38.
Na temelju članka 35. Zakona o
vlasništvu i drugim stvarnim pravima (»Narodne novine« broj 91/96, 68/98,
137/99, 22/00, 73/00, 129/00, 114/01, 79/06, 141/06, 146/08, 38/09, 153/09),
članka 6. Zakona o zakupu i kupoprodaji poslovnog prostora (»Narodne novine«
broj 125/11) i članka 29. Statuta Općine Baška (»Službene novine
Primorsko-goranske županije« broj 28/09, 36/10, 39/10), Općinsko vijeće Općine
Baška, na sjednici održanoj 15. studenoga 2012. godine, donijelo je
ODLUKU
o zakupu i kupoprodaji poslovnog prostora
u vlasništvu Općine Baška
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom uređuje se zasnivanje i
prestanak zakupa poslovnih prostora u vlasništvu Općine Baška (u daljnjem
tekstu: Općina) te međusobna prava i obveze zakupodavca i zakupnika, kao i
kupoprodaja poslovnog prostora u vlasništvu Općine sadašnjem zakupniku, odnosno
korisniku.
Članak 2.
Poslovnim prostorom u smislu Zakona o
zakupu i kupoprodaji poslovnog prostora smatraju se:
1.poslovna zgrada - zgrada namijenjena
obavljanju poslovne djelatnosti ako se pretežitim dijelom i koristi u tu svrhu,
2.poslovna prostorija - jedna ili više
prostorija u poslovnoj ili stambenoj zgradi namijenjena obavljanju poslovne
djelatnosti koja, u pravilu, čini samostalnu uporabnu cjelinu i ima zaseban
glavni ulaz,
3.garaža - prostor za smještaj vozila,
4.garažno mjesto - prostor za smještaj
vozila u garaži.
II. NAČIN UPRAVLJANJA
Članak 3.
(1) Poslovnim prostorom, sukladno
odredbama Zakona o zakupu i kupoprodaji poslovnog prostora (»Narodne novine«
broj 125/11 - u daljnjem u tekstu: Zakon) i ove Odluke upravlja Općinski
načelnik Općine Baška (dalje u tekstu: Općinski načelnik).
(2) U upravljanju, raspolaganju i
korištenju poslovnim prostorom Općinski načelnik:
1.odlučuje o davanju u zakup poslovnog
prostora,
2.utvrđuje namjenu poslovnog prostora,
3.raspisuje natječaj za davanje u zakup
poslovnog prostora,
4.utvrđuje vrijeme trajanja ugovora o
zakupu poslovnog prostora,
5.određuje početni iznos zakupnine za
poslovni prostor koji se daje na natječaj,
6.imenuje Povjerenstvo od 3 (tri) člana
za provedbu postupka po raspisanom natječaju,
7.odlučuje o izboru najpovoljnijeg
ponuditelja,
8.daje suglasnost za davanje poslovnog
prostora u podzakup,
9.odlučuje o prestanku zakupa poslovnog
prostora,
10.odobrava uređenje proslovnog
prostora,
11.odlučuje i o drugim pitanjima u svezi
sa zakupom poslovnog prostora u skladu sa Zakonom i ovom Odlukom.
(3) Općinsko vijeće Općine Baška može
svojom odlukom propisati da se poslovni prostor u zgradama u vlasništvu Općine
koje se nalaze u određenim ulicama, dijelovima ulica ili na određenim trgovima
može koristiti za obavljanje samo određenih djelatnosti.
Članak 4.
Stručne i administrativne poslove za
Općinskog načelnika i Povjerenstvo za provedbu natječaja iz članka 3. obavlja
Jedinstveni upravni odjel Općine.
III. DJELATNOST U POSLOVNOM PROSTORU
Članak 5.
Namjenu poslovnog prostora, odnosno
djelatnosti koje će se obavljati u poslovnom prostoru, osim u slučaju iz članka
3. stavak 3. ove Odluke, utvrđuje Općinski načelnik prije raspisivanja
natječaja za dodjelu poslovnog prostora u zakup.
