33.
Temeljem članka 28. stavka 1. alineja 1.
Zakona o zaštiti i spašavanju (»Narodne novine« 174/04, 79/07, 38/09, 127/ 10)
i članka 30. Statuta Općine Kostrena (»Službene novine Primorsko-goranske
županije« broj 26/09) Općinsko Vijeće Općine Kostrena, na sjednici održanoj
dana 30. studenoga 2012. godine, usvaja
SMJERNICE ZA
ORGANIZACIJU I RAZVOJ
SUSTAVA ZAŠTITE I SPAŠAVANJA NA
PODRUČJU OPĆINE KOSTRENA
OD 1. SIJEČNJA 2013. DO 31. PROSINCA
2014. GODINE
UVOD
Člankom 28. i 29. Zakona o zaštiti i
spašavanju (»Narodne novine« broj 174/04, 79/07, 38/09, 127/10) definirano je
da predstavnička tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave donose
smjernice za organizaciju i razvoj sustava zaštite i spašavanja na svom
području, u proračunu osiguravaju sredstva namijenjena za financiranje sustava
zaštite i spašavanja, te obavljaju i druge poslove zaštite i spašavanja
utvrđene zakonom.
Sustav zaštite i spašavanja je oblik
pripremanja i sudjelovanja sudionika zaštite i spašavanja u reagiranju na
katastrofe i veće nesreće, te ustrojavanja, pripremanja i sudjelovanja
operativnih snaga zaštite i spašavanja u prevenciji, pripravnosti, reagiranju
na katastrofe i otklanjanju mogućih uzroka i posljedica katastrofa (čl. 3. st.
19. Zakona o zis).
Operativnim snagama zaštite i spašavanja
na razini lokalne i područne (regionalne) samouprave rukovode i koordiniraju
općinski načelnik, gradonačelnik i župan, uz stručnu potporu stožera zaštite i
spašavanja jedinice lokalne i područne samouprave. U katastrofama i velikim
nesrećama općinski načelnik, gradonačelnik i župan izravno zapovijedaju
operativnim snagama zaštite i spašavanja jedinica lokalne i područne (regionalne)
samouprave (čl. 9. st. 1. Zakona o zis)
Operativne snage sastoje se od:
- stožera zaštite i spašavanja,
- službi i postrojbi središnjih tijela
državne uprave koja se zaštitom i spašavanjem bave u svojoj redovitoj
djelatnosti,
- zapovjedništava i postrojbi
vatrogastva,
- zapovjedništava i postrojbi civilne
zaštite, i drugih operativnih snaga civilne zaštite,
- službi i postrojbi pravnih osoba koje
se zaštitom i spašavanjem bave u svojoj redovitoj djelatnosti.
Osim operativnih snaga, ostali sudionici
zaštite i spašavanja su:
- fizičke i pravne osobe,
- izvršna i predstavnička tijela
jedinica lokalne i područne samouprave,
- središnja tijela državne uprave.
RAZVOJ SUSTAVA ZAŠTITE I SPAŠAVANJA NA
PODRUČJU OPĆINE KOSTRENA
OPĆI DIO
Općinsko vijeće Općine Kostrena je na
sjednici održanoj dana 21. prosinca 2011. godine usvojilo Analizu stanja
sustava zaštite i spašavanja na području Primorsko-goranske županije, Općine
Kostrena u 2011. godini, KLASA: 021-05/11-01/4, URBROJ: 2170-07-01-11-54, kao i
Smjernice za organizaciju i razvoj sustava zaštite i spašavanja na području
Primorsko-goranske županije, Općine Kostrena u 2012. godini KLASA:
021-05/11-01/4, URBROJ: 2170-07-01-11-55.
Procjena ugroženosti stanovništva,
materijalnih i kulturnih dobara i okoliša od katastrofa i velikih nesreća za
područje Općine Kostrena prihvaćena je Odlukom Općinskog vijeća KLASA:
021-05/10-01/2; URBROJ: 2170-07-01-10- 43 od 19. listopada 2010. godine.
Odluka o donošenju Plana zaštite i
spašavanja za područje Općine Kostrena, KLASA: 021-05/12-01/3, URBROJ:
2170-07-01-12-3, usvojena je na sjednici Općinskog vijeća Općine Kostrena dana
28. veljače 2012. godine. Sastavni dio Odluke je Plan zaštite i spašavanja.
Plan zaštite i spašavanja sadrži i Plan civilne zaštite.
