160.
Na temelju članka 14. Zakona o proračunu
(»Narodne novine« broj 87/08 i 136/12) i članka 46. Statuta Grada Rijeke
(»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 24/09 i 11/10), Gradsko
vijeće Grada Rijeke na sjednici 20. prosinca 2012. godine donijelo je
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Grada Rijeke za 2013. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovom se Odlukom utvrđuje struktura prihoda i
primitaka te rashoda i izdataka Proračuna Grada Rijeke za 2013. godinu (u
daljnjem tekstu: Proračun), njegovo izvršavanje, opseg zaduživanja i jamstava
Grada Rijeke (u daljnjem tekstu: Grad), upravljanje dugom te financijskom i
nefinancijskom imovinom, prava i obveze korisnika proračunskih sredstava,
ovlasti Gradonačelnika Grada Rijeke (u daljnjem tekstu: Gradonačelnik) u
izvršavanju Proračuna te druga pitanja u svezi s izvršavanjem Proračuna.
Članak
2.
Proračun se sastoji od Općeg i Posebnog
dijela te Plana razvojnih programa.
Opći dio Proračuna sadrži: Račun prihoda i
rashoda i Račun financiranja.
U Računu prihoda i rashoda iskazani su
prihodi poslovanja i prihodi od prodaje nefinancijske imovine te rashodi
poslovanja i rashodi za nabavu nefinancijske imovine.
U Računu financiranja iskazani su primici od
financijske imovine i zaduživanja te svi izdaci za financijsku imovinu i
otplatu kredita i zajmova.
Posebni dio Proračuna sastoji se od plana
rashoda i izdataka proračunskih korisnika iskazanih po vrstama, raspoređenih u
programe koji se sastoje od aktivnosti i projekata.
U Planu razvojnih programa iskazani su
planirani rashodi Proračuna vezani uz provođenje investicija, davanje
kapitalnih pomoći i donacija za razdoblje od 2013. do 2015. godine, razrađeni
po pojedinim programima proračunskih korisnika, po godinama u kojima će rashodi
za programe teretiti proračune sljedećih godina i po izvorima financiranja za
cjelovitu izvedbu programa.
Članak
3.
Sredstva za rashode i izdatke korisnika
Proračuna osiguravaju se proračunskim korisnicima i to: tijelima gradske
uprave, ustanovama kojima je Grad osnivač (u daljnjem tekstu: ustanove Grada),
osnovnim školama kojima se financiraju decentralizirane funkcije (u daljnjem
tekstu: osnovne škole), vijećima nacionalnih manjina, mjesnim odborima te
ostalim korisnicima koji su u njegovu Posebnom dijelu određeni za nositelje
sredstava.
U okviru razdjela 004-Glava 00401, razdjela
005-Glava 00501, Razdjela 006-Glava 00601, razdjela 009-Glava 00901 i razdjela
010-Glava 01001 i 01003, osigurana su sredstva za rashode tijela gradske uprave
po pojedinim programima, projektima i aktivnostima, a u ostalim Glavama unutar
pojedinog razdjela osigurana su sredstva za krajnje korisnike.
II. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak
4.
Proračunska sredstva koristit će se samo za
namjene utvrđene u Proračunu.
Proračunski korisnici mogu preuzeti obveze na
teret Proračuna samo do visine i za namjene utvrđene u Posebnom dijelu
Proračuna.
Rashodi i izdaci Proračuna koji se
financiraju iz namjenskih prihoda i primitaka izvršavat će se do iznosa
naplaćenih prihoda i primitaka za te namjene.
Iznimno od odredbe stavka 3. ovoga članka,
Gradonačelnik može odlučiti da se pojedini rashodi i izdaci, u slučaju
nepravovremene naplate namjenskih prihoda i primitaka, pokrivaju i na teret
ostalih proračunskih prihoda, a najviše do visine planiranih iznosa.
Uplaćene i prenesene, a manje planirane
pomoći, donacije i prihodi za posebne namjene mogu se izvršavati iznad iznosa
utvrđenih u Proračunu, a do visine uplaćenih odnosno prenesenih sredstava.
