32.
Na temelju članka 53. Zakona o lokalnoj i
područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine«, broj 33/01., 60/01.,
129/05., 109/07.,125/08.,36/09., 150/11 i 144/12) i članka 31. i 48. Statuta
Grada Vrbovskog (»Službene novine«, broj 27/09., 31/09. i 8/13) Gradsko vijeće
Grada Vrbovskog na sjednici 27. lipnja 2013. godine, donosi
O D
L U K U
o ustrojstvu gradske uprave Grada Vrbovskog
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovom Odlukom utvrđuje se ustrojstvo,
djelokrug, način rada, prava i odgovornosti, te sistematizacija Jedinstvenog
upravnog odjela.
Članak
2.
U Jedinstvenom upravnom odjelu obavljaju se
poslovi:
-osiguravanja uvjeta za utvrđivanje politike
gospodarenja prostorom Grada Vrbovskog, kroz urbanistička planiranja, uređenja
prostora (zemljišta) i zaštitu okoliša,
-uređenje naselja, unapređenje kvalitete
stanovanja, izgradnje i održavanja komunalnih objekata, komunalnih i drugih
uslužnih djelatnosti i izgradnju i održavanje lokalne infrastrukture,
-upravljanja komunalnim, stambenim i
poslovnim objektima u vlasništvu Grada,
-ugovaranja najma o korištenju stanova,
održavanja stambenog fonda,
-ugovaranja zakupa poslovnih prostora i
naplate zakupnine, kao i održavanje stambenog i poslovnog prostora, te
izgradnje novog stambenog i poslovnog prostora,
-utvrđivanje obveze plaćanja komunalnog
doprinosa, komunalne naknade, kao i njezine naplate, ugovaranja najma javnih
površina u vlasništvu Grada i naplate ostalih naknada,
-održavanje objekata komunalne
infrastrukture,
-poticanje poduzetničkih aktivnosti i
korištenja prostornih kapaciteta u vlasništvu Grada,
-osiguranja lokalnih potreba stanovnika u oblasti
brige o djeci, obrazovanju i odgoju, javnom zdravlju, socijalnoj skrbi,
zdravstvenoj zaštiti životinja i zaštiti bilja,
-zaštite kulturne baštine,
-osiguranja lokalnih potreba stanovništva u
športu, kulturi i tehničkoj kulturi, te koordinacije u izradi i odabiru
programa javnih potreba u športu, kulturi, tehničkoj kulturi i utvrđivanju
uvjeta za provođenje tih programa, kao i praćenje te kontrolu njihove
realizacije,
-gospodarenja objektima športa i tehničke
kulture putem ugovaranja zakupa, najma, pripreme, ugovaranja i nadzora na
održavanju objekata, investicijskog održavanja objekata i njihovoj izgradnji,
te zaključivanje ugovora o načinu korištenja objekata od značaja za Grad,
-razreza i naplate prihoda koji pripadaju
Gradu, izrade i izvršenja gradskog proračuna, izrade godišnjeg obračuna
proračuna, izradu i realizaciju planova tijela gradske uprave, vođenja
knjigovodstvenih evidencija, evidencija financijskih prihoda i knjigovodstvo
mjesne samouprave, te vođenje platnog prometa putem računa Grada,
-vođenja pisarnice i arhive,
-radnih odnosa djelatnika gradske uprave i
drugi i opći poslovi,
-pravni, protokolarni, savjetodavni i
administrativno- tehnički poslovi u svezi s radom Gradskog vijeća,
gradonačelnika i njihovih radnih tijela,
-državne uprave prenijete na Grad,
-kao i drugi poslovi u skladu sa zakonom.
Članak
3.
Na zgradi u kojoj je smješten Jedinstveni
upravni odjel mora biti istaknuta natpisna ploča.
U obavljaju poslova iz svog djelokruga
Jedinstveni upravni odjel koristi pečat koji sadrži grb Republike Hrvatske,
naziv Republika Hrvatska, Primorsko-goranska županija, Grad Vrbovsko,
Jedinstveni upravni odjel, Vrbovsko.
