3.
Na temelju članka 35. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi
(»Narodne novine«, broj 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 150/11 i
144/12) i članka 15.Statuta Općine Skrad (»Službene novine Primorsko-goranske
županije«, broj 24/01, 3/06, 16/06, 54/08 i 32/ 09), Općinsko vijeće Općine
Skrad na sjednici održanoj 28. ožujka 2013., donijelo je
STATUT OPĆINE SKRAD
I.OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim se Statutom podrobnije uređuje samoupravni djelokrug Općine Skrad,
njezina službena obilježja, pečati i Dan Općine, javna priznanja, ustrojstvo,
ovlasti i način rada tijela Općine, financiranje i imovina, način obavljanja
poslova, oblici neposrednog sudjelovanja građana u odlučivanju, način
provođenja referenduma u pitanjima iz samoupravnog djelokruga, mjesna
samouprava, ustrojstvo i rad javnih službi, suradnja s drugim jedinicama
lokalne i područne (regionalne) samouprave, te druga pitanja od važnosti za
ostvarivanje prava i obveza Općine Skrad (dalje u tekstu: Općina).
Članak 2.
Općina je jedinica lokalne samouprave a područje na kojem se prostire
utvrđeno je Zakonom o područjima županija, gradova i općina u Republici
Hrvatskoj.
U sastavu Općine su sljedeća naselja: Belski Ravan, Brezje Dobransko, Bukov
Vrh, Bukovac Podvrški, Buzin, Divjake, Gorani, Gorica Skradska, Gornja Dobra,
Gramalj, Hlevci, Mala Dobra, Malo Selce, Pečišće, Planina Skradska, Podslemeni
Lazi, Podstena, Pucak,Raskrižje, Rasohe, Resnatac, Rogi, Skrad, Sleme Skradsko,
Trški Lazi, Tusti Vrh, Veliko Selce, Vrh Brodski, Zakrajc Brodski, Žrnovac.
Granice Općine - Općina graniči sa Općinama Brod Moravice i Ravnom Gorom, te
gradovima Delnice i Vrbovsko.
Granice Općine mogu se mijenjati na način i u postupku propisanom zakonom.
Članak 3.
Općina je pravna osoba.
Sjedište Općine je u Skradu Josipa Blaževića - Blaža 8.
II.SLUŽBENA OBILJEŽJA OPĆINE
Članak 4.
Općina ima grb i zastavu.
Grb i zastava Općine mogu se rabiti na način kojim se poštuje tradicija i
dostojanstvo Općine.
Način uporabe i zaštita obilježja Općine utvrđuje se posebnom odlukom
općinskog načelnika.
Članak 5.
Grb Općine ima oblik trokutastog - srcolikog štita s rasčetvorenim poljima
gdje su prvo i četvrto polje crvene boje, a drugo i treće polje bijele
(srebrnaste) boje.
Izvornik grba Općine čuva se u Hrvatskom državnom arhivu i prema njemu se
oblikuju grbovi.
Članak 6.
Zastava Općine je jednobojne tamno zelene boje, dimenzija omjera dužine i
širine 2:1,u skladu sa Zakonom. Na sjecištu dijagonala nalazi se grb Općine,
obostrano, obrubljen zlatnom trakom.
Visina grba je 2/3 visine-širine zastave.
Članak 7.
Dan Općine je 15 kolovoza, dan Velike Gospe.
III. JAVNA PRIZNANJA
Članak 8.
Općinsko vijeće dodjeljuje javna priznanja za osobita postignuća i doprinos
od značaja za razvitak i ugled Općine, a osobito za naročite uspjehe ostvarene
u području gospodarstva, znanosti, kulture, zaštite i unapređivanja čovjekovog
okoliša, ljudskih prava, športa, tehničke kulture, zdravstva i drugih javnih
djelatnosti.
Članak 9.
Javna priznanja Općine su:
1.Povelja Općine,
2.Plaketa Općine,
3.Nagrada za životno djelo,
4.Priznanje počasnog građanina Općine.
Javna priznanja i počasti Općine dodjeljuju se javnim natječajem fizičkim i
pravnim osobama koje u svom radu i djelovanju značajno doprinose promicanju
interesa Općine.
Članak 10.
Priznanje počasnog građanina Općine može se dodijeliti građaninu Republike
Hrvatske ili druge države koji svojim radom, znanstvenim ili političkim
djelovanjem značajno pridonio napretku ugleda Općine, ostvarivanju i razvoju
demokracije u Republici Hrvatskoj, mira u svijetu i napretku čovječanstva.
Počasnim građaninom Općine ne može se proglasiti osoba koja ima prebivalište
na području Općine.
Članak 11.
Radi odavanja javnog priznanja za iznimna dostignuća i doprinos od osobitog
značenja za razvitak i ugled Općine, a poglavito za uspjehe u unapređivanju
turizma, gospodarstva, kulture, skrbi, unapređivanje prirodnog okoliša te
drugih javnih djelatnosti i poticanja aktivnosti koje su tome usmjerene, Općina
dodjeljuje svoja priznanja.
Vrste javnih priznanja, uvjeti za njihovo dodjeljivanje, njihov izgled i
oblik, kriterij i postupnost njihove dodjele, te tijela koja provede postupak i
vrše dodjelu priznanja , uređuju se posebnom odlukom Općinskog vijeća.
IV.SURADNJA S DRUGIM JEDINICAMA LOKALNE I PODRUČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE
Članak 12.
Ostvarujući zajednički interes u unapređivanju gospodarskog, društvenog i
kulturnog razvitka, Općina uspostavlja i održava suradnju s drugim jedinicama
lokalne samouprave u zemlji i inozemstvu, u skladu sa zakonom i međunarodnim
ugovorima.
Članak 13.
Općinsko vijeće donosi odluku o uspostavljanju suradnje kada ocijeni da
postoji dugoročan i trajan interes za uspostavljanje suradnje i mogućnosti za
njezino razvijanje.
Kriteriji za uspostavljanje suradnje, te postupak donošenja odluke o
suradnji uređuju se posebnom odlukom Općinskog vijeća.
Članak 14.
O uspostavljenoj suradnji sklapa se sporazum (ugovor, povelja, memorandum
ili sl.).
Sporazum o suradnji Općine i lokalne jedinice druge države objavljuje se u
službenom glasilu Općine.
V.SAMOUPRAVNI DJELOKRUG
Članak 15.