Članak 6.
(1) Promjenu, odnosno proširenje
ugovorene djelatnosti može odobriti Općinski načelnik.
(2) Promjena, odnosno proširenje
ugovorene djelatnosti može se ugovoriti pod sljedećim uvjetima:
1.ako je zakupnik u određenom poslovnom
prostoru obavljao ugovorenu djelatnost najmanje dvije godine do podnošenja
zahtjeva za promjenu djelatnosti,
2.ako zakupnik prihvati promjenu
zakupnine, odnosno visinu utvrđenu sukladno članku 22. ove Odluke.
Članak 7.
Dopunu ugovorene djelatnosti može
odobriti Općinski načelnik pod uvjetom da zakupnik ugovorenu djelatnost u
prostoru obavlja najmanje jednu godinu do podnošenja zahtjeva za dopunu
djelatnosti.
IV. ZASNIVANJE ZAKUPA
Članak 8.
(1) Poslovni prostor daje se u zakup
putem javnog natječaja (u daljnjem tekstu: natječaj).
(2) Postupak i uvjeti natječaja
objavljuju se u javnom tisku i na web stranicama Općine.
(3) Postupak natječaja, do donošenja
odluke o najpovoljnijoj ponudi, provodi Povjerenstvo za provođenje javnog
natječaja (u daljnjem tekstu: Povjerenstvo), koje imenuje Općinski načelnik.
(4) Povjerenstvo iz prethodnog stavka
ima predsjednika i 2 člana.
Članak 9.
(1) Iznimno od odredbi članka 8.
sadašnjem zakupniku poslovnog prostora na određeno vrijeme, a koji u potpunosti
izvršava obveze iz ugovora o zakupu, najkasnije 60 dana prije isteka roka na
koji je ugovor sklopljen, ponudit će se sklapanje novog ugovora o zakupu na
određeno vrijeme - ne dulje od 5 godina.
(2) Pod sadašnjim zakupnikom
podrazumijeva se zakupnik poslovnoga prostora koji ima sklopljen ugovor o
zakupu i koji obavlja u tom prostoru dopuštenu djelatnost, ako taj prostor
koristi bez prekida u trajanju od najmanje 5 godina.
(3) Ponuda iz stavka 1. ovoga članka
dostavlja se zakupniku u pisanom obliku.
(4) Ako sadašnji zakupnik ne prihvati
ponudu iz stavka 2. ovoga članka u roku od 30 dana, od dana zaprimanja ponude
iz stavka 3., zakupni odnos je prestao istekom roka na koji je ugovor
sklopljen, a Općina će, nakon stupanja u posjed poslovnog prostora, raspisati
javni natječaj za davanje u zakup poslovnog prostora s početnim iznosom
zakupnine koji odgovora onom iz ponude zakupniku iz stavka 2. ovog članka, ako
će se u prostoru nastaviti obavljanje iste djelatnosti.
Članak 10.
