30.
Na temelju odredbe članka 14. Zakona o
proračunu (»Narodne novine« broj 87/08.) i članka 37. Statuta Grada Čabra
(»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 33/09, 28/10, 27/12)
Gradsko vijeće grada Čabra na sjednici održanoj 21. prosinca 2012. godine
donijelo je
ODLUKU
O IZVRŠAVANJU PRORAČUNA GRADA ČABRA ZA 2013. GODINU
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom utvrđuje se struktura
prihoda i primitaka, te rashoda i izdataka Proračuna grada Čabra za 2013.
godinu ( u daljnjem tekstu: Proračun), njegovo izvršavanje, upravljanje
financijskom i nefinancijskom imovinom Grada Čabra (u daljnjem tekstu: Grada),
opseg zaduživanja i jamstava, prava i obveze proračunskih korisnika, ovlasti
Gradonačelnika te druga pitanja u svezi s izvršenjem Proračuna.
Članak 2.
Proračun se sastoji od Općeg i Posebnog
dijela te Plana razvojnih programa. Opći dio Proračuna sadrži: Račun prihoda i
rashoda te Računa financiranja.
U Računu prihoda i rashoda iskazuju se
prihodi poslovanja i prihodi od prodaje nefinancijske imovine te rashodi
poslovanja i rashodi za nabavu nefinancijske imovine.
U Računu financiranja iskazuju se
primici od financijske imovine i zaduživanja te svi izdaci za financijsku
imovinu i otplate kredita i zajmova.
Posebni dio Proračuna sastoji se od
plana rashoda i izdataka proračunskih korisnika iskazanih po vrstama,
raspoređenih u programe koji se sastoje od aktivnosti i projekata.
U Planu razvojnih programa iskazani su
planirani rashodi Proračuna vezani uz provođenje investicija, davanje
kapitalnih pomoći donacija za razdoblje 2013. do 2015. godine, razrađeni po
pojedinim programima proračunskih korisnika, po godinama u kojima će rashodi za
programe teretiti proračune slijedećih godina i po izvorima financiranja za
cjelovitu izvedbu programa.
Članak 3.
Sredstva za rashode i izdatke korisnika
Proračuna osiguravaju se proračunskim korisnicima i to: tijelu gradske uprave,
ustanovama kojima je Grad osnivač (u daljnjem tekstu: ustanovama Grada) te
ostalim korisnicima koji su u njegovom Posebnom dijelu određeni za nositelje
sredstava.
II. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak 4.
Proračunska sredstva koristiti će se
samo za namjene utvrđene u Proračunu. Proračunski korisnici mogu preuzeti
obveze na teret Proračuna samo do visine i za namjene utvrđene u Posebnom
dijelu Proračuna. Rashodi i izdaci Proračuna koji se financiraju iz namjenskih
prihoda i primitaka izvršavat će se do iznosa naplaćenih prihoda i primitaka za
te namjene.
Uplaćeni, a manje planirani namjenski
prihodi i primici mogu se izvršavati iznad iznosa utvrđenog u Proračunu, a do
iznosa uplaćenih sredstava.
Sredstva za aktivnosti i projekte,
planirana na poziciji 48 Posebnog dijela proračuna, koja se izvršavaju kao
subvencije, donacije i pomoći pojedinom korisniku, raspoređuje Gradonačelni ako
krajni korisnik nije utvrđen u Posebnom dijelu Proračuna, programu javnih
potreba ili drugom aktu Gradskog vijeća.
Članak 5.
Jedinstveni upravni odjel obvezan je, u
roku od 15 dana od dana donošenja Proračuna, izvjestiti krajnje korisnike o
odobrenim sredstvima.
Proračunski korisnici - ustanove Grada,
za koje su sredstva planirana u posebnim glavama, obvezni su dostaviti
Gradonačelniku svoje financijske planove usuglašene s odobrenim sredstvima u
Proračunu i izrađene po mjesecima do 30. siječnja 2013. godine.
Proračun se izvršava na temelju
mjesečnih financijskih planova iz stavka 2. ovog članka sukladno raspoloživim
sredstvima.
Članak 6.
Za planiranje i izvršavanje Proračuna u
cjelini odgovoran je Gradonačelnik.
