SADRŽAJ | ŽUPANIJA | GRADOVI | OPĆINE | OSTALO | ARHIVA | TRAŽILICA | IMPRESSUM


 
Godina XX. - broj 46. Petak, 23. studenog 2012.
GRAD RIJEKA

120.

Na temelju članka 35. i 53. stavka 3. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09 i 150/11) te članka 46. i 68. Statuta Grada Rijeke (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 24/09 i 11/10), Gradsko vijeće Grada Rijeke, na sjednici 22. studenoga 2012. godine, donijelo je

ODLUKU
o ustrojstvu upravnih tijela Grada Rijeke

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovom se Odlukom uređuje ustrojstvo, nazivi i djelokrug rada upravnih tijela Grada Rijeke (u daljnjem tekstu: upravna tijela Grada).

Članak 2.

Riječi i izrazi u ovoj Odluci koji imaju rodno značenje, bez obzira jesu li korišteni u muškom ili ženskom rodu, odnose se na jednak način na muški ili ženski rod.

Članak 3.

Upravna tijela Grada ustrojavaju se u skladu s rasporedom i opsegom poslova te prema srodnosti, organizacijskoj povezanosti i potrebi učinkovitog obavljanja poslova iz samoupravnog djelokruga Grada, učinkovitog rukovođenja njihovim radom i odgovornosti u radu.

U upravnim tijelima Grada mogu se ustrojavati direkcije i službe kao unutarnje ustrojstvene jedinice.

Direkcije se određuju ovom Odlukom, a službe se određuju pravilnicima o unutarnjem redu upravnih tijela Grada.

Članak 4.

Unutarnje ustrojstvo upravnog tijela Grada, nazivi i opisi poslova radnih mjesta, stručni i drugi uvjeti za raspored na radna mjesta, broj izvršitelja i druga pitanja od značaja za rad upravnog tijela Grada uređuju se pravilnikom o unutarnjem redu.

Pravilnik iz stavka 1. ovoga članka donosi Gradonačelnik Grada Rijeke (u daljnjem tekstu: Gradonačelnik) posebno za svako upravno tijelo Grada, na prijedlog pročelnika upravnog tijela Grada.

Članak 5.

Sredstva za rad upravnih tijela Grada osiguravaju se u proračunu Grada te iz drugih prihoda u skladu sa zakonom.

 

II. UPRAVNA TIJELA GRADA

Članak 6.

Upravna tijela Grada jesu:

1. Odjel gradske uprave za razvoj, urbanizam, ekologiju i gospodarenje zemljištem,

2. Odjel gradske uprave za provedbu dokumenata prostornog uređenja i građenje,

3. Odjel gradske uprave za komunalni sustav,

4. Odjel gradske uprave za gospodarenje imovinom,

5. Odjel gradske uprave za poduzetništvo,

6. Odjel gradske uprave za odgoj i školstvo,

7. Odjel gradske uprave za zdravstvo i socijalnu skrb,

8. Odjel gradske uprave za kulturu,

9. Odjel gradske uprave za sport i tehničku kulturu,

10. Odjel gradske uprave za financije,

11. Odjel za gradsku samoupravu i upravu,

12. Ured Grada,

13. Zavod za informatičku djelatnost.

1. Odjel gradske uprave za razvoj, urbanizam, ekologiju i gospodarenje zemljištem

Članak 7.

Ustrojstvene jedinice u sastavu Odjela gradske uprave za razvoj, urbanizam, ekologiju i gospodarenje zemljištem jesu: Direkcija za razvoj, urbanizam i ekologiju i Direkcija za gospodarenje zemljištem.

Članak 8.

U Odjelu gradske uprave za razvoj, urbanizam, ekologiju i gospodarenje zemljištem obavljaju se poslovi osiguravanja uvjeta za gospodarenje prostorom Grada kroz prostorno i urbanističko planiranje, uređivanje građevinskog zemljišta i promicanje djelatnosti zaštite okoliša te poslovi u svezi pripreme i vođenja kapitalnih projekata kojih je Grad investitor kao i složenih projekata za druge investitore (do njihove realizacije).

Poslovi iz stavka 1. ovoga članka uključuju:

-promicanje razvojnih strategija i projekata uređenja prostora u svrhu učinkovitijeg raspolaganja prostorom,

-suradnju u provedbi sustava koordinacije interesa Grada s interesima susjednih općina, gradova, Primorsko-goranske županije i Republike Hrvatske,

-pripremu, koordinaciju izrade i donošenje dokumenata prostornog uređenja na području grada,

-organizaciju i koordinaciju izrade prostornih i projektnih studija te projektne dokumentacije za kapitalne i razvojne projekte Grada te druge projekte utvrđene programom rada,

-praćenje stanja u području prometa, infrastrukture, zaštite okoliša i graditeljske baštine te predlaganje mjera za njihovo poboljšanje,