Općina je samostalna u odlučivanju u poslovima iz samoupravnog djelokruga u
skladu s Ustavom Republike Hrvatske i zakonima, te podliježe samo nadzoru
zakonitosti rada i akata tijela Općine.
Članak 16.
Općina u samoupravnom djelokrugu obavlja poslove lokalnog značaja kojima se
neposredno ostvaruju prava građana, koji nisu Ustavom ili zakonom dodijeljeni
državnim tijelima i to osobito poslove koji se odnose na:
-uređenje naselja i stanovanje,
-prostorno i urbanističko planiranje,
-komunalno gospodarstvo,
-brigu o djeci,
-socijalnu skrb,
-primarnu zdravstvenu zaštitu,
-odgoj i osnovno obrazovanje,
-kulturu, tjelesnu kulturu i sport,
-zaštitu potrošača,
-zaštitu i unapređenje prirodnog okoliša,
-protupožarnu zaštitu i civilnu zaštitu,
-promet na svom području te
-ostale poslove sukladno posebnim zakonima.
Općina obavlja poslove iz samoupravnog djelokruga sukladno posebnim zakonima
kojima se uređuju pojedine djelatnosti iz stavka 1. ovog članka.
Sadržaj i način obavljanja poslova iz samoupravnog djelokruga detaljnije se
uređuje odlukama Općinskog vijeća i Općinskog načelnika u skladu sa zakonom i
ovim Statutom.
Članak 17.
Općina može obavljanje pojedinih poslova iz članka 16. ovoga Statuta
organizirati zajednički s drugom jedinicom lokalne samouprave ili više jedinica
lokalne samouprave, osnivanjem zajedničkog tijela, zajedničkog upravnog odjela
ili službe, zajedničkog trgovačkog društva ili zajednički organizirati
obavljanje pojedinih poslova u skladu s posebnim zakonom.
Odluku o obavljanju poslova na način propisan stavkom 1. ovoga članka donosi
Općinsko vijeće.
Članak 18.
Općinsko vijeće može pojedine poslove iz samoupravnog djelokruga Općine,
čije je obavljanje od interesa za građane na području više jedinica lokalne
samouprave, posebnom odlukom prenijeti na Primorsko-goransku županiju.
Općinsko vijeće može pojedine poslove iz samoupravnog djelokruga Općine
posebnom odlukom prenijeti na mjesne odbore.
VI.NESPOSREDNO SUDJELOVANJE GRAĐANA U ODLUČIVANJU
Članak 19.
Građani mogu neposredno sudjelovati u odlučivanju o lokalnim poslovima putem
lokalnog referenduma i mjesnog zbora građana, u skladu sa zakonom i ovim
Statutom.
Članak 20.
Referendum se može raspisati radi odlučivanja o prijedlogu o promjeni
Statuta Općine, o prijedlogu općeg akta ili drugog pitanja iz djelokruga
Općinskog vijeća, radi prethodnog pribavljanja mišljenja stanovnika o promjeni
područja Općine kao i o drugim pitanjima određenim zakonom.
Prijedlog za donošenje odluke o raspisivanju referenduma iz stavka 1. ovoga
članka može temeljem odredbi zakona i ovog Statuta, podnijeti jedna trećina
članova Općinskog vijeća, Općinski načelnik, većina vijeća mjesnih odbora na
području Općine i najmanje 20% ukupnog broja birača upisanih u popis birača
Općine.
Članak 21.
Osim iz razloga utvrđenih člankom 20. stavkom 1. ovoga Statuta referendum se
može raspisati i radi opoziva Općinskog načelnika i njegovog zamjenika.
Prijedlog za raspisivanje referenduma radi opoziva Općinskog načelnika i
njegovog zamjenika može podnijeti najmanje 20% ukupnog broja birača upisanih u
popis birača Općine.
Prijedlog mora biti podnesen u pisanom obliku i mora sadržavati osobne
podatke (ime i prezime, adresu prebivališta i MBG) i vlastoručni potpis birača.
Općinsko vijeće ne smije raspisati referendum za opoziv općinskog načelnika
i njegovog zamjenika prije proteka roka od 12 mjeseci od održanih izbora ili
ranije održanog referenduma za opoziv niti u godini u kojoj se održavaju
redovni izbori za načelnika.
Članak 22.
Ako su prijedlog za raspisivanje referenduma podnijeli birači Općinsko
vijeće je dužno podneseni prijedlog za raspisivanje referenduma u roku od 8
dana od dana primitka dostaviti središnjem tijelu državne uprave nadležnom za
lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu.
Ako središnje tijelo državne uprave nadležno za lokalnu i područnu
(regionalnu) samoupravu utvrdi da je prijedlog za raspisivanje referenduma
ispravan, Općinsko vijeće će raspisati referendum u roku od 30 dana od dana
zaprimanja odluke o ispravnosti prijedloga.
Ako su prijedlog za raspisivanje referenduma za opoziv načelnika i njegovog
zamjenika podnijeli birači, Općinsko vijeće dužno je u roku od 60 dana od dana
podnošenja prijedloga utvrditi ispravnost prijedloga a u daljnjem roku od 30
dana od dana utvrđivanja ispravnosti prijedloga donijeti odluku o raspisivanju
referenduma.
Ako je raspisivanje referenduma predložila najmanje jedna trećina članova
predstavničkog tijela, odnosno ako je raspisivanje referenduma predložio
Općinski načelnik te ako je raspisivanje referenduma predložila većina vijeća
mjesnih odbora na području općine, predstavničko tijelo dužno je izjasniti se o
podnesenom prijedlogu te ako prijedlog prihvati, donijeti odluku o raspisivanju
referenduma u roku od 30 dana od zaprimanja prijedloga.
Odluka o raspisivanju referenduma donosi se većinom glasova svih članova
predstavničkog tijela.
Članak 23.
Odluka o raspisivanju referenduma sadrži naziv tijela koje raspisuje
referendum, područje za koje se raspisuje referendum, naziv akta o kojem se
odlučuje na referendumu, odnosno naznaku pitanja o kojem će birači odlučivati,
obrazloženje akta ili pitanja o kojima se raspisuje referendum, referendumsko
pitanje ili pitanja, odnosno jedan ili više prijedloga o kojima će birači
odlučivati, te dan održavanja referenduma.
Članak 24.
Pravo glasanja na referendumu imaju građani s prebivalištem na području
Općine, odnosno na području za koje se raspisuje referendum i upisani su u
popis birača.
Članak 25.
