1.
Na temelju članka 20. stavka 2. Zakona o komunalnom gospodarstvu (»Narodne
novine« broj 36/95, 70/97, 128/99, 57/00,129/00,59/01, 26/03 (Pročišćeni
tekst), 82/04, 110/04, 178/04, 38/09, 79/09, 153/09, 49/11, 84/11, 90/11 i
144/12) i članka 11. Izjave osnivača od 21. studenog 1994.godine, 29. siječnja
1998. godine, 4. travnja 2003. godine, 29. svibnja 2007. godine, 20. ožujka
2008. godine i 17. lipnja 2009 godine, Skupština Društva na sjednici održanoj
dana 10. svibnja 2013. godine donosi
ODLUKU
o načinu plaćanja komunalne usluge
Članak 1.
Ovom se odlukom utvrđuje način plaćanja komunalne usluge:
- skupljanja i odvoza komunalnog otpada
Članak 2.
Obračun komunalne usluge skupljanja i odvoza komunalnog otpada plaća se GKTD
»Murvica« d.o.o. (u daljnjem tekstu: isporučitelj usluge) na način utvrđen ovom
odlukom, a prema važećem cjeniku koji utvrđuje Uprava uz suglasnost Skupštine
Društva.
Obračun skupljanja i odvoza komunalnog otpada sastoji se iz dva dijela. Prvi
dio čini iznos fiksne naknade po zaduženim posudama za pokriće troškova
održavanja sustava, utvrđuje se na osnovi zaduženog volumena posude i plaća ga
svaki obveznik iz članka 3. stavak 1. ove odluke u mjesecu koji se obračunava,
neovisno o pražnjenju posude i sastavni je dio prihoda isporučitelja usluge.
Drugi, varijabilni dio obračunava se na osnovu evidentiranog broja pražnjenja
posude.
Članak 3.
Korisnik plaćanja cijene komunalne usluge skupljanja i odvoza komunalnog
otpada je vlasnik nekretnine ili korisnik kada je to vlasnik ugovorom prenio na
korisnika i o tome obavijestio isporučitelja usluge.
Obveznici iz st. 1 ovog članka plaćaju isporučitelju uslugu skupljanja i
odvoza komunalnog otpada sukladno čl. 2. st. 2. ove odluke ako se njihova
nekretnina nalazi na području Grada Crikvenice.
Ukoliko se u istom stambenom objektu nalazi više stambenih/poslovnih
jedinica koje predstavljaju samostalnu uporabnu cjelinu i kao takve su
evidentirane u zemljišnim knjigama (etažno vlasništvo) isporučitelj usluge
ovlašten je zadužiti svaku stambenu/poslovnu jedinicu zasebno i za istu
obračunavati komunalnu uslugu skupljanja i odvoza komunalnog otpada u mjesecu u
kojem se vrši obračun.
Članak 4.
Na području Grada Crikvenice isporučitelj usluge organizira redovno
skupljanje i odvoz komunalnog otpada u dane i vrijeme određeno programom.
Program skupljanja i odvoza komunalnog otpada donosi isporučitelj usluge i o
istom obavještava korisnike.
Članak 5.
Korisnik komunalne usluge skupljanja i odvoza komunalnog otpada je dužan
pismeno izvjestiti isporučitelja usluge o svakoj promjeni vlasništva
nekretnine, adrese, kao i o svakoj drugoj bitnoj promjeni odmah, a najkasnije u
roku od 15 dana od nastanka promjene.
Ukoliko korisnik komunalne usluge skupljanja i odvoza komunalnog otpada ne
postupi po st. 1. ovog čl., njegova obveza plaćanja teče sve do trenutka
saznanja isporučitelja usluge o nastaloj promjeni.
Članak 6.
Korisnik komunalne usluge skupljanja i odvoza komunalnog otpada može račun
za pruženu komunalnu uslugu platiti na način utvrđen važećim zakonskim
propisima.
Rok za podmirenje računa je osam dana od dana ispostave računa.
