37.
Temeljem članka 28. stavka 1. alineja 1.
Zakona o zaštiti i spašavanju (»Narodne novine« 174/04, 79/07, 38/09, 127/ 10)
i članka 30. Statuta Općine Kostrena (»Službene novine Primorsko-goranske
županije« broj 26/09) Općinsko Vijeće Općine Kostrena, na sjednici održanoj
dana 30. studenoga 2012. godine, usvaja
ANALIZU STANJA
SUSTAVA ZAŠTITE I SPAŠAVANJA
NA PODRUČJU OPĆINE KOSTRENA
ZA 2012. GODINU
UVOD
Člankom 28. i 29. Zakona o zaštiti i
spašavanju (»Narodne novine« broj 174/04, 79/07, 38/09, 127/10) definirano je
da predstavnička tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave,
najmanje jednom godišnje, ili pri donošenju proračuna, razmatraju i analiziraju
stanje sustava zaštite i spašavanja, a posebno svih operativnih snaga
zaštite i spašavanja, donose smjernice za organizaciju i razvoj istog na svom
području, u proračunu osiguravaju sredstva namijenjena za financiranje sustava
zaštite i spašavanja, te obavljaju i druge poslove zaštite i spašavanja
utvrđene zakonom.
Sustav zaštite i spašavanja je oblik
pripremanja i sudjelovanja sudionika zaštite i spašavanja u reagiranju na
katastrofe i veće nesreće, te ustrojavanja, pripremanja i sudjelovanja
operativnih snaga zaštite i spašavanja u prevenciji, pripravnosti, reagiranju
na katastrofe i otklanjanju mogućih uzroka i posljedica katastrofa (čl. 3. st.
19. Zakona o zis).
Operativnim snagama zaštite i spašavanja
na razini lokalne i područne (regionalne) samouprave rukovode i koordiniraju općinski
načelnik, gradonačelnik i župan, uz stručnu potporu stožera zaštite i
spašavanja jedinice lokalne i područne samouprave. U katastrofama i velikim
nesrećama općinski načelnik, gradonačelnik i župan izravno zapovijedaju
operativnim snagama zaštite i spašavanja jedinica lokalne i područne
(regionalne) samouprave (čl. 9. st. 1. Zakona o zis)
Operativne snage sastoje se od:
- stožera zaštite i spašavanja na
lokalnoj, regionalnoj i državnoj razini,
- službi i postrojbi središnjih tijela
državne uprave koja se zaštitom i spašavanjem bave u svojoj redovitoj
djelatnosti,
- zapovjedništava i postrojbi
vatrogastva,
- zapovjedništava i postrojbi civilne
zaštite, i drugih operativnih snaga civilne zaštite,
- službi i postrojbi pravnih osoba koje
se zaštitom i spašavanjem bave u svojoj redovitoj djelatnosti.
Osim operativnih snaga, ostali sudionici
zaštite i spašavanja su:
- fizičke i pravne osobe,
- izvršna i predstavnička tijela
jedinica lokalne i područne samouprave
- središnja tijela državne uprave.
STANJE SUSTAVA ZAŠTITE I SPAŠAVANJA NA
PODRUČJU OPĆINE KOSTRENA
OPĆI DIO
Općinsko vijeće Općine Kostrena je na
sjednici održanoj dana 21. prosinca 2011. godine usvojilo Analizu stanja
sustava zaštite i spašavanja na području Primorsko-goranske županije, Općine
Kostrena u 2011. godini, KLASA: 021-05/11-01/4, URBROJ: 2170-07-01-11-54, kao i
Smjernice za organizaciju i razvoj sustava zaštite i spašavanja na području
Primorsko-goranske županije, Općine Kostrena u 2012. godini KLASA:
021-05/11-01/4, URBROJ: 2170-07-01-11-55.
Procjena ugroženosti stanovništva,
materijalnih i kulturnih dobara i okoliša od katastrofa i velikih nesreća za
područje Općine Kostrena prihvaćena je Odlukom Općinskog vijeća KLASA:
021-05/10-01/2; URBROJ: 2170-07-01-10- 43 od 19. listopada 2010. godine.
Odluka o donošenju Plana zaštite i
spašavanja za područje Općine Kostrena, KLASA: 021-05/12-01/3, URBROJ:
2170-07-01-12-3, usvojena je na sjednici Općinskog vijeća Općine Kostrena dana
28. veljače 2012. godine. Sastavni dio Odluke je Plan zaštite i spašavanja.
Plan zaštite i spašavanja sadrži i Plan civilne zaštite.
