12.
Na temelju članka 11. Poslovične odluke o izmjenama i dopunama Poslovnika
Gradskog vijeća Grada Opatije (»Službene novine Primorsko - goranske županije«,
broj 07/13), Komisija za Statut, Poslovnik i normativnu djelatnost na svojoj
sjednici održanoj dana 06. travnja 2013. godine utvrdila je pročišćeni tekst
Poslovnika Gradskog vijeća Grada Opatije.
Pročišćeni tekst Poslovnika Gradskog vijeća Grada Opatije obuhvaća:
- Poslovnik Gradskog vijeća Grada Opatije (¹Službene novine« Primorsko
- goranske županije, broj 25/09)
- Poslovičnu odluku o izmjenama i dopunama Poslovnika Gradskog vijeća Grada
Opatije (¹Službene novine« Primorsko - goranske županije, broj 07/13)
u kojima je označeno vrijeme stupanja na snagu Poslovnika i Poslovične
odluke, odnosno prestanak važenja pojedinih odredbi.
Klasa: 023-01/13-01/05
Ur. broj:2156/01-01-13-1
Opatija, 6. travnja 2013.
Predsjednik Komisije
Dušan Kotur, v.r.
POSLOVNIK
Gradskog vijeća Grada Opatije
(pročišćeni tekst)
I. UVODNE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Poslovnikom se detaljnije uređuje način konstituiranja Gradskog vijeća,
ostvarivanje prava, obveza i odgovornosti vijećnika, ostvarivanje prava i
dužnosti predsjednika i potpredsjednika Gradskog vijeća, sastav i način rada
radnih tijela, način i postupak donošenja akata u Gradskom vijeću, sazivanja,
rad i tijek sjednica, postupak
izbora i imenovanja, te druga pitanja od značaja za rad
Gradskog vijeća Grada Opatije.
II. KONSTITUIRANJE GRADSKOG VIJEĆA
Članak 2.
Konstituirajuća sjednica Gradskog vijeća saziva se na način, po postupku i u
rokovima utvrđenim zakonom, a Gradsko vijeće je konstituirano izborom
predsjednika Gradskog vijeća ukoliko je na konstituirajućoj sjednici nazočna
većina članova Gradskog vijeća.
Konstituirajućoj sjednici Gradskog vijeća do izbora predsjednika predsjedava
prvi izabrani član s kandidacijske liste koja je dobila najviše glasova, a
ukoliko je više lista dobilo isti najveći broj glasova sjednici predsjedava
prvi izabrani kandidat s liste koja je imala manji redni broj na glasačkom
listiću.
(Stavak 2. izmijenjen, izmjena stupila na snagu 14. ožujka 2013., Službene
novine PGŽ 07/13)
Nakon što je Gradsko vijeće konstituirano, izvodi se himna Republike
Hrvatske »Lijepa naša domovino«.
Članak 3.
Nakon izvješća Mandatne komisije o provedenim izborima, predsjedatelj
izgovara prisegu sljedećeg sadržaja:
»Prisežem svojom čašću da ću dužnost vijećnika u Gradskom vijeću Grada
Opatije obavljati savjesno i odgovorno i da ću se u svom radu držati Ustava,
zakona i Statuta Grada Opatija te da ću se zauzimati za svekoliki napredak
Republike Hrvatske i Grada Opatije«.
Predsjedatelj poslije pročitane prisege proziva pojedinačno vijećnike, a
vijećnik nakon što je izgovoreno njegovo ime i prezime, ustaje i izgovara:
»Prisežem«.
Vijećnik koji nije bio nazočan na konstituirajućoj sjednici, kao i zamjenik
vijećnika, kad počinje obavljati dužnost vijećnika, polaže prisegu na prvoj
sjednici na kojoj je nazočan.
Članak 4.
U slučaju mirovanja mandata i prestanka mandata vijećnika, vijećnika
zamjenjuje zamjenik vijećnika.
Vijećnika izabranog na stranačkoj listi, zamjenjuje kandidat s dotične liste
koji nije izabran, a kojeg odredi politička stranka.
Vijećnika izabranog na kandidacijskoj listi dviju ili više političkih
stranaka zamjenjuje neizabrani kandidat s dotične liste, a određuje ga
politička stranka sukladno sporazumu, a kao sporazum nije zaključen, političke
stranke zamjenika određuju dogovorno. Ako se dogovor političkih stranaka ne
postigne, zamjenjuje ga prvi sljedeći neizabrani kandidat s dotične liste.
(Stavak 3. izmijenjen, izmjena stupila na snagu 14. ožujka 2013., Službene
novine PGŽ 07/13)
Političke stranke su dužne o sklopljenom sporazumu odnosno postignutom
dogovoru obavijestiti upravno tijelo nadležno za poslove predstavničkog i
izvršnog tijela.
(Stavak 4. dodan, dopuna stupila na snagu 14. ožujka 2013., Službene novine
PGŽ 07/13)
Vijećnika izabranog na kandidacijskoj listi grupe birača zamjenjuje prvi
sljedeći neizabrani kandidat s liste.
(Stavak 5. izmijenjen, izmjena stupila na snagu 14. ožujka 2013. Službene
novine PGŽ 07/13)
(Stavak 5. brisan, izmjena stupila na snagu 14. ožujka 2013, Službene novine
PGŽ 07/13)
Članak 5.
Nakon izbora Mandatne komisije, dane prisege vijećnika, izbora Komisije za
izbor i imenovanja i predsjednika Gradskog vijeća, predsjednik Gradskog vijeća
ili najmanje sedmorica vijećnika mogu predložiti dnevni red radnog dijela
konstituirajuće sjednice.
III. PRAVA I DUŽNOSTI VIJEĆNIKA
Članak 6.
Prava i dužnosti vijećnika propisana su Statutom Grada Opatije.
Članak 7.
Vijećnik može tražiti od pročelnika upravnih tijela obavijesti i uvide u
materijal o temama koje su na dnevnom redu sjednice Gradskog vijeća ili se
pripremaju za sjednice Gradskog vijeća ili radnog tijela čiji je član, a i
druge obavijesti koje su mu kao vijećniku potrebne.
Vijećnik može zatražiti obavijesti i objašnjenja od predsjednika Gradskog
vijeća i predsjednika radnih tijela o radu tijela kojima oni predsjedavaju.