Ukoliko korisnik komunalne usluge skupljanja i odvoza komunalnog otpada ne
plati račun u navedenom roku, isporučitelj usluge zaračunava zatezne kamate u
skladu s važećim zakonskim propisima.
Članak 7.
Korisnici komunalne usluge skupljanja i odvoza komunalnog otpada vlasnici su
posuda za otpad, odgovaraju za njihovo održavanje i dužni su posude iznositi na
pražnjenje prema kalendaru odvoza, neposredno uz najbližu prometnicu kojom prolazi
komunalno vozilo isporučitelja usluge, te ih nakon pražnjenja vratiti u svoj
stambeni objekt do slijedećeg pražnjenja, osim vlasnika ili korisnika iz članka
8. stavak 6. ove odluke.
Korisnici komunalne usluge skupljanja i odvoza komunalnog otpada dužni su
koristiti plastične posude po standardima DIN 30740, odnosno DIN 30700 s
ugrađenim elementima koji omogućavaju registriranje svakog pražnjenja posude,
osim vlasnika ili korisnika iz članka 8. stavak 6. ove odluke.
Korisnici komunalne usluge skupljanja i odvoza komunalnog otpada koji već
imaju posude odgovarajućeg volumena i standarda moći će iste koristiti uz uvjet
da omoguće isporučitelju usluge ugradnju elementa koji omogućava registriranje
pražnjenja posude.
Korisnici komunalne usluge skupljanja i odvoza komunalnog otpada dužni su
koristiti posude sukladno standardima stavka 2. ovog članka i volumena sukladno
stavku 5. ovog članka, osim vlasnika ili korisnika iz članka 8. stavak 6. ove
odluke.
Posude koje se koriste za skupljanje i odvoz komunalnog otpada imaju volumen
od: 60, 80, 120, 240, 660 i 1100 litara. Kod toga se mogu koristiti i
kombinacije od najviše dvije veličine posuda. Pridruživanje izračunatih
veličina posuda odgovarajućim posudama vrši se prema sljedećoj tabeli:
Članak 8.
Volumen zadužene posude za stambene objekte određuje se kombinacijom
kriterija: izmjerenog korisnog stambenog prostora m2, broja članova
domaćinstva i broja turističkih postelja.
Podatke o broju članova domaćinstva ili prijavljenom broju turističkih
postelja isporučitelj usluge dobivati će od nadležnih službi MUP-a (Policijske
postaje) i Županijskog ureda za turizam, te uvidom na terenu.
Pod korisnom površinom kuće, stana i garaže smatra se ukupna netto sagrađena
površina.
Jednadžba za izračun volumena zadužene posude za otpad-domaćinstvo:
(3[litara] x broj članova domaćinstva x 50%+0,5[litara ] x m2
korisnog stambenog prostora x 50%) x7/3[broj odvoza] = litara [posude]. Ukoliko
na adresi stambenog objekta nema prijavljenih osoba, broj članova domaćinstva
se u tom slučaju određuje prema m2 stambenog prostora na način da se
za stambeni objekt do 70m2 obračunava 1 član, od 71 do 140 m2
2 člana, a za 141 m2 i više 3 člana domaćinstva. U slučaju da se
vlasnik ili korisnik stambenog prostora bavi iznajmljivanjem turističkih
postelja, broj postelja se preračunava u broj članova domaćinstva s faktorom
0,25.
Ukoliko se u istom stambenom objektu nalazi više stambenih jedinica koje
predstavljaju samostalnu uporabnu cjelinu i kao takve su evidentirane u
zemljišnim knjigama (etažno vlasništvo) vlasnici ili korisnici mogu zatražiti
od isporučitelja usluge zaduženje i korištenje zajedničke posude. Volumen
zajedničke posude određuje se zbrojem volumena zaduženih pojedinačnih posuda
svakog vlasnika ili korisnika, čemu odgovara i udio u zajedničkoj posudi.
Zahtjev za korištenje zajedničke posude isporučitelju usluge može podnijeti
upravitelj zgrade, većina vlasnika ili korisnika zgrade ili ovlašteni predstavnik
u pisanoj formi.
