12.
Na temelju članka 35. stavak 1. točke 4. Zakona o lokalnoj i područnoj
(regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« RH broj 86/2008, 61/2011. -
vjerodostojno tumačenje, 129/05, 109/07, 125/08 i 36/09) i članka 18. stavak 1.
podstavak 12. Statuta Općine Jelenje (»Službene novine Primorsko-goranske
županije« broj 33/09. i 13/2013.), Općinsko vijeće Općine Jelenje, na sjednici
održanoj dana 27. lipnja 2013. godine, donosi
ODLUKU
o ustrojstvu i djelokrugu općinske uprave Općine Jelenje
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom uređuje se ustrojstvo i djelokrug općinske uprave Općine
Jelenje (dalje u tekstu: Općina), organizirane kao Jedinstveni upravni odjel
Općine (dalje u tekstu: Jedinstveni upravni odjel).
Članak 2.
Jedinstveni upravni odjel ustrojava se za obavljanje upravnih, stručnih i
drugih poslova iz samoupravnog djelokruga Općine.
Jedinstveni upravni odjel u okviru svog djelokruga neposredno izvršava i
nadzire provedbu općih akata Općine te obavlja druge poslove u skladu s propisima.
Članak 3.
Jedinstveni upravni odjel smješten je u zgradi sjedišta Općine u Dražicama,
Dražičkih boraca 64.
Na zgradi u kojoj je smješten Upravni odjel mora biti istaknuta ploča koja
sadrži grb Republike Hrvatske, naziv Republika Hrvatska, Primorsko-goranska
županija, te naziv upravnog tijela - Jedinstveni upravni odjel Općine Jelenje.
Jedinstveni upravni odjel ima svoj pečat koji sadrži naziv: Republika
Hrvatska, Primorsko-goranska županija, Općina Jelenje, Jedinstveni upravni
odjel.
Zaglavlje akta Jedinstvenog upravnog odjela sadrži: grb Republike Hrvatske,
naziv Republika Hrvatska, Primorsko-goranska županija, Općina Jelenje,
Jedinstveni upravni odjel, klasifikacijsku oznaku te datum i mjesto izrade
akta.
Članak 4.
Načelnik usmjerava djelovanje Jedinstvenog upravnog odjela u obavljanju
poslova iz njegovog samoupravnog djelokruga i nadzire njegov rad.
Članak 5.
Sredstva za rad Jedinstvenog upravnog odjela osiguravaju se u Proračunu
Općine Jelenje i iz drugih izvora u skladu sa zakonom.
II. UNUTARNJE USTROJSTVO I DJELOKRUG RADA
Članak 6.
Jedinstveni upravni odjel ustrojava se u skladu s rasporedom i opsegom
poslova te prema srodnosti, organizacijskoj povezanosti i potrebi učinkovitog
obavljanja poslova iz samoupravnog djelokruga Općine, učinkovitog rukovođenja
njegovim radom i odgovornosti u redu.
Unutarnje ustrojstvo odjela uređuje se ovisno o djelokrugu, opsegu poslova i
nadležnosti utvrđenoj zakonom, Statutom Općine te drugim propisima i općim
aktima Općine.
Poslovi Jedinstvenog upravnog odjela obavljaju se u užim unutarnjim
ustrojstvenim jedinicama koje se ustrojavaju kao odsjeci i pododsjeci.
Odsjek se ustrojava, u pravilu, za višestruko obavljanje istih ili srodnih
odnosno međusobno povezanih upravnih i stručnih poslova te općih, tehničkih i
pomoćnih poslova čije obavljanje zahtjeva određenu samostalnost i povezanost u
redu u okviru djelokruga Jedinstvenog upravnog odjela.
III. DJELOKRUG UPRAVNOG ODJELA
Članak 7.