Članak 8.
Vijećnik može tražiti da mu upravno tijelo koje obavlja stručne poslove za
Gradsko vijeće pruži pomoć u obavljanju njegove funkcije, a napose u izradi
prijedloga koje on podnosi, u obavljanju poslova i zadataka koje mu je
povjerilo radno tijelo Gradskog vijeća odnosno da mu osigura dopunsku
dokumentaciju za pojedine teme ili predmete koji su na dnevnom redu sjednice
Gradskog vijeća ili radnih tijela, a može tražiti i stručne obavijesti i
objašnjenja radi potpunijeg upoznavanja i praćenja problema na koje nailazi u
obavljanju funkcije vijećnika.
Članak 9.
Vijećnici Gradskog vijeća mogu osnovati Klub vijećnika prema stranačkoj
pripadnosti i Klub nezavisnih vijećnika.
Klub vijećnika mora imati najmanje tri člana.
Klubovi vijećnika obavezni su o svom osnivanju obavijestiti predsjednika
Gradskog vijeća, priložiti svoja pravila rada, te podatke o članovima.
Predsjednik Gradskog vijeća brine da se klubovima vijećnika osiguraju
prostorni i drugi tehnički uvjeti za rad (prostorije za sjednice, prijepis,
umnožavanje i dostavu materijala i dr.).
IV. PRAVA I DUŽNOSTI PREDSJEDNIKA I POTPREDSJEDNIKA GRADSKOG VIJEĆA
Članak 10.
Gradsko vijeće ima predsjednika i dva potpredsjednika.
Predsjednika i potpredsjednike bira Gradsko vijeće, javnim glasovanjem.
(Stavak 2. izmijenjen, izmjena stupila na snagu 14. ožujka 2013., Službene
novine PGŽ 07/13)
Predsjednik i jedan potpredsjednik bira se iz reda predstavničke većine, a
drugi potpredsjednik iz reda predstavničke manjine, na njihov prijedlog.
(Stavak 3. dodan, dopuna stupila na snagu 14. ožujka 2013., Službene novine
PGŽ 07/13)
Prijedlog vijećnika mora biti podnesen u pisanom obliku i potvrđen potpisom
vijećnika. Vijećnik može svojim potpisom podržati prijedlog samo za jednog
kandidata.
(Stavak 4. izmijenjen, izmjena stupila na snagu 14. ožujka 2013., Službene
novine PGŽ 07/13)
Članak 11.
Izbor predsjednika i potpredsjednika se obavlja glasovanjem zasebno za
svakog kandidata.
Ako prigodom glasovanja za izbor predsjednika i/ili potpredsjednika niti
jedan kandidat ne dobije potrebnu većinu, glasovanje o istim kandidatima se
ponavlja.
Ako je za izbor predsjednika i/ili potpredsjednika bilo predloženo više od
dva kandidata, u ponovljenom glasovanju sudjeluju dva kandidata koji su dobili
najviše glasova.
Ako su kandidati dobili isti broj glasova, glasovanje o istim kandidatima se
ponavlja.
Ako niti u ponovljenom glasovanju niti jedan kandidat ne dobije potrebnu
većinu, ponavlja se izborni postupak u cijelosti.
Članak 12.
Potpredsjednici Gradskog vijeća pomažu u radu predsjedniku Gradskog vijeća, te
obavljaju poslove iz njegovog djelokruga za koje ih on ovlasti.
Ako je predsjednik Gradskog vijeća spriječen ili odsutan zamjenjuje ga
potpredsjednik kojeg on odredi.
Dok zamjenjuje predsjednika Gradskog vijeća, potpredsjednik ima prava i
dužnosti predsjednika.
Članak 13.
Na prijedlog Komisije za izbor i imenovanja ili najmanje sedam vijećnika
može se pokrenuti postupak razrješenja predsjednika i potpredsjednika Gradskog
vijeća.
Prijedlog se dostavlja predsjedniku Gradskog vijeća u pisanom obliku i mora sadržavati
obrazloženje prijedloga.
Predsjednik, odnosno potpredsjednik Gradskog vijeća imaju pravo očitovati se
o prijedlogu najkasnije u roku od osam dana od dostave prijedloga.
Predsjednik Gradskog vijeća dužan je prijedlog uvrstiti u dnevni red sjednice
Gradskog vijeća koja se mora održati najkasnije u roku od 30 dana od kada je
prijedlog zaprimljen.
Ako Gradsko vijeće donese odluku o razrješenju predsjednika i oba
potpredsjednika Gradskog vijeća, mandat i prava na temelju obavljanja dužnosti
im prestaju izborom novog predsjednika Gradsko vijeće.
Članak 14.
Predsjednik i potpredsjednici Gradskog vijeća mogu dati ostavku. Dužnost im
prestaje danom kada Gradsko vijeće utvrdi činjenicu podnošenja ostavke, a
najkasnije tridesetog dana od dana podnošenja ostavke.
(Stavak 1. izmijenjen, izmjena stupila na snagu 14. ožujka 2013., Službene
novine PGŽ 07/13)
Članak 15.
Ako Gradsko vijeće razriješi predsjednika Gradskog vijeća, a na istoj
sjednici ne izabere novog, Gradsko vijeće određuje koji od potpredsjednik Gradskog
vijeća ima sva prava i dužnosti predsjednika dok se ne izabere novi
predsjednik.
Gradsko je vijeće dužno u roku od 30 dana od donošenja odluke o razrješenja
predsjednika izabrati novog predsjednika.
Članak 16.
Prava i dužnosti predsjednika Gradskog vijeća propisana su Statutom Grada
Opatije.
Članak 17.
Predsjednik Gradskog vijeća prema potrebi, saziva međustranački kolegij koji
se sastoji od predsjednika klubova vijećnika.
Članak 18.
Predsjedniku Gradskog vijeća u pripremanju i organiziranju sjednice Gradskog
vijeća pomaže službenik upravnog tijela koje obavlja stručne poslove za Gradsko
vijeće.
V. RADNA TIJELA
Članak 19.
Radna tijela Gradskog vijeća osnovana Statutom Grada su:
1. Mandatna komisija,
2. Komisija za izbor i imenovanja,
3. Komisija za Statut, Poslovnik i normativnu djelatnost.
Pored radnih tijela navedenih u stavku l. ovog članka, Gradsko Gradsko
vijeće posebnom odlukom osniva i druga radna tijela.