Uplaćeni i preneseni, a manje planirani
namjenski primici od zaduživanja, mogu se izvršavati iznad iznosa utvrđenih u
Proračunu, a do visine uplaćenih odnosno prenesenih sredstava, uz prethodnu
suglasnost Odjela gradske uprave za financije.
Uplaćene i prenesene, a neplanirane pomoći,
donacije, prihodi za posebne namjene i namjenski primici od zaduživanja, mogu
se koristiti prema naknadno utvrđenim aktivnostima i/ili projektima u
Proračunu, uz prethodnu suglasnost Odjela gradske uprave za financije.
Namjenski prihodi i primici koji ne budu
iskorišteni u ovoj proračunskoj godini prenose se u narednu proračunsku godinu.
Sredstva za pokroviteljstva te za aktivnosti
i projekte koja se izvršavaju kao subvencije, donacije i pomoći pojedinom
korisniku, raspoređuje Gradonačelnik ako krajnji korisnik nije utvrđen u
Posebnom dijelu Proračuna, programu javnih potreba ili drugom aktu Gradskog
vijeća Grada Rijeke (u daljnjem tekstu: Gradsko vijeće).
Članak
5.
Odjel gradske uprave za financije obvezan je
u roku od osam dana od dana donošenja Proračuna, izvijestiti sva tijela gradske
uprave o odobrenim sredstvima u Proračunu, a tijela gradske uprave obvezna su u
daljnjem roku od osam dana izvijestiti o istom krajnje korisnike za koje su
određena kao nositelji sredstava u Posebnom dijelu Proračuna.
Proračunski korisnici - ustanove Grada,
osnovne škole, vijeća nacionalnih manjina i mjesni odbori, za koje su sredstva
planirana u posebnim glavama, obvezni su dostaviti proračunski nadležnim
tijelima gradske uprave svoje financijske planove usuglašene s odobrenim
sredstvima u Proračunu i izrađene po mjesecima, do 15. siječnja 2013. godine.
Tijela gradske uprave obvezna su Odjelu
gradske uprave za financije dostaviti zajednički financijski plan svih
korisnika Proračuna za koje su nadležna, izrađen po mjesecima, u narednih osam
dana.
Proračun se izvršava na temelju mjesečnih
financijskih planova iz stavka 3. ovoga članka sukladno raspoloživim
sredstvima.
Članak
6.
Za planiranje i izvršavanje Proračuna u
cjelini odgovoran je Gradonačelnik.
Proračunski korisnici mogu preuzeti obveze po
ugovorima koji zahtijevaju plaćanje u slijedećim godinama samo uz suglasnost
Gradonačelnika.
Odjel gradske uprave za financije izvršava
Proračun i o tome izvještava Gradonačelnika.
Pročelnici tijela gradske uprave te čelnici
pravnih osoba koje su korisnici Proračuna, odgovorni su za planiranje i
izvršavanje svoga dijela Proračuna.
Odgovornost za izvršavanje Proračuna u smislu
odredbe stavka 4. ovoga članka podrazumijeva odgovornost za preuzimanje i
verifikaciju obveza, izdavanje naloga za plaćanje na teret proračunskih
sredstava te za utvrđivanje prava naplate i izdavanje naloga za naplatu u
korist proračunskih sredstava.
Pročelnici tijela gradske uprave i čelnici
pravnih osoba koje su korisnici Proračuna odgovorni su za zakonitost,
svrhovitost, učinkovitost i ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima.
III. PRORAČUNSKA ZALIHA
Članak
7.
U Proračunu su planirana sredstva proračunske
zalihe u iznosu od 1.500.000,00 kuna, koja će se koristiti za zakonom utvrđene
namjene.
O korištenju sredstava proračunske zalihe
odlučuje Gradonačelnik.
Sredstva proračunske zalihe ne mogu se
koristiti za davanje pozajmica.
Članak
8.
