44.
Temeljem članka 14. Zakona o proračunu
(»Narodne novine« broj 87/08) i članka 29. Statuta Općine Baška (»Službene
novine Primorsko-goranske županije« broj 28/ 09, 36/10, 39/10), Općinsko vijeće
Općine Baška, na sjednici održanoj 14. prosinca 2012. godine, donosi
ODLUKU
O IZVRŠAVANJU PRORAČUNA OPĆINE BAŠKA ZA 2013. GODINU
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovom se Odlukom uređuje struktura prihoda i
primitaka, rashoda i izdataka Proračuna Općine Baška za 2013. godinu (u
daljnjem tekstu: Proračun), njegovo izvršavanje, opseg zaduživanja i jamstava,
upravljanje dugom, financijskom i nefinancijskom imovinom, te prava i obveze
korisnika proračunskih sredstava, pojedine ovlasti Općinskog načelnika u
izvršavanju Proračuna, te druga pitanja u svezi s izvršavanjem Proračuna.
Članak
2.
Proračun se sastoji od Općeg i Posebnog
dijela, te Plana razvojnih programa.
Opći dio Proračuna sastoji se od Računa
prihoda i rashoda i Računa financiranja.
U Računu prihoda i rashoda iskazani su
prihodi poslovanja i prihodi od prodaje nefinancijske imovine, te rashodi
poslovanja i rashodi za nabavu nefinancijske imovine.
U Računu financiranja iskazani su primici od
financijske imovine i zaduživanja, te izdaci za financijsku imovinu i otplatu
kredita i zajmova.
Posebni dio Proračuna sastoji se od plana
rashoda i izdataka proračunskih korisnika iskazanih po organizacijskoj,
ekonomskoj, funkcijskoj, lokacijskoj, programskoj klasifikaciji i izvorima
financiranja, raspoređenih u programe koji se sastoje od aktivnosti i
projekata.
Planom razvojnih programa obuhvaćeni su
rashodi proračuna vezani uz provođenje investicija, davanje kapitalnih pomoći i
donacija za razdoblje od 2013. do 2015. godine razrađeni po programima i
godinama u kojima će teretiti proračune slijedećih godina, te po izvorima
financiranja.
***
tablica se nalazi na kraju dokumenta ***
Članak
3.
Stvarna naplata prihoda nije ograničena
procjenom u Proračunu.
Proračunska sredstva koristiti će se samo za
namjene koje su određene Proračunom, i to do visine utvrđene u njegovom
Posebnom dijelu.
Rashodi i izdaci koji se financiraju iz
namjenskih prihoda i primitaka izvršavat će se do iznosa naplaćenih prihoda i
primitaka za te namjene. Iznimno Općinski načelnik može odlučiti da se pojedini
rashodi i izdaci pokrivaju i na teret ostalih proračunskih prihoda, a najviše
do visine planiranih iznosa.
Uplaćeni, a manje planirane pomoći, donacije,
prihodi za posebne namjene i namjenski primici od zaduživanja mogu se
izvršavati iznad iznosa utvrđenih u proračunu, a do iznosa uplaćenih sredstava.
Neplanirani, a uplaćeni namjenski prihodi i
primici mogu se koristiti prema naknadno utvrđenim aktivnostima ili projektima
uz prethodnu suglasnost Općinskog načelnika.
Namjenski prihodi i primici koji ne budu
iskorišteni u ovoj proračunskoj godini prenose se u narednu proračunsku godinu.
Sredstva za pokroviteljstva, te za aktivnosti
i projekte koja se izvršavaju kao subvencije, donacije i pomoći pojedinom
korisniku, raspoređuje Općinski načelnik ako krajnji korisnik nije utvrđen u
Posebnom dijelu Proračuna, programu javnih potreba ili drugom aktu Općinskog
vijeća.
Članak
4.
Preuzimanje obveza na teret Proračuna po
ugovorima koji zahtijevaju plaćanje u sljedećim godinama odobrava Općinski
načelnik.