Općina Kostrena ima usvojen Plan zaštite
od požara i tehnoloških eksplozija Općine Kostrena temeljen na Procjeni
ugroženosti od požara i tehnoloških eksplozija Općine Kostrena, izrađen od
strane Vatrogasne zajednice Primorsko-goranske županije (KLASA: 021-05/00-01/2,
URBROJ: 2170-07-01-00-22 od 23. srpnja 2000. godine, Aneks Plana KLASA:
021-05/04-01/2, URBROJ: 2170- 07-01-04-16 od 22. travnja 2004. godine, Usklađen
tekst KLASA: 021-05/11-01/4, URBROJ: 2170-07-01-11-41 i URBROJ:
2170-07-01-11-42 od 29. studenog 2011. godine).
Općinski načelnik Općine Kostrena donio
je Odluku o ustrojavanju Postrojbe civilne zaštite na području Općine Kostrena
KLASA: 022-06/11-01/2, URBROJ: 2170-07-03- 11-536 od 8. prosinca 2011. godine,
odnosno postrojbe opće namjene sa 33 člana. Odlukom Načelnika, KLASA:
022-06/12-01/2, URBROJ: 2170-07-03-12-141 od 6. ožujka 2012. godine, odlučeno
je da će se za područje Općine Kostrena odrediti deset povjerenika civilne
zaštite.
Temeljem članka 9. stavka 3. Zakona o
zaštiti i spašavanju, te članka 10. stavka 1. Pravilnika o mobilizaciji i
djelovanju operativnih snaga zaštite i spašavanja (NN 40/08, 44/ 08), Općinsko
vijeće Općine Kostrena donijelo je Odluku o osnivanju Stožera zaštite i
spašavanja Općine Kostrena (KLASA: 021-05/09-01/13, URBROJ: 2170-07-01-09-8 od
13. srpnja 2009. godine). U 2010. i 2011. godini Općinsko vijeće donijelo je dvije
Odluke o izmjeni Odluke o osnivanju i imenovanju Stožera zaštite i spašavanja
Općine Kostrena (KLASA: 021-05/10-01/2, URBROJ: 2170-07- 01-10-35 od 31.
svibnja 2010. godine i KLASA: 021-05/ 11-01/4, URBROJ: 2170-07-01-11-56 od 21.
prosinca 2011. godine.) Načelnik Stožera zaštite i spašavanja Općine Kostrena
po funkciji je i na temelju posebnih propisa zamjenik općinskog načelnika.
Po donošenju Odluke o izmjeni Odluke o
osnivanju i imenovanju Stožera za zaštitu i spašavanje Općine Kostrena u 2011.
godini, a temeljem članka 10. stavka 4. Pravilnika o mobilizaciji i djelovanju
operativnih snaga zaštite i spašavanja, Općinski načelnik donio je Plan
pozivanja članova Stožera zaštite i spašavanja Općine Kostrena (KLASA:
810-03/08-01/2, URBROJ: 2170-07-03-11-41 od 30. prosinca 2011. godine).
Plan intervencija kod iznenadnog
onečišćenja mora za Općinu Kostrena, KLASA: 920-10/08-01/1, URBROJ:
2170-07-03-08-4 od siječnja 2008. godine izradila je ovlaštena tvrtka DLS
d.o.o. Rijeka.
Odluka o određivanju pravnih osoba od
interesa za zaštitu i spašavanje na području Općine Kostrena, KLASA:
022-06/12-01/2, URBROJ: 2170-07-03-12-138, usvojena je dana 6. ožujka 2012.
godine. S pravnim osobama navedenim u Odluci zaključili su se ugovori o
međusobnoj suradnji kojima se definiraju potrebni ljudski resursi, materijalna
oprema te u kojem roku se uključuju u sustav zaštite i spašavanja za područje
Općine.
Temeljem Programa aktivnosti u provedbi
posebnih mjera zaštite od požara od interesa za Republiku Hrvatsku u 2012.
godini (NN 43/12), Općina Kostrena postupila je sukladno obvezama navedenim u
Programu. Odlukom Općinskog načelnika KLASA: 022-06/12-01/2, URBROJ:
2170-07-03-12-238 od 24. travnja 2012. godine imenovao se Borislav Dobrić kao
osoba zadužena za koordinaciju zadaća iz Programa aktivnosti, te su se
ažurirali podaci iz tabelarnog dijela Plana zaštite od požara. Odlukom
Općinskog načelnika KLASA: 022-06/12-01/2, URBROJ: 2170- 07-03-12-251 od 8.
