123.
Na temelju članka 6., stavak 1. Zakona o proračunu (»Narodne novine« broj
96/03) i članka 28. Statuta Primorsko-goranske županije (»Službene novine« broj
22/01), Županijska skupština Primorsko-goranske županije na sjednici 16.
prosinca 2004. godine, donijela je
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Primorsko-goranske
županije za 2005. godinu
I. Opće odredbe
Članak 1.
Ovom Odlukom uređuje se struktura prihoda i primitaka, te rashoda i izdataka
Proračuna Primorsko-goranske županije za 2005. godinu (u daljnjem tekstu:
Proračun), njegovo izvršavanje, upravljanje financijskom i nefinancijskom
imovinom Primorsko-goranske županije (u daljnjem tekstu: Županija), opseg
zaduživanja i jamstva, korištenje namjenskih prihoda, prava i obveze
proračunskih korisnika, ovlasti Županijskog poglavarstva (u daljnjem tekstu:
Poglavarstvo) i predsjednika Županijskog poglavarstva (u daljnjem tekstu:
Predsjednik Poglavarstva), te druga pitanja u svezi s izvršavanjem Proračuna.
Članak 2.
Odredbe ove Odluke odnose se na proračunske korisnike Županije. Do donošenja
Registra proračunskih korisnika iz članka 2. stavka 3. Zakona o proračunu
(»Narodne novine« broj 96/03), proračunskim korisnicima smatraju se:
. upravna tijela Županije (u daljnjem tekstu: upravna tijela),
. ustanove čiji je osnivač Županija,
. centri za socijalnu skrb na području Primorsko-goranske županije i
. proračunski fondovi
. vijeća nacionalnih manjina
. centri za mediteransku i brdsko-planinsku poljoprivredu.
II. Struktura Proračuna
Članak 3.
Proračun se sastoji od Općeg i Posebnog dijela, te Plana razvojnih programa.
Opći dio Proračuna čini Račun prihoda i rashoda, te Račun financiranja /
zaduživanja.
U Računu prihoda i rashoda iskazuju se prihodi po izvorima i vrstama, te
rashodi po vrstama i osnovnim namjenama.
U Računu financiranja / zaduživanja iskazuju se primici od financijske
imovine, te izdaci za financijsku imovinu i otplatu zajmova.
Posebni dio Proračuna sadrži raspored svih rashoda i izdataka po
nositeljima, korisnicima, programima i aktivnostima, odnosno projektima.
Plan razvojnih programa sadrži razvojne programe proračunskih korisnika za
razdoblje 2005 - 2007. godine. Plan iskazuje rashode Proračuna za nefinancijsku
imovinu, kapitalne pomoći i kapitalne donacije, a usklađuje se svake godine
prilikom donošenja Proračuna.
Članak 4.
Provedbeni dokumenti Posebnog dijela Proračuna jesu pojedinačni godišnji i
tromjesečni financijski planovi proračunskih korisnika iz članka 2. ove Odluke.
Članak 5.
Sredstva za rashode i izdatke korisnika Proračuna osiguravaju se upravnim
tijelima koja su u Posebnom dijelu Proračuna određena za nositelje sredstava.
Članak 6.
Poglavarstvo može osnovati proračunski fond za posebne namjene sukladno
odredbama članka 57. Zakona o proračunu.
Proračunski fond je proračunski korisnik koji ima otvoren račun u okviru
Proračuna za odvojeno vođenje određenih prihoda i primitaka, te rashoda i
izdataka, a za namjene utvrđene aktom o osnivanju proračunskog fonda.
Članak 7.
Upravni odjel za proračun i financije obvezan je u roku od osam dana od dana
stupanja na snagu Proračuna, izvijestiti sva upravna tijela o odobrenim
sredstvima u Proračunu za 2005. godinu, a upravna tijela obvezna su u daljnjem
roku od osam dana izvijestiti o istome krajnje korisnike za koje su određeni
kao nositelji sredstava u Posebnom dijelu Proračuna.
Krajnji korisnici, obvezni su do 15. siječnja 2005. godine dostaviti svoje
financijske planove usuglašene s odobrenim sredstvima u Proračunu, proračunski
nadležnim upravnim tijelima.
III. Izvršavanje Proračuna
Članak 8.
Za izvršenje Proračuna odgovorno je Poglavarstvo.
Korisnici Proračuna smiju koristiti proračunska sredstva samo za namjene
koje su iskazane u Proračunu i to do visine utvrđene u njegovom Posebnom
dijelu.
Čelnik proračunskog korisnika odgovoran je za planiranje i izvršavanje svog
dijela Proračuna.
Odgovornost za izvršavanje Proračuna znači odgovornost za preuzimanje i
verifikaciju obveza, izdavanje naloga za plaćanje na teret proračunskih
sredstava, te utvrđivanje prava naplate i za izdavanje naloga za naplatu u
korist proračunskih sredstava.
