44.
Temeljem odredbe članka 14. Zakona o
proračunu (»Narodne novine« broj 87/08) te članka 19. Statuta Općine Čavle
(»Službene novine PGŽ« broj 35/09), Općinsko vijeće Općine Čavle na sjednici
održanoj 29. studenoga 2012. godine, donijelo je
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Općine Čavle
za 2013. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovom se Odlukom uređuju prihodi i primici, te
rashodi i izdaci Općinskog proračuna Općine Čavle za 2013. godinu (u daljnjem
tekstu: Proračun), njegovo izvršavanje, opseg zaduživanja, upravljanje
financijskom i nefinancijskom imovinom, prava i obveze korisnika proračunskih
sredstava, ovlasti Općinskog načelnika te druga pitanja vezana za izvršavanje
Proračuna Općine Čavle.
Članak
2.
Proračun se sastoji od Općeg i Posebnog
dijela, plana razvojnih programa.
Opći dio Proračuna sadrži Račun prihoda i
rashoda.
U Računu prihoda i rashoda iskazani su svi
porezni i neporezni prihodi te prihodi od općinske nefinancijske imovine.
Posebni dio Proračuna sastoji se od Plana
rashoda i izdataka proračunskih korisnika iskazanih po vrstama, raspoređenih u
programe koji se sastoje od aktivnosti i projekata.
U Planu razvojnih programa iskazani su
planirani rashodi Proračuna za nefinancijsku imovinu (investicije), kapitalne
pomoći i donacije za razdoblje 2013.-2015. godina, razrađeni po pojedinim
programima, korisnicima, po godinama u kojima će rashodi za programe teretiti
proračun slijedećih godina i po izvorima prihoda za cjelovitu izvedbu programa.
Članak
3.
Sredstva za rashode i izdatke korisnika
proračuna osiguravaju se proračunskim korisnicima i to: tijelima općinske
uprave, ustanovama kojima je Općina osnivač, vijećima nacionalnih manjina te
ostalim korisnicima koji su u njegovu posebnom dijelu određeni za nositelje
sredstava.
II. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak
4.
Proračunska sredstva koristiti će se samo za
namjene koje su određene u posebnom dijelu Proračuna.
Korisnici mogu preuzeti obveze na teret
Proračuna samo za namjene utvrđene u Posebnom dijelu Proračuna.
Rashodi i izdaci proračuna koji se
financiraju iz namjenskih prihoda i primitaka te iz prihoda od pomoći
izvršavati će se do iznosa naplaćenih prihoda i primitaka za te namjene.
Iznimno od odredbe stavka 3. ovog članka,
Općinski načelnik može odlučiti da se pojedini rashodi i izdaci pokrivaju i na
teret ostalih proračunskih prihoda, a najviše do visine planiranih iznosa.
Sredstva za pokroviteljstva te za aktivnosti
i projekte koji se izvršavaju kao subvencije, donacije i pomoći pojedinom
korisniku, raspoređuje Općinski načelnik putem Odluke Savjeta načelnika, ako
krajnji korisnik nije utvrđen u Posebnom dijelu Proračuna, programu javnih
potreba ili drugom aktu Općinskog vijeća.
Članak
5.
Proračun se izvršava na temelju mjesečnih proračunskih
dodjela, a u skladu s raspoloživim sredstvima.
Proračunski korisnici - ustanove Općine za
koje su sredstva planirana, obvezni su dostaviti tijelima općinske uprave svoje
financijske planove izrađene po mjesecima za cijelu godinu u roku od 15 dana od
dana donošenja Proračuna.
Članak
6.
Za planiranje i izvršavanje Proračuna u
cjelini odgovoran je Općinski načelnik.
Općinska uprava odgovorna je za prikupljanje
proračunskih prihoda i za potpunu i pravodobnu naplatu prihoda na računu
Proračuna u skladu sa zakonima i propisima, te za izvršavanje svih rashoda
sukladno namjenama i iznosima utvrđenim u posebnom dijelu proračuna i odlukama
općinskog načelnika.
Članak
7.
U Proračunu su osigurana sredstva za
osiguranje službenika, namještenika i dužnosnika od posljedica nesretnog
slučaja.
Članak
8.
U Proračunu su utvrđena sredstva za naknade i
druga primanja na temelju posebnih propisa.
III. PRORAČUNSKA ZALIHA
Članak
9.