Gradonačelnik mjesečno izvještava Gradsko
vijeće o korištenju proračunske zalihe iz članka 7. ove Odluke.
IV. PRIHODI PRORAČUNA
Članak
9.
U Proračunu se planiraju svi prihodi koje
sukladno pozitivnim propisima ostvaruje Grad.
Prihodi što ih tijela gradske uprave ostvare
obavljanjem djelatnosti, prihod su Proračuna i uplaćuju se na račun Proračuna.
Prihodi s osnova kamata po tražbinama
pojedinih tijela gradske uprave, uplaćuju se na jedinstveni račun prihoda
Proračuna.
V. NAMJENSKI PRIHODI
Članak
10.
Prihodi koje proračunski korisnici - ustanove
Grada, osnovne škole i vijeća nacionalnih manjina ostvare iz donacija, po
posebnim propisima i iz drugih izvora, namjenski su prihodi Proračuna.
Prihodi iz stavka 1. ovoga članka planiraju
se u financijskim planovima proračunskih korisnika i uplaćuju na njihov račun,
a mogu se koristiti isključivo za namjene utvrđene financijskim planovima.
Proračunski korisnici iz stavka 1. ovoga
članka mogu preuzimati obveze i plaćati ih po stavkama rashoda za čije su
financiranje planirani namjenski prihodi iz stavka 1. ovoga članka isključivo
do iznosa naplaćenih namjenskih prihoda.
Proračunski nadležna tijela gradske uprave
nadziru ostvarenje i trošenje prihoda iz stavka 1. ovoga članka.
Proračunski korisnici iz stavka 1. ovoga
članka obvezni su o ostvarenju prihoda iz stavka 1. ovoga članka tromjesečno
izvješćivati proračunski nadležna tijela gradske uprave.
Članak
11.
Namjenski prihodi iz članka 10. stavka 1. ove
Odluke koji ne budu iskorišteni u ovoj proračunskoj godini prenose se u narednu
proračunsku godinu i koriste se za iste namjene za koje su bili utvrđeni
financijskim planom proračunskih korisnika za ovu proračunsku godinu.
Za opseg prenesenih prihoda iz stavka 1.
ovoga članka povećat će se financijski planovi proračunskih korisnika za
narednu godinu.
Članak
12.
Prihodi što ih mjesni odbori ostvare iz
donacija i drugih izvora, prihodi su Proračuna i uplaćuju se na račun
Proračuna.
Mjesni odbori mogu preuzimati obveze i
plaćati ih po stavkama rashoda za čije su financiranje planirani prihodi iz
stavka 1. ovoga članka, isključivo do iznosa naplaćenih prihoda.
VI. VLASTITI PRIHODI
Članak
13.
Prihodi koje proračunski korisnici iz članka
10. stavka 1. ove Odluke ostvaruju od obavljanja poslova na tržištu i u
tržišnim uvjetima (vlastiti prihodi) planiraju se u financijskim planovima
proračunskih korisnika i uplaćuju na njihov račun.
Vlastiti prihodi iz stavka 1. ovoga članka
koji ne budu iskorišteni u ovoj proračunskoj godini ne prenose se u narednu
proračunsku godinu.
Proračunski nadležna tijela gradske uprave
nadziru ostvarenje i trošenje prihoda iz stavka 1. ovoga članka.
Proračunski korisnici iz članka 10. stavka 1.
ove Odluke obvezni su o ostvarenju prihoda iz stavka 1. ovoga članka
tromjesečno izvješćivati proračunski nadležna tijela gradske uprave.
O korištenju prihoda koje proračunski
korisnik iz članka 10. stavka 1. ove Odluke ostvari obavljanjem poslova na
tržištu i u tržišnim uvjetima, a koji ne budu iskorišteni u ovoj proračunskoj
godini, odluku donosi tijelo upravljanja, odnosno čelnik proračunskog korisnika
ako tijelo upravljanja nije osnovano, po godišnjem izvještaju o izvršenju
financijskog plana.
