39.
Na temelju članka 14. Zakona o proračunu
(»Narodne novine« broj 87/08) i članka 30. Statuta Općine Kostrena (»Službene
novine PGŽ« broj 26/09) Općinsko vijeće Općine Kostrena na sjednici održanoj
30. studenoga 2012. godine donijelo je
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Općine Kostrena
za 2013. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom se Odlukom uređuje struktura
prihoda i primitaka te rashoda i izdataka Proračuna Općine Kostrena, način
izvršavanja Proračuna Općine Kostrena za 2013. godinu (u daljnjem tekstu:
Proračun), upravljanje prihodima i primicima, rashodima i izdacima Proračuna,
upravljanje imovinom i dugom, te propisuje prava i obveze korisnika
proračunskih sredstava, ovlasti Općinskog Načelnika, te druga pitanja u
izvršavanju Proračuna.
Članak 2.
Stvarna naplata prihoda nije ograničena procjenom
prihoda u Proračunu, a iznosi rashoda i izdataka utvrđeni u Proračunu smatraju
se maksimalnim svotama i ne smiju prelaziti utvrđene iznose.
II. STRUKTURA PRORAČUNA
Članak 3.
Proračun Općine Kostrena se sastoji od
Općeg i Posebnog dijela te Plana razvojnih programa.
Opći dio Proračuna sastoji se od Računa
prihoda i rashoda i Računa financiranja.
U Računu prihoda i rashoda iskazani su
svi porezni i neporezni prihodi i prihodi od općinske nefinancijske imovine te
sredstva za financiranje javnih rashoda na razini općine.
U Računu financiranja iskazani su
primici od financijske imovine i primljeni krediti te svi izdaci za financijsku
imovinu i otplatu kredita.
Posebni dio Proračuna sastoji se od
plana rashoda i izdataka proračunskih korisnika raspoređenih u tekuće i
razvojne programe za proračunsku godinu.
U Planu razvojnih programa iskazani su
planirani rashodi Proračuna za nefinancijsku imovinu (investicije), kapitalne
pomoći i donacije za razdoblje 2013-2015. godine, razrađeni po pojedinim
programima proračunskih korisnika, po godinama u kojima će rashodi za programe
teretiti proračune sljedećih godina i po izvorima prihoda za cjelovitu izvedbu
programa.
III. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak 4.
Sredstva Proračuna osiguravaju se
korisnicima Proračuna koji su u njegovom Posebnom dijelu određeni za nositelje
glava, po utvrđenim programima, projektima i aktivnostima.
Sredstva Proračuna smiju se koristiti
samo za namjene utvrđene posebnim zakonima i odlukama Općine Kostrena, u visini
sredstava određenih Proračunom.
Članak 5.
Korisnici Proračuna smiju koristiti
proračunska sredstva samo za namjene koje su utvrđene u Proračunu.
Korisnici Proračuna mogu preuzimati
obveze na teret Proračuna samo za namjene utvrđene u Posebnom dijelu Proračuna,
ako je njihovo izvršavanje usklađeno s mjesečnim proračunskim dodjelama.
Korisnicima Proračuna doznačuje se
mjesečni iznos, temeljem stvarno izvršenih obveza, a u skladu s mjesečnim
planovima korisnika.
Upravni odjel za financije (u daljnjem
tekstu: Općinska uprava) usklađuju zahtjeve iz mjesečnih financijskih planova s
planom likvidnosti Proračuna, te izvršava mjesečne dodjele sredstava po
korisnicima i programima u skladu s raspoloživim sredstvima.
Razliku između odobrenih i manje
iskorištenih dodjela rasporedit će se u sljedećem obračunskom razdoblju, ovisno
o raspoloživim sredstvima do kraja godine.
Sredstva za pokroviteljstva i sredstva
za aktivnosti i projekte koja se izvršavaju kao subvencije, donacije i pomoći
pojedinom korisniku, raspoređuje Načelnik ako krajnji korisnik nije utvrđen u
Posebnom dijelu Proračuna.
Članak 6.
Korisnik Proračuna na temelju iznosa
predviđenih Proračunom obvezan je sastaviti financijski plan za proračunsku
godinu po mjesecima.
Mjesečne dodjele se odobravaju na
temelju mjesečnih planova.
Članak 7.
Korisnik Proračuna u okviru mjesečnih
financijskih izvještaja izvještava o iznosu utrošenih sredstava, s tim da se
razlike reguliraju na isti način kako je to za dodjelu sredstava određeno
člankom 5. ove Odluke.
Članak 8.
Ako se prihodi i primici Proračuna ne
naplaćuju u planiranim svotama i planiranoj dinamici tijekom godine, prednost u
podmirivanju rashoda Proračuna imaju rashodi i izdaci za redovnu djelatnost
Općine Kostrena.
Članak 9.
Upravni odjel za financije obvezan je u
roku od 15 dana od stupanja na snagu Proračuna izvijestiti sve korisnike o
odobrenim sredstvima za 2013. godinu, a isti su obvezni u daljnjem roku od 15
dana izvijestiti krajnje korisnike koji su određeni kao nositelji sredstava u
Posebnom dijelu Proračuna.