svibnja 2012. godine prihvatio se Plan motrenja, dežurstva i ophodnje Zapovjedništva
VZ »Bakar - Kostrena« za 2012. godinu. DVD-a Kostrena potvrdio je ispravnost
vozila, opreme i tehnike u svom vlasništvu; sva oprema je testirana, a vozila
su uredno registrirana i osigurana. Ugovor o korištenju teške građevinske
mehanizacije sklopljen je s tvrtkom GPP Mikić d.o.o. Omišalj 23. svibnja 2003.
godine. Sa VZ »Bakar - Kostrena« sklopljen je Ugovor o ustrojavanju
motriteljsko dojavne službe KLASA: 214-01/12-01/03, URBROJ: 2170-07-03- 12-17
od 15. svibnja 2012. godine.
Odlukom Općinskog vijeća KLASA:
021-05/09-01/13, URBROJ: 2170-07-01-09-46 od 29. listopada 2009. obavljanje
komunalnih poslova povjerava se tvrtki MIGRAD d.o.o. Kostrena na rok od četiri
godine, odnosno do 2013. godine, a što uključuje i održavanje nerazvrstanih
cesta u zimskom periodu.
Stanje izrađenosti dokumenata iz
područja sustava zaštite i spašavanja je zadovoljavajuće, odnosno svi dokumenti
su doneseni i usklađeni sa zakonskom regulativom.
Uočeno je da je Procjena ugroženosti
stanovništva, materijalnih i kulturnih dobara i okoliša od katastrofa i velikih
nesreća za područje Općine Kostrena manjkava, te ju je tijekom 2013. godine
potrebno ažurirati. Krajem svake godine razmatrat će se sustav zaštite i
spašavanja, a krajem 2014. godine predložit će se smjernice za naredne dvije
godine. Redovito će se pratiti zakonski i podzakonski propisi, te će se
postupati u skladu s njima.
1. RAZVOJ SUSTAVA ZAŠTITE I SPAŠAVANJA
NA PODRUČJU OPĆINE KOSTRENA - OPERATIVNE SNAGE
1.1. STOŽER ZAŠTITE I SPAŠAVANJA
Stožer zaštite i spašavanja Općine
Kostrena u pravilu se sastaje dva puta godišnje, uoči protupožarne sezone i
neposredno prije donošenja proračuna za iduću godinu. Na sjednicama Stožera
razmatrat će se aktivnosti koje proizlaze iz Programa aktivnosti u provedbi
posebnih mjera zaštite od požara, te Analiza stanja sustava zaštite i
spašavanja i Smjernice za organizaciju i razvoj sustava zaštite i spašavanja.
Također, pratit će se ustrojavanje, uvježbavanje i opremanje operativnih snaga
civilne zaštite.
U 2013. godini provest će se lokalni
izbori, te će se po konstituiranju novog saziva Općinskog vijeća imenovati novi
članovi Stožera zaštite i spašavanja.
Sa novim sazivom Stožera će se u 2013.
godini održati stožerna vježba, a isto je planirano i za 2014. godinu.
U proračunu za 2013. godinu planirana su
sredstva za aktivnosti Stožera u iznosu 15.000,00 kn.
1.2. SLUŽBE I POSTROJBE SREDIŠNJIH
TIJELA DRŽAVNE UPRAVE KOJA SE ZAŠTITOM I SPAŠAVANJEM BAVE U SVOJOJ REDOVNOJ
DJELATNOSTI
Službe i postrojbe središnjih tijela
državne uprave koje se zaštitom i spašavanjem bave u svojoj redovnoj
djelatnosti uključene su u zaštitu i spašavanje na području općine kroz svoje
sudjelovanje u Stožeru zaštite i spašavanja (djelatnici MUP-a i DUZS Rijeka),
kao savjetodavna tijela, ali i kao operativa u provođenju određenih zakonom
propisanih radnji kojima se bave i u svojoj redovnoj djelatnosti (MUP -
regulacija prometa, sprečavanje nereda, državne inspekcijske službe i sl.)
1.3. ZAPOVJEDNIŠTVO I POSTROJBE
VATROGASTVA
1.3.1. Vatrogasna zajednica Bakar -
Kostrena
Na području Općine Kostrena djeluje
Vatrogasna zajednica Bakar - Kostrena čiji je član Dobrovoljno vatrogasno
društvo Kostrena. Glavna aktivnost VZ Bakar - Kostrena je represivna vatrogasna
djelatnost. U 2013. godini je za djelovanje VZ Bakar - Kostrena, odnosno
naknadu za sezonske vatrogasce, planirano 20.000,00 kn (Program aktivnosti u
provedbi posebnih mjera zaštite od požara od interesa za Republiku Hrvatsku,
refundacija troškova plaće sezonskih vatrogasaca za protupožarnu sezonu 2013.
godine). Isto će se planirati i u 2014. godini.