Članak 20.
Mandatnu komisiju čine predsjednik i dva člana.
Mandatna komisija bira se na prvoj sjednici Gradskog vijeća iz redova
vijećnika.
Članak 21.
Komisiju za izbor i imenovanja, čine predsjednik i četiri člana.
Komisiju za izbor i imenovanja bira se na prvoj sjednici Gradskog vijeća u
pravilu iz redova vijećnika Gradskog vijeća.
Članak 22.
Komisiju za Statut, Poslovnik i normativnu djelatnost, čine predsjednik i
četiri člana.
Komisija za Statut, Poslovnik i normativnu djelatnost, bira se na prvoj
sjednici Gradskog vijeća u pravilu iz redova vijećnika.
Članak 23.
Način rada radnih tijela Gradskog vijeća, reguliran je Odlukom o osnivanju
radnih tijela.
O sazivanju sjednica radnih tijela Gradskog vijeća, vijećnici koji nisu
članovi tih radnih tijela, obavještavaju se putem oglasne ploče Gradskog vijeća
i web stranice Grada Opatije.
U radnim tijelima razmatraju se akti koje donosi Gradsko vijeće, a odnosi se
na djelokrug rada radnog tijela.
Radno tijelo obavezno je o svojim zaključcima obavijestiti predlagatelja
akta i gradonačelnika.
VI. ODNOS GRADSKOG VIJEĆA I GRADONAČELNIKA
Članak 24.
Gradonačelnik i zamjenici gradonačelnika na prvoj sjednici Gradskog vijeća
na kojoj su prisutni polažu prisegu.
Predsjednik Gradskog vijeća čita prisegu sljedeće sadržaja: »Prisežem svojom
čašću da ću dužnost gradonačelnika/nice Grada Opatije obavljati savjesno i
odgovorno, i da ću se u svom radu držati Ustava Republike Hrvatske, zakona i
Statuta Grada Opatije, te da ću se zauzimati za svekoliki napredak Republike
Hrvatske i Grada Opatije«.
Predsjednik Gradskog vijeća poslije pročitane prisege proziva gradonačelnika
koji nakon što je izgovoreno njegovo ime i prezime, ustaje i izgovara riječ:
»Prisežem«.
Predsjednik Gradskog vijeća čita zatim prisegu za zamjenike gradonačelnika
sljedećeg sadržaja: »Prisežem svojom čašću da ću dužnost zamjenika/nice
gradonačelnika Grada Opatije obavljati savjesno i odgovorno i da ću se u svom
radu držati Ustava Republike Hrvatske, zakona i Statuta Grada Opatije, te da ću
se zauzimati za svekoliki napredak Republike Hrvatske i Grada Opatije«.
Predsjednik Gradskog vijeća poslije pročitane prisege proziva zamjenike
gradonačelnika koji nakon što je izgovoreno njihovo ime i prezime, ustaju i izgovaraju
riječ: »Prisežem«.
Članak 25.
Gradonačelnik i zamjenici prisustvuju sjednicama Gradskog vijeća.
Članak 26.
Gradonačelnik određuje svog predstavnika u Gradskom vijeću povodom rasprave
o prijedlogu odluka i drugih akata.
Članak 27.
Predstavnik gradonačelnika, nazočan na sjednicama Gradskog vijeća i radnih
tijela Gradskog vijeća, sudjeluje u njihovom radu, iznosi stajališta
gradonačelnik, daje obavijesti i stručna objašnjenja, te obavještava
gradonačelnika o stajalištima i mišljenjima Gradskog vijeća odnosno radnih
tijela.
Ako na raspravi nije nazočan predstavnik gradonačelnika, Gradsko vijeće ili
radno tijelo može, smatra li da je prisutnost predstavnika gradonačelnika
neizostavna, raspravu o toj temi prekinuti ili odgoditi.
Članak 28.
O sazvanim sjednicama predsjednik Gradskog vijeća i predsjednici radnih
tijela Gradskog vijeća izvješćuju gradonačelnika i izvjestitelje najkasnije 3
dana prije dana održavanja sjednice.
Članak 29.
Gradonačelnik podnosi izvješće o svom radu u skladu s odredbama Statuta
Grada Opatije.
Članak 30.
Prijedlog za traženje izvješća od gradonačelnika o pojedinim pitanjima iz
njegovog djelokruga može podnijeti najmanje sedam vijećnika.
Prijedlog se podnosi u pisanom obliku i mora biti potpisan od svih vijećnika
koji predlažu donošenje zaključka o traženju izvješća gradonačelnika. U
prijedlogu mora biti jasno postavljeno, formulirano i obrazloženo pitanje o
kojem se traži izvješće.
Članak 31.
Predsjednik Gradskog vijeća stavlja prijedlog za traženje izvješća na dnevni
red prve iduće sjednice Gradskog vijeća koja se održava nakon primitka
prijedloga, ali ne prije nego što protekne 8 dana od dana primitka.
Članak 32.
Predstavnik vijećnika koji su podnijeli prijedlog za traženje izvješća ima
pravo na sjednici Gradskog vijeća izložiti i obrazložiti prijedlog.
Gradonačelnik ima pravo na sjednici usmeno se očitovati na podneseni
prijedlog.
Članak 33.
Vijećnici koji su podnijeli prijedlog za traženje izvješća gradonačelnika
mogu prijedlog povući najkasnije prije odlučivanja o prijedlogu.
Ako prijedlog za traženje izvješća gradonačelnika nije usvojen, prijedlog za
traženje izvješća o bitno podudarnom pitanju ne može se ponovno postaviti prije
proteka roka od 90 dana od dana kada je Gradsko vijeće donijelo zaključak kojim
ne prihvaća prijedlog za traženje izvješća od gradonačelnika.
Članak 34.
Način i postupak pokretanja opoziva gradonačelnika propisan je Statutom
Grada Opatije.
(Stavak 1. izmijenjen, izmjena stupila na snagu 14. ožujka 2013., Službene
novine PGŽ 07/13)
VII. AKTI GRADSKOG VIJEĆA
Članak 35.
Odluke i druge akte (u daljnjem tekstu: akti) koje Gradsko vijeće donosi na
temelju prava i ovlaštenja utvrđenih zakonom i Statutom potpisuje predsjednik
Gradskog vijeća.