Odluka donesena na referendumu o pitanjima iz članka 20. stavka 1. ovog
Statuta obvezna je za Općinsko vijeće, osim ako se radilo o savjetodavnom
referendumu.
Članak 26.
Općinsko vijeće može tražiti mišljenje od mjesnog zbora građana o prijedlogu
općeg akta ili drugog pitanja iz djelokruga Općine kao i o drugim pitanjima
određenim zakonom.
Prijedlog za traženje mišljenja iz stavka 1. ovoga članka može podnijeti
najmanje jedna trećina vijećnika Općinskog vijeća i općinski načelnik.
Općinsko vijeće dužno je donijeti odluku o prijedlogu iz stavka 2. ovoga
članka u roku od 60 od dana zaprimanja prijedloga.
Odlukom iz stavka 3. ovoga članka utvrđuje se o kojim će se pitanjima
tražiti mišljenje te rok u kojem je rezultate održanog zbora građana potrebno
dostaviti Općinskom vijeću.
Članak 27.
Zbor građana saziva predsjednik Općinskog vijeća u roku od 15 dana od dana
donošenja odluke iz članka 26. stavka 3. ovoga Statuta.
Zbor građana mjesnog odbora može sazvati i vijeće mjesnog odbora.
Za pravovaljanost izjašnjavanja na zboru građana potrebna je prisutnost
najmanje 10% birača upisanih u popis birača mjesnog odbora za čije područje je
sazvan zbor građana.
Izjašnjavanje građana na zboru građana u pravilu je javno, a odluke se
donose većinom glasova prisutnih građana.
Članak 28.
Građani imaju pravo predlagati Općinskom vijeću donošenje određenog akta ili
rješavanje određenog pitanja iz djelokruga Općinskog vijeća.
Općinsko vijeće raspravlja o prijedlogu iz stavka l. ovoga članka, ako
prijedlog potpisom podrži najmanje 10% birača upisanih u popis birača Općine.
Općinsko vijeće dužno je dati odgovor podnositeljima najkasnije u roku od 3
mjeseca od primitka prijedloga.
Članak 29.
Građani i pravne osobe imaju pravo podnositi predstavke i pritužbe na rad
tijela upravljanja i upravnih tijela Općine te na nepravilan odnos zaposlenih u
tim tijelima kada im se obraćaju radi ostvarivanja svojih prava i interesa ili
izvršavanja svojih građanskih dužnosti.
Na podnijete predstavke i pritužbe čelnik tijela Općine odnosno pročelnik
upravnog tijela dužan je odgovoriti u roku od 30 dana od dana podnošenja
predstavke, odnosno pritužbe.
Ostvarivanje prava iz stavka 1. ovoga članka osigurava se na jedan ili više
prikladnih načina: ustanovljavanjem knjige pritužbi, postavljanjem sandučića za
predstavke i pritužbe, neposrednim komuniciranjem s predstavnicima tijela ili
sredstvima elektroničke komunikacije.
VII. TIJELA OPĆINE SKRAD
Članak 30.
Tijela Općine su Općinsko vijeće i Općinski načelnik.
1.OPĆINSKO VIJEĆE
Članak 31.
Općinsko vijeće predstavničko je tijelo građana i tijelo lokalne samouprave
koje donosi odluke i akte u okviru prava i dužnosti Općine te obavlja i druge
poslove u skladu sa Ustavom, zakonom i ovim Statutom.
Ako zakonom ili drugim propisom nije utvrđeno tijelo nadležno za obavljanje
poslova iz samoupravnog djelokruga, poslovi i zadaće koje se odnose na
uređivanje odnosa iz samoupravnog djelokruga u nadležnosti su Općinskog vijeća,
a izvršni poslovi i zadaće u nadležnosti su Općinskog načelnika.
Ukoliko se na način propisan stavkom 2. ovoga članka ne može utvrditi
nadležno tijelo, poslove i zadaće obavlja Općinsko vijeće.
Članak 32.
Općinsko vijeće:
-donosi Statut Općine,
-donosi Poslovnik o radu,
-donosi odluku o uvjetima, načinu i postupku gospodarenja nekretninama u
vlasništvu Općine,
-donosi proračun i odluku o izvršenju proračuna,
-usvaja godišnje izvješće o izvršenju proračuna,
-donosi odluku o privremenom financiranju,
-odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina i nekretnina te raspolaganju
ostalom imovinom Općine čija pojedinačna vrijednost prelazi 0,5% iznosa prihoda
bez primitaka ostvarenih u godini koja prethodi godini u kojoj se odlučuje o
stjecanju i otuđenju pokretnina i nekretnina, odnosno raspolaganju ostalom
imovinom, a uvijek odlučuje ako vrijednost prelazi 1.000.000 kuna,
-donosi odluku o promjeni granice Općine,
-uređuje ustrojstvo i djelokrug upravnih odjela i službi,
-donosi odluku o kriterijima za ocjenjivanje službenika i načinu provođenja
ocjenjivanja,
-osniva javne ustanove, ustanove, trgovačka društva i druge pravne osobe, za
obavljanje gospodarskih, društvenih, komunalnih i drugih djelatnosti od
interesa za Općinu,
-odlučuje o davanju suglasnosti za zaduživanje pravnim osobama koje je
osnovala Općina ili koje su u većinskom vlasništvu Općine;
-daje prethodne suglasnosti na statute ustanova, ukoliko zakonom ili odlukom
o osnivanju nije drugačije propisano,
-donosi odluke o potpisivanju sporazuma o suradnji s drugim jedinicama lokalne
samouprave, u skladu sa općim aktom i zakonom,
-raspisuje lokalni referendum,
-bira i razrješava predsjednika i potpredsjednike Općinskog vijeća,
-bira i razrješava članove radnih tijela Općinskog vijeća,
-odlučuje o pokroviteljstvu Općine,
-donosi odluku o kriterijima, načinu i postupku za dodjelu javnih priznanja
i dodjeljuje javna priznanja,
-imenuje i razrješava i druge osobe određene zakonom, ovim Statutom i
posebnim odlukama Općinskog vijeća,
-donosi odluke i druge opće akte koji su mu stavljeni u djelokrug zakonom i
podzakonskim aktima.
Članak 33.
Općinsko vijeće ima predsjednika i dva potpredsjednika.
Dužnost predsjednika i potpredsjednika vijeća je počasna i za njezino
obavljanje obnašatelji dužnosti ne primaju plaću. Predsjednik i potpredsjednici
imaju pravo na naknadu sukladno posebnoj odluci Općinskog vijeća.