1.3.2. Javna vatrogasna postrojba Grada
Rijeke
Općina Kostrena početkom svake godine
sklapa Sporazum o financiranju redovne vatrogasne djelatnosti na području
Općine Kostrena. Potpisnici Sporazuma su Javna vatrogasna postrojba Grada
Rijeke, Dobrovoljno vatrogasno društvo Kostrena i Općina Kostrena.
Kapaciteti (ljudski i materijalni) JVP
Grada Rijeke navedeni su u Prilozima Plana zaštite i spašavanja Općine Kostrena
(prilog 11.).
U 2013. godini za potrebe financiranje
vatrogasnih društava, odnosno za represivnu vatrogasnu djelatnost na području
jedinice lokalne samouprave, sukladno Planu zaštite od požara i tehnoloških eksplozija
Općine Kostrena, planirana su sredstva u iznosu 422.500,00 kn. Isto će se
planirati i u 2014. godini.
1.3.3. Dobrovoljno vatrogasno društvo
Kostrena
Zapovjednik operativnog sastava Društva
je Borislav Dobrić. Operativni sastav Društva broji 22 vatrogasca s položenim
ispitom i liječničkim pregledom koji je opremljen svom potrebnom opremom za
intervencije, te osiguran Policom osiguranja.
Kapaciteti (ljudski i materijalni) DVD
Kostrena navedeni su u Prilozima Plana zaštite i spašavanja Općine Kostrena
(prilog 12.).
U 2013. godini za potrebe financiranje
vatrogasnih društava, odnosno za donaciju DVD-u Kostrena, planirana su sredstva
u iznosu 135.000,00 kn. Sredstva će se utrošiti sukladno programu rada DVD-a za
2013. godinu (obučavanje, vježbe, natjecanja, dežurstva, intervencije,
održavanje voznog parka i opreme). Isto će se planirati i u 2014. godini.
1.3.4. Profesionalne vatrogasne
postrojbe u gospodarstvu
Kapaciteti (ljudski i materijalni)
vatrogasnih postrojbi u gospodarstvu (u RNR INA d.d., HEP termoelektrani i
Brodogradilištu »V. Lenac«) navedeni su u Prilozima Plana zaštite i spašavanja
Općine Kostrena (prilog 24.).
Dio od ukupnog broja profesionalnih
vatrogasaca koji djeluje u RNR INA-u d.d. članovi su DVD-a Kostrena, a sam
zapovjednik DVD-a Kostrena, također je član profesionalne vatrogasne postrojbe
u RNR INA-i d.d.
U pripremi je, prema najava iz RNR INA
d.d. i DUZS-a suradnja vatrogasnih postrojbi iz rafinerije s JVP Grada Rijeke u
smislu održavanja zajedničke vježbe u 2013. godini.
1.4. ZAPOVJEDNIŠTVA I POSTROJBE I DRUGE
OPERATIVNE SNAGE CIVILNE ZAŠTITE
1.4.1. Postrojba civilne zaštite
Sukladno Procjeni ugroženosti, Općinski
načelnik donio je Odluku o ustrojavanju Postrojbe civilne zaštite na području
Općine Kostrena KLASA: 022-06/11-01/2, URBROJ: 2170-07-03-11-536 od 8. prosinca
2011. godine, odnosno postrojbe opće namjene sa 33 člana.
Smotriranje postrojbe CZ održano je dana
29. rujna 2012. godine. Smotriranju se odazvalo 27 osoba koje su uredno
ispunile evidencijske kartone i dostavile ih Državnoj upravi za zaštitu i
spašavanje.
Postrojba je opremljena reflektirajućim
prslucima, majicama i kapama šiltericama, kao i sanitetskom BLS torbom i torbom
za trijažu, okovratnicima za imobilizaciju za odrasle i djecu, te medicinskim
materijalom.
U suradnji s Državnom upravom za zaštitu
i spašavanje, Područni ured Rijeka, dana 15. prosinca 2012. godine održat će se
prvo uvježbavanje i opremanje postrojbe, za što su u Proračunu za 2012. godinu
osigurana sredstva.
