79.
Na temelju članka 35. Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima
(»Narodne novine« broj 91/96, 68/98, 137/99, 22/00, 73/00, 114/01, 79/06,
141/06, 146/08, 38/09, 153/09 i 143/12), Zakona o zakupu i kupoprodaji
poslovnog prostora (»Narodne novine« broj 125/11) i članka 46. Statuta Grada
Rijeke (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 24/09, 11/10 i
5/13), Gradsko vijeće Grada Rijeke, na sjednici 17. travnja 2013. godine,
donijelo je
ODLUKU
o zakupu poslovnog prostora
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom se Odlukom uređuje zasnivanje i prestanak zakupa poslovnog prostora te
međusobna prava i obveze zakupodavca i zakupnika poslovnoga prostora u
vlasništvu i suvlasništvu Grada Rijeke (u daljnjem tekstu: Grad).
Odredbe ove Odluke primjenjuju se i na poslovni prostor koji je u vlasništvu
ili suvlasništvu Republike Hrvatske na kojem Grad ima pravo upravljanja,
raspolaganja ili korištenja, temeljem odgovarajućeg akta sklopljenog između
Grada i Republike Hrvatske.
Odredbe ove Odluke primjenjuju se i na poslovni prostor koji je još uvijek
upisan u zemljišnim knjigama kao društveno vlasništvo na kojem Grad ima pravo
raspolaganja ili korištenja te na poslovni prostor koji je bio u društvenom
vlasništvu s pravom korištenja Grada za koji se vodi postupak na temelju zakona
kojim se uređuje naknada za imovinu oduzetu za vrijeme jugoslavenske
komunističke vladavine, do pravomoćnog okončanja tog postupka.
Ova Odluka ne primjenjuje se na slučajeve davanja na privremeno korištenje
poslovnog prostora ili dijela poslovnog prostora radi održavanja sajmova,
priredaba, predavanja, savjetovanja, izložbi, skladištenja i čuvanja robe ili u
druge slične svrhe, a čije korištenje ne traje duže od 30 dana.
Članak 2.
Poslovnim prostorom, u smislu ove Odluke, smatraju se poslovna zgrada,
poslovna prostorija, garaža i garažno mjesto.
Poslovnom zgradom smatra se zgrada namijenjena obavljanju poslovne
djelatnosti ako se pretežitim dijelom i koristi u tu svrhu.
Poslovnom prostorijom smatra se jedna ili više prostorija u poslovnoj ili
stambenoj zgradi namijenjena obavljanju poslovne djelatnosti koja, u pravilu,
čini samostalnu uporabnu cjelinu i ima zaseban glavni ulaz.
Garaža je prostor za smještaj vozila.
Garažno mjesto je prostor za smještaj vozila u garaži.
Poslovnom djelatnošću, u smislu ove Odluke, smatra se svaka gospodarska i
druga djelatnost određena sukladno propisima kojima se utvrđuje nacionalna
klasifikacija djelatnosti.
Pod korisnom površinom poslovnog prostora razumijeva se površina poslovnog
prostora koja je upisana u zemljišnim knjigama na temelju uspostavljenog
etažnog vlasništva.
Ako na poslovnom prostoru nije uspostavljeno etažno vlasništvo, korisna
površina poslovnog prostora utvrđuje se izmjerom.
Članak 3.
Poslove u svezi s upravljanjem poslovnim prostorom iz članka 1. i 2. ove
Odluke obavlja Odjel gradske uprave za gospodarenje imovinom (u daljem tekstu:
Odjel).
II. ZASNIVANJE ZAKUPA
Članak 4.
Poslovni prostor daje se u zakup putem javnog natječaja.
Javni natječaj se objavljuje u dnevnom tisku, na web stranicama Grada te
ističe na oglasnoj ploči Grada, Rijeka, Titov trg 3, a na poslovnom prostoru
koji se daje u zakup daje se obavijest o objavljenom javnom natječaju.
Javni natječaj provodi Povjerenstvo za provođenje javnog natječaja.
Povjerenstvo za provođenje javnog natječaja sastoji se od predsjednika i dva
člana te istog broja zamjenika.
Povjerenstvo iz stavka 3. ovoga članka imenuje Gradonačelnik, na vrijeme od
dvije godine.
Članak 5.
