10.
Na temelju članka 35. Zakona o lokalnoj i
područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01, 60/01, 129/05,
109/07, 125/08, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13 - pročišćeni tekst) Općinsko
vijeće Općine Baška, na sjednici održanoj 20. ožujka 2013. godine, donijelo je
STATUT
OPĆINE BAŠKA
I.
OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovim se Statutom podrobnije uređuje
samoupravni djelokrug Općine Baška, njezina službena obilježja, javna
priznanja, ustrojstvo, ovlasti i način rada tijela Općine Baška, način
obavljanja poslova, oblici neposrednog sudjelovanja građana u odlučivanju,
način provođenja referenduma u pitanjima iz samoupravnog djelokruga, mjesna
samouprava, ustrojstvo i rad javnih službi, suradnja s drugim jedinicama
lokalne i područne (regionalne) samouprave, te druga pitanja od važnosti za
ostvarivanje prava i obveza Općine Baška (dalje u tekstu: Općina).
Riječi i pojmovi u ovom Statutu, koji imaju
rodno značenje, odnose se jednako na muški i ženski rod, bez obzira u kojem su
rodu navedeni.
Članak
2.
Općina je jedinica lokalne samouprave a
područje na kojem se prostire utvrđeno je Zakonom o područjima županija,
gradova i općina u Republici Hrvatskoj.
Općina Baška nalazi se na jugoistočnom dijelu
otoka Krka i graniči s istočne i južne strane Jadranskim morem, sa zapadne
strane Općinom Punat, te sa sjeverne strane Općinom Vrbnik.
U sastavu Općine su sljedeća naselja: Baška,
Batomalj, Draga Bašćanska i Jurandvor, te otočići Prvić i Zečje.
Granice područja Općine idu katastarskim
granicama rubnih naselja koja se nalaze unutar područja.
Granice Općine mogu se mijenjati na način i u
postupku propisanom zakonom.
Članak
3.
Općina je pravna osoba.
Sjedište Općine je u Baški, Palada 88.
II.
SLUŽBENA OBILJEŽJA OPĆINE
Članak
4.
Općina ima grb i zastavu.
Grb i zastava Općine mogu se rabiti na način
kojim se poštuje i promiče tradicija i dostojanstvo Općine.
Sukladno mjerilima utvrđenima odlukom
Općinskog vijeća općinski načelnik može odobriti uporabu grba i zastave pravnim
osobama radi promicanja interesa Općine.
Članak
5.
Grb Općine je povijesni grb, koji je u
trokutastom srcolikom štitu na plavom damasciranom polju, lik sveca-Svetog
Ivana Krstitelja s poluuzdignutom desnom rukom s ispruženim kažiprstom, a u
lijevoj ruci zlatni (žuti)križ s bijelim plamencem triput savijenim.
Članak
6.
Zastava Općine je jednobojna tamno plave
boje, a u sredini polja je umetnut grb Općine obrubljen zlatnim rubom.Na
gornjem dijelu svečane zastave, iznad grba, zlatnim slovima ispisan je natpis
Općina Baška, a u dodonjem dijelu zastave je troroga s ukrasnim ornamentima u
svakom dijelu.
Članak
7.
Dan Općine je 24. lipnja, dan Svetog Ivan.
III.
JAVNA PRIZNANJA
Članak
8.
Općinsko vijeće može pojedinu osobu koja je
zaslužna za Općinu proglasiti počasnim građaninom.
Počašću se ne stječu posebna prava, odnosno
obveze i može se opozvati ako se počastvovani pokaže nedostojnim takve počasti.
Općinsko vijeće može utvrditi i druga javna
priznanja, koja se dodjeljuju za osobita postignuća i doprinos od značaja za
razvitak i ugled Općine, a osobito za naročite uspjehe ostvarene u području
gospodarstva, znanosti, kulture, zaštite i unapređivanja čovjekovog okoliša,
ljudskih prava, športa, tehničke kulture, zdravstva i drugih javnih
djelatnosti.
Uvjete za dodjelu javnih priznanja, njihov
izgled i oblik, postupak dodjele, te tijela koja provode postupak i dodjeljuju
priznanja uređuje se posebnom odlukom Općinskog vijeća
IV.
SURADNJA S DRUGIM JEDINICAMA LOKALNE I PODRUČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE
Članak
9.
Općina surađuje s općinama otoka Krka i
Gradom Krkom, gradovima i općinama Primorsko-goranske županije i Županijom
primorsko-goranskom radi ostvarenja zajedničkih interesa na unapređenju gospodarskog
i društvenog razvitka.
Članak
10.
Ostvarujući zajednički interes u
unapređivanju gospodarskog, društvenog i kulturnog razvitka, Općina uspostavlja
i održava suradnju s drugim jedinicama lokalne samouprave u zemlji i
inozemstvu, u skladu sa zakonom i međunarodnim ugovorima.
Općinsko vijeće donosi odluku o
uspostavljanju suradnje kada ocijeni da postoji dugoročan i trajan interes za
uspostavljanje suradnje i mogućnosti za njezino razvijanje.
Kriteriji za uspostavljanje suradnje, te
postupak donošenja odluke o suradnji uređuju se posebnom odlukom Općinskog
vijeća.
Članak
11.
O uspostavljenoj suradnji sklapa se sporazum
(ugovor, povelja, memorandum ili sl.).
Sporazum o suradnji Općine i lokalne jedinice
druge države objavljuje se u službenom glasilu Općine.
V.
SAMOUPRAVNI DJELOKRUG
Članak
12.
Općina je samostalna u odlučivanju u
poslovima iz samoupravnog djelokruga u skladu s Ustavom Republike Hrvatske i
zakonima, te podliježe samo nadzoru zakonitosti rada i akata tijela Općine.
Članak
13.
Općina u samoupravnom djelokrugu obavlja
poslove lokalnog značaja kojima se neposredno ostvaruju prava građana, koji
nisu Ustavom ili zakonom dodijeljeni državnim tijelima i to osobito poslove
koji se odnose na:
-uređenje naselja i stanovanje,
-prostorno i urbanističko planiranje,
-komunalno gospodarstvo,
-brigu o djeci,
-socijalnu skrb,
-primarnu zdravstvenu zaštitu,
-odgoj i osnovno obrazovanje,
-kulturu, tjelesnu kulturu i sport,
-zaštitu potrošača,
-zaštitu i unapređenje prirodnog okoliša,
-protupožarnu zaštitu i civilnu zaštitu,
-promet na svom području te
-ostale poslove sukladno posebnim zakonima.
Općina obavlja poslove iz samoupravnog
djelokruga sukladno posebnim zakonima kojima se uređuju pojedine djelatnosti iz
stavka 1. ovog članka.
