84.
Na temelju članka 35. točka 4. i članka 53. stavak 3. Zakona o lokalnoj i
područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01, 60/01, 129/05,
109/07, 125/ 08, 36/09, 150/11, 144/12 i 19/13-pročišćeni tekst), članka 28.
točka 12. i članka 60. stavak 2. Statuta Primorsko- goranske županije
(»Službene novine« broj 23/09 i 9/13) i članka 84. Poslovnika Županijske
skupštine Primorsko- goranske županije (»Službene novine« broj 26/09 i 16/13),
Županijska skupština Primorsko-goranske županije na 2. sjednici održanoj 11.
srpnja 2013. godine, donijela je
ODLUKU
o ustrojstvu i djelokrugu rada upravnih tijela
Primorsko-goranske županije
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom uređuju se ustrojstvo, naziv i djelokrug rada upravnih tijela
Primorsko-goranske županije (u daljnjem tekstu: upravna tijela).
Riječi i izrazi u ovoj Odluci koji imaju rodno značenje, bez obzira jesu li
korišteni u muškom ili ženskom rodu, odnose se na jednak način na muški ili
ženski rod.
Članak 2.
Upravna tijela ustrojavaju se ovom Odlukom radi obavljanja poslova iz
samoupravnog djelokruga Primorsko- goranske županije (u daljnjem tekstu:
Županija) te poslova državne uprave prenesenih na Županiju.
Upravna tijela obavljaju i poslove koje jedinice lokalne samouprave na
području Županije prenesu na Županiju sukladno zakonu, drugim propisima i
Statutu Primorsko- goranske županije (u daljnjem tekstu: Statut).
Članak 3.
Upravna tijela samostalna su u obavljanju poslova iz svog djelokruga rada i
povjerenih im poslova državne uprave prenesenih na Županiju.
Upravna tijela obavljaju poslove iz svog djelokruga rada sukladno zakonu i
podzakonskim aktima, Statutu i općim aktima Županije.
Članak 4.
Sredstva za rad upravnih tijela osiguravaju se u proračunu Županije.
II. SJEDIŠTE I OBILJEŽAVANJE UPRAVNIH TIJELA
Članak 5.
Upravna tijela obavljaju poslove iz svog djelokruga rada u svom sjedištu.
Sjedište upravnih tijela je u Rijeci.
Upravna tijela mogu poslove iz svog djelokruga rada obavljati i izvan
njihovih sjedišta u ispostavama.
Članak 6.
Na zgradi u kojoj je sjedište Županije mora biti istaknuta natpisna ploča
koja sadrži grb Republike Hrvatske, naziv »Republika Hrvatska«, grb
Primorsko-goranske županije, naziv »Primorsko-goranska županija« i naziv tijela
Županije.
Upravna tijela koja su smještena u zgradi u kojoj nije sjedište Županije
moraju istaknuti natpisnu ploču koja sadrži grb Republike Hrvatske, naziv
»Republika Hrvatska«, grb Primorsko-goranske županije, naziv
»Primorsko-goranska županija« i naziv upravnog tijela.
Članak 7.
U obavljanju poslova iz svog djelokruga upravna tijela koriste pečat koji
sadrži grb Republike Hrvatske, naziv »Republika Hrvatska«, naziv
»Primorsko-goranska županija«, naziv upravnog tijela.
Zaglavlje akta upravnog tijela sadrži grb Republike Hrvatske, naziv »Republika
Hrvatska«, grb Primorsko- goranske županije, naziv »Primorsko-goranska
županija«, naziv upravnog tijela, klasifikacijsku oznaku, urudžbeni broj te
datum i mjesto izrade akta.
III. UPRAVNA TIJELA
Članak 8.
Upravna tijela su:
1. Ured Županije;
2. Upravni odjel za proračun, financije i nabavu;
3. Upravni odjel za prostorno uređenje, graditeljstvo
i zaštitu okoliša;
4. Upravni odjel za zdravstvo;
5. Upravni odjel za odgoj i obrazovanje;
6. Upravni odjel za gospodarenje imovinom i
opće poslove;
7. Upravni odjel za pomorsko dobro, promet i veze;
8. Upravni odjel za turizam, poduzetništvo i ruralni
razvoj;
9. Upravni odjel za regionalni razvoj, infrastrukturu
i upravljanje projektima;
10. Upravni odjel za socijalnu politiku i mlade;
11. Upravni odjel za kulturu, sport i tehničku kulturu.
Ured Županije
Članak 9.
Ured Županije ustrojava se radi obavljanja poslova koji se odnose na:
. pripremu sjednica Županijske skupštine (u daljnjem tekstu: Skupština) i
njenih radnih tijela, pripremu sjednica i sastanaka koje saziva i kojima
predsjedava Župan i njegovi zamjenici, poslove objavljivanje akata Skupštine i
župana te poslovi praćenja provedbe donesenih akata;
. savjetodavne, stručne i analitičke poslove za Župana, njegove zamjenike i
predsjednika Skupštine iz djelokruga njihova rada;
. administrativne i tajničke poslove za Župana, njegove zamjenike i
predsjednika Skupštine;
. protokolarne i druge prateće poslove za Župana, njegove zamjenike i
predsjednika Skupštine;
. poslove usmjeravanja naloga Župana, njegovih zamjenika i predsjednika
Skupštine ostalim upravnim tijelima i nadzor nad njihovom provedbom;
. poslove odnosa s javnošću i ostvarivanje prava na pristup informacijama,
te promidžbu Županije;
. razvoj civilnog društva, ostvarivanje prava nacionalnih manjina i ljudska
prava;
. sustav zaštite i spašavanja, razvoj zaštite od požara i obranu;
. suradnju s tijelima državne uprave, drugim jedinicama lokalne i područne
(regionalne) samouprave te međuregionalnu i međunarodnu suradnju;
. razmatranje predstavki i pritužba građana upućenih županu, vođenje
upravnih i sudskih predmeta i zastupanje pred sudovima i drugim tijelima;
. poslove suradnje sa saborskim zastupnicima;
. poslove vezane uz pokroviteljstva Župana i Skupštine;
. poslove vezane uz raspodjelu sredstava proračunske zalihe;
. predlaganje i kandidiranje projekta od interesa za Županiju i obavljanje
stručnih poslova vezanih za programe Europske unije i Republike Hrvatske;
. sudjelovanje u izradi strateških i ostalih dokumenata Županije;
. razvijanje i održavanje sustava upravljanja kvalitetom u skladu sa
zahtjevima norme i ciljevima kvalitete.