Zaglavlje akta upravnog odjela sadrži grb
Republike Hrvatske, naziv Republika Hrvatska, Primorsko-goranska županija, Grad
Vrbovsko, Jedinstveni upravni odjel, klasifikacijsku oznaku, urudžbeni broj, te
mjesto i datum izrade akta.
II. UNUTARNJE USTROJSTVO I DJELOKRUG RADA
UNUTARNJIH USTROJSTVENIH JEDINICA
Članak
4.
U cilju učinkovitijeg izvršavanja poslova
gradske uprave unutar Jedinstvenog upravnog odjela osnivaju se unutarnje
ustrojstvene jedinice - odsjeci (u daljnjem tekstu: upravna tijela gradske
uprave) i to:
-Ured Gradonačelnika
-Odsjek za komunalni sustav,
-Odsjek za proračun, financije i gospodarstvo
Članak
5.
U Uredu Gradonačelnika obavljaju se poslovi:
-pravni, savjetodavni, protokolarni i
stručno-administrativni poslovi u svezi s djelokrugom rada gradonačelnika i
njegovih radnih tijela,
-pripremanje službenih sastanaka
gradonačelnika, izrađivanje promemorija,
-pripremanje i organiziranje predstavljanja
gradonačelnika javnosti,
-stručni i organizacijski poslovi protokola
Grada Vrbovskog,
-organiziranje predstavljanje Grada Vrbovskog
u međugradskim i međunacionalnim odnosima,
-obavljanje primanja domaćih i stranih
gostiju po nalogu gradonačelnika,
-suradnja sa sredstvima javnog izvješćivanja
na lokalnoj i državnoj razini,
-koordiniranje rada na pripremi svečanih
proslava Grada, blagdana i drugih prigodnih okupljanja,
-obavljanje i drugih poslova po nalogu
gradonačelnika i pročelnika,
-obavljanje postupka javne nabave sukladno
Zakonu o javnoj nabavi,
-priprema nacrta općih akata u nadležnosti
Gradskog vijeća,
-provođenje postupaka javnih natječaja za
prodaju, davanje u zakup ili koncesiju nekretnina u vlasništvu Grada te za
davanje gradskih stanova u najam,
-kao i drugi poslovi u skaldu sa zakonom i
gradskom odlukom.
Članak
6.
U Odsjeku za komunalni sustav obavljaju se
poslovi:
-osiguravanja uvjeta za utvrđivanje politike
gospodarenja prostorom Grada, kroz urbanističko planiranje, uređenje prostora
(zemljišta) i zaštitu okoliša,
-uređenja naselja, unapređenja kvalitete
stanovanja, izgradnje i održavanja komunalnih objekata, komunalnih i drugih
uslužnih djelatnosti i izgradnju i održavanje komunalne infrastrukture
(vodovoda, kanalizacije, groblja, deponije, javne rasvjete, opreme komunalnog
društva koja se financira iz izvora izvan cijene usluge),
-gospodarenja komunalnim, te stambenim i
poslovnim objektima u vlasništvu Grada,
-gospodarenja objektima športa, kulture i
tehničke kulture putem ugovaranja zakupa, najma, pripreme, ugovaranja i nadzora
radova na održavanju objekata, investicijskog održavanja objekata, njihovoj
izgradnji, te zaključivanje ugovora o načinu korištenja objekata od značaja za
Grad,
-utvrđivanja obveze plaćanja komunalne
naknade, komunalnog doprinosa, ugovaranja zakupa javnih površina u vlasništvu
Grada,
-korištenje prostornih kapaciteta u vlasništvu
Grada,
-zaštite potrošača,
-protupožarne i civilne zaštite,
-komunalnog redarstva,
-kao i drugi poslove u skladu sa zakonom i
gradskom odlukom.
Članak
7.