Sadržaj i način obavljanja poslova iz samoupravnog
djelokruga detaljnije se uređuje odlukama Općinskog vijeća i općinskog
načelnika u skladu sa zakonom i ovim Statutom.
Članak
14.
Općina može obavljanje pojedinih poslova iz
članka 13. ovoga Statuta organizirati zajednički s drugom jedinicom lokalne
samouprave ili više jedinica lokalne samouprave, osnivanjem zajedničkog tijela,
zajedničkog upravnog odjela ili službe, zajedničkog trgovačkog društva ili
zajednički organizirati obavljanje pojedinih poslova u skladu s posebnim
zakonom.
Odluku o obavljanju poslova na način propisan
stavkom 1. ovoga članka donosi Općinsko vijeće.
Članak
15.
Općinsko vijeće može pojedine poslove iz
samoupravnog djelokruga Općine, čije je obavljanje od interesa za građane na
području više jedinica lokalne samouprave, posebnom odlukom prenijeti na
županiju Primorsko- goransku.
Općinsko vijeće može pojedine poslove iz
samoupravnog djelokruga Općine posebnom odlukom prenijeti na mjesne odbore.
VI.
NESPOSREDNO SUDJELOVANJE GRAĐANA U ODLUČIVANJU
Članak
16.
Građani mogu neposredno sudjelovati u
odlučivanju o lokalnim poslovima putem lokalnog referenduma i mjesnog zbora
građana, u skladu sa zakonom i ovim Statutom.
Članak
17.
Referendum se može raspisati radi odlučivanja
o prijedlogu o promjeni Statuta Općine, o prijedlogu općeg akta ili drugog
pitanja iz djelokruga Općinskog vijeća.
Prijedlog za donošenje odluke o raspisivanju
referenduma iz stavka 1. ovoga članka može temeljem odredbi zakona i ovog
Statuta, podnijeti jedna trećina članova Općinskog vijeća, općinski načelnik,
većina vijeća mjesnih odbora na području Općine i najmanje 20% ukupnog broja
birača upisanih u popis birača Općine.
Članak
18.
Osim iz razloga utvrđenih člankom 17. stavak
1. ovoga Statuta referendum se može raspisati i radi opoziva općinskog
načelnika i njegovog zamjenika.
Prijedlog za raspisivanje referenduma radi
opoziva općinskog načelnika i njegovog zamjenika može podnijeti najmanje 20%
ukupnog broja birača upisanih u popis birača Općine.
Prijedlog mora biti podnesen u pisanom obliku
i mora sadržavati osobne podatke (ime i prezime, adresu prebivališta i OIB) i
vlastoručni potpis birača.
Odluka o opozivu općinskog načelnika i
njegovog zamjenika donesena je ako se na referendumu za opoziv izjasnila većina
birača koji su glasovali, uz uvjet da ta većina iznosi najmanje 1/3 ukupnog
broja birača upisanih u popis birača Općine Baška.
Općinsko vijeće ne smije raspisati referendum
za opoziv općinskog načelnika i njegovog zamjenika prije proteka roka od 12
mjeseci od održanih izbora ili ranije održanog referenduma za opoziv niti u
godini u kojoj se održavaju redovni izbori za načelnika.
Članak
19.
Ako su prijedlog za raspisivanje referenduma
podnijeli birači, Općinsko vijeće je dužno podneseni prijedlog za raspisivanje
referenduma u roku od 8 dana od dana primitka dostaviti središnjem tijelu
državne uprave nadležnom za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu.
Središnje tijelo državne uprave nadležno za
lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu će u roku od 60 dana od dostave
utvrditi ispravnost podnesenog prijedloga, odnosno utvrditi je li prijedlog
podnesen od potrebnog broja birača u jedinici i je li referendumsko pitanje
sukladno odredbama Zakona, te odluku o utvrđenom dostaviti Općinskom vijeću.
Ako središnje tijelo državne uprave nadležno
za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu utvrdi da je prijedlog za
raspisivanje referenduma ispravan, Općinsko vijeće će raspisati referendum u
roku od 30 dana od dana zaprimanja odluke o ispravnosti prijedloga.
Ako je raspisivanje referenduma predložila
najmanje jedna trećina članova predstavničkog tijela, odnosno ako je
raspisivanje referenduma predložio općinski načelnik, ili većina vijeća mjesnih
odbora na području općine, pred
stavničko tijelo dužno je
izjasniti se o podnesenom prijedlogu, te ako prijedlog prihvati, donijeti
odluku o raspisivanju referenduma u roku od 30 dana od zaprimanja prijedloga.
Odluka o raspisivanju referenduma donosi se
većinom glasova svih članova predstavničkog tijela.
Članak
20.
Odluka o raspisivanju referenduma sadrži
naziv tijela koje raspisuje referendum, područje za koje se raspisuje
referendum, naziv akta o kojem se odlučuje na referendumu, odnosno naznaku
pitanja o kojem će birači odlučivati, obrazloženje akta ili pitanja o kojima se
raspisuje referendum, referendumsko pitanje ili pitanja, odnosno jedan ili više
prijedloga o kojima će birači odlučivati, te dan održavanja referenduma.
Članak
21.
Pravo glasanja na referendumu imaju građani s
prebivalištem na području Općine, odnosno na području za koje se raspisuje
referendum i upisani su u popis birača.
Članak
22.
Odluka donesena na referendumu o pitanjima iz
članka 17. stavak 1. ovog Statuta obvezna je za Općinsko vijeće, osim ako se
radilo o savjetodavnom referendumu.
Članak
23.
Općinsko vijeće može tražiti mišljenje od
mjesnog zbora građana o prijedlogu općeg akta ili drugog pitanja iz djelokruga
Općine, kao i o drugim pitanjima određenim zakonom.
Prijedlog za traženje mišljenja iz stavka 1.
ovoga članka može podnijeti najmanje jedna trećina vijećnika Općinskog vijeća i
općinski načelnik.
Općinsko vijeće dužno je donijeti odluku o
prijedlogu iz stavka 2. ovoga članka u roku od 60 od dana zaprimanja
prijedloga.
Odlukom iz stavka 3. ovoga članka utvrđuje se
o kojim će se pitanjima tražiti mišljenje te rok u kojem je rezultate održanog
zbora građana potrebno dostaviti Općinskom vijeću.
Članak
24.
Zbor građana saziva predsjednik Općinskog
vijeća u roku od 15 dana od dana donošenja odluke iz članka 23. stavak 3. ovoga
Statuta.
Zbor građana mjesnog odbora može sazvati i
vijeće mjesnog odbora.
Za pravovaljanost izjašnjavanja na zboru
građana potrebna je prisutnost najmanje 10% birača upisanih u popis birača
mjesnog odbora za čije područje je sazvan zbor građana.