Upravni odjel za proračun, financije i nabavu
Članak 10.
Upravni odjel za proračun, financije i nabavu ustrojava se radi obavljanja
poslova koji se odnose na:
. planiranje, pripremu i izradu prijedloga Proračuna Županije (u daljnjem
tekstu: Proračun), njegovih izmjena i dopuna tijekom proračunske godine te
pratećih akata;
. praćenje i kontrolu naplate javnih prihoda, izvršavanje rashoda i izdataka
Proračuna te izradu godišnjih i periodičnih izvještaja o izvršenju Proračuna,te
predlaganje mjera za povećanje prihoda i smanjenje rashoda;
. zaduživanje Županije i davanje jamstava i suglasnosti za zaduživanje,
praćenje zaduženosti i izvješćivanja o stanju duga;
. utvrđivanje proračunskih ograničenja potrošnje utvrđenih na procjeni
prihoda i primitaka te predlaganje mjera za uravnoteženje Proračuna;
. predlaganje mjera za unapređenje financijskog poslovanja Županije i
uvođenje i koordinaciju sustava unutarnjih financijskih kontrola i načela
dobrog financijskog upravljanja u upravnim tijelima;
. rješavanje u drugom stupnju po žalbama izjavljenim na upravne akte
upravnih tijela gradova i općina iz područja poreznih prihoda;
. nadzor i praćenje izvršenja ugovora o koncesijama u dijelu plaćanja
naknade za koncesije;
. analiza i nadzor ostalih upravnih tijela u poslovima pripremnih radnji u
postupku davanja koncesije u dijelu određivanja početnih iznosa naknada za
koncesije u dokumentaciji za nadmetanje;
. analiza financijskih učinaka koncesija na Proračun;
. izradu i provedbu akata kojima se uređuje financijsko poslovanje Županije;
. prikupljanje i analizu prijedloga planova nabave upravnih tijela u cilju
primjene načela »vrijednost za novac«,
. izradu plana nabave Županije za tekuću godinu te njegove izmjene i dopune,
pripremu natječajne dokumentacije i provođenje postupaka javne nabave za
potrebe upravnih tijela Županije i ustanova kojima je Županija osnivač sukladno
odlukama nadležnih tijela,
. vođenje evidencije o provedenim postupcima javne nabave i sklopljenim
ugovorima, te izradu godišnjih izvješća za potrebe nadležnih tijela;
. predlaganje i kandidiranje projekata od interesa za Županiju i obavljanje
stručnih poslova vezanih za programe Europske unije i Republike Hrvatske;
. sudjelovanje u izradi strateških i ostalih dokumenata Županije;
Upravni odjel za prostorno uređenje, graditeljstvo i zaštitu okoliša
Članak 11.
Upravni odjel za prostorno uređenje, graditeljstvo i zaštitu okoliša
ustrojava se radi obavljanja poslova koji se odnose na:
. izdavanje akata prostornog uređenja i gradnje;
. vođenje postupka donošenja odluka o izradi i donošenju dokumenata
prostornog uređenja;
. koordiniranje aktivnosti na zaštiti okoliša određene posebnim zakonima i
drugim propisima;
. izradu akata iz područja zaštite sastavnica okoliša u suradnji s pravnim
osobama s javnim ovlastima;
. izdavanje rješenja za obavljanje djelatnosti gospodarenja otpadom;
. izdavanje dopuštenja za zahvate u zaštićenim dijelovima prirode;
. provođenje postupka procjene utjecaja zahvata na okoliš i na prirodu;
. provođenje strateške procjene utjecaja na okoliš;
. vođenje propisanih evidencija o stanju okoliša i emisijama u okoliš;
. izradu i provođenje dokumenata zaštite okoliša i podnošenje izvješća
nadležnim tijelima;
. koordiniranje aktivnosti na poslovima zaštite kulturno- povijesne baštine,
te praćenje stanja, očuvanje i gospodarsku valorizaciju kulturnih dobara;
. pripremne radnje u postupcima davanja koncesija na zaštićenim područjima
prirode koje su u nadležnosti Županije, praćenje izvršenja ugovora o
koncesijama, evidentiranje i praćenje naplate naknada za koncesiju te izrada
izvješća za nadležna tijela;
. izrada i dostavljanje izvješća nadležnom upravnom tijelu o izvršenju
ugovora o koncesijama u dijelu plaćanja naknade za koncesije;
. izrada i dostavljanje izvješća nadležnom upravnom tijelu o poslovima
pripremnih radnji u postupku davanja koncesije u dijelu mjerila i kriterija za
određivanja početnih iznosa naknada za koncesije u dokumentaciji za nadmetanje;
. rješavanje u drugom stupnju po žalbama izjavljenim na pojedinačne upravne
akte upravnih tijela gradova i općina iz područja: komunalnog gospodarstva,
spomeničke rente te prostornog uređenja i gradnje;
. vođenje evidencije o komunalnim naknadama, doprinosima i naknadama za
priključenje;
. uredsko poslovanje za ispostave ovog Upravnog odjela (prijem i otprema
pismena i arhiviranje predmeta);
. praćenje i koordiniranje rada trgovačkih društava i ustanova iz
nadležnosti Upravnog odjela, a kojima je Županija član ili (su) osnivač, te
podnošenje izvješća o njihovom radu;
. predlaganje i kandidiranje projekata od interesa za Županiju i obavljanje
stručnih poslova vezanih za programe Europske unije i Republike Hrvatske;
. sudjelovanje u izradi strateških i ostalih dokumenata Županije.
