54.
Na temelju članka 6. stavka 1. Zakona o proračunu (»Narodne novine« broj
96/03) i članka 36. i 94. Statuta Grada Opatija (»Službene novine« PGŽ 23/01)
Gradsko vijeće Grada Opatije, na sjednici održanoj 25. studenoga 2004. godine
donosi
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Grada Opatije
za 2005. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom uređuje se struktura prihoda i primitaka te rashoda i izdataka
Proračuna, njegovo izvršavanje, opseg zaduživanja i jamstva, upravljanje financijskom
i nefinancijskom imovinom, prava i obveze proračunskih korisnika, ovlasti
Poglavarstva i predsjednika Poglavarstva, te druga pitanja u izvršavanju
Proračuna.
Članak 2.
Proračun se sastoji od općeg i posebnog dijela te planova razvojnih
programa.
Opći dio Proračuna čini A. Račun prihoda i rashoda, B. Raspoloživa sredstva
iz prethodne godine i C. Račun financiranja.
Račun prihoda i rashoda sastoji se od poreznih i neporeznih prihoda, te
ostalih prihoda kojima se financiraju rashodi utvrđeni za financiranje javnih
potreba na razini Grada na temelju zakonskih i drugih propisa.
Raspoloživa sredstva iz prethodne godine čine više ostvareni prihodi i
neutrošeni rashodi u prethodnoj godini.
U Računu financiranja iskazuju se primici od financijske imovine i primljeni
krediti i zajmovi te izdaci za financijsku imovinu i otplatu zajmova i kredita.
Posebni dio Proračuna sastoji se od Plana rashoda i izdataka proračunskih
korisnika raspoređenih u tekuće i razvojne programe za tekuću proračunsku
godinu.
Planovi razvojnih programa su razvojni programi proračunskih korisnika.
Plan razvojnih programa iskazuje planirane rashode Proračuna za
nefinancijsku imovinu (investicije), kapitalne pomoći i donacije u sljedeće tri
godine, a usklađuje se svake godine.
Članak 3.
Ako se tijekom godine usvoje zakoni i drugi propisi ili programi na osnovi
kojih nastaju nove obveze za Proračun, sredstva će se osigurati u Proračunu za
sljedeću proračunsku godinu u skladu s trogodišnjim fiskalnim projekcijama i
mogućnostima.
Članak 4.
U tijeku rasprave o prijedlogu Proračuna podneseni se amandmani, kojima se
predlaže povećanje proračunskih rashoda i izdataka iznad iznosa utvrđenih
prijedlogom Proračuna mogu prihvatiti pod uvjetom da se istodobno predloži
smanjenje drugih rashoda i izdataka, ali ne na teret proračunske zalihe ili
dodatnog zaduživanja.
II. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak 5.
Ako se u tijeku proračunske godine zbog nastanka novih obveza za Proračun
ili zbog promjena gospodarskih kretanja povećaju rashodi ili izdaci, odnosno
smanje prihodi ili primici Proračuna, Poglavarstvo može obustaviti izvršavanje
pojedinih rashoda ili izdataka najviše 45 dana.
Poglavarstvo donosi privremene mjere obustave. Ako se za vrijeme provođenja
mjera privremene obustave izvršavanja Proračuna, Proračun ne može uravnotežiti,
Poglavarstvo mora najkasnije u roku od 15 dana prije isteka roka za privremenu
obustavu izvršavanja Proračuna predložiti izmjene i dopune Proračuna, kojima se
ponovno uravnotežuju prihodi i primici odnosno rashodi i izdaci Proračuna.
Članak 6.
Plaćanje preuzetih obveza po ugovorima, koje dospijeva u slijedećim godinama
mora se kao obveza uključiti u godinu u kojoj obveza dospijeva.
Članak 7.
Plaćanje predujma moguće je samo iznimno i na temelju prethodne suglasnosti
Poglavarstva.
Članak 8.
Predsjednik poglavarstva odobrava preraspodjelu sredstava na proračunskim
stavkama kod proračunskih korisnika ili između proračunskih korisnika najviše
do 5 % rashoda i izdataka na stavci koja se umanjuje.
Članak 9.
Proračunska zaliha osigurava se u iznosu od 600.000,00 KN, i koristit će se
za zakonski utvrđene namjene. O korištenju sredstava proračunske zalihe
odlučuje gradonačelnik, koji je obvezan svaki mjesec izvijestiti Poglavarstvo o
korištenju iste.