U 2013. i 2014. godini planirano je
potpuno popunjavanje postrojbe do 33 člana. Ovo će se učiniti u suradnji s
Područnim uredom za obranu Rijeka i DUZS Područnim uredom Rijeka. Planira se
godišnje održati do dva uvježbavanja postrojbe opće namjene, a prema planu i
programu DUZS Rijeka. Za isto će se osigurati sredstva u proračunu za 2013. i
2014. godinu, na stavci Stožer zaštite i spašavanja (2 x 1.000,00 kn - trošak
prehrane i pića, trošak police osiguranja). Planirano je opremanje postrojbe
civilne zaštite osobnom opremom, te eventualno pohađanje licenciranih programa
obučavanja.
Načelno je dogovoreno predavanje za
operativne snage CZ-a od strane RNR INA-e d.d. u vidu upoznavanja s postupanjem
s opasnim tvarima, a u 2013. godini.
1.4.2. Povjerenici civilne zaštite
Sukladno Procjeni ugroženosti, Odlukom
Načelnika KLASA: 022-06/12-01/2, URBROJ: 2170-07-03-12-141 od 6. ožujka 2012.
godine, odlučeno je da će se za područje Općine Kostrena odrediti deset
povjerenika civilne zaštite. Povjerenici će se imenovati iz redova smotriranih
pripadnika operativnih snaga civilne zaštite. Povjerenici će se opremiti
majicama, reflektirajućim prslucima i kapama šiltericama, a kao i članovi
postrojbe civilne zaštite.
U 2013. godini planira se imenovanje
svih povjerenika civilne zaštite, te njihovo uvježbavanje zajedno s članovima
postrojbe civilne zaštite kako je navedeno u točki 1.4.1. ovih Smjernica.
Načelno je dogovoreno predavanje za
operativne snage CZ-a od strane RNR INA-e d.d. u vidu upoznavanja s postupanjem
s opasnim tvarima, a u 2013. godini.
1.4.3. Voditelji skloništa
Na području Općine Kostrena nalaze se
četiri (4) javna skloništa osnovne zaštite i to na adresama Žarka Pezelja 1,
Žarka Pezelja 10, Šojska 27c i Iva Šodića 18c. Skloništa je u svoje vlasništvo
preuzela Općina Kostrena Odlukom Općinskog poglavarstva KLASA: 022-05/07-01/2,
URBROJ: 2170-07-02-07-104 od 20. veljače 2007. godine. Upravljanje nad
skloništima preuzelo je DVD Kostrena, zapovjednik Borislav Dobrić.
Odlukom Općinskog poglavarstva KLASA:
022-05/08- 01/2, URBROJ: 2170-07-02-08-358 od 17. lipnja 2008. godine sklonište
na adresi Žarka Pezelja 1 ustupilo se na korištenje Odredu izviđača »Sjever -
jug« Kostrena. Odlukom Općinskog načelnika KLASA: 022-06/12-01/2, URBROJ:
2170-07-03-12-163 od 20. ožujka 2012. godine sklonište na adresi Ive Šodića 18c
ustupilo se na korištenje obrtu ENIGMA E.I. iz Kostrene.
U 2013. godini će se, sukladno Procjeni
ugroženosti, za svako sklonište imenovati voditelja skloništa i njegovog
zamjenika. Imenovani će biti opremljeni majicama, reflektirajućim prslucima i
kapama šiltericama, a kao i članovi postrojbe civilne zaštite. U 2014. godini
planira se edukacija voditelja skloništa i njihovih zamjenika, a u dogovoru sa
DUZS Rijeka. U 2014. godini će se sačiniti plan upravljanja skloništima, a u
suradnji sa DUZS Rijeka.
Skloništa se jednom godišnje obiđu kako
bi se uvidjeli mogući nedostaci, te se isti redovno otklanjaju. Za isto su
rezervirana sredstva u proračunu na stavkama predviđenim za pojedinu vrstu
radova na razini cijele Općine i nekretnina koje su vlasništvu Općine.
1.5. SLUŽBE I POSTROJBE PRAVNIH OSOBA
KOJE SE ZAŠTITOM I SPAŠAVANJEM BAVE U SVOJOJ REDOVITOJ DJELATNOSTI
Općinski načelnik donio je Odluku o
određivanju pravnih osoba od interesa za zaštitu i spašavanje na području
Općine Kostrena, KLASA: 022-06/12-01/2, URBROJ: 2170-07-03-12-138 od 6. ožujka
2012. godine. Odlukom se određuju operativne snage i pravne osobe od interesa
za zaštitu i spašavanje na području Općine Kostrena s ciljem priprema i
sudjelovanja u otklanjanju posljedica katastrofa i velikih nesreća.