Općina Kostrena ima usvojen Plan zaštite
od požara i tehnoloških eksplozija Općine Kostrena temeljen na Procjeni
ugroženosti od požara i tehnoloških eksplozija Općine Kostrena, izrađen od strane
Vatrogasne zajednice Primorsko-goranske županije (KLASA: 021-05/00-01/2,
URBROJ: 2170-07-01-00-22 od 23. srpnja 2000. godine, Aneks Plana KLASA:
021-05/04-01/2, URBROJ: 2170- 07-01-04-16 od 22. travnja 2004. godine, Usklađen
tekst KLASA: 021-05/11-01/4, URBROJ: 2170-07-01-11-41 i URBROJ:
2170-07-01-11-42 od 29. studenog 2011. godine).
Općinski načelnik Općine Kostrena donio
je Odluku o ustrojavanju Postrojbe civilne zaštite na području Općine Kostrena
KLASA: 022-06/11-01/2, URBROJ: 2170-07-03- 11-536 od 8. prosinca 2011. godine,
odnosno postrojbe opće namjene sa 33 člana. Odlukom Načelnika, KLASA:
022-06/12-01/2, URBROJ: 2170-07-03-12-141 od 6. ožujka 2012. godine, odlučeno
je da će se za područje Općine Kostrena odrediti deset povjerenika civilne zaštite.
Temeljem članka 9. stavka 3. Zakona o
zaštiti i spašavanju, te članka 10. stavka 1. Pravilnika o mobilizaciji i
djelovanju operativnih snaga zaštite i spašavanja (NN 40/08, 44/ 08), Općinsko
vijeće Općine Kostrena donijelo je Odluku o osnivanju Stožera zaštite i
spašavanja Općine Kostrena (KLASA: 021-05/09-01/13, URBROJ: 2170-07-01-09-8 od
13. srpnja 2009. godine). U 2010. i 2011. godini Općinsko vijeće donijelo je
dvije Odluke o izmjeni Odluke o osnivanju i imenovanju Stožera zaštite i
spašavanja Općine Kostrena (KLASA: 021-05/10-01/2, URBROJ: 2170-07- 01-10-35 od
31. svibnja 2010. godine i KLASA: 021-05/11-01/4, URBROJ: 2170-07-01-11-56 od
21. prosinca 2011. godine.) Načelnik Stožera zaštite i spašavanja Općine
Kostrena po funkciji je i na temelju posebnih propisa zamjenik općinskog
načelnika.
Po donošenju Odluke o izmjeni Odluke o
osnivanju i imenovanju Stožera zaštite i spašavanja Općine Kostrena u 2011. godini,
a temeljem članka 10. stavka 4. Pravilnika o mobilizaciji i djelovanju
operativnih snaga zaštite i spašavanja, Općinski načelnik donio je Plan
pozivanja članova Stožera zaštite i spašavanja Općine Kostrena (KLASA:
810-03/08-01/2, URBROJ: 2170-07-03-11-41 od 30. prosinca 2011. godine).
Plan intervencija kod iznenadnog
onečišćenja mora za Općinu Kostrena, KLASA: 920-10/08-01/1, URBROJ:
2170-07-03-08-4 od siječnja 2008. godine izradila je ovlaštena tvrtka DLS
d.o.o. Rijeka.
Odluka o određivanju pravnih osoba od
interesa za zaštitu i spašavanje na području Općine Kostrena, KLASA:
022-06/12-01/2, URBROJ: 2170-07-03-12-138, usvojena je dana 6. ožujka 2012.
godine. S pravnim osobama navedenim u Odluci zaključili su se ugovori o
međusobnoj suradnji kojima se definiraju potrebni ljudski resursi, materijalna
oprema te u kojem roku se uključuju u sustav zaštite i spašavanja za područje
Općine.
Temeljem Programa aktivnosti u provedbi
posebnih mjera zaštite od požara od interesa za Republiku Hrvatsku u 2012.
godini (NN 43/12), Općina Kostrena postupila je sukladno obvezama navedenim u
Programu. Odlukom Općinskog načelnika KLASA: 022-06/12-01/2, URBROJ:
2170-07-03-12-238 od 24. travnja 2012. godine imenovao se Borislav Dobrić kao
osoba zadužena za koordinaciju zadaća iz Programa aktivnosti, te su se
ažurirali podatci iz tabelarnog dijela Plana zaštite od požara. Odlukom
Općinskog načelnika KLASA: 022-06/12-01/2, URBROJ: 2170-07-03-12-251 od 8.
svibnja 2012. godine prihvatio se Plan motrenja, dežurstva i ophodnje Zapovjedništva
VZ »Bakar - Kostrena« za 2012. godinu. DVD-a Kostrena potvrdio je ispravnost
vozila, opreme i tehnike u svom vlasništvu; sva oprema je testirana, a vozila
su uredno registrirana i osigurana. Ugovor o korištenju teške građevinske
mehanizacije sklopljen je s tvrtkom GPP Mikić d.o.o. Omišalj 23. svibnja 2003.
godine. Sa VZ »Bakar - Kostrena« sklopljen je Ugovor o ustrojavanju
motriteljsko dojavne službe KLASA: 214-01/12-01/03, URBROJ: 2170-07-03- 12-17
od 15. svibnja 2012. godine.