Članak 10.
Za izvršavanje Proračuna u cijelosti je
odgovoran Općinski načelnik.
Naredbodavac za izvršenje Proračuna u
cijelosti je Općinski načelnik.
Načelnik Općine odgovoran je kao
naredbodavac za zakonitu uporabu raspoređenih sredstava u Proračunu.
Pročelnici tijela Općinske uprave te
čelnici pravnih osoba koje su korisnici Proračuna odgovorni su za planiranje i
izvršavanje svoga dijela proračuna.
Upravni odjel za financije i upravljanje
imovinom Općine Kostrena prati izvršenje Proračuna i o tome izvješćuje
Općinskog načelnika Općine Kostrena.
Pozicije u Proračunu koje nisu razrađene
izvršavat će se temeljem Odluke Općinskog načelnika.
IV. ISPLATA SREDSTAVA IZ PRORAČUNA
Članak 11.
Slobodnim novčanim sredstvima na računu
Proračuna upravlja Općinski načelnik
Članak 12.
Svaki rashod i izdatak iz Proračuna mora
se temeljiti na vjerodostojnoj knjigovodstvenoj ispravi iz koje proizlazi
pravni temelj i visina obveze plaćanja.
Članak 13.
Korištenje proračunskih sredstava za
određene namjene provodi se na temelju ovjerene financijske dokumentacije ili
pismenog naloga pročelnika nadležnog upravnog odjela Općine Kostrena.
Članak 14.
Za hitne i nepredviđene ili nedovoljno
predviđene izdatke koristiti će se sredstva proračunske pričuve do visine
određene Zakonom o proračunu, odnosno do 0,5 % prihoda Proračuna bez primitaka.
O korištenju proračunske pričuve
odlučuje Općinski načelnik.
Načelnik može raspolagati sredstvima
proračunske pričuve do iznosa odobrenog Proračunom.
Načelnik je dužan na koncu godine
izvijestiti Općinsko vijeće o korištenju proračunske zalihe.
Članak 15.
Općinsko vijeće donosi odluku o plaćama
dužnosnika.
Općinsko vijeće donosi Odluku o
koeficijentima za obračun plaća službenika i namještenika, a Odluku o visini
bruto osnovice za obračun plaća donosi Općinski Načelnik.
Odluku o naknadama vijećnicima Općinskog
vijeća, dužnosnicima koji dužnost obavljaju volonterski, te članovima radnih
tijela donosi Općinsko vijeće.
Članak 16.
Korištenje sredstava za pokrivanje
gubitaka trgovačkih društava u pretežitom vlasništvu Općine Kostrena i ustanova
koje je osnovala Općina te financiranje sponzorstva, pokroviteljstva i nabavu
opreme odobriti će Općinski načelnik zasebnim odlukama.
Članak 17.
Kada se sredstva Proračuna koriste za
sanaciju, dokapitalizaciju, ili kao udio u sredstvima pravne osobe Općina
Kostrena postaje suvlasnik imovine u tim pravnim osobama razmjerno uloženim
sredstvima.
Članak 18.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u
Proračun vraćaju se uplatiteljima na temelju naloga ovlaštenog službenika
Općinske uprave na teret tih prihoda, temeljem zahtjeva uplatitelja i
priloženog dokaza o pogrešno ili više uplaćenom prihodu.
V. ZADUŽIVANJE I DAVANJE JAMSTAVA
Članak 19.
Odluku o zaduživanju Općine za kapitalne
projekte obnove i razvitka koje se financiraju iz Proračuna Općine Kostrena
donosi Općinsko vijeće prema uvjetima i do visine utvrđene Zakonom o proračunu.
Trgovačka društva u pretežnom vlasništvu
Općine i ustanove koje je osnovala Općina ne mogu se zaduživati (osim
kratkoročno kod poslovnih banaka radi otklanjanja nelikvidnosti) bez odluke
Općinskog vijeća kojom im se odobrava zaduživanje.
Članak 20.
Općina Kostrena može davati jamstva
trgovačkim društvima u pretežitom vlasništvu Općine Kostrena i ustanovama koje
je osnovala do visine Zakonom utvrđenih iznosa.
Odluku o davanju jamstava donosi
Općinsko vijeće.
VI. PRIHODI PRORAČUNA
Članak 21.
U Proračunu se planiraju svi prihodi
koje sukladno pozitivnim propisima ostvaruje Općina.
Prihodi koje Općinska uprava ostvari
obavljanjem djelatnosti, prihod su Proračuna i uplaćuju se na račun Proračuna.
Prihodi s osnova kamata po tražbinama
uplaćuju se na račun Proračuna.
VII. NAMJENSKI PRIHODI
Članak 22.
Prihodi koje proračunski korisnici
ostvare od vlastite djelatnosti (vlastiti prihodi), iz donacija, po posebnim
propisima i iz drugih izvora, ne uplaćuju se u Proračun.