Preuzimanje obveza na teret Proračuna po
ugovorima koji zahtijevaju plaćanje u slijedećim godinama odobrava
Gradonačelnik.
Jedinstveni upravni odjel izvršava
Proračun i o tome izvještava Gradonačelnika.
Pročelnik upravnog tijela te čelnici
pravnih osoba koje su korisnici Proračuna, odgovorni su za planiranje i
izvršavanje svog dijela Proračuna.
Odgovornost u smislu stavka 3. ovog
članka podrazumijeva odgovornost za preuzimanje i verifikaciju obveza i
izdavanje naloga za plaćanje na teret proračunskih sredstava.
Čelnik tijela gradske uprave i čelnici
pravnih osoba koje su korisnici Proračuna odgovorni su za zakonitost,
svrhovitost, učinkovitost i ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima.
III. PRORAČUNSKA ZALIHA
Članak 7.
U Proračunu su planirana sredstva
Proračunske zalihe u ukupnom iznosu od 46.600,00 kuna koja se koriste za
nepredviđene rashode tijekom proračunske godine.
O korištenju sredstava Proračunske
zalihe odlučuje Gradonačelnik.
Sredstva Proračunske zalihe ne mogu se
koristiti za davanje pozajmica.
Članak 8.
Gradonačelnik izvještava Gradsko vijeće
o korištenju Proračunske zalihe iz članka 7. ove Odluke.
IV. PRIHODI PRORAČUNA
Članak 9.
U Proračunu se planiraju svi prihodi
koje sukladno pozitivnim propisima ostvaruje Grad. Prihodi što ih tijelo
gradske uprave ostvari obavljanjem djelatnosti, prihod su Proračuna, ako
posebnom odlukom nije drugačije odlučeno.
Prihodi s osnova kamata po tražbinama
Grada uplaćuju se na jedinstveni račun Proračuna.
V. NAMJENSKI PRIHODI
Članak 10.
Prihodi koje proračunski korisnici -
ustanove Grada, ostvare iz donacija, po posebnim propisima i iz drugih izvora,
namjenski su prihodi Proračuna.
Prihodi iz stavka 1. ovog članka
planiraju se u financijskim planovima proračunskih korisnika i uplaćuju na
njihov račun, a mogu se koristiti isključivo za namjene utvrđene financijskim
planovima.
Proračunski korisnici iz stavka 1. ovog
članka mogu preuzimati obveze i plaćati ih po stavkama rashoda za čije su
financiranje planirani namjenski prihodi iz stavka 1. ovog članka isključivo do
iznosa naplaćenih namjenskih prihoda.
Proračunski korisnici iz stavka 1. ovog
članka obvezni su o ostvarenim prihodima iz stavka 1. ovog članka tromjesečno
izvješćivati Gradonačelnika.
Članak 11.
Namjenski prihodi iz članka 10. stavak
1. ove Odluke koji ne budu iskorišteni u ovoj proračunskoj godini prenose se u
narednu proračunsku godinu i koriste se za iste namjene za koje su bili
utvrđeni financijskim planom proračunskih korisnika.
Za opseg prenesenih prihoda iz stavka 1.
ovog članka povečat će se financijski planovi proračunskih korisnika za narednu
godinu.
VI. VLASTITI PRIHODI
Članak 12.
Prihodi koje proračunski korisnici iz
članka 10. stavak 1. ove Odluke ostvaruju od obavljanja poslova na tržištu i u
tržišnim uvjetima (vlastiti prihodi) planiraju se u financijskim planovima
proračunskih korisnika i uplaćuju na njihov račun.
Vlastiti prihodi iz stavlja 1. ovog
članka koji ne budu iskorišteni u ovoj proračunskoj godini prenose se u narednu
proračunsku godinu.
Proračunski korisnici iz članka 10.
stavak 1. ove Odluke obvezni su o ostvarenju prihoda iz stavka 1. ovog članka
tromjesečno izvješćivati Gradonačelnika.