Članak
5.
Sredstva se proračunskim korisnicima
stavljaju na raspolaganje isključivo na osnovu pisanog dokumenta (isprave) iz
koje je vidljivo:
- da je namjena odobrena u Proračunu,
- da je iznos stvorene obveze u visini
odobrenog iznosa,
- da je obveza likvidirana od nadležne osobe.
Nadležna osoba iz stavka 1. ovog članka je
Općinski načelnik, odnosno osoba koju on ovlasti.
Članak
6.
Za planiranje i izvršavanje Proračuna u
cjelini odgovoran je Općinski načelnik.
Odgovornost za izvršavanje Proračuna u smislu
odredbe stavka 1. ovog članka podrazumijeva odgovornost za preuzimanje i
verifikaciju obveza, izdavanje naloga za plaćanje na teret proračunskih
sredstava, te za utvrđivanje prava naplate i izdavanje naloga za naplatu u
korist proračunskih sredstava.
III. PRIHODI PRORAČUNA
Članak
7.
U Proračunu se planiraju svi prihodi koje
sukladno pozitivnim propisima ostvaruje Općina.
Članak
8.
Prihodi koji se ostvare iz pomoći, donacija,
po posebnim propisima i iz drugih izvora, namjenski su prihodi Proračuna.
Namjenski prihodi koji ne budu iskorišteni u
tekućoj proračunskoj godini prenose se u narednu proračunsku godinu i koriste
se za iste namjene za koje su bili utvrđeni financijskim planom za tekuću
proračunsku godinu.
Članak
9.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi Proračuna,
vraćaju se uplatiteljima na teret tih prihoda.
IV. ISPLATE SREDSTAVA IZ PRORAČUNA
Članak
10.
Svaki rashod i izdatak iz Proračuna mora se
temeljiti na vjerodostojnoj knjigovodstvenoj ispravi kojom se dokazuje obveza
plaćanja.
Općinski načelnik, odnosno osoba na koju je
to pravo preneseno, mora prije isplate provjeriti i potvrditi potpisom pravni
temelj i visinu obveze koja proizlazi iz knjigovodstvene isprave.
Nalog za isplatu iz Proračuna s oznakom
pozicije Proračuna izdaje Općinski načelnik, odnosno osobe na koje je to pravo
preneseno.
Članak
11.
Rashodi i izdaci Proračuna koji se
financiraju iz namjenskih prihoda i primitaka, izvršavat će se do iznosa
naplaćenih prihoda i primitaka za određene namjene, odnosno najviše do iznosa
planiranog u posebnom dijelu Proračuna.
Članak
12.
Općinski načelnik utvrđuje visinu bruto
vrijednosti boda za obračun plaće zaposlenih. Osnovica za obračun plaća
dužnosnika utvrđuje se općim aktom kojim se uređuju prava i obveze dužnosnika.
Članak
13.
Raspored sredstava za financiranje javnih
potreba Općine Baška u pojedinim djelatnostima, odobrava se temeljem programa javnih
potreba koje utvrđuje Općinsko vijeće Općine Baška.
Članak
14.
Sredstva za financiranje političkih stranaka
zastupljenih u Općinskom vijeću Općine Baška, naknade troškova za rad članova
Općinskog vijeća i članova radnih tijela Općinskog vijeća, isplaćivat će se
temeljem odluka Općinskog vijeća, po nalogu Općinskog načelnika.
Članak
15.
Postupak nabave roba, usluga i ustupanje
radova, mora se provoditi sukladno Zakonu o javnoj nabavi i drugim propisima
koji reguliraju postupak nabave roba, usluga i ustupanja radova.
Članak
16.
Plaćanje predujma moguće je iznimno, na
temelju prethodne suglasnosti Općinskog načelnika.
Članak
17.
Ovlašćuje se Općinski načelnik za donošenje
odluka o početku postupaka o stjecanju i otuđenju pokretnina i nekretnina.