Poglavarstvo je obvezno polugodišnje izvijestiti Gradsko vijeće o korištenju
proračunske zalihe.
Članak 10.
Za potrebe mjesnih odbora osiguravaju se sredstva u visini 950.000 KN, te
svakom mjesnom odboru pripada 63.333 KN, koje je dužan rasporediti svojim
financijskim planom za materijalne troškove, opremu i male komunalne akcije.
Članak 11.
Prihodi Proračuna ubiru se i uplaćuju u Proračun u skladu sa Zakonom i
drugim propisima neovisno o visini prihoda planiranih u Proračunu.
Članak 12.
Prihodi koje ostvaruju tijela gradske uprave obavljanjem vlastite
djelatnosti sastavni su dio prihoda Proračuna
Proračunski korisnici odgovorni su za naplatu vlastitih prihoda i primitaka
kao i za izvršavanje svih rashoda i izdataka u skladu s namjenama.
Sredstva drugih jedinica lokalne samouprave, na području kojih proračunski
korisnici obavljaju djelatnost, prenose se kao tekuće i kapitalne pomoći za
Programe proračunskih korisnika u Proračun Grada. Ostali prihodi proračunskih
korisnika ne uplaćuju se u Proračun Grada.
Članak 13.
Proračunskim korisnicima ne osiguravaju se sredstava za amortizaciju zgrada
i opreme za 2005. godinu.
III UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM I NEFINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak 14.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu Proračuna upravlja Poglavarstvo.
Novčana sredstva iz stavka 1. ovog članka mogu se polagati u poslovnu banku,
poštujući načela sigurnosti i likvidnosti. Odluku o izboru banke donosi
Poglavarstvo.
Ustanovama i društvima u vlasništvu Grada, kao i turističkim zajednicama
Grada, Poglavarstvo može iz likvidnih sredstava Proračuna odobriti kratkoročnu
pozajmicu uz kamatu u visini eskontne stope.
Članak 15.
U slučaju da prestane javni interes za vlasništvo dionica ili udjela u
kapitalu pravnih osoba Gradsko vijeće na prijedlog Poglavarstva može odlučiti
da se dionice odnosno udjeli u kapitalu prodaju ako to nije u suprotnosti s
posebnim zakonom. Ostvarena sredstva od prodaje udjela i uloga u kapitalu
koristi se samo za otplatu duga u Računu financiranja ili za nabavku
nefinancijske i financijske imovine, ukoliko se spomenuta sredstva ostvare u
iznosu većem od potrebnog za otplatu duga.
Članak 16.
Uz suglasnost Poglavarstva predsjednik Poglavarstva može otpisati ili
djelomično otpisati dug ukoliko bi troškovi postupka naplate potraživanja bili
u nesrazmjeru s visinom potraživanja.
Članak 17.
Za stjecanje imovine bez naknade potrebna je prethodna suglasnost
Poglavarstva ukoliko bi takvo stjecanje prouzročilo veće troškove za Proračun
Grada.
Članak 18.
Nefinancijska dugotrajna imovina mora se osigurati ako postoji zakonska
obveza ili o drugim okolnostima odlučuje sam korisnik poštujući načela
učinkovitosti i ekonomičnosti raspolaganja proračunskim sredstvima, jer se u
protivnom nadoknada za štetu nastala na neosiguranoj nefinancijskoj imovini
isplaćuje iz Proračuna.
IV. ZADUŽIVANJE I JAMSTVA
Članak 19.
Grad se može zaduživati uzimanjem kredita ili izdavanjem vrijednosnih
papira, uz prethodnu suglasnost Vlade.
Ukupna godišnja obveza Grada može iznositi najviše do 200stvarenih prihoda u
godini koja prethodi godini u kojoj se zadužuje, a u iznos ukupne godišnje
obveze uključena su i dana jamstva kao i neplaćene obveze iz prethodnih godina.
Ovlašćuje se Gradsko Poglavarstvo da se u svoje ime i svoj račun kreditno
zaduži za kapitalna ulaganja u visini 17.896.630,00 kn (višenamjenska dvorana -
kino u iznosu 12.566.000,00 kn i izgradnju vodoopskrbnog sustava u iznosu od
5.330.630,00 kn), iskazano u Proračunu u razdjelu 03 Upravni odjel za komunalni
sustav, Glava 1 Komunalna djelatnost, Potprogram-Opskrba pitkom vodom i
Potprogram - Višenamjenska dvorana-kino.