-stručno-analitičke poslove, organizaciju i vođenje izrade dokumenata zaštite i unapređenja stanja okoliša i održivog razvitka te procjenu utjecaja na okoliš za zahvate čiji je nositelj Grad,

-informiranje javnosti o okolišu, koordinaciju i organizaciju lokalnih događanja povodom obilježavanja značajnih datuma zaštite prirode i okoliša te suradnju s nevladinim udrugama i mjesnom samoupravom iz područja zaštite prirode i okoliša,

-osmišljavanje, promociju i prezentaciju razvojnih projekata Grada na tržištu nekretnina,

-rješavanje imovinsko-pravnih odnosa i tehničku pripremu građevinskog zemljišta za realizaciju kapitalnih i razvojnih projekata Grada, za gradnju objekata i uređenje javnih površina, kojih je investitor Grad, kao i za potrebe daljnjeg raspolaganja zemljištem,

-prikupljanje dokumentacije, ovjeru dokumentacije i provođenje postupka u pravnom prometu zemljištem u vlasništvu Grada te sudjelovanje i praćenje sudskih i drugih postupaka koji se vode u svezi zemljišta od interesa za Grad,

-obavljanje poslova državne uprave u gospodarenju zemljištem, koji su zakonom stavljeni u nadležnost Grada,

-osnivanje i vođenje katastra vodova, osnivanje i vođenje izvorne evidencije naselja, ulica i kućnih brojeva te određivanje kućnih brojeva,

-vođenje evidencije o zemljištu u vlasništvu Grada te omogućavanje pravovremenog, cjelovitog, istinitog i preciznog iskazivanja zemljišta u vlasništvu Grada te nastalih promjena u GIS bazi podataka i u analitičkim evidencijama gradskog knjigovodstva koje se vode u Odjelu gradske uprave za financije,

-obavljanje administrativno-tehničkih poslova za potrebe komasacijskog povjerenstva i izvršavanje rješenja o komasaciji,

-obavljanje administrativno-tehničkih poslova za potrebe posebnih radnih i stručnih tijela iz djelokruga rada Odjela.

2. Odjel gradske uprave za provedbu dokumenata prostornog uređenja i građenje

Članak 9.

U Odjelu gradske uprave za provedbu dokumenata prostornog uređenja i građenje obavljaju se poslovi izdavanja lokacijskih dozvola i drugih akata vezanih uz provedbu dokumenata prostornog uređenja i gradnje na području Grada.

Poslovi iz stavka 1. ovoga članka uključuju:

-vođenje upravnih i neupravnih postupaka iz područja prostornog uređenja i gradnje (donošenje rješenja o općim stvarima, izdavanje uvjerenja i potvrda na temelju evidencije koju vodi Odjel, izdavanje uvjerenja o vremenu gradnje građevina i slično),

-izdavanje lokacijskih dozvola,

-donošenje rješenja o utvrđivanju građevinske čestice,

-potvrđivanje parcelacijskih elaborata,

-izdavanje rješenja o uvjetima građenja,

-izdavanje potvrda glavnog projekta,

-obavljanje tehničkog pregleda građevine i izdavanje uporabnih dozvola,

-izdavanje dozvola za uklanjanje građevine,

-izdavanje rješenja o izvedenom stanju,

-izdavanje uvjerenja za uporabu građevine,

-potvrđivanje samostalnih uporabnih cjelina u zgradama (etažiranje),

-vođenje evidencije čuvanja dokumenata prostornog uređenja,

-vođenje evidencije o izdanim aktima,

-izrada izvješća o radu Odjela te izrada izvješća i dostava raspoloživih podataka za potrebe drugih upravnih tijela Grada,

-vođenje podataka o zgradama za potrebe statističkih izvješća prema posebnom propisu,

-sudjelovanje u raspravama u postupku donošenja dokumenata prostornog uređenja.

3. Odjel gradske uprave za komunalni sustav

Članak 10.

Ustrojstvene jedinice u sastavu Odjela gradske uprave za komunalni sustav jesu: Direkcija plana, razvoja i gradnje, Direkcija zajedničke komunalne djelatnosti, Direkcija za komunalno redarstvo i Direkcija za prometno redarstvo.

Članak 11.