Odlukom Općinskog vijeća KLASA:
021-05/09-01/13, URBROJ: 2170-07-01-09-46 od 29. listopada 2009. obavljanje
komunalnih poslova povjerava se tvrtki MIGRAD d.o.o. Kostrena na rok od četiri
godine, odnosno do 2013. godine, a što uključuje i održavanje nerazvrstanih
cesta u zimskom periodu.
U 2012. godini na području Općine
Kostrena nije došlo do izvanrednih događaja u kojima su bile angažirane snage
zaštite i spašavanja.
1. STANJE SUSTAVA ZAŠTITE I SPAŠAVANJA
NA PODRUČJU OPĆINE KOSTRENA - OPERATIVNE SNAGE
1.1. STOŽER ZAŠTITE I SPAŠAVANJA
Stožer zaštite i spašavanja je stručno,
operativno i koordinativno tijelo koje pruža stručnu pomoć i priprema akcije
zaštite i spašavanja. Osniva se za upravljanje i usklađivanje aktivnosti
operativnih snaga i ukupnih ljudskih i materijalnih resursa zajednice u slučaju
neposredne prijetnje, katastrofe i veće nesreće s ciljem sprečavanja,
ublažavanja i otklanjanja posljedica katastrofe i veće nesreće na području
Općine Kostrena.
Stožer se sastao tri puta u 2012. godini
i to 23. veljače, 23. travnja i 20. studenog.
Dnevni red sjednice 23. veljače: 1.
Prijedlog plana zaštite i spašavanja za područje Općine Kostrena, 2. Razno.
Zaključak: Usvojen je Prijedlog plana zaštite i spašavanja za područje Općine
Kostrena.
Dnevni red sjednice 23. travnja: 1.
Program aktivnosti u provedbi posebnih mjera zaštite od požara od interesa za
Republiku Hrvatsku u 2012. godini, 2. Sustav uzbunjivanja na području Općine
Kostrena, 3.Operativne snage civilne zaštite Općine Kostrena, 4. Razno.
Zaključak: Prihvaćen je program provedbe mjera zaštite od požara Općine
Kostrena.
Dnevni red sjednice 20. studenog: 1.
Analiza sustava zaštite i spašavanja Općine Kostrena u 2012. godini, 2.
Smjernice za organizaciju sustava zaštite i spašavanja Općine Kostrena u 2013.
i 2014. godini, 3. Operativne snage civilne zaštite Općine Kostrena, 4. Razno.
Zaključak: Prihvaćen je Prijedlog analize sustava zaštite i spašavanja Općine
Kostrena u 2012. godini i Prijedlog smjernica za organizaciju sustava zaštite i
spašavanja Općine Kostrena u 2013. i 2014. godini.
Članovi Stožera su se putem sjednica
izvještavali o svim bitnijim pojedinostima vezanim uz sustav zaštite i
spašavanja. Mišljenje je članova Stožera da bi bilo potrebno održati jednu
stožernu vježbu u skorije vrijeme.
U 2012. godini nije bilo potrebe za
izvanrednim sazivanjem Stožera.
1.2. SLUŽBE I POSTROJBE SREDIŠNJIH
TIJELA DRŽAVNE UPRAVE KOJA SE ZAŠTITOM I SPAŠAVANJEM BAVE U SVOJOJ REDOVNOJ
DJELATNOSTI
Tijekom 2012. godine službe i postrojbe
središnjih tijela državne uprave koja se zaštitom i spašavanje bave u svojoj
redovnoj djelatnosti nisu imale iznimne aktivnosti u sustavu zaštite i
spašavanja na području Općine Kostrena, izuzev svoje redovne djelatnosti.
1.3. ZAPOVJEDNIŠTVO I POSTROJBE
VATROGASTVA
1.3.1. Vatrogasna zajednica Bakar -
Kostrena
Na području Općine Kostrena djeluje
Vatrogasna zajednica Bakar - Kostrena čiji je član Dobrovoljno vatrogasno
društvo Kostrena. Glavna aktivnost VZ Bakar - Kostrena je represivna vatrogasna
djelatnost. U 2012. godini za djelovanje VZ Bakar - Kostrena, odnosno naknadu
za sezonske vatrogasce, izdvojeno je 16.362,00 kn (Program aktivnosti u
provedbi posebnih mjera zaštite od požara od interesa za Republiku Hrvatsku,
refundacija troškova plaće sezonskih vatrogasaca za razdoblje srpanj - rujan
2012. godine).