Članak 34.
Predsjednik Općinskog vijeća:
-zastupa Općinsko vijeće,
-saziva i predsjedava sjednicama Općinskog vijeća,
-predlaže dnevni red Općinskog vijeća,
-upućuje prijedloge ovlaštenih predlagatelja u propisani postupak,
-brine o postupku donošenja odluka i općih akata,
-održava red na sjednici Općinskog vijeća,
-usklađuje rad radnih tijela,
-potpisuje odluke i akte koje donosi Općinsko vijeće,
-brine o suradnji Općinskog vijeća i Općinskog načelnika,
-brine se o zaštiti prava vijećnika i
-obavlja i druge poslove određene zakonom i Poslovnikom Općinskog vijeća.
Članak 35.
Općinsko vijeće čini 11 vijećnika.
Članak 36.
Mandat članova Općinskog vijeća izabranih na redovnim izborima traje četiri
godine.
Mandat članova Općinskog vijeća izabranih na prijevremenim izborima traje od
dana konstituiranja Općinskog vijeća do isteka tekućeg mandata Općinskog vijeća
izabranog na redovnim izborima.
Članak 37.
Dužnost člana Općinskog vijeća je počasna i za njezino obavljanje vijećnik
ne prima plaću.
Vijećnici imaju pravo na naknadu u skladu s posebnom odlukom Općinskog
vijeća.
Vijećnici nemaju obvezujući mandat i nisu opozivi.
Članak 38.
Vijećniku prestaje mandat prije isteka vremena na koji je izabran:
-ako podnese ostavku, danom dostave pisane ostavke;
-ako mu je pravomoćnom sudskom odlukom potpuno oduzeta poslovna sposobnost,
danom pravomoćnosti sudske odluke;
-ako je pravomoćnom sudskom presudom osuđen na bezuvjetnu kaznu zatvora u
trajanju dužem od šest mjeseci, danom pravomoćnosti presude;
-ako odjavi prebivalište s područja Općine Skrad
-danom prestanka prebivališta,
-ako mu prestane hrvatsko državljanstvo, danom prestanka državljanstva i
-smrću.
Članak 39.
Vijećniku koji za vrijeme trajanja mandata prihvati obnašanje dužnosti koja
je prema odredbama zakona nespojiva s dužnošću člana predstavničkog tijela,
mandat miruje, a za to vrijeme vijećnika zamjenjuje zamjenik, u skladu s
odredbama zakona.
Po prestanku obnašanja nespojive dužnosti, vijećnik nastavlja s obnašanjem
dužnosti vijećnika, ako podnese pisani zahtjev predsjedniku Općinskog vijeća u
roku od osam dana od dana prestanka obnašanja nespojive dužnosti. Mirovanje
mandata prestaje osmog dana od dana podnošenja pisanog zahtjeva.
Član vijeća može staviti mandat u mirovanje iz osobnih razloga, sukladno
zakonu.
Vijećnik može tražiti nastavljanje obnašanja dužnosti vijećnika jedanput u
tijeku trajanja mandata.
Članak 40.
Vijećnik ima prava i dužnosti:
-sudjelovati na sjednicama Općinskog vijeća;
-raspravljati i glasovati o svakom pitanju koje je na dnevnom redu sjednice
Vijeća;
-predlagati Vijeću donošenje akata, podnositi prijedloge akata i podnositi
amandmane na prijedloge akata;
-postavljati pitanja iz djelokruga rada Općinskog vijeća;
-postavljati pitanja Općinskom načelniku i zamjeniku Općinskog načelnika;
-sudjelovati na sjednicama radnih tijela Općinskog vijeća i na njima
raspravljati, a u radnim tijelima kojih je član i glasovati i
-tražiti i dobiti podatke potrebne za obavljanje dužnosti vijećnika od
upravnih tijela Općine.
Vijećnik ne može biti kazneno gonjen niti odgovoran na bilo koji drugi
način, zbog glasovanja, izjava ili iznesenih mišljenja i stavova na sjednicama
Općinskog vijeća.
Vijećnik je dužan čuvati tajnost podataka, koji su kao tajni određeni u
skladu s propisima, za koje sazna za vrijeme obnašanja dužnosti vijećnika.
Vijećnik ima i druga prava i dužnosti utvrđena odredbama zakona, ovog
Statuta i Poslovnika Općinskog vijeća.
Članak 41.
Poslovnikom Općinskog vijeća detaljnije se uređuje način konstituiranja,
sazivanja, rad i tijek sjednice, ostvarivanje prava, obveza i odgovornosti
vijećnika, ostvarivanje prava i dužnosti predsjednika Općinskog vijeća,
djelokrug, sastav i način rada radnih tijela, način i postupak donošenja akata
u Općinskom vijeću, postupak izbora i razrješenja, sudjelovanje građana na
sjednicama te druga pitanja od značaja za rad Općinskog vijeća.
Općinsko vijeće posebnom odlukom uređuje načela i standarde dobrog ponašanja
predsjednika, potpredsjednika i članova Općinskog vijeća, te predsjednika i
članova radnih tijela Općinskog vijeća u obavljanju njihovih dužnosti.
1.1. Radna tijela
Članak 42.
Radna tijela Općinskog vijeća su:
-Mandatni odbor
-Odbor za Statut, Poslovnik i normativnu djelatnost,
-Odbor za izbor i imenovanja,
-Odbor za Proračun i financije,
-Odbor za komunalne djelatnosti i promet,
-Odbor za gospodarski razvoj, turizam, malo i srednje poduzetništvo,
-Odbor za odgoj i školstvo,
-Odbor za zdravstvo i socijalnu skrb (soc.vijeće),
-Odbor za sport i kulturu,
-Odbor za prostorno planiranje, zaštitu okoliša i graditeljstvo,
-Stožer za zaštitu i spašavanje,
-Odbor za dodjelu priznanja Općine Skrad.
Članak 43.
