SADRŽAJ | ŽUPANIJA | GRADOVI | OPĆINE | OSTALO | ARHIVA | TRAŽILICA | IMPRESSUM


 
Godina XX. - broj 48. Petak, 7. prosinca 2012.
OPĆINA KOSTRENA

33.

Temeljem članka 28. stavka 1. alineja 1. Zakona o zaštiti i spašavanju (»Narodne novine« 174/04, 79/07, 38/09, 127/ 10) i članka 30. Statuta Općine Kostrena (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 26/09) Općinsko Vijeće Općine Kostrena, na sjednici održanoj dana 30. studenoga 2012. godine, usvaja

SMJERNICE ZA ORGANIZACIJU I RAZVOJ
SUSTAVA ZAŠTITE I SPAŠAVANJA NA
PODRUČJU OPĆINE KOSTRENA
OD 1. SIJEČNJA 2013. DO 31. PROSINCA
2014. GODINE

UVOD

Člankom 28. i 29. Zakona o zaštiti i spašavanju (»Narodne novine« broj 174/04, 79/07, 38/09, 127/10) definirano je da predstavnička tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave donose smjernice za organizaciju i razvoj sustava zaštite i spašavanja na svom području, u proračunu osiguravaju sredstva namijenjena za financiranje sustava zaštite i spašavanja, te obavljaju i druge poslove zaštite i spašavanja utvrđene zakonom.

Sustav zaštite i spašavanja je oblik pripremanja i sudjelovanja sudionika zaštite i spašavanja u reagiranju na katastrofe i veće nesreće, te ustrojavanja, pripremanja i sudjelovanja operativnih snaga zaštite i spašavanja u prevenciji, pripravnosti, reagiranju na katastrofe i otklanjanju mogućih uzroka i posljedica katastrofa (čl. 3. st. 19. Zakona o zis).

Operativnim snagama zaštite i spašavanja na razini lokalne i područne (regionalne) samouprave rukovode i koordiniraju općinski načelnik, gradonačelnik i župan, uz stručnu potporu stožera zaštite i spašavanja jedinice lokalne i područne samouprave. U katastrofama i velikim nesrećama općinski načelnik, gradonačelnik i župan izravno zapovijedaju operativnim snagama zaštite i spašavanja jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave (čl. 9. st. 1. Zakona o zis)

Operativne snage sastoje se od:

- stožera zaštite i spašavanja,

- službi i postrojbi središnjih tijela državne uprave koja se zaštitom i spašavanjem bave u svojoj redovitoj djelatnosti,

- zapovjedništava i postrojbi vatrogastva,

- zapovjedništava i postrojbi civilne zaštite, i drugih operativnih snaga civilne zaštite,

- službi i postrojbi pravnih osoba koje se zaštitom i spašavanjem bave u svojoj redovitoj djelatnosti.

Osim operativnih snaga, ostali sudionici zaštite i spašavanja su:

- fizičke i pravne osobe,

- izvršna i predstavnička tijela jedinica lokalne i područne samouprave,

- središnja tijela državne uprave.

RAZVOJ SUSTAVA ZAŠTITE I SPAŠAVANJA NA PODRUČJU OPĆINE KOSTRENA

OPĆI DIO

Općinsko vijeće Općine Kostrena je na sjednici održanoj dana 21. prosinca 2011. godine usvojilo Analizu stanja sustava zaštite i spašavanja na području Primorsko-goranske županije, Općine Kostrena u 2011. godini, KLASA: 021-05/11-01/4, URBROJ: 2170-07-01-11-54, kao i Smjernice za organizaciju i razvoj sustava zaštite i spašavanja na području Primorsko-goranske županije, Općine Kostrena u 2012. godini KLASA: 021-05/11-01/4, URBROJ: 2170-07-01-11-55.

Procjena ugroženosti stanovništva, materijalnih i kulturnih dobara i okoliša od katastrofa i velikih nesreća za područje Općine Kostrena prihvaćena je Odlukom Općinskog vijeća KLASA: 021-05/10-01/2; URBROJ: 2170-07-01-10- 43 od 19. listopada 2010. godine.

Odluka o donošenju Plana zaštite i spašavanja za područje Općine Kostrena, KLASA: 021-05/12-01/3, URBROJ: 2170-07-01-12-3, usvojena je na sjednici Općinskog vijeća Općine Kostrena dana 28. veljače 2012. godine. Sastavni dio Odluke je Plan zaštite i spašavanja. Plan zaštite i spašavanja sadrži i Plan civilne zaštite.