Izjašnjavanje građana na zboru građana u
pravilu je javno, a odluke se donose većinom glasova prisutnih građana.
Članak
25.
Građani imaju pravo predlagati Općinskom
vijeću donošenje određenog akta ili rješavanje određenog pitanja iz djelokruga
Općinskog vijeća.
Općinsko vijeće raspravlja o prijedlogu iz
stavka l. ovoga članka, ako prijedlog potpisom podrži najmanje 10% birača upisanih
u popis birača Općine.
Općinsko vijeće dužno je dati odgovor
podnositeljima najkasnije u roku od 3 mjeseca od primitka prijedloga.
Članak
26.
Građani i pravne osobe imaju pravo podnositi
predstavke i pritužbe na rad tijela upravljanja i upravnih tijela Općine te na
nepravilan odnos zaposlenih u tim tijelima kada im se obraćaju radi
ostvarivanja svojih prava i interesa ili izvršavanja svojih građanskih
dužnosti.
Na podnijete predstavke i pritužbe čelnik
tijela Općine odnosno pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela dužan je
odgovoriti u roku od 30 dana od dana podnošenja predstavke, odnosno pritužbe.
Ostvarivanje prava iz stavka 1. ovoga članka
osigurava se na jedan ili više prikladnih načina: ustanovljavanjem knjige
pritužbi, postavljanjem sandučića za predstavke i pritužbe, neposrednim
komuniciranjem s predstavnicima tijela ili sredstvima elektroničke
komunikacije.
VII.
TIJELA OPĆINE BAŠKA
Članak
27.
Tijela Općine su Općinsko vijeće i općinski
načelnik.
1.
OPĆINSKO VIJEĆE
Članak
28.
Općinsko vijeće predstavničko je tijelo
građana i tijelo Općine koje donosi odluke i akte u okviru prava i dužnosti,
odnosno djelokruga Općine, te obavlja i druge poslove u skladu sa Ustavom,
zakonom i ovim Statutom.
Ako zakonom ili drugim propisom nije utvrđeno
tijelo nadležno za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga, poslovi i
zadaće koje se odnose na uređivanje odnosa iz samoupravnog djelokruga u
nadležnosti su Općinskog vijeća, a izvršni poslovi i zadaće u nadležnosti su
općinskog načelnika.
Ako se na način propisan stavkom 2. ovoga
članka ne može utvrditi nadležno tijelo, poslove i zadaće obavlja Općinsko
vijeće.
Članak
29.
Općinsko vijeće:
-donosi Statut Općine,
-donosi Poslovnik o radu,
-donosi odluku o uvjetima, načinu i postupku
gospodarenja nekretninama u vlasništvu Općine,
-donosi proračun i odluku o izvršenju
proračuna,
-usvaja godišnje izvješće o izvršenju
proračuna,
-donosi odluku o privremenom financiranju,
-odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina i
nekretnina, te raspolaganju ostalom imovinom Općine čija pojedinačna vrijednost
prelazi 0,5% iznosa prihoda bez primitaka ostvarenih u godini koja prethodi
godini u kojoj se odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina i nekretnina,
odnosno raspolaganju ostalom imovinom, a uvijek odlučuje ako vrijednost prelazi
1.000.000,00 kuna,
-donosi odluku o promjeni granice Općine,
-uređuje ustrojstvo i djelokrug rada
Jedinstvenog upravnog odjela,
-donosi odluku o kriterijima za ocjenjivanje
službenika i načinu provođenja ocjenjivanja,
-osniva javne ustanove, trgovačka društva i
druge pravne osobe, za obavljanje gospodarskih, društvenih, komunalnih i drugih
djelatnosti od interesa za Općinu,
-odlučuje o davanju suglasnosti za
zaduživanje pravnim osobama koje je osnovala Općina ili koje su u većinskom
vlasništvu Općine;
-daje prethodne suglasnosti na statute
ustanova, ako zakonom ili odlukom o osnivanju nije drugačije propisano,
-donosi odluke o potpisivanju sporazuma o
suradnji s drugim jedinicama lokalne samouprave, u skladu sa općim aktom i
zakonom,
-raspisuje lokalni referendum,
-bira i razrješava predsjednika i
potpredsjednika Općinskog vijeća,
-osniva radna tijela Općinskog vijeća, te
bira i razrješava predsjednika, potpredsjednika, odnosno članove radnih tijela,
-odlučuje o pokroviteljstvu Općine,
-donosi odluku o kriterijima, načinu i
postupku za dodjelu javnih priznanja i dodjeljuje javna priznanja,
-imenuje i razrješava i druge osobe određene
zakonom, ovim Statutom i posebnim odlukama Općinskog vijeća,
-donosi odluke i druge opće akte koji su mu
stavljeni u djelokrug zakonom i podzakonskim aktima.
Članak
30.
Općinsko vijeće ima predsjednika i jednog
potpredsjednika.
Dužnost predsjednika i potpredsjednika vijeća
je počasna i za njezino obavljanje obnašatelji dužnosti ne primaju plaću.
Predsjednik i potpredsjednik imaju pravo na
naknadu sukladno posebnoj odluci Općinskog vijeća.
Članak
31.
Predsjednik Općinskog vijeća:
-predstavlja, odnosno zastupa Općinsko
vijeće,
-saziva i predsjedava sjednicama Općinskog
vijeća,
-predlaže dnevni red Općinskog vijeća,
-upućuje prijedloge ovlaštenih predlagatelja
u propisani postupak,
-brine o postupku donošenja odluka i općih
akata,
-održava red na sjednici Općinskog vijeća,
-usklađuje rad radnih tijela,
-potpisuje odluke i akte koje donosi Općinsko
vijeće,
-brine o suradnji Općinskog vijeća i
općinskog načelnika,
-brine se o zaštiti prava vijećnika i
-obavlja i druge poslove određene zakonom i
Poslovnikom Općinskog vijeća.
Članak
32.
Općinsko vijeće čini 11 vijećnika.
Članak
33.
Mandat članova Općinskog vijeća izabranih na
redovnim izborima traje četiri godine.
Mandat članova Općinskog vijeća izabranih na
prijevremenim izborima traje od dana konstituiranja Općinskog vijeća do isteka
tekućeg mandata Općinskog vijeća izabranog na redovnim izborima.
Članak
34.
Dužnost člana Općinskog vijeća je počasna i
za njezino obnašanje vijećnik ne prima plaću.
Članovi Općinskog vijeća imaju pravo na
naknadu u skladu s posebnom odlukom Općinskog vijeća.
Članovi Općinskog vijeća nemaju obvezujući
mandat i nisu opozivi.