Uplaćeni, a manje planirani vlastiti prihodi
proračunskih korisnika iz članka 10. stavka 1. ove Odluke, mogu se izvršavati
iznad iznosa utvrđenih u financijskom planu korisnika do visine uplaćenih
sredstava, uz suglasnost tijela upravljanja, odnosno čelnika proračunskog
korisnika ako tijelo upravljanja nije osnovano.
VII. ISPLATA SREDSTAVA IZ PRORAČUNA
Članak
14.
Svaki rashod i izdatak iz Proračuna mora se
temeljiti na vjerodostojnoj knjigovodstvenoj ispravi kojom se dokazuje obveza
plaćanja.
Pročelnik tijela gradske uprave i čelnik pravne
osobe proračunskog korisnika, odnosno osoba na koju je to pravo preneseno, mora
prije isplate provjeriti i potvrditi potpisom pravni temelj i visinu obveze
koja proizlazi iz knjigovodstvene isprave.
Nalog za isplatu iz Proračuna s oznakom
stavke Proračuna izdaje pročelnik nadležnog tijela gradske uprave.
Isplata sredstva za plaće, materijalne
rashode i programe koja su u Posebnom dijelu Proračuna osigurana ustanovama
Grada, osnovnim školama, vijećima nacionalnih manjina i mjesnim odborima,
izvršava se prijenosom na njihov račun temeljem naloga za prijenos sredstava
koji izdaje pročelnik nadležnog tijela gradske uprave.
Članak
15.
Aktivnosti i projekti financirani iz
sredstava Europske unije te kapitalni projekti, koji nisu izvršeni do kraja
2012. godine, mogu se prenijeti i izvršavati u 2013. godini, pod uvjetom da su
proračunska sredstva, koja su za njihovu provedbu bila osigurana u Proračunu
Grada Rijeke za 2012. godinu, na kraju 2012. godine ostala neizvršena ili
izvršena u iznosu manjem od planiranog.
Prenesene aktivnosti i projekti iz stavka 1.
ovoga članka mogu se izvršavati u 2013. godini uz suglasnost Gradonačelnika.
Članak
16.
Zahtjev za isplatu sredstava za nabavu roba,
obavljanje usluga i ustupanje radova mora se temeljiti na propisima o javnoj
nabavi.
Članak
17.
Proračunskim korisnicima kojima se u
Proračunu osiguravaju sredstva za plaće zaposlenih, isplaćivat će se sredstva
za ostala materijalna prava zaposlenih prema njihovim općim aktima do visine
utvrđene tim aktima, kolektivnim ugovorom i osiguranim sredstvima.
Članak
18.
Osnovica za obračun plaća službenika i
namještenika Grada utvrđuje se kolektivnim ugovorom odnosno odlukom
Gradonačelnika, u suglasnosti s propisima.
Koeficijente za obračun plaća službenika i
namještenika Grada utvrđuje Gradsko vijeće općim aktom, na prijedlog
Gradonačelnika.
Osnovicu i koeficijente za obračun plaće
Gradonačelnika i zamjenika Gradonačelnika koji svoju dužnost obavljaju
profesionalno te visinu naknade za rad zamjenika Gradonačelnika koji svoju dužnost
obavlja bez zasnivanja radnog odnosa, utvrđuje Gradsko vijeće općim aktom, na
prijedlog Gradonačelnika.
Članak
19.
Sredstva za rad političkih stranaka
zastupljenih u Gradskom vijeću, sredstva za rad vijeća nacionalnih manjina,
sredstva za rad Savjeta mladih, naknade troškova za rad članova Gradskog
vijeća, članova radnih tijela Gradskog vijeća, naknade troškova i nagrade za
rad članova vijeća nacionalnih manjina te članova kazališnih i upravnih vijeća
ustanova u vlasništvu Grada Rijeke te naknade troškova za rad članova Savjeta
mladih, isplaćivat će se temeljem odluka Gradskog vijeća, po nalogu pročelnika
Ureda Grada.
Članak
20.
Naknade troškova za rad članova kulturnih
vijeća isplaćivat će se temeljem odluke Gradonačelnika, po nalogu pročelnika
Odjela gradske uprave za kulturu.