U Odsjeku za financije, proračun i
gospodarstvo obavljaju se poslovi:
-izrade Proračuna, kontrole njegova
izvršenja,
-nadzora proračunskih korisnika,
-razreza i naplate gradskih prihoda,
-izrade plana izdataka gradske uprave i
kontrola izvršenja,
-vođenja knjigovodstvenih evidencija imovine
Grada,
-vezani uz osiguranje imovine grada,
-o financijskom i računovodstvenom praćenju
prodanih stanova te naplaćenih mjesečnih obroka,
-izrade nacrta općih akata grada u svezi
razreza i naplate gradskih prihoda,
-platnog prometa i blagajničkog poslovanja,
-upravni i stručni poslovi u području gospodarstva,
-priprema nacrta općih i pojedinačnih akata
za izvršno i predstavničko tijelo,
-koordiniranje aktivnosti gospodarskih
subjekata i njihovih interesnih udruga u okviru zakonskih mogućnosti a u cilju
promicanja gospodarskog razvitka,
-praćenje stanja gospodarske aktivnosti na
području Grada, uvjeta poslovanja, poslovnih rezultata, stupnja zaposlenosti,
-predlaganje mjera za poboljšanje uvjeta
poslovanja koje bi omogućile gospodarski razvitak i mjere za razvoj malog i
srednjeg poduzetništva,
-suradnja sa gospodarskim subjektima i
ustanovama u svrhu poticanja i unapređenja gospodarstva i obrtništva na
području Grada.
Članak
8.
Osim poslova navedenih u člancima 5., 6. i 7.
ove Odluke, upravna tijela gradske uprave:
1.prate propise, stanja, probleme i pitanja
iz svojeg djelokruga, te Gradskom vijeću, gradonačelniku i drugim nadležnim
tijelima predlažu mjere, pravna sredstva i postupke za poboljšanje stanja u
svojem djelokrugu,
2.pripremaju i izrađuju prijedloge općih i
pojedinačnih akata iz djelokruga Gradskog vijeća, gradonačelnika i radnih
tijela, te sve potrebne akte za upravna tijela gradske uprave,
3.izvršavaju zakone i propise, te opće akte
Gradskog vijeća i gradonačelnika, nadziru provedbu tih akata i odgovorni su za
stanje u području koje je u nadležnosti pojedinog upravnog tijela gradske
uprave te donose pojedinačne akte kojima rješavaju o pravima, obvezama i
odgovornostima pravnih i fizičkih osoba,
4.ažuriraju i vode evidencije i potrebnu
dokumentaciju o imovini Grada Vrbovskog iz svoje nadležnosti,
5.pripremaju i daju odgovore na pitanja
vijećnika te
6.obavljaju i druge poslove koje im odrede
Gradsko vijeće i gradonačelnik u skladu sa zakonima i drugim propisima.
Članak
9.
Upravna tijela gradske uprave obavljaju i
poslove državne uprave kada je to određeno zakonom ili drugim propisima.
Upravna tijela iz stavka 1. ovog članka
obavljaju i poslove iz samoupravnog i upravnog djelokruga Primorsko-goranske
županije ili druge jedinice lokalne samouprave, kada se o tome zaključi
sporazum između Grada i Primorsko-goranske županije ili druge jedinice lokalne
samouprave.
III. UPRAVLJANJE JEDINSTVENIM UPRAVNIM
ODJELOM
Članak
10.
Jedinstvenim upravnim odjelom sukladno
ovlastima temeljenim na zakonu, statutu i drugim općim aktima Gradskog vijeća i
gradonačelnika upravlja pročelnik.
Pročelnika na temelju javnog natječaja
imenuje gradonačelnik na neodređeno vrijeme.
Članak11.
Unutarnjim ustrojstvenim jedinicama -
odsjecima upravljaju voditelji odsjeka koje na temelju javnog natječaja imenuje
pročelnik.
Članak
12.
Pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela za
svoj rad odgovoran je gradonačelniku.
Pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela
odgovoran je za zakonit, pravilan i pravodoban rad Jedinstvenog upravnog
odjela.
Članak
13.
Pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela dužan
je na zahtjev gradonačelnika izvješćivati gradonačelnika o radu Jedinstvenog
upravnog odjela.
Pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela može
gradonačelniku podnijeti izvješće o radu Jedinstvenog upravnog odjela i po
osobnom nahođenju.
IV. DJELATNICI UPRAVNOG ODJELA
Članak
14.
Poslove u Jedinstvenom upravnom odjelu Grada
Vrbovskog obavljaju službenici i namještenici.
Službenici su osobe koje obavljaju opće,
administrativne, financijsko-planske, materijalno-financijske, računovodstvene,
informatičke i druge stručne poslove iz djelokruga Jedinstvenog upravnog
odjela, a namještenici obavljaju pomoćno-tehničke i ostale poslove iz
djelokruga Jedinstvenog upravnog odjela.
V. PRAVILNIK O UNUTARNJEM REDU
Članak
15.
Pravilnikom o unutarnjem redu utvrđuje se
unutarnje ustrojstvo Jedinstvenog upravnog odjela, nazivi i opisi poslova
radnih mjesta, stručni i drugi uvjeti za raspored na radna mjesta, broj
izvršitelja i druga pitanja od značaja za rad Jedinstvenog upravnog odjela.
Pravilnik o unutarnjem redu Jedinstvenog
upravnog odjela donosi gradonačelnik na prijedlog pročelnika Jedinstvenog
upravnog odjela.
Članak
16.
Godišnji program rada i financijski plan
Upravnog odjela predlaže pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela u suglasnosti s
gradonačelnikom.
Godišnji program rada i financijski plan
Jedinstvenog upravnog odjela donosi se najkasnije do kraja tekuće godine za
iduću godinu i osnova je osiguranja financijskih sredstava.
Program rada sadrži poslove i zadaće iz
djelokruga Jedinstvenog upravnog odjela koji proizlaze iz programa rada
Gradskog vijeća i njegovih tijela.
Članak
17.
Sredstva za rad Jedinstvenog upravnog odjela
osiguravaju se u Proračunu Grada Vrbovskog, te iz drugih izvora u skladu sa
zakonom i drugim propisima.
VI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
18.
Trajanje radnog vremena u tjednu, dnevni
raspored radnog vremena, kao i druga pitanja u svezi radnog vremena u tijelima
gradske uprave uređuje gradonačelnik posebnom odlukom.
Članak
19.
Gradonačelnik će Pravilnik iz članka 15. ove
Odluke donijeti u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje
važiti Odluka o ustrojstvu gradske uprave Grada Vrbovskog (»Službene novine
PGŽ«, broj 46/09).
Članak
20.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana nakon
objave u »Službenim novinama PGŽ«.
Klasa: 023-01/13-01-12
Ur. broj: 2193-01-01/13-1
Vrbovsko, 27. lipnja 2013.
GRADSKO
VIJEĆE GRADA VRBOVSKOG
Predsjednik
Šein
Brinjak, v.r.
OBRAZLOŽENJE
Izmjenom Odluke o ustrojstvu gradske uprave
Grada Vrbovskog (»Službene novine PGŽ«, broj 46/09). želi se stvoriti temelj za
novu sistematizaciju radnih mjesta koja će se i učiniti novim Pravilnikom o
unutarnjem redu gradske uprave Grada Vrbovskog koji donosi gradonačelnik.
Prijedlog je Odluke da se ustroji Ured
gradonačelnika kojim će upravljati predstojnik ureda i koji će obavljati
navedene poslove kao i određene poslove koji su se radili unutar komunalnog
odsjeka. Također se briše Odsjek za društvene djelatnosti i opće poslove koji
poslovi prelaze u nadležnost pročelnice Jedinstvenog upravnog odjela.
Odsjek za komunalni sustav iz naziva gubi
gospodarstvo, Odsjek za proračun, financije i nadzor sada će biti Odsjek za
proračun, financije i gospodarstvo koji dobiva određene poslove vezane za
gospodarstvo.
U Vrbovskom, lipanj 2013.
GRADONAČELNIK
Dražen
Mufić, dipl. ing.