31.
Na temelju članka 51. Statuta Općine Viškovo (»Službene novine
Primorsko-goranske županije« broj: 25/09., 6/13., 15/13.), Općinska načelnica
Općine Viškovo dana 15. srpnja 2013. godine donosi
PRAVILNIK
o korištenju službenih automobila i mobilnih telefona
Članak 1.
Ovim se Pravilnikom o korištenju službenih automobila i mobilnih telefona (u
daljnjem tekstu: Pravilnik) uređuje korištenje službenih automobila i mobilnih
telefona te prava i obveze općinskih dužnosnika i službenika u svezi s
korištenjem te imovine.
SLUŽBENI AUTOMOBILI
Članak 2.
Službene automobile za službene potrebe koriste dužnosnici i službenici
Općine Viškovo, a iznimno i treće osobe po odobrenju Općinskog načelnika
odnosno službene osobe koje on ovlasti.
Pravo na korištenje službenog automobila 24 sata dnevno ima Općinski
načelnik i zamjenik/ca Općinskog načelnika Općine Viškovo, koji profesionalno
obavlja svoju dužnost.
Korištenje službenog automobila iz stavka 2. ovoga članka, smatra se
korištenjem u službene svrhe.
Članak 3.
Osobe iz članka 2. ovog Pravilnika moraju imati važeću vozačku dozvolu te se
pridržavati odredbi Zakona o sigurnosti prometa na cestama.
Članak 4.
Pod službenim potrebama u smislu ovoga Pravilnika podrazumijeva se obavljanje
poslova i zadataka koji pripadaju u samoupravni djelokrug rada Općine Viškovo,
a osobito:
-poslovi i zadaci izvan sjedišta upravnih tijela,
-sudjelovanje na sastancima i sjednicama,
-prijevoz potreban za rad upravnih tijela,
-obavljanje drugih poslova po ovlaštenju Općinskog načelnika.
U slučaju kada se službeni automobil koristi za odlazak na službeno
putovanje, korištenje odobrava Općinski načelnik ili osoba koju on ovlasti.
Članak 5.
Za vrijeme korištenja službenog automobila korisnici su dužni voditi
evidenciju o izvršenim radnjama i prijeđenim kilometrima na utvrđenom obrascu
putnog naloga ili putnog radnog lista.
Obrasce putnog naloga izdaje administrativni tajnik, a putni radni list se
nalazi u službenim vozilima.
Putni nalog i putni radni list moraju obvezno sadržavati:
-datum izdavanja,
-ime i prezime osobe koja koristi službeni automobil,
-lokacija na koju osoba putuje, iznimno kod loco vožnje kao lokacija navodi
se Općina Viškovo,
-svrhu putovanja,
-vrijeme trajanja putovanja,
-datum i vrijeme kretanja na put i početna kilometraža,
-datum i vrijeme povratka s puta i završna kilometraža,
-podatke o oštećenjima i nedostacima na vozilu,
-potpis ovlaštene osobe i pečat.
Po završetku korištenja službenog automobila zadnji korisnik je dužan
popunjeni putni nalog ili putni radni list dostaviti administrativnom tajniku.
Članak 6.
Korištenje službenih automobila za potrebe službenika izvan radnog vremena
smatra se plaćom u naravi sukladno Zakonu o porezu na dohodak, na koju se obračunavaju
i uplaćuju propisani porezi i doprinosi.
Neto iznos plaće u naravi čini 20% iznosa mjesečne rate za najam službenog
vozila, uvećano za porez na dodanu vrijednost, neovisno o opsegu korištenja
vozila odnosno o prijeđenom broju kilometara.
Porezi i doprinosi na plaću u naravi obračunavaju se i plaćaju najkasnije
posljednjeg radnog dana u mjesecu u kojem je plaća u naravi ostvarena.
Za utvrđeni neto iznos mjesečne plaće u naravi korisnicima se umanjuje
obračunata i isplaćena plaća u novcu.
Za službena vozila koja koriste službenici, Općinski načelnik će nalogom
zadužiti određenog službenika, koji iz tih razloga nema pravo na naknadu
troškova za prijevoz na posao i s posla.
Članak 7.
Administrativno-tehničke poslove, odnosno evidenciju i kontrolu korištenja
službenih automobila, vodi administrativni tajnik.
Poslovima iz stavka 1. ovoga članka smatraju se:
-vođenje mjesečne evidencije o prijeđenoj kilometraži svakog automobila i
utrošku goriva.
Korisnici službenih automobila dužni su u slučaju prometne nezgode ili
oštećenja automobila kao i u slučaju kvara na automobilu odmah o tome
obavijestiti administrativnog tajnika.