Članak 36.
Na izvornike akata Gradskog vijeća stavlja se pečat Gradskog vijeća.
Pod izvornikom akta Gradskog vijeća podrazumijeva se onaj tekst odluke
odnosno drugog akta, koji je usvojen na sjednici Gradskog vijeća.
Izvornici akata Gradskog vijeća čuvaju se u pismohrani Grada Opatije.
Članak 37.
Statut, odluke i drugi opći akti Gradskog vijeća, rješenje o izboru,
imenovanju i razrješenju osoba koje bira ili imenuje Gradsko vijeće objavljuju
se u Službenim novinama Primorsko-goranske županije.
O objavljivanju akata iz stavka 1. ovog članka, brine se upravno tijelo koje
obavlja stručne poslove za Gradsko vijeće.
Članak 38.
Ovlašteni predlagatelji akata koje donosi Gradsko vijeće jesu: vijećnici,
klub vijećnika, gradonačelnik i radna tijela Gradskog vijeća, osim ako je
zakonom propisano da pojedini prijedlog mogu podnijeti samo određena tijela.
Ovlašteni predlagatelji iz stavka 1., izuzev gradonačelnika, mogu za
pojedinu sjednicu Gradskog vijeća podnijeti najviše dva prijedloga akta.
Članak 39.
Ako predsjednik Gradskog vijeća utvrdi da podneseni prijedlozi akata nisu
sastavljeni u skladu s odredbama ovog Poslovnika, zatražit će od predlagatelja
da u određenom roku i uskladi prijedlog akta s odredbama ovog Poslovnika.
Za vrijeme dok predlagatelj ne otkloni nedostatak akta, smatrat će se da ne
teku rokovi za razmatranje akata utvr
đeni ovim Poslovnikom, a ako nedostaci ne budu otklonjeni u
roku od 15 dana od dana poziva da se prijedlog akta uskladi, smatrat će se da
akt i nije upućen Gradskom vijeću.
Ukoliko je prijedlog odluke skinut s dnevnog reda ili odluka nije donesena
na Gradskom vijeću, može se ponovno staviti na dnevni red po isteku roka od 90
dana od dana kada je Gradsko vijeće razmatralo prijedlog odluke, osim ako
Gradsko vijeće ne odluči drukčije.
Članak 40.
Postupak donošenja akta pokreće se prijedlogom akta.
Prijedlog akta sadrži pravnu osnovu za donošenje, tekst prijedloga akta s
obrazloženjem i tekst odredaba važećeg akta koji se mijenja odnosno dopunjuje.
Uz prijedlog akta može se podnijeti i odgovarajuća dokumentacija.
Predlagatelj akta odnosno njegov predstavnik može na početku rasprave
podnijeti uvodno usmeno izlaganje i kratko dopunsko obrazloženje prijedloga.
Predlagatelj odluke ima pravo uzimati riječ u tijeku rasprave, davati
objašnjenja, iznositi svoja mišljenja i izjašnjavati se o podnesenim
amandmanima i o izraženim mišljenjima i primjedbama.
Predstavnik gradonačelnika može tražiti riječ u tijeku rasprave o aktu i
kada gradonačelnik nije predlagatelj. Ista prava ima i izvjestitelj radnog
tijela i Komisija za Statut, Poslovnik i normativnu djelatnost.
Članak 41.
Ako dva ili više predlagatelja upute posebne prijedloge odluka kojima se
uređuje isto područje, predsjednik Gradskog vijeća pozvat će predlagatelje da
objedine prijedloge odluka u jedan prijedlog.
Ako se ne postigne dogovor, predsjednik Gradskog vijeća će unijeti
prijedloge odluka u prijedlog dnevnog reda sjednice Gradskog vijeća
redoslijedom kojim su dostavljeni.
Članak 42.
Uvodno izlaganje i dopunsko obrazloženje prijedloga akta može trajati
najduže 5 minuta, a za prijedlog proračuna i prijedlog prostornog plana 15
minuta.
Gradsko vijeće može posebnom odlukom odobriti i duže trajanje uvodnog
izlaganja i obrazloženja od propisanog stavkom 1. ovog članka.
Članak 43.
Prijedlog za izmjenu ili dopunu prijedloga akta podnosi se pisano, u obliku
amandmana, uz obrazloženje najkasnije dan prije održavanja sjednice.
Ako se prijedlog općeg akta mijenja ili dopunjuje, amandmani se mogu
podnositi samo na članke obuhvaćene predloženim izmjenama i dopunama.
Amandman se upućuje predsjedniku Gradskog vijeća, a predsjednik Gradskog
vijeća ga prije odlučivanja dostavlja vijećnicima, predlagatelju akta i
gradonačelniku.
Pravo na podnošenje amandmana imaju ovlašteni predlagatelji akata iz članka
38. ovog Poslovnika.
Članak 44.
Iznimno, ako se većina prisutnih vijećnika s tim složi, vijećnik može
podnijeti amandman i usmeno, na sjednici, u tijeku rasprave.
Predlagatelj akta može podnositi amandmane sve do zaključenja rasprave.
Gradonačelnik može do zaključenja rasprave podnositi amandmane i na
prijedlog akta i kada nije predlagatelj.
Članak 45.
Ako su podneseni amandmani takve naravi da bitno mijenjaju ili odstupaju od
podnesenog prijedloga akta, Gradsko vijeće može odlučiti da se rasprava odgodi
kako bi se vijećnicima ostavilo dovoljno vremena za pripremu prije odlučivanja.
Članak 46.
O amandmanima se izjašnjava predlagatelj i gradonačelnik, neovisno da li je
on predlagatelj akta ili ne.
Izjašnjavanje prema stavku l. ovog članka je u pravilu usmeno i iznosi se
tijekom rasprave, neposredno prije glasovanja o pojedinim ili svim amandmanima.
Članak 47.
Amandman koji je podnesen u roku postaje sastavnim dijelom konačnog
prijedloga akta i o njemu se odvojeno ne glasuje:
- ako ga je podnio predlagatelj akta,
- ako ga je podnijela Komisija za Statut, Poslovnik i normativnu djelatnost
i s njime se suglasio predlagatelj akta,
- ako ga je podnio vijećnik ili radno tijelo i s njime se suglasio
predlagatelj akta.