Članak
21.
Naknade troškova za rad članova vijeća
mjesnih odbora isplaćivat će se temeljem odluke Gradskog vijeća, po nalogu
pročelnika Odjela za gradsku samoupravu i upravu.
Članak
22.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u Proračun,
vraćaju se uplatiteljima na teret tih prihoda. Pogrešno ili više uplaćeni
prihodi u proračune prethodnih godina, vraćaju se uplatiteljima na teret
rashoda Proračuna.
Rješenje o povratu sredstava donosi Odjel
gradske uprave za financije na temelju dokumentiranog zahtjeva kojeg potpisuje
pročelnik tijela gradske uprave u čijoj nadležnosti je naplata tih prihoda,
odnosno osoba koju on ovlasti.
Članak
23.
Instrumente osiguranja plaćanja, kojima se na
teret Proračuna stvaraju obveze, izdaje Odjel gradske uprave za financije, a
potpisuje Gradonačelnik.
Instrumenti osiguranja plaćanja primljeni od
pravnih osoba kao sredstvo osiguranja naplate potraživanja ili izvođenja radova
i usluga, dostavljaju se Odjelu gradske uprave za financije.
Evidenciju izdanih i primljenih instrumenata
osiguranja plaćanja vodi Odjel gradske uprave za financije.
VIII. POVRAT SREDSTAVA U PRORAČUN
Članak
24.
Ako se naknadno utvrdi da je isplata
sredstava iz Proračuna bila nezakonita i/ili neopravdana, proračunski korisnik
mora odmah zahtijevati povrat proračunskih sredstava u Proračun.
IX. PLAĆANJE PREDUJMA
Članak
25.
Plaćanje predujma može se ugovoriti samo u
iznimnim slučajevima i na temelju prethodne suglasnosti Gradonačelnika.
X. UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak
26.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu
Proračuna upravlja Gradonačelnik.
Raspoloživa novčana sredstva mogu se
oročavati kod poslovne banke poštujući načela sigurnosti i likvidnosti.
Odluku o oročavanju donosi Gradonačelnik.
Prihodi od upravljanja raspoloživim novčanim
sredstvima prihodi su Proračuna.
Novčana sredstva iz stavka 1. ovoga članka
mogu se ulagati samo s povratom do 31. prosinca 2013. godine.
Članak
27.
Odluku o kupnji dionica ili udjela u
trgovačkom društvu, ako su za kupnju osigurana sredstva u Proračunu i ako se
time štiti javni interes, odnosno interes Grada, donosi Gradsko vijeće.
U slučaju da prestane javni interes za
vlasništvo dionica ili udjela u kapitalu trgovačkog društva, Gradsko vijeće
može odlučiti da se dionice odnosno udjeli u kapitalu prodaju, ukoliko to nije
u suprotnosti s posebnim zakonom.
Ostvarena sredstva od prodaje dionica ili
udjela u kapitalu trgovačkog društva mogu se koristiti samo za otplatu duga ili
za nabavu nefinancijske i financijske imovine Grada sukladno zakonu kojim se
uređuje proračun.
XI. ODGODA PLAĆANJA I OBROČNA OTPLATA DUGA TE
OTPIS ILI DJELOMIČAN OTPIS POTRAŽIVANJA
Članak
28.
Sukladno Uredbi o kriterijima, mjerilima i
postupku za odgodu plaćanja, obročnu otplatu duga te prodaju, otpis ili
djelomičan otpis potraživanja (»Narodne novine« broj 76/12) - u daljnjem
tekstu: Uredba, dugom se smatra svaka dospjela, a nepodmirena obveza prema
Gradu koja bi bila prihod Proračuna, osim obveza s naslova javnih davanja
(izuzev naknada za koncesije), a potraživanjem se smatra svako potraživanje
Grada koje bi bilo prihod Proračuna, osim potraživanja s naslova javnih
davanja.
