SADRŽAJ | ŽUPANIJA | GRADOVI | OPĆINE | OSTALO | ARHIVA | TRAŽILICA | IMPRESSUM


 
Godina XX. - broj 55. Subota, 22. prosinca 2012.
GRAD ČABAR

34.

Na temelju članka 35. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09 i 150/11) i članka 37. Statuta Grada Čabra (»Službene novine PGŽ« broj 33/ 09, 28/10 i 27/12), a sukladno članku 21. Odluke o socijalnoj skrbi Grada Čabra (»Službene novine PGŽ« broj 07/ 11), na sjednici održanoj dana 21. prosinca 2012. g. donijelo je

ODLUKU
o socijalnim stipendijama Grada Čabra

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovom Odlukom utvrđuju se uvjeti za stjecanje prava, kriteriji za dodjelu te postupak dodjele socijalnih stipendija (u daljnjem tekstu: stipendija) u Gradu Čabru.

Članak 2.

Odluku o raspisivanju natječaja za dodjelu učeničkih i studentskih stipendija donosi gradonačelnik grada Čabra (nastavno: gradonačelnik).

U odluci iz prethodnog stavka gradonačelnik određuje broj učeničkih i studentskih stipendija kao i njihovu visinu, a sve u skladu s raspoloživim proračunskim sredstvima.

U odluci iz stavka 1. ovog članka gradonačelnik može, u svrhu poticanja opstanka rada Srednje škole »Vladimir Nadzor« Čabar, odrediti da će se učeničke stipendije dodijeliti samo učenicima polaznicima navedene škole uz mogućnost ograničavanja i po osnovi obrazovnih programa škole.

U odluci iz stavka 1. ovog članka gradonačelnik može, u svrhu poticanja upisa učenika i studenata za upis na smjerove deficitarnih zanimanja, odrediti da će se stipendije dodijeliti samo za određena zanimanja koja su deficitarna na području grada Čabra.

Članak 3.

U obitelji s dvoje ili više djece koja ispunjava uvjete za dodjelu socijalnih stipendija, može se odobriti najviše jedna stipendija. Ova se odredba odnosi i na učenike i na studente.

Članak 4.

Stipendije se dodjeljuju za razdoblje od 10 mjeseci u jednoj školskoj odnosno akademskoj godini.

II. PRAVO NA DOBIVANJE STIPENDIJA

Članak 5.

Pravo na socijalnu stipendiju imaju učenici i studenti koji ispunjavaju sljedeće uvjete:

- da su državljani Republike Hrvatske,

- da imaju prebivalište na području Grada Čabra (stipendisti i njihovi roditelji ili skrbnici) najmanje 5 godina prije raspisivanja natječaja,

- da su redovni učenici ili studenti,

- da oni ili članovi njihova domaćinstva nemaju nepodmirenih, dospjelih obveza prema proračunu Grada Čabra.

Članak 6.

Pravo na stipendiju nemaju učenici ili studenti:

- koji se školuju izvan područja Grada Čabra za programe koji se organiziraju i izvode u Srednjoj školi »Vladimir Nazor« Čabar,

- koji su korisnici stipendija prema nekoj drugoj osnovi,

- koji su apsolventi duže od godinu dana,

- koji su ponavljači, ali samo za godinu koju ponavljaju,

- čiji je prosjek manji od 2,51 (za učenike i studenta prve godine).

Članak 7.

Stipendije se dodjeljuju bespovratno osim u slučaju ako stipendist:

- u vrijeme dobivanja stipendije bude pravomoćno osuđen na bezuvjetnu kaznu zatvora,

- u vrijeme dobivanja stipendije bude isključen iz obrazovne ustanove ili svojevoljno napusti školovanje,

- u vrijeme dobivanja stipendije bude registriran kao ovisnik opojnih sredstava,

- ne pokuša, po završetku školovanja, zasnovati radni odnos na području Grada Čabra, sukladno članku 23. ove Odluke.

Ako se utvrdi da su ispunjeni uvjeti iz stavka 1. ovog članka, gradonačelnik će donijeti Odluku o raskidu ugovora te povratu cjelokupno isplaćenog iznosa stipendije sa zakonskim zateznim kamatama.

III. KRITERIJI ZA DOBIVANJE STIPENDIJA

Članak 8.

Stipendije se dodjeljuju tako da se zbroje bodovi općeg kriterija, a ako je to potrebno, onda i posebnog.

Povjerenstvo ima pravo da samo, ako ocijeni da je to potrebno, pribavi ili zatraži dodatne podatke o socijalnom odnosno imovnom stanju obitelji kandidata.

Članak 9.

Opći kriteriji za dodjelu stipendija su:

a) obiteljske materijalne prilike,

b) struktura domaćinstva,

c) zdravstveni status.

a) Obiteljske materijalne prilike

Obiteljske materijalne prilike ocjenjuju se na osnovi prosječnog mjesečnog prihoda po članu obitelji u zadnjih šest mjeseci i to na sljedeći način:

 

*** tablica se nalazi na kraju dokumenta ***

 

Mjesečni prihod utvrđuje se na osnovi potvrde o prihodima svih članova obitelji u zadnjih 6 mjeseci (prihodi po osnovi rada, od mirovine, dječji doplatak, alimentacija i svi ostali prihodi).