Članak 48.
Ako je konačni prijedlog akta podnio gradonačelnik, o amandmanu na prijedlog
s kojim se nije suglasio gradonačelnik, glasuje se odvojeno.
Amandman prihvaćen na sjednici Gradskog vijeća postaje sastavni dio konačnog
prijedloga akta o kojem se odlučuje.
Članak 49.
O amandmanima se glasuje prema redoslijedu članaka konačnog prijedloga akta
na koje se odnose.
Ako je na jedan članak konačnog prijedloga akta podneseno više amandmana,
najprije se glasuje o amandmanu koji najviše odstupa od predloženog rješenja i
prema tom kriteriju dalje o ostalim amandmanima.
Nakon provedene rasprave i odlučivanja o amandmanima, odlučuje se o
donošenju akta.
VIII. DONOŠENJE AKTA PO HITNOM POSTUPKU
Članak 50.
Iznimno, akt se može donijeti po hitnom postupku samo ako to zahtijevaju
osobito opravdani razlozi.
Za donošenje akata po hitnom postupku, ne primjenjuju se propisani rokovi
utvrđeni u članku 62. ovog Poslovnika.
Uz prijedlog akta da se akt donese po hitnom postupku podnosi se prijedlog
akta, a ako prijedlog podnosi vijećnik, tada mora imati pisanu podršku od
sedmorice vijećnika.
Prijedlog za donošenje akta po hitnom postupku podnosi se predsjedniku
Gradskog vijeća najkasnije dan prije održavanja sjednice Gradskog vijeća.
Predsjednik Gradskog vijeća bez odlaganja upućuje prijedlog da se akt donese
po hitnom postupku vijećnicima, te gradonačelniku, ako nije predlagatelj.
Članak 51.
Kada se podnosi prijedlog akta po hitnom postupku prethodno se glasuje bez
rasprave o opravdanosti razloga za hitan postupak i uvrštavanja u dnevni red
sjednice, a potom se raspravlja i odlučuje o aktu.
Članak 52.
Na predloženi akt koji se donosi po hitnom postupku mogu se podnositi
amandmani do zaključenja rasprave.
O postupku s amandmanima iz stavka 1. ovog članka primjenjuju se odredbe
ovog Poslovnika koje se odnose na prijedloge akata koji se donose u redovnom
postupku.
IX. DONOŠENJE PRORAČUNA I GODIŠNJEG OBRAČUNA PRORAČUNA GRADA
Članak 53.
Prijedlog proračuna, projekciju proračuna za sljedeće dvije proračunske
godine i godišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna Grada podnosi gradonačelnik
kao jedini ovlašteni predlagatelj na način i u rokovima propisanim zakonom.
(Stavak 1. izmijenjen, izmjena stupila na snagu 14. ožujka 2013., Službene
novine PGŽ 07/13)
Gradonačelnik može podneseni prijedlog proračuna povući i nakon glasovanja o
amandmanima, a prije glasovanja o proračunu u cjelini.
Ako se proračun za narednu godinu ne može donijeti prije početka godine za
koju se donosi, a gradonačelnik ne predloži privremeno financiranje, nadležno
radno tijelo Gradskog vijeća za proračun ili najmanje sedam vijećnika imaju
pravo predložiti donošenje odluke o privremenom financiranju.
(Stavak 2. i 3. dodani, dopuna stupila na snagu 14. ožujka 2013., Službene
novine PGŽ 07/13)
O prijedlogu proračuna provodi se jedinstvena rasprava.
(Stavak 4. izmijenjen, izmjena stupila na snagu 14. ožujka 2013., Službene
novine PGŽ 07/13)
Članak 54.
Proračun, izmjene i dopune proračuna i godišnji obračun proračuna donose se
većinom glasova svih vijećnika.
Članak 54.a
Ako se u zakonom određenom roku ne donese proračun odnosno odluka o
privremenom financiranju, na prijedlog središnjeg tijela državne uprave
nadležnog za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Vlada Republike
Hrvatske istovremeno raspušta Gradsko vijeće i razrješuje gradonačelnika te
imenuje povjerenika i raspisuje prijevremene izbore sukladno posebnom zakonu.
(Članak 54.a dodan, dopuna stupa na snagu na dan stupanja na snagu odluke o
raspisivanju prvih sljedećih općih i redovnih izbora za članove predstavničkog
i izvršnog tijela, Službene novine PGŽ 07/13)
X. VIJEĆNIČKA PITANJA
Članak 55.
Vijećnici mogu postavljati vijećnička pitanja gradonačelniku, zamjenicima
gradonačelnika i pročelnicima upravnih tijela u svezi poslova iz njihovog
djelokruga rada.
Pitanja se postavljaju na sjednici Gradskog vijeća prije utvrđivanja dnevnog
reda usmeno ili u pisanom obliku posredstvom predsjednika Gradskog vijeća, a
vijećnik je dužan navesti kome ga upućuje.Vijećnik ima pravo postaviti najviše
dva vijećnička pitanja, a svako postavljanje pitanja može trajati najviše pet
minuta. Pravo postavljanja vijećničkog pitanja ima i klub vijećnika, s time da
može postaviti samo jedno pitanje, čije postavljanje može trajati najduže pet
minuta.
Odgovori na vijećnička pitanja daju se na samoj sjednici, a ukoliko to nije
moguće, moraju se navesti razlozi zbog kojih se ne može dati odgovor na samoj
sjednici. Odgovor može trajati najviše pet minuta.
Ako je vijećnik nezadovoljan odgovorom može zatražiti dostavu pisanog
odgovora. Pisani odgovor daje se najkasnije na sljedećoj sjednici.
Gradonačelnik, zamjenici gradonačelnika odnosno pročelnici upravnih tijela
dostavljaju pisani odgovor vijećniku posredovanjem predsjednika Gradskog
vijeća. Predsjednik Gradskog vijeća upućuje pisani odgovor svim vijećnicima.
Članak 56.
Pitanja koja vijećnici postavljaju gradonačelniku, zamjenicima
gradonačelnika i pročelnicima upravnih tijela kao i odgovor na ta pitanja
moraju biti jasni, precizni i kratki, a mogu ukazivati na prijedlog mogućih
mjera, koje se odnose na postavljeno pitanje.