Odredba članka 4. stavka 1. ove Odluke ne primjenjuje se na slučajeve kada
ugovor o zakupu poslovnog prostora sklapaju međusobno Grad i Republika
Hrvatska, jedinice lokalne, odnosno područne (regionalne) samouprave te pravne
osobe u vlasništvu ili pretežitom vlasništvu Republike Hrvatske odnosno pravne
osobe u vlasništvu ili pretežitom vlasništvu Grada i područne (regionalne)
samouprave, ako je to u interesu i u cilju općeg gospodarskog i socijalnog
napretka građana Grada.
Članak 6.
Iznimno od odredbe članka 4. stavka 1. ove Odluke, sadašnjem zakupniku
poslovnog prostora koji u potpunosti izvršava obveze iz ugovora o zakupu,
najkasnije 60 dana prije isteka roka na koji je ugovor sklopljen, ponudit će se
sklapanje novog ugovora o zakupu na određeno vrijeme, u trajanju do pet godina.
Ponuda iz stavka 1. ovoga članka dostavit će se sadašnjem zakupniku pisanim
putem.
Ako sadašnji zakupnik ne prihvati ponudu iz stavka 1. ovoga članka u roku od
30 dana, zakupni odnos prestaje istekom roka na koji je ugovor sklopljen, a
Grad će nakon stupanja u posjed tog poslovnoga prostora raspisati javni
natječaj za davanje u zakup poslovnoga prostora u kojem početni iznos zakupnine
ne može biti manji od iznosa zakupnine koji je ponuđen sadašnjem zakupniku, ako
će se u poslovnom prostoru nastaviti obavljanje iste djelatnosti.
Rok iz stavka 3. ovoga članka počinje teći danom uručenja pismena zakupniku.
Članak 7.
Uvjeti i postupak javnog natječaja za davanje u zakup poslovnog prostora
utvrđuju se odlukom Gradskog vijeća Grada.
Članak 8.
Gradonačelnik može odobriti stupanje u prava i obveze dosadašnjeg zakupnika
sljedećim osobama:
1. bračnom drugu, izvanbračnom drugu, djeci, unucima, posvojenicima,
pastorcima i roditelju zakupnika, ako zakupnik umre, pod uvjetom da nastave
obavljati obrt za ugovorenu namjenu,
2. bračnom drugu, izvanbračnom drugu, djeci, unucima, posvojenicima,
pastorcima i roditelju zakupnika, ako zakupnik umre, pod uvjetom da poslovni
prostor - garažu nastave koristiti za ugovorenu namjenu,
3. bračnom drugu, izvanbračnom drugu, djeci, posvojenicima i pastorcima
zakupnika, ako zakupnik ostvari pravo na mirovinu, pod uvjetom da dostave
pravomoćno rješenje Hrvatskog zavoda za mirovinsko i invalidsko osiguranje o
mirovini te da nastave obavljanje obrta za ugovorenu namjenu,
4. pravnoj osobi koja je pravni sljednik dosadašnjeg zakupnika koji je
brisan iz registra nadležnog tijela, pod uvjetom da dostavi dokaz o pravnom
sljedništvu (rješenje nadležnog tijela) te dokaz o brisanju dosadašnjeg
zakupnika iz registra nadležnog tijela (rješenje nadležnog tijela).
Članak 9.
Odjel zakupniku može odobriti davanje dijela ili cjelokupnog poslovnog
prostora u podzakup u sljedećim slučajevima:
-u poslovnom prostoru u kojem je predviđeno obavljanje zdravstvene
djelatnosti, obrazovne djelatnosti, djelatnosti kulture, socijalne skrbi,
tehničke kulture i sporta,
-supružniku, djeci, posvojenicima ili pastorcima zakupnika ako sa zakupnikom
obavljaju zajednički obrt te radnicima koji su najmanje posljednjih pet godina
bili zaposleni kod zakupnika,
-zdravstvenim radnicima određenim propisom kojim se uređuju uvjeti i
postupak za davanje u zakup dijelova domova zdravlja i ljekarničkih
zdravstvenih ustanova,
-bankama za postavu bankomata, uz obvezu zakupnika da za površinu prostora
koji se daje u podzakup prihvati povećanje ugovorene zakupnine za pet puta.
Članak 10.
Gradonačelnik može odobriti davanje dijela ili cjelokupnog poslovnog
prostora u podzakup u drugim slučajevima kada to ocijeni opravdanim.