Molba za dodjelu stipendije neće se razmatrati ukoliko prosjek prihoda prelazi iznos od 2.000,00 kuna.

b) Struktura domaćinstva

Struktura domaćinstva ocjenjuje se na osnovi izjave o domaćinstvu, a prema sljedećim mjerilima:

 

*** tablica se nalazi na kraju dokumenta ***

 

c) Zdravstveni status

U obitelji u kojoj živi član čija je invalidnost veća od 70%, što dokazuje rješenjem Mirovinskog osiguranja, kandidat dobiva 20 bodova.

Članak 10.

Posebni kriterij za dobivanje socijalne stipendije je uspjeh u školi.

Posebni kriterij za dobivanje socijalne stipendije primjenjuje se samo u slučaju da dva ili više kandidata imaju isti broj bodova utvrđenih na temelju općih kriterija.

Uspjeh u školi ocjenjuje se na temelju općeg uspjeha iz prethodne godine osim kada se radi o učenicima prvih razreda srednje škole gdje se ocjenjuje uspjeh 7. i 8. razreda osnovne škole i to za svaku svjedodžbu posebno.

Studentima prve godine uspjeh se ocjenjuje na temelju dviju svjedodžbi srednje škole (trećeg i četvrtog razreda) i to za svaku svjedodžbu posebno.

Bodovi se zbrajaju prema tablici (za sve učenike i studente prve godine):

 

*** tablica se nalazi na kraju dokumenta ***

 

Uspjeh studenata se utvrđuje izračunavanjem prosjeka ocjena svih položenih ispita u prethodnoj godini na dvije decimale.

Kandidat koji ima najbolji prosjek ocjena dobiva 100 bodova.

Bodovi ostalih kandidata dobivaju se na sljedeći način:

1. prosjeci svih ostalih kandidata oduzimaju se od najboljeg prosjeka,

2. dobivena razlika množi se s 10,

3. dobiveni umnožak oduzima se od broja 100.

Članak 11.

Ukoliko se dogodi da i nakon što se zbroje opći kriteriji te poseban kriterij, da dva ili više kandidata ima isti broj bodova, prednost će se dati kandidatu koji ima više bodova na temelju obiteljskih materijalnih prilika (članak 9a).

Članak 12.

Udovoljavanje uvjetima ove Odluke dokazuje se preslikama sljedećih isprava:

- domovnicom,

- uvjerenjem o prebivalištu, ne starijim od tri mjeseca (za sve članove domaćinstva),

- uvjerenjem o redovnom upisu u tekuću školsku ili akademsku godinu,

- izjava o domaćinstvu,

- potvrdama o ukupnim prihodima obitelji (potvrda o plaći, odrezak od mirovine,rješenje o dječjem doplatku, rješenje Općinskog suda o alimentaciji, potvrda Zavoda za zapošljavanje, potvrde za sva ostala primanja u obitelji) za razdoblje od zadnjih šest mjeseci,

- svjedodžbama o uspjehu u školi (ovisno o razredu ili godini koja je upisana),

-uvjerenjem o položenim ispitima na fakultetu i preslikom stranice indeksa protekle akademske godine,

- rješenjem Mirovinskog osiguranja,

- izjavom da ne prima stipendiju po niti jednoj drugoj osnovi.

IV. POSTUPAK DODJELE STIPENDIJE

Članak 13.

Obavijest o raspisivanju natječaja objavljuje se u javnom tisku, a cjelokupni tekst natječaja na oglasnoj ploči i na službenoj web stranici Grada.

Povjerenstvo za dodjelu socijalnih stipendija (u daljnjem tekstu: Povjerenstvo), imenuje gradonačelnik odlukom o raspisivanju natječaja, sa zadaćom obavljanja poslova u svezi dodjele stipendija propisanih ovom Odlukom.

Povjerenstvo iz prethodnog stavka je radno, savjetodavno i stručno koje se sastoji od neparnog broja članova i to u pravilu od predsjednika i najmanje četiri člana, od kojih je jedan zamjenik predsjednika.

Predsjednik Povjerenstva odgovoran je za svoj rad i rad Povjerenstva gradonačelniku i treba nastojati da isti zadovoljava najviše moralne, pedagoške, ljudske i stručne kvalitete koje su potrebne za obavljanje poslova u svezi dodjela stipendija.

Članovi Povjerenstva za svoj rad odgovaraju gradonačelniku i predsjedniku Povjerenstva i isto tako trebaju zadovoljavati moralne, pedagoške, ljudske i stručne kvalitete koje su potrebne za obavljanje ovih poslova, ali prije svega mora biti socijalno osviješten.

Članak 14.

Povjerenstvo radi na sjednicama.

Sjednice saziva i njima rukovodi predsjednik Povjerenstva, a u slučaju njegove odsutnosti, odnosno spriječenosti, njegov zamjenik.