Općina Kostrena ima usvojen Plan zaštite od požara i tehnoloških eksplozija Općine Kostrena temeljen na Procjeni ugroženosti od požara i tehnoloških eksplozija Općine Kostrena, izrađen od strane Vatrogasne zajednice Primorsko-goranske županije (KLASA: 021-05/00-01/2, URBROJ: 2170-07-01-00-22 od 23. srpnja 2000. godine, Aneks Plana KLASA: 021-05/04-01/2, URBROJ: 2170- 07-01-04-16 od 22. travnja 2004. godine, Usklađen tekst KLASA: 021-05/11-01/4, URBROJ: 2170-07-01-11-41 i URBROJ: 2170-07-01-11-42 od 29. studenog 2011. godine).

Općinski načelnik Općine Kostrena donio je Odluku o ustrojavanju Postrojbe civilne zaštite na području Općine Kostrena KLASA: 022-06/11-01/2, URBROJ: 2170-07-03- 11-536 od 8. prosinca 2011. godine, odnosno postrojbe opće namjene sa 33 člana. Odlukom Načelnika, KLASA: 022-06/12-01/2, URBROJ: 2170-07-03-12-141 od 6. ožujka 2012. godine, odlučeno je da će se za područje Općine Kostrena odrediti deset povjerenika civilne zaštite.

Temeljem članka 9. stavka 3. Zakona o zaštiti i spašavanju, te članka 10. stavka 1. Pravilnika o mobilizaciji i djelovanju operativnih snaga zaštite i spašavanja (NN 40/08, 44/ 08), Općinsko vijeće Općine Kostrena donijelo je Odluku o osnivanju Stožera zaštite i spašavanja Općine Kostrena (KLASA: 021-05/09-01/13, URBROJ: 2170-07-01-09-8 od 13. srpnja 2009. godine). U 2010. i 2011. godini Općinsko vijeće donijelo je dvije Odluke o izmjeni Odluke o osnivanju i imenovanju Stožera zaštite i spašavanja Općine Kostrena (KLASA: 021-05/10-01/2, URBROJ: 2170-07- 01-10-35 od 31. svibnja 2010. godine i KLASA: 021-05/ 11-01/4, URBROJ: 2170-07-01-11-56 od 21. prosinca 2011. godine.) Načelnik Stožera zaštite i spašavanja Općine Kostrena po funkciji je i na temelju posebnih propisa zamjenik općinskog načelnika.

Po donošenju Odluke o izmjeni Odluke o osnivanju i imenovanju Stožera za zaštitu i spašavanje Općine Kostrena u 2011. godini, a temeljem članka 10. stavka 4. Pravilnika o mobilizaciji i djelovanju operativnih snaga zaštite i spašavanja, Općinski načelnik donio je Plan pozivanja članova Stožera zaštite i spašavanja Općine Kostrena (KLASA: 810-03/08-01/2, URBROJ: 2170-07-03-11-41 od 30. prosinca 2011. godine).

Plan intervencija kod iznenadnog onečišćenja mora za Općinu Kostrena, KLASA: 920-10/08-01/1, URBROJ: 2170-07-03-08-4 od siječnja 2008. godine izradila je ovlaštena tvrtka DLS d.o.o. Rijeka.

Odluka o određivanju pravnih osoba od interesa za zaštitu i spašavanje na području Općine Kostrena, KLASA: 022-06/12-01/2, URBROJ: 2170-07-03-12-138, usvojena je dana 6. ožujka 2012. godine. S pravnim osobama navedenim u Odluci zaključili su se ugovori o međusobnoj suradnji kojima se definiraju potrebni ljudski resursi, materijalna oprema te u kojem roku se uključuju u sustav zaštite i spašavanja za područje Općine.