Tekst natječaja mora sadržavati sljedeće
elemente:
1.adresu, namjenu i površinu poslovnog
prostora,
2.početni iznos zakupnine, te način i
rok plaćanja - mjesečno, unaprijed, do 10. dana u mjesecu za mjesec na koji se
zakupnina odnosi,
3.vrijeme za koje se poslovni prostor
daje u zakup,
4.iznos jamčevine koju treba uplatiti, a
koja jamčevina se ili vraća ili uračunava u iznos zakupnine kod natjecatelja
čija je ponuda odabrana,
5.rok do kojeg se može podnijeti pisana
prijava,
6.dan i sat kad se može razgledati
poslovni prostor koji je predmet natječaja,
7.odredbu da na natječaju ne može
sudjelovati natjecatelj, koji imaju neizmirenih obveza prema Općini i/ili
komunalnom društvu u vlasništvu Općine,
8.odredbu da na natječaju ne može
sudjelovati natjecatelj, koji ima nepodmirenih obveza za poreze i doprinose,
ili mu nije na propisan način odobrena odgoda plaćanja navedenih obveza,
9.odredbu da se najpovoljnijim
natjecateljem smatra onaj natjecatelj koji je ponudio najvišu zakupninu,
10.odredbu da je najpovoljniji
natjecatelj dužan, u roku koji utvrdi Općinski načelnik, preuzeti poslovni
prostor i sklopiti ugovor o zakupu, jer da će se u protivnom smatrati da je
odustao od sklapanja ugovora o zakupu, te da će se ugovor sklopiti sa sljedećim
najpovoljnijim natjecateljem,
11.odredbu da prednost pri sklapanja
ugovora o zakupu poslovnog prostora imaju osobe iz članka 58. Zakona o pravima
hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji, ako
udovolje uvjetima iz najpovoljnije ponude,
12.odredbu da najpovoljniji natjecatelj
nema pravo na povrat jamčevine ako u određenom roku ne sklopi ugovor o zakupu,
13.odredbu da natjecatelj mora
ispunjavati zakonske uvjete za obavljanje djelatnosti koja je utvrđena kao
namjena poslovnog prostora,
14.odredbu da se ugovor o zakupu sklapa
kao ovršna isprava,
15.odredbu o obvezi natjecatelja koji
uspiju na natječaju nadoknaditi zakupodavcu troškove objave natječaja,
16.dokumentaciju i dokaze koje treba
priložiti prijavi,
17.adresu na koju se dostavljaju prijave
i način dostavljanja,
18.druge posebne uvjete za sudjelovanje
u natječaju.
Članak 11.
Natjecatelj koji namjerava odustati od
natječaja obvezan je, pisanim zahtjevom, svoju ponudu povući prije isteka roka
za dostavu ponuda, u protivnom, ako se njegova ponuda utvrdi najpovoljnijom,
nema pravo na povrat uplaćene jamčevine.
Članak 12.
(1) Povjerenstvo za provođenje javnog
natječaja, najkasnije u roku od 8 (osam) dana od dana utvrđenog kao posljednji
dan za zaprimanje ponuda, otvara i obavlja pregled zaprimljenih ponuda, utvrđuje
koje su ponude moguće povučene i zakašnjele, koji natjecatelji ispunjavanju
uvjete iz natječaja i daje prijedlog Općinskom načelniku za donošenje odluke o
izboru najpovoljnije ponude.
(2) Najpovoljnijom ponudom smatra se
ponuda, koja udovoljava svim uvjetima natječaja, s najvišom ponuđenom
zakupninom.
(3) Prvenstveno pravo na sklapanje
ugovora o zakupu poslovnog prostora, ako udovoljavaju svim uvjetima natječaja i
prihvate uvjete iz najpovoljnije ponude, imaju osobe iz Zakona o pravima
hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji (»Narodne
novine« broj 174/04, 02/07, 107/07 i 65/09).
(4) O postupku otvaranja i pregleda
ponuda Povjerenstvo sačinjava zapisnik, koji sadržava podatke o:
.mjestu i vremenu otvaranja i pregleda
ponuda,
.članovima Povjerenstva i zapisničaru,
.predmetu i datumu objave natječaja,
.trajanju roka otvorenog za zaprimanje
ponuda,
.broju zaprimljenih ponuda,
.zakašnjelim ponudama,
.povučenim ponudama,
.ponudama koje ne udovoljavaju uvjetima
natječaja,
.ponudama koje se pregledavaju i
uspoređuju, te ponuđeni iznosi zakupnina,
.prijedlogu za donošenje odluke o
odabiru najpovoljnije ponude s obrazloženjem.
(4) Zapisnik potpisuju predsjednik
Povjerenstva i zapisničar.