U Odjelu gradske uprave za komunalni sustav obavljaju se poslovi u svezi uređenja naselja, planiranja, razvoja i gradnje građevina i pripadajućih objekata i uređaja komunalne infrastrukture uključivo kupnju zemljišta, poslovi nabave opreme, analize, kontrole i uređenja prometa, poslovi koordinacije komunalnih i trgovačkih društava iz djelokruga rada Odjela, davanja subvencija za grobna mjesta, dodjele pružanja javne vodne usluge čišćenja septičkih i sabirnih jama, davanja koncesijskih odobrenja za obavljanje djelatnosti na pomorskom dobru i koncesija na pomorskom dobru koje su u nadležnosti Grada, utvrđivanja komunalnog doprinosa, komunalne i druge naknade, spomeničke rente te donošenja rješenja, naplata i postupak ovrhe iz nadležnosti Odjela, poslovi održavanja i brige o zaštiti pomorskog dobra u općoj upotrebi, održavanja građevina i pripadajućih objekata i uređaja komunalne infrastrukture, poslovi u svezi obavljanja komunalnih djelatnosti koje se financiraju iz sredstava komunalne naknade, poslovi u svezi korištenja javnih površina (zakup i privremena uporaba), poslovi u svezi s izdavanjem dozvola za obavljanje autotaksi prijevoza, poslovi komunalnog i prometnog redarstva te poslovi javne nabave iz djelokruga poslova Odjela.

Razvoj i gradnja građevina obuhvaća naročito: razvoj, analizu i planiranje potreba gradnje građevina, projektiranje i geodetsku pripremu zemljišta za gradnju uključivo kupnju zemljišta, građenje, primopredaju i preuzimanje građevina u vlasništvo, kao i vođenje razvojnih projekata u suradnji s komunalnim i trgovačkim društvima, Agencijom za društveno poticanu stanogradnju Grada Rijeke i ostalim upravnim tijelima Grada.

Pod građevinama i pripadajućim objektima i uređajima komunalne infrastrukture podrazumijevaju se naročito: nerazvrstane ceste sukladno zakonu kojim se uređuju ceste, druge javne površine sukladno zakonu kojim se uređuje komunalno gospodarstvo, komunalne vodne građevine, energetski objekti za distribuciju toplinske energije, groblja, odlagališta otpada te ostale građevine i oprema komunalnih i trgovačkih društava koje se financiraju iz izvora sredstava naknade za razvoj.

Upravljanje građevinama i pripadajućim objektima i uređajima komunalne infrastrukture obuhvaća naročito: analizu, kontrolu i uređenje prometa u smislu analize postojećih i predlaganja novih prometnih rješenja lokalnog značaja, izdavanje prometnih suglasnosti, odobrenja za prekomjernu uporabu, opterećenje, prekopavanje te dozvole za izvanredan prijevoz.

Održavanje građevina i pripadajućih objekata i uređaja komunalne infrastrukture obuhvaća naročito: održavanje nerazvrstanih cesta, održavanje javne rasvjete, zelenih površina i opreme na zelenim površinama, čišćenje javnih površina, čišćenje mora i plaža, održavanje javnih zahoda i kupatila, održavanje fontana, održavanje groblja, održavanje javnih satova, održavanje autobusnih čekaonica, sanaciju neuređenih odlagališta otpada te poslove dežurne pogrebne službe, provođenje mjera dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije, skupljanja, odvoza i uništavanja lešina i nusproizvoda životinjskog podrijetla, skupljanja i zbrinjavanja napuštenih i izgubljenih životinja.

Poslovi komunalnog redarstva obuhvaćaju nadzor i kontrolu u djelokrugu poslova Odjela, kao i drugih upravnih tijela Grada u suglasju s propisima i aktima Grada.

Poslovi prometnog redarstva obuhvaćaju poslove nadzora nepropisno zaustavljenih i parkiranih vozila i poslove upravljanja prometom.

4. Odjel gradske uprave za gospodarenje imovinom

Članak 12.

Ustrojstvene jedinice u sastavu Odjela gradske uprave za gospodarenje imovinom jesu: Direkcija za pravne i imovinske poslove, Direkcija za gradnju i održavanje objekata javne, poslovne i stambene namjene, Direkcija za upravljanje objektima stambene namjene i Direkcija za upravljanje objektima poslovne namjene.

Članak 13.

U Odjelu gradske uprave za gospodarenje imovinom obavljaju se poslovi upravljanja, evidentiranja, stjecanja, otuđivanja, gradnje, održavanja, davanja u najam, davanja u zakup, davanja na upravljanje i davanja na korištenje svih objekata javne, poslovne i stambene namjene u vlasništvu Grada te poslovi davanja koncesije za obavljanje komunalne djelatnosti tržnica na malo i dimnjačarskih poslova.

Objektima javne namjene, u smislu ove Odluke, razumijevaju se građevine i dijelovi građevina kojima se u obavljanju djelatnosti i zadovoljavanju javnih potreba koriste Grad i ustanove kojih je Grad osnivač, osim objekata komunalne infrastrukture i objekata koji služe obavljanju komunalnih djelatnosti. Gospodarenje objektima javne namjene obuhvaća poslove evidentiranja, stjecanja, otuđivanja, gradnje, održavanja, davanja na upravljanje i davanja na korištenje upravnim tijelima Grada i ustanovama kojih je Grad osnivač.