Pravnoj i fizičkoj osobi određenoj Uredbom,
Gradonačelnik može odgoditi plaćanje duga ili odobriti obročnu otplatu duga do
pojedinačnog iznosa duga od 1.000.000,00 kuna, a Odjel gradske uprave za
financije do pojedinačnog iznosa duga od 50.000,00 kuna, na način i pod
uvjetima propisanim Uredbom.
Pravnoj i fizičkoj osobi određenoj Uredbom,
Gradonačelnik može otpisati ili djelomično otpisati potraživanje do
pojedinačnog iznosa potraživanja od 50.000,00 kuna, a Odjel gradske uprave za
financije može otpisati ili djelomično otpisati potraživanje do pojedinačnog
iznosa potraživanja od 10.000,00 kuna, na način i pod uvjetima propisanim
Uredbom.
Plaćanje duga se može odgoditi za najviše
jedan mjesec, a obročna otplata duga se može odobriti najduže na razdoblje do
deset mjeseci.
XII. UPRAVLJANJE NEFINANCIJSKOM DUGOTRAJNOM IMOVINOM
GRADA
Članak
29.
Nefinancijskom dugotrajnom imovinom Grada
upravljaju tijela gradske uprave te pravne osobe (ustanove i trgovačka društva)
kojih je Grad osnivač.
Upravljanje imovinom iz stavka 1. ovoga
članka podrazumijeva njezino korištenje, održavanje i davanje u zakup.
Pročelnik tijela gradske uprave i čelnik
pravne osobe mora imovinom iz stavka 1. ovoga članka upravljati brigom dobrog
gospodara i voditi popis o toj imovini u skladu sa zakonom.
Sredstva za održavanje i osiguranje
dugotrajne nefinancijske imovine osiguravaju se u rashodima poslovanja
nadležnih tijela gradske uprave.
Poslove sklapanja ugovora s osiguravateljima
i naplatu šteta obavlja Odjel gradske uprave za financije.
Članak
30.
Knjigovodstvena evidencija nefinancijske
dugotrajne imovine Grada vodi se u Odjelu gradske uprave za financije.
Pročelnici tijela gradske uprave te čelnici
pravnih osoba koji upravljaju imovinom Grada dužni su Odjelu gradske uprave za
financije dostaviti podatke o svakoj poslovnoj promjeni na imovini kojom upravljaju.
XIII. ZADUŽIVANJE I DAVANJE JAMSTAVA
Članak
31.
Grad se može kratkoročno zadužiti najduže do
12 mjeseci isključivo za premošćivanje jaza nastalog zbog različite dinamike
priljeva sredstava i dospijeća obveza, u suglasju sa zakonom kojim se uređuje
proračun.
Odluku o kratkoročnom zaduživanju iz stavka
1. ovoga članka donosi Gradonačelnik.
Članak
32.
Tekuće otplate glavnice duga Grada, iskazane
u Računu financiranja Proračuna u iznosu od 58.847.200,00 kuna te pripadajuće
kamate u iznosu od 21.026.300,00 kuna, iskazane u Razdjelu 002 Odjel gradske
uprave za komunalni sustav, Razdjelu 004 Odjel gradske uprave za odgoj i
škostvo, Razdjelu 006 Odjel gradske uprave za kulturu, Razdjelu 007 Odjel
gradske uprave za sport i tehničku kulturu, Razdjelu 008 Odjel gradske uprave
za financije i Razdjelu 017 Odjel gradske uprave za gospodarenje imovinom,
imaju u izvršavanju Proračuna prednost pred svim ostalim izdacima.
Grad će u 2013. godini preuzeti izvršena
ulaganja u prometnice u iznosu od 11.500.000,00 kuna, koja je financiralo
trgovačko društvo Rijeka promet d.d., radi evidentiranja izvršenih ulaganja i
povećanja vrijednosti imovine u poslovnim knjigama Grada te iznos obveze za
povrat izvr
šenih ulaganja iskazati u
Računu financiranja na stavci primljenih zajmova od trgovačkih društava u
javnom sektoru.