Upravni odjel za zdravstvo
Članak 12.
Upravni odjel za zdravstvo ustrojava se radi obavljanja poslova koji se
odnose na:
. osiguranje uvjeta za zaštitu, očuvanje i poboljšanje zdravlja
stanovništva;
. osiguranje provođenja javno-zdravstvene, epidemiološke,
zdravstveno-ekološke i zdravstveno-statističke djelatnosti od interesa za
područje Županije;
. organiziranje ispitivanja, praćenja i evaluiranja čimbenika okoliša
(hrana, voda za piće, voda za kupanje i rekreaciju, zrak, buka i drugo) koji
mogu štetno utjecati na zdravlje ljudi;
. organiziranje, praćenje i nadziranje rada zdravstvenih ustanova čiji je
osnivač Županija te predlaganja mjera za otklanjanje uočenih nepravilnosti;
. koordiniranje rada svih pravnih i fizičkih osoba koje na području Županije
obavljaju djelatnost iz područja zdravstva;
. predlaganje i popunjavanje mreže javno-zdravstvene službe na području
Županije,
. pripremanje i provedbu postupaka za davanje koncesije za javno-zdravstvene
službe;
. koordiniranje rada na izradi Plana zdravstvene zaštite za područje
Županije te izradi jednogodišnjih i trogodišnjih planova promicanja zdravlja,
prevenciju i rano otkrivanje bolesti;
. predlaganje i provođenje specifičnih mjera zdravstvene zaštite te
osiguranje dostupnosti i kvalitete zdravstvene zaštite za pojedina područja
Županije (otoci, Gorski kotar te druga rijetko naseljena i slabije razvijena
područja;
. organiziranje i provođenje postupka za imenovanje potrebnog broja doktora
medicine odnosno drugih zdravstvenih radnika koji utvrđuju nastup smrti,
vrijeme i uzrok smrti osoba umrlih izvan zdravstvene ustanove, te praćenje i
osiguravanje financiranja njihova njihovog rada;
. predlaganje rasporeda decentraliziranih sredstava za potrebe zdravstvenih
ustanova, kao i popisa prioriteta za korištenje tih sredstava;
. suradnju sa zdravstvenim ustanovama pri izradi programa koji se
financiraju iz Proračuna Županije;
. prikupljanje i analizu podatke o poslovanju zdravstvenih ustanova i izradu
izvješća za potrebe nadležnih državnih tijela i tijela Županije;
. predlaganje sufinanciranja udruga i drugih organizacijskih oblika građana
za rad na području prevencije bolesti;
. praćenje i koordiniranje rada ustanova iz nadležnosti Upravnog odjela, a
kojima je Županija osnivač te podnošenje izvješća o njihovom radu;
. pružanje stručne, administrativne i tehničke pomoći te praćenje rada Savjeta
za zdravlje Primorsko-goranske županije te drugih povjerenstava i radnih grupa
u području zdravstva;
. predlaganje i kandidiranje projekata od interesa za Županiju i obavljanje
stručnih poslova vezanih za programe Europske unije i Republike Hrvatske;
. sudjelovanje u izradi strateških i ostalih dokumenata Županije;
Upravni odjel za odgoj i obrazovanje
Članak 13.
Upravni odjel za odgoj i obrazovanje ustrojava se radi obavljanja poslova
koji se odnosi na:
. poslove u nadležnosti Županije koji se odnose na odgoj i obrazovanje u
osnovnom i srednjem školstvu;
. analiziranje, planiranje, praćenje i izvještavanje o decentraliziranom
financiranju materijalnih troškova, investicijskog i tekućeg održavanja za
ustanove školstva čiji je osnivač Županija;
. planiranje, financiranje, provođenje, praćenje kapitalnih projekata i
nabave opreme za županijske ustanove školstva;
. planiranje, financiranje, praćenje i izvještavanje za programe iznad
zakonskog standarda u županijskim ustanovama školstva;
. obavljanje stručnih, savjetodavnih, pravnih i drugih poslova u nadležnosti
osnivača za županijske ustanove školstva;
. planiranje, financiranje i praćenje izvršenja ostalih programa u odgoju,
obrazovanju i znanosti i visokom obrazovanju;
. suradnju sa subjektima odgoja, obrazovanja, znanosti i visokog obrazovanja
u osmišljavanju, praćenju i provedbi programa;
. suradnju s nadležnim ministarstvima, drugim državnim tijelima i jedinicama
lokalne samouprave po pitanjima iz nadležnosti Upravnog odjela;
. rješavanje u drugom stupnju po žalbama izjavljenim na upravne akte
upravnih tijela gradova i općina iz područja predškolskog odgoja;
. predlaganje i kandidiranje projekata od interesa za Županiju i obavljanje
stručnih poslova vezano za programe Europske unije i Republike Hrvatske;
. sudjelovanje u izradi strateških i ostalih dokumenata Županije;
Upravni odjel za gospodarenje imovinom i opće poslove
Članak 14.
