijeća unosi prigovor u dnevni
red iduće sjednice.
Mišljenje o prigovoru daje Odbor za statut,
poslovnik i normativnu djelatnost.
Odluka o prigovoru se donosi većinom glasova
nazočnih članova Vijeća bez rasprave, time da pravo govora ima samo član Vijeća
koji je podnio prigovor i izvjestitelj Odbora za statut, poslovnik i normativnu
djelatnost.
Vijeće po prigovoru može potvrditi ili
ukinuti izrečenu stegovnu mjeru.
Odluka Vijeća je konačna.
Članak
69.
Ako druge osobe koje su nazočne sjednici
narušavaju rad, predsjednik Vijeća će ih opomenuti.
Predsjednik Vijeća može narediti da se osobe
iz prethodnog stavka udalje iz dvorane ako i nakon izrečene opomene narušavaju
red na sjednici.
5. Tijek sjednice
Članak
70.
Nakon otvaranja sjednice predsjednik Vijeća
daje potrebna objašnjenja u svezi s radom sjednice i obavještenja o drugim
pitanjima koja su prethodila sjednici.
Predsjednik Vijeća obavještava članove Vijeća
o broju nazočnih na sjednici, te o tome koji su članovi Vijeća ispričali svoj
nedolazak na sjednicu Vijeća.
Poslije utvrđivanja dnevnog reda prelazi se
na raspravu o pojedinim temama dnevnog reda i to redom koji je utvrđen.
Rasprava o pojedinim temama iz utvrđenog
dnevnog reda vodi se bez obzira na broj prisutnih članova Vijeća.
Članak
71.
Na sjednici se o svakom predmetu iz dnevnog
reda najprije raspravlja, a zatim odlučuje, osim ako Vijeće ne odluči da se o
pojedinom predmetu neće raspravljati.
Rasprava o prijedlogu akta obuhvaća raspravu
o samom prijedlogu akta, te raspravu o podnesenim prijedlozima za izmjenu i
dopunu prijedloga akta.
Predlagatelj ima pravo tražiti riječ i
tijekom rasprave, davati objašnjenja, izjašnjavati se o podnesenim amandmanima,
te o mišljenjima i primjedbama iznesenima u raspravi.
Ako se u tijeku rasprave o pojedinoj točki
dnevnog reda pojavi sumnja da se akt neće moći donijeti zbog manjkavosti
podataka ili dokumentacije u materijalu, Vijeće može, na prijedlog najmanje 1/3
člana Vijeća, odlučiti da se očitovanje o toj točki dnevnog reda odgodi za
narednu sjednicu, uz upute predlagatelju da prijedlog dopuni odgovarajućim
podacima odnosno dokumentacijom.
Članak
72.
Predsjednik Vijeća zaključuje raspravu po
pojedinoj točki dnevnog reda kada utvrdi da nema više prijavljenih govornika.
Po zaključenju rasprave pristupa se
glasovanju na način i po postupku utvrđenim ovim Poslovnikom.
IX. ZAPISNIK
Članak
73.
O radu na sjednici Vijeća vodi se zapisnik.
Zapisnik sadrži osnovne podatke o radu
sjednice, sudjelovanju u raspravi, te o donesenim odlukama.
U zapisnik se unosi i rezultat glasovanja o
pojedinoj temi.
O izradi zapisnika brinu djelatnici
Jedinstvenog upravnog odjela u kojem se obavljaju poslovi za Vijeće.
Zapisnik sa sjednice Vijeća se usvaja,
odnosno prihvaća, na početku, u pravilu, iduće sjednice Vijeća.
Član Vijeća ima pravo iznijeti primjedbe na
zapisnik.
O osnovanosti primjedbe na zapisnik, odlučuje
se bez rasprave.
Ako se iznijete primjedbe prihvate, u
zapisnik se unose odgovarajuće izmjene ili dopune.
Zapisnik se prihvaća glasovanjem »za« ili
»protiv«.
Usvojeni zapisnik potpisuju predsjednik
Vijeća i zapisničar.
Izvornik zapisnika pohranjuje se u
Jedinstvenom upravnom odjelu Općine Skrad.
Sjednice se Vijeća mogu se tonski snimati.
U slučaju iz prethodnog stavka pročelnik
Jedinstvenog upravnog djela dužan je članu Vijeća na njegov zahtjev omogućiti
reprodukciju tonskog zapisnika.
Tonski zapis pohranjuje se u Jedinstvenom
upravnom odjelu Općine Skrad.
X. JAVNOST RADA
Članak
74.
Sjednice Vijeća su javne.
Građani i predstavnici zainteresiranih
pravnih osoba imaju pravo biti nazočni sjednicama Vijeća s time da su dužni u
pisanom obliku najaviti svoju nazočnost najkasnije tri dana prije održavanja
sjednice.
Predsjednik Vijeća može ograničiti broj
građana koji mogu biti nazočni sjednici zbog prostornih uvjeta i održavanja
reda na sjednici.
Na sjednici Vijeća mogu biti nazočni
izvjestitelji javnih glasila i elektronskih medija, kojima se dostavljaju
pozivi za sjednicu, prijedlozi akata i drugi materijali o kojima Vijeće
raspravlja.
Tijela Općine Skrad dužna su upoznati javnost
o obavljanju poslova i izvješćivati o svom radu putem sredstava javnog
priopćavanja, oglasne ploče i objavom na web stranicama Općine Skrad.
Članak
75.
Radi što potpunijeg i točnijeg izvješćivanja
javnosti o radu Vijeća i radnih tijela, mogu se davati službene izjave i
održavati konferencije za novinare.
Službene izjave o radu Vijeća daje
predsjednik i druge osobe koje na to ovlasti predsjednik, a konferencije za
novinare održavaju se kad to odluči Vijeće ili predsjednik Vijeća.
Članak
76.
Općina Skrad može izdavati publikacije kojima
se objavljuju prikazi rada njenih tijela, izvješća s rasprava i odluke tih
tijela, prijedlozi koji se pripremaju za rasprave te druga pitanja iz
djelokruga rada Općine Skrad ili koja su od neposrednog interesa za građane.
Članak
77.
Od dostupnosti javnosti izuzimaju se oni
materijali Vijeća koji u skladu sa posebnim propisima nose oznaku tajnosti.
Član Vijeća ne smije, na sjednici otvorenoj
za javnost, iznositi podatke iz materijala navedenih u prethodnom stavku.
Pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela
određuje način postupanja s aktima koji su označeni određenim stupnjem
povjerljivosti.
XI. OBAVLJANJE STRUČNIH, ADMINISTRATIVNIH I
DRUGIH POSLOVA
Članak
78.
Odlukom o ustroju i djelokrugu rada
Jedinstvenog upravnog odjela Općine Skrad određuje se djelokrug, osnove
unutarnjeg ustrojstva i druga pitanja važna za obavljanje stručnih,
administrativnih i drugih poslova važnih za rad Vijeća.
XII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
79.
Na dan stupanja na snagu ovoga Poslovnika
prestaje važiti Poslovnik Općinskog vijeća (»Službene novine Primorsko-goranske
županije« broj 6/02., 3/06.i 32/09.).
Članak
80.
Ovaj Poslovnik stupa na snagu osmoga dana od
dana objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-05/13-01/15
Ur.broj: 2112/04-13-01-01
Skrad, 30. srpnja 2013.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE SKRAD
Predsjednik
Ivan Crnković, bacc. ing. sec.