Ako smatra da postavljeno pitanje nije u skladu s odredbama ovog Poslovnika,
predsjednik Gradskog vijeća će uputiti vijećnika na to i pozvati ga da svoje
pitanje uskladi s tim odredbama.
Ako vijećnik ne uskladi svoje pitanje s odredbama ovog Poslovnika,
predsjednik Gradskog vijeća neće to pitanje uputiti tijelu ili osobi kojemu je
namijenjeno i o tome će obavijestiti vijećnika.
Članak 57.
Ako bi se odgovor odnosio na pitanje koje predstavlja profesionalnu tajnu
ili je povjerljive naravi, gradonačelnik, zamjenik gradonačelnika odnosno
pročelnik upravnog tijela može predložiti da se odgovori neposredno vijećniku
ili na sjednici Gradskog vijeća bez prisutnosti javnosti, ili na zatvorenoj
sjednici radnog tijela u čiji djelokrug spada to pitanje.
Članak 58.
Nakon primljenog odgovora vijećnik može na sjednici Gradskog vijeća iznijeti
mišljenje o odgovoru i postaviti dopunsko pitanje. Iznošenje mišljenja i
dopunsko pitanje ne može trajati dulje od dvije minute.
Vijećnik koji nije bio nazočan na sjednici na kojoj je predsjednik Gradskog
vijeća obavijestio Gradsko vijeće o pitanju koje je bilo postavljeno i
dobivenom odgovoru, može pisano dostaviti mišljenje ili postaviti dopunsko
pitanje.
XI. RED NA SJEDNICI
l. Sazivanje sjednice
Članak 59.
Sjednicu Gradskog vijeća saziva predsjednik Gradskog vijeća.
Predsjednik Gradskog vijeća je dužan sazvati sjednicu Gradskog vijeća na
obrazloženi prijedlog najmanje jedne trećine vijećnika ili gradonačelnika, u
roku od 15 dana od dana primitka zahtjeva.
Sjednice Gradskog vijeća traju dok se ne iscrpi utvrđeni dnevni red.
Ukoliko predsjednik Gradskog vijeća ne sazove sjednicu u roku iz stavka 2.
ovog članka, sjednicu će sazvati gradonačelnik u roku od 8 dana.
(Stavak 4. izmijenjen, izmjena stupila na snagu 14. ožujka 2013., Službene
novine PGŽ 07/13)
Nakon proteka rokova iz stavka 2. i 4. ovog članka sjednicu Gradskog vijeća
može na zahtjev jedne trećine vijećnika sazvati čelnik središnjeg tijela
državne uprave nadležnog za poslove lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Sjednica sazvana na način propisan stavcima 2.,4. i 5. ovog članka mora se
održati u roku od 15 dana od dana sazivanja.
Sjednica sazvana protivno odredbama ovog članka smatra se nezakonitom, a
doneseni akti ništavima.
(Stavak 6. i 7. dodani, dopuna stupila na snagu 14. ožujka 2013., Službene
novine PGŽ 07/13)
Članak 60.
Sjednice Gradskog vijeća sazivaju se pisanim pozivom, a samo u izuzetno
hitnim slučajevima i na drugi način.
Poziv za sjednicu sa materijalima koji se odnose na prijedlog dnevnog reda
dostavlja se vijećnicima osam dana prije održavanja sjednice. Samo iz osobito
opravdanih razloga ovaj rok se može skratiti.
Poziv i materijal za sjednicu se mogu dostaviti i elektroničkim putem.
O drugačijem načinu sazivanja sjednice i opravdanosti razloga za kraće
sazivanje sjednice odlučuje predsjednik Gradskog vijeća.
Materijali za sjednicu Gradskog vijeća dostavljaju se vijećnicima,
gradonačelniku, zamjenicima gradonačelnika, predstavnicima nacionalnih manjina
odnosno predsjednicima vijeća nacionalnih manjina, predsjednicima vijećima mjesnih
odbora na području Grada Opatije, pročelnicima upravnih tijela, političkim
strankama koje imaju vijećnike u Vijeću i sredstvima javnog priopćavanja.
2. Dnevni red
Članak 61.
Dnevni red sjednice Gradskog vijeća predlaže predsjednik Gradskog vijeća.
Predsjednik Gradskog vijeća, prijedloge sastavljene na način propisan
Poslovnikom i dostavljene prije pisanog poziva za sjednicu Gradskog vijeća
uvrštava u dnevni red sjednice ovisno o tematici i aktualnosti prijedloga.
Ako je dnevni red sjednice predložen u pisanom obliku uz poziv za sjednicu,
a nitko od ovlaštenih predlagatelja ne podnese obrazloženi pisani prigovor na
predloženi dnevni red najkasnije dan prije sazvane sjednice, kojim se traži
skidanje s dnevnog reda pojedine točke, promjena redoslijeda dnevnog reda ili
dopuna dnevnog reda, jer na dnevnom redu nije prijedlog akta kojeg je predložio
ovlašteni predlagatelj na način propisan ovim Poslovnikom, predloženi dnevni
red smatra se usvojenim i o njemu se posebno ne glasuje.
Ukoliko je na dnevni red podnesen pisani prigovor, o prigovoru se odlučuje
na sjednici bez rasprave.
Članak 62.
Ovlašteni predlagatelj ne može ponoviti prijedlog akta bitno podudarnog
sadržaja koji nije uvršten u dnevni red Gradskog vijeća na način propisan
člankom 62. ovog Poslovnika prije proteka roka od 90 dana od dana odlučivanja
Gradskog vijeća o dnevnom redu.
Članak 63.
Dnevni red sjednice Gradskog vijeća utvrđuje se u pravilu na početku
sjednice.
Predsjednik Gradskog vijeća može naknadno, nakon što je poziv poslan
vijećnicima, predložiti i na sjednici dopunu dnevnog reda ili da se pojedini
predmet izostavi iz dnevnog reda.
Ako se predlaže dopuna dnevnog reda, vijećnicima se uz prijedlog za dopunu
daje i materijal po predloženoj dopuni.
O izmjeni dnevnog reda odlučuje se bez rasprave.
Članak 64.
Prilikom utvrđivanja dnevnog rada najprije se odvojeno odlučuje o prijedlogu
da se pojedini predmet izostavi, zatim da se dnevni red dopuni pojedinim
predmetom, a nakon toga se odlučuje o hitnosti postupka.