Upravni odjel za gospodarenje imovinom i opće poslove ustrojava se radi
obavljanja poslova koji se odnose na:
. vođenje evidencije nekretnina u vlasništvu Županije, izradu prijedloga
mjera upravljanja nekretninama u vlasništvu Županije te uređivanje
vlasničko-pravnih odnosa;
. izradu nacrta općih akata kojima se uređuje ustrojstvo i djelokrug rada
upravnih tijela te njihov unutarnji red kao i drugih akata iz djelokruga
Upravnog odjela;
. provođenje zakona kojima se uređuju službenički i namještenički odnosi;
. stručno osposobljavanje i usavršavanje službenika i namještenika upravnih
tijela Županije;
. ostvarivanje prava Župana i njegovih zamjenika temeljem profesionalnog
obavljanja dužnosti;
. obavljanje stručnih i administrativnih poslova za potrebe Službeničkog
suda Primorsko-goranske županije;
. razvoj i održavanje informatičkog sustava Županije, planiranje i
provođenje edukacije službenika i namještenika za korištenje informatičke
opreme, programa i alata u radu, sigurnost i zaštitu podataka koji se vode
informatičkim putem;
. uredsko poslovanje upravnih tijela Županije (prijem i otprema pismena i
arhiviranje predmeta),osim ispostava upravnog tijela nadležnog za poslove
graditeljstva i zaštite okoliša;
. provođenje mjera zaštite na radu i zaštite od požara za službenike i
namještenike upravnih tijela Županije;
. investicijsko i tekuće održavanje imovine Županije koju koriste upravna
tijela Županije, te održavanje poslovnih prostora koje koriste upravna tijela
Županije temeljem zakupa, a sukladno ugovoru o zakupu;
. investicijsko održavanje nekretnina koje su u vlasništvu županijskih
ustanova i trgovačkih društava te koje temeljem zakupa koriste županijske
ustanove i trgovačka društva, a koje se u cijelosti ili djelomično financira
sredstvima iz Proračuna, sukladno odlukama nadležnih tijela;
. nabavu materijala i opreme te održavanje opreme i uređaja za zajedničke
potrebe upravnih tijela;
. osiguranje službenika i namještenika i imovine (pokretnina i nekretnina)
Županije, te provođenje postupka utvrđivanja štete i naplate štete temeljem
osiguranja;
. održavanje službenih vozila Županije, poslove prijevoza i poslove
recepcije;
. predlaganje i kandidiranje projekata od interesa za Županiju i obavljanje
stručnih poslova vezanih za programe Europske unije i Republike Hrvatske;
. sudjelovanje u izradi strateških i ostalih dokumenata Županije;
Upravni odjel za pomorsko dobro, promet i veze
Članak 15.
Upravni odjel za pomorsko dobro, promet i veze ustrojava se radi obavljanja
poslova koji se odnose na:
. poticanje, usklađivanje i ravnomjerni razvoj cestovnog, željezničkog,
pomorskog i zračnog prometa i veza na području Županije te brigu o prometnoj
povezanosti svih jedinica lokalne samouprave sa sjedištem Županije;
. provođenje postupka prikupljanja i pripreme dokumentacije te izrada
prijedloga za utvrđivanje granica pomorskog dobra izvan lučkog područja i
lučkog područja;
. provedbu geodetskih i parcelacijskih elaborata u katastrskim evidencijama
i zemljišnim knjigama za utvrđene granice pomorskog dobra, vođenje evidencije
granica pomorskog dobra te pripremanje i dostavljanje podataka za izradu GIS-a
granica pomorskog dobra i koncesija na pomorskom dobru;
. pripremne radnje u postupcima davanja koncesija na pomorskom dobru u
nadležnosti Županije, vođenje Upisnika koncesija i Registra koncesija na
pomorskom dobru, praćenje izvršenja ugovora o koncesijama, evidentiranje i
praćenje naplate naknada za koncesiju te izrada izvješća za nadležna tijela;
. izrada i dostavljanje izvješća nadležnom upravnom tijelu o izvršenju
ugovora o koncesijama u dijelu plaćanja naknade za koncesije;
. izrada i dostavljanje izvješća nadležnom upravnom tijelu o poslovima
pripremnih radnji u postupku davanja koncesije u dijelu mjerila i kriterija za
određivanja početnih iznosa naknada za koncesije u dokumentaciji za nadmetanje;
. praćenje i analiza stanja na pomorskom dobru te izradu stručne
dokumentacije;
. izdavanje rješenja o naplati godišnje naknade za upotrebu pomorskog dobra,
vođenje brige o naplati godišnje naknade i vođenje evidencije brodica i jahti
registriranih na području Županije;
. planiranje, sudjelovanje i provedbu saniranja, održavanja, modernizacije i
izgradnje pomorskog dobra, odnosno lučke podgradnje i nadgradnje u lukama
županijskog i lokalnog značaja te poticanje i promicanje aktivnosti na pomorskom
dobru;
. brigu o zaštiti mora i priobalja te praćenja provedbe ugovora o čišćenju
akvatorija Jadranskog mora na području Županije;
. poticanje obavljanja javnog prijevoza u linijskom obalnom pomorskom
prometu na području Županije te provođenje postupka;
. poticanje, koordinaciju, usklađivanje i praćenje razvojnih programa i
projekata na području cesta i cestovnog prometa te usklađivanje i koordinaciju
ravnomjernog održavanja županijskih i lokalnih cesta;
. poticanje programa i projekata s ciljem edukacije iz sigurnosti cestovnog
prometa te praćenje i analiza sigurnosti prometa na javnim cestama:
. izdavanje dozvola i vođenje upisnika izdanih dozvola za obavljanje
županijskog linijskog javnog cestovnog prijevoza putnika;
. poticanje programa i projekata s ciljem održavanja aerodroma, razvoja i
povećanja zračnog prometa na području Županije te praćenje realizacije;
. poticanje programa i projekata s ciljem uspostavljanja i održavanja
zračnih linija radi bolje međusobne povezanosti otoka i otoka s kopnom;
. poticanje rada lokalnih radijskih i televizijskih postaja te proizvodnju i
emitiranje programa s temama od lokalnog i županijskog značaja i interesa;
. praćenje i koordiniranje rada trgovačkih društava i ustanova iz
nadležnosti Upravnog odjela,a kojima je Županija član ili osnivač, te
podnošenje izvješća o njihovom radu;
. sudjelovanje u organizaciji i provedbi domaćih i međunarodnih stručnih
skupova, specijalističkih sajmova i drugih manifestacija s temama iz djelokruga
Upravnog odjela;
. predlaganje i kandidiranje projekta od interesa za Županiju i obavljanje
stručnih poslova vezanih za programe Europske unije i Republike Hrvatske;
. sudjelovanje u izradi strateških i ostalih dokumenata Županije;
Upravni odjel za turizam, poduzetništvo i ruralni razvoj
Članak 16.
