SADRŽAJ | ŽUPANIJA | GRADOVI | OPĆINE | OSTALO | ARHIVA | TRAŽILICA | IMPRESSUM


 
Godina XXI. - broj 15. Petak, 5. travnja 2013.
GRAD KRK
3B2 EDGAR HTML from SKRAD 7094..7119

15.

Na temelju članka 28. stavka 1. podstavka 1. Zakona o zaštiti i spašavanju (»Narodne novine« broj 174/04, 79/07, 38/09 i 127/10) i članka 40. Statuta Grada Krka (»Službene novine Primorsko-goranske županije«, broj 28/09 i 41/09), Gradsko vijeće Grada Krka, na sjednici održanoj 27. ožujka 2013. godine, donijelo je

SMJERNICE
ZA ORGANIZACIJU I RAZVOJ SUSTAVA
ZAŠTITE I SPAŠAVANJA NA PODRUČJU
GRADA KRKA ZA 2013. GODINU

1. UVOD

Člankom 28. i 29. Zakona o zaštiti i spašavanju (»Narodne novine« broj 174/04, 79/07, 38/09 i 127/10) definirano je da predstavnička tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave donose smjernice za organizaciju i razvoj sustava zaštite i spašavanja na svom području, u proračunu osiguravaju sredstva namijenjena za financiranje sustava zaštite i spašavanja, te obavljaju i druge poslove zaštite i spašavanja utvrđene zakonom.

Sustav zaštite i spašavanja je oblik pripremanja i sudjelovanja sudionika zaštite i spašavanja u reagiranju na katastrofe i veće nesreće, te ustrojavanja, pripremanja i sudjelovanja operativnih snaga zaštite i spašavanja u prevenciji, pripravnosti, reagiranju na katastrofe i otklanjanju mogućih uzroka i posljedica katastrofa (čl. 3. st. 19. Zakona o zis).

Operativnim snagama zaštite i spašavanja na području Grada Krka rukovodi i koordinira gradonačelnik Grada, uz stručnu potporu Stožera zaštite i spašavanja za područje Grada Krka. U katastrofama i velikim nesrećama gradonačelnik izravno zapovijeda operativnim snagama zaštite i spašavanja na svom području (čl. 9. st. 1. Zakona o zis).

Sukladno razmjeru opasnosti, prijetnji i posljedicama nesreća, velikih nesreća i katastrofa, a s ciljem zaštite i spašavanja ljudi, materijalnih dobara te okoliša kao i ravnomjernog razvoja svih nositelja sustava zaštite i spašavanja (vatrogasne postrojbe, civilna zaštita, stožeri, udruge građana od značaja za zaštitu i spašavanje, službe i pravne osobe koje se zaštitom i spašavanjem bave u okviru redovne djelatnosti), donose se Smjernice za organizaciju i razvoj sustava zaštite i spašavanja za 2013. godinu.

Smjernice za organizaciju i razvoj sustava zaštite i spašavanja odnose se na sljedeće:

2. ZAŠTITA I SPAŠAVANJE

2.1. Stožer zaštite i spašavanja

Stožer zaštite i spašavanja je stručno, operativno i koordinativno tijelo koje pruža stručnu pomoć i priprema akcije zaštite i spašavanja. Osnovano je za upravljanje i usklađivanje aktivnosti operativnih snaga i ukupnih ljudskih i materijalnih resursa zajednice u slučaju neposredne prijetnje, katastrofe i veće nesreće sa ciljem sprečavanja, ublažavanja i otklanjanja posljedica katastrofe i veće nesreće na području Grada Krka. Stožer bi se trebao sastati najmanje jednom godišnje, uoči protupožarne sezone i/ili krajem godine, uoči donošenja proračuna.

