34.
Na temelju članka 35. Zakona o lokalnoj
i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01, 60/01,
129/05, 109/07, 125/08, 36/09 i 150/11) i članka 37. Statuta Grada Čabra
(»Službene novine PGŽ« broj 33/ 09, 28/10 i 27/12), a sukladno članku 21.
Odluke o socijalnoj skrbi Grada Čabra (»Službene novine PGŽ« broj 07/ 11), na
sjednici održanoj dana 21. prosinca 2012. g. donijelo je
ODLUKU
o socijalnim stipendijama Grada Čabra
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom utvrđuju se uvjeti za
stjecanje prava, kriteriji za dodjelu te postupak dodjele socijalnih stipendija
(u daljnjem tekstu: stipendija) u Gradu Čabru.
Članak 2.
Odluku o raspisivanju natječaja za
dodjelu učeničkih i studentskih stipendija donosi gradonačelnik grada Čabra
(nastavno: gradonačelnik).
U odluci iz prethodnog stavka
gradonačelnik određuje broj učeničkih i studentskih stipendija kao i njihovu
visinu, a sve u skladu s raspoloživim proračunskim sredstvima.
U odluci iz stavka 1. ovog članka
gradonačelnik može, u svrhu poticanja opstanka rada Srednje škole »Vladimir
Nadzor« Čabar, odrediti da će se učeničke stipendije dodijeliti samo učenicima
polaznicima navedene škole uz mogućnost ograničavanja i po osnovi obrazovnih
programa škole.
U odluci iz stavka 1. ovog članka
gradonačelnik može, u svrhu poticanja upisa učenika i studenata za upis na
smjerove deficitarnih zanimanja, odrediti da će se stipendije dodijeliti samo
za određena zanimanja koja su deficitarna na području grada Čabra.
Članak 3.
U obitelji s dvoje ili više djece koja
ispunjava uvjete za dodjelu socijalnih stipendija, može se odobriti najviše
jedna stipendija. Ova se odredba odnosi i na učenike i na studente.
Članak 4.
Stipendije se dodjeljuju za razdoblje od
10 mjeseci u jednoj školskoj odnosno akademskoj godini.
II. PRAVO NA DOBIVANJE STIPENDIJA
Članak 5.
Pravo na socijalnu stipendiju imaju
učenici i studenti koji ispunjavaju sljedeće uvjete:
- da su državljani Republike Hrvatske,
- da imaju prebivalište na području
Grada Čabra (stipendisti i njihovi roditelji ili skrbnici) najmanje 5 godina
prije raspisivanja natječaja,
- da su redovni učenici ili studenti,
- da oni ili članovi njihova domaćinstva
nemaju nepodmirenih, dospjelih obveza prema proračunu Grada Čabra.
Članak 6.
Pravo na stipendiju nemaju učenici ili
studenti:
- koji se školuju izvan područja Grada
Čabra za programe koji se organiziraju i izvode u Srednjoj školi »Vladimir
Nazor« Čabar,
- koji su korisnici stipendija prema
nekoj drugoj osnovi,
- koji su apsolventi duže od godinu
dana,
- koji su ponavljači, ali samo za godinu
koju ponavljaju,
- čiji je prosjek manji od 2,51 (za
učenike i studenta prve godine).
Članak 7.
Stipendije se dodjeljuju bespovratno
osim u slučaju ako stipendist:
- u vrijeme dobivanja stipendije bude
pravomoćno osuđen na bezuvjetnu kaznu zatvora,
- u vrijeme dobivanja stipendije bude
isključen iz obrazovne ustanove ili svojevoljno napusti školovanje,
- u vrijeme dobivanja stipendije bude
registriran kao ovisnik opojnih sredstava,
- ne pokuša, po završetku školovanja,
zasnovati radni odnos na području Grada Čabra, sukladno članku 23. ove Odluke.
Ako se utvrdi da su ispunjeni uvjeti iz
stavka 1. ovog članka, gradonačelnik će donijeti Odluku o raskidu ugovora te
povratu cjelokupno isplaćenog iznosa stipendije sa zakonskim zateznim kamatama.
III. KRITERIJI ZA DOBIVANJE STIPENDIJA
Članak 8.
Stipendije se dodjeljuju tako da se
zbroje bodovi općeg kriterija, a ako je to potrebno, onda i posebnog.
Povjerenstvo ima pravo da samo, ako
ocijeni da je to potrebno, pribavi ili zatraži dodatne podatke o socijalnom odnosno
imovnom stanju obitelji kandidata.
Članak 9.
Opći kriteriji za dodjelu stipendija su:
a) obiteljske materijalne prilike,
b) struktura domaćinstva,
c) zdravstveni status.
a) Obiteljske materijalne prilike
Obiteljske materijalne prilike ocjenjuju
se na osnovi prosječnog mjesečnog prihoda po članu obitelji u zadnjih šest
mjeseci i to na sljedeći način:
*** tablica se
nalazi na kraju dokumenta ***
Mjesečni prihod utvrđuje se na osnovi
potvrde o prihodima svih članova obitelji u zadnjih 6 mjeseci (prihodi po
osnovi rada, od mirovine, dječji doplatak, alimentacija i svi ostali prihodi).