Čelnik proračunskog korisnika odgovoran je za zakonitost, svrhovitost i za
ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima.
Članak 9.
Prihode koje ostvaruju ustanove kojih je osnivač Županija, obavljanjem
vlastite djelatnosti, ustupaju se tim ustanovama.
Ustanove iz stavka 1. ovog članka obvezne su o ostvarenju vlastitih prihoda
mjesečno izvještavati proračunski nadležna upravna tijela.
Iznimno, Poglavarstvo može posebnom odlukom obvezati ustanove da dio
vlastitih prihoda uplaćuju u Proračun i utvrditi namjenu korištenja tih
prihoda.
O korištenju ostvarenog viška prihoda ustanova kojih je osnivač Županija,
odlučuje upravno vijeće ustanove uz prethodnu suglasnost Poglavarstva.
Članak 10.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u Proračun, vratit će se uplatiteljima na
teret tih prihoda, na temelju dokumentiranog zahtjeva.
Nalog za povrat prihoda iz stavka 1. ovoga članka daje pročelnik Upravnog
odjela za proračun i financije.
Članak 11.
Rashodi i izdaci Proračuna koji se financiraju iz namjenskih prihoda i
primitaka (prihodi s protuobvezom), izvršavat će se do iznosa naplaćenih
prihoda i primitaka za te namjene.
Iznimno od stavka 1. ovog članka, Poglavarstvo može odlučiti da se pojedini
rashodi i izdaci pokrivaju i na teret ostalih proračunskih prihoda, a najviše
do visine planiranih iznosa.
Uplaćeni, a manje planirani ili neplanirani namjenski prihodi mogu se
izvršavati po aktivnostima i /ili projektima za koje su namijenjeni, do visine
naplaćenih sredstava.
Namjenski prihodi i primici koji se ne iskoriste u tekućoj godini, prenose
se u sljedeću proračunsku godinu.
Neiskorištena sredstva na računu proračunskog fonda na kraju tekuće godine
prenose se u sljedeću proračunsku godinu.
Članak 12.
Predsjednik Poglavarstva, uz suglasnost Poglavarstva, može u cijelosti ili
djelomično otpisati dug, ukoliko bi troškovi postupka naplate potraživanja bili
u nesrazmjeru s visinom potraživanja, odnosno zbog drugog opravdanog razloga.
Članak 13.
Stvarna naplata prihoda nije ograničena visinom prihoda utvrđenih u
Proračunu.
Iznosi rashoda i izdataka utvrđeni u Posebnom dijelu Proračuna smatraju se
najvišim iznosima, pa stvarni rashodi i izdaci za pojedinu aktivnost odnosno
projekt ne smiju biti veći od odobrenih iznosa.
Članak 14.
Sredstva za aktivnosti i projekte koja se izvršavaju kao subvencije,
donacije i pomoći pojedinom korisniku, raspoređuju se temeljem zaključka
Poglavarstva ukoliko krajnji korisnik nije utvrđen samim Proračunom.
Poglavarstvo može ovlastiti Predsjednika Poglavarstva za poslove iz stavka
1. ovog članka.
Iznimno od stavka 1. i 2. ovog članka raspored sredstava po pojedinom
korisniku u iznosu do 20.000,00 kn donosi rukovoditelj upravnog tijela.
Rukovoditelji upravnih tijela obvezni su izvijestiti Predsjednika
Poglavarstva do 15. dana u mjesecu o izvršenim rasporedima iz stavka 3. ovog
članka, u prethodnom mjesecu.
Članak 15.
Odluku o rasporedu sredstava za održavanje objekata, nabavu opreme i
kapitalna ulaganja u programima decentraliziranog financiranja ustanova
školstva, zdravstva, te u programu javnih potreba donosi Poglavarstvo.
Članak 16.
Sredstva za pokroviteljstva raspoređuju, temeljem zaključka, Županijska
skupština i Poglavarstvo.
Članak 17.
Rukovoditelj pojedinog upravnog tijela jest naredbodavatelj za sve isplate
na teret proračunskih sredstava za koje je to upravno tijelo određeno
nositeljem sredstava.
Isplatu sredstava za djelatnost županijskih ustanova kulture, te ustanova
školstva i socijalne skrbi odobravaju rukovoditelji nadležnih upravnih tijela,
sukladno financijskim planovima ovih ustanova.
Isplatu sredstava korisnicima Programa javnih potreba odobrava rukovoditelj
proračunski nadležnog upravnog tijela.
Svi nalozi za plaćanje, odnosno doznaku sredstava moraju biti u pisanom
obliku, ovjereni pečatom i potpisom naredbodavatelja s naznakom pozicije
Proračuna na teret koje se vrši plaćanje.