1.3.2. Javna vatrogasna postrojba Grada
Rijeke
Općina Kostrena ima sklopljen Sporazum o
financiranju redovne vatrogasne djelatnosti na području Općine Kostrena u 2012.
godini, KLASA: 214-01/12-01/01, URBROJ: 2170-07-03-12-2 od 6. veljače 2012.
godine, Aneks sporazuma KLASA: 214-01/12-01/01, URBROJ: 2170-07-03-12-4 od 10.
rujna 2012. godine. Potpisnici Sporazuma su Javna vatrogasna postrojba Grada
Rijeke, Dobrovoljno vatrogasno društvo Kostrena i Općina Kostrena.
Kapaciteti (ljudski i materijalni) JVP
Grada Rijeke navedeni su u Prilozima Plana zaštite i spašavanja Općine Kostrena
(prilog 11.).
U 2012. godini za potrebe financiranje
vatrogasnih društava, odnosno za represivnu vatrogasnu djelatnost na području
jedinice lokalne samouprave sukladno Planu zaštite od požara i tehnoloških
eksplozija Općine Kostrena, izdvojena su sredstva u iznosu 422.500,00 kn.
U 2012. godini nije bilo značajnijih
intervencija na području Općine Kostrena, izuzev redovnih izlazaka na teren.
1.3.3. Dobrovoljno vatrogasno društvo
Kostrena
Zapovjednik operativnog sastava Društva
je Borislav Dobrić. Operativni sastav Društva broji 22 vatrogasca s položenim
ispitom i liječničkim pregledom koji je opremljen svom potrebnom opremom za
intervencije, te osiguran Policom osiguranja.
Kapaciteti (ljudski i materijalni) DVD
Kostrena navedeni su u Prilozima Plana zaštite i spašavanja Općine Kostrena
(prilog 12.).
U 2012. godini za potrebe financiranje
vatrogasnih društava, odnosno za donaciju DVD-u Kostrena, izdvojena su sredstva
u iznosu 135.000,00 kn.
U 2012. godini odrađena su 734 sata na
požarima u Primorsko-goranskoj županiji i više od 1500 dobrovoljnih sati
vezanih uz vatrogasne aktivnosti Društva. U 2012. godini zabilježene su
sljedeće intervencije i aktivnosti na području Općine Kostrena:
- 26 vatrogasnih intervencija na
području Općine Kostrena, Grada Bakra i Grada Crikvenice: požari Krasica,
Hreljin (Satničko), 2 x Meja, 3 x Plase, 4 x Škrljevo (Buvan), osiguranje
zgarišta Škrljevo, Škrljevo (Kamenolom), 2 x Draga, 2 x Crikvenica, Paveki, 4 x
Tuhobić, tehnička intervencija - izvlačenje automobila u Glavanima, dojava
požara Randići - izlazak vozilom (nema požara), pripravnost za požar u
Crikvenici i Dragi
- dežurstva: tijekom požarne sezone u
trajanju od 14 dana sa 5 vatrogasaca od 16,00 do 22,00 sata, Sportska dvorana
Kostrena (koncerti i priredbe), Nogometno igralište Žuknica (na međunarodnim
nogometnim utakmicama)
- vježbe i natjecanja: suorganizacija
Županijskog vatrogasnog natjecanja za djecu i mladež, Žuknica, igralište NK
Pomorca, 3. lipnja 2012. godine; pokazna vježba u Dobrinju u sklopu tima
Vatrogasne zajednice Bakar- Kostrena
- eko akcije: TZ Kostrena 21. travnja
2012., KPA Kostrena 2. lipnja 2012., Čišćenje Sv. Katarine
- pregled vatrogasnih skloništa:
godišnji pregled četiri skloništa na području Općine Kostrena
- ostalo: dva vatrogasca upućena su u
školu za vatrogasce, dva vatrogasca upućena su na polaganje »c« kategorije
(vozač kamiona), vježbanje, usavršavanje i vršenje pokaznih vježbi, uređenje
doma i okoliša (nova parkirna mjesta za vozila), redovno servisiranje
vatrogasne opreme, nabava nove vatrogasne opreme, posjet drugim vatrogasnim
društvima, aktivno sudjelovanje u radu Vatrogasne zajednice Bakar-Kostrena.
1.3.4. Profesionalne vatrogasne
postrojbe u gospodarstvu
Kapaciteti (ljudski i materijalni)
vatrogasnih postrojbi u gospodarstvu (u RNR INA d.d., HEP termoelektrani i
Brodogradilištu »V. Lenac«) navedeni su u Prilozima Plana zaštite i spašavanja
Općine Kostrena (prilog 24.).
U 2012. godini nije bilo ugrožavanja
područja Općine van sjedišta gospodarskih subjekta.
Dio od ukupnog broja profesionalnih
vatrogasaca koji djeluje u RNR INA-u d.d. članovi su DVD-a Kostrena, a sam
zapovjednik DVD-a Kostrena, također je član profesionalne vatrogasne postrojbe
u RNR INA-i d.d.