Prihodi iz stavka 1. ovog članka
planiraju se u financijskim planovima proračunskih korisnika i uplaćuju na
njihov račun, a mogu se koristiti isključivo za namjene utvrđene financijskim
planovima.
VIII. PLAĆANJE PREDUJMA
Članak 23.
Plaćanje predujma moguće je samo
izuzetno i na temelju prethodne suglasnosti Općinskog načelnika.
IX. PRIMJENA PRORAČUNSKOG RAČUNOVODSTVA
I FINANCIJSKO RAČUNOVODSTVENA KONTROLA
Članak 24.
Proračun i proračunski korisnici Općine
primjenjuju sustav proračunskog računovodstva.
Članak 25.
Proračunski korisnici dužni su tijekom
godine izraditi financijska izvješća predviđena zakonom, kao i polugodišnje i
godišnje obračune, i dostaviti ih Općinskoj upravi.
Članak 26.
Proračunski korisnici mogu sklapati
ugovore o nabavi robe, obavljanju usluga i ustupanju radova u visini
dodijeljenih sredstava.
Proračunski korisnici dužni su Općinskoj
upravi dati sve potrebne podatke, isprave i izvješća koja se od njih traže.
X. UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM I
NEFINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak 27.
Slobodna novčana sredstva Proračuna mogu
se prema odluci Načelnika Općine Kostrena , oročavati kod poslovnih banaka, pod
uvjetom da to ne ometa i dovodi u pitanje redovito izvršavanje proračunskih
izdataka.
Članak 28.
Načelnik Općine Kostrena odlučuje o
stjecanju i otuđivanju pokretnina i nekretnina Općine čija pojedinačna
vrijednost ne prelazi 0,5% iznosa prihoda bez primitaka ostvarenih u 2012. , a
najviše do 1.000.000,00 kn, ako je stjecanje i otuđivanje nekretnina i
pokretnina planirano Proračunom Općine za 2013.godinu i provedeno u skladu sa
zakonskim propisima.
Članak 29.
Upravni odjeli Općine Kostrena
upravljaju nefinancijskom dugotrajnom imovinom Općine Kostrena sukladno općim
aktima Općine.
Upravljanje imovinom iz stavka 1. Ovog
članka podrazumijeva njezino korištenje,održavanje i davanje u zakup.
Sredstva za održavanje i osiguranje
dugotrajne nefinancijske imovine osiguravaju se u rashodima poslovanja
razrađenim po pojedinim programima.
XI. URAVNOTEŽENJE PRORAČUNA I
PRERASPODJELA SREDSTAVA PRORAČUNA
Članak 30.
Ako tijekom godine dođe do
neusklađenosti planiranih prihoda i primitaka te rashoda i izdataka Proračuna,
Općinski načelnik može poduzeti mjere za uravnoteženje Proračuna propisane
Zakonom.
Ako se primjenom privremenih mjera ne
uravnoteži Proračun, njegovo uravnoteženje, odnosno preraspodjelu sredstava
između proračunskih korisnika, utvrdit će Općinsko vijeće izmjenama i dopunama
Proračuna.
Članak 31.
Iznimno Općinski načelnik može odobriti
preraspodjelu sredstava unutar pojedinog razdjela i između pojedinih razdjela s
tim da umanjenje pojedine stavke ne može biti veće od 5 % sredstava utvrđenih
na poziciji koja se umanjuje.
O izvršenim preraspodjelama iz
prethodnog stavka, Općinski načelnik dužan je polugodišnje izvijestiti Općinsko
vijeće.
XII. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 32.
Općinska uprava podnosi Općinskom
načelniku izvještaj o izvršenju Proračuna za prvo polugodište tekuće godine do
kraja mjeseca srpnja.
Općinski načelnik dužan je polugodišnji
izvještaj o izvršenju Proračuna podnijeti Općinskom vijeću.
Članak 33.
Općinska uprava izradit će godišnji
obračun Proračuna Općine Kostrena i dostaviti ga Općinskom načelniku koje je
dužno isti uputiti Općinskom vijeću na usvajanje.
Članak 34.
Općinska uprava ima pravo nadzora nad
financijskim, materijalnim i računovodstvenim poslovanjem korisnika Proračuna,
te nad zakonitošću i svrsishodnom uporabom proračunskih sredstava.
Ako se prilikom vršenja proračunskog
nadzora utvrdi da su sredstva bila upotrebljavana protivno zakonu ili Proračunu
o istom će izvijestiti Općinskog načelnika i poduzeti mjere da se nadoknade
tako utrošena sredstva ili će se privremeno obustaviti isplata sredstava sa
pozicija s kojih su sredstva bila nenamjenski trošena.
Članak 35.
Ova Odluka objavit će se u »Službenim
novinama Primorsko-goranske županije«, a stupa na snagu 1. siječnja 2013.
godine.
Klasa: 021-05/12-01/3
Ur. broj: 2170-07-01-12-53
Kostrena, 30. studenoga 2012.
OPĆINSKO VIJEĆE
OPĆINE KOSTRENA
Predsjednica
Ankica Lörinc,
prof., v. r.