42.
Na temelju članka 48. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi
(»Narodne novine« broj 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 36/09,
150/11, 144/12, 18/13), članka 143. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i
srednjoj školi (»Narodne novine« broj 87/08, 86/09, 92/10, 105/10, 90/11,
16/12, 86/12 i 126/12), i članka 7. Uredbe o načinu izračuna iznosa pomoću
izravnanja za decentralizirane funkcije jedinica lokalne i područne
(regionalne) samouprave za 2013. godinu (»Narodne novine« broj 29/13), i članka
30. Statuta Grada Crikvenice (»Službene novine Primorsko-goranske županije«
broj 26/ 09, 34/09-ispr i 7/13.), Gradsko vijeće Grada Crikvenice, na sjednici
održanoj 3. travnja 2013. godine, donijelo je
ODLUKU
o kriterijima, mjerilima i načinu financiranja
decentraliziranih funkcija osnovnog školstva
Grada Crikvenice u 2013. godini
I.
Ovom Odlukom utvrđuju se kriteriji, mjerila i način financiranja
decentraliziranih funkcija osnovnog školstva Grada Crikvenice, kojim se osigurava
minimalni financijski standard osnovnog školstva na području Grada Crikvenice u
2013. godini, po namjenama utvrđenim Odlukom Vlade Republike Hrvatske o
kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje
minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva u 2013.
godini (u daljnjem tekstu: Odluka Vlade RH), a u okvirima bilanciranih
sredstava za ove funkcije.
II.
Pod osnovnim školstvom u smislu ove Odluke podrazumijevaju se osnovne škole
na području Grada Crikvenice i to:
-Osnovna škola Vladimira Nazora (u daljnjem tekstu: OŠ V. Nazora) sa
područnim školama u Dramlju i Jadranovu,
-Osnovna škola Zvonka Cara (u daljnjem tekstu: OŠ Z. Cara) sa područnom
školom u Selcu.
III.
Pod financiranjem decentraliziranih funkcija osnovnog školstva Grada
Crikvenice podrazumijeva se financiranje:
-materijalnih i financijskih rashoda,
-rashoda za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja
te
-rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na
nefinancijskoj imovini.
IV.
Materijalni i financijski rashodi, prema ekonomskoj klasifikaciji, sukladno
Računskom planu za proračunsko računovodstvo, obuhvaćaju skupinu 32
(materijalni rashodi) i skupinu 34 (financijski rashodi), a odnose se na:
- naknade troškova zaposlenima,
- rashode za materijal i energiju (osim odjeljka 3224),
- rashode za usluge (osim odjeljka 3232),
- ostale nespomenute rashode poslovanja,
- financijski rashodi.
Ukupno bilancirana sredstva za ove rashode osnovnih škola na području Grada
Crikvenice za 2013. godinu iznose 1.125.669 kuna.
Ova sredstva mogu se koristiti samo za financiranje materijalnih i
financijskih rashoda nužnih za realizaciju nastavnog plana i programa javnih
potreba osnovnoškolskog obrazovanja.
Za isplatu navedenih rashoda škole podnose zahtjev putem Lokalne riznice i
dostavljaju isti nadležnom Upravnom odjelu radi odobravanja vodeći računa o
datumima dospijeća uz specifikaciju računa za koje su u zahtjevu tražena
sredstva.
V.
Prema kriteriju stvarnog troška školama se isplaćuju rashodi za:
-energente za zagrijavanje, rasvjetu i pogon škole,
-korištenja prostora i opreme za realizaciju nastave (korištenje sportske
dvorane),
-prijevoz učenika sukladno članku 69. Zakona o odgoju i obrazovanju u
osnovnoj i srednjoj školi,
-pedagoška dokumentacija za početak i kraj školske godine,
-otklanjanje nedostataka utvrđenih po ovlaštenim pravnim osobama i upravnim
tijelima (inspekcijski nalazi), kao i troškovi za redovite propisane kontrole
instalacija i postrojenja čije neotklanjanje ugrožava sigurnost učenika i škole
(ispitivanje hidrantske mreže, periodični pregled i kontrolno ispitivanje, te
servisiranje vatrogasnih aparata, ispitivanje aparata i oruđa s povećanim
opasnostima, pregled ispravnosti kotlovnica i ostalih sustava centralnog
grijanja prije početka sezone grijanja, ispitivanje električnih instalacija,
ispitivanje gromobranskih instalacija i sl.), kao i popravak kvarova koji se ne
mogu planirati - hitne intervencije, te održavanje sredstava rada i opreme radi
osiguravanja pretpostavki za redovito funkcioniranje škole te
-sistematske preglede zaposlenika.