Jedinstveni upravni odjel obavlja poslove iz samoupravnog djelokruga Općine,
sukladno zakonima i drugim propisima i to naročito:
1. Poslovi iz domene pravnog savjetovanja i zastupanja, imovinsko-pravnih i
kadrovskih poslova, te poslova prostornog planiranja i infrastrukture:
Odsjek općih i pravnih poslova
-upravljanje ljudskim potencijalima (kadrovska služba, briga o stručnom
osposobljavanju i usavršavanju i karijernom razvitku službenika, radni odnosi
službenika i namještenika općinske uprave, zaštita na redu i sl.),
-razvijanje socijalnog partnerstva Općine i sindikata koji djeluju u
općinskoj upravi,
-zastupanje po punomoći i praćenje sudjelovanja Općine u sudskim postupcima
te imovinsko-pravnim upravnim postupcima,
-poslovi prisilne naplate poreza koji su prihod proračuna Općine,
-poslovi prisilne naplate komunalne naknade i komunalnog doprinosa,
-poslovi vezani uz evidenciju općinske imovine i imovinsko-pravni poslovi,
-provedba postupka javne nabave uz suradnju sa drugim odsjecima,
-poslovi praćenja stanja u prostoru i vođenje informacijskog sustava prostornog
uređenja te izradu pripadajućih akata,
-poslovi pripreme te praćenje izrade i donošenja dokumenata prostornog
uređenja,
-geodetski poslovi osnivanja i vođenja katastra vodova, izvorne evidencije
naselja, ulica i kućnih brojeva te određivanje kućnih brojeva,
-poslovi pripreme i praćenja izrade dokumenata potrebnih za realizaciju
izgradnje općinskih razvojnih
Općina Jelenje
projekata, osim projekata obuhvaćenih programom izgradnje
komunalne infrastrukture (izrada idejnog rješenja, ishođenje lokacijske
dozvole, odnosno drugoga odgovarajućeg akta),
-poslovi pripreme i praćenja izrade stručnih podloga, studija i drugih
dokumenata potrebnih za izradu prostornih planova i drugih pripadajućih akata,
-analiziranje i predlaganje djelatnosti i akata u cilju podizanja kvalitete
rada, modernizacije metoda rada i bolje usklađenosti djelovanja Općinske
uprave,
-poslovi vezani za unutarnje ustrojstvo općinske uprave,
-poslovi suradnje sa susjednim jedinicama lokalne samouprave u vezi s
namjenom prostora na kontaktnim područjima Općine i susjednih jedinica lokalne
samouprave te na zajedničkoj infrastrukturi Općine i susjednih jedinica lokalne
samouprave.
-provedba općinskih programa poticanja poduzetništva i gospodarstva,
-izrada elaborata za osiguravanje osnova za razvitak svih gospodarskih
djelatnosti na području Općine,
-poslovi vezani uz praćenje razvoja i unapređenja turizma,
-poslovi vezani uz neposredno učešće Općine vezani za korištenje europskih i
drugih fondova,
-potpora drugim odsjecima na poslovima povezanima s kandidiranjem projekata
za financiranje od strane europskih i drugih fondova,
-poslovi vezani uz izradu programa smanjenja potrošnje energije i korištenja
obnovljivih izvora energije,
-suradnju s državnim i drugim tijelima te pravnim osobama nadležnima za
poslove navedene u ovom članku
-poslovi vezani uz osiguravanje javnih potreba na području predškolskog
odgoja i naobrazbe,
-poslovi vezani uz osiguravanje javnih potreba na području kulture,
-poslovi vezani uz osiguravanje javnih potreba na području sporta i tehničke
kulture,
-poslovi vezani uz osiguravanje javnih potreba na području socijalne skrbi i
zdravstva, sukladno socijalnom i zdravstvenom programu Općine, kao i programa
Jelenje zdrava općina,
-poslovi vezani uz osiguravanje javnih potreba na području obrazovanja i
znanosti,
-poslovi vezani uz osiguranje drugih javnih potreba iz samoupravnog
djelokruga Općine,
-poslovi vezani uz praćenje rada udruga građana i zaštita potrošača.
2. Opće poslove i poslove ureda Općine, Načelnika, Općinskog vijeća i mjesne
samouprave:
Odsjek ureda načelnika
-poslovi vezani uz poslove ureda Općine i Načelnika,
-poslovi vezani uz funkcioniranje političkog sustava Općine, a s tim u vezi
poslovi koji se odnose na rad Načelnika i Općinskog vijeća i njegovih radnih
tijela,
-poslovi prijemne kancelarije i otpreme pošte,
-zaštita i čuvanje arhivskog gradiva,
-upravljanje informacijama (odnosi s javnošću, komunikacija s korisnicima
upravnih usluga, upravljanje zapisima - spisovodstvo, informacijski i
komunikacijski sustav Općine, zaštita podataka),
-tekuće održavanje i čišćenje poslovnih prostora koje koristi Općina te
održavanje službenih vozila Općine,
-ostale opće poslove opće uprave, koji nisu u djelokrugu drugih ustrojstvenih
jedinica,
-suradnju s državnim i drugim tijelima te pravnim osobama nadležnima za
poslove navedene u ovom članku.