Temeljem Programa aktivnosti u provedbi posebnih mjera zaštite od požara od interesa za Republiku Hrvatsku u 2012. godini (NN 43/12), Općina Kostrena postupila je sukladno obvezama navedenim u Programu. Odlukom Općinskog načelnika KLASA: 022-06/12-01/2, URBROJ: 2170-07-03-12-238 od 24. travnja 2012. godine imenovao se Borislav Dobrić kao osoba zadužena za koordinaciju zadaća iz Programa aktivnosti, te su se ažurirali podaci iz tabelarnog dijela Plana zaštite od požara. Odlukom Općinskog načelnika KLASA: 022-06/12-01/2, URBROJ: 2170- 07-03-12-251 od 8. svibnja 2012. godine prihvatio se Plan motrenja, dežurstva i ophodnje Zapovjedništva VZ »Bakar - Kostrena« za 2012. godinu. DVD-a Kostrena potvrdio je ispravnost vozila, opreme i tehnike u svom vlasništvu; sva oprema je testirana, a vozila su uredno registrirana i osigurana. Ugovor o korištenju teške građevinske mehanizacije sklopljen je s tvrtkom GPP Mikić d.o.o. Omišalj 23. svibnja 2003. godine. Sa VZ »Bakar - Kostrena« sklopljen je Ugovor o ustrojavanju motriteljsko dojavne službe KLASA: 214-01/12-01/03, URBROJ: 2170-07-03- 12-17 od 15. svibnja 2012. godine.

Odlukom Općinskog vijeća KLASA: 021-05/09-01/13, URBROJ: 2170-07-01-09-46 od 29. listopada 2009. obavljanje komunalnih poslova povjerava se tvrtki MIGRAD d.o.o. Kostrena na rok od četiri godine, odnosno do 2013. godine, a što uključuje i održavanje nerazvrstanih cesta u zimskom periodu.

Stanje izrađenosti dokumenata iz područja sustava zaštite i spašavanja je zadovoljavajuće, odnosno svi dokumenti su doneseni i usklađeni sa zakonskom regulativom.

Uočeno je da je Procjena ugroženosti stanovništva, materijalnih i kulturnih dobara i okoliša od katastrofa i velikih nesreća za područje Općine Kostrena manjkava, te ju je tijekom 2013. godine potrebno ažurirati. Krajem svake godine razmatrat će se sustav zaštite i spašavanja, a krajem 2014. godine predložit će se smjernice za naredne dvije godine. Redovito će se pratiti zakonski i podzakonski propisi, te će se postupati u skladu s njima.

1. RAZVOJ SUSTAVA ZAŠTITE I SPAŠAVANJA NA PODRUČJU OPĆINE KOSTRENA - OPERATIVNE SNAGE

1.1. STOŽER ZAŠTITE I SPAŠAVANJA

Stožer zaštite i spašavanja Općine Kostrena u pravilu se sastaje dva puta godišnje, uoči protupožarne sezone i neposredno prije donošenja proračuna za iduću godinu. Na sjednicama Stožera razmatrat će se aktivnosti koje proizlaze iz Programa aktivnosti u provedbi posebnih mjera zaštite od požara, te Analiza stanja sustava zaštite i spašavanja i Smjernice za organizaciju i razvoj sustava zaštite i spašavanja. Također, pratit će se ustrojavanje, uvježbavanje i opremanje operativnih snaga civilne zaštite.

U 2013. godini provest će se lokalni izbori, te će se po konstituiranju novog saziva Općinskog vijeća imenovati novi članovi Stožera zaštite i spašavanja.

Sa novim sazivom Stožera će se u 2013. godini održati stožerna vježba, a isto je planirano i za 2014. godinu.

U proračunu za 2013. godinu planirana su sredstva za aktivnosti Stožera u iznosu 15.000,00 kn.

1.2. SLUŽBE I POSTROJBE SREDIŠNJIH TIJELA DRŽAVNE UPRAVE KOJA SE ZAŠTITOM I SPAŠAVANJEM BAVE U SVOJOJ REDOVNOJ DJELATNOSTI

Službe i postrojbe središnjih tijela državne uprave koje se zaštitom i spašavanjem bave u svojoj redovnoj djelatnosti uključene su u zaštitu i spašavanje na području općine kroz svoje sudjelovanje u Stožeru zaštite i spašavanja (djelatnici MUP-a i DUZS Rijeka), kao savjetodavna tijela, ali i kao operativa u provođenju određenih zakonom propisanih radnji kojima se bave i u svojoj redovnoj djelatnosti (MUP - regulacija prometa, sprečavanje nereda, državne inspekcijske službe i sl.)

1.3. ZAPOVJEDNIŠTVO I POSTROJBE VATROGASTVA

1.3.1. Vatrogasna zajednica Bakar - Kostrena

Na području Općine Kostrena djeluje Vatrogasna zajednica Bakar - Kostrena čiji je član Dobrovoljno vatrogasno društvo Kostrena. Glavna aktivnost VZ Bakar - Kostrena je represivna vatrogasna djelatnost. U 2013. godini je za djelovanje VZ Bakar - Kostrena, odnosno naknadu za sezonske vatrogasce, planirano 20.000,00 kn (Program aktivnosti u provedbi posebnih mjera zaštite od požara od interesa za Republiku Hrvatsku, refundacija troškova plaće sezonskih vatrogasaca za protupožarnu sezonu 2013. godine). Isto će se planirati i u 2014. godini.