Članak 13.
(1) Odluku o izboru najpovoljnije
ponude, koja obvezno sadrži i iznos mjesečne zakupnine, donosi Općinski
načelnik.
(2) U slučaju da dva ili više
ponuditelja ispunjavaju uvjete natječaja i ponude jednaki iznos mjesečne zakupnine,
najpovoljnijom ponudom utvrdit će se ona koja je najranije zaprimljena.
(3) Općinski načelnik zadržava pravo ne
odabrati niti jednu zaprimljenu ponudu, odnosno poništiti natječaj u cijelosti
ili u njegovim dijelovima.
(4) Odluka o ishodu natječaja, s
preslikom Zapisnika o otvaranju i pregledu ponuda, dostavlja se svim
ponuditeljima u roku od 8 (osam) dana od dana donošenja.
Članak 14.
(1) Ponuditelji, koji ostvaruju prava iz
Zakona o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji,
koji su sudjelovali i udovoljili uvjetima natječaja, u roku od 8 (osam) dana od
dana primitka odluke o ishodu natječaja, obvezni su izjasniti se žele li
koristiti pravo prvenstva sklapanja ugovora o zakupu po uvjetima iz
najpovoljnije ponude.
(2) Ako se ponuditelj ne izjasni u roku
iz stavka 1. ovoga članka, smatra se da ne žele koristiti pravo prvenstva na
zaključenje ugovora o zakupu.
Članak 15.
(1) Jamčevina se utvrđuje u visini tri
početne mjesečne zakupnine utvrđene natječajem.
(2) Jamčevina koju je uplatio
natjecatelj čija je ponuda odabrana kao najpovoljnija, uračunava se u iznos
zakupnine, a ostalim natjecateljima se vraća u roku od 15 (petnaest) dana od
dana donošenja odluke o odabiru najpovoljnije ponude, bez prava na kamate.
(3) Ponuditelj, čija ponuda je odabrana
kao najpovoljnija, nema pravo na povrat jamčevine ukoliko odustane od sklapanja
ugovora o zakupu poslovnog prostora.
Članak 16.
(1) Zakup poslovnog prostora zasniva se
ugovorom o zakupu.
(2) Ugovor o zakupu sklapa se u pisanom
obliku i mora biti potvrđen (solemniziran) po javnom bilježniku, sve na trošak
zakupnika.
(3) Ugovor u ime zakupodavca potpisuje
Općinski načelnik ili osoba koju Općinski načelnik za isto ovlasti.
Članak 17.
(1) Ugovorom o zakupu poslovnog prostora
obvezuje se zakupodavac predati zakupniku određeni poslovni prostor na
korištenje, a zakupnik se obvezuje platiti mu za to ugovorenu zakupninu.