Članak 18.
Proračunska zaliha osigurava se u iznosu od 1.000.000,00 kuna, a koristit će
se za zakonski utvrđene namjene.
O korištenju proračunske zalihe odlučuje Poglavarstvo, odnosno Predsjednik
Poglavarstva za pojedinačne namjene do 100.000,00 kuna.
Predsjednik Poglavarstva je obvezan svaki mjesec izvijestiti Poglavarstvo o
korištenju proračunske zalihe.
Članak 19.
Godišnji plan nabave Županije sukladno Uputstvu o nabavi donosi Poglavarstvo
na prijedlog upravnih tijela najkasnije do 15. siječnja 2005. godine.
Odluku o osnivanju stručnog povjerenstva za pripremu i provedbu postupka
nabave roba, radova i usluga, kao i odluku o odabiru najpovoljnijeg
ponuditelja, sukladno odredbama Zakona o javnoj nabavi (»Narodne novine« broj
117/01. i 197/03.) donosi Poglavarstvo.
Odluku o osnivanju stručnog povjerenstva za pripremu i provedbu postupka
nabave roba, radova i usluga male vrijednosti kao i odluku o odabiru
najpovoljnijeg ponuditelja, sukladno Uredbi o postupku nabave roba, radova i
usluga male vrijednosti (»Narodne novine« broj 14/02.) donosi rukovoditelj
upravnog tijela - nositelja sredstava uz suglasnost Župana.
Upravna tijela Županije mogu sklapati ugovore o nabavi roba, obavljanju
usluga i ustupanju radova sukladno zakonskim propisima koji uređuju ovo
područje, Uputstvu o nabavi kojeg donosi Predsjednik Poglavarstva, Godišnjem planu
nabave i mjesečnim planovima.
Plaćanje predujma moguće je samo iznimno i na temelju prethodne suglasnosti
Poglavarstva, te uz ishođenje odgovarajućeg jamstva za povrat sredstava u
slučaju neizvršenja posla.
Članak 20.
Godišnji plan nabave ustanova čiji je osnivač Županija donosi ustanova
sukladno svojim općim aktima najkasnije do 15. siječnja 2005. godine.
Nabave, koje se financiraju proračunskim sredstvima moraju biti usklađene s
osiguranim sredstvima u Proračunu.
U povjerenstvo za nabavu koja se financira proračunskim sredstvima, bilo
djelomično ili u cijelosti, ustanova je dužna imenovati predstavnika Županije.
Članak 21.
Zaključivanje pisanog ugovora obvezno je u sljedećim slučajevima:
. za sredstva koja se izvršavaju kroz Program javnih potreba bez obzira na
visinu iznosa,
. za sredstva Proračuna koja se izvršavaju kao subvencije, donacije i pomoći
bez obzira na visinu iznosa,
. za sve nabave roba, usluga i ustupanje radova, čija vrijednost bez PDV-a
prelazi iznos od 20.000 kuna.
Ugovore iz stavka 1. ovog članka potpisuju:
. u vrijednosti do 20.000,00 kuna rukovoditelj upravnog tijela,
. u vrijednosti iznad 20.000,00 a do 200.000,00 kuna predsjednik
Poglavarstva ili osoba koju on ovlasti,
. u vrijednosti iznad 200.000,00 kuna predsjednik Poglavarstva.
III. Upravljanje financijskom i nefinancijskom imovinom
Članak 22.
Raspoloživim novčanim sredstva na računu Proračuna upravlja Poglavarstvo.
Slobodna novčana sredstva Proračuna mogu se oročavati kod poslovnih banaka
ili plasirati drugim pravnim osobama putem kratkoročnih pozajmica poštujući
načela sigurnosti i likvidnosti.
Odluku o oročavanju sredstava ili davanju kratkoročnih pozajmica donosi
Poglavarstvo ili Predsjednik Poglavarstva po ovlaštenju Poglavarstva.
Tražitelj kratkoročne pozajmice obvezan je uz obrazloženi zahtjev za
odobrenjem pozajmice, priložiti financijski izvještaj za obračunsko razdoblje
koje prethodio razdoblju u kojem se traži pozajmica.
Visina kratkoročne pozajmice po pojedinom korisniku ne može iznositi više od
300.000,00 kuna, a rok na koji se daje pozajmica ne može biti duži od šest
mjeseci.
Sredstva dana kao kratkoročna pozajmica moraju se vratiti u Proračun do 31.
prosinca 2005. godine.
Članak 23.
U slučaju da prestane javni interes za vlasništvo dionica ili udjela u
kapitalu pravnih osoba, Županijska skupština može odlučiti da se dionice
odnosno udjeli u kapitalu prodaju, ukoliko to nije u suprotnosti s posebnim
zakonom.