Tekuće otplate glavnice kreditnog zaduženja Grada iskazane su u Računu
financiranja Proračuna za 2005. godinu u iznosu od 1.510.700,00 kn, te
pripadajuće kamate u iznosu od 515.300,00 kn, iskazane u razdjelu - 02 Upravni
odjel za samoupravu i upravu, Glava 3 Financije i gospodarstvo, Program-Otplate
kredita.
Članak 20.
Pravna osoba u većinskom vlasništvu Grada kao i ustanova čiji je osnivač
Grad može se zaduživati samo uz suglasnost Poglavarstva.
Poglavarstvo Grada također može davati jamstvo pravnoj osobi u većinskom
vlasništvu Grada kao i ustanovi čiji je osnivač.
Ugovore o jamstvu sklapa predsjednik Poglavarstva.
V. PRAVA I OBVEZE PRORAČUNSKIH KORISNIKA
Članak 21.
Čelnik proračunskog korisnika odgovoran je za planiranje i izvršavanje
dijela Proračuna (razdjela). Odgovoran je za zakonitost svrhovitost,
učinkovitost i za ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima. Također je
odgovoran za preuzimanje obveza, izdavanje naloga za plaćanje te za izdavanje
naloga za naplatu u korist proračunskih sredstava. Čelnik proračunskog
korisnika može određena prava unutarnjim propisima u skladu sa Zakonom
prenijeti na druge osobe.
Članak 22.
Financijski kontrolor proračunskog korisnika odgovoran je za zakonito
izvršavanje naloga nalogodavca.
Računopolagač proračunskog korisnika odgovoran je za zakonito i svrhovito
trošenje javnog novca za namjene utvrđene Proračunom i financijskim planom.
Članak 23.
Proračunski korisnici dostavljaju polugodišnje izvještaje koji zajedno sa
polugodišnjim izvještajem Proračuna čine konsolidirani financijski izvještaj
koji se zajedno sa polugodišnjim obračunom Proračuna dostavlja Poglavarstvu do
kraja srpnja mjeseca tekuće godine. Poglavarstvo polugodišnji izvještaj o
izvršenju Proračuna upućuje na usvajanje Gradskom vijeću do 5. kolovoza tekuće
proračunske godine.
Članak 24.
Proračunski korisnik dostavlja godišnji obračun svog financijskog plana
nadležnom upravnom tijelu Grada do 28. veljače tekuće godine za prethodnu
godinu. Godišnji financijski planovi proračunskih korisnika konsolidirani na
razini upravnog odjela i nacrt godišnjeg obračuna Proračuna dostavlja se
Poglavarstvu do 31. ožujka tekuće godine. Prijedlog godišnjeg obračuna
Proračuna dostavlja se Gradskom vijeću na usvajanje do 1. lipnja tekuće godine.
Poglavarstvo Grada prijedlog godišnjeg obračuna Proračuna dostavlja
Ministarstvu financija i Državnom uredu do 31. ožujka tekuće godine, odnosno 15
dana nakon što ga usvoji Gradsko vijeće o tome izvještava Ministarstvo
financija.
VI. NADZOR PRORAČUNSKIH KORISNIKA
Članak 25.
Unutarnja revizija proračunskog korisnika tijelo je koje neovisno i objektivno
utvrđuje ostvarivanje cjelovitih zadaća i funkcija proračunskih korisnika,
upozorava na nepravilnosti i neusklađenost sa zakonskim i drugim propisima
kojima je utvrđeno njihovo poslovanje te predlaže mjere za njihovo otklanjanje
i mjere za unapređenje poslovanja proračunskog korisnika.
VII PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 26.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dan objave u »Službenim novinama«
Primorsko-goranske županije, a primjenjuje se od 1. siječnja 2005. godine.
Klasa: 011-01/04-01/15
Ur. broj: 2156/01-01-04-1
Opatija, 25. studenoga 2004.
GRADSKO VIJEĆE GRADA OPATIJE
Predsjednik
Gradskog vijeća
Bruno Starčić, dipl. ing., v. r.