43.
Temeljem članka 14. stavka 1. Zakona o
proračunu (»Narodne novine« broj 87/08) i članka 34. Statuta Općine Omišalj
(»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 30/09), Općinsko vijeće
Općine Omišalj, na sjednici 22. studenoga 2012. godine, donijelo je
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Općine Omišalj
za 2013. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom se Odlukom utvrđuje struktura
prihoda i primitaka te rashoda i izdataka Proračuna Općine Omišalj za 2013.
godinu (u daljnjem tekstu: Proračun), njegovo izvršavanje, opseg zaduživanja i
jamstava Općine Omišalj (u daljnjem tekstu: Općina), upravljanje financijskom i
nefinancijskom imovinom i dugovima Općine, prava i obveze korisnika proračunskih
sredstava, ovlasti Općinskog načelnika te druga pitanja u izvršavanju
Proračuna.
Članak 2.
Proračun se sastoji od Općeg i Posebnog
dijela te Plana razvojnih programa.
Opći dio Proračuna sastoji se od Računa
prihoda i rashoda i Računa financiranja.
U Računu prihoda i rashoda iskazani su
prihodi od poreza, pomoći, prihodi od imovine, prihodi od administrativnih
pristojbi, pristojbi po posebnim propisima i naknada, prihodi od prodaje
proizvoda i robe te pruženih usluga i prihodi od donacija, prihodi od prodaje
nefinancijske imovine, te rashodi za zaposlene, materijalni rashodi,
financijski rashodi, pomoći unutar općeg proračuna, naknade građanima i
kućanstvima temeljem osiguranja i druge naknade, ostali rashodi i rashodi za
nabavu nefinancijske imovine..
U Računu financiranja iskazani su svi
primici od financijske imovine i zaduživanja te izdaci za financijsku imovinu i
otplatu kredita i zajmova.
U posebnom djelu Proračuna izdaci i
rashodi iskazani su po organizacijskoj, ekonomskoj, funkcijskoj i programskoj
klasifikaciji, te po izvorima financiranja.
U Planu razvojnih programa iskazani su
planirani rashodi Proračuna za nefinancijsku imovinu (investicije), kapitalne
pomoći i donacije za proračunsku godinu i za dvije iduće godine.
II. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak 3.
Stvarna naplata prihoda i primitaka nije
ograničena procjenom prihoda i primitaka u Proračunu.
Rashodi i izdatci ne mogu biti izvršeni
u iznosima većim od onih koji su utvrđeni Proračunom.
Članak 4.
Sredstva Proračuna osiguravaju se
proračunskom korisniku koji je u posebnom djelu Proračuna određen za nositelja
sredstava.
Proračunski korisnik smije proračunska
sredstva koristiti za namjene koje su utvrđene Proračunom i to do visine
utvrđene u njegovom Posebnom djelu.
Članak 5.
Nakon donošenja Proračuna, Upravni odjel
Općine Omišalj obvezan je izvijestiti korisnika Proračuna i korisnike Programa
o odobrenim sredstvima.
Proračunski korisnik - ustanova, čiji je
osnivač Općina Omišalj primjenjuje računovodstveni sustav za Proračun.
Članak 6.
Korisnik Proračuna i korisnici Programa
ne mogu preuzimati obveze na temelju proračunskih sredstava iznad svote koja im
je raspoređena u posebnom dijelu Proračuna.
Korisnik Proračuna i korisnici Programa
obvezni su izraditi godišnji izvještaj o poslovanju i dostaviti ga Upravnom
odjelu.
Članak 7.
Upravni odjel Općine Omišalj ima pravo
nadzora nad financijskim, materijalnim i računovodstvenim poslovanjem korisnika
Programa, te nad zakonitošću i svrsishodnom uporabom proračunskih sredstava.
Korisnici Programa su obvezni dati sve
potrebite podatke, isprave i izvješća koja se od njih zatraže. Ako se prilikom
vršenja proračunskog nadzora utvrdi da su sredstva bila upotrijebljena protivno
Zakonu ili Proračunu, izvijestit će se Općinskog načelnika i poduzeti mjere za
nadoknadu tako utrošenih sredstava ili će se privremeno obustaviti isplata na
stavkama s kojih su sredstva bila nenamjenski trošena.
III. ISPLATA SREDSTAVA IZ PRORAČUNA
Članak 8.
Isplata sredstava korisnicima Programa
vrši se doznakom na žiro-račun korisnika Programa, dok se isplata sredstava
ustanovama čiji je osnivač Grad Krk, a koje sufinancira Općina Omišalj, vrši
doznakom na žiro-račun Grada Krka.
Isplata sredstava korisniku Proračuna
izvršavat će se u skladu s Pravilnikom o proračunskom računovodstvu i računskom
planu.