VI.
ENERGENTI
Rashodi za energente koje škola koristi za grijanje, pogon školskih
postrojenja i rasvjetu, škole iskazuju kroz zahtjev putem Lokalne riznice i
dostavljaju nadležnom Upravnom odjelu radi odobravanja vodeći računa o datumima
dospijeća.
Škola samostalno naručuje energente od dobavljača.
Škola je dužna planirati i voditi evidenciju o utrošenim količinama
energenata po vrstama.
U slučaju nastupanja nepredviđenih okolnosti zbog kojih bi potrošnja
energenata prešla planirane veličine, škola je dužna prethodno zatražiti
suglasnost Grada Crikvenice za daljnju nabavu energenata.
VII.
PRIJEVOZ UČENIKA
Rashodi za prijevoz učenika sukladno članku 69. Zakona o odgoju i
obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi, škole iskazuju kroz zahtjev putem
Lokalne riznice i dostavljaju nadležnom Upravnom odjelu radi odobravanja vodeći
računa o datumima dospijeća.
Račun za izvršene usluge prijevoza prijevoznik dostavlja školi s
pripadajućom rekapitulacijom.
Krajem nastavne godine škole su dužne nadležnom Upravnom odjelu dostaviti
popis učenika-putnika za sljedeću školsku godinu, izuzev za djecu koja će tek
upisati prvi razred osnovne škole, za koju popis dostavljaju do kraja rujna
tekuće godine. Popis se sastavlja po abecednom redu prezimena za svaki razredni
odjel i sadrži sljedeće podatke: Ime i prezime učenika, OIB, adresu
prebivališta, relaciju putovanja, broj kilometara, naznaku o aktu Ureda državne
uprave ukoliko se radi o učeniku upisanom u školu izvan upisnog područja i
naznaku o promjeni adrese prebivališta tijekom školovanja ukoliko je to bitno
za utvrđenje prava na troškove prijevoza.
Nakon izvršene kontrole nadležni Upravni odjel dostavlja ovjereni popis
školi i prijevozniku. Temeljem navedenog popisa prijevoznik izdaje pokazne
karte.
VIII.
KORIŠTENJE PROSTORA I OPREME ZA REALIZACIJU NASTAVE (KORIŠTENJE SPORTSKE
DVORANE)
Rashodi za korištenja prostora i opreme za realizaciju nastave škole
iskazuju kroz zahtjev putem Lokalne riznice i dostavljaju nadležnom Upravnom
odjelu radi odobravanja vodeći računa o datumima dospijeća.
Za ove rashode škola treba prije zaključivanja Ugovora o uzimanju u zakup prostora
ili opreme, pribaviti suglasnost nadležnog Upravnog odjela.
IX.
PEDAGOŠKA DOKUMENTACIJA ZA POČETAK I KRAJ ŠKOLSKE GODINE
Rashodi za pedagošku dokumentaciju za početak i kraj školske godine škole
iskazuju kroz zahtjev putem Lokalne riznice i dostavljaju nadležnom Upravnom
odjelu radi odobravanja vodeći računa o datumima dospijeća.
Škola naručuje pedagošku dokumentaciju za početak i kraj školske godine
prema posebnom popisu potrebne pedagoške dokumentacije koji utvrđuje nadležno
Ministarstvo.
X.
TEKUĆE ODRŽAVANJE I HITNE INTERVENCIJE
Popravak kvarova koji se ne mogu planirati radi osiguravanja pretpostavki za
redovito funkcioniranje škole, kao i bojanje zidova, škole iskazuju kroz
zahtjev putem Lokalne riznice i dostavljaju nadležnom Upravnom odjelu radi
odobravanja vodeći računa o datumima dospijeća.