(2) Ugovor iz stavka 1. ovog članka
sadrži:
1.naznaku ugovornih strana,
2.podatke o poslovnom prostoru i zgradi
u kojoj se poslovni prostor nalazi (mjesto u zgradi, površina u m2),
3.djelatnost koja će se obavljati u
poslovnom prostoru,
4.odredbe o korištenju zajedničkih
uređaja i prostorija u zgradi te zajedničkih usluga u zgradi i rok njihova
plaćanja,
5.rok predaje poslovnog prostora
zakupniku,
6.rok na koji se ugovor sklapa,
7.iznos zakupnine i rokove plaćanja,
8.odredbu o obvezi zakupnika snositi
troškove iz članka 25. ove Odluke,
9.odredbu kojom se zakupnik izričito
obvezuje na pristanak povećanja zakupnine koja će uslijediti u tijeku trajanja
zakupa, prema odredbama nadležnog tijela,
10.odredbe o otkazu ugovora, posebno o
otkazu i otkaznim rokovima,
11.odredbu da zakupnik u zakup uzima
poslovni prostor u viđenom stanju te da ga je, ako je isto potrebno, dužan
urediti i privesti ugovorenoj namjeni o vlastitom trošku, o čemu se sastavlja
zapisnik,
12.odredbu da zakupodavac može uz
prethodnu najavu izvršiti kontrolu poslovnog prostora,
13.odredbu da zakupnik ne može vršiti
preinaku poslovnog prostora bez prethodne pisane suglasnosti zakupodavca,
14.odredbu da zakupnik dostavi kao
osiguranje plaćanja novčane tražbine koja je predmet ugovora o zakupu, za
izlicitiranu zakupninu u visini zakupnine po m2 mjesečno, šest
bjanko trasiranih i akceptiranih vlastitih mjenica s klauzulom »bez protesta«,
uz mjenično očitovanje, koje će se naplatiti u slučaju da zakupnik u tijeku
ugovornog odnosa ne podmiri dospjelu zakupninu, zateznu kamatu i troškove s
osnova korištenja poslovnog prostora najmanje tri mjeseca uzastopno ili četiri
mjeseca tijekom trajanja ugovornog odnosa,
15.odredbu da se ugovor o zakupu sklapa
kao ovršna isprava,
16.odredbu da se nakon predaje poslovnog
prostora zakupniku, o istom sastavlja zapisnik,
17.mjesto i vrijeme sklapanja ugovora i
potpis ugovornih strana.
(3) Primjerak ugovora o zakupu dostavlja
se nadležnoj poreznoj upravi.
Članak 18.
Ponuditelj, čija ponuda je odabrana kao
najpovoljnija, dužan je u roku koji, odlukom o odabiru najpovoljnije ponude,
utvrdi Općinski načelnik preuzeti poslovni prostor i sklopiti ugovor o zakupu,
jer će se u protivnom smatrati da je odustao od sklapanja ugovora o zakupu te
će se sklapanje ugovora ponuditi sljedećem najpovoljnijem natjecatelju.
Članak 19.
(1) Prilikom primopredaje poslovnog
prostora, u pravilu, ugovorne strane sastavljaju zapisnik u koji se unose
podaci o stanju poslovnog prostora.
(2) Ako prilikom primopredaje nije
sastavljen zapisnik, smatra se da je poslovni prostor predan u ispravnom
stanju.
(3) Potpisom ugovora o zakupu zakupnik
potvrđuje da je poslovni prostor primio u viđenom stanju, odnosno u stanju
upotrebe za obavljanje utvrđene namjene.
V. ZAKUPNINA
Članak 20.
Visina zakupnine utvrđuje se u postupku
natječaja, na način da zakupnina ne smije biti niža od iznosa početne
zakupnine.
Članak 21.
(1) Iznos zakupnine po m2 poslovnog
prostora posebnom odlukom određuje Općinski načelnik prema djelatnosti koja se
u poslovnom prostoru obavlja i lokaciji prostora, a prema trenutno važećim
tržišnim cijenama.
(2) Korisnici općinskog proračuna i
udruge sa sjedištem na području Općine Baška koje se su/financiraju iz
općinskog proračuna ne plaćaju zakupninu.
VI. PRAVA I OBVEZE UGOVORNIH STRANA
Članak 22.
Zakupodavac je dužan predati zakupniku
poslovni prostor u roku utvrđenom ugovorom, na način opisan u članku 19. ove
Odluke.
Članak 23.
Ugovor o zakupu sklapa se na određeno
vrijeme, u trajanju od najmanje 1 (jedne) godine, a najduže 15 (petnaest)
godina.
Članak 24.
(1) Zakupnik može koristiti poslovni
prostor samo u svrhu i na način određen ugovorom o zakupu i ovom Odlukom.
(2) Zakupnik ne smije bez pisane
suglasnosti zakupodavca vršiti preinaku poslovnog prostora kojima se bitno
mijenja konstrukcija, raspored površina, namjena ili vanjski izgled poslovnog
prostora.
