37.
Na temelju članka 14. stavka 1. Zakona o
proračunu (»Narodne novine« broj 87/08) i članka 31., Statuta Općine Lovran
(»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 30/09), Općinsko vijeće
Općine Lovran, na sjednici održanoj 20. prosinca 2012. godine, donijelo je
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Općine Lovran za 2013. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovom se Odlukom uređuje struktura prihoda i
primitaka te rashoda i izdataka Proračuna Općine Lovran za 2013. godinu (u
daljnjem tekstu: Proračun), njegovo izvršenje, opseg zaduživanja i jamstva,
upravljanje financijskom imovinom, prava i obveze korisnika proračunskih
sredstava, pojedine ovlasti Općinskog načelnika i druga pitanja u izvršavanju
Proračuna.
Članak
2.
Proračun se sastoji od općeg i posebnog
dijela, te plana razvojnih programa.
Opći dio proračuna čini Račun prihoda i
rashoda i Račun financiranja.
Račun prihoda i rashoda proračuna sastoji se
od prihoda i rashoda prema ekonomskoj klasifikaciji:
1. Prihodi: prihodi od poreza, pomoći,
prihodi od imovine, prihodi od pristojbi i naknada, prihodi od prodaje
proizvoda i roba te pruženih usluga i prihodi od donacija, ostali prihodi i
prihodi od prodaje nefinancijske imovine.
2. Rashodi: rashodi za zaposlene, materijalni
rashodi, financijski rashodi, subvencije, pomoći i naknade građanima i
kućanstvima, ostali rashodi i rashodi za nabavu nefinancijske imovine.
U Računu financiranja iskazuju se primici od
financijske imovine i zaduživanja te izdaci za financijsku imovinu i otplatu
kredita i zajmova.
Posebni dio Proračuna sastoji se od plana
rashoda i izdataka proračunskih korisnika iskazanih prema vrstama, raspoređenih
u programe koji se sastoje od aktivnosti i projekata.
Plan razvojnih programa iskazuje planirane
rashode Proračuna za nefinancijsku imovin (investicije), kapitalne pomoći i
donacije u slijedeće tri godine, a usklađuje se svake proračunske godine.
Članak
3.
Općinski načelnik odgovoran je za:
- planiranje i izvršavanje Proračuna,
- prikupljanje prihoda i primitaka i njihovo
uplaćivanje u Proračun,
- preuzimanje obaveza, verifikaciju obveza,
izdavanje naloga za plaćanje na teret proračunskih sredstava i utvrđivanje
prava naplate i izdavanje naloga za naplatu u korist proračunskih sredstava i
- zakonitost, svrhovitost, učinkovitost i za
ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima.
II. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak
4.
Proračun se izvršava od 01. siječnja do 31.
prosinca 2013. godine.
Samo naplaćeni prihodi u kalendarskoj godini priznaju
se kao prihod Proračuna za 2013. godinu.
Proračun se izvršava u skladu s raspoloživim
sredstvima i dospjelim obvezama.
Članak
5.
Za izvršavanje Proračuna u cijelosti
odgovoran je Općinski načelnik.
Proračunska sredstava koristit će se samo za
namjene koje su utvrđene Proračunom. Proračunski korisnici mogu preuzeti obveze
na teret Proračuna samo za namjene utvrđene u Posebnom dijelu. Sredstva koja su
u Proračunu osigurana za potporu udruga s područja Općine Lovran raspoređivat
će se u skladu s programima javnih potreba u kulturi, sportu i socijali,
programa potpora udrugama od posebnog značaja i planom rasporeda sredstava za
političke stranke.
Sve isplate proračunskih sredstava,
planiranih u vidu donacija za provođenje programa javnih potreba u kulturi,
sportu, socijali i programa potpora udrugama od posebnog značaja, vršit će se
po zaključenom ugovoru sa korisnikom donacije.
Članak
6.