Upravni odjel za turizam, poduzetništvo i ruralni razvoj ustrojava se radi
obavljanja poslova koji se odnose na:
. pripremu, poticanje, provođenje i praćenje programa i mjera razvitka
turizma i ugostiteljstva u skladu s Glavnim planom razvoja turizma
Primorsko-goranske županije, Strateškim marketinškim planom turizma Primorsko-
goranske županije;
. praćenje stanja u gospodarstvu, predlaganje i provođenje mjera promicanja,
razvoja, sustavnog unapređivanja i tehnološkog razvoja malog i srednjeg poduzetništva
i obrtništva;
. suradnju s domaćim i stranim institucijama i centrima koji se bave
razvojem svih oblika gospodarske djelatnosti;
. praćenje stanja u poljoprivredi, predlaganje i provođenje poticajnih mjera
za razvoj poljoprivrede, stočarstva, vinogradarstva, vinarstva i proizvodnje
hrane, posebno autohtonih proizvoda i ribarstva;
. pripremanje programa i mjera te sudjelovanje u provedbi okrupnjavanja i
navodnjavanja poljoprivrednog zemljišta te poslova vezanih uz melioracijsku
odvodnju;
. sudjelovanje u provedbi Nacionalnog programa navodnjavanja na području
Primorsko-goranske županije;
. predlaganje mjera i provođenje programa i mjera razvoja u oblasti
šumarstva i drvoprerađivačke industrije;
. praćenje izvršenja ugovora o zakupu lovišta, evidentiranje i praćenje
naplate lovozakupnina, predlaganje i provođenje mjera i programa razvitka
lovstva i pripreme natječaja za zakup županijskih lovišta;
. proglašenje elementarnih nepogoda;
. rješavanje u drugom stupnju po žalbama izjavljenim na upravne akte
upravnih tijela gradova i općina iz područja ugostiteljske djelatnosti i vodnog
gospodarstva;
. praćenje i koordiniranje rada trgovačkih društava i ustanova iz
nadležnosti Upravnog odjela,a kojima je Županija član ili osnivač, te
podnošenje izvješća o njihovom radu;
. predlaganje i kandidiranje projekata od interesa za Županiju i obavljanje
stručnih poslova vezanih za programe Europske unije i Republike Hrvatske;
. sudjelovanje u izradi strateških i ostalih dokumenata Županije;
Upravni odjel za regionalni razvoj, infrastrukturu i upravljanje projektima
Članak 17.
Upravni odjel za regionalni razvoj, infrastrukturu i upravljanje projektima
ustrojava se radi obavljanja poslova koji se odnosi na:
. poslove regionalnog koordinatora za Županiju te obaveze koje iz istog
proizlaze;
. ustrojavanje i vođenje središnje elektroničke baze razvojnih projekata;
. sudjelovanje u pripremi i izradi strateških i operativnih razvojnih
dokumenata Županije te praćenju razvojnih programa iz nadležnosti Upravnog
odjela;
. poticanje i uspostavu cjelovitog sustava planiranja, programiranja,
upravljanja i financiranja regionalnoga razvoja; predlaganje strateških
ciljeva, prioriteta i mjera regionalnoga razvoja; izradu višegodišnjih i
godišnjih strateških i operativnih dokumenata za regionalni razvoj koji se
financiraju iz proračuna, fondova EU te drugih izvora;
. pružanje podrške investitorima u pronalaženju investicijskih projekata i
tijekom njihove realizacije;
. pripremu, izradu i provođenje programa i projekata poticanja razvoja
velikih gospodarskih subjekata primarno u domeni infrastrukture (npr. LNG,
željeznica, luka, plinovodi, ...);
. pomoć i koordiniranje aktivnosti jedinica lokalne samouprave, vezanih uz
regionalni razvoj, sudjelovanje u radu partnerskih vijeća Jadranske NUTS II
regije te poticanje zajedničkih razvojnih projekata s drugim jedinicama lokalne
i područne (regionalne) samouprave te kroz međuregionalnu i prekograničnu
suradnju;
. poticanje, koordinaciju, usklađivanje i praćenje razvojnih programa i
projekata iz područja prometne infrastrukture;
. poticanje, koordinaciju, usklađivanje i praćenje razvojnih programa i
projekata na području vodoopskrbe i odvodnje;
. poticanje, koordinaciju, usklađivanje i praćenje razvojnih programa i
projekata iz područja energetike i energetske infrastrukture;
. davanje koncesije u području energetike;
. izrada i dostavljanje izvješća nadležnom upravnom tijelu o izvršenju
ugovora o koncesijama u dijelu plaćanja naknade za koncesije;
. izrada i dostavljanje izvješća nadležnom upravnom tijelu o poslovima
pripremnih radnji u postupku davanja koncesije u dijelu mjerila i kriterija za
određivanja početnih iznosa naknada za koncesije u dokumentaciji za nadmetanje;
. uspostavu sustava za korištenje sredstava iz Strukturnih fondova Europske
unije kao i suradnja (isključujući logističku/organizacijsku pomoć) s ostalim
upravnim tijelima na pripremi i implementaciji projekata sufinanciranih iz
fondova EU;
. suradnju s nacionalnim i međunarodnim institucijama i tijelima u okviru
nadležnosti Upravnog odjela;
. praćenje i koordiniranje rada trgovačkih društava i ustanova iz
nadležnosti Upravnog odjela, a kojima je Županija član ili osnivač, te
podnošenje izvješća o njihovom radu;
. predlaganje i kandidiranje projekata od interesa za Županiju i obavljanje
stručnih poslova vezanih za programe Europske unije i Republike Hrvatske;
Upravni odjel za socijalnu politiku i mlade
Članak 18.