Članak 11.
Za poslovni prostor na kojem je zasnovan zakup temeljem zakona kojim se
uređuju prava hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih
obitelji, ne može se odobriti podzakup.
Članak 12.
U slučaju prestanka ugovora o zakupu poslovnog prostora prestaje i ugovor o
podzakupu poslovnog prostora.
Članak 13.
Podzakup se može odobriti uz ispunjenje sljedećih preduvjeta:
-da zakupnik nema nepodmirenih dospjelih obveza prema proračunu Grada prije
podnošenja zahtjeva, osim ako je zakupniku odobrena odgoda plaćanja navedenih
obveza, pod uvjetom da se pridržava rokova plaćanja,
-da podzakupnik nema nepodmirenih dospjelih obveza prema proračunu Grada
prije podnošenja zahtjeva, osim ako je podzakupniku odobrena odgoda plaćanja
navedenih obveza, pod uvjetom da se pridržava rokova plaćanja,
-da podzakupnik nije u sudskom sporu s Gradom po osnovi korištenja poslovnog
prostora,
-da se ne mijenja namjena poslovnog prostora za koji se traži odobrenje
podzakupa,
-da je djelatnost podzakupnika unutar iste grupe djelatnosti utvrđene
ugovorom o zakupu poslovnog prostora za koji se traži odobrenje podzakupa,
-da podzakupnik s Gradom sklopi ugovor o jamstvu kojim se obvezuje da će kao
jamac-platac ispuniti sve pravovaljane dospjele obveze zakupnika iz ugovora o
zakupu poslovnog prostora za koji se traži odobrenje podzakupa, ako zakupnik to
ne učini,
-da je jedinična cijena podzakupnine jednaka jediničnoj cijeni zakupnine
utvrđene ugovorom o zakupu poslovnog prostora za cijeli ili dio poslovnog
prostora koji se daje u podzakup,
-da podzakupnik s Gradom i zakupnikom sklopi ugovor o asignaciji ili ugovor
o cesiji radi izravnog plaćanja ugovorene podzakupnine za cijeli ili dio
poslovnog prostora koji se daje u podzakup,
-da podzakupnik dostavi Gradu sredstva osiguranja plaćanja na način utvrđen
odredbom članka 16. stavka 4. točke 13. ove Odluke,
-da podzakupnik sklopi ugovor o podzakupu pod uvjetima utvrđenim ugovorom o
zakupu poslovnog prostora za koji se traži odobrenje podzakupa.
Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka, Gradonačelnik može odobriti
davanje dijela ili cjelokupnog prostora u podzakup pod drugačijim uvjetima kada
to ocijeni opravdanim.
Članak 14.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora može sklopiti i više osoba (zajednički
zakup).
Poslovni prostor za koji je sklopljen ugovor o zajedničkom zakupu ne može se
razdvajati po građevinskim cjelinama.
Članak 15.
Ako ugovor o zajedničkom zakupu otkaže jedan ili više zakupnika, ostalim zakupnicima
iz ugovora daje se u zakup cjelokupni poslovni prostor, ali najduže do isteka
vremena određenog ugovorom o zajedničkom zakupu.
Ako ostali zakupnici ne pristanu na preuzimanje cjelokupnog poslovnog
prostora, ugovor se smatra raskinutim za sve zajedničke zakupnike.
Članak 16.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora s novim zakupnikom sklapa se na određeno
vrijeme, u trajanju do deset godina.
Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka, Gradonačelnik može odrediti da se
za određeni poslovni prostor ugovor o zakupu s novim zakupnikom sklapa na
određeno vrijeme, u trajanju dužem od deset godina, kada to ocijeni opravdanim.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora s novim zakupnikom iz članka 5. ove
Odluke može se sklopiti na neodređeno vrijeme.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora posebice sadrži:
1. naznaku ugovornih strana,
2. podatke o poslovnom prostoru (mjesto u građevini, površina u m2
i broj prostorija),
3. djelatnost koja se obavlja u poslovnom prostoru,
4. iznos zakupnine i rokove plaćanja,
5. rok predaje poslovnog prostora zakupniku,
6. vrijeme na koje je ugovor sklopljen,
7. ostale troškove koji proizlaze s osnova korištenja poslovnog prostora,
8. odredbu kojom se zakupnik izričito obvezuje na pristanak izmjene
zakupnine koja će uslijediti u tijeku trajanja zakupa,
9. odredbu o otkazu ugovora o zakupu i prestanku ugovora o zakupu,
10. odredbu da zakupnik uzima poslovni prostor u zakup u viđenom stanju, da
ga je dužan urediti i privesti ugovorenoj djelatnosti o vlastitom trošku te da
se odriče bilo kakvog prava na naknadu za uložena sredstva s osnova izvođenja
bilo kakvih radova u poslovnom prostoru odnosno odriče se prava primjene
instituta stjecanja bez osnove i/ ili poslovodstva bez naloga (bez obzira da li
je za takve radove imao suglasnost Grada),
11. odredbu da zakupnik ne može izvršiti preinaku poslovnog prostora bez
prethodne pisane suglasnosti Grada,
12. odredbu da zakupnik ne može poslovni prostor dati u podzakup bez
prethodne pisane suglasnosti Grada,
13. odredbu o osiguranju plaćanja novčane tražbine koja je predmet ugovora o
zakupu:
-za ugovorenu zakupninu u visini manjoj od 30.000,00 EUR godišnje, u kunskoj
protuvrijednosti prema srednjem tečaju Hrvatske narodne banke važećem na dan
donošenja odluke o davanju u zakup poslovnog prostora odnosno na dan sklapanja
ugovora o zakupu poslovnog prostora u smislu odredbe članka 6. stavka 1. ove
Odluke, šest bjanko trasiranih i akceptiranih vlastitih mjenica s klauzulom
»bez protesta« uz mjenično očitovanje te bjanko zadužnicu solemniziranu po
javnom bilježniku u visini ugovorene jednogodišnje zakupnine, koje će se
naplatiti u slučaju da zakupnik tijekom ugovornog odnosa ne podmiri dospjelu
zakupninu, zateznu kamatu ili troškove po osnovi korištenja poslovnog prostora
najmanje tri mjeseca uzastopno ili četiri mjeseca tijekom trajanja ugovornog
odnosa, i/ili u slučaju naplate ugovorne kazne,
-za ugovorenu zakupninu u visini od 30.000,00 EUR godišnje ili više, u
kunskoj protuvrijednosti prema srednjem tečaju Hrvatske narodne banke važećem
na dan donošenja odluke o davanju u zakup poslovnog prostora odnosno na dan
sklapanja ugovora o zakupu poslovnog prostora u smislu odredbe članka 6. stavka
1. ove Odluke, bezuvjetnu bankarsku garanciju u visini ugovorene jednogodišnje
zakupnine, s klauzulom »bez prigovora« odnosno »plativo na prvi poziv« koja
vrijedi godinu dana, uz obvezu da bankarsku garanciju
produljuje svake godine do isteka ugovornog odnosa, najkasnije 30 dana prije
isteka roka navedenog na bankarskoj garanciji, a koja će biti podnesena banci
na isplatu u slučaju da zakupnik u tijeku ugovornog odnosa ne podmiri dospjelu
zakupninu, zateznu kamatu i/ili troškove po osnovi korištenja poslovnog
prostora najmanje tri mjeseca uzastopno ili četiri mjeseca tijekom trajanja
ugovornog odnosa, i/ili u slučaju naplate ugovorne kazne i/ili u slučaju da ne
produlji bankarsku garanciju najkasnije 30 dana prije isteka roka navedenog na
bankarskoj garanciji,
14. odredbu o ugovornoj kazni u iznosu od dvije mjesečne zakupnine, koja će
se naplatiti iz sredstava osiguranja plaćanja iz točke 13. ovoga stavka, ako
zakupnik poslovni prostor ne preda Gradu slobodan od osoba i stvari u roku od
osam dana od otkaza ugovora o zakupu ili prestanka ugovora o zakupu,
15. odredbu da se ugovor o zakupu sklapa kao ovršna isprava sukladno
pozitivnim propisima,
16. mjesto i vrijeme sklapanja ugovora i potpis ugovornih strana,
17. odredbu o korištenju zajedničkih uređaja i prostorija u zgradi,
18. odredbu kojim se zakupodavac oslobađa od odgovornosti po bilo kojoj
osnovi za eventualnu štetu na stvarima, robi i opremi zakupnika unesenu u
poslovni prostor,
19. odredbu da je zakupnik dužan zakupninu plaćati mjesečno unaprijed i to
najkasnije do desetoga dana u mjesecu,
20. druge odredbe u svezi zakupa poslovnog prostora sukladno ovoj Odluci.