U Proračunu su planirana sredstva Proračunske
zalihe u iznosu 200.000,00 kn, za financiranje nepredviđenih rashoda tijekom
proračunske godine.
O korištenju sredstava proračunske zalihe
odlučuje Općinski načelnik, sukladno namjenama propisanim Zakonom.
Sredstva proračunske zalihe ne mogu se
koristiti za davanje pozajmica.
Članak
10.
Općinski načelnik podnosi kvartalna izvješća
o korištenju proračunske zalihe Općinskom vijeću u roku od 30 dana od dana
isteka kvartala.
IV. PRIHODI PRORAČUNA
Članak
11.
Prihodi što ih općinska uprava ostvari
obavljanjem djelatnosti, prihod su Proračuna i uplaćuju se na račun Proračuna.
Prihod s osnova kamata po tražbinama općinske
uprave uplaćuju se u proračun.
Prihode koje proračunski korisnici ostvare
obavljanjem djelatnosti na tržištu, donacija ili pomoći uplaćuju se u korist
uplatnog računa proračunskog korisnika te iste proračunski korisnik može
zadržati i koristiti.
Proračunski korisnici koji ostvare prihode iz
stavka 3. ovog članka dužni su tromjesečno podnijeti izvještaj osnivaču.
Proračunski korisnik odnosno njegovo upravno
tijelo odlučuje o korištenju viška prihoda i o tome izvještava osnivača.
V. NAMJENSKI PRIHODI
Članak
12.
Prihodi koje se ostvare iz donacija, po
posebnim propisima i iz drugih izvora namjenski su prihodi Proračuna.
Prihodi navedeni u stavku 1 ovog članka mogu
se koristiti isključivo za utvrđene namjene.
Namjenski prihodi koji ne budu iskorišteni u
ovoj proračunskoj godini prenose se u narednu proračunsku godinu i koriste se
za iste namjene za koje su bili utvrđeni u Posebnom dijelu Proračuna za ovu
proračunsku godinu.
VI. TROŠENJE PRORAČUNSKIH SREDSTAVA
Članak
13.
Svaki rashod i izdatak iz proračuna mora se
temeljiti na vjerodostojnoj knjigovodstvenog ispravi kojom se dokazuje obveza
plaćanja.
Osoba na koju je to pravo preneseno, mora
prije isplate provjeriti i potvrditi potpisom pravni temelj i visinu obveze
koja proizlazi iz knjigovodstvene isprave.
Članak
14.
Zahtjev za isplatu sredstava za nabavu roba,
obavljanje usluga i ustupanje radova mora se temeljiti na propisima o javnoj
nabavi.
Članak
15.
Proračunskim korisnicima, kojima se u
Proračunu osiguravaju sredstva za plaće zaposlenih, isplaćivati će se sredstva
za ostala materijalna prava zaposlenih prema njihovim općim aktima do visine
utvrđene tim aktima, kolektivnim ugovorom i osiguranim sredstvima, a izvršava
se prijenosom na njihov račun.
Radi pravodobnog obračunavanja i doznačavanja
proračunskih sredstava u 2013. godini za plaće i druge rashode, korisnici koji
se financiraju iz Proračuna obvezni su osnivaču dostaviti rješenje o zasnivanju
i o prestanku radnog odnosa radnika.
Rješenje iz stavka 1. ovog članka korisnici
su obvezni dostaviti u roku od osam dana od zasnivanja ili prestanka radnog
odnosa.
Članak
16.
Osnovica za obračun plaća službenika i
namještenika utvrđuje općinski načelnik suglasno postojećim propisima.
Koeficijente za obračun plaća službenika i
namještenika Općine utvrđuje Općinsko vijeće na prijedlog općinskog načelnika.
Osnovicu i koeficijent za obračun plaće
općinskog načelnika i zamjenika općinskog načelnika koji svoju dužnost
obavljaju profesionalno te visinu naknade za rad zamjenika općinskog načelnika
koji svoju dužnost obavlja bez zasnivanja radnog donosa utvrđuje Općinsko
vijeće na prijedlog općinskog načelnika.
Naknadu za rad članova Savjeta načelnika koji
svoju dužnost obavljaju bez zasnivanja radnog odnosa utvrđuje Općinsko vijeće
na prijedlog općinskog načelnika.
Članak
17.