Vlasnici ili korisnici stambenih objekata u Strossmayerovom šetalištu, Ulici
Ljube Stipanića, Trgu Stjepana Radića, Stubama Mate Dvorničića, Stubama Ivana
Polića, Stubama Ede Lovrića, Stubama Johannesa Frischaufa, Prolazu Danijela
Kneza u naselju Crikvenica obvezni su svoj komunalni otpad odlagati u
postavljene polupodzemne kontejnere u Strossmayerovom šetalištu, prema
rasporedu koji donosi isporučitelj usluge.
Varijabilni dio komunalne usluge skupljanja i odvoza komunalnog otpada svim
vlasnicima ili korisnicima iz stavka 5. i 6. ovog članka obračunava se na
osnovu evidentiranog mjesečnog broja pražnjenja zajedničke posude, odnosno
polupodzemnih kontejnera, sukladno pripadajućim udjelima u istim.
Članak 9.
Korisnicima komunalne usluge skupljanja i odvoza komunalnog otpada u
poslovnim objektima volumen posude se određuje kombinacijom kriterija:
izmjerenog poslovnog prostora m2 i pripadajućeg koeficijenta za
pojedinu djelatnost.
Jednadžba za izračun volumena zadužene posude za otpad - privreda: 0,5
[litara ] x m2 poslovnog prostora x koeficijent opterećenja = litara
[posude]. Koeficijent opterećenja zavisi o djelatnosti privrednog subjekta i
određuje se prema sljedećoj tabeli:
Koeficijent
opterećenjagospodarski objekt
6
|
ugostiteljski objekti (restorani,kafići, bistroi, pizzerije, krčme, konobe
i slično), slastičarne, trgovine prehrambenim proizvodima, trgovine
mješovitom robom, mesnice, ribarnice, trgovine voćem i povrćem, samoposluge,
diskonti, robne kuće, trgovački centri
|
5
|
ostale trgovine, pekare i ljekarne
|
4
|
pansioni, klimatska lječilišta i odmarališta
|
3
|
hoteli-do zaključno 5.000 m2, banke,
proizvodni i uslužni obrti i poduzeća,
kladionice, pokretni štandovi, uredi,
industrijski pogoni, skladišta
|
2
|
domovi zdravlja, ambulante, agencije, đački
domovi, dječji domovi, domovi umirovljenika, vrtići, hosteli, turistička
naselja zaključno
do 10.000 m2
|
1,5
|
hoteli - veći od 5.000 m2
|
1
|
škole, muzeji, galerije, crveni križ, humanitarne organizacije, samostani,
ustanove kulture,
turistička naselja veća od od 10.000 m2
|
0,35
|
kampovi, plaže
|
Ukoliko se u istom stambenom objektu nalazi više poslovnih jedinica koje
predstavljaju samostalnu uporabnu cjelinu i kao takve su evidentirane u
zemljišnim knjigama (etažno vlasništvo) vlasnici ili korisnici mogu zatražiti
od isporučitelja usluge zaduženje i korištenje zajedničke posude. Volumen
zajedničke posude određuje se zbrojem volumena zaduženih pojedinačnih posuda
svakog privrednog subjekta, čemu odgovara i udio u zajedničkoj posudi. Zahtjev
za korištenje zajedničke posude isporučitelju usluge može podnijeti većina
privrednih subjekata ili ovlašteni predstavnik u pisanoj formi.
Vlasnici ili korisnici poslovnih objekata u Strossmayerovom šetalištu, Ulici
Ljube Stipanića, Trgu Stjepana Radića, Stubama Mate Dvorničića, Stubama Ivana
Polića, Stubama Ede Lovrića, Stubama Johannesa Frischaufa, Prolazu Danijela
Kneza u naselju Crikvenica obvezni su svoj komunalni otpad odlagati u
postavljene polupodzemne kontejnere u Strossmayerovom šetalištu, prema
rasporedu koji donosi isporučitelj usluge.
