25.
Na temelju članka 31. Statuta Općine Dobrinj
(»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 35/09 i 10/13), a u svezi s
odredbama Zakona o energiji (»Narodne novine« broj 120/12) Općinsko vijeće
Općine Dobrinj je na 26. sjednici, održanoj dana 4. travnja 2013. godine,
donijelo
PROGRAM
o poticanju korištenja obnovljivih izvora energije
1. UVODNE ODREDBE
Na području Općine Dobrinj posljednjih godina
raste zanimanje javnosti za korištenje obnovljivih izvora energije u njihovim
kućanstvima. Radi poticanja korištenja obnovljivih izvora energije Općina
Dobrinj imajući u vidu njihovu važnost za zaštitu okoliša i što veću energetsku
neovisnost odlučila je pokrenuti projekt Poticanje korištenja obnovljivih
izvora energije na području Općine.
Slijedom navedenog, ističe se da je tijekom
2008. godine Europska komisija pokrenula inicijativu povezivanja gradonačelnika
energetski osviještenih gradova u trajnu mrežu s ciljem razmjene iskustava u
primjeni djelotvornih mjera za poboljšanje energetske učinkovitosti urbanih
sredina. Sporazum gradonačelnika (The Covenant of Mayors) je dogovor naprednih
europskih gradova na izazove globalne promjene klime. Potpisivanje Sporazuma,
gradonačelnici se obvezuju na primjenu brojnih mjera energetske učinkovitosti
kojima će u konačnici do 2020. godine smanjiti emisije CO2 u svom gradu za više
od 20%. Jedan od načina postizanja zadanih ciljeva definiranih Sporazumom
gradonačelnika je i poticanje korištenja obnovljivih izvora energije, imajući u
vidu njihovu važnost za zaštitu okoliša i što veću energetsku neovisnost grada
i njegovih stanovnika, kojim ciljevima se rukovodi i Općina Dobrinj.
Općina Dobrinj je tijekom 2012. godine
sudjelovala u projektu »Zelena energija u mom domu« čiji je nositelj provedbe
bila Primorsko-goranske županije a predmet kojeg je bilo sufinanciranje
projekta ugradnje solarnih kolektorskih sustava za grijanje i pripremu potrošne
tople vode te sustava za grijanje i pripremu potrošne tople vode na biomasu u
kućanstvima.
2. CILJEVI PROGRAMA
Osnovna namjena i cilj projekta je ugradnja
sustava za korištenje obnovljivih izvora energije, kojima bi se ostvarila
ušteda u potrošnji energenata za zagrijavanje stambenog prostora i pripremu
potrošne tople vode, uz značajno smanjenje emisije stakleničkih plinova.
Općina Dobrinj ovim Programom potiče ugradnju
solarnih kolektorskih sustava za grijanje i pripremu potrošne tople vode i
fotonaponskih sustava za proizvodnju električne energije na području Općine.
3. PROVOĐENJE PROGRAMA
Općina Dobrinj će Program korištenja
obnovljivih izvora energije provoditi ugradnjom solarnih kolektorskih sustava
za grijanje na nekretninama u svojem vlasništvu te provođenjem postupaka javnih
natječaja za javno prikupljanje ponuda kojima će sufinancirati troškove opreme
i ugradnje kolektorskih sustava za grijanje i fotonaponskih sustava za
proizvodnju električne energije u kućanstvima na području općine Dobrinj te
ostalih oblika korištenja obnovljivih izvora energije.
Temeljem ovog Programa općinski načelnik
donosi:
1. Odluku o predmetu i visini sufinanciranja
te
2. Odluku o raspisivanju natječaja za javno
prikupljanje ponuda za neposredno sudjelovanje Općine Dobrinj u sufinanciranju
projekta poticanja korištenja obnovljivih izvora energije na području općine
Dobrinj.