Upravni odjel za socijalnu politiku i mlade ustrojava se radi obavljanja
poslova koji se odnose na:
. praćenje ostvarivanja socijalnih prava u okviru socijalnih programa općina
i gradova na području Županije i izradu izvješća za nadležna tijela državne
uprave i tijela Županije;
. praćenje provedbe Socijalnog plana u djelatnostima socijalne skrbi na
području Županije;
. praćenje provedbe mreže socijalnih usluga u Županiji;
. koordiniranje rada svih pravnih i fizičkih osoba koje na području Županije
obavljaju djelatnost iz područja socijalne skrbi;
. predlaganje rasporeda decentraliziranih sredstava za potrebe ustanova
socijalne skrbi, kao i popisa prioriteta za korištenje tih sredstava;
. predlaganje sufinanciranja udruga i drugih organizacijskih oblika građana
za rad na području humanitarne djelatnosti i djelatnosti u socijalnoj skrbi od
interesa za Županiju;
. rješavanje u drugom stupnju po žalbama izjavljenim na upravne akte
upravnih tijela gradova i općina iz područja socijalne skrbi;
. planiranje i razvoj mreže institucionalnih i vaninstitucionalnih
socijalnih usluga s posebnim naglaskom na skupine u većem riziku od socijalne
isključenosti kao i priprema i provedba aktivnosti usmjerenih na područje
socijalnog uključivanja;
. angažiranje na stvaranju uvjeta koji olakšavaju pristup socijalnim pravima
i primjereno zadovoljavanje potreba socijalno osjetljivih skupina;
. poticanje kontinuiranog stručnog usavršavanja i superviziju zaposlenih u
sustavu socijalne skrbi;
. rad na unaprjeđivanju suradnje s organizacijama civilnog društva koje
djeluju na području socijalne skrbi;
. poticanje otvaranja prostora za stvaranje boljih uvjeta u ostvarivanju
prava mladih, zadovoljavanju potreba te aktivnog sudjelovanja u društvenoj
zajednici;
. suradnju sa stručnim i znanstvenim ustanovama te organizacijama civilnog
društva u zemlji i inozemstvu vezano za unaprjeđivanje položaja mladih u
društvu;
. poticanje i razvoj suradnje organizacija mladih, jedinica lokalne
samouprave te ustanova koje rade s mladima;
. pružanje stručne, administrativne i tehničke pomoći te praćenje rada
Savjeta za socijalnu skrb Primorsko-goranske županije;
. pružanje stručne, administrativne i tehničke pomoći te praćenje rada
Vijeća seniora Primorsko-goranske županije;
. pružanje stručne, administrativne i tehničke pomoći te praćenje rada
Savjeta mladih Primorsko-goranske županije;
. pružanje stručne, administrativne i tehničke pomoći te praćenje rada
Povjerenstva za ravnopravnost spolova;
. predlaganje i kandidiranje projekta od interesa za Županiju i obavljanje
stručnih poslova vezanih za programe Europske unije i Republike Hrvatske ,
. sudjelovanje u izradi strateških i ostalih dokumenata Županije,
Upravni odjel za kulturu, sport i tehničku kulturu
Članak 19.
Upravni odjel za kulturu, sport i tehničku kulturu ustrojava se radi
obavljanja poslova koji se odnose na:
. poslove u nadležnosti Županije koji se odnose na kulturu, sport i tehničku
kulturu;
. analiziranje, planiranje, financiranje, praćenje i izvještavanje o radu
ustanova u kulturi čiji je osnivač Županija;
. obavljanje stručnih, savjetodavnih, pravnih i drugih poslova u nadležnosti
osnivača za županijske ustanove u kulturi;
. planiranje, financiranje i praćenje izvršenja Programa javnih potreba u
kulturi, sportu i tehničkoj kulturi;
. suradnju s udrugama i drugim subjektima kulture, sporta i tehničke kulture
u osmišljavanju, praćenju i provedbi programa;
. praćenje i koordiniranje rada trgovačkog društva u kojem je Županija član,
u vezi realizacije programa iz nadležnosti Upravnog odjela;
. suradnju s nadležnim ministarstvima, drugim državnim tijelima i jedinicama
lokalne samouprave po pitanjima iz nadležnosti Upravnog odjela;
. predlaganje i kandidiranje projekata od interesa za Županiju i obavljanje
stručnih poslova vezano za programe Europske unije i Republike Hrvatske;
. sudjelovanje u izradi strateških i ostalih dokumenata Županije;
IV. UNUTARNJE USTROJSTVO UPRAVNIH TIJELA I NAČIN NJIHOVA RADA
Članak 20.