2.2. Civilna zaštita (zapovjedništvo civilne zaštite i timovi - postrojbe civilne zaštite)

.Sukladno usvojenoj Procjeni ugroženosti i Analizi stanja sustava ZS u Gradu Krku donesena je Odluka o osnivanju tima-postrojbe civilne zaštite za područje Grada Krka;

.Na sjednici GV-a, održanoj 20. ožujka 2012. godine donesena je Odluka o imenovanju Zapovjedništva civilne zaštite Grada Krka. Zapovjedništvo civilne zaštite poziva se i aktivira u slučaju neposredne prijetnje, katastrofe i velike nesreće na području Grada Krka, za zapovijedanje aktivnostima, snagama i sredstvima civilne zaštite. Zapovjedništvo se mobilizira i poziva sukladno planu civilne zaštite, na prijedlog zapovjednika i po nalogu gradonačelnika, putem Županijskog centra 112;

.Tijekom 2013. godine formirat će se tim (postrojba) civilne zaštite opće namjene sa 33 pripadnika; Na temelju Naloga gradonačelnika od 21. siječnja 2013. godine izvršeno je smotriranje pripadnika Posrojbe civilne zaštite opće namjene Grada Krka dana 23. veljače 2013. godine u prostorijama Javne vatrogasne postrojbe Grada Krka u Krku. Smotriranje pripadnika postrojbe civilne zaštite opće namjene Grada Krka provela je Državna uprava za zaštitu i spašavanje, Područni ured za zaštitu i spašavanje Rijeka.

.U postupku je imenovanje povjerenika i zamjenika povjerenika civilne zaštite po mjesnim odborima na prijedlog MO sa područja Grada Krka. Povjerenici CZ u pravilu su predsjednici MO i/ili njihovi članovi koji se aktivno mogu uključiti u zaštitu i spašavanje na svom području.

2.3. Procjena ugroženosti i Plan zaštite i spašavanja

Sukladno obvezi koja proizlazi iz članka 28. i 29. Zakona o zaštiti i spašavanju (»Narodne novine 174/04, 79/07, 38/09 i 127/10) i Pravilnika o metodologiji za izradu procjena ugroženosti i planova zaštite i spašavanja («Narodne novine« 38/08) donesena je Procjena ugroženosti stanovništva, materijalnih i kulturnih dobara i okoliša od prirodnih i tehničko-tehnoloških katastrofa i velikih nesreća i Plan zaštite i spašavanja za područje Grada Krka na sjednici Gradskog vijeća, održane 21. prosinca 2011. godine.

Obzirom na Nalog Državne uprave za zaštitu i spašavanje, Područnog ureda za zaštitu i spašavanje Rijeka, u tijeku je revizija/dorada Plana zaštite i spašavanja Grada Krka.

2.4. Plan intervencije u zaštiti okoliša

Jedinstveni upravni odjel Grada Krka rukovodi prikupljanjem operativnih planova intervencija lokalnih gospodarskih subjekata kod kojih postoji mogućnost onečišćenja okoliša.

2.5. Zaštita od požara

Zaštita od požara i u 2013. godini provodit će se kontinuirano na osnovu donesenih podzakonskih akata, a osobito na temelju donesene Procjene i Plana zaštite od požara za Grad Krk, na sjednici Gradskog vijeća od 7. prosinca 2011. godine, kao i Sporazuma svih JLS otoka Krka sa JVP Grada Krka - glavne operativne vatrogasne postrojbe za Grad i otok Krk.

Javna vatrogasna postrojba Grada Krka temelji svoju djelatnost na odredbama Zakona o vatrogastvu kao i Planu zaštite od požara za Grad Krk.

Program aktivnosti u provedbi posebnih mjera zaštite od požara za Republiku Hrvatsku te ostalih aktivnosti sukladno Prijedlogu Programa u 2013. godini provodit će se u suradnji sa Područnom vatrogasnom zajednicom otoka Krka na temelju posebnog Ugovora koji će se za te aktivnosti zaključiti, kao i svake godine zajedno sa svim Općinama otoka Krka.

Ugovorom iz prednjeg stavka između Grada/Općina otoka i Područne vatrogasne zajednice otoka Krka uredit će se prava i obaveze koje se odnose na sljedeće:

.ustroj izviđačko preventivnih ophodnji koje na licu mjesta poduzimaju mjere za uklanjanje potencijalnih izvora opasnosti, odnosno vrše preventivno otklanjanje, javljanje i gašenje požara u samom nastajanju;

.ustroj i ogranizaciju rada dežurnih ekipa temeljem Operativnog plana Područne vatrogasne zajednice otoka Krka koje će ukoliko bude potreba za uspostavom mjera zaštite od požara građevina i otvorenih prostora dolaziti u ispomoć iz susjednih ili drugih područja;

.preventivni rad putem video nadzora u kojem će se pratiti i osmatrati cjelokupno područje Grada i otoka Krka, a po otkrivanju eventualnih požara kao i ostalih opasnih situacija poduzimati mjere za otklanjanje posljedica.