Članak 25.
(1) Zakupnik je dužan plaćati naknadu za
troškove korištenja zajedničkih uređaja i obavljanja zajedničkih usluga u
zgradi u kojoj se nalazi poslovni prostor po njihovom dospjeću.
(2) Zakupnik je dužan plaćati i sve
druge troškove nastale iz korištenja poslovnog prostora koji je predmet zakupa
(struja, voda, troškovi odvoza smeća i čišćenja, komunalna naknada i dr).
(3) Zakupnik snosi troškove tekućeg
održavanja poslovnog prostora (čišćenje, soboslikarski radovi, sitni popravci
na instalacijama i sl.).
(4) Zakupnik je dužan o svom trošku
izvršiti popravke oštećenja poslovnog prostora, koja je sam prouzročio ili su
ih prouzročile osobe koje se koriste poslovnim prostorom zakupnika.
(5) Zakupnik je dužan provoditi sve
mjere zaštite od požara propisane zakonom kojim se uređuje zaštita od požara te
drugim propisima donesenim na temelju zakona.
VII. PRESTANAK ZAKUPA
Članak 26.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora
prestaje na način utvrđen Zakonom, ovom Odlukom i ugovorom o zakupu.
Članak 27.
Zakupodavac i zakupnik mogu u svako doba
sporazumno raskinuti ugovor o zakupu poslovnog prostora.
Članak 28.
Zakupodavac može otkazati ugovor o
zakupu poslovnog prostora ako zakupnik i nakon uručenja pisane opomene:
.koristi poslovni prostor protivno
ugovoru o zakupu ili mu nanosi štetu koristeći ga bez dužne pažnje,
.u roku od 15 (petnaest) dana od dana
zaprimanja pisane opomene ne plati dospjelu zakupninu, ili troškove iz članka
25. ove Odluke,
.koristi poslovni prostor suprotno
ugovorenoj namjeni,
.bez pisanog odobrenja zakupodavca vrši
preinake poslovnog prostora,
.bez pisanog odobrenja zakupodavca daje
poslovni prostor u podzakup.
Članak 29.
O otkazu ugovora o zakupu iz prethodnog
članka odluku donosi Općinski načelnik.
VIII. KUPOPRODAJA POSLOVNOGA PROSTORA
Članak 30.
(1) Poslovni prostor u vlasništvu Općine
može se prodati, u postupku uređenom Zakonom i ovom Odlukom, sadašnjem
zakupniku:
.ako se radi o poslovnom prostoru koji
je utvrđen za prodaju temeljem popisa poslovnih prostora koji su predmet
kupoprodaje i koji je javno objavljen,
.koji taj prostor koristi bez prekida u
trajanju od najmanje 5 (pet) godina,
.koji uredno izvršava sve obveze iz
ugovora o zakupu i druge financijske obveze prema državnom proračunu, Općini,
zaposlenicima i dobavljačima, osim ako je na propisan način odobrena odgoda
plaćanja navedenih obveza pod uvjetom da zakupnik uredno podmiruje tako
regulirane svoje obveze.
(2) Popis poslovnih prostora koji su
predmet kupoprodaje, na prijedlog Općinskog načelnika, utvrđuje Općinsko vijeće
Općine.
Članak 31.
Iznimno od odredbi članka 30., pravo na
kupnju poslovnoga prostora može ostvariti i zakupnik koji se nalazi u zakupnom
odnosu s Općinom u trajanju kraćem od pet godina ako je:
.podmirio ili podmiruje sve svoje obveze
sukladno članku 30., stavak 1., alineja 3., ove Odluke,
.prije toga bio u zakupnom odnosu s
Općinom, ili s Općinom i Republikom Hrvatskom, u ukupnom neprekidnom trajanju
od najmanje pet godina,
.kao nasljednik obrtnika nastavio
vođenje obrta, odnosno kao član obiteljskog domaćinstva preuzeo obrt, a bio je
u zakupnom odnosu u ukupnom neprekidnom trajanju od najmanje pet godina, u koje
vrijeme se uračunava i vrijeme zakupa njegova prednika,
.morao napustiti poslovni prostor koji
je koristio zbog povrata toga prostora u vlasništvo prijašnjem vlasniku,
sukladno posebnom propisu, a do tada je bio u zakupu u neprekinutom trajanju od
najmanje 5 (pet) godina.