Općinski načelnik ima pravo nadzora nad
financijskim, materijalnim i računovodstvenim poslovanjem korisnika proračuna,
te na zakonitoj i svrsishodnoj upotrebi proračunskih sredstava. Korisnici
sredstava Proračuna obvezni su dati potrebne podatke, isprave i izvješća koja
se od njih traže.
Članak
7.
Obveze na teret Proračuna mogu se preuzeti
samo za namjene i do visine utvrđene Proračunom, ako su za to ispunjeni svi
zakonom i drugim propisima utvrđeni uvjeti. Obveze po ugovorima koji
zahtijevaju plaćanje u slijedećim godinama mogu se preuzeti uz prethodnu odluku
Općinskog vijeća, a u pojedinim slučajevima propisanim zakonom i uz prethodnu
suglasnost nadležnog državnog tijela.
Članak
8.
Nalogodavac za izvršenje Proračuna u cjelini
je Općinski načelnik koji može odobriti preraspodjelu sredstava unutar
pojedinih stavki Proračuna s time da promjena pojedine stavke ne može biti veća
od 5% u odnosu na planiranu. Proračunska sredstva ne mogu se preraspodjeljivati
između Računa prihoda i rashoda i Računa financiranja. Općinski načelnik
izvješćuje Općinsko vijeće o izvršenoj preraspodjeli na prvoj slijedećoj
sjednici Općinskog vijeća nakon izvršene preraspodjele.
Općinski načelnik donosi odluku o
raspoređivanju sredstava iz aktivnosti »Tekuće donacije prema odlukama
Općinskog načelnika« u ukupnom iznosu 80.000,00 kuna.
Članak
9.
Ako tijekom godine dođe do neusklađenosti
planiranih prihoda - primitaka i rashoda - izdataka Proračuna, Općinski
načelnik predložit će Općinskom vijeću donošenje izmjena i dopuna Proračuna.
Članak
10.
Prihodi Proračuna ubiru se i uplaćuju u
Proračun u skladu sa zakonom i drugim propisima neovisno o visini prihoda
planiranih u Proračunu.
Članak
11.
Prihode koje ostvare tijela općinske uprave
obavljanjem vlastite djelatnosti sastavni su dio prihoda Proračuna.
Članak
12.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u
Proračunu vraćaju se uplatiteljima na teret tih prihoda, temeljem odluke
Općinskog načelnika.
Članak
13.
Plaćanje predujmova moguće je samo iznimno,
na temelju naloga Općinskog načelnika, a iznos pojedinačno plaćenog predujma ne
može iznositi više od 10.000,00 kuna.
III. UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM I
NEFINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak
14
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu
Proračuna upravlja Općinski načelnik.
Raspoloživa novčana sredstva mogu se oročavati
kod poslovnih banaka, poštujući načela sigurnosti, likvidnosti i isplativosti
ulaganja.
Odluku o izboru banke donosi Općinski
načelnik, koji ujedno potpisuje ugovor o oročavanju. Prihodi od oročenih
novčanim sredstvima (kamate), prihodi su Proračuna.
Novčana sredstva koja se oročavaju mogu se
plasirati samo uz obvezu povrata u Proračun do 31. prosinca 2013. godine.
Članak
15.
Za izvršavanje javnih službi i djelatnosti u
javnom interesu Općina Lovran može svojom imovinom osnovati ustanove, trgovačka
društva i druge pravne osobe. Općinsko vijeće Općine Lovran na prijedlog
Općinskog načelnika može odlučiti o kupnji udjela u trgovačkom društvu ako su
za kupnju osigurana sredstva u Proračunu i ako se s time štiti interes Općine
Lovran.
Članak
16.
Radi namirenja potraživanja Općina Lovran
može stjecati udjele u kapitalu trgovačkih društava. O stjecanju udjela u
kapitalu trgovačkih društava odlučuje Općinsko vijeće, na prijedlog Općinskog
načelnika.
Članak
17.