Donošenjem ovih Odluka započinje postupak
javnog prikupljanja ponuda za neposredno sudjelovanje Općine Dobrinj u
sufinanciranju projekta, utvrđuje se: početak i postupak natječaja, ovlašteni
predstavnik javnog naručitelja (Povjerenstvo za provedbu javnog natječaja) koji
će provesti postupak prikupljanja i odabira ponuda. Natječajem se utvrđuju
uvjeti kojima podnositelji moraju udovoljavati, dokumentacija koju su dužni
dostaviti, provedba javnog natječaja, a sve sukladno uputama ponuditelja uz
prijavu na natječaj. Odluka o predmetu i visini sufinanciranja obnovljivih
izvora energije donosi se u skladu s financijskim mogućnostima proračuna u
tekućoj godini.
Javni natječaj se objavljuje u tisku i na web
stranicama Općine Dobrinj. Na temelju javnog natječaja kandidati podnose
prijavu zajedno s drugom odgovarajućom dokumentacijom definiranom tekstom
natječaja. Javni natječaj obvezatno sadrži: naziv tijela koje objavljuje javni
natječaj, naziv tijela kojem se podnose prijave, vrstu predmeta OIE, visinu
iznosa sufinanciranja, rok trajanja javnog natječaja, opće i posebne uvjete za
dodjelu sredstava.
Opći uvjet kojem podnositelji prijava moraju
udovoljavati kako bi ostvarili nepovratna novčana sredstva, odnosno stekli
status korisnika sredstava je da su vlasnici objekta koji se nalazi na području
Općine Dobrinj.
Postupak provedbe javnog natječaja provodi
Povjerenstvo za provedbu natječaja. Povjerenstvo pregledava pristigle prijave
te o istom sastavlja Zapisnik o pregledu i ocjeni prijava. Obvezno se
provjerava: pravovremenost prijave, sadržaj i cjelovitost prijave. Svaki
kandidat može podnijeti općinskom načelniku prigovor na odluku o odabiru/ne
odabiru. Prigovor se podnosi u pisanom obliku. Općinski načelnik donosi
rješenje o prigovoru, a slučaju nezadovoljstva na rješenje o prigovoru stranka
je u mogućnosti pokrenuti upravni spor pred Upravnim sudom Republike Hrvatske.
U roku od 15 dana od dana donošenja odluke o odabiru korisnika, sklapa se
ugovor o međusobnim pravima i obvezama koji potpisuje općinski načelnik i
potencijalni korisnik sredstava.
Odabrani prijavitelji, koji su ugradili
sustav obnovljivih izvora energije, moraju Općini Dobrinj, do roka određenog
ugovorom, podnijeti zahtjev za povratom dijela uloženih sredstava. Po
kontrolnom pregledu i ispunjavanju svih ugovornih obveza od strane korisnika,
Općina Dobrinj će isplatiti sufinancirana sredstva, temeljem: ugovora o
međusobnim pravima i obvezama koji je potpisao općinski načelnik i odabrani
korisnik sredstava, računa izvođača radova sa specifikacijom opreme i radova i
zapisnika o pregledu. Sredstva isplaćuje Jedinstveni upravni odjel, a isplata
se obavlja putem računa korisnika kod jedne od poslovnih banaka.
Po okončanju provedenog postupka,
Povjerenstvo za provedbu natječaja podnosi izvješće Općinskom vijeću. U
izvješću se ukratko navodi kronologija postupka od donošenja odluke o
raspisivanju javnog natječaja do isplate sredstava krajnjim korisnicima.
Ovisno o potrebama građana, stanju na tržištu
te financijskim mogućnostima Općine Dobrinj moguće je sufinanciranje i ostalih
oblika obnovljivih izvora energije. Predmet, odnosno vrsta OIE, utvrđuje se
odlukom o predmetu i visini sufinanciranja, sve sukladno Proračunu Općine
Dobrinj.
4. ZAVRŠNE ODREDBE
Ovaj Program stupa na snagu osmog dana od
dana objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-05/13-29/26
Ur. broj: 2142-04-01-13-9
Dobrinj, 4. travnja 2013.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE DOBRINJ
Predsjednik
Alen
Šamanić, v. r.