U upravnim tijelima mogu se osnivati unutarnje ustrojstvene jedinice.
Unutarnje ustrojstvo upravnih tijela uređuje se na način kojim se osigurava
korištenje stručnog znanja zaposlenih te racionalno obavljanje poslova iz
djelokruga pojedinog upravnog tijela.
Članak 21.
U upravnim tijelima ustrojavaju se službe, odsjeci i pododsjeci.
U upravnim tijelima mogu se ustrojiti i ispostave izvan sjedišta upravnih
tijela.
Iznimno, unutarnje ustrojstvene jedinice mogu imati poseban naziv koji
upućuje na djelokrug poslova koji se u njima obavlja.
Članak 22.
Unutarnje ustrojstvo upravnih tijela, nazivi i djelokrug poslova te
upravljanje ustrojstvenim jedinica u upravnim tijelima, nazivi i opis poslova
radnih mjesta u upravnim tijelima te stručni i drugi uvjeti za raspored na
radna mjesta i broj izvršitelja, radno vrijeme, odgovornost za povredu službene
dužnosti te ostala pitanja od značaja za rad upravnih tijela uređuje se
pravilnikom o unutarnjem redu.
Pravilnik iz stavka 1. ovog članka donosi posebno za svako upravno tijelo
Župan na prijedlog pročelnika upravnog tijela.
Članak 23.
Upravna tijela, u području za koja su ustrojena i u okviru svog djelokruga
rada, neposredno izvršavaju i nadziru provođenje općih akata Skupštine i Župana
te vode drugostupanjski postupak po žalbama na pojedinačne akte donijete od
strane općinskih i gradskih upravnih tijela.
U provođenju nadzora iz stavka 1. ovoga članka upravna tijela mogu u slučaju
neprovođenja općeg akta poduzimati mjere propisane tim aktom i zakonom.
Članak 24.
Upravna tijela u obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga Županije
surađuju sa središnjim tijelima državne uprave, Uredom državne uprave u
Županiji, jedinicama lokalne samouprave s područja Županije, odnosno s gradskim
i općinskim upravnim tijelima, pravnim osobama koje obavljaju djelatnosti iz
djelokruga rada upravnog tijela i, kada je to potrebno, na zajedničkim osnovama
pripremaju stručne podloge za postupak odlučivanja Skupštine i Župana te
predlažu mjere radi unapređenja i razvoja djelatnosti za koju su osnovani.
Članak 25.
Upravna tijela u izvršavanju općih akata Skupštine donose pojedinačne akte
kojima rješavaju o pravima, obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih
osoba.
Protiv akata iz stavka 1. ovoga članka može se izjaviti žalba nadležnom
ministarstvu, ako posebnim zakonom nije drukčije propisano.
Ako posebnim zakonom nije propisan postupak pred tijelima jedinica lokalne
ili područne (regionalne) samouprave, na donošenje akata iz članka 23. stavka
1. ove Odluke i stavka 1. ovoga članka, shodno se primjenjuju odredbe zakona
kojim se uređuje opći upravni postupak.
U skladu s odredbama zakona koji uređuje upravne sporove protiv konačnog
pojedinačnog akta može se pokrenuti upravni spor.
Ako posebnim zakonom nije drugačije propisano, protiv pojedinačnih akata
Skupštine i Župana kojima se rješava o pravima, obvezama i pravnim interesima
fizičkih i pravnih osoba ne može se izjaviti žalba, već se može pokrenuti
upravni spor.
Članak 26.
Usmjeravanje djelovanja upravnih tijela u obavljanju poslova iz njihova
samoupravnog djelokruga, odnosno poslova državne uprave koji su im povjereni
zakonom, kao i nadzor nad radom upravnih tijela, u nadležnosti su Župana.
U obavljanju poslova iz stavka 1. ovoga članka, Župan može upravnim tijelima
davati smjernice, uputstva i naredbe neposredno ili putem pročelnika Ureda
Županije.
Upravna tijela dužna su međusobno surađivati u izvršavanju poslova iz svog
djelokruga rada.
Članak 27.
Pravila u postupanju s pismenima, njihovu primanju i izdavanju akata,
evidenciji i dostavi u rad, obradi, korištenju, otpremanju, čuvanju,
izlučivanju i predaji nadležnom arhivu ili drugom nadležnom tijelu uređuju se
sukladno propisima kojima se uređuje uredsko poslovanje.
V. RUKOVOĐENJE UPRAVNIM TIJELIMA
Članak 28.
Upravnim tijelima upravljaju pročelnici upravnih tijela.
Pročelnike upravnih tijela imenuje Župan na temelju javnog natječaja.
Javni natječaj za imenovanje pročelnika upravnih tijela provodi upravno
tijelo nadležno za službeničke odnose.
Članak 29.
Pročelnik upravnog tijela (u daljnjem tekstu: pročelnik) za svoj rad
odgovoran je Županu.
Pročelnik je osobno odgovoran za zakonit, pravilan i pravodoban rad upravnog
tijela kojim rukovodi, kao i za izvršenje zadataka i poslova iz njegove nadležnosti.
Članak 30.