Pravne osobe koje se zaštitom i
spašavanjem bave kao svojom redovnom djelatnošću djeluju sukladno svojim operativnim
planovima i Planu zaštite i spašavanja za područje Općine Kostrena. Pozivaju
se, mobiliziraju i aktiviraju za provođenje mjera i postupaka u cilju
sprječavanja nastanka, ublažavanja, te uklanjanja posljedica katastrofa i
velikih nesreća. To su:
1. Hrvatska gorska služba spašavanja
2. SINACO d.o.o. za zaštitne poslove
3. Protect d.o.o.
4. Dezinskecija d.o.o.
5. IND-EKO d.o.o.
6. Rijekatank d.o.o.
7. Zavod za hitnu medicinu PGŽ
8. Klinički bolnički centar Rijeka
9. Dom zdravlja PGŽ
10. Zavod za socijalnu skrb u PGŽ
11. Veterinarska stanica Rijeka
12. Gradsko društvo Crvenog križa Grada
Rijeke
S pravnim osobama od interesa za zaštitu
i spašavanje na području Općine Kostrena (navedenim pod točkama 11. i 12.)
zaključio se ugovor o međusobnoj suradnji kojim se definiraju potrebni ljudski
resursi i materijalna oprema, te u kojem roku se uključuju u sustav zaštite i
spašavanja za područje Općine Kostrena.
Nastavni zavod za javno zdravstvo
Nastavni zavod za javno zdravstvo PGŽ
ima svoju ispostavu u Općini Kostrena, te su djelatnosti koje Zavod provodi
dostupnije mještanima. Zavod provodi djelatnosti propisane zakonima, odnosno
opće mjere za sprečavanje i suzbijanje zaraznih bolesti, ispitivanje
zdravstvene ispravnosti namirnica i predmeta opće uporabe, te higijenskih
uvjeta u objektima, praćenje stanja okoliša i dr.
Materijalni i ljudski resursi svih
navedenih subjekata navedeni su u Prilozima Plana zaštite i spašavanja Općine
Kostrena.
2. RAZVOJ SUSTAVA ZAŠTITE I SPAŠAVANJA
NA PODRUČJU OPĆINE KOSTRENA - OSTALE SLUŽBE I PRAVNE OSOBE KOJE SE BAVE
ZAŠTITOM I SPAŠAVANJEM (OSTALE GOTOVE SNAGE)
Odlukom o određivanju pravnih osoba od
interesa za zaštitu i spašavanje na području Općine Kostrena, KLASA:
022-06/12-01/2, URBROJ: 2170-07-03-12-138 od 6. ožujka 2012. godine određene
su, osim osoba koje se zaštitom i spašavanjem bave kao redovnom djelatnošću, i
pravne osobe koje u sklopu svoje redovne djelatnosti mogu sudjelovati u sustavu
zaštite i spašavanja. Oni su nositelji posebnih zadaća u sustavu zaštite i
spašavanja. Tim su se osobama, za razradu dobivenih zadaća i usklađivanje s
operativnim snagama, dostavili izvodi iz Plana zaštite i spašavanja za područje
Općine Kostrena.
2.1. Pravne osobe koje imaju postrojbe i
stručne timove za zaštitu i spašavanje
Sukladno Procjeni, Odlukom o određivanju
pravnih osoba od interesa za zaštitu i spašavanje na području Općine Kostrena
određene su pravne osobe koje imaju postrojbe i stručne timove za zaštitu i
spašavanje.
To su:
1. KD »Vodovod i kanalizacija« d.o.o.
2. »Energo« d.o.o.
3. INA rafinerija nafte d.d., Pogon
Urinj
4. HEP proizvodnja d.o.o.,
Termoelektrana Rijeka
5. Brodogradilište »Viktor Lenac« d.d.
Dužnost je ovih pravnih osoba ustrojiti
interventne timove zaštite i spašavanja koji će biti osposobljeni za izvršenje
namjenskih zadaća zaštite i spašavanja stanovništva, materijalnih i kulturnih
dobara na cjelokupnom području Općine Kostrena u slučaju katastrofa i velikih
nesreća. Za 2013. i 2014. godinu nisu planirana sredstva za namjenu
aktiviranja, obučavanja ili pribavljanja opreme koja će se koristiti za potrebe
zaštite i spašavanja. U slučaju aktiviranja ovih službi, sredstva za isto
osigurat će se proračunom.