O korištenju prihoda koje proračunski
korisnik iz članka 10 stavak 1. ove Odluke ostvari obavljanjem poslova na
tržištu i u tržišnim uvjetima, a koji ne budu iskorišteni u ovoj proračunskoj
godini, odluku donosi tijelo upravljanja, odnosno čelnih proračunskog korisnika
ako tijelo upravljanja nije osnovano, po godišnjem izvještaju o izvršenju
financijskog plana.
VII. ISPLATA SREDSTAVA IZ PRORAČUNA
Članak 13.
Svaki rashod i izdatak iz Proračuna mora
se temeljiti na vjerodostojnoj knjigovodstvenoj ispravi kojom se dokazuje
obveza plaćanja.
Pročelnik tijela gradske uprave i čelnik
pravne osobe proračunskog korisnika, odnosno osoba na koju je to pravo
preneseno, mora prije isplate provjeriti i potvrditi potpisom pravni temelj i
visinu obveze koja proizlazi iz knjigovodstvene isprave.
Isplata sredstava za plaće, materijalne
rashode i programe koja su u Posebnom dijelu Proračuna osigurana ustanovama
Grada izvršava se isplatom s računa proračuna, a potpisuje Gradonačelnik ili
Zamjenik gradonačelnika.
Članak 14.
Zahtjev za isplatu sredstava za nabavu
roba, obavljanje usluga i ustupanje radova mora se temeljiti na propisima o
javnoj nabavi.
Članak 15.
Proračunskim korisnicima, kojima se u
Proračunu osiguravaju sredstva za plaće zaposlenih, isplaćivat će se sredstva
za ostala materijalna prava zaposlenih prema općim aktima do visine utvrđene
tim aktima, kolektivnim ugovorom i osiguranim sredstvima.
Članak 16.
Sredstva za rad političkih stranaka,
naknade troškova za rad članova Gradskog vijeća, članova mjesnih odbora,
zamjenika gradonačelnika, članova radnih tijela Gradskog vijeća, isplaćivat će
se temeljem odluka Gradskog vijeća.
Članak 17.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u
Proračun, vraćaju se uplatiteljima na teret tih prihoda. Pogrešno ili više
uplaćeni prihodi u proračune prethodnih godina, vraćaju se upatiteljima na
teret rashoda Proračuna.
Odluku o povratu sredstava donosi
Gradonačelnik, a predlaže pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela odnosno osoba
koju on ovlasti.
Članak 18.
Instrumente osiguranja plaćanja, kojima
se na teret Proračuna stvaraju obveze, izdaje Jedinstveni upravni odjel, a
potpisuje Gradonačelnik.
Instrumenti osiguranja plaćanja
primljeni od pravnih osoba kao sredstvo osiguranja naplate potraživanja ili
izvođenja radova i usluga, dostavljaju se Jedinstvenom upravnom odjelu.
Evidenciju izdanih i primljenih
instrumenata osiguranja plaćanja vodi Jedinstveni upravni odjel.
VIII. POVRAT SREDSTAVA U PRORAČUN
Članak 19.
Ako se naknadno utvrdi da je isplata
sredstava iz Proračuna bila nezakonita i/ili neopravdana, proračunski korisnik
mora odmah zahtijevati provrat proračunskih sredstava u Proračun.
IX. PLAĆANJE PREDUJMA
Članak 20.
Plaćanje predujma može se ugovoriti samo
u iznimnim slučajevima i na temelju prethodne suglasnosti Gradonačelnika.
X. UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak 21.
Raspoloživim novčanim sredstvima na
računu Proračuna upravlja Gradonačelnik.
Raspoloživa novčana sredstva mogu se
oročavati kod poslovne banke poštujući načelo sigurnosti i likvidnosti.
Odluku o oročavanju donosi
Gradonačelnik.
Prihodi od upravljanja raspoloživim
novčanim sredstvima prihod su Proračuna.
Novčana sredstva iz stavka 1. ovoga
članka mogu se ulagati samo s povratom do 31. prosinca 2013. godine.
XI. OTPIS DUGOVA
Članak 22.
Gradonačelnik može u cjelosti ili
djelomično otpisati dug Gradu ako bi troškovi postupla naplate potraživanja
bili u nerazmjeru s visinom potraživanja odnosno zbog drugog opravdanog
razloga, sukladno propisima.