Članak 32.
Pravo na kupnju poslovnog prostora nema
zakupnik koji je isti dao u podzakup ili je, na temelju bilo koje druge pravne
osnove, prepustio korištenje poslovnog prostora drugoj osobi.
Članak 33.
(1) Zahtjev za kupnju poslovnoga
prostora podnosi se u roku od 90 (devedeset) dana od javne objave popisa
poslovnih prostora koji su predmet kupoprodaje nadležnom upravnom tijelu.
(2) Uz zahtjev za kupnju sadašnji
zakupnik obvezan je dostaviti izjavu ovjerenu kod javnog bilježnika kojom se
obvezuje da će, do dana potpisivanja ugovora o kupoprodaji, dostaviti sljedeće
dokaze:
.potvrdu porezne uprave kojom dokazuje
da nema dugovanja po osnovu javnih davanja o kojima službenu evidenciju vodi
porezna uprava ili dokaz da je prema posebnim propisima odobrena odgoda
plaćanja predmetne obveze, pod uvjetom da se podnositelj zahtjeva za kupnju
pridržava rokova plaćanja,
.potvrdu nadležnog županijskog tijela o
podmirenim obvezama za čiju naplatu je nadležna županija ili dokaz da je prema
posebnim propisima odobrena odgoda plaćanja predmetne obveze, pod uvjetom da se
podnositelj zahtjeva za kupnju pridržava rokova plaćanja,
.izjavu pod teretom kaznene
odgovornosti, ovjerenu kod javnog bilježnika, i izvadak iz poslovnih knjiga (izvadak
iz knjigovodstvene kartice ili druge isprave), ovjeren od ovlaštene osobe,
kojima se dokazuje da su podmirene sve obveze prema zaposlenicima i da nema
dospjelih, a nepodmirenih obveza prema dobavljačima.
(3) Dokazi iz stavka 2. ovog članka ne
smiju biti stariji od 8 (osam) dana prije dana zaključenja kupoprodajnog
ugovora.
Članak 34.
(1) Poslovni prostor iz članka 1. ove
Odluke prodaje se po tržišnoj cijeni.
(2) Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga
članka, tržišna cijena umanjuje se za neamortizirana ulaganja sadašnjeg
zakupnika koja su bila od utjecaja na visinu tržišne vrijednosti poslovnoga
prostora, s time da se visina ulaganja priznaje najviše do 30% tržišne
vrijednosti poslovnoga prostora.
(3) Ulaganja u preinake poslovnoga
prostora neće se priznati:
.ako su učinjene bez suglasnosti
zakupodavca, osim nužnih troškova,
.ako se radi o ulaganjima koja je
zakupodavac priznao u obliku smanjene zakupnine,
.ako se kupac odredio za obročni način
plaćanja kupoprodajne cijene.
(4) Općinski načelnik određuje sudskog
vještaka građevinske ili arhitektonske struke, s liste ovlaštenih sudskih
vještaka, koji će utvrditi tržišnu cijenu poslovnog prostora i vrijednost
neamortiziranih ulaganja sadašnjeg zakupnika.
Članak 35.
(1) Plaćanje kupoprodajne cijene
poslovnoga prostora može se ugovoriti jednokratno ili obročnom otplatom, prema
izboru kupca.
(2) Kada se plaćanje cijene poslovnoga
prostora isplaćuje jednokratno, rok isplate ne može biti duži od 30 (trideset)
dana od dana sklapanja ugovora.