Škola je dužna sama organizirati radove i redovite propisane kontrole
instalacija i postrojenja u smislu provedbe propisa o sigurnosti na radu, čije
neotklanjanje ugrožava sigurnost učenika i škole i to za:
-ispitivanje hidrantske mreže,
-periodični pregled i kontrolno ispitivanje te servisiranje vatrogasnih
aparata,
-ispitivanje aparata i oruđa s povećanim opasnostima,
-pregled ispravnosti kotlovnica i ostalih sustava centralnog grijanja prije
početka sezone grijanja,
-ispitivanje električnih instalacija,
-ispitivanje gromobranskih instalacija,
-izrada procjena opasnosti i odgovarajućih planova prema propisima kojima se
regulira zaštita na radu i zaštita od požara.
Ukoliko se u postupku redovitih kontrola instalacija i postrojenja od strane
ovlaštenih pravnih osoba utvrde nedostaci čije neotklanjanje ugrožava sigurnost
učenika i škole, škola je dužna otkloniti nedostatke uz prethodnu suglasnost
Grada Crikvenice, kao i za otklanjanje nedostataka utvrđenih po rješenjima
upravnih tijela.
Uz zahtjev za suglasnost škola je dužna dostaviti presliku odabrane ponude
sukladno Zakonu o javnoj nabavi. O izvršenom škola je dužna izvijestiti Grad
Crikvenicu.
XI.
SISTEMATSKI PREGLEDI
Sredstva su osigurana sukladno zaključenom Temeljnom kolektivnom ugovoru za
službenike i namještenike u javnim službama koji je stupio na snagu 31. srpnja
2007. godine. Navedenim ugovorom ugovoreno je pravo na sistematske preglede
zaposlenika u iznosu od 500,00 kn jednom u tri godine.
U okviru bilančnih prava za decentralizirane funkcije školstva za 2013.
godinu osigurana su potrebna sredstva na način da je obuhvaćena trećina
zaposlenika iz print lista MZOŠ-a.
Rashodi za sistematske preglede škole iskazuju kroz zahtjev putem Lokalne
riznice i dostavljaju nadležnom Upravnom odjelu radi odobravanja vodeći računa
o datumima dospijeća.
XII.
Kriterij za financiranje materijalnih i financijskih rashoda osnovnog
školstva su sredstva bilancirana za ove rashode za 2013. godinu, dok je mjerilo
prosječna cijena po učeniku koja za 2013. godinu iznosi 1.071,8 kuna.
Prosječna cijena po učeniku je rezultat podjele sredstava preostalih nakon
izdvajanja (odbijanja) troškova prijevoza učenika iz ukupno bilanciranih
sredstava za ove rashode s brojem upisanih učenika u sve osnovne škole Grada
Crikvenice u školskoj 2012./2013. godini prema podacima o broju učenika iz
Odluke Vlade RH.
Troškovi prijevoza učenika za u 2013. godini iznose 175.000 kuna (troškovi
prijevoza učenika OŠ V. Nazora).
XIII.
Rashodi za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja,
sukladno Računskom planu za proračunsko računovodstvo, odnose se na:
-materijal i dijelove za tekuće i investicijsko održavanje iz odjeljka 3224
i
-usluge tekućeg i investicijskog održavanja iz odjeljka 3232.
Ukupno bilancirana sredstva za ove rashode osnovnih škola na području Grada
Crikvenice za 2013. godinu iznose 130.294 kuna.
XIV.
Rashodi za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja
financiraju se na osnovi kriterija opsega djelatnosti (broja upisanih učenika,
razrednih odjela i školskih zgrada u školskoj 2012./2013. godini), na osnovi
sredstava bilanciranih za ove rashode za 2013. godinu, a u iznosima određenim u
Odluci Vlade RH (po učeniku 52,68 kuna godišnje, po razrednom odjelu 944,40
kuna godišnje, po školskoj zgradi 7.079,79 kuna godišnje).
XV.
Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na
nefinancijskoj imovini, sukladno Računskom planu za proračunsko računovodstvo,
odnose se na:
-rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine iz skupine 42 i
-rashode za dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini iz skupine 45.
Ukupno bilancirana sredstva za ove rashode osnovnih škola na području Grada
za 2013. godinu iznose 313.611 kuna.
XVI.
Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na
nefinancijskoj imovini koristit će se najvećim dijelom za ulaganja u
rekonstrukciju i izgradnju škole i vrtića u Jadranovu (OŠ V. Nazora) te za kapitalna
ulaganja u opremu u OŠ V. Nazora i OŠ Z.Cara.