2.2. Pravne osobe koje pružaju usluge
Sukladno Procjeni, Odlukom o određivanju
pravnih osoba od interesa za zaštitu i spašavanje na području Općine Kostrena,
određene su pravne osobe koje pružaju usluge prijevoza, smještaja, prehrane i
sl., a od interesa za sustav zaštite i spašavanja. To su:
1. Hrvatski Caritas
2. Jadranski pomorski servis d.d.
3. KD Autotrolej d.o.o.
4. DINO bus d.o.o.
5. Belveder d.o.o.
6. KD Kostrena d.o.o.
7. Lovor d.o.o.
8. Novotehna d.d.
9. Autoprijevoznik Robert Lucić
10. MI grad d.o.o.
11. Dodi d.o.o.
12. Osnovna škola Kostrena
13. Dječji vrtić »Zlatna ribica«
14. Jadran hoteli d.d.
15. Plodine d.d.
16. Brodokomerc nova d.o.o.
17. Luje d.o.o.
18. Toi toi d.o.o.
19. Javna ustanova Narodna knjižnica
Kostrena Sv. Lucija
S istima su potpisani ugovori o
međusobnoj suradnji kojima se definiraju potrebni ljudski resursi i materijalna
oprema, te u kojem roku se uključuju u sustav zaštite i spašavanja za područje
Općine Kostrena. Sa subjektima navedenim u točkama 2., 3., 11. i 17. ugovori
još nisu potpisani, te će istom pristupiti u prvoj polovici 2013. godine. Za
2013. i 2014. godinu nisu planirana proračunska sredstva za namjenu korištenja
usluga za potrebe zaštite i spašavanja. U slučaju aktiviranja ovih subjekata,
sredstva za isto osigurat će se proračunom.
Općina Kostrena ima sklopljen Ugovor o
korištenju teške građevinske mehanizacije od 23. svibnja 2003. godine s tvrtkom
GPP Mikić koja se može uključiti u pomoć žrtvama većih nesreća i katastrofa. U
2013. godini će se razmotriti mogućnost sklapanja ovakvog ugovora s tvrtkama
koje imaju sjedište ili djeluju na području Općine Kostrena.
2.3. Udruge građana
Udruge građana koje mogu sudjelovati u
sustavu zaštite i spašavanja su:
1. Hrvatska gorska služba spašavanja
Općina Kostrena sklopit će Ugovor o
sufinanciranju programskih aktivnosti u 2013. godini s Hrvatskom gorskom
službom spašavanja - stanica Rijeka. Isto će se napraviti i u 2014. godini.
2. Odred izviđača Sjever - jug Kostrena
Odred posjeduje raznu opremu (šatori,
ležaljke, vreće za spavanje, kuhala i sl.) koja se može koristiti u slučaju
izvanredne situacije, elementarne nepogode i sl.
3. Klub podvodnih aktivnosti Kostrena i
Klub podvodnih djelatnosti INA Kostrena
Klubovi organiziraju, uz svoju redovnu
djelatnost, nekoliko eko akcija. Najveću eko akciju na području Kostrene već
tradicionalno početkom lipnja organizira KPA Kostrena.
4. Jedriličarski klub Galeb Kostrena
Za potrebe svojih aktivnosti klub
raspolaže s nekoliko gumenjaka koji se mogu iskoristiti u potencijalnim situacijama
zaštite i spašavanja na moru.
5. Hrvatski crveni križ - ogranak
Kostrena
Kao humanitarna organizacija djeluje
sukladno Planu i programu Hrvatskog Crvenog križa. Crveni križ, ogranak
Kostrena na korištenje ima prostoriju u zgradi Doma zdravlja Kostrena.
U 2013. godini Općina Kostrena
financirat će rad spasilačke službe na plaži Svežanj na način da isplati
naknadu spasiocima (2 osobe) temeljem ugovora sa Studentskim servisom.
6. Hrvatski Crveni križ
HCK organizira osposobljavanje mještana
za njihovu samozaštitnu funkciju u izvanrednim situacijama, kao i ustrojavanje,
obučavanje i opremanje ekipa prve pomoći za izvršenje zadaća u slučaju velikih
nesreća, epidemija i oružanih sukoba. Za ovu ulogu potrebno je kvalitetno
opremiti ekipe, kako bi mogle dati svoj doprinos u slučaju potrebe aktiviranja
sustava zaštite i spašavanja. U Proračunu za 2013. godinu planirano je
izdvojiti 60.000,00 kn. S obzirom na sredstva koja je, sukladno zakonskoj
regulativi, potrebno izdvojiti za ovu udrugu s istom je potrebno dogovoriti
edukaciju i uvježbavanje mještana vezano uz aktivnosti na području zaštite i
spašavanja.