Suradnja s vatrogasnim postrojbama u
gospodarstvu nije ostvarena u 2012. godini. U pripremi je, prema najava iz RNR
INA d.d. i DUZS-a Rijeka, suradnja vatrogasnih postrojbi iz rafinerije s JVP
Grada Rijeke u smislu održavanja zajedničke vježbe.
1.4. ZAPOVJEDNIŠTVA I POSTROJBE CIVILNE
ZAŠTITE I DRUGE OPERATIVNE SNAGE CIVILNE ZAŠTITE
Civilna zaštita je oblik organiziranja,
pripremanja i sudjelovanja građana, pravnih osoba, državnih upravnih tijela i
jedinica lokalne samouprave i uprave radi zaštite i spašavanja ljudi, dobara i
okoliša od rizika i posljedica prirodnih, tehničko-tehnoloških i ekoloških
nesreća.
1.4.1. Postrojba civilne zaštite
Sukladno Procjeni ugroženosti, Općinski
načelnik donio je Odluku o ustrojavanju Postrojbe civilne zaštite na području
Općine Kostrena KLASA: 022-06/11-01/2, URBROJ: 2170-07-03-11-536 od 8. prosinca
2011. godine, odnosno postrojbe opće namjene sa 33 člana.
Smotriranje postrojbe CZ održano je dana
29. rujna 2012. godine. Smotriranju se odazvalo 27 osoba koje su uredno
ispunile evidencijske kartone i dostavile ih Državnoj upravi za zaštitu i
spašavanje.
Odlukom Načelnika KLASA: 022-06/12-01/2,
URBROJ: 2170-07-03-12-477 od 30. listopada 2012. godine prihvaćene su ponude za
nabavku reflektirajućih prsluka, majica i kapa šilterica za članove postrojbe.
Za isto su u Proračunu za 2012. godinu izdvojena sredstva u iznosu 9.350,00 kn.
Odlukom Načelnika KLASA: 022-06/12-01/2,
URBROJ: 2170-07-03-12-285 od 29. svibnja 2012. godine prihvatila se ponuda
tvrtke Stiv trade d.o.o. za nabavku sanitetske opreme, odnosno BLS torbe i
torbe za trijažu, te okovratnika za imobilizaciju za odrasle i djecu. Za isto
su u Proračunu za 2012. godinu izdvojena sredstva u iznosu 2.265,00 kn.
U prosincu će se pristupiti opremanju
nabavljenih torbi. Za isto su u Proračunu za 2012. godinu osigurana sredstva.
U suradnji s Državnom upravom za zaštitu
i spašavanje, Područni ured Rijeka, dana 15. prosinca 2012. godine održat će se
prvo uvježbavanje i opremanje postrojbe. Uoči uvježbavanja, zatražila se ponuda
Croatia osiguranja za ugovaranje police osiguranja pripadnika postrojbe. Za
isto su u Proračunu za 2012. godinu osigurana sredstva.
1.4.2. Povjerenici civilne zaštite
Sukladno Procjeni ugroženosti, Odlukom
Načelnika KLASA: 022-06/12-01/2, URBROJ: 2170-07-03-12-141 od 6. ožujka 2012.
godine, odlučeno je da će se za područje Općine Kostrena odrediti deset
povjerenika civilne zaštite. Povjerenici će se imenovati iz redova smotriranih
pripadnika operativnih snaga civilne zaštite.
1.4.3. Voditelji skloništa
Na području Općine Kostrena nalaze se
četiri (4) javna skloništa osnovne zaštite i to na adresama Žarka Pezelja 1,
Žarka Pezelja 10, Šojska 27c i Iva Šodića 18c. Skloništa je u svoje vlasništvo
preuzela Općina Kostrena Odlukom Općinskog poglavarstva KLASA: 022-05/07-01/2,
URBROJ: 2170-07-02-07-104 od 20. veljače 2007. godine. Upravljanje nad
skloništima preuzelo je DVD Kostrena, zapovjednik Borislav Dobrić.
Odlukom Općinskog poglavarstva KLASA:
022-05/08- 01/2, URBROJ: 2170-07-02-08-358 od 17. lipnja 2008. godine sklonište
na adresi Žarka Pezelja 1 ustupilo se na korištenje Odredu izviđača »Sjever -
jug« Kostrena. Odlukom Općinskog načelnika KLASA: 022-06/12-01/2,
URBROJ:
2170-07-03-12-163 od 20. ožujka 2012. godine sklonište na adresi Ive Šodića 18c
ustupilo se na korištenje obrtu ENIGMA E.I. iz Kostrene.
Sukladno Procjeni ugroženosti, za svako
sklonište potrebno je imenovati voditelja skloništa i njegovog zamjenika, što
do kraja 2012. godine nije učinjeno.
U 2012. godini uočeni su određeni
nedostaci na skloništima, koji su otklonjeni (farbanje ulaznih vrata, promjena
rasvjetnih tijela).