Ostvarena sredstva od prodaje dionica ili udjela u kapitalu, mogu se
koristiti samo za otplatu duga ili za nabavu imovine Županije.
IV. Zaduživanje i davanje jamstva
Članak 24.
Županija se može zaduživati za kapitalna ulaganja, te izdavati jamstva u
skladu sa Zakonom o proračunu.
Odluku o zaduživanju Županije, te o izdavanju jamstva donosi Županijska
skupština.
Članak 25.
Trgovačko društvo i javna ustanova čiji je osnivač i većinski vlasnik
Županija može se zadužiti samo uz suglasnost Županijske skupštine.
Županijska skupština može dati jamstvo za ispunjenje obveza trgovačkog
društva i javne ustanove čiji je osnivač i većinski vlasnik Županija, sukladno
Zakonu.
Zahtjev za odobravanje suglasnosti za zaduženje i / ili davanje jamstva
podnosi odgovorna osoba trgovačkog društva ili ustanove putem nadležnog
upravnog odjela uz suglasnost Upravnog odjela za proračun i financije.
Zahtjevu se prilažu obrazloženje kapitalnog projekta, usvojen financijski
plan, ovjerena financijska izvješća za prethodnu godinu i prethodno obračunsko
razdoblje, dokaz o završenom postupku odabira najpovoljnije ponude za nabavu
financijskih sredstava, nacrt ugovora ili pismo namjere banke s uvjetima
kreditiranja, te plan otplate sa svim navedenim troškovima (naknade i kamate),
izjavu odgovorne osobe podnositelja zahtjeva da pod materijalnom i krivičnom
odgovornošću jamči za ispravnost dokumentacije.
V. Uravnoteženje Proračuna
Članak 26.
Ako tijekom godine dođe do neusklađenosti planiranih prihoda/primitaka i
rashoda/izdataka Proračuna, izvršit će se njihovo ponovno uravnoteženje, putem
Izmjena i dopuna Proračuna.
Predsjednik Poglavarstva može odobriti preraspodjelu sredstava unutar
pojedinog razdjela na zahtjev rukovoditelja upravnog tijela ili između
pojedinih razdjela, s time da umanjenje pojedine stavke ne može biti veće od
5%.
VI. Izvještavanje
Članak 27.
Upravni odjel za proračun i financije izvještavat će mjesečno Predsjednika
Poglavarstva i rukovoditelje upravnih tijela o izvršenju Proračuna.
Upravni odjel za proračun i financije podnosit će Poglavarstvu tromjesečne
izvještaje o izvršenju Proračuna, a rukovoditelji upravnih tijela tromjesečne
izvještaje o izvršenju programskih aktivnosti.
Polugodišnji i godišnji izvještaj o poslovanju Županije dostavlja se i
Županijskoj skupštini.
Članak 28.
Ustanove kojima je osnivač Županija i centri za socijalnu skrb dužni su
dostaviti tromjesečne izvještaje o izvršenju financijskog plana iz članka 4.
ove Odluke proračunski nadležnom upravnom tijelu sukladno odredbama Pravilnika
o financijskom izvještavanju u proračunskom računovodstvu (»Narodne novine«
broj 74/02).
Članak 29.
Proračunski korisnik dostavlja godišnji obračun svog financijskog plana za
2005. godinu nadležnom upravnom tijelu do 28. veljače 2006. godine.
Upravna tijela Županije dostavljaju konsolidirane godišnje financijske
izvještaje (za sebe i svoje korisnike) Upravnom odjelu za proračun i financije
do 31. ožujka 2006. godine.
Nacrt prijedloga konsolidiranog godišnjeg obračuna Proračuna za 2005. godinu
Upravni odjel za proračun i financije dostavlja Poglavarstvu do 1. svibnja
2006. godine.
Prijedlog godišnjeg obračuna Proračuna Županije za 2005. godinu Poglavarstvo
dostavlja Županijskoj skupštini na usvajanje do 1. lipnja 2006. godine.
Poglavarstvo dostavlja Ministarstvu financija i Državnom uredu za reviziju prijedlog
Godišnjeg obračuna proračuna Županije za 2005. godinu do 31. ožujka 2006.
godine, a u roku od 15 dana nakon što ga usvoji Županijska skupština o tome
izvještava Ministarstvo financija.
VII. Završna odredba
Članak 30.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim novinama«
Primorsko-goranske županije, a primjenjuje se od 1. siječnja 2005. godine.
Klasa: 021-04/04-02/108
Ur. broj: 2170/01-92-01-04-3
Rijeka, 16. prosinca 2004.
PRIMORSKO-GORANSKA ŽUPANIJA
ŽUPANIJSKA SKUPŠTINA
Predsjednik
Marinko Dumanić, v. r.