33.
Na temelju članka 14., stavak 1. Zakona o proračunu. (»Narodne novine« broj
87/08 i 136/12) i članka 29. Statuta Grada Cresa (»Službene novine PGŽ« broj
29/09), Gradsko vijeće Grada Cresa na sjednici održanoj dana 18. prosinca 2012.
godine donosi
ODLUKU
O IZVRŠAVANJU PRORAČUNA GRADA CRESA ZA 2013. GODINU
Članak 1.
Ovom Odlukom uređuje se struktura prihoda i primitaka, te rashoda i izdataka
Proračuna Grada Cresa za 2013. godinu (u daljnjem tekstu: Proračun), njegovo
izvršavanje, upravljanje imovinom, opseg zaduživanja i jamstva, prava i obveze
proračunskih korisnika, upravljanje financijskom i nefinancijskom imovinom,
ovlasti gradonačelnika, te druga pitanja u svezi izvršavanja proračuna.
Članak 2.
Proračun se sastoji od Općeg i Posebnog dijela, zatim projekcije proračunske
potrošnje, te plana razvojnih programa. Opći dio Proračuna čini Račun prihoda i
rashoda, te Račun financiranja. Posebni dio proračuna sastoji se od plana
rashoda i izdataka proračunskih korisnika iskazanih po vrstama, raspoređenih u
programe koji se sastoje od aktivnosti i projekata, razvrstanih po ekonomskoj i
funkcijskoj klasifikaciji, te prema izvorima prihoda.
U Općem dijelu proračuna iskazani su prihodi po izvorima i vrstama, te
rashodi po vrstama i osnovnim namjenama. U Računu financiranja iskazuju se
izdaci za otplatu zajma. Sastavni dio Proračuna su razvojni programi za
razdoblje 2013-2015. godine. Razvojni programi obuhvaćaju nefinancijsku imovinu,
kapitalne pomoći, te investicije. Razvojne programe je potrebno uskladiti svake
godine prilikom donošenja proračuna.
Članak 3.
Sredstva za rashode i izdatke korisnika osiguravaju se po razdjelima.Stvarna
naplata prihoda nije ograničena procjenom prihoda i primitaka u Proračunu.
Iznosi rashoda i izdataka utvrđeni u Proračunu, osim plaćanja kamata i
glavnice po zaduženju, smatraju se maksimalnim svotama za isplatu.
Uplaćene, a manje planirane ili neplanirane pomoći mogu se izvršavati po
aktivnostima i /ili po projektima za koje su namijenjene iznad iznosa utvrđenih
u Proračunu, a do visine uplaćenih, odnosno prenesenih sredstava.
Članak 4.
Nakon donošenja Proračuna, Upravni odjel nadležan za Proračun dužan je
izvjestiti proračunske korisnike o odobrenim sredstvima. Krajnji korisnici, za
koje su sredstva planirana u Posebnom dijelu Proračuna dužni su uskladiti svoje
financijske planove s odobrenim sredstvima. Proračunski korisnici smiju
koristiti proračunska sredstva samo za namjene koje su utvrđene Proračunom i to
do visine utvrđene u njegovom posebnom dijelu.
Vlastite prihodi i ostale prihode proračunskih korisnika, proračunski
korisnici nisu dužni uplaćivati na žiro račun proračuna već ih proračunski
korisnici koriste prema usvojenim financijskim planovima.
Članak 5.
Gradonačelnik je odgovoran za planiranje i izvršavanje Proračuna.
Naredbodavatelj za izvršavanje proračuna je gradonačelnik. Za nabave roba i
usluga za koje je obavezan postupak javne nabave Gradonačelnik donosi odluku o
vrsti postupka i načinu nabave.
Proračun se izvršava u skladu s raspoloživim sredstvima i dospjelim
obvezama.
Korištenje proračunskih sredstava Posebnog dijela Proračuna ovisit će o
visini i dinamici ostvarenja prihoda Proračuna.
Članak 6.
Slobodna novčana sredstva Proračuna, mogu se oročavati ili plasirati putem
pozajmica, poštujući načela sigurnosti, likvidnosti i isplativosti ulaganja.
Odluku o oročavanju ili davanju kratkoročnih zajmova donosi Gradonačelnik.
Sredstva dana kao kratkotočni zajam moraju se vratiti u Proračun do 31.
prosinca 2013. godine.
Grad Cres može se zadužiti u toku proračunske godine i dati jamstva u skladu
s zakonskim odredbama koje se odnose na zaduživanje jedinica lokalne
samouprave.
Članak 7.
Ako prihodi koji pripadaju Proračunu budu pogrešno uplaćeni ili naplaćeni u
svoti većoj od propisane, pogrešno ili više naplaćena svota vratit će se
uplatiteljima na teret tih prihoda.
Rješenje o povratu sredstava donosi Upravni odjel nadležan za Proračun.
Članak 8.
Ako tijekom godine dođe do znatnijih neusklađenosti planiranih prihoda i
rashoda Proračuna, njegovo uravnoteženje odnosno preraspodjela sredstava između
proračunskih korisnika, riješit će izmjenama i dopunama Proračuna koje će se
predložiti Gradskom vijeću.
Članak 9.
Ako se ukupni prihodi Proračuna ostvare iznad iznosa utvrđenog Proračunom,
Gradsko vijeće odlučit će o rasporedu tih sredstava kroz Odluku o izmjeni i
dopuni proračuna Grada Cresa.
Ako se ukupni prihodi Proračuna ostvare ispod planiranog iznosa, Gradonačelnik
će razmjerno tome smanjiti sredstva za rashode proračunskih korisnika, te
rashode za programe javnih potreba.
Članak 10.
Ova Odluka stupa na snagu danom objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske
županije«, a primjenjuje se od 01. siječnja 2013. godine.
Klasa: 400-01/12-01/26
Ur.br. 2213/02-01-12-10
Cres, 18. prosinca 2012.
GRADSKO VIJEĆE GRADA CRESA
Predsjednik
Marčelo Damijanjević, v. r.