Članak
35.
Članu Općinskog vijeća prestaje mandat prije
isteka vremena na koji je izabran:
-ako podnese ostavku, danom dostave pisane
ostavke;
-ako mu je pravomoćnom sudskom odlukom potpuno
oduzeta poslovna sposobnost, danom pravomoćnosti sudske odluke;
-ako je pravomoćnom sudskom presudom osuđen
na bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju dužem od šest mjeseci, danom
pravomoćnosti presude;
-ako mu prestane prebivalište na području
Općine Baška, danom prestanka prebivališta,
-ako mu prestane hrvatsko državljanstvo,
danom prestanka državljanstva i
-smrću.
Članak
36.
Izabrani član Općinskog vijeća, koji obnaša
neku od nespojivih dužnosti, do dana konstituiranja dužan je o obnašanju
nespojive dužnosti, odnosno prihvaćanju dužnosti člana Općinskog vijeća
obavijestiti Jedinstveni upravni odjel.
Član Općinskog vijeća, koji za vrijeme
trajanja mandata prihvati obnašanje nespojive dužnosti, dužan je o tome
obavijestiti predsjednika Vijeća u roku od 8 dana od prihvaćanja dužnosti, a
mandat mu počinje mirovati protekom toga roka.
Članu Općinskog vijeća koji ne dostavi
obavijest iz stavaka 1. i 2. ovoga članka mandat miruje po sili zakona.
Po prestanku obnašanja nespojive dužnosti
član Vijeća nastavlja s obnašanjem dužnosti na temelju prestanka mirovanja
mandata, ako podnese pisani zahtjev predsjedniku Vijeća.
Član Vijeća dužan je pisani zahtjev iz
prethodnog stavka podnijeti u roku od 8 dana od prestanka obnašanja nespojive
dužnosti, a mirovanje mandata prestat će osmog dana od dana podnošenja pisanog
zahtjeva.
Ako član Vijeća po prestanku obnašanja
nespojive dužnosti ne podnese pisani zahtjev iz stavka 4. ovoga članka, smatrat
će se da mu mandat miruje iz osobnih razloga.
Član Vijeća ima pravo tijekom trajanja
mandata staviti svoj mandat u mirovanje iz osobnih razloga, podnošenjem pisanog
zahtjeva predsjedniku predstavničkog tijela.
Mirovanje mandata na temelju pisanog zahtjeva
iz stavka 7. ovoga članka počinje teći od dana dostave pisanog zahtjeva
sukladno pravilima o dostavi propisanim Zakonom o općem upravnom postupku, a ne
može trajati kraće od šest mjeseci.
Član Vijeća nastavlja s obnašanjem dužnosti
na temelju prestanka mirovanja mandata osmog dana od dostave obavijesti
predsjedniku predstavničkog tijela.
Člana Vijeća, kojemu mandat miruje, za
vrijeme mirovanja mandata zamjenjuje zamjenik, u skladu s odredbama zakona.
Na sjednici Vijeća umjesto člana Vijeća koji
je stavio mandat u mirovanje ili mu je mandat prestao po sili zakona, pravo
sudjelovanja i odlučivanja ima zamjenik tog člana određen sukladno odredbama
Zakona.
Nastavljanje s obnašanjem dužnosti člana
Vijeća na temelju prestanka mirovanja mandata može se tražiti samo jedanput u
tijeku trajanja mandata.
Članak
37.
Član Općinskog vijeća ima prava i dužnosti:
-sudjelovati na sjednicama Općinskog vijeća;
-raspravljati i glasovati o svakom pitanju
koje je na dnevnom redu sjednice Vijeća;
-predlagati Vijeću donošenje akata, podnositi
prijedloge akata i podnositi amandmane na prijedloge akata;
-postavljati pitanja iz djelokruga rada
Općinskog vijeća;
-postavljati pitanja općinskom načelniku i
zamjeniku općinskog načelnika;
-sudjelovati na sjednicama radnih tijela
općinskog vijeća i na njima raspravljati, a u radnim tijelima kojih je član i
glasovati;
-uvida u registar birača, za vrijeme dok
obavlja dužnost,
-tražiti i dobiti podatke potrebne za
obavljanje dužnosti vijećnika od Jedinstvenog upravnog odjela.
Član Općinskog vijeća ne može biti kazneno
gonjen, niti odgovoran na bilo koji drugi način, zbog glasovanja, izjava ili
iznesenih mišljenja i stavova na sjednicama Općinskog vijeća.
Član Općinskog vijeća dužan je čuvati tajnost
podataka, koji su kao tajni određeni u skladu s propisima, za koje sazna za
vrijeme obnašanja dužnosti vijećnika.
Član Općinskog vijeća ima i druga prava i
dužnosti utvrđena odredbama zakona, ovog Statuta i Poslovnika Općinskog vijeća.
Članak
38.
Poslovnikom o radu Općinskog vijeća
detaljnije se uređuje način konstituiranja, sazivanja, rad i tijek sjednice,
ostvarivanje prava, obveza i odgovornosti vijećnika, ostvarivanje prava i
dužnosti predsjednika Općinskog vijeća, djelokrug, sastav i način rada radnih
tijela, način i postupak donošenja akata u Općinskom vijeću, postupak izbora i
razrješenja, sudjelovanje građana na sjednicama te druga pitanja od značaja za
rad Općinskog vijeća.
Poslovnik o radu Općinsko vijeće donosi
većinom glasova svih članova Općinskog vijeća.
Općinsko vijeće posebnom odlukom uređuje
načela i standarde dobrog ponašanja predsjednika, potpredsjednika i članova
Općinskog vijeća, te predsjednika i članova radnih tijela Općinskog vijeća u
obavljanju njihovih dužnosti.
1.1. Radna tijela
Članak
39.
Općinsko vijeće osniva stalne ili povremene
odbore i druga radna tijela za proučavanje i razmatranje pojedinih pitanja,
pripremu i podnošenje odgovarajućih prijedloga iz djelokruga Općinskog vijeća,
praćenje izvršavanja odluka i općih akata Općinskog vijeća, za koordinaciju u
rješavanju pojedinih pitanja, te za izvršavanje određenih poslova i zadataka za
Općinsko vijeće.
Stalna radna tijela Općinskog vijeća su:
1. Odbor za statutarno-pravna pitanja,
2. Odbor za izbor i imenovanje,
3. Odbor za prostorno uređenje i komunalni
sustav,
4. Odbor za razvoj Općine,
5. Odbor za zdravstvenu zaštitu i socijalnu
skrb,
6. Odbor za međuopćinsku i međunarodnu
suradnju,
7. Odbor za kulturu i obrazovanje,
8. Odbor za sport i tehničku kulturu,
9. Mandatna komisija.
Sastav, broj članova, djelokrug i način rada
tijela iz stavka 1. ovoga članka utvrđuje se Poslovnikom o radu Općinskog
vijeća ili posebnom odlukom Općinskog vijeća o osnivanju radnog tijela.