1.5. SLUŽBE I POSTROJBE PRAVNIH OSOBA
KOJE SE ZAŠTITOM I SPAŠAVANJEM BAVE U SVOJOJ REDOVITOJ DJELATNOSTI
Općinski načelnik donio je Odluku o
određivanju pravnih osoba od interesa za zaštitu i spašavanje na području
Općine Kostrena, KLASA: 022-06/12-01/2, URBROJ: 2170-07-03-12-138 od 6. ožujka
2012. godine.
Ovom Odlukom određuju se operativne
snage i pravne osobe od interesa za zaštitu i spašavanje na području Općine
Kostrena s ciljem priprema i sudjelovanja u otklanjanju posljedica katastrofa i
velikih nesreća.
Pravne osobe koje se zaštitom i
spašavanjem bave kao svojom redovnom djelatnošću djeluju sukladno svojim
operativnim planovima i Planu zaštite i spašavanja za područje Općine Kostrena.
Pozivaju se, mobiliziraju i aktiviraju za provođenje mjera i postupaka u cilju
sprječavanja nastanka, ublažavanja, te uklanjanja posljedica katastrofa i
velikih nesreća. To su:
1. Hrvatska gorska služba spašavanja
2. SINACO d.o.o. za zaštitne poslove
3. Protect d.o.o.
4. Dezinskecija d.o.o.
5. IND-EKO d.o.o.
6. Rijekatank d.o.o.
7. Zavod za hitnu medicinu PGŽ
8. Klinički bolnički centar Rijeka
9. Dom zdravlja PGŽ
10. Zavod za socijalnu skrb u PGŽ
11. Veterinarska stanica Rijeka
12. Gradsko društvo Crvenog križa Grada
Rijeke
S pravnim osobama od interesa za zaštitu
i spašavanje na području Općine Kostrena (navedenim pod točkama 11. i 12.)
zaključio se ugovor o međusobnoj suradnji kojim se definiraju potrebni ljudski
resursi i materijalna oprema, te u kojem roku se uključuju u sustav zaštite i
spašavanja za područje Općine Kostrena.
- Nastavni zavod za javno zdravstvo
- Nastavni zavod za javno zdravstvo PGŽ
ima svoju ispostavu u Općini Kostrena, te su djelatnosti koje Zavod provodi
dostupnije mještanima. Zavod provodi djelatnosti propisane zakonima, odnosno
opće mjere za sprečavanje i suzbijanje zaraznih bolesti, ispitivanje
zdravstvene ispravnosti namirnica i predmeta opće uporabe, te higijenskih
uvjeta u objektima, praćenje stanja okoliša i dr.
Osim redovnih aktivnosti, sve navedene
pravne osobe tijekom 2012. godine nisu bile aktivirane na poslovima zaštite i
spašavanja.
- Materijalni i ljudski resursi svih
navedenih subjekata navedeni su u Prilozima Plana zaštite i spašavanja Općine
Kostrena.
2. STANJE SUSTAVA ZAŠTITE I SPAŠAVANJA
NA PODRUČJU OPĆINE KOSTRENA - OSTALE SLUŽBE I PRAVNE OSOBE KOJE SE BAVE
ZAŠTITOM I SPAŠAVANJEM (OSTALE GOTOVE SNAGE)
Odlukom o određivanju pravnih osoba od
interesa za zaštitu i spašavanje na području Općine Kostrena, KLASA:
022-06/12-01/2, URBROJ: 2170-07-03-12-138 od 6. ožujka 2012. godine određene
su, osim osoba koje se zaštitom i spašavanjem bave kao redovnom djelatnošću, i
pravne osobe koje u sklopu svoje redovne djelatnosti mogu sudjelovati u sustavu
zaštite i spašavanja. Oni su nositelji posebnih zadaća u sustavu zaštite i
spašavanja. Tim su se osobama, za razradu dobivenih zadaća i usklađivanje s
operativnim snagama, dostavili izvodi iz Plana zaštite i spašavanja za područje
Općine Kostrena.
2.1. Pravne osobe koje imaju postrojbe i
stručne timove za zaštitu i spašavanje
Sukladno Procjeni, Odlukom o određivanju
pravnih osoba od interesa za zaštitu i spašavanje na području Općine Kostrena
određene su pravne osobe koje imaju postrojbe i stručne timove za zaštitu i
spašavanje. To su:
1. KD »Vodovod i kanalizacija« d.o.o.
2. »Energo« d.o.o.