3. Poslove komunalnog gospodarstva:
Odsjek za komunalne poslove
-funkcioniranje i razvitak komunalnog gospodarstva (obavljanje komunalnih
djelatnosti te održavanje i izgradnju komunalnih objekata i uređaja u stanju
funkcionalne ispravnosti, koordinacija rada pravnih i fizičkih osoba koje
obavljaju pojedine komunalne djelatnosti,
-vrši pripremu i provodi programe održavanja i gradnje objekata i uređaja
komunalne infrastrukture),
-zakup poslovnih prostora i najam stanova u vlasništvu Općine,
-utvrđivanje obveznika i razrez komunalne naknade, komunalnog doprinosa,
poreza na korištenje javne površine i spomeničke rente,
-provođenje komunalnog reda,
-uređenje prometa na području Općine, organizaciju prijevoza u lokalnome
cestovnom prometu i prijevozu,
-investicijsko održavanje imovine Općine,
-poslove komunalnog sustava vezane uz druge propise (zaštita od požara te
zaštita i spašavanje i dr.),
-koordinaciju sa javnim tijelima i pravnim osobama u čijoj nadležnosti je
izgradnja i održavanje infrastrukture i drugih javnih prostora od interesa za
Općinu (telekomunikacije, elektrodistributivna mreža, državne i županijske
ceste i dr.).
4. Poslove vođenja financijskog i materijalnog poslovanja:
Odsjek za proračun i financije
-poslovi pripreme i praćenja izvršenja proračuna Općine,
-poslovi vođenje knjigovodstva, te vođenje platnog prometa putem računa
Općine,
-izrada polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna,
-izrada ostalih zakonom propisanih izvještaja,
-nadzor proračunskih korisnika,
-izrada nacrta općih akata Općine u svezi razreza i naplate općinskih
prihoda,
-utvrđivanje obveznika i razrez lokalnih poreza koji su prihod proračuna
Općine,
-materijalno poslovanje Općine,
-vođenje knjigovodstvenih evidencija općinske imovine,
-vođenje poslova osiguranja imovine.
IV. NAČIN RADA I UPRAVLJANJA
Članak 8.
Jedinstvenim upravnim odjelom rukovodi pročelnik, koji se imenuje i
razrješuje na način propisan zakonom.
U razdoblju duže odsutnosti pročelnika, a najduže do njegova povratka na
posao, Načelnik može iz redova službenika općinske uprave koji ispunjavaju
uvjete za raspored na odnosno radno mjesto privremeno imenovati vršitelja
dužnosti pročelnika.
Načelnik može u svako doba opozvati imenovanje vršitelja dužnosti
pročelnika.
U odnosu na službenike i namještenike raspoređene u upravnom tijelu
pročelnik ima položaj čelnika tijela određen propisima o službeničkim i radnim
odnosima.
Članak 9.
Unutarnje ustrojstvo, sistematizacija radnih mjesta i druga organizacijska
pitanja djelovanja Jedinstvenog upravnog odjela uređuju se Pravilnikom o
unutarnjem redu Jedinstvenog upravnog odjela Općine Jelenje.
Pravilnik o unutarnjem redu Jedinstvenog upravnog odjela donosi Načelnik.
Opće akte iz nadležnosti Općine kojima se uređuju prava, obveze i
odgovornosti službenika i namještenika jedinstvenog upravnog odjela donosi
Načelnik.
Članak 10.
Jedinstveni upravni odjel u svom djelokrugu rada izvršava opće i pojedinačne
akte Općinskog vijeća, predlaže mjere i radnje za provedbu istih, predlaže
mjere za poboljšanje stanja u pojedinim oblastima samoupravnog djelokruga te
obavlja druge poslove koji su temeljem zakonskih propisa stavljeni u djelokrug
rada.
Članak 11.
Jedinstveni upravni odjel u izvršavanju općih akata Općinskog vijeća može
donositi pojedinačne akte kojima rješava o pravima, obvezama i pravnim
interesima fizičkih i pravnih osoba.
Na postupak donošenja akata iz stavka 1. ovoga članka shodno se primjenjuju
odredbe Zakona o općem upravnom postupku, ako posebnim zakonom nije drugačije
propisano.
Protiv akata iz stavka 1. ovoga članka može se izjaviti žalba nadležnom
županijskom upravnom odjelu ili drugom nadležnom tijelu ako je to propisano
relevantnim propisima.
Članak 12.
Upravne, stručne i ostale poslove u Jedinstvenom upravnom odjelu obavljaju
službenici i namještenici.
Službenici obavljaju upravne i stručne poslove iz djelokruga Jedinstvenog
upravnog odjela, a namještenici obavljaju prateće i pomoćne poslove.
Članak 13.
Za raspored na radna mjesta službenici moraju ispunjavati opće i posebne
uvjete propisane Zakonom o lokalnim službenicima i namještenicima i posebne
uvjete koji se propisuju Pravilnikom o unutarnjem redu Jedinstvenog upravnog
odjela.