2.
OPĆINSKI NAČELNIK
Članak
40.
Općinski načelnik izvršno je tijelo Općine i
zastupa Općinu.
Mandat općinskog načelnika je četiri godine.
Mandat općinskog načelnika počinje prvog
radnog dana koji slijedi danu objave konačnih rezultata izbora i traje do prvog
radnog dana koji slijedi danu objave konačnih rezultata izbora novoga općinskog
načelnika.
Općinski načelnik:
-priprema prijedloge općih akata,
-izvršava ili osigurava izvršavanje općih
akata Općinskog vijeća,
-usmjerava djelovanje Jedinstvenog upravnog
odjela u obavljanju poslova iz njegovog samoupravnog djelokruga, te nadzire
njegov rad,
-upravlja nekretninama i pokretninama u
vlasništvu Općine Baška, kao i njezinim prihodima i rashodima, u skladu sa
zakonom, statutom i općim aktima Općinskog vijeća,
-odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina i
nekretnina Općine, te raspolaganju ostalom imovinom Općine, čija pojedinačna
vrijednost ne prelazi 0,5% iznosa prihoda bez primitaka ostvarenih u godini
koja prethodi godini u kojoj se odlučuje o stjecanju i otuđivanju pokretnina i
nekretnina, a najviše do 1.000.000,00 kuna, ako je stjecanje i otuđivanje
planirano u proračunu i provedeno u skladu sa zakonskim propisima;
-upravlja raspoloživim novčanim sredstvima na
računu proračuna Općine;
-donosi pravilnik o unutarnjem redu
Jedinstvenog upravnog odjela;
-imenuje i razrješava pročelnika Jedinstvenog
upravnog odjela;
-imenuje i razrješava unutarnjeg revizora;
-utvrđuje plan prijma u službu u upravna
tijela Općine;
-predlaže izradu prostornog plana kao i
njegove izmjene i dopune;
-razmatra i utvrđuje konačni prijedlog
prostornog plana;
-imenuje i razrješava upravitelja vlastitog
pogona;
-donosi odluku o objavi prikupljanja ponuda
ili raspisivanju natječaja za obavljanje komunalnih djelatnosti;
-sklapa ugovor o koncesiji za obavljanje
komunalnih djelatnosti;
-donosi odluku o objavi prikupljanja ponuda
ili raspisivanju natječaja za obavljanje komunalnih djelatnosti na temelju
ugovora i sklapa ugovor o povjeravanju poslova;
-daje prethodnu suglasnost na izmjenu cijena
komunalnih usluga;
-imenuje i razrješuje predstavnike Općine u
tijelima javnih ustanova, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba kojima je
Općina osnivač, ako posebnim zakonom nije drugačije određeno, o čemu odluku, u
roku od 8 dana od dana donošenja, dostavlja Općinskom vijeću i istu objavljuje
u službenom glasilu,
-do kraja ožujka tekuće godine podnosi
Općinskom vijeću izvješće o izvršenju Programa održavanja komunalne
infrastrukture, Programu gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture za
prethodnu godinu i Planu gradnje komunalnih vodnih građevina;
-provodi postupak natječaja i donosi odluku o
najpovoljnijoj ponudi za davanje u zakup poslovnog prostora u vlasništvu Općine
u skladu s posebnom odluku Općinskog vijeća o poslovnim prostorima;
-organizira zaštitu od požara na području
Općine i vodi brigu o uspješnom provođenju i poduzimanju mjera za unapređenje
zaštite od požara;
-odgovara na pisane upite članova Općinskog vijeća;
-daje mišljenje o prijedlozima koje podnose
drugi ovlašteni predlagatelji;
-obavlja nadzor nad zakonitošću rada tijela
mjesnih odbora;
-obavlja i druge poslove predviđene ovim
Statutom i drugim propisima.
Članak
41.
Općinski načelnik je odgovoran za ustavnost i
zakonitost obavljanja poslova koji su u njegovom djelokrugu i za ustavnost i
zakonitost akata Jedinstvenog upravnog odjela.
Članak
42.
Općinski načelnik dva puta godišnje podnosi
Općinskom vijeću polugodišnje izvješće o svom radu i to do 31. ožujka tekuće
godine za razdoblje srpanj-prosinac prethodne godine i do 15. rujna za
razdoblje siječanj-lipanj tekuće godine.
Pored izvješća iz stavka 1. ovoga članka
Općinsko vijeće može od općinskog načelnika tražiti i izvješće o drugim
pitanjima iz njegovog djelokruga.
Izvješće po zahtjevu iz stavka 2. ovoga
članka općinski načelnik podnosi u roku od 30 dana od dana primitka zahtjeva.
Ako se zahtjevom traži izvješće za veći broj
različitih pitanja, rok za podnošenje izvješća iznosi 60 dana od dana primitka
zahtjeva.
Općinsko vijeće ne može zahtijevati od
općinskog načelnika izvješće o bitno podudarnom pitanju prije proteka roka od 6
mjeseci od ranije podnesenog izvješća o istom pitanju.
Općinski načelnik prisustvuje sjednicama
Općinskog vijeća.
Članak
43.
Općinski načelnik u obavljanju poslova iz
samoupravnog djelokruga Općine ima pravo obustaviti od primjene opći akt
Općinsko vijeća, ako ocijeni da je tim aktom povrijeđen zakon ili drugi propis,
te zatražiti od Općinskog vijeća da u roku od 8 dana otkloni uočene nedostatke.
Ako Općinsko vijeće to ne učini, općinski
načelnik je dužan bez odgode o tome obavijestiti predstojnika ureda državne
uprave u Primorsko-goranskoj županiji.
Članak
44.
Općinski načelnik ima zamjenika, koji ga
zamjenjuje u slučaju duže odsutnosti ili ako je općinski načelnik spriječen
obavljati svoju dužnost.
Općinski načelnik može obavljanje određenih
poslova iz svoga djelokruga povjeriti zamjeniku, ali mu time ne prestaje
odgovornost za njihovo obavljanje.
Zamjenik općinskog načelnika je u slučaju iz
stavka 2. ovoga članka dužan pridržavati se uputa općinskog načelnika.
Članak
45.
Općinski načelnik i njegov zamjenik mogu
odlučiti hoće li dužnost obavljati profesionalno ili volonterski.