1.3.2. Javna vatrogasna postrojba Grada Rijeke

Općina Kostrena početkom svake godine sklapa Sporazum o financiranju redovne vatrogasne djelatnosti na području Općine Kostrena. Potpisnici Sporazuma su Javna vatrogasna postrojba Grada Rijeke, Dobrovoljno vatrogasno društvo Kostrena i Općina Kostrena.

Kapaciteti (ljudski i materijalni) JVP Grada Rijeke navedeni su u Prilozima Plana zaštite i spašavanja Općine Kostrena (prilog 11.).

U 2013. godini za potrebe financiranje vatrogasnih društava, odnosno za represivnu vatrogasnu djelatnost na području jedinice lokalne samouprave, sukladno Planu zaštite od požara i tehnoloških eksplozija Općine Kostrena, planirana su sredstva u iznosu 422.500,00 kn. Isto će se planirati i u 2014. godini.

1.3.3. Dobrovoljno vatrogasno društvo Kostrena

Zapovjednik operativnog sastava Društva je Borislav Dobrić. Operativni sastav Društva broji 22 vatrogasca s položenim ispitom i liječničkim pregledom koji je opremljen svom potrebnom opremom za intervencije, te osiguran Policom osiguranja.

Kapaciteti (ljudski i materijalni) DVD Kostrena navedeni su u Prilozima Plana zaštite i spašavanja Općine Kostrena (prilog 12.).

U 2013. godini za potrebe financiranje vatrogasnih društava, odnosno za donaciju DVD-u Kostrena, planirana su sredstva u iznosu 135.000,00 kn. Sredstva će se utrošiti sukladno programu rada DVD-a za 2013. godinu (obučavanje, vježbe, natjecanja, dežurstva, intervencije, održavanje voznog parka i opreme). Isto će se planirati i u 2014. godini.

1.3.4. Profesionalne vatrogasne postrojbe u gospodarstvu

Kapaciteti (ljudski i materijalni) vatrogasnih postrojbi u gospodarstvu (u RNR INA d.d., HEP termoelektrani i Brodogradilištu »V. Lenac«) navedeni su u Prilozima Plana zaštite i spašavanja Općine Kostrena (prilog 24.).

Dio od ukupnog broja profesionalnih vatrogasaca koji djeluje u RNR INA-u d.d. članovi su DVD-a Kostrena, a sam zapovjednik DVD-a Kostrena, također je član profesionalne vatrogasne postrojbe u RNR INA-i d.d.

U pripremi je, prema najava iz RNR INA d.d. i DUZS-a suradnja vatrogasnih postrojbi iz rafinerije s JVP Grada Rijeke u smislu održavanja zajedničke vježbe u 2013. godini.

1.4. ZAPOVJEDNIŠTVA I POSTROJBE I DRUGE OPERATIVNE SNAGE CIVILNE ZAŠTITE

1.4.1. Postrojba civilne zaštite

Sukladno Procjeni ugroženosti, Općinski načelnik donio je Odluku o ustrojavanju Postrojbe civilne zaštite na području Općine Kostrena KLASA: 022-06/11-01/2, URBROJ: 2170-07-03-11-536 od 8. prosinca 2011. godine, odnosno postrojbe opće namjene sa 33 člana.

Smotriranje postrojbe CZ održano je dana 29. rujna 2012. godine. Smotriranju se odazvalo 27 osoba koje su uredno ispunile evidencijske kartone i dostavile ih Državnoj upravi za zaštitu i spašavanje.

Postrojba je opremljena reflektirajućim prslucima, majicama i kapama šiltericama, kao i sanitetskom BLS torbom i torbom za trijažu, okovratnicima za imobilizaciju za odrasle i djecu, te medicinskim materijalom.

U suradnji s Državnom upravom za zaštitu i spašavanje, Područni ured Rijeka, dana 15. prosinca 2012. godine održat će se prvo uvježbavanje i opremanje postrojbe, za što su u Proračunu za 2012. godinu osigurana sredstva.