Ovisno o vrsti poslova koji se obavljaju na radnim mjestima namještenici
moraju imati odgovarajuću stručnu spremu i struku, te radni staž, sukladno
Pravilniku o unutarnjem redu Jedinstvenog upravnog odjela.
Članak 14.
Za obavljanje vježbeničke prakse u Jedinstveni upravni odjel Općine primaju
se u službu osobe sa završenim obrazovanjem određene stručne spreme i struke,
bez radnog staža ili s radnim stažem kraćim od vremena određenog za vježbenički
staž.
Vježbenici se primaju u službu putem natječaja na određeno vrijeme za
obavljanje vježbeničke prakse, odnosno služba im se može produžiti na
neodređeno vrijeme ako u Jedinstvenom upravnom odjelu postoji slobodno radno
mjesto na koje se može rasporediti nakon položenog državnog stručnog ispita.
V. ODGOVORNOST JEDINSTVENOG UPRAVNOG ODJELA
Članak 15.
Jedinstveni upravni odjel je samostalan u obavljanju poslova iz svog
djelokruga i za svoj rad, zakonito i pravovremeno obavljanje poslova odgovoran
je Načelniku Općine Jelenje.
Rad Jedinstvenog upravnog odjela usmjerava i neposredno nadzire Načelnik
Općine.
Radi unapređenja rada Jedinstvenog upravnog odjela, Načelnik može davati
smjernice, upustva i preporuke.
VI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 16.
Danom stupanja na snagu ove Odluke upravna tijela ustrojena na temelju
Odluke o ustrojstvu općinske uprave Općine Jelenje (»Službene novine
Primorsko-goranske županije« broj 4/02. i 10/06.) nastavljaju radom s djelomice
izmijenjenim djelokrugom, propisanim ovom Odlukom, do donošenja Pravilnika o
unutarnjem redu Jedinstvenog upravnog odjela Općine Jelenje.
Članak 17.
Pravilnik o unutarnjem redu Jedinstvenog upravnog odjela Općine Jelenje
donijet će se u roku od 30 dana od stupanja na snagu ove Odluke. Do njegova
donošenja na snazi ostaje Pravilnik o unutarnjem ustrojstvu Jedinstvenog
upravnog odjela Općine Jelenje od 28.03.2013. donesen na temelju Odluke o
ustrojstvu Općinske uprave Općine Jelenje (»Službene novine Primorsko-goranske
županije« broj 04/02. i 10/06).
Članak 18.
Službenici i namještenici zatečeni u službi odnosno na radu u upravnim
tijelima na dan stupanja na snagu ove Odluke nastavljaju radom na svojim
dosadašnjim radnim mjestima, do rasporeda na radna mjesta utvrđena Pravilnikom
o unutarnjem redu Jedinstvenog upravnog odjela.
Rješenja o rasporedu iz stavka 2. ovoga članka bit će donesena u roku od 30
dana od dana stupanja na snagu Pravilnika o unutarnjem redu Jedinstvenog
upravnog odjela Općine Jelenje, a rješenje o imenovanju i rasporedu nakon
provedenog natječaja.
Članak 19.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje vrijediti Odluka o ustrojstvu
općinske uprave Općine Jelenje (»Službene novine Primorsko-goranske županije«
broj 04/02. i 10/06.).
Službena uprava Općine Jelenje naziva Jedinstvenog upravnog odjela iz članka
1. ove Odluke započinje nakon stupanja na snagu Pravilnika o unutarnjem redu
Jedinstvenog upravnog odjela i rasporeda pročelnika Jedinstvenog upravnog
odjela. Do tada u službenoj upotrebi ostaju nazivi upravnih tijela određeni
Odlukom o ustrojstvu općinske uprave Općine Jelenje (»Službene novine
Primorsko-goranske županije« broj 04/02. i 10/06.).
Opći akti doneseni na temelju Odluke o ustrojstvu i djelokrugu općinske uprave
Općine Jelenje (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 04/02. i
10/06.) te opći akti kojima je Općinsko poglavarstvo i Načelnik uredili prava,
obveze i odgovornosti službenika i namještenika upravnih tijela ostaju na
snazi, ako nisu u suprotnosti s zakonom, Statutom Općine i ovom Odlukom.
Članak 20.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana nakon objave u »Službenim novinama
Primorsko-goranske županije«.
PREDSJEDNIK OPĆINSKOG VIJEĆA
Klasa: 010-08/13-01/01
Ur. broj: 2170/04-01-13-1
Dražice, 28. 6. 2013.