Mandatna komisija:
-na konstituirajućoj sjednici obavještava Općinsko vijeće o provedenim
izborima za Općinsko vijeće i imenima izabranih vijećnika, temeljem objavljenih
rezultata nadležnog izbornog povjerenstva o provedenim izborima,
-obavještava Općinsko vijeće o podnesenim ostavkama na vijećničku dužnost,
te o zamjenicima vijećnika koji umjesto njih počinju obavljati vijećničku
dužnost,
-obavještava Općinsko vijeće o mirovanju mandata vijećnika i o zamjenicima
vijećnika koji umjesto njih počinju obavljati vijećničku dužnost,
-obavještava Općinsko vijeće o prestanku mirovanja mandata vijećnika,
-obavještava Općinsko vijeće o prestanku mandata kada se ispune zakonom
predviđeni uvjeti i obavještava Općinsko vijeće da su ispunjeni zakonski uvjeti
za početak mandata zamjeniku vijećnika.
Članak 44.
Odbor za Statut, Poslovnik i normativnu djelatnost:
-predlaže Statut Općine i Poslovnik Općinskog vijeća,
-predlaže pokretanje postupka za izmjenu Statuta odnosno Poslovnika
Općinskog vijeća,
-razmatra prijedloge odluka i drugih općih akata koje donosi Općinsko vijeće
u pogledu njihove usklađenosti s Ustavom i pravnim sustavom, te u pogledu
njihove pravne obrade i o tome daje mišljene i prijedloge Općinskom vijeću,
-obavlja i druge poslove određene ovim Statutom.
Članak 45.
Odbor za izbor i imenovanja, predlaže:
-izbor i razrješenje predsjednika i potpredsjednika Općinskog vijeća,
-izbor i razrješenje članova radnih tijela Općinskog vijeća, imenovanje i
razrješenje drugih osoba određenih ovim Statutom i drugim odlukama Općinskog
vijeća,
-propise o primanjima vijećnika, te naknade vijećnicima za rad u Općinskom
vijeću.
Članak 46.
Općinsko vijeće može uz radna tijela osnovana ovim Statutom, osnivati druga
stalna i povremena radna tijela radi proučavanja i razmatranja drugih pitanja
iz djelokruga Općinskog vijeća, pripreme prijedloga odluka i drugih akata,
davanja mišljenja i prijedloga u svezi pitanja koja su na dnevnom redu
Općinskog vijeća.
Sastav, broj članova, djelokrug i način rada radnih tijela utvrđuje Općinsko
vijeće posebnim odlukama.
2.OPĆINSKI NAČELNIK
Članak 47.
Općinski načelnik je nositelj izvršne vlasti u Općini.
Mandat Općinskog načelnika je četiri godine.
Mandat Općinskog načelnika počinje prvog radnog dana koji slijedi danu
objave konačnih rezultata izbora i traje do prvog radnog dana koji slijedi danu
objave konačnih rezultata izbora novoga općinskog načelnika.
Općinski načelnik:
-priprema prijedloge općih akata;
-izvršava i osigurava izvršavanje općih akata Općinskog vijeća;
-utvrđuje prijedlog proračuna Općine i izvršenje proračuna;
-upravlja imovinom Općine u skladu sa zakonom, ovim Statutom i općim aktima
Općinskog vijeća;
-odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina i nekretnina Općine čija
pojedinačna vrijednost ne prelazi 0,5% iznosa prihoda bez primitaka ostvarenih
u godini koja prethodi godini u kojoj se odlučuje o stjecanju i otuđivanju
pokretnina i nekretnina, a najviše do 1.000.000 kuna, ako je stjecanje i
otuđivanje planirano u proračunu i provedeno u skladu sa zakonskim propisima;
-upravlja prihodima i rashodima Općine;
-upravlja raspoloživim novčanim sredstvima na računu proračuna Općine;
-donosi pravilnik o unutarnjem redu za upravna tijela Općine;
-imenuje i razrješava pročelnike upravnih tijela;
-imenuje i razrješava unutarnjeg revizora;
-utvrđuje plan prijema u službu u upravna tijela Općine;
-predlaže izradu prostornog plana kao i njegove izmjene i dopune;
-razmatra i utvrđuje konačni prijedlog prostornog plana;
-imenuje i razrješava upravitelja vlastitog pogona;
-donosi odluku o objavi prikupljanja ponuda ili raspisivanju natječaja za
obavljanje komunalnih djelatnosti;
-sklapa ugovor o koncesiji za obavljanje komunalnih djelatnosti;
-donosi odluku o objavi prikupljanja ponuda ili raspisivanju natječaja za
obavljanje komunalnih djelatnosti na temelju ugovora i sklapa ugovor o
povjeravanju poslova;
-daje prethodnu suglasnost na izmjenu cijena komunalnih usluga;
-imenuje i razrešuje predstavnike Općine u tijelima javnih ustanova
trgovačkih društava i drugih pravnih osoba kojima je Općina osnivač
-do kraja ožujka tekuće godine podnosi Općinskom vijeću izvješće o izvršenju
Programa održavanja komunalne infrastrukture i Programu gradnje objekata i
uređaja komunalne infrastrukture za prethodnu godinu;
-provodi postupak natječaja i donosi odluku o najpovoljnijoj ponudi za
davanje u zakup poslovnog prostora u vlasništvu Općine u skladu s posebnom
odluku Općinskog vijeća o poslovnim prostorima;
-donosi odluku o uređenju prometa i parkiranja na području Općine;
-organizira zaštitu od požara na području Općine i vodi brigu o uspješnom
provođenju i poduzimanju mjera za unapređenje zaštite od požara;
-usmjerava djelovanje upravnih odjela i službi Općine u obavljanju poslova
iz samoupravnog djelokruga Općine, odnosno poslova državne uprave, ako su
preneseni Općinu;
-nadzire rad upravnih odjela i službi u samoupravnom djelokrugu i poslovima
državne uprave;
-daje mišljenje o prijedlozima koje podnose drugi ovlašteni predlagatelji;
-obavlja nadzor nad zakonitošću rada tijela mjesnih odbora te
-obavlja i druge poslove predviđene ovim Statutom i drugim propisima.
Članak 48.
Općinski načelnik je odgovoran za ustavnost i zakonitost obavljanja poslova
koji su u njegovom djelokrugu i za ustavnost i zakonitost akata upravnih tijela
Općine.
Članak 49.
Općinski načelnik dva puta godišnje podnosi Općinskom vijeću polugodišnje
izvješće o svom radu i to do 31. ožujka tekuće godine za razdoblje
srpanj-prosinac prethodne godine i do 15. rujna za razdoblje siječanj-lipanj
tekuće godine.
Pored izvješća iz stavka 1. ovoga članka Općinsko vijeće može od općinskog
načelnika tražiti i izvješće o drugim pitanjima iz njegovog djelokruga.