Nakon što je utvrđen dnevni red sjednice sukladno odredbama ovog Poslovnika,
predsjednik Gradskog vijeća objavljuje utvrđeni dnevni red.
3. Predsjedavanje i sudjelovanje
Članak 65.
Sjednici Gradskog vijeća predsjedava predsjednik Gradskog vijeća, a u
njegovoj odsutnosti ili spriječenosti potpredsjednika, kojeg odredi predsjednik
Gradskog vijeća.
Članak 66.
U radu sjednice, kao gosti mogu prisustvovati svi oni koje je pozvao
predsjednik Gradskog vijeća.
Nitko ne može govoriti na sjednici prije nego što zatraži i dobije riječ od
predsjednika Gradskog vijeća.
Prijave za govor primaju se čim se otvori rasprava.
Govornika može opomenuti na red ili prekinuti u govoru samo predsjednik
Gradskog vijeća.
Predsjednik Gradskog vijeća se brine da govornik ne bude ometan ili
spriječen u svom govoru.
Članak 67.
Predsjednik Gradskog vijeća daje vijećnicima riječ po redoslijedu kojim su
se prijavili.
Vijećniku koji želi govoriti o povredi Poslovnika ili o povredi utvrđenog
dnevnog reda, predsjednik daje riječ čim je ovaj zatraži. Govor tog vijećnika
ne može trajati duže od tri minute.
Predsjednik je dužan poslije iznesenog prigovora dati objašnjenje o povredi
Poslovnika odnosno utvrđenog dnevnog reda. Ako vijećnik nije zadovoljan danim
objašnjenjem o tome se odlučuje na sjednici bez rasprave.
Ako vijećnik zatraži riječ da bi ispravio navod za koji drži da je netočno
izložen i koji je bio povod nesporazuma ili koji zahtijeva objašnjenje,
predsjednik će mu dati riječ čim završi govor vijećnika koji je to izazvao.
Vijećnik se u svom govoru mora ograničiti na ispravak odnosno objašnjenje, a
njegov govor ne može trajati duže od dvije minute.
Članak 68.
Govornik može govoriti samo o temi o kojoj se raspravlja i prema utvrđenom
dnevnom redu.
Ako se govornik udalji od predmeta dnevnog reda, govori, a nije dobio
odobrenje predsjednika, svojim upadicama ili na drugi način ometa govornika ili
u svom govoru grubo vrijeđa osobe koje sudjeluju u radu Gradskog vijeća, predsjednik
Gradskog vijeća će ga opomenuti.
Ako govornik i poslije opomene nastavi sa ponašanjem zbog kojeg mu je
opomena izrečena, predsjednik Gradskog vijeća će mu oduzeti riječ, a po potrebi
i udaljiti ga sa sjednice.
Ako vijećnik odbije napustiti sjednicu u slučaju iz stavka 3. ovog članka,
predsjednik Gradskog vijeća će utvrditi da je vijećnik udaljen sa sjednice i da
se ne broji prilikom glasovanja.
Članak 69.
Na sjednici Gradskog vijeća se može odlučiti da govornik o istoj temi može
govoriti samo jedanput.
Vijećnik u raspravi u pravilu može govoriti najdulje pet minuta.
Iznimno zbog važnosti teme, Gradsko vijeće može odlučiti da pojedini
vijećnik može govoriti i dulje.
Nakon što završe svoj govor svi vijećnici koji su se prijavili za govor u
skladu s člankom 68. ovog Poslovnika, mogu ponovno zatražiti riječ i tada mogu
govoriti još najviše tri minute.
4. Tijek sjednice
Članak 70.
Nakon otvaranja sjednice, a prije utvrđivanja dnevnog reda predsjednik
Gradskog vijeća utvrđuje nazočnost vijećnika.
Ako predsjednik Gradskog vijeća utvrdi da sjednici nije nazočan dovoljan
broj vijećnika, predsjednik Gradskog vijeća odlaže sjednicu za određeni dan i
sat.
Sjednica će se prekinuti i odložiti i u slučaju kada se za vrijeme sjednice
utvrdi da nema nazočnosti većine vijećnika.
Utvrđivanje broja nazočnih vijećnika predsjednik Gradskog vijeća će provesti
i u tijeku sjednice, na zahtjev vijećnika čiji prijedlog podrži sedmorica
vijećnika.
5. Odlučivanje
Članak 71.
Za donošenje akata na sjednici Gradskog vijeća, potrebna je nazočnost većine
vijećnika, osim u slučajevima kada je ovim Poslovnikom drugačije određeno.
Članak 72.
Gradsko vijeće donosi akte većinom danih glasova, ukoliko je na sjednici
Gradskog vijeća nazočna većina vijećnika, osim ako Statutom Grada ili ovim
Poslovnikom nije drugačije određeno.
Većinom glasova svih vijećnika, Gradsko vijeće donosi slijedeće akte:
- Statut Grada,
- Poslovnik Gradskog Gradskog vijeća,
- proračun,
- godišnji obračun proračuna,
(Podstavak 5. brisan, izmjena stupila na snagu 14. ožujka 2013., Službene
novine PGŽ 07/13)
- odluku o raspisivanju referenduma o pitanjima iz samoupravnog djelokruga
utvrđenih statutom Grada Opatija,
- rješenje o izboru i razrješenju predsjednika i potpredsjednika Gradskog
vijeća.
6. Glasovanje
Članak 73.
Glasovanje na sjednici je javno.
Gradsko vijeće može odlučiti da se o nekom pitanju glasuje tajno.
Javno glasovanje provodi se dizanjem ruku.
Glasovanje dizanjem ruku provodi se na način da predsjednik Gradskog vijeća
prvo poziva vijećnike da se izjasne tko je »za« prijedlog, zatim, tko je
»protiv« prijedloga, odnosno da li se tko uzdržao od glasovanja. Glasovi
vijećnika koji su bili nazočni u vijećnici, a nisu glasovali »za« niti »protiv«
prijedloga i nisu se izjasnili da se uzdržavaju od glasovanja, smatraju se
uzdržanim glasovima.
Kod utvrđivanja dnevnog reda glasuje se »za« ili »protiv«.