3. INA rafinerija nafte d.d., Pogon
Urinj
4. HEP proizvodnja d.o.o.,
Termoelektrana Rijeka
5. Brodogradilište »Viktor Lenac« d.d.
Dužnost je ovih pravnih osoba ustrojiti
interventne timove zaštite i spašavanja koji će biti osposobljeni za izvršenje
namjenskih zadaća zaštite i spašavanja stanovništva, materijalnih i kulturnih
dobara na cjelokupnom području Općine Kostrena u slučaju katastrofa i velikih
nesreća. U 2012. godini nisu izdvojena sredstva za namjenu aktiviranja,
obučavanja ili pribavljanja opreme koja će se koristiti za potrebe zaštite i
spašavanja.
2.2. Pravne osobe koje pružaju usluge
Sukladno Procjeni, Odlukom o određivanju
pravnih osoba od interesa za zaštitu i spašavanje na području Općine Kostrena,
određene su pravne osobe koje pružaju usluge prijevoza, smještaja, prehrane i
sl., a od interesa za sustav zaštite i spašavanja. To su:
1. Hrvatski Caritas
2. Jadranski pomorski servis d.d.
3. KD Autotrolej d.o.o.
4. DINO bus d.o.o.
5. Belveder d.o.o.
6. KD Kostrena d.o.o.
7. Lovor d.o.o.
8. Novotehna d.d.
9. Autoprijevoznik Robert Lucić
10. MI grad d.o.o.
11. Dodi d.o.o.
12. Osnovna škola Kostrena
13. Dječji vrtić »Zlatna ribica«
14. Jadran hoteli d.d.
15. Plodine d.d.
16. Brodokomerc nova d.o.o.
17. Luje d.o.o.
18. Toi toi d.o.o.
19. Javna ustanova Narodna knjižnica
Kostrena Sv. Lucija
- S istima su potpisani ugovori o
međusobnoj suradnji kojima se definiraju potrebni ljudski resursi i materijalna
oprema, te u kojem roku se uključuju u sustav zaštite i spašavanja za područje
Općine Kostrena, osim sa subjektima navedenim u točkama 2., 3., 11. i 17.
Tijekom 2012. godine nisu izdvajana proračunska sredstva za namjenu korištenja
usluga za potrebe zaštite i spašavanja.
- Općina Kostrena ima sklopljen Ugovor o
korištenju teške građevinske mehanizacije od 23. svibnja 2003. godine s tvrtkom
GPP Mikić koja se može uključiti u pomoć žrtvama većih nesreća i katastrofa. U
2012. godini nije bilo potrebe za angažiranjem iste.
2.3. Udruge građana
Udruge građana koje mogu sudjelovati u
sustavu zaštite i spašavanja su:
1. Hrvatska gorska služba spašavanja
Općina Kostrena ima sklopljen Ugovor o
sufinanciranju programskih aktivnosti u 2012. godini s Hrvatskom gorskom
službom spašavanja - stanica Rijeka. U 2012. godini nije bilo potrebe za
angažmanom HGSS-a.
2. Odred izviđača Sjever - jug Kostrena
Odred posjeduje raznu opremu (šatori,
ležaljke, vreće za spavanje, kuhala i sl.) koja se može koristiti u slučaju
izvanredne situacije, elementarne nepogode i sl. U 2012. godini nije bilo
potrebe za korištenjem opreme, niti ljudskih resursa Odreda izviđača u svrhu
zaštite i spašavanja.
3. Klub podvodnih aktivnosti Kostrena i
Klub podvodnih djelatnosti INA Kostrena
Klubovi su organizirali, uz svoju
redovnu djelatnost, nekoliko eko akcija. Najveću eko akciju na području
Kostrene već tradicionalno početkom lipnja organizira KPA Kostrena. Akciji je
pristupilo nekoliko stotina ljudi, a čistilo se morsko dno i priobalje.
4. Jedriličarski klub Galeb Kostrena
Za potrebe svojih aktivnosti klub
raspolaže s nekoliko gumenjaka koji se mogu iskoristiti u potencijalnim
situacijama zaštite i spašavanja na moru. U 2012. godini nije bilo potrebe za
korištenjem opreme JK Galeba u svrhu zaštite i spašavanja.
5. Hrvatski crveni križ - ogranak
Kostrena
Kao humanitarna organizacija djeluje
sukladno Planu i programu Hrvatskog Crvenog križa. U 2012. godini nije održana
niti jedna akcija dobrovoljnog darivanja krvi. Crveni križ, ogranak Kostrena na
korištenje ima prostoriju u zgradi Doma zdravlja Kostrena.
U 2012. godini Općina Kostrena
financirala je rad spasilačke službe na plaži Svežanj na način da je isplatila
naknadu spasiocima (2 osobe) temeljem ugovora sa Studentskim servisom.
6. Hrvatski Crveni križ
HCK organizira osposobljavanje mještana
za njihovu samozaštitnu funkciju u izvanrednim situacijama, kao i ustrojavanje,
obučavanje i opremanje ekipa prve pomoći za izvršenje zadaća u slučaju velikih
nesreća, epidemija i oružanih sukoba. Za ovu ulogu potrebno je kvalitetno
opremiti ekipe, kako bi mogle dati svoj doprinos u slučaju potrebe aktiviranja
sustava zaštite i spašavanja. Za Crveni križ je u 2012. godini izdvojeno
78.000,00 kn.