U 2013. i 2014. godini planirano je potpuno popunjavanje postrojbe do 33 člana. Ovo će se učiniti u suradnji s Područnim uredom za obranu Rijeka i DUZS Područnim uredom Rijeka. Planira se godišnje održati do dva uvježbavanja postrojbe opće namjene, a prema planu i programu DUZS Rijeka. Za isto će se osigurati sredstva u proračunu za 2013. i 2014. godinu, na stavci Stožer zaštite i spašavanja (2 x 1.000,00 kn - trošak prehrane i pića, trošak police osiguranja). Planirano je opremanje postrojbe civilne zaštite osobnom opremom, te eventualno pohađanje licenciranih programa obučavanja.

Načelno je dogovoreno predavanje za operativne snage CZ-a od strane RNR INA-e d.d. u vidu upoznavanja s postupanjem s opasnim tvarima, a u 2013. godini.

1.4.2. Povjerenici civilne zaštite

Sukladno Procjeni ugroženosti, Odlukom Načelnika KLASA: 022-06/12-01/2, URBROJ: 2170-07-03-12-141 od 6. ožujka 2012. godine, odlučeno je da će se za područje Općine Kostrena odrediti deset povjerenika civilne zaštite. Povjerenici će se imenovati iz redova smotriranih pripadnika operativnih snaga civilne zaštite. Povjerenici će se opremiti majicama, reflektirajućim prslucima i kapama šiltericama, a kao i članovi postrojbe civilne zaštite.

U 2013. godini planira se imenovanje svih povjerenika civilne zaštite, te njihovo uvježbavanje zajedno s članovima postrojbe civilne zaštite kako je navedeno u točki 1.4.1. ovih Smjernica.

Načelno je dogovoreno predavanje za operativne snage CZ-a od strane RNR INA-e d.d. u vidu upoznavanja s postupanjem s opasnim tvarima, a u 2013. godini.

1.4.3. Voditelji skloništa

Na području Općine Kostrena nalaze se četiri (4) javna skloništa osnovne zaštite i to na adresama Žarka Pezelja 1, Žarka Pezelja 10, Šojska 27c i Iva Šodića 18c. Skloništa je u svoje vlasništvo preuzela Općina Kostrena Odlukom Općinskog poglavarstva KLASA: 022-05/07-01/2, URBROJ: 2170-07-02-07-104 od 20. veljače 2007. godine. Upravljanje nad skloništima preuzelo je DVD Kostrena, zapovjednik Borislav Dobrić.

Odlukom Općinskog poglavarstva KLASA: 022-05/08- 01/2, URBROJ: 2170-07-02-08-358 od 17. lipnja 2008. godine sklonište na adresi Žarka Pezelja 1 ustupilo se na korištenje Odredu izviđača »Sjever - jug« Kostrena. Odlukom Općinskog načelnika KLASA: 022-06/12-01/2, URBROJ: 2170-07-03-12-163 od 20. ožujka 2012. godine sklonište na adresi Ive Šodića 18c ustupilo se na korištenje obrtu ENIGMA E.I. iz Kostrene.

U 2013. godini će se, sukladno Procjeni ugroženosti, za svako sklonište imenovati voditelja skloništa i njegovog zamjenika. Imenovani će biti opremljeni majicama, reflektirajućim prslucima i kapama šiltericama, a kao i članovi postrojbe civilne zaštite. U 2014. godini planira se edukacija voditelja skloništa i njihovih zamjenika, a u dogovoru sa DUZS Rijeka. U 2014. godini će se sačiniti plan upravljanja skloništima, a u suradnji sa DUZS Rijeka.

Skloništa se jednom godišnje obiđu kako bi se uvidjeli mogući nedostaci, te se isti redovno otklanjaju. Za isto su rezervirana sredstva u proračunu na stavkama predviđenim za pojedinu vrstu radova na razini cijele Općine i nekretnina koje su vlasništvu Općine.

1.5. SLUŽBE I POSTROJBE PRAVNIH OSOBA KOJE SE ZAŠTITOM I SPAŠAVANJEM BAVE U SVOJOJ REDOVITOJ DJELATNOSTI

Općinski načelnik donio je Odluku o određivanju pravnih osoba od interesa za zaštitu i spašavanje na području Općine Kostrena, KLASA: 022-06/12-01/2, URBROJ: 2170-07-03-12-138 od 6. ožujka 2012. godine. Odlukom se određuju operativne snage i pravne osobe od interesa za zaštitu i spašavanje na području Općine Kostrena s ciljem priprema i sudjelovanja u otklanjanju posljedica katastrofa i velikih nesreća.