Molba za dodjelu stipendije neće se
razmatrati ukoliko prosjek prihoda prelazi iznos od 2.000,00 kuna.
b) Struktura domaćinstva
Struktura domaćinstva ocjenjuje se na
osnovi izjave o domaćinstvu, a prema sljedećim mjerilima:
*** tablica se
nalazi na kraju dokumenta ***
c) Zdravstveni status
U obitelji u kojoj živi član čija je
invalidnost veća od 70%, što dokazuje rješenjem Mirovinskog osiguranja,
kandidat dobiva 20 bodova.
Članak 10.
Posebni kriterij za dobivanje socijalne
stipendije je uspjeh u školi.
Posebni kriterij za dobivanje socijalne
stipendije primjenjuje se samo u slučaju da dva ili više kandidata imaju isti
broj bodova utvrđenih na temelju općih kriterija.
Uspjeh u školi ocjenjuje se na temelju
općeg uspjeha iz prethodne godine osim kada se radi o učenicima prvih razreda
srednje škole gdje se ocjenjuje uspjeh 7. i 8. razreda osnovne škole i to za
svaku svjedodžbu posebno.
Studentima prve godine uspjeh se ocjenjuje
na temelju dviju svjedodžbi srednje škole (trećeg i četvrtog razreda) i to za
svaku svjedodžbu posebno.
Bodovi se zbrajaju prema tablici (za sve
učenike i studente prve godine):
*** tablica se
nalazi na kraju dokumenta ***
Uspjeh studenata se utvrđuje
izračunavanjem prosjeka ocjena svih položenih ispita u prethodnoj godini na
dvije decimale.
Kandidat koji ima najbolji prosjek
ocjena dobiva 100 bodova.
Bodovi ostalih kandidata dobivaju se na
sljedeći način:
1. prosjeci svih ostalih kandidata
oduzimaju se od najboljeg prosjeka,
2. dobivena razlika množi se s 10,
3. dobiveni umnožak oduzima se od broja
100.
Članak 11.
Ukoliko se dogodi da i nakon što se
zbroje opći kriteriji te poseban kriterij, da dva ili više kandidata ima isti
broj bodova, prednost će se dati kandidatu koji ima više bodova na temelju
obiteljskih materijalnih prilika (članak 9a).
Članak 12.
Udovoljavanje uvjetima ove Odluke
dokazuje se preslikama sljedećih isprava:
- domovnicom,
- uvjerenjem o prebivalištu, ne starijim
od tri mjeseca (za sve članove domaćinstva),
- uvjerenjem o redovnom upisu u tekuću
školsku ili akademsku godinu,
- izjava o domaćinstvu,
- potvrdama o ukupnim prihodima obitelji
(potvrda o plaći, odrezak od mirovine,rješenje o dječjem doplatku, rješenje
Općinskog suda o alimentaciji, potvrda Zavoda za zapošljavanje, potvrde za sva
ostala primanja u obitelji) za razdoblje od zadnjih šest mjeseci,
- svjedodžbama o uspjehu u školi (ovisno
o razredu ili godini koja je upisana),
-uvjerenjem o položenim ispitima na
fakultetu i preslikom stranice indeksa protekle akademske godine,
- rješenjem Mirovinskog osiguranja,
- izjavom da ne prima stipendiju po niti
jednoj drugoj osnovi.
IV. POSTUPAK DODJELE STIPENDIJE
Članak 13.
Obavijest o raspisivanju natječaja
objavljuje se u javnom tisku, a cjelokupni tekst natječaja na oglasnoj ploči i
na službenoj web stranici Grada.
Povjerenstvo za dodjelu socijalnih
stipendija (u daljnjem tekstu: Povjerenstvo), imenuje gradonačelnik odlukom o
raspisivanju natječaja, sa zadaćom obavljanja poslova u svezi dodjele
stipendija propisanih ovom Odlukom.
Povjerenstvo iz prethodnog stavka je radno,
savjetodavno i stručno koje se sastoji od neparnog broja članova i to u pravilu
od predsjednika i najmanje četiri člana, od kojih je jedan zamjenik
predsjednika.
Predsjednik Povjerenstva odgovoran je za
svoj rad i rad Povjerenstva gradonačelniku i treba nastojati da isti
zadovoljava najviše moralne, pedagoške, ljudske i stručne kvalitete koje su
potrebne za obavljanje poslova u svezi dodjela stipendija.
Članovi Povjerenstva za svoj rad
odgovaraju gradonačelniku i predsjedniku Povjerenstva i isto tako trebaju
zadovoljavati moralne, pedagoške, ljudske i stručne kvalitete koje su potrebne
za obavljanje ovih poslova, ali prije svega mora biti socijalno osviješten.
Članak 14.