Iznimno od odredbe stavka 3. ovog članka, ako se prilikom glasovanja o
amandmanu za njegovo prihvaćanje izjasni manje od polovice nazočnih vijećnika,
predsjednik Gradskog vijeća može odmah konstatirati da je amandman odbijen.
Glasove prebrojava službenik upravnog tijela u čijoj je nadležnosti
obavljanje stručnih poslova za potrebe Gradskog vijeća.
Članak 74.
Predsjednik Gradskog vijeća objavljuje rezultat glasovanja.
Na zahtjev vijećnika koji zatraži provjeru glasovanja, predsjednik Gradskog
vijeća nalaže brojanje i ponovno objavljuje rezultat glasovanja.
Članak 75.
Tajno glasovanje provodi se glasačkim listićima. Glasački listići su iste
veličine, boje, oblika i ovjereni su pečatom Gradskog vijeća.
Na glasačkom listiću prezimena kandidata navedena su abecednim redom, a
glasuje se na način da se zaokruži redni broj ispred prezimena kandidata.
Ukoliko se glasuje o pojedinom prijedlogu ili predmetu pitanje mora biti
postavljeno jasno i precizno, a glasuje se »za«, »protiv« i »uzdržan«.
Glasačke listiće priprema službenik upravnog tijela u čijoj je nadležnosti
obavljanje stručnih poslova za potrebe Gradskog vijeća i koji pomažu
predsjedniku Gradskog vijeća kod tajnog glasovanja. Predsjednik Gradskog vijeća
može odrediti i određeni broj vijećnika koji će mu pomagati kod tajnog
glasovanja.
Članak 76.
Službenik ili vijećnik koji pomaže predsjedniku Gradskog vijeća u provođenju
tajnog glasovanja predaje vijećnicima glasačke listiće.
Broj glasačkih kutija i mjesta na koje će se postaviti određuje predsjednik
Gradskog vijeća.
Članak 77.
U slučaju ponovnog glasovanja sjednica se prekida radi pripreme novih
glasačkih listića.
Ponovno glasovanje provodi se istim postupkom kao i prvo glasovanje.
Članak 78.
Vijećnik može glasovati samo jednim glasačkim listićem i to osobno.
Nevažeći je nepopunjen listić, listić na kojem su dopisana nova imena,
odnosno glasački listić koji je tako popunjen da se ne može sa sigurnošću
utvrditi za koga ili što je
vijećnik glasovao, kao i listić na kojem je zaokružen veći
broj kandidata od broja koji se bira.
Članak 79.
Nakon što su svi nazočni vijećnici predali glasačke listiće i nakon što je
predsjednik Gradskog vijeća objavio da je glasovanje završeno, prelazi se na
utvrđivanje rezultata glasovanja u dvorani u kojoj se održava sjednica.
Rezultat glasovanja se utvrđuje na osnovi predanih glasačkih listića.
Rezultat glasovanja utvrđuje predsjednik Gradskog vijeća u prisutnosti
vijećnika koji su mu pomagali kod samog glasovanja.
Predsjednik Gradskog vijeća objavljuje rezultate glasovanja na istoj sjednici
na kojo je provedeno tajno glasovanje.
XII. ZAPISNICI
Članak 80.
O radu sjednice vodi se zapisnik.
Zapisnik sadrži osnovne podatke o radu sjednice, o prijedlozima iznijetim na
sjednici, o sudjelovanju u raspravi te o donesenim odlukama.
U zapisnik se unosi i rezultat glasovanja o pojedinom predmet.
Članak 81.
Svaki vijećnik ima pravo na početku sjednice iznijeti primjedbe na zapisnik
prethodne sjednice.
O osnovanosti primjedbe na zapisnik odlučuje se na sjednici bez rasprave.
Ako se primjedba prihvati, izvršit će se u zapisniku odgovarajuća izmjena.
Zapisnik na koji nisu iznesene primjedbe, odnosno zapisnik u kojem su
suglasno s prihvaćenim primjedbama izvršene izmjene, smatra se usvojenim.
Usvojeni zapisnik potpisuje predsjednik Gradskog vijeća i službenik koji
vodi zapisnik.
Izvornike zapisnika sjednica Gradskog vijeća čuva upravno tijelo u čijoj je
nadležnosti obavljanje stručnih poslova za potrebe Gradskog vijeća.
Članak 82.
Sjednice Gradskog vijeća tonski se snimaju, a prijepis tonske snimke
sjednice čuva upravno tijelo u čijoj je nadležnosti obavljanje stručnih poslova
za potrebe Gradskog vijeća.
Upravno tijelo u čijoj je nadležnosti obavljanje stručnih poslova za potrebe
Gradskog vijeća je dužno omogućiti vijećniku, na njegov zahtjev, da sasluša
tonski snimak sjednice.
XIII. JAVNOST RADA
Članak 83.
Sjednice Gradskog Vijeća su javne.
Predstavnici udruga građana, građani i predstavnici medija mogu pratiti rad
Gradskog vijeća, ali ne smiju remetiti red i tijek sjednice (primjerice, glasno
razgovarati, upotrebljavati mobitel i dr.).
Ukoliko je broj osoba koje prate rad Gradskog vijeća veći od broja
raspoloživih mjesta, predsjednik Gradskog vijeća određuje broj osoba koje mogu
pratiti rad Gradskog vijeća.
Članak 84.
O radu Gradskog vijeća javnost se obavještava putem sredstava javnog
priopćavanja, oglasne ploče ili objavom na web stranicama Grada Opatije.
Članak 85.
Od dostupnosti javnosti izuzimaju se oni podaci, koji su u skladu s posebnim
propisima klasificirani određenim stupnjem tajnosti.
Članak 86.
Radi što potpunijeg i točnijeg obavješćivanja javnosti o rezultatima rada
Gradskog vijeća i radnih tijela može se dati službeno priopćenje za tisak i za
druga sredstva priopćavanja, o čemu odlučuje predsjednik Gradskog vijeća.
XIV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 87.
Ovaj Poslovnik Gradskog vijeća Grada Opatije stupa na snagu osmog dana od
dana objave u »Službenim novinama« Primorsko-goranske županije.
Stupanjem na snagu ovog Poslovnika prestaje važiti Poslovnik Gradskog vijeća
(»Službene novine Primorsko- goranske županije« broj 23/01,8/06, 18/06 -
pročišćeni tekst i 31/06).