Pravne osobe koje se zaštitom i spašavanjem bave kao svojom redovnom djelatnošću djeluju sukladno svojim operativnim planovima i Planu zaštite i spašavanja za područje Općine Kostrena. Pozivaju se, mobiliziraju i aktiviraju za provođenje mjera i postupaka u cilju sprječavanja nastanka, ublažavanja, te uklanjanja posljedica katastrofa i velikih nesreća. To su:

1. Hrvatska gorska služba spašavanja

2. SINACO d.o.o. za zaštitne poslove

3. Protect d.o.o.

4. Dezinskecija d.o.o.

5. IND-EKO d.o.o.

6. Rijekatank d.o.o.

7. Zavod za hitnu medicinu PGŽ

8. Klinički bolnički centar Rijeka

9. Dom zdravlja PGŽ

10. Zavod za socijalnu skrb u PGŽ

11. Veterinarska stanica Rijeka

12. Gradsko društvo Crvenog križa Grada Rijeke

S pravnim osobama od interesa za zaštitu i spašavanje na području Općine Kostrena (navedenim pod točkama 11. i 12.) zaključio se ugovor o međusobnoj suradnji kojim se definiraju potrebni ljudski resursi i materijalna oprema, te u kojem roku se uključuju u sustav zaštite i spašavanja za područje Općine Kostrena.

Nastavni zavod za javno zdravstvo

Nastavni zavod za javno zdravstvo PGŽ ima svoju ispostavu u Općini Kostrena, te su djelatnosti koje Zavod provodi dostupnije mještanima. Zavod provodi djelatnosti propisane zakonima, odnosno opće mjere za sprečavanje i suzbijanje zaraznih bolesti, ispitivanje zdravstvene ispravnosti namirnica i predmeta opće uporabe, te higijenskih uvjeta u objektima, praćenje stanja okoliša i dr.

Materijalni i ljudski resursi svih navedenih subjekata navedeni su u Prilozima Plana zaštite i spašavanja Općine Kostrena.

2. RAZVOJ SUSTAVA ZAŠTITE I SPAŠAVANJA NA PODRUČJU OPĆINE KOSTRENA - OSTALE SLUŽBE I PRAVNE OSOBE KOJE SE BAVE ZAŠTITOM I SPAŠAVANJEM (OSTALE GOTOVE SNAGE)

Odlukom o određivanju pravnih osoba od interesa za zaštitu i spašavanje na području Općine Kostrena, KLASA: 022-06/12-01/2, URBROJ: 2170-07-03-12-138 od 6. ožujka 2012. godine određene su, osim osoba koje se zaštitom i spašavanjem bave kao redovnom djelatnošću, i pravne osobe koje u sklopu svoje redovne djelatnosti mogu sudjelovati u sustavu zaštite i spašavanja. Oni su nositelji posebnih zadaća u sustavu zaštite i spašavanja. Tim su se osobama, za razradu dobivenih zadaća i usklađivanje s operativnim snagama, dostavili izvodi iz Plana zaštite i spašavanja za područje Općine Kostrena.

2.1. Pravne osobe koje imaju postrojbe i stručne timove za zaštitu i spašavanje

Sukladno Procjeni, Odlukom o određivanju pravnih osoba od interesa za zaštitu i spašavanje na području Općine Kostrena određene su pravne osobe koje imaju postrojbe i stručne timove za zaštitu i spašavanje.

To su:

1. KD »Vodovod i kanalizacija« d.o.o.

2. »Energo« d.o.o.

3. INA rafinerija nafte d.d., Pogon Urinj

4. HEP proizvodnja d.o.o., Termoelektrana Rijeka

5. Brodogradilište »Viktor Lenac« d.d.

Dužnost je ovih pravnih osoba ustrojiti interventne timove zaštite i spašavanja koji će biti osposobljeni za izvršenje namjenskih zadaća zaštite i spašavanja stanovništva, materijalnih i kulturnih dobara na cjelokupnom području Općine Kostrena u slučaju katastrofa i velikih nesreća. Za 2013. i 2014. godinu nisu planirana sredstva za namjenu aktiviranja, obučavanja ili pribavljanja opreme koja će se koristiti za potrebe zaštite i spašavanja. U slučaju aktiviranja ovih službi, sredstva za isto osigurat će se proračunom.

