70.
Temeljem članka 14. Zakona o proračunu
(»Narodne novine« broj 87/08 i 136/12) i članka 31. Statuta Općine Dobrinj
(»Službene novine PGŽ« broj 35/09), Općinsko vijeće Općine Dobrinj, na 24.
sjednici održanoj 17. prosinca 2012. godine, donijelo je
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna
Općine Dobrinj za 2013. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom se Odlukom utvrđuje struktura
prihoda i primitaka te rashoda i izdataka Proračuna Općine Dobrinj za 2013.
godinu (u daljnjem tekstu: Proračun), njegovo izvršavanje, opseg zaduživanja i
jamstva, upravljanje imovinom i dugovima Općine Dobrinj (u daljnjem tekstu:
Općina), prava i obveze korisnika proračunskih sredstava, ovlasti Općinskog
načelnika u izvršavanju Proračuna te druga pitanja u svezi s izvršavanjem
Proračuna.
II. SADRŽAJ PRORAČUNA
Članak 2.
Proračun se sastoji od Općeg i Posebnog
dijela, te Plana razvojnih programa.
Opći dio Proračuna čini Račun prihoda i
rashoda, te Račun financiranja. U Računu prihoda i rashoda iskazani su svi
prihodi po izvorima i vrstama prihoda te rashodi po vrstama i namjenama.
U Računu financiranja iskazani su svi
primici od financijske imovine i zaduživanja, te izdaci za financijsku imovinu
i otplate zajmova.
Posebni dio Proračuna sadrži plan
rashoda i izdataka po nositeljima, korisnicima, programima i aktivnostima,
odnosno projektima.
U Planu razvojnih programa iskazani su
planirani rashodi Proračuna za nefinancijsku imovinu (investicije), kapitalne
pomoći i donacije u slijedeće tri godine.
III. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak 3.
Godišnji proračun izvršava se do 31.
prosinca fiskalne godine.
Proračunska sredstva koristit će se samo
za namjene utvrđene u Proračunu.
Financijske obveze koje ne budu
podmirene do 31. prosinca tekuće godine, podmiruju se iz namjenski odobrenih
sredstava Proračuna sljedeće fiskalne godine.
Članak 4.
Stvarna naplata prihoda nije ograničena
procjenom prihoda iz Proračuna.
Iznosi rashoda i izdataka utvrđeni u
Proračunu smatraju se najvišim dopuštenim iznosima, tako da stvarni izdaci Općine
u 2013. godini ne smiju biti veći od iznosa utvrđenog Proračunom za pojedinu
aktivnost ili projekt.
Članak 5.
Proračunska sredstva koristit će se za
namjene utvrđene Proračunom.
Članak 6.
Odluku o rasporedu sredstava za
subvencije, donacije i pomoći po pojedinom korisniku donosi Općinski načelnik,
ukoliko krajnji korisnik nije utvrđen samim Proračunom.
Sredstva za pokroviteljstva i
reprezentaciju raspoređuje Općinski načelnik.
Članak 7.
Plan nabave Općine za proračunsku
godinu, kao i odluku o odabiru, sukladno odredbama Zakona o javnoj nabavi
(»Narodne novine« broj 90/11) donosi Općinski načelnik.
Članak 8.
Nalogodavac i odgovorna osoba za
izvršavanje Proračuna u cjelini je Općinski načelnik.
Preuzimanje obveza na teret Proračuna po
ugovorima koji zahtijevaju plaćanje u slijedećim godinama odobrava Općinski
načelnik.
Zaključivanje pisanog ugovora obavezno
je kada se sredstva Proračuna izvršavaju kao subvencije, donacije i pomoći
iznad 10.000,00 kuna, te za sve nabave roba, usluga i ustupanje radova iznad
20.000,00 kuna. Sve ugovore potpisuje Općinski načelnik.
1. NAMJENSKI PRIHODI
Članak 9.
Rashodi i izdaci Proračuna koji se
financiraju iz namjenskih prihoda i primitaka, izvršavat će se do iznosa
naplaćenih prihoda i primitaka za te namjene.
Iznimno, pojedini rashodi i izdaci mogu
se podmirivati na teret ostalih proračunskih prihoda, a najviše do visine
planiranih iznosa.
Namjenski prihodi i primici koji se ne
iskoriste u tekućoj godini prenose se u slijedeću proračunsku godinu.
Uplaćeni, a manje planirani namjenski
prihodi i primici mogu se izvršavati iznad iznosa utvrđenih u Proračunu, a do
iznosa uplaćenih sredstava.
Prihodi kojima je posebnim zakonskim
odredbama utvrđena namjena mogu se, u slučaju nedostatka drugih prihoda
Proračuna, pozajmiti za druge namjene pod uvjetom da se vodi knjigovodstvena
evidencija o visini pozajmice i izvršenim povratima.