Sjednica Povjerenstva može se održati ako joj je nazočna većina od ukupnog broja članova.

Povjerenstvo odlučuje većinom glasova od ukupnog broja članova.

O radu Povjerenstva vodi se zapisnik.

Članak 15.

Mandat članova Povjerenstva traje do donošenja odluke o dodjeli stipendija.

Članak 16.

Stručne i administrativne poslove za Povjerenstvo obavlja nadležno upravno tijelo Grada Čabra.

Članak 17.

Natječaj sadrži:

- naziv tijela koje objavljuje natječaj,

- trajanje natječaja,

- naziv tijela kojemu se zahtjevi (molbe) podnose,

- rok u kojem će kandidati biti izvješteni o rezultatima natječaja i na koji način će biti izvješteni,

- dokaz o ispunjavanju uvjeta za dobivanje stipendije.

Članak 18.

O nepravodobno dostavljenim i nepotpunim zamolbama Povjerenstvo ne raspravlja.

Povjerenstvo utvrđuje prijedlog rang liste svih kandidata u skladu s bodovima svakog kandidata.

Prijedlog rang liste s obrazloženjem, dostavlja se gradonačelniku.

Gradonačelnik donosi Odluku o prihvaćanju predložene rang-liste.

Rang-lista kandidata javno se objavljuje na oglasnoj ploči Grada Čabra i na web stranici Grada.

Članak 19.

U roku od 8 dana od dana objavljivanja rang liste kandidata, svaki kandidat može podnijeti pisani prigovor.

Prigovor se podnosi Povjerenstvu, a o njemu odlučuje gradonačelnik u roku od 15 dana od dana isteka roka za prigovor.

Nepravodobni prigovor Povjerenstvo odbacuje i o njemu se ne raspravlja.

Članak 20.

Odluka gradonačelnika o prigovoru je konačna.

Nakon donošenja konačne odluke o prigovoru, gradonačelnik ponovno donosi Odluku o rang-listi.

Rang lista je konačna protekom roka za prigovor, odnosno po Odluci gradonačelnika o prigovoru.

Gradonačelnik određuje dan kada će sa stipendistima sklopiti Ugovor o stipendiranju.

Stipendisti, s kojima će se sklopiti Ugovor o stipendiranju, na prikladan način i na vrijeme će se izvijestiti o danu i mjestu potpisivanja ugovora.

Članak 21.

Korisniku stipendije prestaje pravo na stipendiju zbog bilo kojeg od sljedećih razloga:

- uspješnim završetkom studija, posljednjim danom u mjesecu u kojem je stipendist diplomirao,

- ako izgubi status redovnog učenika odnosno studenta uslijed izricanja odgojne mjere isključenja, danom izricanja mjere,

- ako samovoljno prekine školovanje, danom prekida školovanja,

- ako tijekom tekuće nastavne godine promijeni prebivalište s područja Grada Čabra, danom promjene prebivališta,

- ako bude pravomoćno osuđen na bezuvjetnu kaznu zatvora, danom pravomoćnosti presude,

- ako bude registriran kao ovisnik opojnih sredstava, danom utvrđivanja.

Članak 22.

Ukoliko kod korisnika stipendije nastupi bilo koja od situacija navedenih u prethodnom članku, dužan je o tome obavijestiti Grad u roku od 8 (osam) dana od dana nastanka okolnosti.

Ukoliko učenik, odnosno student završi školovanje prije isteka ugovorenog roka, dužan je o tome obavijestiti Grad najkasnije u roku 30 dana od dana završetka školovanja.

Članak 23.

Ukoliko je korisnik stipendije primao srednjoškolsku ili studentsku stipendiju 3 ili više godina, odnosno obje 6 ili više godina (zaredom ili uz prekide), nakon završenog školovanja stipendisti su obvezni zasnovati radni odnos na području grada Čabra.

Ukoliko stipendist nije mogao zasnovati radni odnos u gradu Čabru u roku od tri mjeseca nakon završenog školovanja o tome mora podnijeti potvrdu Zavoda za zapošljavanje Gradu i time prestaju njegove ugovorene obveze.

V. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 24.

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje vrijediti Odluka o dodjeli socijalnih stipendija studentima/icama s prebivalištem na području grada Čabra i stipendiranju učenika Srednjih škola koji se obrazuju za deficitarna zanimanja za potrebe poslodavaca na području grada Čabra (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 49/11).

Članak 25.

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.

Klasa: 604-01/01-12/2

Ur. broj: 2108-03-01/2-12-1

Čabar, 21. prosinca 2012.

GRADSKO VIJEĆE GRADA ČABRA

Predsjednik
Zdravko Tomac, v.r.

 

Odluka o socijalnim stipendijama Grada Č  


https://sn.pgz.hr/default.asp?Link=odluke&izdanje=818&mjesto=51306&odluka=34
© Primorsko-goranska županija 2002.-2003. Sva prava pridržana.
Obratite se webmasteru s pitanjima i komentarima.
Programska podrška
www.netcom.hr