(3) Kod kupnje poslovnoga prostora uz
obročnu otplatu ukupan rok otplate ne može biti duži od 5 (pet) godina od dana
sklapanja ugovora.
(4) Kamatna stopa za vrijeme obročne
otplate propisana je Zakonom.
(5) Prodavatelj je dužan u ugovoru o
kupoprodaji poslovnoga prostora s obročnom otplatom vrijednost (mjesečnog)
obroka vezati uz EUR i to po srednjem tečaju Hrvatske narodne banke na dan
uplate.
Članak 36.
(1) Ugovor o kupoprodaji poslovnoga prostora
naročito treba sadržavati:
.izjavu kupca kojom dopušta upis
založnoga prava u korist Općine radi osiguranja dugovanog iznosa u zemljišnoj
knjizi na poslovnom prostoru koji je predmet kupoprodaje obročnom otplatom,
.odredbu kojom se kupac obvezuje da u
narednih 10 (deset) godina od dana sklapanja ugovora neće prodavati, niti na
drugi način otuđiti kupljeni poslovni prostor, te da dopušta Općini zabilježbu
zabrane otuđenja u zemljišnoj knjizi,
.odredbu kojom si Općina, kao
prodavatelj poslovnoga prostora, u slučaju da kupac prestane obavljati
djelatnost u kupljenom poslovnom prostoru roku od 10 (deset) godina od dana
sklapanja ugovora, pridržava pravo nazadkupnje prodane nekretnine po
kupoprodajnoj cijeni po kojoj je i prodana, a kupac dozvoljava zabilježbu prava
nazadkupnje u korist prodavatelja, a Ugovor o kupoprodaji poslovnoga prostora
mora biti sastavljen u pisanom obliku i potvrđen (solemniziran) po javnom
bilježniku na trošak kupca.
(2) Jedan primjerak ugovora o
kupoprodaji Općina dostavlja nadležnoj poreznoj upravi.
(3) Ugovor o kupoprodaji poslovnog
prostora mora biti sastavljen u pisanom obliku i potvrđen (solemniziran) po
javnom bilježniku.
Članak 37.
Odluku o kupoprodaji poslovnoga prostora
iz članka 1. ove Odluke donosi nadležno tijelo Općine, sukladno člancima 29. i
49. Statuta, ovisno o vrijednosti poslovnoga prostora.
Članak 38.
Na temelju odluke o kupoprodaji
poslovnoga prostora iz članka 37. ove Odluke, a u roku od 90 (devedeset) dana
od dana njenog donošenja, Općinski načelnik i kupac sklopit će ugovor o
kupoprodaji poslovnoga prostora.
IX. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 39.
Na sve što ovom Odlukom nije posebno
uređeno, a odnosi se na zakup i kupoprodaju poslovnog prostora u vlasništvu
Općine Baška, na odgovarajući način, primjenjuju se odredbe Zakona o zakupu i
kupoprodaji poslovnog prostora (»Narodne novine« broj 125/11).
Članak 40.
Danom stupanja na snagu ove Odluke
prestaje važiti Odluka o davanju u zakup poslovnih prostora Općine Baška
(»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 11/10) i Odluka o visini
zakupnine za zakup poslovnih prostora u vlasništvu Općine Baška (»Službene
novine Primorsko-goranske županije« broj 31/01, 07/03).
Članak 41.
Ugovori o zakupu poslovnog prostora
sklopljeni prije stupanja na snagu ove Odluke ostaju vrijediti do isteka roka
na koji su sklopljeni.
Članak 42.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od
dana objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-05/12-01/8
Ur. broj: 2142-03-01/1-12-8
Baška, 15. studenoga 2012.
OPĆINSKO VIJEĆE
OPĆINE BAŠKA
Potpredsjednik
Mr. sc. Aleksandar Čubranić, dr. med., v.r.