42.
Na temelju članka 6. stavka 1. Zakona o proračunu. (»Narodne novine« broj
96/03) i članka 19. Statuta Grada Cresa (»Službene novine« broj 25/01 i 29/01),
Gradsko vije
će Grada Cresa, na sjednici održanoj dana 9. prosinca 2004.
godine donosi
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Grada Cresa
za 2005. godinu
Članak 1.
Ovom Odlukom uređuje se struktura prihoda i primitaka, te rashoda i izdataka
Proračuna Grada Cresa za 2005. godinu (u daljnjem tekstu: Proračun), njegovo
izvršavanje, upravljanje imovinom, opseg zaduživanja i jamstva, prava i obveze
proračunskih korisnika, te druga pitanja u svezi izvršavanja proračuna.
Članak 2.
Proračun se sastoji od Općeg i Posebnog dijela. Opći dio Proračuna čini
Račun prihoda i rashoda, te Račun financiranja. Posebni dio proračuna sadrži
detaljan rapored rashoda i izdataka raspoređenih u tekuće i razvojne programe,
razvrstane po ekonomskoj i funkcijskoj klasifikaciji.
U Općem dijelu proračuna iskazani su prihodi po izvorima i vrstama, te
rashodi po vrstama i osnovnim namjenama. U Računu financiranja iskazuju se
primici od financijske imovine, te izdaci za financijsku imovinu i otplatu
zajmova. Sastavni dio posebnog dijela Proračuna su razvojni programi za
razdoblje 2005-2007. godine. Razvojni programi obuhvaćaju nefinancijsku
imovinu, kapitalne pomoći, te investicije. Razvojne programe je potrebno
uskladiti svake godine prilikom donošenja proračuna.
Članak 3.
Sredstva za rashode i izdatke korisnika osiguravaju se u Upravnom odjelu
Grada Cresa. Stvarna naplata prihoda nije ograničena procjenom prihoda i
primitaka u Proračunu.
Iznosi rashoda i izdataka utvrđeni u Proračunu, osim plaćanja kamata i
glavnice po zaduženju, smatraju se maksimalnim svotama za isplatu.
Uplaćene, a manje planirane ili neplanirane potpore mogu se izvršavati po
aktivnostima i /ili po projektima za koje su namijenjene iznad iznosa utvrđenih
u Proračunu.
Članak 4.
Nakon donošenja Proračuna, Upravni odjel Grada Cresa dužan je izvijestiti
proračunske korisnike o odobrenim sredstvima. Krajnji korisnici, za koje su
sredstva planirana u Posebnom dijelu Proračuna dužni su uskladiti svoje
financijske planove s odobrenim sredstvima.
Vlastiti prihodi proračunskih korisnika ne uplaćuju se na žiroračun
proračuna već ih proračunski korisnici koriste prema svojim financijskim
planovima.
Članak 5.
Slobodna novčana sredstva Proračuna, mogu se oročavati ili plasirati putem
pozajmica, pod uvjetom da to ne ometa redovno poslovanje.
Članak 6.
Za izvršavanje Proračuna u cjelini, odgovoran je gradonačelnik.
Naredbodavatelj za izvršavanje proračuna u cjelini je gradonačelnik.
U okviru svog djelokruga i ovlasti, pročelnik upravnog odjela odgovoran je
za provedbu ove Odluke.
Članak 7.
Grad Cres može se u 2005. godini zadužiti za kapitalnu investiciju uređenja
Trga Frane Petrića u Cresu u visini od 3.500.000,00 kn u skladu sa zakonskim
propisima, te na osnovu odluke Gradskog vijeća.
U 2005. godini, na snazi je jamstvo dano Vodovodu i čistoći Cres-Mali Lošinj
Odlukom o davanju jamstva Vodovodu i čistoći Cres-Mali Lošinj d.o.o. za kredit
kod Hrvatske banke za obnovu i razvitak u iznosu od 512.348,17 eura u
protuvrijednosti u kunama, (»Službene novine« br. 7/98) koju je Gradsko vijeće
donijelo na sjednici održanoj dana 30. ožujka 1998. godine. Odlukom je
dozvoljen upis hipoteke na zgrade u vlasništvu Grada Cresa u periodu korištenja
kredita. Upis hipoteke odnosi se na sljedeće zgrade:
- č. zgrade 191/2 zgrada upisana u z.k.ul.br. 673 k.o. Cres.
- č. zgrade 682/8 zgrada upisana u z.k.ul.br. 134 k.o. Cres.
Članak 8.
Ako prihodi koji pripadaju Proračunu budu pogrešno uplaćeni ili naplaćeni u
svoti većoj od propisane, pogrešno ili više naplaćena svota vratit će se
uplatiteljima na teret tih prihoda.
Rješenje o povratu sredstava donosi Upravni odjel za samoupravu i upravu.
Članak 9.
Korisnicima Proračuna ne osiguravaju se sredstva za amortizaciju zgrada i
odgovarajuće opreme u 2005. godini.
Članak 10.
Ako tijekom godine dođe do znatnijih neusklađenosti planiranih prihoda i
rashoda Proračuna, njegovo uravnoteženje odnosno preraspodjela sredstava između
proračunskih korisnika, riješit će se izmjenama i dopunama proračuna koje će se
predložiti Gradskom vijeću.
Članak 11.
Za neplanirane izdatke koristit će se sredstva tekuće rezerve Proračuna.
Korištenje sredstava iz stavka 1. ovog članka odobrava gradonačelnik, s tim
da je dužan izvijestiti Gradsko poglavarstvo i Gradsko vijeće o korištenju
proračunskih rezervi iz stavka 1. ovog članka.
Članak 12.
Ova Odluka stupa na snagu danom objave u »Službenim novinama«
Primorsko-goranske županije, a primjenjuje se od 1. siječnja 2005. godine.
Klasa: 400-01/04-01/19
Ur. broj: 2213/02-01-01-04-13
Cres, 9. prosinca 2004.
GRAD CRES
GRADSKO VIJEĆE
Predsjednik
Gradskog vijeća
Josip Pope, v.r.