2.6. Održavanje nerazvrstanih cesta

Grad Krk ima sklopljen Ugovor o obavljanju komunalnih poslova održavanja nerazvrstanih cesta na području Grada s GP »Krk« d.d. Za vrijeme turističke sezone po Mjesnim odborima, kao i ranijih godina zaključit će se Ugovori o djelu za obavljanje poslova čišćenja raslinja na nerazvrstanim cestama, poljoprivrednim putevima, šetnicama i drugim lokalnim cestama koja povezuju naselja na području pojedinih mjesnih odbora.

2.7. Sustav za uzbunjivanje

Ocjenjuje se potrebnim unaprijediti sustav uzbunjivanja građana, te uspostaviti sustav veza svih sudionika zaštite i spašavanja. Također, treba unaprijediti sustav uzbunjivanja građana u slučaju nesreća.

Budući da sustav za uzbunjivanje koji je bio instaliran na zgradi Grada Krka nije u funkciji potrebno je u suradnji sa PUZS predložiti sanaciju istog odnosno nabavku novog sustava i njegovo održavanje.

2.8. Informiranje javnosti

Na temelju donesene Procjene ugroženosti stanovništva, materijalnih i kulturnih dobara i okoliša od prirodnih i tehničko-tehnoloških katastrofa i velikih nesreća i Plana zaštite i spašavanja za područje Grada Krka potrebno je na adekvatan način informirati stanovništvo o potencijalnim opasnostima i načinu postupanja u slučaju nastanka istih. Ovu mjeru planira se provesti putem informativnih letaka u kojima bi bili navedeni načini postupanja u potencijalno opasnim situacijama, održavanjem odgovarajućih predavanja i okruglih stolova, informiranjem putem javnih medija te naposljetku i vježbi.

U Srednjoj školi »Hrvatski kralj Zvonimir« Krk, Osnovnoj školi »Fran Krsto Frankopan« Krk i Područnoj školi Vrh te Dječjem vrtiću »Katarina Frankopan« Krk i PO Vrh, potrebno je provoditi sustavnu edukaciju djece o prepoznavanju akcidentne situacije te o postupcima koje treba poduzeti u slučaju nastanka istih.

Također, potrebno je iznaći način informiranja mještana na najbrži mogući način o eventualnim kriznim situacijama (putem povjerenika civilne zaštite za pojedina naselja, web portala, tiskanjem letaka sa informacijama, npr. što učiniti, kako postupiti i kome se obratiti u kriznim situacijama) i dr.

3. VATROGASTVO

Proračunom Grada Krka za 2013. godinu planirana su sredstva za rad vatrogasnih organizacija (Područnu vatrogasnu zajednicu otoka i DVD Krk) u iznosu od 400.000,00 kuna, a za rad Javne vatrogasne postrojbe Grada u iznosu od 4.871.346,00 kuna.

Planirana sredstva utrošiti će se za djelatnost Javne vatrogasne postrojbe Grada Krka, dobrovoljne vatrogasne postrojbe/društva i vatrogasnu zajednicu, sukladno njihovim vlastitim programima i razvojnim projektima, te osiguravaju materijalno-tehnički razvoj, kadrovskih kapaciteta (s planiranim obučavanjem, vježbama i sl.), sustava organizacije i djelovanja (dežurstva, dislokacija i sl.), a sa ciljem jačanja spremnosti za djelovanje u jedinstvenom sustavu zaštite i spašavanja na području Grada Krka.

Kao posebna proračunska stavka predviđena su i financijska sredstva u iznosu od 10.000,00 kn za provedbu Programa aktivnosti u provedbi posebnih mjera zaštite od požara od interesa za Republiku Hrvatsku u 2013. godini.

4. SKLONIŠTA

Na području Grada Krka postoje 3 javna skloništa ( u stambenoj zgradi »Lizete«, pored Robne kuće Krk i u sklopu Vatrogasnog doma) i jedno u sklopu Doma umirovljenika »Mali Kartec« u Krku, te su za ista imenovani voditelji skloništa. U Proračunu Grada osigurana su sredstva za tekuće održavanje skloništa, tehničku kontrolu i investicijsko održavanje skloništa s ciljem stvaranja uvjeta za sklanjanje ljudi i materijalnih dobara u slučaju prirodnih i civilizacijskih katastrofa.