2.2. Pravne osobe koje pružaju usluge

Sukladno Procjeni, Odlukom o određivanju pravnih osoba od interesa za zaštitu i spašavanje na području Općine Kostrena, određene su pravne osobe koje pružaju usluge prijevoza, smještaja, prehrane i sl., a od interesa za sustav zaštite i spašavanja. To su:

1. Hrvatski Caritas

2. Jadranski pomorski servis d.d.

3. KD Autotrolej d.o.o.

4. DINO bus d.o.o.

5. Belveder d.o.o.

6. KD Kostrena d.o.o.

7. Lovor d.o.o.

8. Novotehna d.d.

9. Autoprijevoznik Robert Lucić

10. MI grad d.o.o.

11. Dodi d.o.o.

12. Osnovna škola Kostrena

13. Dječji vrtić »Zlatna ribica«

14. Jadran hoteli d.d.

15. Plodine d.d.

16. Brodokomerc nova d.o.o.

17. Luje d.o.o.

18. Toi toi d.o.o.

19. Javna ustanova Narodna knjižnica Kostrena Sv. Lucija

S istima su potpisani ugovori o međusobnoj suradnji kojima se definiraju potrebni ljudski resursi i materijalna oprema, te u kojem roku se uključuju u sustav zaštite i spašavanja za područje Općine Kostrena. Sa subjektima navedenim u točkama 2., 3., 11. i 17. ugovori još nisu potpisani, te će istom pristupiti u prvoj polovici 2013. godine. Za 2013. i 2014. godinu nisu planirana proračunska sredstva za namjenu korištenja usluga za potrebe zaštite i spašavanja. U slučaju aktiviranja ovih subjekata, sredstva za isto osigurat će se proračunom.

Općina Kostrena ima sklopljen Ugovor o korištenju teške građevinske mehanizacije od 23. svibnja 2003. godine s tvrtkom GPP Mikić koja se može uključiti u pomoć žrtvama većih nesreća i katastrofa. U 2013. godini će se razmotriti mogućnost sklapanja ovakvog ugovora s tvrtkama koje imaju sjedište ili djeluju na području Općine Kostrena.

2.3. Udruge građana

Udruge građana koje mogu sudjelovati u sustavu zaštite i spašavanja su:

1. Hrvatska gorska služba spašavanja

Općina Kostrena sklopit će Ugovor o sufinanciranju programskih aktivnosti u 2013. godini s Hrvatskom gorskom službom spašavanja - stanica Rijeka. Isto će se napraviti i u 2014. godini.

2. Odred izviđača Sjever - jug Kostrena

Odred posjeduje raznu opremu (šatori, ležaljke, vreće za spavanje, kuhala i sl.) koja se može koristiti u slučaju izvanredne situacije, elementarne nepogode i sl.

3. Klub podvodnih aktivnosti Kostrena i Klub podvodnih djelatnosti INA Kostrena

Klubovi organiziraju, uz svoju redovnu djelatnost, nekoliko eko akcija. Najveću eko akciju na području Kostrene već tradicionalno početkom lipnja organizira KPA Kostrena.

4. Jedriličarski klub Galeb Kostrena

Za potrebe svojih aktivnosti klub raspolaže s nekoliko gumenjaka koji se mogu iskoristiti u potencijalnim situacijama zaštite i spašavanja na moru.

5. Hrvatski crveni križ - ogranak Kostrena

Kao humanitarna organizacija djeluje sukladno Planu i programu Hrvatskog Crvenog križa. Crveni križ, ogranak Kostrena na korištenje ima prostoriju u zgradi Doma zdravlja Kostrena.

U 2013. godini Općina Kostrena financirat će rad spasilačke službe na plaži Svežanj na način da isplati naknadu spasiocima (2 osobe) temeljem ugovora sa Studentskim servisom.

6. Hrvatski Crveni križ

HCK organizira osposobljavanje mještana za njihovu samozaštitnu funkciju u izvanrednim situacijama, kao i ustrojavanje, obučavanje i opremanje ekipa prve pomoći za izvršenje zadaća u slučaju velikih nesreća, epidemija i oružanih sukoba. Za ovu ulogu potrebno je kvalitetno opremiti ekipe, kako bi mogle dati svoj doprinos u slučaju potrebe aktiviranja sustava zaštite i spašavanja. U Proračunu za 2013. godinu planirano je izdvojiti 60.000,00 kn. S obzirom na sredstva koja je, sukladno zakonskoj regulativi, potrebno izdvojiti za ovu udrugu s istom je potrebno dogovoriti edukaciju i uvježbavanje mještana vezano uz aktivnosti na području zaštite i spašavanja.