Isplata sredstava korisnicima Programa
izvršavat će se u približnim dvanaestinama godišnjeg plana u skladu s likvidnim
mogućnostima Proračuna.
Članak 9.
Odluku o rasporedu sredstava za donacije
i pomoći po pojedinom korisniku Programa, donosi Općinski načelnik, ukoliko
krajnji korisnik nije utvrđen samim Proračunom.
Isplata sredstava iz stavka 1. ovog
članka vrši se doznakom na žiro-račun korisnika Programa.
Članak 10.
Svaka isplata iz Proračuna mora se
temeljiti na vjerodostojnoj knjigovodstvenoj ispravi kojom se dokazuje obveza
plaćanja.
Isplata sredstava za nabavu roba,
obavljanje usluga i ustupanje radova mora se temeljiti na propisima o javnoj
nabavi.
Članak 11.
Općinski načelnik utvrđuje kalkulativnu
osnovicu za obračun plaća službenika i namještenika u Upravnom odjelu te
dužnosnika.
Članak 12.
Sredstva za rad političkih stranaka
zastupljenih u Općinskom vijeću, sredstva za rad nezavisnih članova
zastupljenih u Općinskom vijeću, naknade troškova za rad članova Općinskog
vijeća i članova njihovih radnih tijela isplaćivat će se temeljem odluka
Općinskog vijeća, po nalogu pročelnika Upravnog odjela.
Članak 13.
Naknade troškova za rad članovima vijeća
mjesnih odbora isplaćivat će se temeljem odluke Općinskog vijeća, po nalogu
pročelnika Upravnog odjela.
Članak 14.
Instrumente osiguranja plaćanja, kojima
se na teret Proračuna stvaraju obveze, izdaje Upravni odjel, a potpisuje
Općinski načelnik.
Instrumenti osiguranja plaćanja
primljeni od pravnih osoba kao sredstvo osiguranja naplate potraživanja ili
izvođenja radova i usluga, dostavljaju se Upravnom odjelu.
IV. PRORAČUNSKA ZALIHA
Članak 15.
Proračunska zaliha utvrđuje se u iznosu
od 70.000,00 kuna.
O korištenju sredstava Proračunske
zalihe odlučuje Općinski načelnik.
V. PLAĆANJE PREDUJMA
Članak 16.
Plaćanje predujma može se ugovoriti u
iznimnim slučajevima, uz prethodnu suglasnost Općinskog načelnika.
Proračunski korisnik može bez
suglasnosti Općinskog načelnika platiti predujam do iznosa od 2.000,00 kuna.
VI. PRIHODI PRORAČUNA
Članak 17.
Prihodi s osnova kamata po pojedinom
prihodu uplaćuju se na račun prihoda na koji se odnose, izuzev ovršnih naplata.
Prihodi od kamata, donacija, pomoći i
vlastite prihode, koje ostvaruje ustanova koje je osnivač Općina, a to je
Centar za kulturu Općine Omišalj, ustupaju se toj ustanovi.
Ako su namjenski prihodi i primici u
proračun odnosno na račun proračunskog korisnika uplaćeni u nižem opsegu od
planiranog, korisnik može preuzeti i plaćati obveze samo u visini stvarno
uplaćenih odnosno raspoloživih sredstava.
Proračunski korisnik odgovoran je za
naplatu vlastitih prihoda i primitaka kao i za izvršavanje svih rashoda i
izdataka u skladu s namjenama.
Članak 18.
Upravni odjel odgovoran za ostvarenje
pojedinih proračunskih prihoda, obvezan je prikupiti planirane svote prihoda
sukladno odgovarajućim zakonima i provedbenim propisima.
Članak 19.
Ako prihodi što ih vlastitom djelatnošću
ostvari Upravni odjel, te ostali prihodi što pripadaju Proračunu budu pogrešno
naplaćeni ili naplaćeni u svoti većoj od propisane, pogrešno ili više naplaćene
svote vratit će se uplatiteljima na teret tih prihoda, na temelju dokumentiranog
zahtjeva.
Članak 20.
Korištenje proračunskih sredstava za
određene namjene provodi se na temelju pismenog naloga voditelja nadležnog
odsjeka uz oznaku pozicije iz Posebnog dijela Proračuna.
Proračunski korisnik - primatelj
donacije koji nije iskoristio donaciju na način i pod uvjetom što ih je utvrdio
donator, mora u financijskom planu osigurati prihode za donaciju čiji povrat
zahtjeva donator.
Za iznos nenamjenski utrošenih sredstava
iz stavka 4. ovog članka korisniku će se umanjiti proračunska sredstva u godini
u kojoj mora vratiti primljenu donaciju.
Članak 21.
Korisnik Proračuna dužan je i odgovoran
da postupak nabave roba i usluga obavlja sukladno važećim zakonskim propisima.