3. OSTALE AKTIVNOSTI U SUSTAVU ZAŠTITE I
SPAŠAVANJA
3.1. Zahtjevi zaštite i spašavanja u
prostornim planovima
U tijeku je izrada detaljnog plana
uređenja Uvale Žurkovo i izrada urbanističkog plana uređenja građevinskog
područja naselja N4 (Rožmanići, Dujmići, Sv. Lucija). Dovršetak izrade ovih
planova predviđen je za 2013. godinu.
U periodu od 2013. do 2014. godine u
planu je izrada izmjena i dopuna prostornog plana uređenja Općine Kostrena.
U tekstualnom i u grafičkom dijelu
planova definirat će se sve mjere zaštite i spašavanja ljudi sukladno Procjeni
ugroženosti stanovništva i materijalnih dobara Općine Kostrena i zahtjeva PUZS
Rijeka. Navedene mjere definiraju se s ciljem preventivnog djelovanja u
prostoru poradi smanjenja rizika za ljude i sprečavanje većih materijalnih
šteta kao posljedica prirodnih ili tehničko tehnoloških nesreća.
3.2. Edukacija građana
Općina Kostrena ima tiskani letak za
edukaciju stanovništva. Vezano uz točku 2.3. ovih Smjernica, alineja 6.
Hrvatski crveni križ, u 2013. godini dogovorit će se edukacija mještana naselja
u neposrednoj blizini RNR INA d.d., a u suradnji s Crvenim križom i DUZS
Rijeka. Na edukaciji će se podijeliti letak svim prisutnima. U 2014. godini
planirat će se doštampavanje i eventualne izmjene letka, te edukacija svih
mještana Kostrene na temu sustava zaštite i spašavanja.
3.3. Edukacija djece u školama i
vrtićima
Edukaciju djece u OŠ Kostrena provodi
DUZS Područni ured Rijeka. Praksa je da se svake godine održe jedna do dvije
edukacije, što je planirano i za 2013. i 2014. godinu. Predložit će se DUZS-u
Rijeka edukacija djelatnika Dječjeg vrtića »Zlatna ribica« u 2013. godini, te
edukacija djelatnika OŠ Kostrena i vježba u koju bi bila uključena sva školska
djeca tijekom 2014. godine
3.4. Uspostava sustava uzbunjivanja
Glavnim nedostatkom sustava zaštite i
spašavanja na području Općine Kostrena označen je način uzbunjivanja mještana o
ugrozima. Isto je uočeno i na sastanku Stožera zaštite i spašavanja Općine
Kostrena održanom 23. veljače 2012. godine. U Općini Kostrena, kao visoko
ugroženoj od strane tehničko-tehnoloških nesreća u stacionarnim objektima,
potrebno je žurno osposobiti sustav uzbunjivanja, te se s tim u vezi uputio
dopis DUZS Područnom uredu Rijeka koji je poduzeo daljnje korake, te redovno izvještava
o napretku. Naime, uočeno je da sustav uzbunjivanja RNR INA d.d. nije dostatan,
te u dogovoru s njima DUZS iznalazi najadekvatniji način uspostavljanja sustava
uzbunjivanja. Prema zadnjim podacima, RNR INA d.d. nabavila je dvije nove
sirene te će, po njihovom instaliranju, imati sustav uzbunjivanja s tri sirene
u 2013. godini.
3.5. Ostalo
U Kostreni se sustavno provode mjere
dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije, te izdvajaju sredstva za
veterinarske usluge na području općine.
4. ZAKLJUČAK
Koordinaciju aktivnosti operativnih
snaga civilne zaštite, različitih službi, ustanova i drugih skupina građana u
izvanrednim situacijama obavlja Stožer zaštite i spašavanja. Stoga je primarni
cilj u 2013. i 2014. godini osposobiti Stožer za brzo i efektivno djelovanje u
kriznim situacijama, a što je i navedeno ovim Smjernicama.
Bitno je i potpuno popunjavanje
postrojbe civilne zaštite, te imenovanje povjerenika civilne zaštite, opremanje
istih, te njihovo uvježbavanje i edukacija, što je također navedeno ovim
Smjernicama.
Klasa: 021-05/12-01/3
Ur. broj: 2170-07-01-12-61
Kostrena, 30. studenoga 2012.
OPĆINSKO VIJEĆE
OPĆINE KOSTRENA
Predsjednica
Ankica Lörinc,
prof., v. r.