Povjerenstvo radi na sjednicama.
Sjednice saziva i njima rukovodi
predsjednik Povjerenstva, a u slučaju njegove odsutnosti, odnosno
spriječenosti, njegov zamjenik.
Sjednica Povjerenstva može se održati
ako joj je nazočna većina od ukupnog broja članova.
Povjerenstvo odlučuje većinom glasova od
ukupnog broja članova.
O radu Povjerenstva vodi se zapisnik.
Članak 15.
Mandat članova Povjerenstva traje do
donošenja odluke o dodjeli stipendija.
Članak 16.
Stručne i administrativne poslove za
Povjerenstvo obavlja nadležno upravno tijelo Grada Čabra.
Članak 17.
Natječaj sadrži:
- naziv tijela koje objavljuje natječaj,
- trajanje natječaja,
- naziv tijela kojemu se zahtjevi
(molbe) podnose,
- rok u kojem će kandidati biti
izvješteni o rezultatima natječaja i na koji način će biti izvješteni,
- dokaz o ispunjavanju uvjeta za
dobivanje stipendije.
Članak 18.
O nepravodobno dostavljenim i nepotpunim
zamolbama Povjerenstvo ne raspravlja.
Povjerenstvo utvrđuje prijedlog rang
liste svih kandidata u skladu s bodovima svakog kandidata.
Prijedlog rang liste s obrazloženjem,
dostavlja se gradonačelniku.
Gradonačelnik donosi Odluku o
prihvaćanju predložene rang-liste.
Rang-lista kandidata javno se objavljuje
na oglasnoj ploči Grada Čabra i na web stranici Grada.
Članak 19.
U roku od 8 dana od dana objavljivanja
rang liste kandidata, svaki kandidat može podnijeti pisani prigovor.
Prigovor se podnosi Povjerenstvu, a o
njemu odlučuje gradonačelnik u roku od 15 dana od dana isteka roka za prigovor.
Nepravodobni prigovor Povjerenstvo
odbacuje i o njemu se ne raspravlja.
Članak 20.
Odluka gradonačelnika o prigovoru je
konačna.
Nakon donošenja konačne odluke o
prigovoru, gradonačelnik ponovno donosi Odluku o rang-listi.
Rang lista je konačna protekom roka za
prigovor, odnosno po Odluci gradonačelnika o prigovoru.
Gradonačelnik određuje dan kada će sa
stipendistima sklopiti Ugovor o stipendiranju.
Stipendisti, s kojima će se sklopiti
Ugovor o stipendiranju, na prikladan način i na vrijeme će se izvijestiti o
danu i mjestu potpisivanja ugovora.
Članak 21.
Korisniku stipendije prestaje pravo na
stipendiju zbog bilo kojeg od sljedećih razloga:
- uspješnim završetkom studija,
posljednjim danom u mjesecu u kojem je stipendist diplomirao,
- ako izgubi status redovnog učenika
odnosno studenta uslijed izricanja odgojne mjere isključenja, danom izricanja
mjere,
- ako samovoljno prekine školovanje,
danom prekida školovanja,
- ako tijekom tekuće nastavne godine
promijeni prebivalište s područja Grada Čabra, danom promjene prebivališta,
- ako bude pravomoćno osuđen na
bezuvjetnu kaznu zatvora, danom pravomoćnosti presude,
- ako bude registriran kao ovisnik
opojnih sredstava, danom utvrđivanja.
Članak 22.
Ukoliko kod korisnika stipendije nastupi
bilo koja od situacija navedenih u prethodnom članku, dužan je o tome
obavijestiti Grad u roku od 8 (osam) dana od dana nastanka okolnosti.
Ukoliko učenik, odnosno student završi
školovanje prije isteka ugovorenog roka, dužan je o tome obavijestiti Grad
najkasnije u roku 30 dana od dana završetka školovanja.
Članak 23.
Ukoliko je korisnik stipendije primao
srednjoškolsku ili studentsku stipendiju 3 ili više godina, odnosno obje 6 ili
više godina (zaredom ili uz prekide), nakon završenog školovanja stipendisti su
obvezni zasnovati radni odnos na području grada Čabra.
Ukoliko stipendist nije mogao zasnovati
radni odnos u gradu Čabru u roku od tri mjeseca nakon završenog školovanja o
tome mora podnijeti potvrdu Zavoda za zapošljavanje Gradu i time prestaju
njegove ugovorene obveze.
V. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 24.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje
vrijediti Odluka o dodjeli socijalnih stipendija studentima/icama s
prebivalištem na području grada Čabra i stipendiranju učenika Srednjih škola
koji se obrazuju za deficitarna zanimanja za potrebe poslodavaca na području
grada Čabra (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 49/11).
Članak 25.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od
dana objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 604-01/01-12/2
Ur. broj: 2108-03-01/2-12-1
Čabar, 21. prosinca 2012.
GRADSKO VIJEĆE
GRADA ČABRA
Predsjednik
Zdravko Tomac, v.r.