VII. URAVNOTEŽENJE PRORAČUNA I
PRERASPODJELA SREDSTAVA PRORAČUNA
Članak 22.
Ako tijekom godine dođe do znatnije
neusklađenosti planiranih prihoda i izdataka Proračuna Općinski načelnik
predložit će Općinskom vijeću da donese Izmjene i dopune Proračuna.
Općinski načelnik može odobriti
preraspodjelu sredstava unutar pojedinog razdjela i između pojedinih razdjela
na prijedlog pročelnika Upravnog odjela, s tim da umanjenje pojedine pozicije
ne može biti veće od 5% sredstava utvrđenih na poziciji koja se umanjuje.
O izvršenim preraspodjelama iz stavka 1.
ovog članka, Općinski načelnik izvještava Općinsko vijeće prilikom podnošenja
polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o izvršenju Proračuna.
Općinski načelnik odgovoran je za
provedbu Odluke o izvršavanju Proračuna, kako za naplatu i prikupljanje
prihoda, tako i za izvršavanje svih izdataka sukladno namjenama i svotama
utvrđenim u posebnom djelu Proračuna u okviru odgovarajućeg razdjela.
Članak 23.
Proračun se izvršava od 1. siječnja do
31. prosinca 2013. godine.
Samo naplaćeni prihodi u kalendarskoj
godini priznaju se kao prihodi Proračuna za 2013. godinu.
O namjeni viška prihoda i pokriću manjka
iz prethodne godine odlučuje Općinsko vijeće prilikom donošenja Godišnjeg
izvještaja o izvršenju Proračuna.
VIII. UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak 24.
Slobodna novčana sredstva Proračuna mogu
se polagati u poslovnu banku, poštujući načela sigurnosti, likvidnosti i
isplativosti ulaganja.
Ugovor o polaganju sredstava iz stavka
1. ovoga članka zaključuje Općinski načelnik.
Novčana sredstva iz stavka 1. ovoga
članka mogu se ulagati samo s povratom do 31. prosinca 2013. godine.
Općinski načelnik može na zahtjev
dužnika, uz obračun kamata odgoditi plaćanje ili odobriti obročnu otplatu duga
do iznosa od 100.000,00 kn, ako se time poboljšavaju dužnikove mogućnosti
otplate duga od kojega inače ne bi bilo moguće naplatiti cjelokupan dug, ako
propisom ili općim aktom Općinskog vijeća nije drukčije određeno.
Općinski načelnik može otpisati ili
djelomično otpisati potraživanja do iznosa od 100.000,00 kuna ukoliko bi
troškovi postupka naplate potraživanja bili u nesrazmjeru s visinom
potraživanja, odnosno zbog drugog opravdanog razloga, sukladno propisima.
IX. UPRAVLJANJE NEFINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak 25.
Nefinancijskom dugotrajnom imovinom
Općine upravlja Općinski načelnik sukladno zakonu i Statutu Općine Omišalj.
Upravljanje imovinom iz stavka 1. ovoga
članka podrazumjeva njezino korištenje, održavanje i davanje u zakup.
Sredstva za održavanje i osiguranje
dugotrajne nefinancijske imovine osiguravaju se u rashodima poslovanja Upravnog
odjela.
X. ZADUŽIVANJE I DAVANJE JAMSTAVA
Članak 26.
Za financijske odnose radi zaduživanja i
pozajmljivanja sredstava Općine ovlašten je Općinski načelnik.
Članak 27.
Pravna osoba u većinskom izravnom ili neizravnom
vlasništvu Općine i javna ustanova čiji je osnivač Općina, može se dugoročno
zadužiti samo za investicije i uz suglasnost Općinskog vijeća Općine Omišalj.
Općina može dati jamstvo za ispunjenje
obveza pravnoj osobi i javnoj ustanovi iz stavka 1. ovoga članka sukladno
propisima i Statutu Općine Omišalj, uz suglasnost Ministarstva financija. Dana
jamstva uključuju se u opseg zaduženja Općine.
Za zaduživanje Općine radi kapitalnih
ulaganja, odluku će donijeti Općinsko vijeće.
Trgovačka društva čiji je osnivač i
većinski vlasnik Općina ne mogu se zaduživati bez odluke Općinskog vijeća.
XI ZAVRŠNA ODREDBA
Članak 28.
Ova Odluka objavit će se u »Službenim
novinama Primorsko-goranske županije«, a stupa na snagu 1. siječnja 2013.
godine.
Klasa: 021-05/12-01/9
Ur. broj: 2142-06-12-01-5
Omišalj, 22. studenoga 2012.
OPĆINSKO VIJEĆE
OPĆINE OMIŠALJ
Predsjednik
Nikola Dapčić, v.r.