Grad će u 2013. godini, na temelju ugovora o
zajmu s Ministarstvom financija Republike Hrvatske, planirati primitak od
zaduživanja u iznosu od 7.230.000,00 kuna za sufinanciranje provođenja EU
projekta »ŽCGO Marišćina«, sufinanciranog iz Instrumenta pretpristupne pomoći
(IPA), Komponente III Regionalni razvoj, Operativni program Zaštita okoliša,
koje se zaduživanje sukladno propisima ne uključuje u opseg mogućeg zaduženja
Grada.
Pravna osoba u većinskom vlasništvu ili
suvlasništvu Grada i ustanova čiji je osnivač Grad, može se dugoročno zadužiti
samo za investiciju i uz suglasnost nadležnih tijela Grada, sukladno pozitivnim
propisima i Statutu Grada Rijeke.
Grad može dati jamstvo za ispunjenje obveza
pravnoj osobi i ustanovi iz stavka 4. ovoga članka sukladno pozitivnim
propisima i Statutu Grada Rijeke, uz prethodnu suglasnost ministra financija.
Dana jamstva uključuju se u opseg zaduženja Grada.
Zahtjev Gradu za izdavanje suglasnosti za
zaduženje i/ili davanje jamstva podnosi odgovorna osoba pravne osobe ili
ustanove iz stavka 4. ovoga članka putem nadležnog tijela gradske uprave, uz
suglasnost Odjela gradske uprave za financije. Zahtjevu se prilažu obrazloženje
kapitalnog projekta, usvojen financijski plan, dokaz o završenom postupku
odabira najpovoljnije ponude za nabavu financijskih sredstava, nacrt ugovora
ili pismo namjere banke s uvjetima kreditiranja te plan otplate sa svim navedenim
troškovima (naknade i kamate), izjavu odgovorne osobe podnositelja zahtjeva da
pod materijalnom i krivičnom odgovornošću jamči za ispravnost dokumentacije.
XIV. PRIMJENA PRORAČUNSKOG RAČUNOVODSTVA,
FINANCIJSKORAČUNOVODSTVENA KONTROLA I IZVJEŠTAVANJE
Članak
33.
Proračun i proračunski korisnici - ustanove
Grada, osnovne škole, vijeća nacionalnih manjina i mjesni odbori, primjenjuju
sustav proračunskog računovodstva.
Tijela gradske uprave koja su proračunski
odgovorna za korisnike iz stavka 1. ovoga članka obvezna su prikupiti,
uskladiti i konsolidirati njihova polugodišnja i godišnja izvješća te ih
dostaviti Odjelu gradske uprave za financije.
Članak
34.
Kontrola poslovnih postupaka u pripremi i
izvršavanju proračuna, upravljanje gradskim dugom i gotovinom, praćenje
primjene financijskih propisa, praćenje nastanka obveza, praćenje primjene
sustava proračunskog računovodstva te poslovi financijskog izvještavanja,
obavljaju se u Odjelu gradske uprave za financije.
Svi korisnici proračunskih sredstava obvezni
su Odjelu gradske uprave za financije dati sve potrebne podatke, isprave i
izvješća koja se od njih traže.
Članak
35.
Odjel gradske uprave za financije izrađuje i
dostavlja Gradonačelniku polugodišnji i godišnji izvještaj o izvršenju
Proračuna u rokovima propisanim zakonom kojim se uređuje proračun.
Gradonačelnik podnosi polugodišnji i godišnji
izvještaj o izvršenju Proračuna Gradskom vijeću u rokovima propisanim zakonom
kojim se uređuje proračun.
Proračunski korisnici - ustanove Grada,
osnovne škole, vijeća nacionalnih manjina i mjesni odbori, dužni su dostaviti
godišnji izvještaj o poslovanju (ostvarenje financijskog plana i izvještaj o
radu) nadležnom tijelu gradske uprave, najkasnije u roku od mjesec dana od
isteka roka za predaju godišnjeg financijskog izvještaja utvrđenog Pravilnikom
o financijskom izvještavanju u proračunskom računovodstvu (»Narodne novine«
broj 32/11).