Izvješće po zahtjevu iz stavka 2. ovoga članka općinski načelnik podnosi u
roku od 30 dana od dana primitka zahtjeva. Ukoliko se zahtjevom traži izvješće
za veći broj različitih pitanja, rok za podnošenje izvješća iznosi 60 dana od
dana primitka zahtjeva.
Općinsko vijeće ne može zahtijevati od općinskog načelnika izvješće o bitno
podudarnom pitanju prije proteka roka od 6 mjeseci od ranije podnesenog
izvješća o istom pitanju.
Članak 50.
Općinski načelnik u obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga Općine:
-ima pravo obustaviti od primjene opći akt Općinsko vijeća, ako ocijeni da
je tim aktom povrijeđen zakon ili drugi propis, te zatražiti od Općinskog
vijeća da u roku od 8 dana otkloni uočene nedostatke. Ako Općinsko vijeće to ne
učini, općinski načelnik je dužan bez odgode o tome obavijestiti predstojnika
ureda državne uprave u Primorsko-goranskoj županiji,
-ima pravo obustaviti od primjene akt mjesnog odbora ako ocijeni da se tim
aktom povređuje zakon, Statut ili opći akti koje je donijelo Općinsko vijeće.
Članak 51.
Općinski načelnik ima zamjenika, koji ga zamjenjuje u slučaju duže
odsutnosti ili ako je Općinski načelnik spriječen obavljati svoju dužnost.
Smatra se da je Općinski načelnik duže odsutan ili spriječen obavljati svoju
dužnost ako duže od 30 dana nije prisutan u prostorijama općine a pritom
dužnosnicima i zaposlenicima općine nije nepo
sredno dostupan na drugom mjestu radi dogovora o obavljanju
poslova, donošenja odluka, potpisivanja akata i sl.
Općinski načelnik može obavljanje određenih poslova iz svoga djelokruga
povjeriti zamjeniku, ali mu time ne prestaje odgovornost za njihovo obavljanje.
Zamjenik Općinskog načelnika je u slučaju iz stavka 2. ovoga članka dužan
pridržavati se uputa općinskog načelnika.
Članak 52.
Općinski načelnik i njegov zamjenik mogu odlučiti hoće li dužnost obavljati
profesionalno ili volonterski.
Članak 53.
Općinskom načelniku i njegovom zamjeniku mandat prestaje po sili zakona:
-danom dostave pisane ostavke,
-danom pravomoćnosti sudske odluke o oduzimanju poslovne sposobnosti,
-danom pravomoćnosti sudske presude kojom je osuđen na bezuvjetnu kaznu
zatvora u trajanju dužem od jednog mjeseca,
-danom prestanka prebivališta na području Općine,
-danom prestanka hrvatskog državljanstva i
-smrću.
U slučaju nastupanja nekog od razloga iz stavka 1. ovoga članka prije isteka
dvije godine mandata općinskog načelnika pročelnik upravnog odjela nadležnog za
službeničke poslove će u roku od 8 dana o tome obavijestiti Vladu Republike
Hrvatske radi raspisivanja prijevremenih izbora za novog općinskog načelnika.
Ako mandat općinskog načelnika iz nekog od razloga utvrđenih stavkom 1.
ovoga članka prestane nakon isteka dvije godine mandata općinskog načelnika,
dužnost općinskog načelnika do kraja mandata obnaša zamjenik općinskog
načelnika.
Članak 54.
Općinski načelnik i njegov zamjenik mogu se opozvati i na način propisan
člankom 21. ovoga Statuta.
Ako na referendumu bude donesena odluka o opozivu općinskog načelnika i
njegovog zamjenika, mandat im prestaje danom objave rezultata referenduma, a do
provođenja prijevremenih izbora dužnost načelnika obnašat će povjerenik kojeg
imenuje Vlada Republike Hrvatske.
VIII. UPRAVNA TIJELA
Članak 55.
Za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga Općine te obavljanje
poslova državne uprave koji su zakonom preneseni na Općinu, ustrojavaju se
Jedinstveni upravni odjel.
Ustrojstvo i djelokrug Jedinstvenog upravnog odjela uređuje se posebnom
odlukom Općinskog vijeća.
Jedinstvenim upravnim odjelom upravlja pročelnik koje na temelju javnog
natječaja imenuje općinski načelnik.
Članak 56.
Upravna tijela u okviru svoga djelokruga neposredno izvršavaju i nadziru
provođenje zakona i općih i pojedinačnih akata tijela Općine te poduzimaju
propisane mjere.
Upravna su tijela za zakonito i pravovremeno obavljanje poslova iz svoje
nadležnosti odgovorna Općinskom načelniku.
Članak 57.
Sredstva za rad upravnih tijela, osiguravaju se u Proračunu Općine.
IX.JAVNE SLUŽBE
Članak 58.
U okviru svoga samoupravnog djelokruga Općina osigurava obavljanje poslova u
području komunalnih, društvenih i drugih djelatnosti kojima se zadovoljavaju
svakodnevne potrebe građana.
Članak 59.
Općina osigurava obavljanje djelatnosti iz članka 58. ovoga Statuta
osnivanjem vlastitog pogona, trgovačkih društva, javnih ustanova ili drugih
pravnih osoba, ako ovim Statutom nije drukčije propisano.
Predstavnike Općine u tijelima upravljanja pravnih osoba kojima je Općina
osnivač ili u kojima ima udjele imenuje Općinski načelnik.
X.MJESNA SAMOUPRAVA
Članak 60.
Na području Općine osnivaju se mjesni odbori, kao oblici mjesne samouprave,
a radi ostvarivanja neposrednog sudjelovanja građana u odlučivanju o lokalnim
poslovima.
Mjesni odbori se osnivaju za pojedina naselja ili više međusobno povezanih
manjih naselja ili za dijelove naselja koji čine zasebnu razgraničenu cjelinu,
na način i po postupku propisanom zakonom, ovim Statutom i posebnom odlukom
Općinskog vijeća.
Mjesni odbor je pravna osoba.
Članak 61.
Područje i granice mjesnih odbora određuju se posebnom odlukom Općinskog
vijeća.
Članak 62.
Inicijativu i prijedlog za osnivanje mjesnog odbora može dati 10% građana
upisanih u popis birača za područje za koje se predlaže osnivanje mjesnog
odbora, udruge sa sjedištem na području Općine te Općinski načelnik.
Ako prijedlog iz stavka 1. ovoga članka podnose građani ili udruge,
prijedlog se u pisanom obliku dostavlja Općinskom načelniku.