Odredbe stavka 4. točke 13. i 14. ovoga članka ne odnose se na osobe iz
članka 5. ove Odluke.
Članak 17.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora mora biti sastavljen u pisanom obliku i
potvrđen (soleminiziran) po javnom bilježniku.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora u ime Grada potpisuje Gradonačelnik ili
osoba koju Gradonačelnik ovlasti.
Grad je dužan primjerak ugovora o zakupu poslovnog prostora dostaviti
nadležnoj Poreznoj upravi.
Članak 18.
Prilikom primopredaje poslovnog prostora ugovorne strane sastavljaju
zapisnik koji sadrži podatke o stanju poslovnog prostora i uređaja u vrijeme
primopredaje.
Članak 19.
U slučaju da Grad otkaže ugovor o zakupu poslovnog prostora, Gradonačelnik
može odobriti sklapanje nagodbe ako zakupnik prije pokretanja ili u tijeku
ovršnog ili parničnog postupka:
-otkloni razlog zbog kojeg mu je otkazan ugovor o zakupu,
-podmiri cjelokupno dugovanje zakupnine, kamata, ostalih naknada po osnovi
korištenja poslovnog prostora i svih troškova nastalih u postupku iseljenja
zakupnika i predaje poslovnog prostora u posjed Gradu te u postupku naplate
potraživanja.
III. UTVRĐIVANJE ZAKUPNINE I DJELATNOSTI
Članak 20.
Za poslovni prostor koji se daje u zakup sukladno odredbi članka 4. stavka
1. ove Odluke, zakupnina se utvrđuje u postupku javnog natječaja.
Osnovna zakupnina za poslovni prostor određuje se prema zoni u kojoj se
poslovni prostor nalazi, korisnoj površini i djelatnosti koja se u poslovnom
prostoru obavlja, sukladno Pravilniku o utvrđivanju zakupnine i djelatnosti u
poslovnom prostoru.
Pravilnik iz stavka 2. ovoga članka donosi Gradonačelnik.
Članak 21.
Poslovni prostori iz članka 1. i 2. ove Odluke koji se nalaze na području
grada Rijeke razvrstani su u četiri zone i to: 0., I., II. i III.
Zone iz stavka 1. ovoga članka (ucrtane na kartografskom prikazu) te popis
ulica po zonama utvrđuju se Pravilnikom iz članka 20. stavka 2. ove Odluke.
Članak 22.
Visina zakupnine za poslovni prostor koji se daje u zakup sukladno odredbama
članka 4. i 5. ove Odluke, utvrđuje se na način da zakupnina ne može biti niža
od osnovne zakupnine utvrđene Pravilnikom iz članka 20. stavka 2. ove Odluke.
Visina zakupnine za poslovni prostor koji koristi zakupnik kojem se ugovor o
zakupu obnavlja bez provođenja javnog natječaja ne može biti niža od osnovne
zakupnine utvrđene Pravilnikom iz članka 20. stavka 2. ove Odluke.
Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka, ustanovama čiji je Grad osnivač
ili suosnivač poslovni prostor može se dati u zakup bez naknade (zakupnine).
Članak 23.
Djelatnost koja se obavlja u poslovnom prostoru koji se daje u zakup
utvrđuje Gradonačelnik na prijedlog Povjerenstva za poslovni prostor.
Djelatnost koja se obavlja u poslovnom prostoru utvrđuje se, u pravilu,
sukladno nomenklaturi iz nacionalne klasifikacije djelatnosti.
Djelatnost se može odrediti i uže u odnosu na djelatnost određenu
nacionalnom klasifikacijom djelatnosti na način da se precizno utvrde
aktivnosti koje se obavljaju u poslovnom prostoru, asortiman koji se nudi,
vrsta ugostiteljske djelatnosti ili usluga koja se pruža i slično, ukoliko za
to postoje opravdani razlozi.