Članak
46
Općinskom načelniku i njegovom zamjeniku
mandat prestaje po sili zakona:
-danom dostave pisane ostavke,
-danom pravomoćnosti sudske odluke o
oduzimanju poslovne sposobnosti,
-danom pravomoćnosti sudske presude kojom je
osuđen na bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju dužem od jednog mjeseca,
-danom prestanka prebivališta na području
Općine,
-danom prestanka hrvatskog državljanstva i
-smrću.
U slučaju nastupanja nekog od razloga iz
stavka 1. ovoga članka prije isteka dvije godine mandata općinskog načelnika
pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela će u roku od 8 dana o tome obavijestiti
Vladu Republike Hrvatske radi raspisivanja prijevremenih izbora za novog
općinskog načelnika.
Ako mandat općinskog načelnika iz nekog od
razloga utvrđenih stavkom 1. ovoga članka prestane nakon isteka dvije godine
mandata općinskog načelnika, dužnost općinskog načelnika do kraja mandata
obnaša zamjenik općinskog načelnika.
Općinski načelnik i njegov zamjenik mogu se
opozvati i na način propisan člankom 18. ovoga Statuta.
VIII.
OSTVARIVANJE PRAVA
PRIPADNIKA NACIONALNIH MANJINA
Članak
47.
Pripadnici nacionalnih manjina u Općini
sudjeluju u javnom životu i ostvaruju svoja prava sukladno Ustavu Republike
Hrvatske, Ustavnom zakonu o pravima nacionalnih manjina i Zakonu o lokalnim
izborima.
IX.
JEDINSTVENI UPRAVNI ODJEL
Članak
48.
Za obavljanje poslova iz samoupravnog
djelokruga Općine, te obavljanje poslova državne uprave koji su zakonom
preneseni na Općinu, ustrojava se Jedinstveni upravni odjel.
Ustrojstvo i djelokrug Jedinstvenog upravnog
odjela uređuje se posebnom odlukom Općinskog vijeća.
Jedinstvenim upravnim odjelom upravlja
pročelnik kojega na temelju javnog natječaja imenuje općinski načelnik.
Općinski načelnik može razriješiti pročelnika
Jedinstvenog upravnog odjela:
. ako pročelnik sam zatraži razrješenje,
. ako nastanu takvi razlozi koji po posebnim
propisima kojima se uređuju radni odnosi dovode do prestanka radnog odnosa,
. ako pročelnik ne postupa po propisima ili
općim aktima Općine Baška, ili neosnovano ne izvršava odluke tijela Općine
Baška, ili postupa suprotno njima,
. ako pročelnik svojim nesavjesnim ili
nepravilnim radom radom prouzroči Općini Baška veću štetu, ili ako zanemaruje
ili nesavjesno obavlja svoje dužnosti koje mogu štetiti interesima službe u
obavljanju poslova Općine Baška,
. pročelnik koji bude razriješen sukladno
stavku 2. ovoga članka rasporedit će se na drugo slobodno radno mjesto u
Jedinstvenom upravnom odjelu za koje ispunjava stručne uvjete.
Na prava, obveze i odgovornosti, kao i druga
pitanja, u svezi s radom pročelnika koja nisu uređena zakonom i ovim Statutom,
primjenjuju se odredbe zakona kojima se uređuju radni odnosi službenika i
namještenika u tijelima Općine Baška.
Politika zapošljavanja u upravnim tijelima
Općine provodit će se na način da se pripadnicima nacionalnih manjina osigura
zastupljenost u upravnim tijelima.
Članak
49.
Jedinstveni upravni odjel u okviru svoga
djelokruga neposredno izvršava i nadzire provođenje zakona i općih i
pojedinačnih akata tijela Općine, te poduzima propisane mjere.
Jedinstveni upravni odjel za zakonito i
pravovremeno obavljanje poslova iz svoje nadležnosti odgovoran je općinskom načelniku.
Članak
50.
Sredstva za rad Jedinstvenog upravnog odjela
osiguravaju se u proračunu Općine.
X.
JAVNE SLUŽBE
Članak
51.
U okviru svoga samoupravnog djelokruga Općina
osigurava obavljanje poslova u području komunalnih, društvenih i drugih
djelatnosti kojima se zadovoljavaju svakodnevne potrebe građana.
Članak
52.
Općina osigurava obavljanje djelatnosti iz
članka 51. ovoga Statuta osnivanjem vlastitog pogona, trgovačkih društva,
javnih ustanova ili drugih pravnih osoba.
XI.
MJESNA SAMOUPRAVA
Članak
53.
Na području Općine osnivaju se mjesni odbori,
kao oblici mjesne samouprave, a radi ostvarivanja neposrednog sudjelovanja
građana u odlučivanju o lokalnim poslovima.
Mjesni odbori se osnivaju za pojedina naselja
ili više međusobno povezanih manjih naselja ili za dijelove naselja koji čine
zasebnu razgraničenu cjelinu, na način i po postupku propisanom zakonom, ovim
Statutom i posebnom odlukom Općinskog vijeća.
Mjesni odbor je pravna osoba.
Članak
54.
Mjesni odbori na području Općine su: Baška,
Batomalj, Draga Bašćanska i Jurandvor.
Područje i granice mjesnih odbora određuju se
posebnom odlukom Općinskog vijeća.
Članak
55.
Inicijativu i prijedlog za osnivanje mjesnog
odbora može dati 20% građana upisanih u popis birača za područje za koje se
predlaže osnivanje mjesnog odbora, udruge sa sjedištem na području Općine, te
općinski načelnik.
Ako prijedlog iz stavka 1. ovoga članka
podnose građani ili udruge, prijedlog se u pisanom obliku dostavlja općinskom
načelniku.
Članak
56.
Općinski načelnik u roku od 15 dana od dana
primitka prijedloga utvrđuje je li prijedlog podnesen na način i po postupku
utvrđenim zakonom i ovim Statutom.
Ako općinski načelnik utvrdi da prijedlog
nije podnesen na propisani način ili da ne sadrži podatke potrebne kako bi se
po njemu moglo postupiti, obavijestit će o tome predlagatelja i zatražiti da u
roku od 15 dana dopuni prijedlog za osnivanje mjesnog odbora.
Pravovaljani prijedlog općinski načelnik
upućuje Općinskom vijeću, koje je dužno izjasniti se o prijedlogu u roku od 60
dana od prijema prijedloga.
Članak
57.
Prijedlogu za osnivanje mjesnog odbora
prilažu se podaci o predlagatelju (imena i prezimena te adresa prebivališta
fizičkih osoba, naziv i sjedište pravne osobe), predloženom području i
granicama mjesnog odbora, sjedištu mjesnog odbora, nacrt pravila mjesnog odbora
te prijedlog poslova i načina financiranja mjesnog odbora.
Članak
58.