5. UDRUGE GRAĐANA OD ZNAČAJA ZA ZAŠTITU I SPAŠAVANJE (GSS, planinari, kinolozi, maslinari, ronilački klubovi, radioamateri i dr.)

Pripadnici ovih udruga građana bit će tijekom 2013. godine upoznati o načinu uključivanja svih zainteresiranih članova u sustav zaštite i spašavanja na području Grada Krka. U tom smislu u suradnji i pod nadzorom PUZS Rijeka, Grad Krk održat će zajednički sastanak sa predstavnicima svih udruga koje su od značaja za zaštitu i spašavanje sa svog područja i sa njima utvrditi brojnost, opremljenost, obučenost njihovog članstva, te zadaće u zaštiti i spašavanju koje bi bile uključene u slučaju velikih nesreća ili katastrofa. Sukladno podnesenim i prihvaćenim razvojnim projektima i programima u dijelu od značaja za zaštitu i spašavanje, u suradnji sa Područnim uredom za zaštitu i spašavanje Rijeka utvrditi će se detaljnije prioriteti koji će se financirati iz Proračuna Grada Krka.

U 2013. godini planiraju se u Proračunu Grada Krka financijska sredstva za sljedeće udruge/ustanove/društva koje su od značaja za zaštitu i spašavanje:

HGSS, Crveni križ, Udruga maslinara »Drobnica«, Lovačka društva »Kamenjarka«, »Šljuka«, Radio otok Krk i dr. Ukupni iznos planiranih sredstava iznosi 320.000,00 kn.

6. SLUŽBE I PRAVNE OSOBE KOJE SE ZAŠTITOM I SPAŠAVANJEM BAVE U OKVIRU REDOVNE DJELATNOSTI (npr. hitna pomoć, javno zdravstvo, socijalna služba, crveni križ, veterinarska služba, zaštita bilja, zaštita okoliša, javna poduzeća za održavanje komunalne infrastrukture - kao što su vodovod, kanalizacija, čistoća, groblja i druga, te pravne osobe koje se bave građevinskom, prijevozničkom, turističkom i drugim djelatnostima od interesa za zaštitu i spašavanje).

U 2013. godini za službe i pravne osobe kojima je zaštita i spašavanje redovita djelatnost iz prednjeg stavka (Turistička ambulanta i HMP, Nastavni zavod za javno zdravstvo PGŽ, Dezinskekcija, deratizacija i hig. veterinarska zaštita i dodatni standardi u zdravstvu) u Proračunu Grada Krka planirana su sredstva u iznosu od 530.000,00 kn.

Temeljem očekivanih ugroza, te vlastitih potreba i mogućnosti za spašavanje ljudi i materijalnih vrijednosti, zaključuje se da su sljedeća javna poduzeća i ustanove te trgovačka društva od posebnog značaja za zaštitu i spašavanje za područje Grada Krka i to:

-Vatrogasne snage Grada Krka (JVP, Područna VZ i DVD Krk),

-Dom zdravlja PGŽ, Ispostava Krk,

-Policijska postaja Krk,

-Ustanova za hitnu medicinsku pomoć,

-Gradsko društvo Crvenog križa Krk,

-Lučka kapetanija, Ispostava Krk,

-Veterinarska stanica Krk,

-GP Krk d.d.

-Ponikve d.o.o. Krk,

-Vecla d.o.o. Krk.

Koordinaciju aktivnosti svih službi, ustanova, tvrtki i drugih pravnih osoba od posebnog značaja za zaštitu i spašavanje u izvanrednim situacijama obavlja Stožer zaštite i spašavanja Grada Krka.

Sastavni dio ovih Smjernica je izvod iz Proračuna po pozicijama namijenjenim za razvoj pojedinih dijelova - operativnih snaga - jedinstvenog sustava zaštite i spašavanja, ali nije predmet objave.

Klasa: 810-03/13-01/4

Ur. broj: 2142/01-01-13-3

Krk, 27. ožujka 2013.

GRADSKO VIJEĆE GRADA KRKA

Predsjednik

Josip Staničić, v.r.

 

https://sn.pgz.hr/default.asp?Link=odluke&izdanje=836&mjesto=51500&odluka=15
© Primorsko-goranska županija 2002.-2003. Sva prava pridržana.
Obratite se webmasteru s pitanjima i komentarima.
Programska podrška
www.netcom.hr