Prilikom predlaganja djelatnosti iz stavka 1. ovoga članka, Povjerenstvo za
poslovni prostor osobito vodi računa o uvjetima propisanim prostorno-planskom
dokumentacijom, posebnim uvjetima koje prostor mora ispunjavati za obavljanje
određenih djelatnosti, razvojnim planovima Grada, iskazanom interesu
potencijalnih zakupaca, potrebama građana za određenim djelatnostima na
određenom području te djelatnostima koje obavljaju drugi gospodarski subjekti u
neposrednoj blizini i slično.
Sastav i broj članova, trajanje mandata te djelokrug rada Povjerenstva za
poslovni prostor, utvrđuje se Pravilnikom iz članka 20. stavka 2. ove Odluke.
Članak 24.
Promjenu i/ili dopunu djelatnosti koja se obavlja u poslovnom prostoru koji
je dan u zakup utvrđuje Gradonačelnik na zahtjev zakupnika, uz prethodno pribavljeno
mišljenje Povjerenstva za poslovni prostor, pod uvjetom:
-da je zakupnik u poslovnom prostoru ugovorenu djelatnost obavljao najmanje
jednu godinu prije podnošenja zahtjeva,
-da je zakupnik u potpunosti izvršavao obveze iz ugovora o zakupu te da je
podmirio sve obveze prema proračunu Grada prije podnošenja zahtjeva,
-da zakupnik prihvati povećanje visine zakupnine do 100% od osnovne
zakupnine utvrđene za djelatnost za koju traži promjenu ili dopunu djelatnosti
kada je poslovni prostor razvrstan u 0. i I. zoni, a ako je ugovorena zakupnina
veća od iznosa dobivenog povećanjem visine zakupnine do 100%, primjenjivat će
se ugovorena zakupnina,
-da zakupnik prihvati da se zakupnina utvrđuje prema zakupnini utvrđenoj za
djelatnost koja ima veću osnovnu zakupninu, ako je ugovorena zakupnina manja
ili u visini osnovne zakupnine.
U slučaju promjene i/ili dopune ugovorene djelatnosti zakupnik je dužan
snositi sve troškove uređenja poslovnog prostora potrebne za obavljanje nove
djelatnosti u poslovnom prostoru i nema pravo na smanjenje zakupnine za vrijeme
izvođenja radova na preuređenju poslovnog prostora.
Članak 25.
Promjenu i/ili dopunu aktivnosti koja se obavlja u poslovnom prostoru,
asortimana koji se nudi, vrstu ugostiteljske djelatnosti ili usluga koja se
pruža i slično, a koja je u okviru ugovorene djelatnosti koja se obavlja u
poslovnom prostoru bila utvrđena sukladno odredbi članka 23. stavka 3. ove
Odluke, utvrđuje Gradonačelnik na zahtjev zakupnika uz prethodno pribavljeno
mišljenje Povjerenstva za poslovni prostor, pod uvjetom da je:
-zakupnik u poslovnom prostoru ugovorenu aktivnost, asortiman, uslugu i
slično obavljao najmanje jednu godinu prije podnošenja zahtjeva,
-zakupnik u potpunosti izvršavao obveze iz ugovora o zakupu te da je
podmirio sve obveze prema proračunu Grada prije podnošenja zahtjeva.
IV. KORIŠTENJE POSLOVNOG PROSTORA
Članak 26.
Zakupnik može koristiti poslovni prostor samo u svrhu i na način određen
ugovorom o zakupu.
Članak 27.
Zakupniku se poslovni prostor predaje u posjed nakon sklapanja ugovora o
zakupu i dostave sredstava osiguranja plaćanja iz članka 16. stavka 4. točke
13. ove Odluke, uz potpisivanje zapisnika o primopredaji poslovnog prostora.
Članak 28.
Zakupnik je dužan poslovni prostor održavati i koristiti ga pažnjom dobrog
gospodarstvenika odnosno dobrog stručnjaka obavljajući u njemu ugovorenu
djelatnost.
Članak 29.
Zakupnik snosi troškove tekućeg održavanja poslovnog prostora.
Pod tekućim održavanjem smatra se čišćenje poslovnog prostora, soboslikarski
- ličilački radovi na zidovima, stropovima i stolariji, sitniji popravci na
instalacijama (primjerice: na sanitarnoj opremi i pripadajućim odvodnim i
dovodnim armaturama i uređajima, uključujući i kutni nadžbukni ventil,
električnim prekidačima, utičnicama i rasvjetnim tijelima) i slično.