XII. UPRAVLJANJE NEFINANCIJSKOM
DUGOTRAJNOM IMOVINOM GRADA
Članak 23.
Nefinancijskom dugotrajnom imovinom
Grada upravljaju Jedinstveni upravni odjel te pravne osobe kojih je Grad
osnivač.
Upravljanje imovinom iz stavka 1. ovog
članka podrazumijeva njezino korištenje, održavanje i davanje u zakup.
Pročelnik upravnog tijela i čelnik
pravne osobe mora imovinom iz stavka 1. ovog članka upravljati brigom dobrog
gospodara i voditi popis o toj imovini u skladu sa zakonom.
Sredstva za održavanje i osiguranje
dogotrajne nefinancijske imovine osiguravaju se u rashodima poslovanja tijela
gradske uprave.
Poslove skalapanja ugovora s
osiguravateljima i naplatu štete obavlja Jedinstveni upravni odjel.
Članak 24.
Knjigovodstvena evidencija nefinancijske
dugotrajne imovine Grada vodi se u Jedinstvenom upravnom odjelu.
XIII. ZADUŽIVANJE I DAVANJE JAMSTAVA
Članak 25.
Pravna osoba u vlasništvu Grada i
ustanova čiji je osnivač Grad, može se dugoročno zadužiti samo za investicije
sukladno pozitivnim propisima.
Grad može dati jamstvo za ispunjenje
obveza pravnoj osobi i ustanovi iz stavka 1. ovog članka sukladno pozitivnim
propisima. Dana jamstva uključuju se u opseg zaduživanja Grada.
Zahtjev za izdavanje suglasnosti za
zaduživanje i/ili davanje jamstva podnosi odgovorna osoba pravne osobe ili
ustanove iz stavka 2. ovog članka putem nadležnog tijela gradske uprave.
Zahtjevu se prilažu obrazloženje kapitalnog projekta, dokaz o završenom
postupku odabira najpovoljnije ponude za nabavu financijskih sredstava, nacrt
ugovora ili pismo namjere banke s uvjetima kreditiranja te plan otplate sa svim
navedenim troškovima.
XIV. PRIMJENA PRORAČUNSKOG
RAČUNOVODSTVA, FINANCIJSKO RAČUNOVODSTVENA KONTROLA I IZVJEŠTAVANJE
Članak 26.
Proračun i proračunski korisnici -
ustanove Grada, primjenjuju sustav proračunskog računovodstva.
Jedinstveni upravni odjel izrađuje i
dostavlja Gradonačelniku polugodišnji i godišnji izvještaj o izvršenju
Proračuna u rokovima propisanim zakonom o proračunu.
Gradonačelnik podnosi polugodišnji i
godišnji izvještaj o izvršenju Proračuna Gradskom vijeću u rokovima propisanim
zakonom o proračunu.
Proračunski korisnici - ustanove Grada
dužne su dostaviti godišnji izvještaj o poslovanju nadležnom tijelu gradske
uprave, najkasnije u roku od mjesec dana od isteka roka za predaju godišnjih
financijskih izvješća utvrđenog Pravilnikom o financijskom izvještavanju u
proračunskom računovodstvu.
Trgovačko društvo kojeg je Grad osnivač
dužno je dostaviti godišnji izvještaj o poslovanju najkasnije u roku od mjesec
dana od isteka roka za predaju godišnjeg financijskog izvještaja utvrđenog
Zakonom o računovodstvu.
Jedinstveni upravni odjel konsolidira
financijske izvještaje iz stavka 1. ovoga članka za pojedine korisnike.
XV. URAVNOTEŽENJE PRORAČUNA I
PRERASPODJELA SREDSTAVA PRORAČUNA
Članak 27.
Ako tijekom godine dođe do povečanja
rashoda i /ili izdataka odnosno smanjenja prihoda i / ili primitaka
Gradonačelnik može poduzeti mjere za uravnoteženje Proračuna propisane zakonom.
Klasa: 400-08/12-01/1
Ur. broj: 2108-03-04/1-12-2
Čabar, 21. prosinca 2012.
GRADSKO VIJEĆE
GRADA ČABRA
Predsjednik
Zdravko Tomac, v.r.