XVII.
Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na
nefinancijskoj imovini financiraju se na osnovi kriterija opsega djelatnosti
(broja upisanih učenika, razrednih odjela i školskih zgrada u školskoj 2012./
2013. godini), na osnovi sredstava bilanciranih za ove rashode za 2013. godinu,
a u iznosima određenim u Odluci Vlade RH (po učeniku 161,15 kuna godišnje, po
razrednom odjelu 2.888,65 kuna godišnje, po školskoj zgradi 4.670,69 kuna
godišnje).
XVIII.
Prema vrstama rashoda iz točaka IV., XIII. I XV. ove Odluke i kriterijima iz
točaka XII., XIV. i XVII., za minimalni financijski standard osnovnog školstva
Grada Crikvenice u 2013. godini, utvrđuju se ovi rashodi:
Redni broj
|
Osnovna škola
|
Materijalni i financijski rashodi
(skupina 32 i 34, osim odjeljka 3224 i 3232)
|
Rashodi za materijal, dijelove i
usluge
tekućeg i investicijskog održavanja
(odjeljak 3224 i 3232)
|
Rashodi za nabavu
proizvedene
dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na
nefinancijskoj
imovini
(skupina 42 i 45)
|
Ukupno
|
1
|
V. Nazora
|
690.526,00
|
73.968,00
|
175.296,00
|
939.790,00
|
2
|
Z. Cara
|
435.143,00
|
56.326,00
|
138.315,00
|
629.784,00
|
3
|
Ukupno
|
1.125.669,00
|
130.294,00
|
313.611,00
|
1.569.574,00
|
XIX.
Rashodi za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja
planiraju se i troše na osnovi Plana rashoda za materijal, dijelove i usluge
tekućeg i investicijskog održavanja za 2013. godinu, u kojem se specificiraju
škole, namjene i iznosi sredstava.
Plan iz prethodnog stavka donosi Gradsko vijeće Grada Crikvenice.
XX.
Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na
nefinancijskoj imovini planiraju se i
troše na osnovi Plana rashoda za nabavu proizvedene
dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini za 2013.
godinu.
Plan iz prethodnog stavka, kojim se planiraju kapitalni projekti školstva
koji će se realizirati u 2013. godini, donosi Gradsko vijeće Grada Crikvenice
uz suglasnost nadležnog Ministarstva.
Realizacija ovih rashoda smatra se privremenom do izdavanja suglasnosti
Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa na Plan rashoda za nabavu
proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini za
2013. godinu.
Realizacija rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna
ulaganja na nefinancijskoj imovini, u dijelu koji se odnosi na pomoći iz
državnog proračuna, moguća je tek po izvršenju radova i nabavi usluga.
XXI.
Sredstva iz točke XVIII. ove Odluke, Upravni odjel za financije doznačivati
će osnovnim školama na žiro račune na temelju zahtjeva škola.
XXII.
Osnovne škole su dužne rashode za materijal, dijelove i usluge tekućeg i
investicijskog održavanja i rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i
dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini realizirati u skladu sa Zakonom o
javnoj nabavi.
XXIII.
Ako se objektima ili sredstvima rada zajedno koriste dvije škole ili škola i
druga ustanova, obavezni su razgraničiti rashode na sljedeći način:
-rashodi koje škole financiraju prema kriteriju stvarnog troška, koji je
utvrđen u točki V. ove Odluke, razgraničavaju se na način da se podijele
potrebne količine energenata i ostalih rashoda razmjerno udjelu u korištenju
prostora i sredstava rada, o čemu zaključuju sporazum. Škole iskazuju ove
rashode kroz odgovarajući zahtjev putem Lokalne riznice, na način da se u opisu
svrhe plaćanja upiše udio koji tereti školu.
XXIV.
Ova Odluka objavit će se u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«,
a stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim novinama Primorsko-
goranske županije«.
Klasa: 600-01/13-01/13
Ur. broj: 2107/01-04/05-13-8
Crikvenica, 3. travnja 2013.
GRADSKO VIJEĆE GRADA CRIKVENICE
Predsjednik
Dr. sc. Dragan Magaš, v. r.