Trgovačko društvo kojeg je Grad osnivač ili
većinski vlasnik dužno je dostaviti godišnji izvještaj o poslovanju (ostvarenje
financijskog plana i izvještaj o radu) nadležnom tijelu gradske uprave,
najkasnije u roku od mjesec dana od isteka roka za predaju godišnjeg
financijskog izvještaja utvrđenog Zakonom o računovodstvu (»Narodne novine«
broj 109/07 i 125/11).
Izvještaj o poslovanju (ostvarenje
financijskog plana i izvještaj o radu) mora sadržavati prijedlog korištenja
neutrošenih sredstava, odnosno prijedlog pokrića gubitka poslovanja.
Nadležno tijelo gradske uprave dužno je
izvještaj o poslovanju proračunskih korisnika odnosno trgovačkog društva
dostaviti Gradonačelniku u daljnjem roku od mjesec dana od isteka roka iz
stavka 3. i 4. ovoga članka.
Članak
36.
Proračunski korisnici - ustanove Grada,
osnovne škole, vijeća nacionalnih manjina i mjesni odbori, dužni su dostaviti
polugodišnje i godišnje financijske izvještaje nadležnom tijelu gradske uprave.
Nadležno tijelo gradske uprave konsolidira
financijske izvještaje iz stavka 1.ovoga članka za pojedine korisnike i
dostavlja ga Odjelu gradske uprave za financije.
Odjel gradske uprave za financije izrađuje
konsolidirani polugodišnji i godišnji financijski izvještaj za Proračun i
proračunske korisnike i dostavlja ga Ministarstvu financija u roku utvrđenom
Pravilnikom iz članka 35. stavka 3. ove Odluke.
XV. URAVNOTEŽENJE PRORAČUNA I PRERASPODJELA
SREDSTAVA PRORAČUNA
Članak
37.
Ako tijekom godine dođe do povećanja rashoda
i/ili izdataka odnosno smanjenja prihoda i/ili primitaka Gradonačelnik može
poduzeti mjere za uravnoteženje Proračuna propisane zakonom kojim se uređuje
proračun.
Ako se primjenom privremenih mjera ne
uravnoteži Proračun, njegovo uravnoteženje, odnosno preraspodjelu sredstava
između proračunskih korisnika, utvrdit će Gradsko vijeće izmjenama i dopunama
Proračuna.
Članak
38.
Gradonačelnik može odobriti preraspodjelu
sredstava unutar pojedinog razdjela i između pojedinih razdjela na prijedlog
pročelnika tijela gradske uprave, uz prethodno pribavljeno mišljenje Odjela
gradske uprave za financije, s tim da umanjenje pojedine stavke rashoda ne može
biti veće od 5% sredstava utvrđenih na stavci rashoda koja se umanjuje.
O izvršenim preraspodjelama u smislu stavka
1. ovoga članka Gradonačelnik izvještava Gradsko vijeće prilikom podnošenja
polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o izvršenju Proračuna .
Članak
39.
Proračun se izvršava od 1. siječnja do 31.
prosinca 2013. godine.
Samo naplaćeni prihodi u kalendarskoj godini
priznaju se kao prihodi Proračuna za 2013. godinu.
Rashodi za koje je nastala obveza u 2013.
godini rashodi su Proračuna za 2013. godinu, neovisno o plaćanju.
O namjeni viška prihoda odnosno o pokriću
manjka prihoda iz prethodne godine odlučuje Gradsko vijeće.
XVI. ZAVRŠNA ODREDBA
Članak
40.
Ova Odluka objavit će se u »Službenim
novinama Primorsko-goranske županije«, a stupa na snagu 1. siječnja 2013.
godine.
Klasa: 021-05/12-01/242
Ur. broj: 2170-01-16-00-12-2
Rijeka, 20. prosinca 2012.
GRADSKO
VIJEĆE GRADA RIJEKE
Predsjednica
Dorotea Pešić-Bukovac, v.r.