Varijabilni dio komunalne usluge skupljanja i odvoza komunalnog otpada svim
vlasnicima ili korisnicima iz stavka 3. i 4. ovog članka obračunava se na
osnovu mjesečnog evidentiranog broja pražnjenja zajedničke posude, odnosno
polupodzemnih kontejnera, sukladno pripadajućim udjelima u istim.
Članak 10.
Vlasnici ili korisnici poslovnih objekata koji kumulativno ispunjavaju
slijedeće uvjete: cjelogodišnje gospodarsko poslovanje, temeljni otpad od
djelatnosti nema karakter komunalnog i njemu sličnog otpada već se radi o
posebnim kategorijama otpada koje gospodarski subjekt predaje i plaća
ovlaštenim pravnim osobama, ostvaruju pravo na smanjenje obračuna komunalne
usluge skupljanja i odvoza komunalnog otpada.
Smanjenje obračuna komunalne usluge skupljanja i odvoza komunalnog otpada iz
stavka 1. ovog članka isporučitelj usluge odrediti će u cjeniku usluga.
Vlasnici ili korisnici koji ostvaruju pravo na smanjenje obračuna komunalne
usluge skupljanja i odvoza komunalnog otpada obvezni su isporučitelju usluge
dva puta godišnje u mjesecu siječnju i lipnju tekuće godine dostaviti preslike
Ugovora zaključenih sa ovlaštenim pravnim osobama i preslike računa/pratećih
listova koji dokazuju zakonito zbrinjavanje takvog otpada od djelatnosti.
Ukoliko vlasnici ili korisnici poslovnih objekata koji ostvaruju pravo na
smanjenje obračuna komunalne usluge skupljanja i odvoza komunalnog otpada ne
postupe sukladno stavku 3. ovog članka gube pravo na popust.
Članak 11.
Ova Odluka stupa na snagu danom donošenja, a objaviti će se u »Službenim
novinama« Primorsko-goranske županije.
Članak 12.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje važiti Uputstvo o načinu plaćanja
komunalnih usluga (»Službene novine« Primorsko-goranske županije broj 15/99),
Ispravak Uputstva o načinu plaćanja komunalnih usluga (»Službene novine«
Primorsko-goranske županije broj 17/00), Izmjene i dopune Uputstva o načinu
plaćanja komunalnih usluga (»Službene novine« Primorsko-goranske županije broj
3/ 01, Izmjene i dopune Uputstva o načinu plaćanja komunalnih usluga (»Službene
novine« Primorsko-goranske županije broj 29/03), Izmjene i dopune Uputstva o
načinu plaćanja komunalnih usluga (»Službene novine« Primorsko- goranske
županije broj 12/ 05), Izmjene i dopune Uputstva o načinu plaćanja komunalnih
usluga (»Službene novine« Primorsko-goranske županije broj 22/06), Izmjene i
dopune Uputstva o načinu plaćanja komunalnih usluga (»Službene novine«
Primorsko-goranske županije broj 7/ 07), Izmjene i dopune Uputstva o načinu
plaćanja komunalnih usluga (»Službene novine« Primorsko-goranske županije broj
14/07.), Izmjene i dopune Odluke o načinu plaćanja komunalnih usluga (»Službene
novine« Primorsko-goranske županije broj 06/08.), Odluka o dopuni Odluke o
načinu plaćanja komunalnih usluga (»Službene novine« Primorsko-goranske
županije broj 26/08.), Odluka o izmjenama i dopunama Odluke o načinu plaćanja
komunalnih usluga (»Službene novine« Primorsko-goranske županije broj 56/09.),
Odluka o izmjenama i dopunama Odluke o načinu plaćanja komunalnih usluga
(»Službene novine« Primorsko-goranske županije broj 10/10.), Odluka o izmjenama
i dopunama Odluke o načinu plaćanja komunalnih usluga (»Službene novine
Primorsko-goranske županije« broj 18/10.).
Klasa: 363-01/13-01/217
Ur. broj: 2107/01-04/05-13-7
Crikvenica, 10. svibnja 2013.
SKUPŠTINA GKTD
»MURVICA« d.o.o. CRIKVENICA
Predsjednik
Damir Rukavina, dipl. ing.