Članak 63.
Općinski načelnik u roku od 15 dana od dana primitka prijedloga utvrđuje je
li prijedlog podnesen na način i po postupku utvrđenim zakonom i ovim Statutom.
Ukoliko općinski načelnik utvrdi da prijedlog nije podnesen na propisani
način ili da ne sadrži podatke potrebne kako bi se po njemu moglo postupiti,
obavijestit će o tome predlagatelja i zatražiti da u roku od 15 dana dopuni
prijedlog za osnivanje mjesnog odbora.
Pravovaljani prijedlog općinski načelnik upućuje Općinskom vijeću, koje je
dužno izjasniti se o prijedlogu u roku od 60 dana od prijema prijedloga.
Članak 64.
Prijedlogu za osnivanje mjesnog odbora prilažu se podaci o predlagatelju
(imena i prezimena te adresa prebivališta fizičkih osoba, naziv i sjedište
pravne osobe), predloženom području i granicama mjesnog odbora, sjedištu
mjesnog odbora, nacrt pravila mjesnog odbora te prijedlog poslova i načina
financiranja mjesnog odbora.
Članak 65.
Tijela mjesnog odbora su vijeće mjesnog odbora i predsjednik vijeća mjesnog
odbora.
Članak 66.
Članove vijeća mjesnog odbora biraju građani s područja mjesnog odbora koji
imaju biračko pravo, na neposrednim izborima, tajnim glasovanjem, na vrijeme od
četiri godine.
Izbornu jedinicu za izbor članova vijeća mjesnog odbora čini cijelo područje
mjesnog odbora.
Postupak izbora članova vijeća mjesnog odbora uređuje se posebnom odlukom
Općinskog vijeća.
Članak 67.
Izbore za članove vijeća mjesnih odbora raspisuje Općinsko vijeće u roku od
30 dana od dana donošenja odluke o osnivanju mjesnog odbora odnosno u roku od
30 dana od dana isteka mandata ili raspuštanja vijeća mjesnog odbora.
Od dana donošenja odluke iz stavka 1. ovoga članka pa do dana izbora ne može
proteći manje od 30 dana niti više od 60 dana.
Članak 68.
Broj članova vijeća mjesnog odbora odrediti će se prilikom njihova
osnivanja.
Za člana vijeća mjesnog odbora može biti biran hrvatski državljanin koji ima
biračko pravo i prebivalište na području mjesnog odbora.
Članak 69.
Vijeće mjesnog odbora bira predsjednika vijeća iz redova svojih članova,
većinom glasova svih članova na vrijeme od četiri godine.
Predsjednik vijeća predstavlja mjesni odbor i za svoj je rad odgovoran
vijeću mjesnog odbora.
Članak 70.
Vijeće mjesnog odbora donosi program rada mjesnog odbora, pravila mjesnog
odbora, poslovnik o svom radu, godišnji financijski plan i godišnji obračun
troškova te obavlja druge poslove utvrđene zakonom, ovim Statutom i odlukama
Općinskog vijeća i općinskog načelnika.
Članak 71.
Programom rada utvrđuju se zadaci mjesnog odbora, osobito u pogledu skrbi o
uređenju područja mjesnog odbora provođenjem manjih komunalnih akcija kojima se
poboljšava komunalni standard građana na području mjesnog odbora, skrbi o
poboljšavanju zadovoljavanja potreba građana u oblasti zdravstva, socijalne
skrbi, kulture, športa i drugih lokalnih potreba na svom području.
Članak 72.
Pravilima mjesnog odbora detaljnije se uređuje način konstituiranja,
sazivanja i rad vijeća mjesnog odbora, ostvarivanje prava, obveza i
odgovornosti članova vijeća mjesnog odbora, ostvarivanje prava i dužnosti
predsjednika vijeća mjesnog odbora, način odlučivanja, te druga pitanja od
značaja za rad mjesnog odbora.
Članak 73.
Prihode mjesnog odbora čine prihodi koje posebnom odlukom utvrdi Općinsko
vijeće te pomoći i dotacije pravnih ili fizičkih osoba.
Članak 74.
Radi raspravljanja o potrebama i interesima građana te davanja prijedloga za
rješavanje pitanja od lokalnog značenja vijeće mjesnog odbora može sazivati
zborove građana.
Zbor građana može se sazvati i za dio područja mjesnog odbora koji čini
zasebnu cjelinu.
Zbor građana vodi predsjednik mjesnog odbora ili član vijeća mjesnog odbora
kojeg odredi vijeće.
Članak 75.
Stručne i administrativne poslove za potrebe mjesnog odbora obavljaju
upravna tijela Općine.
Članak 76.
Prijedlog za promjenu područja mjesnog odbora mogu dati tijela mjesnog
odbora i Općinski načelnik.
O prijedlogu iz stavka 1. ovoga članka Općinsko vijeće donosi odluku uz
prethodno pribavljeno mišljenje građana mjesnog odbora za koje se traži
promjena područja.
Članak 77.
Nadzor nad zakonitošću rada tijela mjesnog odbora obavlja Općinski načelnik.
U postupku provođenja nadzora nad zakonitošću rada mjesnog odbora općinski
načelnik može raspustiti vijeće mjesnog odbora ako ono učestalo krši odredbe
ovog Statuta, pravila mjesnog odbora ili ne izvršava povjerene mu poslove.
XI.IMOVINA I FINANCIRANJE OPĆINE SKRAD
Članak 78.
Sve pokretne i nepokretne stvari, te imovinska prava koja pripadaju Općini
Skrad, čine imovinu Općine Skrad.
Članak 79.
Imovinom Općine upravljaju Općinski načelnik i Općinsko vijeće u skladu s
odredbama zakona i ovoga Statuta, pažnjom dobrog domaćina.
U postupku upravljanja imovinom Općinski načelnik donosi pojedinačne akte
glede upravljanja imovinom na temelju općih akata Općinskog vijeća o uvjetima,
načinu i postupku gospodarenja imovinom Općine.
Članak 80.
Općina ima prihode kojima u okviru svog samoupravnog djelokruga slobodno
raspolaže.