3. OSTALE AKTIVNOSTI U SUSTAVU ZAŠTITE I SPAŠAVANJA

3.1. Zahtjevi zaštite i spašavanja u prostornim planovima

U tijeku je izrada detaljnog plana uređenja Uvale Žurkovo i izrada urbanističkog plana uređenja građevinskog područja naselja N4 (Rožmanići, Dujmići, Sv. Lucija). Dovršetak izrade ovih planova predviđen je za 2013. godinu.

U periodu od 2013. do 2014. godine u planu je izrada izmjena i dopuna prostornog plana uređenja Općine Kostrena.

U tekstualnom i u grafičkom dijelu planova definirat će se sve mjere zaštite i spašavanja ljudi sukladno Procjeni ugroženosti stanovništva i materijalnih dobara Općine Kostrena i zahtjeva PUZS Rijeka. Navedene mjere definiraju se s ciljem preventivnog djelovanja u prostoru poradi smanjenja rizika za ljude i sprečavanje većih materijalnih šteta kao posljedica prirodnih ili tehničko tehnoloških nesreća.

3.2. Edukacija građana

Općina Kostrena ima tiskani letak za edukaciju stanovništva. Vezano uz točku 2.3. ovih Smjernica, alineja 6. Hrvatski crveni križ, u 2013. godini dogovorit će se edukacija mještana naselja u neposrednoj blizini RNR INA d.d., a u suradnji s Crvenim križom i DUZS Rijeka. Na edukaciji će se podijeliti letak svim prisutnima. U 2014. godini planirat će se doštampavanje i eventualne izmjene letka, te edukacija svih mještana Kostrene na temu sustava zaštite i spašavanja.

3.3. Edukacija djece u školama i vrtićima

Edukaciju djece u OŠ Kostrena provodi DUZS Područni ured Rijeka. Praksa je da se svake godine održe jedna do dvije edukacije, što je planirano i za 2013. i 2014. godinu. Predložit će se DUZS-u Rijeka edukacija djelatnika Dječjeg vrtića »Zlatna ribica« u 2013. godini, te edukacija djelatnika OŠ Kostrena i vježba u koju bi bila uključena sva školska djeca tijekom 2014. godine

3.4. Uspostava sustava uzbunjivanja

Glavnim nedostatkom sustava zaštite i spašavanja na području Općine Kostrena označen je način uzbunjivanja mještana o ugrozima. Isto je uočeno i na sastanku Stožera zaštite i spašavanja Općine Kostrena održanom 23. veljače 2012. godine. U Općini Kostrena, kao visoko ugroženoj od strane tehničko-tehnoloških nesreća u stacionarnim objektima, potrebno je žurno osposobiti sustav uzbunjivanja, te se s tim u vezi uputio dopis DUZS Područnom uredu Rijeka koji je poduzeo daljnje korake, te redovno izvještava o napretku. Naime, uočeno je da sustav uzbunjivanja RNR INA d.d. nije dostatan, te u dogovoru s njima DUZS iznalazi najadekvatniji način uspostavljanja sustava uzbunjivanja. Prema zadnjim podacima, RNR INA d.d. nabavila je dvije nove sirene te će, po njihovom instaliranju, imati sustav uzbunjivanja s tri sirene u 2013. godini.

3.5. Ostalo

U Kostreni se sustavno provode mjere dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije, te izdvajaju sredstva za veterinarske usluge na području općine.

4. ZAKLJUČAK

Koordinaciju aktivnosti operativnih snaga civilne zaštite, različitih službi, ustanova i drugih skupina građana u izvanrednim situacijama obavlja Stožer zaštite i spašavanja. Stoga je primarni cilj u 2013. i 2014. godini osposobiti Stožer za brzo i efektivno djelovanje u kriznim situacijama, a što je i navedeno ovim Smjernicama.

Bitno je i potpuno popunjavanje postrojbe civilne zaštite, te imenovanje povjerenika civilne zaštite, opremanje istih, te njihovo uvježbavanje i edukacija, što je također navedeno ovim Smjernicama.

Klasa: 021-05/12-01/3

Ur. broj: 2170-07-01-12-61

Kostrena, 30. studenoga 2012.

OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE KOSTRENA

Predsjednica

Ankica Lörinc, prof., v. r.

 

https://sn.pgz.hr/default.asp?Link=odluke&izdanje=811&mjesto=51221&odluka=33
© Primorsko-goranska županija 2002.-2003. Sva prava pridržana.
Obratite se webmasteru s pitanjima i komentarima.
Programska podrška
www.netcom.hr