Sredstva za rad političkih stranaka
zastupljenih u Općinskom vijeću, sredstva za rad vijeća nacionalnih manjina,
sredstva za rad Savjeta mladih, naknade troškova za rad članova Općinskog
vijeća i članova radnih tijela Općinskog vijeća, naknada troškova i nagrada za
rad članova vijeća nacionalnih manjina, isplaćivat će se temeljem odluke Općinskog
vijeća.
Članak
18.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u
Proračun, vraćaju se uplatiteljima na teret tih prihoda.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u Proračun
prethodnih godina, vraćaju se uplatiteljima na teret rashoda Proračuna.
Rješenja o povratu sredstava donosi Općinski
načelnik na temelju dokumentiranog zahtjeva.
Članak
19.
Instrumente osiguranja plaćanje, kojima se na
teret Proračuna stvaraju obveze, izdaje upravni odjel, a potpisuje Općinski
načelnik.
Instrumenti osiguranja plaćanja primljeni od
pravnih osoba, kao sredstvo osiguranja naplate potraživanja ili izvođenja
radova i usluga dostavljaju se upravnom odjelu - financije.
VII. POVRAT SREDSTAVA U PRORAČUN
Članak
20.
Ako se naknadno utvrdi da je isplata iz
Proračuna bila nezakonita i/ili neopravdana potrebno je odmah zahtijevati
povrat proračunskih sredstava u Proračun.
VIII. PLAĆANJE PREDUJMA
Članak
21.
Plaćanje predujma može se ugovoriti samo u
iznimnim slučajevima i temeljem prethodne suglasnosti Općinskog načelnika.
IX. UPRAVLJANJE OPĆINSKOM IMOVINOM
Članak
22.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu
Proračuna upravlja Općinski načelnik.
Raspoloživa novčana sredstva mogu se
oročavati kod poslovnih banaka ili plasirati drugim pravnim osobama putem
kratkoročnih zajmova poštujući načelo sigurnosti i likvidnosti.
Odluku o oročavanju ili davanju kratkoročnih
zajmova donosi Općinski načelnik te potpisuje i Ugovor.
Prihod od upravljanja raspoloživim novčanim
sredstvima prihod su Proračuna.
Novčana sredstva iz stavka 1. ovog članka
mogu se ulagati samo s povratom do 31. prosinca 2013. godine.
X. OTPIS DUGOVA
Članak
23.
Općinski načelnik može u cijelosti ili
djelomično otpisati dug Općini ako bi troškovi postupka naplate potraživanja
bili u nerazmjeru s visinom potraživanja, odnosno zbog drugog opravdanog
razloga, a sve sukladno propisima.
XI. UPRAVLJANJE NEFINANCIJSKOM DUGOTRAJNOM
IMOVINOM OPĆINE
Članak
24.
Općinski načelnik i općinska uprava
upravljaju nefinancijskom dugotrajnom imovinom Općine.
Upravljanje imovinom iz stavka 1 ovog članka
podrazumijeva njezino korištenje, održavanje i davanje u zakup.
Imovinom se mora upravljati brigom dobrog
gospodara i voditi popis o toj imovini sukladno zakonu.
Sredstva za održavanje i osiguranje
dugotrajne nefinancijske imovine osiguravaju se u rashodima poslovanja.
Članak
25.
Knjigovodstvena evidencija nefinancijske
dugotrajne imovine Općine vodi se u upravnom odjelu - financije.
Sve poslovne promjene na nefinancijskoj
dugotrajnoj imovini potrebno je evidentirati u roku od 30 dana od dana nastanka
promjene.
XII. ZADUŽIVANJE I DAVANJE JAMSTVA
Članak
26.
Za realizaciju višegodišnjih kapitalnih
projekata utvrđenih Planom razvojnih programa Općina se može zadužiti sukladno
zakonskim propisima.
Tekuće otplate duga, iskazane su u Računu
financiranja Proračuna za 2013. godinu u iznosu od 3.000.000,00 kuna, te
pripadajuće kamate u iznosu od 570.000,00 kn, iskazane u razdjelu 002 općinska
uprava, imaju u izvršavanju Proračuna prednost pred svim ostalim izdacima.
Pravna osoba u većinskom izravnom ili
neizravnom vlasništvu Općine može se zadužiti samo uz suglasnost Općinskog
Vijeća, sukladno pozitivnim zakonskim propisima i općim aktima Općine.
Općina može dati jamstvo za ispunjenje obveza
pravnoj osobi iz stavka 3 ovog članka sukladno pozitivnim zakonskim propisima i
Odluci Općinskog Vijeća. Dana jamstva uključuju se u opseg zaduženja Općine.