2. PRORAČUNSKA ZALIHA
Članak 10.
U proračunu su planirana sredstva za
proračunsku zalihu u iznosu od 50.000,00 kn.
Sredstva proračunske zalihe koriste se
za nepredviđene namjene, za koje u proračunu nisu osigurana sredstva, ili za
namjene za koje se tijekom godine pokaže da za njih nisu utvrđena dostatna
sredstva jer ih pri planiranju proračuna nije bilo moguće predvidjeti.
O korištenju sredstava proračunske
zalihe odlučuje Općinski načelnik.
3. ISPLATA SREDSTAVA IZ PRORAČUNA
Članak 11.
Svaki rashod i izdatak iz Proračuna mora
se temeljiti na vjerodostojnoj knjigovodstvenoj ispravi, kojom se dokazuje
obveza plaćanja.
Članak 12.
Ako prihodi što ih vlastitom djelatnošću
ostvari Jedinstveni upravni odjel, te ostali prihodi što pripadaju Proračunu
budu pogrešno naplaćeni ili naplaćeni u svoti većoj od propisane, pogrešno ili
više naplaćene svote vratiti će se uplatiteljima na teret tih prihoda.
4. PLAĆANJE PREDUJMA
Članak 13.
Plaćanje predujma može se ugovoriti u
iznimnim slučajevima, uz prethodnu suglasnost Općinskog načelnika.
IV. UPRAVLJANJE IMOVINOM
Članak 14.
Raspoloživa novčana sredstva na računu
Proračuna mogu se oročiti kod poslovne banke, poštujući načela sigurnosti i
likvidnosti.
Ugovor o oročavanju sredstava iz stavka
1. ovog članka potpisuje Načelnik.
Sredstva ostvarena od upravljanja
raspoloživim novčanim sredstvima, prihod su Proračuna.
Novčana sredstva mogu se plasirati samo
s povratom do 31. prosinca tekuće godine.
Članak 15.
Jedinstveni upravni odjel upravlja
nefinancijskom dugotrajnom imovinom Općine koju posjeduje za obavljanje poslova
iz svog djelokruga.
Upravljanje imovinom iz stavka 1. ovoga
članka podrazumijeva njezino korištenje, održavanje i davanje u zakup.
Pročelnica jedinstvenog upravnog odjela
mora upravljati imovinom pažnjom dobrog gospodara i voditi popis o toj imovini,
u skladu sa zakonom.
Sredstva za održavanje i osiguranje
dugotrajne nefinancijske imovine osiguravaju se u Proračunu Općine.
V. ZADUŽIVANJE I JAMSTVA
Članak 16.
Općina se može zaduživati za potrebe
financiranja kapitalnih ulaganja, te izdavati jamstva u skladu sa Zakonom o
proračunu.
Pravne osobe u vlasništvu Općine mogu se
dugoročno zadužiti samo za investicije uz suglasnost Općine.
Odluku o zaduživanju i davanju
suglasnosti donosi Općinsko vijeće.
VI. URAVNOTEŽENJE PRORAČUNA
Članak 17.
Ako tijekom godine dođe do znatnije
neusklađenosti planiranih prihoda i izdataka, Proračun se mora uravnotežiti.
Općinski načelnik predložit će Općinskom vijeću da donese izmjene i dopune
Proračuna.
Uravnoteženje Proračuna provodi se
tijekom proračunske godine izmjenama i dopunama Proračuna prema postupku za
donošenje Proračuna.
Općinski načelnik može odobriti
preraspodjelu sredstava unutar pojedinih stavaka izdataka Proračuna uz
obrazloženje, a najviše do 5 % sredstava na stavci koja se umanjuje.
Proračunska sredstva Općine mogu se
preraspodijeliti između Računa Prihoda i rashoda i Računa financiranja odlukom
načelnika uz obrazloženje.
Općinski načelnik o odobrenoj
preraspodjeli sredstava polugodišnje izvještava Općinsko vijeće.
VII. FINANCIJSKO IZVJEŠTAVANJE
Članak 18.
Jedinstveni upravni odjel podnosi
Općinskom načelniku i Općinskom vijeću šestomjesečno izvješće o izvršenju
Proračuna, sa stanjem na dan 30. lipnja i godišnje izvješće sa stanjem na dan
31. prosinca tekuće godine.
O rezultatu poslovanja odlučuje Općinsko
vijeće donošenjem Odluke o raspodjeli rezultata.
VIII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 19.
Ova Odluka objavit će se u »Službenim
novinama Primorsko-goranske županije«, a stupa na snagu 1. siječnja 2013.
godine.
Klasa: 400-08/13-01/1
Ur. broj: 2142/05-01-13-02
Dobrinj, 17. prosinca 2012.
OPĆINSKO VIJEĆE
OPĆINE DOBRINJ
Predsjednik
Alen Šamanić,
v.r.