Općinski načelnik može na zahtjev dužnika, uz
primjereno osiguranje i kamate, odgoditi plaćanje ili odobriti obročnu otplatu
duga ako se time bitno poboljšavaju dužnikove mogućnosti otplate duga od kojega
inače ne bi bilo moguće naplatiti cjelokupni dug. Općinski načelnik može
zahtijevati otplatu cjelokupnog duga, čija je naplata odgođena ako koji od
obroka nije pravodobno plaćen.
Općinski načelnik može otpisati ili
djelomično otpisati potraživanje Općine Lovran ukoliko bi troškovi postupka
naplate potraživanja bili u nesrazmjeru s visinom potraživanja ili zbog drugih
opravdanih razloga sukladno propisima (smrt dužnika, nedostatak pravnog
slijednika, nedostatak imovine, likvidacija pravnog subjekta i sl.).
IV. ZADUŽIVANJE I JAMSTVA
Članak
18.
Općina Lovran može se dugoročno zaduživati
uzimanjem kredita, zajmova i izdavanjem vrijednosnih papira samo za investicije
koje se financiraju iz njezina Proračuna, a koje potvrdi Općinsko vijeće, uz
prethodnu suglasnost nadležnog državnog tijela.
Ugovor o zaduživanju sklapa Općinski načelnik
na osnovi Proračuna, te odluke Općinskog vijeća i uz prethodnu suglasnost
nadležnog državnog tijela.
Ukupna godišnja obveza po zaduženju Općine
može iznositi najviše do 20% ostvarenih prihoda u godini koja prethodi godini u
kojoj se zadužuje, a u iznos ukupne godišnje obveze uključena su i dana
jamstva, kao i neplaćene dospjele obveze iz prethodnih godina.
Tekuća otplata glavnice općinskog duga
iskazane u Računu financiranja Proračuna za 2013. godinu iznosi 2.753.896,00
kuna, te pripadajuća kamata u iznosu 175.000,00 kuna, a u izvršenju Proračuna
imaju prednost pred svim ostalim rashodima i izdacima.
Članak
19.
Općinsko vijeće Općine Lovran može dati
jamstvo pravnoj osobi u većinskom izravnom ili neizravnom vlasništvu Općine
Lovran, o čemu donosi odluku. Dano jamstvo uključuje se u opseg mogućeg
zaduženja Općine Lovran. Općina Lovran obvezna je prije davanja jamstva
ishoditi suglasnost nadležnog državnog tijela. Ugovore o jamstvu sklapa
Općinski načelnik, o čemu izvješćuje nadležno državno tijelo u roku 8 dana od
dana zaključenja ugovora. Općina Lovran u 2013. godini ne planira davanje novih
jamstava.
Jamčevna pričuva planirana je u Posebnom
dijelu proračuna, za dana jamstva KD Komunalac d.o.o. Opatija, za kreditno
zaduživanje iz prethodnih godina, u iznosu 50.000 kuna.
V. PRORAČUNSKA ZALIHA
Članak
20.
Sredstava proračunske zalihe mogu se
koristiti za nepredviđene namjene, za koje u Proračunu nisu osigurana sredstva,
ili za namjene za koje se tijekom godine pokaže da za njih nisu utvrđena
dovoljna sredstva jer ih pri planiranju proračuna nije bilo moguće predvidjeti.
O korištenju sredstava proračunske zalihe odlučuje Općinski načelnik. Općinski
načelnik kod izrade polugodišnjeg i godišnjeg izvješća o izvršavanju Proračuna
izvješćuje Općinsko vijeće o korištenju proračunske zalihe.
Sredstva proračunske zalihe za 2013. godinu
planirana su u iznosu 50.000,00 kuna.
VI. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
21.
Ova Odluka objavit će se u »Službenim
novinama Primorsko-goranske županije«, a stupa na snagu 1. siječnja 2013.
godine.
Klasa: 400-08/12-01/02
Ur.broj: 2156/02-01-12-56
Lovran, 20. prosinca 2012.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE LOVRAN
Predsjednica
Đurđica
Tancabel, v. r.