XIII. PRIMJENA PRORAČUNSKOG RAČUNOVODSTVA I
FINANCIJSKO RAČUNOVODSTVENA KONTROLA
Članak
27.
Proračun i proračunski korisnici primjenjuju
sustav proračunskog računovodstva.
Članak
28.
Kontrola poslovnih postupaka u pripremi i
izvršavanju proračuna, upravljanje općinskim dugom i gotovinom, praćenje
primjene financijskih propisa, praćenje nastanka obveza, praćenje primjene
sustava proračunskog računovodstva te poslovi financijskog izvješćivanja,
obavljati će se u Upravnom odjelu - područje financija.
Svi korisnici proračunskih sredstava obvezni
su Upravnom odjelu - područje financija dati sve potrebne podatke, isprave i
izvješća koja se od njih traže.
Ako se prilikom obavljanja kontrole utvrdi da
su sredstva bila korištena protivno zakonu ili Proračunu, Odjel općinske uprave
za financije o tome će izvijestiti Općinskog načelnika.
Članak
29.
Upravni odjel - područje financija izrađuje i
dostavlja Općinskom načelniku kvartalne izvještaje o izvršavanju Proračuna u
rokovima propisanim Zakonom o proračunu.
Općinski načelnik podnosi kvartalna
izvještaje o izvršavanju Proračuna Općinskom vijeću u rokovima propisanim
Zakonom o proračunu.
Proračunski korisnici dužni su dostaviti
godišnji izvještaj o poslovanju najkasnije u roku od mjesec dana od isteka roka
za predaju godišnjeg financijskog izvještaja utvrđenog Pravilnikom o
financijskom izvještavanju u proračunskom računovodstvu (NN br. 32/11).
Trgovačko društva kojeg je Općina osnivač ili
većinski vlasnik dužno je dostaviti godišnji izvještaj o poslovanju (ostvarenje
financijskog plana i izvještaj o radu) najkasnije u roku od mjesec dana od
isteka roka za predaju godišnjeg financijskog izvještaja utvrđenog Zakonom o
računovodstvu (NN br. 109/07).
Izvještaj o poslovanju mora sadržavati
prijedlog korištenja neutrošenih sredstava, odnosno prijedlog pokrića gubitka
poslovanja.
Članak
30.
Proračunski korisnici dužni su dostaviti
polugodišnje i godišnje financijske izvještaje Upravnom odjelu - području
financija.
Upravni odjel - područje financija
konsolidira izvještaje iz stavka 1. Ovog članka i izrađuje konsolidirani
polugodišnji i godišnji financijski izvještaj za Proračun i proračunske
korisnike i dostavlja ga Ministarstvu financija u roku utvrđenom Pravilnikom iz
čl.29. stavak 3. ove Odluke.
XIV. URAVNOTEŽENJE PRORAČUNA I PRERASPODJELA
SREDSTAVA PRORAČUNA
Članak
31.
Ako tijekom godine dođe do povećanja rashoda
ili izdataka odnosno smanjenja prihoda i primitaka Općinski načelnik može
poduzeti mjere za uravnoteženje Proračuna propisane zakonom.
Ako se primjenom privremenih mjera ne
uravnoteži Proračun, njegovo uravnoteženje utvrditi će Općinsko vijeće
izmjenama i dopunama Proračuna.
Članak
32.
Općinski načelnik može odobriti preraspodjelu
sredstava unutar pojedinih razdjela i između pojedinih razdjela, s tim da
umanjenje pojedine pozicije ne može biti veće od 5% sredstava utvrđenih na
poziciji koja se umanjuje.
O izvršenim preraspodjelama Općinski načelnik
je dužno polugodišnje izvijestiti Općinsko vijeće.
Članak
33.
Proračun se izvršava od 1. siječnja do 31.
prosinca 2013. godine.
Samo naplaćeni prihodi u kalendarskoj godini
priznaju se kao prihod Proračuna za 2013. godinu.
O namjeni viška prihoda iz prethodne godine
odlučuje Općinsko vijeće prilikom donošenja godišnjeg obračuna Proračuna za
2012. godinu.
XV. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
34.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama PGŽ«, a primjenjuje se od 1. siječnja 2013.
godine.
Klasa: 021-05/12-01/11
Ur. broj: 2170-03-12-01-11
Čavle, 29. studenoga 2012.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE ČAVLE
Predsjednik
Josip Čargonja, v.r.