Članak 8.
Korisnik službenog automobila dužan je za svako punjenje vozila gorivom na
benzinskoj postaji dostaviti stručnom suradniku za knjigovodstvo proračunskih
izdataka urednu dokumentaciju (račun s pečatom benzinske postaje ovjeren od
strane korisnika i stanjem kilometraže prilikom punjenja), a presliku
administrativnom tajniku.
Članak 9.
Administrativni tajnik dužan je dostaviti pročelniku Upravnog odjela za
proračun i financije najmanje dva puta godišnje izvješće o prijeđenim
kilometrima i potrošnji goriva za sve službene automobile, i to za razdoblje od
1. 1. do 31. kolovoza i od 1. 9. do 31. prosinca tekuće godine.
MOBILNI TELEFONI
Članak 10.
Pravo na korištenje službenog mobilnog telefona imaju Općinska načelnica,
zamjenici Općinske načelnice, Pročelnici Upravnih odjela, viši savjetnik za
izgradnju i održavanje komunalne infrastrukture i za izgradnju kapitalnih
objekata u vlasništvu općine, viši stručni suradnik za održavanje i upravljanje
poslovnim i društvenim objektima u vlasništvu općine, za prostorno uređenje i
komunalne poslove, stručni suradnik - komunalni redar i administrativni tajnik.
Za vrijeme odsutnosti (korištenje godišnjeg odmora, bolovanja i sl.)
administrativni tajnik i stručni suradnik - komunalni redar dužni su službeni
mobilni telefon predati osobi koja ih zamjenjuje.
Iznimno pravo na korištenje službenih mobilnih telefona službenicima u
upravnim tijelima posebnom odlukom utvrđuje Općinski načelnik, ukoliko je to
neophodno za obavljanje redovnih poslova u upravnim tijelima.
Članak 11.
Korisnicima mobilnog telefona u službene svrhe priznat će se telefonski
troškovi u tuzemstvu i to: Pročelnicima Upravnih odjela, višem savjetniku za
izgradnju i održavanje komunalne infrastrukture i za izgradnju kapitalnih
objekata u vlasništvu općine, višem stručnom suradniku za održavanje i
upravljanje poslovnim i društvenim objektima u vlasništvu općine, za prostorno
uređenje i komunalne poslove, stručnom suradniku - komunalnom redaru do 300,00
kuna, odnosno za vrijeme obavljanja poslova zimske službe do 500,00 kuna,
administrativnom tajniku do 100,00 kuna odnosno u vrijeme manifestacija u
organizaciji Općine do 300,00 kuna, a Općinskoj načelnici i zamjenicima
Općinske načelnice bez ograničenja.
Razliku telefonskih troškova iznad odobrenog iznosa iz stavka 1. ovoga
članka dužan je podmiriti svaki korisnik mobilnog telefona po ispostavljenom
računu.
Telefonski troškovi nastali u inozemstvu priznaju se korisniku u cijelosti.
Članak 12.
Obračun i praćenje izdataka nastalih korištenjem mobilnih telefona obavljat
će stručni suradnik za knjigovodstvo proračunskih izdataka.
Stručni suradnik za knjigovodstvo proračunskih izdataka izvijestit će
korisnike o utrošku za prethodni mjesec u roku od 5 dana od dana kada zaprimi
račun.
Članak 13.
Korisnik mobilnog telefona dužan je u roku 3 dana od dana prestanka
obnašanja dužnosti odnosno gubitka prava na korištenje mobilnog telefona, isti
predati s pripadajućom opremom pročelniku Upravnog odjela ureda načelnika.
Po isteku mjeseca u kojem je došlo do prestanka obnašanja dužnosti ili
gubitka prava na korištenje mobilnog telefona, stručni suradnik za
knjigovodstvo proračunskih izdataka dostavit će obračun korisniku, uz obvezu
podmirivanja eventualno nastalih izdataka iznad iznosa utvrđenog u članku 11.
ovoga Pravilnika do kraja tekućeg mjeseca.
Članak 14.
Nepridržavanje odredbi ovoga Pravilnika predstavlja povredu radne obveze.
Članak 15.
Danom stupanja na snagu ovog Pravilnika prestaje važiti Pravilnika o
korištenju službenih automobila i mobilnih telefona (»Službene novine
Primorsko-goranske županije« broj: 41/09., 51/09., 40/10.).
Članak 16.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom donošenja, a objavit će se u »Službenim
novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 022-05/13-01/15
Ur. broj: 2170-09-03/01-13-
Viškovo, 15. srpnja 2013.
Općinska načelnica:
Sanja Udović, dipl. oec. v.r.