Tijela mjesnog odbora su vijeće mjesnog
odbora i predsjednik vijeća mjesnog odbora.
Članak
59.
Članove vijeća mjesnog odbora biraju građani
s područja mjesnog odbora koji imaju biračko pravo, na neposrednim izborima,
tajnim glasovanjem, na vrijeme od četiri godine.
Izbornu jedinicu za izbor članova vijeća
mjesnog odbora čini cijelo područje mjesnog odbora.
Postupak izbora članova vijeća mjesnog odbora
uređuje se posebnom odlukom Općinskog vijeća.
Članak
60.
Odluku o raspisivanju izbora za članove
vijeća mjesnih odbora donosi Općinsko vijeće u roku od 30 dana od dana
donošenja odluke o osnivanju mjesnog odbora, odnosno u roku od 30 dana od dana
isteka mandata ili raspuštanja vijeća mjesnog odbora.
Od dana donošenja odluke iz stavka 1. ovoga
članka pa do dana izbora ne može proteći manje od 30 dana niti više od 60 dana.
Članak
61.
Vijeće mjesnog odbora Baška ima, uključujući
i predsjednika, 7 članova, a vijeća mjesnih odbora Batomalj, Draga Baška i
Jurandvor imaju, uključujući i predsjednika, 5 članova.
Za člana vijeća mjesnog odbora može biti
biran građanin koji ima biračko pravo i prebivalište na području mjesnog
odbora, čije vijeće se bira.
Članak
62.
Vijeće mjesnog odbora bira predsjednika
vijeća iz redova svojih članova, većinom glasova svih članova, na vrijeme od
četiri godine.
Predsjednik vijeća predstavlja mjesni odbor i
za svoj je rad odgovoran vijeću mjesnog odbora.
Članak
63.
Vijeće mjesnog odbora donosi program rada
mjesnog odbora, pravila mjesnog odbora, poslovnik o svom radu, godišnji
financijski plan i godišnji obračun troškova te obavlja druge poslove utvrđene
zakonom, ovim Statutom i odlukama Općinskog vijeća i općinskog načelnika.
Članak
64.
Programom rada utvrđuju se zadaci mjesnog
odbora, osobito u pogledu skrbi o uređenju područja mjesnog odbora provođenjem
manjih komunalnih akcija kojima se poboljšava komunalni standard građana na
području mjesnog odbora, skrbi o poboljšavanju zadovoljavanja potreba
građana u oblasti zdravstva,
socijalne skrbi, kulture, športa i drugih lokalnih potreba na svom području.
Članak
65.
Pravilima mjesnog odbora detaljnije se
uređuje način konstituiranja, sazivanja i rad vijeća mjesnog odbora,
ostvarivanje prava, obveza i odgovornosti članova vijeća mjesnog odbora,
ostvarivanje prava i dužnosti predsjednika vijeća mjesnog odbora, način
odlučivanja, te druga pitanja od značaja za rad mjesnog odbora.
Članak
66.
Prihode mjesnog odbora čine prihodi koje
posebnom odlukom utvrdi Općinsko vijeće te pomoći i dotacije pravnih ili
fizičkih osoba.
Članak
67.
Radi raspravljanja o potrebama i interesima
građana, te davanja prijedloga za rješavanje pitanja od lokalnog značenja
vijeće mjesnog odbora može sazivati zborove građana.
Zbor građana može se sazvati i za dio
područja mjesnog odbora koji čini zasebnu cjelinu.
Zbor građana vodi predsjednik mjesnog odbora
ili član vijeća mjesnog odbora kojeg odredi vijeće.
Članak
68.
Stručne i administrativne poslove za potrebe
mjesnog odbora obavlja Jedinstveni upravni odjel.
Članak
69.
Prijedlog za promjenu područja mjesnog odbora
mogu dati tijela mjesnog odbora i općinski načelnik.
O prijedlogu iz stavka 1. ovoga članka
Općinsko vijeće donosi odluku uz prethodno pribavljeno mišljenje građana
mjesnog odbora za koje se traži promjena područja.
Članak
70.
Nadzor nad zakonitošću rada tijela mjesnog
odbora obavlja općinski načelnik.
U postupku provođenja nadzora nad zakonitošću
rada mjesnog odbora općinski načelnik može raspustiti vijeće mjesnog odbora ako
ono učestalo krši odredbe ovog Statuta, pravila mjesnog odbora ili ne izvršava
povjerene mu poslove.
XII.
IMOVINA I FINANCIRANJE OPĆINE BAŠKA
Članak
71.
Sve pokretne i nepokretne stvari, te
imovinska prava koja pripadaju Općini Baška, čine imovinu Općine Baška.
Članak
72.
Imovinom Općine upravljaju općinski načelnik
i Općinsko vijeće u skladu s odredbama zakona i ovoga Statuta, pažnjom dobrog
domaćina.
U postupku upravljanja imovinom općinski
načelnik donosi pojedinačne akte glede upravljanja imovinom na temelju općih
akata Općinskog vijeća o uvjetima, načinu i postupku gospodarenja imovinom
Općine.
Članak
73.
Općina ima prihode kojima u okviru svog
samoupravnog djelokruga slobodno raspolaže.
Prihodi Općine su:
-općinski porezi, prirez, naknade, doprinosi
i pristojbe, u skladu sa zakonom i posebnim odlukama Općinskog vijeća,
-prihodi od imovine i imovinskih prava u
vlasništvu Općine,
-prihod od trgovačkih društava i drugih
pravnih osoba u vlasništvu Općine odnosno u kojima Općina ima udjele,
-prihodi od koncesija,
-novčane kazne i oduzeta imovinska korist za
prekršaje koje propiše Općina u skladu sa zakonom,
-udio u zajedničkim porezima i dodatni udio u
porezu na dohodak za decentralizirane funkcije prema posebnom zakonu,
-sredstva pomoći i dotacije Republike
Hrvatske predviđena u Državnom proračunu i
-drugi prihodi određeni zakonom.
Članak
74.
Procjena godišnjih prihoda, te utvrđeni
iznosi rashoda Općine iskazuju se u proračunu Općine.
Svi prihodi proračuna moraju u proračunu biti
iskazani prema izvorima iz kojih potječu.
Svi rashodi proračuna moraju biti utvrđeni
proračunom i uravnoteženi s prihodima.
Članak
75.
Proračun Općine i odluka o izvršenju
proračuna donose se za proračunsku godinu i vrijede za godinu za koju su
doneseni.
Proračunska godina je razdoblje od dvanaest
mjeseci koje počinje 1. siječnja a završava 31. prosinca.
Članak
76.
Općinsko vijeće donosi proračun za sljedeću
proračunsku godinu na način i u rokovima propisanim zakonom.