Nakon provedenog postupka, konačnu odluku o
raspolaganju pokretninama i nekretninama iz stavka 1. ovog članka, donosi
ovlašteno tijelo Općine ovisno o vrijednosti a sukladno Zakonu o lokalnoj i
područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01,
60/01-vjerodostojno tumačenje, 129/05, 109/07, 125/08 i 36/09).
Članak
18.
Općinski načelnik može na zahtjev dužnika, uz
primjereno osiguranje i kamate, odgoditi plaćanje ili obročnu otplatu duga, ako
se time bitno poboljšavaju dužnikove mogućnosti otplate duga od kojeg inače ne
bi bilo moguće naplatiti cjelokupan dug.
Općinski načelnik može u cijelosti ili
djelomično otpisati potraživanja ukoliko bi troškovi postupka naplate
potraživanja bili u nerazmjeru s visinom potraživanja odnosno zbog drugog
opravdanog razloga, sukladno propisima.
Članak
19.
Za nepredviđene namjene, za koje u proračunu
nisu osigurana sredstva ili za namjene za koje se tijekom godine pokaže da nisu
utvrđena dostatna sredstva jer ih pri planiranju proračuna nije bilo moguće
predvidjeti, te za druge nepredviđene rashode, koristit će se sredstva
proračunske zalihe.
O korištenju proračunske zalihe odlučuje
Općinski načelnik. O korištenju sredstava proračunske zalihe izvještava se
sukladno odredbama Zakona o proračunu.
Proračunska zaliha za 2013. godinu utvrđuje
se u iznosu od 50.000 kn.
Članak
20.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu
Proračuna upravlja Općinski načelnik.
Raspoloživa novčana sredstva mogu se
oročavati kod poslovne banke poštujući načela sigurnosti i likvidnosti.
Odluku o oročavanju donosi Općinski načelnik.
Prihodi od upravljanja raspoloživim novčanim
sredstvima prihodi su Proračuna.
Novčana sredstva iz stavka 1. ovoga članka
mogu se ulagati samo s povratom do 31. prosinca 2013. godine.
Članak
21.
Instrumente osiguranja plaćanja kojima se na
teret proračuna stvaraju obveze potpisuje Općinski načelnik.
V. ZADUŽIVANJE I DAVANJE JAMSTVA
Članak
22.
Općina Baška može se zadužiti i davati
suglasnosti i jamstva za zaduživanje sukladno pozitivnim propisima.
Za otklanjanje nelikvidnosti koristit će se
okvirni kredit po poslovnom računu kod poslovne banke u iznosu od 3.000.000,00
kn u razdoblju od 02. siječnja do 01. prosinca 2013. godine. Ugovor o
kratkoročnom zaduživanju sklapa načelnik na osnovi odluke o kratkoročnom
zaduživanju.
Općina Baška može se dugoročno zadužiti samo
za investiciju koja se financira iz proračuna, a koju potvrdi predstavničko
tijelo uz prethodnu suglasnost Vlade.
Ugovor o dugoročnom zaduživanju sklapa
načelnik na osnovi donesenog proračuna, uz prethodno mišljenje ministra
financija i suglasnost Vlade.
Ukupna godišnja obveza po osnovi zaduživanja
može iznositi najviše do 20 % ostvarenih prihoda u godini koja prethodi godini
u kojoj se zadužuje, umanjenih za iznose primljenih domaćih i inozemnih pomoći
i donacija, za prihode iz posebnih ugovora i po posebnim propisima, te za
iznose domaćeg i inozemnog zajma. U iznos ukupne godišnje obveze uključen je
iznos prosječnog godišnjeg anuiteta po kreditima i zajmovima, obveze na osnovi
izdanih vrijednosnih papira i danih jamstava i suglasnosti koje se uključuju u
opseg zaduživanja iz prethodnih godina, te nepodmirene dospjele obveze iz
prethodnih godina.