Pročelnik je dužan redovno, a najmanje jednom u tri mjeseca izvješćivati
Župana o radu upravnog tijela kojim upravlja u pisanom obliku.
Članak 31.
Pročelnik u obavljanju svojih poslova ima prava i dužnosti utvrđene zakonom
i drugim propisima, Statutom te drugim aktima Županije.
VI. SLUŽBENICI I NAMJEŠTENICI
Članak 32.
Poslove u upravnim tijelima obavljaju službenici i namještenici.
Službenici obavljaju upravne i stručne poslove iz djelokruga upravnog tijela
u kojem rade, a namještenici obavljaju pomoćno-tehničke i ostale poslove
neophodne za nesmetano obavljanje poslova iz djelokruga upravnih tijela.
Povjerene poslove službenici i namještenici dužni su obavljati savjesno,
pridržavajući se Ustava Republike Hrvatske, zakona i drugih propisa i općih
akata i pravila struke te su dužni postupati po uputama Župana, pročelnika i
nadređenog službenika.
Prava, obveze i odgovornosti službenika i namještenika zaposlenih u upravnim
tijelima uređuju se zakonom i drugim propisima te općim aktima koje donosi
Župan.
VII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 33.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaju s radom upravna tijela ustrojena
Odlukom o ustrojstvu i djelokrugu upravnih tijela Primorsko-goranske županije
(»Službene novine« broj 54/10 i 26/12).
Upravna tijela ustrojena ovom Odlukom preuzimaju poslove iz djelokruga rada
upravnih tijela ustrojenih Odlukom iz stavka 1. ovog članka i to:
. Ured Županije od Ureda Županije, osim u dijelu poslova za Savjet mladih
Primorsko-goranske županije, Vijeće seniora Primorsko-goranske županije,
Povjerenstva za ravnopravnost spolova i poslova proglašenja elementarne
nepogode;
. Upravni odjel za proračun, financije i nabavu od Upravnog odjela za proračun,
financije i nabavu;
. Upravni odjel za prostorno uređenje, graditeljstvo i zaštitu okoliša od
Upravnog odjela za graditeljstvo i zaštitu okoliša;
. Upravni odjel za zdravstvo od Upravnog odjela za zdravstvenu zaštitu i
socijalnu skrb, osim u dijelu poslova socijalne skrbi;
. Upravni odjel za odgoj i obrazovanje od Upravnog odjela za obrazovanje,
kulturu i sport, u dijelu poslova odgoja i obrazovanja;
. Upravni odjel za gospodarenje imovinom i opće poslove od Upravnog odjela
za imovinu i zajedničke poslove;
. Upravni odjel za pomorsko dobro, promet i veze od Upravnog odjela za
pomorstvo, promet i turizam, osim u dijelu poslova turizma;
. Upravni odjel za turizam, poduzetništvo i ruralni razvoj od Upravnog
odjela za gospodarstvo i poduzetništvo, Upravnog odjela za pomorstvo, promet i
turizam u dijelu poslova turizma i Ureda Županije u dijelu poslova proglašenja
elementarne nepogode;
. Upravni odjel za regionalni razvoj, infrastrukturu i upravljanje
projektima od Upravnog odjela za regionalni razvoj i infrastrukturu;
. Upravni odjel za socijalnu politiku i mlade od Upravnog odjela za
zdravstvenu zaštitu i socijalnu skrb, u dijelu poslova socijalne skrbi, te
Ureda Županije u dijelu poslova za Savjet mladih Primorsko-goranske županije,
Vijeće seniora Primorsko-goranske županije i Povjerenstva za ravnopravnost
spolova;
. Upravni odjel za kulturu, sport i tehničku kulturu od Upravnog odjela za
obrazovanje, kulturu i sport, u dijelu poslova kulture, sporta i tehničke
kulture.
Članak 34.
Župan će u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke donijeti
pravilnike o unutarnjem redu za svako od upravnih tijela ustrojena u članku 8.
ove Odluke.
Do donošenja akata iz stavka 1. ovog članka primjenjivat će se pravilnici o
unutarnjem redu upravnih tijela koji su doneseni na temelju Odluke o ustrojstvu
i djelokrugu upravnih tijela Primorsko-goranske županije (»Službene novine«
broj 54/10 i 26/12), osim u dijelu u kojem su u suprotnosti s ovom Odlukom.
Članak 35.
Do imenovanja pročelnika upravnih tijela ustrojenih ovom Odlukom Župan će
imenovati privremene pročelnike upravnih tijela iz članka 8. ove Odluke, u roku
od 8 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.
Privremeni pročelnici će u roku od 15 dana od dana donošenja pravilnika o
unutarnjem redu iz članka 34. stavka 2. ove Odluke donijeti rješenja o
rasporedu službenika i namještenika.
Upravno tijelo koje preuzima dio poslova iz djelokruga drugog upravnog
tijela preuzima i službenike i namještenike koji su zatečeni na preuzetim
poslovima.
Članak 36.
Opremu, pismohranu i drugu dokumentaciju, sredstva za rad, financijska
sredstva, prava i obveze dosadašnjih upravnih tijela, preuzimaju upravna tijela
koja preuzimaju i poslove na temelju ove Odluke, razmjerno preuzetim poslovima.
Članak 37.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje važiti Odluka o ustrojstvu i
djelokrugu upravnih tijela Primorsko-goranske županije (»Službene novine« broj
54/10 i 26/12).
Članak 38.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim novinama
Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-04/13-01/5
Ur. broj: 2710/1-01-01/4-13-19
Rijeka, 11. srpnja 2013.
PRIMORSKO-GORANSKA ŽUPANIJA
Županijska skupština
Predsjednik
Erik Fabijanić