Ako se proračun za sljedeću proračunsku
godinu ne može donijeti u propisanom roku, Općinsko vijeće donosi odluku o
privremenom financiranju na način i postupku propisanim zakonom i to najduže za
razdoblje od prva tri mjeseca proračunske godine.
Donošenje odluke o privremenom financiranju
mogu predložiti predlagatelji utvrđeni Poslovnikom o radu Općinskog vijeća.
Odluka o privremenom financiranju dostavlja
se Ministarstvu financija u roku od 15 dana od donošenja
Članak
77.
Ako se tijekom proračunske godine smanje
prihodi ili povećaju rashodi utvrđeni proračunom, proračun se mora uravnotežiti
smanjenjem predviđenih izdataka ili pronalaženjem novih prihoda.
Uravnoteženje proračuna provodi se izmjenama
i dopunama proračuna po postupku propisanom za donošenje proračuna.
Članak
78.
Materijalno i financijsko poslovanje Općine
nadzire Općinsko vijeće.
Zakonitost i pravodobnost korištenja
proračunskih sredstava Općine nadzire Ministarstvo financija.
XIII.
AKTI OPĆINE
Članak
79.
Temeljem ovlaštenja utvrđenih zakonom i ovim
Statutom Općinsko vijeće donosi Statut, Poslovnik, proračun, odluku o izvršenju
proračuna, odluke i druge opće akte.
Općinsko vijeće donosi pojedinačne akte kada
temeljem zakona rješava o pojedinačnim stvarima.
Protiv pojedinačnih akata Općinskog vijeća,
kojima se rješava o pravima, obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih
osoba, ako posebnim zakonom nije drukčije propisano, ne može se izjaviti žalba,
već se može pokrenuti upravni spor.
Članak
80.
Općinsko vijeće donosi odluke većinom glasova
ako je na sjednici nazočna većina članova Općinskog vijeća.
Statut Općine Baška, proračun, godišnji
obračun i Poslovnik o radu Općinskog vijeća donose se većinom glasova svih
članova Općinskog vijeća.
Poslovnikom o radu Općinskog vijeća mogu se
odrediti i druga pitanja o kojima se odlučuje većinom glasova svih članova
predstavničkog tijela.
Članak
81.
Općinski načelnik u okviru svoga djelokruga
donosi odluke, zaključke, pravilnike, te opće akte kada je za to ovlašten
zakonom, Statutom ili općim aktom Općinskog vijeća.
Protiv pojedinačnih akata Općinskog
načelnika, kojima se rješava o pravima, obvezama i pravnim interesima fizičkih
i pravnih osoba, ako posebnim zakonom nije drukčije propisano, ne može se
izjaviti žalba, već se može pokrenuti upravni spor.
Članak
82.
Radna tijela Općinskog vijeća donose
zaključke i preporuke.
Članak
83.
Općinski načelnik osigurava izvršenje općih
akata iz članka 79. stavak 1. ovoga Statuta, na način i u postupku propisanom
ovim Statutom.
Opći akti objavljuju se u »Službenim novinama
Primorsko-goranske županije«.
Članak
84.
Jedinstveni upravni odjel u izvršavanju općih
akata Općinskog vijeća donosi pojedinačne akte kojima rješava o pravima,
obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba.
Protiv pojedinačnih akata iz stavka 1. ovoga
članka može se, sukladno odredbama zakona, izjaviti žalba nadležnom upravnom
tijelu Primorsko-goranske županije.
Na donošenje pojedinačnih akata shodno se
primjenjuju odredbe Zakona o općem upravnom postupku i drugih propisa.
U izvršavanju općih akata Općinskog vijeća
pojedinačne akte donose i pravne osobe kojima su odlukom Općinskog vijeća,
temeljem zakona, povjerene javne ovlasti.
Članak
85.
Nadzor nad zakonitošću općih akata koje
Općinsko vijeće donosi u okviru samoupravnog djelokruga obavlja ured državne
uprave u Primorsko-goranskoj županiji i nadležna središnja tijela državne
uprave, svako u svojem djelokrugu.
Predsjednik Općinskog vijeća dužan je
dostaviti statut, poslovnik, proračun ili drugi opći akt predstojniku ureda
državne uprave u županiji zajedno sa izvatkom iz zapisnika koji se odnosi na
postupak donošenja općeg akta propisan statutom i poslovnikom, u roku od 15
dana od dana donošenja općeg akta.
Predsjednik Općinskog vijeća dužan je akte iz
stavka 2. ovoga članka bez odgode dostaviti Općinskom načelniku.
XIV.
JAVNOST RADA
Članak
86.
Rad Općinskog vijeća, općinskog načelnika i
Jedinstvenog upravnog odjela je javan.
Zainteresirana javnost i predstavnici medija
mogu pratiti rad Općinskog vijeća u skladu s odredbama Poslovnika o radu
Općinskog vijeća.
Članak
87.
Javnost rada Općinskog vijeća osigurava se
javnim održavanjem sjednica, te objavljivanjem općih i drugih akata Općinskog
vijeća u službenom glasilu i na internetskim stranicama Općine.
Javnost rada općinskog načelnika osigurava se
održavanjem redovnih mjesečnih konferencija za medije, te objavljivanjem općih
akata i drugih akata u službenom glasilu Općine, te na internetskim stranicama
Općine.
Javnost rada Jedinstvenog upravnog odjela
osigurava se putem komunikacije s medijima i objavljivanjem informacija na
internetskim stranicama Općine.
XV.
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
88.
Prijedlog za promjenu Statuta može podnijeti
Općinski načelnik, jedna trećina vijećnika Općinskog vijeća i Odbor za
statutarno-pravna pitanja.
Prijedlog mora biti obrazložen i podnosi se
predsjedniku Općinskog vijeća.
Ako Općinsko vijeće ne donese predložene
promjene Statuta, isti prijedlog se ne može ponovno staviti na dnevni red
Općinskog vijeća prije isteka roka od šest mjeseci od dana rasprave o
prijedlogu.
Članak
89.
Odluke i drugi opći akti doneseni na temelju
Statuta Općine i zakona, uskladit će se s odredbama ovoga Statuta i zakona
kojim se uređuje pojedino područje u roku od 90 dana.
Članak
90.
Stupanjem na snagu ovoga Statuta prestaje
važiti Statut Općine Baška (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj
28/09, 36/10, 39/10).
Članak
91.
Ovaj Statut stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama« Primorsko-goranske županije.
Klasa: 021-05/13-01/3
Ur. broj: 2142-03-01/1-13-5
Baška, 20. ožujka 2013.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE BAŠKA
Predsjednik
Mr. sc. Ivan Juranić, dr. med., v.r.