Sredstva osigurana u Proračunu za otplatu
ugovorenog kredita s pripadajućim kamatama, namijenjenog za izgradnju ili
obnovu kapitalnih objekata, imaju u izvršavanju Proračuna prednost pred svim
ostalim izdacima.
Članak
23.
Pravna osoba u većinskom izravnom ili
neizravnom vlasništvu Općine Baška ne može se zaduživati (osim kratkoročno kod
poslovnih banaka radi otklanjanja nelikvidnosti) bez odluke Općinskog vijeća
kojom im se odobrava zaduživanje. Zahtjev za izdavanje suglasnosti za zaduženje
i/ili davanje jamstva, podnosi odgovorna osoba pravne osobe.
VI. URAVNOTEŽENJE PRORAČUNA I PRERASPODJELA
SREDSTAVA
Članak
24.
Ako tijekom godine dođe do znatnije
neusklađenosti ostvarivanja planiranih prihoda i primitaka, te rashoda i
izdataka proračuna, Općinski načelnik predložit će izmjene i dopune proračuna
radi uravnoteženja, odnosno preraspodjele sredstava.
Članak
25.
Proračunska sredstva ne mogu se
preraspodijeliti, osim pod uvjetima i na način kako je utvrđeno Zakonom o
proračunu i ovom Odlukom.
Iznimno, ako se preraspodjela ne izvrši u
skladu sa stavkom 1. ovog članka, preraspodjela sredstava na proračunskim
stavkama kod proračunskih korisnika ili između proračunskih korisnika, može se
izvršiti najviše do 5% rashoda i izdataka na stavci koja se umanjuje, ako to
odobri Općinski načelnik.
Općinski načelnik o preraspodjelama
izvještava Općinsko vijeće prilikom podnošenja polugodišnjeg i godišnjeg
izvještaja o izvršenju Proračuna.
VII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
26.
Proračun se izvršava od 01. siječnja do 31.
prosinca 2013. godine.
Samo naplaćeni prihodi u kalendarskoj godini
priznaju se kao prihodi Proračuna za 2013. godinu.
Plaćanje preuzetih obveza po ugovorima, koje
dospijevaju u slijedećim godinama mora se kao obveza uključiti u godinu u kojoj
obveza dospijeva.
O namjeni viška prihoda i pokriću manjka iz
prethodne godine odlučuje Općinsko vijeće prilikom donošenja godišnjeg obračuna
Proračuna.
Članak
27.
Odsjek za proračun, financije i računovodstvo
podnosi načelniku polugodišnje izvješće o izvršenju Proračuna za prvo polugodište
2013. godine do 5. rujna 2013. godine.
Općinski načelnik je dužan uputiti Općinskom
vijeću Općine Baška izvješće o izvršenju Proračuna za prvo polugodište 2013.
godine do 15. rujna 2013. godine.
Članak
28.
Odsjek za proračun, financije i računovodstvo
izrađuje godišnji izvještaj o izvršenju Proračuna za 2013. godinu i dostavlja
ga Općinskom načelniku do 1. svibnja 2014. godine.
Općinski načelnik podnosi Općinskom vijeću
Općine Baška godišnji izvještaj o izvršenju Proračuna za 2013. godinu do 1.
lipnja 2014. godine.
Općinski načelnik je dužan dostaviti
Ministarstvu financija Republike Hrvatske i Državnom uredu za reviziju godišnji
izvještaj o izvršenju Proračuna u roku od 15 dana od dana nakon što ga donese
Općinsko vijeće Općine Baška.
Članak
29.
Ova Odluka stupa na snagu danom objave u
»Službenim novinama Primorsko-goranske županije«, a primjenjivati će se od 01.
siječnja 2013. godine.
Klasa: 021-05/12-01/9
Urbroj: 2142-03-01/1-12-7
Baška, 14. prosinca 2012.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE BAŠKA
Predsjednik
mr.
sc. Ivan Juranić, dr. med., v.r.