3. OSTALE AKTIVNOSTI U SUSTAVU ZAŠTITE I
SPAŠAVANJA
3.1. Zahtjevi zaštite i spašavanja u
prostornim planovima
Tijekom 2012. godine nije usvojen niti
jedan novi prostorni plan.
3.2. Edukacija građana
Tijekom 2012. godine nisu održane
aktivnosti vezano uz edukaciju građana na temu zaštite i spašavanja.
3.3. Edukacija djece u školama i vrtićima
Tijekom 2012. godine provedena je
edukacije djece u OŠ Kostrena, i to 15. ožujka 2012. godine na temu »Pripremi
se danas za sigurnije sutra«. U edukaciju su bila uključena djeca 3.a i 3.b
razreda, sveukupno oko 35 djece. Djeci su podijeljene prigodne edukativne
brošure. Praksa je da se svake godine održe jedna do dvije edukacije. Edukacije
provodi DUZS Područni ured Rijeka.
U Dječji vrtić »Zlatna ribica« svake se
godine dostave prigodne edukativne bojanke od strane DUZS Područnog ureda
Rijeka.
3.4. Uspostava sustava uzbunjivanja
Glavnim nedostatkom sustava zaštite i
spašavanja na području Općine Kostrena označen je način uzbunjivanja mještana o
ugrozima. Isto je uočeno i na sastanku Stožera zaštite i spašavanja Općine
Kostrena održanom 23. veljače 2012. godine. U Općini Kostrena, kao visoko
ugroženoj od strane tehničko-tehnoloških nesreća u stacionarnim objektima,
potrebno je žurno osposobiti sustav uzbunjivanja, te se s tim u vezi uputio
dopis DUZS Područnom uredu Rijeka koji je poduzeo daljnje korake, te redovno
izvještava o napretku. Naime, uočeno je da sustav uzbunjivanja RNR INA d.d.
nije dostatan, te u dogovoru s njima DUZS iznalazi najadekvatniji način
uspostavljanja sustava uzbunjivanja. Prema zadnjim podacima, RNR INA d.d.
nabavila je dvije nove sirene te će, po njihovom instaliranju, imati sustav
uzbunjivanja s tri sirene.
3.5. Ostalo
- U Kostreni se sustavno provode mjere
dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije, te izdvajaju sredstva za
veterinarske usluge na području općine.
4. ZAKLJUČAK
Temeljem ove analize stanja sustava
zaštite i spašavanja na području Općine Kostrena predlaže se sljedeći
zaključak:
U 2012. godini u Općini Kostrena nisu
zabilježeni ugrozi, veće katastrofe i nesreće, te nije bilo potrebe za
angažiranjem snaga zaštite i spašavanja.
Sustav zaštite i spašavanja Općine
Kostrena u svojim je začecima. Stanje izrađenosti dokumenata iz područja
sustava zaštite i spašavanja je zadovoljavajuće, odnosno svi dokumenti su
doneseni i usklađeni sa zakonskom regulativom.
Uočeni problem sustava zaštite i
spašavanja je nedostatna uvježbanost, povezanost, mobilnost i opremljenost
operativnih snaga zaštite i spašavanja. Većina zadaća iz smjernica donesenih
prethodnih godina nije se realizirala. Ovo iz razloga neadekvatno postavljenih
ciljeva, te vanjskih utjecaja kao što su otežana komunikacija s pojedinim
pravnim subjektima i nedostatak volonterizma na području Općine, a što se tiče
popunjavanja operativnih snaga CZ-a.
Iz svega navedenog može se zaključiti da
je, kako bi se sustav zaštite i spašavanja Općine Kostrena adekvatno osposobio
za djelovanje, potrebno snage usmjeriti na obučavanje i opremanje istog.
Poželjno je održati, u suradnji s DUZS Područnim uredom Rijeka, jednu stožernu
vježbu godišnje, kao i uvježbavanje postrojbe i povjerenika civilne zaštite.
Kako postrojba sada broji 27 članova neophodno je popuniti istu do potrebnog
broja od 33 člana, te također imenovati deset povjerenika civilne zaštite. Za
četiri skloništa opće namjene potrebno je imenovati voditelje i njihove
zamjenike.
Opremanje operativnih snaga odvijat će
se u skladu s planiranim proračunskim sredstvima.
Klasa: 021-05/12-01/3
Ur. broj: 2170-07-01-12-60
Kostrena, 30. studenoga 2012.
OPĆINSKO VIJEĆE
OPĆINE KOSTRENA
Predsjednica
Ankica Lörinc,
prof., v. r.