Zakupnik je dužan o svom trošku izvršiti popravke oštećenja poslovnog
prostora koje je sam prouzročio ili su ih prouzročile osobe koje se koriste
poslovnim prostorom zakupnika.
Zakupnik je dužan o svom trošku provoditi sve mjere zaštite od požara
propisane zakonom kojim se uređuje zaštita od požara te drugim propisima
donesenim na temelju tog zakona.
Zakupnik je dužan o svom trošku provoditi sve opće mjere dezinfekcije,
dezinsekcije i deratizacije kao i posebne mjere sukladno zakonu kojim se
uređuje zaštita pučanstva od zaraznih bolesti te drugim propisima donesenim na
temelju tog zakona.
Članak 30.
U slučaju prestanka ugovora o zakupu poslovnog prostora, zakupnik ima pravo
odnijeti uređaje koje je ugradio u poslovni prostor, ako se time ne oštećuje
poslovni prostor i ako mu za takvo ulaganje Grad nije vratio uložena sredstva.
Članak 31.
Zakupnik ne može izvršiti preinaku poslovnog prostora kojom se mijenja
konstrukcija, raspored, površina, namjena, unutarnji i/ili vanjski izgled
poslovnog prostora odnosno bitni zahtjevi za postojeću građevinu, bez prethodne
pisane suglasnosti Grada.
Suglasnost za izvođenje radova iz stavka 1. ovoga članka daje Odjel.
V. PRESTANAK ZAKUPA
Članak 32.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora prestaje na način propisan zakonom, ovom
Odlukom i ugovorom o zakupu.
Članak 33.
Grad može otkazati ugovor o zakupu poslovnog prostora u svako doba, bez
obzira na ugovorne ili zakonske odredbe o trajanju zakupa, ako:
-zakupnik koristi poslovni prostor protivno ugovoru, ili mu nanosi znatniju
štetu koristeći ga bez dužne pažnje,
-u roku od 15 dana od dana priopćenja pisane opomene, zakupnik ne plati
dospjelu zakupninu ili troškove s osnova korištenja poslovnog prostora za tri
uzastopna mjeseca ili četiri mjeseca u bilo kojem razdoblju trajanja ugovornog
odnosa,
-tijekom trajanja zakupa Gradonačelnik odredi da se poslovni prostor može
koristiti samo za obavljanje druge djelatnosti od djelatnosti za koju je
poslovni prostor dat u zakup,
-bez suglasnosti Grada obavlja preinake poslovnog prostora,
-izda dio ili cijeli poslovni prostor drugome u podzakup bez suglasnosti
Grada,
-tijekom trajanja zakupa ne omogući Gradu nesmetano izvođenje radova na
održavanju poslovnog prostora ili zajedničkih dijelova građevine, ako se isti
nalaze u poslovnom prostoru,
-zakupnik ne produži bankarsku garanciju sukladno članku 16. stavku 4. točki
13. ove Odluke,
-u drugim slučajevima utvrđenim ugovorom o zakupu poslovnog prostora.
VI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 34.
Gradonačelnik će u roku od 30 dana od stupanja na snagu ove Odluke donijeti
Pravilnik iz članka 20. stavka 2. ove Odluke.
Gradonačelnik će u roku od 30 dana od stupanja na snagu ove Odluke imenovati
Povjerenstvo iz članka 4. stavka 3. ove Odluke.
Članak 35.
Postupci započeti do dana stupanja na snagu ove Odluke, u kojima nije
sklopljen ugovor o zakupu poslovnog prostora, dovršit će se prema odredbama
Odluke o davanju u zakup poslovnog prostora (»Službene novine
Primorsko-goranske županije« broj 10/12 i 54/12).
Ugovori o zakupu poslovnog prostora sklopljeni temeljem Odluke o davanju u
zakup poslovnog prostora (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj
10/12 i 54/12), ostaju na snazi do isteka vremena na koje su sklopljeni odnosno
do prestanka ugovora o zakupu.
Članak 36.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje važiti Odluka o davanju u zakup
poslovnog prostora (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 10/12 i
54/12).
Članak 37.
Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Službenim novinama
Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-05/13-01/92
Rr. broj: 2170-01-16-00-13-2
Rijeka, 17. travnja 2013.
GRADSKO VIJEĆE GRADA RIJEKE
Predsjednica
Dorotea Pešić-Bukovac, v.r.