Prihodi Općine su:
-općinski porezi, prirez, naknade, doprinosi i pristojbe, u skladu sa
zakonom i posebnim odlukama Općinskog vijeća,
-prihodi od imovine i imovinskih prava u vlasništvu Općine,
-prihod od trgovačkih društava i drugih pravnih osoba u vlasništvu Općine
odnosno u kojima Općina ima udjele,
-prihodi od koncesija,
-novčane kazne i oduzeta imovinska korist za prekršaje koje propiše Općina u
skladu sa zakonom,
-udio u zajedničkim porezima i dodatni udio u porezu na dohodak za
decentralizirane funkcije prema posebnom zakonu,
-sredstva pomoći i dotacije Republike Hrvatske predviđena u Državnom
proračunu i
-drugi prihodi određeni zakonom.
Članak 81.
Procjena godišnjih prihoda te utvrđeni iznosi rashoda Općine iskazuju se u
proračunu Općine.
Svi prihodi proračuna moraju u proračunu biti iskazani prema izvorima iz
kojih potječu.
Svi rashodi proračuna moraju biti utvrđeni proračunom i uravnoteženi s
prihodima.
Članak 82.
Proračun Općine i odluka o izvršenju proračuna donose se za proračunsku
godinu i vrijede za godinu za koju su doneseni.
Proračunska godina je razdoblje od dvanaest mjeseci koje počinje 1. siječnja
a završava 31. prosinca.
Članak 83.
Općinsko vijeće donosi proračun za sljedeću proračunsku godinu na način i u
rokovima propisanim zakonom.
Ukoliko se proračun za sljedeću proračunsku godinu ne može donijeti u
propisanom roku, Općinsko vijeće donosi odluku o privremenom financiranju na
način i postupku propisanim zakonom i to najduže za razdoblje od prva tri
mjeseca proračunske godine.
Članak 84.
Ako se tijekom proračunske godine smanje prihodi ili povećaju rashodi
utvrđeni proračunom, proračun se mora uravnotežiti smanjenjem predviđenih
izdataka ili pronalaženjem novih prihoda.
Uravnoteženje proračuna provodi se izmjenama i dopunama proračuna po postupku
propisanom za donošenje proračuna.
Članak 85.
Materijalno i financijsko poslovanje Općine nadzire Općinsko vijeće.
Zakonitost i pravodobnost korištenja proračunskih sredstava Općine nadzire
Ministarstvo financija.
XII. AKTI OPĆINE
Članak 86.
Temeljem ovlaštenja utvrđenih zakonom i ovim Statutom Općinsko vijeće donosi
Statut, Poslovnik, proračun, odluku o izvršenju proračuna, odluke i druge opće
akte.
Općinsko vijeće donosi pojedinačne akte kada temeljem zakona rješava o
pojedinačnim stvarima.
Članak 87.
Općinski načelnik u okviru svoga djelokruga donosi odluke, zaključke,
pravilnike, te opće akte kada je za to ovlašten zakonom, Statutom ili općim
aktom Općinskog vijeća.
Članak 88.
Radna tijela Općinskog vijeća donose zaključke i preporuke.
Članak 89.
Općinski načelnik osigurava izvršenje općih akata iz članka 86. stavka 1.
ovoga Statuta, na način i u postupku propisanom ovim Statutom.
Opći akti objavljuju se u Službenim novinama Primorsko-goranske županije.
Članak 90.
Upravna tijela Općine u izvršavanju općih akata Općinskog vijeća donose
pojedinačne akte kojima rješavaju o pravima, obvezama i pravnim interesima
fizičkih i pravnih osoba.
Protiv pojedinačnih akata iz stavka 1. ovoga članka može se, sukladno
odredbama zakona, izjaviti žalba nadležnom upravnom tijelu Primorsko-goranske
županije ili pokrenuti upravni spor.
Na donošenje pojedinačnih akata shodno se primjenjuju odredbe Zakona o općem
upravnom postupku i drugih propisa.
U izvršavanju općih akata Općinskog vijeća pojedinačne akte donose i pravne
osobe kojima su odlukom Općinskog vijeća, temeljem zakona, povjerene javne
ovlasti.
Članak 91.
Nadzor nad zakonitošću općih akata koje Općinsko vijeće donosi u okviru
samoupravnog djelokruga obavlja ured državne uprave u Primorsko-goranskoj
županiji i nadležna središnja tijela državne uprave, svako u svojem djelokrugu.
XIII. JAVNOST RADA
Članak 92.
Rad Općinskog vijeća, općinskog načelnika i upravnih tijela Općine je javan.
Zainteresirana javnost i predstavnici medija mogu pratiti rad Općinskog
vijeća u skladu s odredbama Poslovnika Općinskog vijeća.
Članak 93.
Javnost rada Općinskog vijeća osigurava se javnim održavanjem sjednica te
objavljivanjem općih i drugih akata Općinskog vijeća u službenom glasilu Općine
i na internetskim stranicama Općine.
Javnost rada općinskog načelnika osigurava se održavanjem redovnih mjesečnih
konferencija za medije te objavljivanjem općih akata i drugih akata općinskog
načelnika u službenom glasilu Općine i na internetskim stranicama Općine.
Javnost rada upravnih tijela Općine osigurava se putem komunikacije s
medijima i objavljivanjem informacija na internetskim stranicama Općine.
XIV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 94.
Prijedlog za promjenu Statuta može podnijeti jedna trećina vijećnika
Općinskog vijeća, općinski načelnik i Odbor za Statut, Poslovnik i normativnu
djelatnost Općinskog vijeća.
Prijedlog mora biti obrazložen i podnosi se predsjedniku Općinskog vijeća.
Općinsko vijeće, većinom glasova svih vijećnika, odlučuje hoće li pristupiti
raspravi o predloženoj promjeni Statuta.
Ako se niti nakon ponovljene rasprave ne donese odluka o tome hoće li se
pristupiti raspravi o predloženoj promjeni Statuta, isti prijedlog se ne može
ponovno staviti na dnevni red Općinskog vijeća prije isteka roka od šest
mjeseci od dana zaključivanja rasprave o prijedlogu.
Članak 95.
Odluke i drugi opći akti doneseni na temelju Statuta Općine (»Službene
novine Primorsko goranske županije« broj 24/01, 3/06, 16/06, 54/08 i 32/09) i
zakona, uskladit će se s odredbama ovoga Statuta i zakona kojim se uređuje
pojedino područje u roku od 90 dana.
Članak 96.
Ovaj Statut stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim novinama
Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 012-03/13-01/2
Ur. broj.: 2112/04-13-01-01
Skrad, 29. ožujka 2013.
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE SKRAD
Predsjednik
Ivan Crnković, bacc. ing. sec., v. r.