Objektima poslovne namjene, u smislu ove Odluke, razumijevaju se građevine i dijelovi građevina koji su namijenjeni davanju u zakup za poduzetničke i ne-poduzetničke djelatnosti. Gospodarenje objektima poslovne namjene obuhvaća poslove evidentiranja, stjecanja, otuđivanja, gradnje, održavanja, davanja u zakup, naplate zakupnine, kao i poslove održavanja zajedničkih dijelova zgrada u kojima se ti prostori nalaze.

Objektima stambene namjene, u smislu ove Odluke, razumijevaju se građevine i dijelovi građevina koji su namijenjeni stanovanju (stanovi i stambeni prostori). Gospodarenje objektima stambene namjene obuhvaća poslove upravljanja, evidentiranja, stjecanja, otuđivanja, gradnje, održavanja, davanja u najam, davanja na korištenje, naplate najamnine, kontrole korištenja, kao i poslove održavanja zajedničkih dijelova zgrada u kojima se ti prostori nalaze.

Odjel obavlja i poslove evidencije najmodavaca, najmoprimaca i visine najamnine na području grada Rijeke, evidencije stanova i poslovnih prostora na području grada Rijeke, evidencije u svezi s upravljanjem stambenim zgradama na području grada Rijeke (upravitelji stambenih i poslovnih zgrada, visina zajedničke pričuve zgrada na području grada Rijeke i slično).

Poslovi iz stavka 1. ovoga članka uključuju:

-utvrđivanje i ažurno vođenje brige o pravnom statusu objekata u vlasništvu Grada u zemljišnim knjigama (uključivo legalizacije, etažiranja, parcelacije, upisa i brisanja zaloga, povrata, otkupa, stanarskog prava, reguliranje odnosa s Republikom Hrvatskom i dr.),

-uređenje međuvlasničkih odnosa u stambenim zgradama u kojima se nalaze stanovi i poslovni prostori u vlasništvu Grada,

-ustrojavanje i ažurno vođenje jedinstvenog registra nekretnina Grada,

-omogućavanje pravovremenog, cjelovitog, istinitog i preciznog iskazivanja svih nekretnina (objekata) u vlasništvu Grada u analitičkim evidencijama knjigovodstva Grada koje se vode u Odjelu gradske uprave za financije,

-planiranje stjecanja odnosno otuđivanja nekretnina (objekata) sukladno potrebama svih upravnih tijela Grada, priprema i provođenje odgovarajućih postupaka i radnji potrebnih za zakonito provođenje postupaka stjecanja odnosno otuđivanja te pravovremeno evidentiranje nastalih promjena u zemljišnim knjigama, analitičkim evidencijama te registru nekretnina Grada,

-hitne intervencije, praćenje nastalih šteta na objektima te prijavu i pripremu dokumentacije osiguravateljima radi ostvarivanja prava na naknadu štete,

-analizu, planiranje potreba, utvrđivanje opsega radova i usluga, izradu projektne dokumentacije, procjenu troškova redovnog i investicijskog održavanja te izvođenja rekonstrukcija i dogradnji na objektima javne, poslovne i stambene namjene, u suradnji s ostalim upravnim tijelima Grada, ustanovama i trgovačkim društvima kojih je Grad osnivač te Agencijom za društveno poticanu stanogradnju Grada Rijeke,

-analizu, planiranje potreba, organizaciju i praćenje građenja te primopredaju i preuzimanje u vlasništvo izgrađenih objekata javne, poslovne i stambene namjene, u suradnji s ostalim upravnim tijelima Grada, ustanovama i trgovačkim društvima kojih je Grad osnivač te Agencijom za društveno poticanu stanogradnju Grada Rijeke,

-pripremu i provođenje postupaka javne nabave iz djelokruga poslova Odjela te praćenje izvršenja radova i usluga temeljem sklopljenih ugovora.

Odjel koordinira aktivnosti i osigurava potrebne resurse i podršku za redovan rad Agencije za društveno poticanu stanogradnju Grada Rijeke.

U Odjelu se obavljaju i poslovi sustavnog gospodarenja energijom u objektima u vlasništvu Grada, poslovi pripreme i provedbe energetske certifikacije objekata u vlasništvu Grada kao i poslovi u svezi s predlaganjem mjera energetske učinkovitosti u objektima u vlasništvu Grada te planova i mjera za korištenje obnovljivih izvora energije.

5. Odjel gradske uprave za poduzetništvo

Članak 14.

U Odjelu gradske uprave za poduzetništvo obavljaju se poslovi u svezi s poticanjem razvoja malog gospodarstva, stvaranja povoljnog poduzetničkog okruženja u svrhu pružanja podrške realizaciji početničkih poduzetničkih inicijativa i projekata te rasta i razvoja subjekata malog gospodarstva.

Odjel izrađuje, potiče i samostalno ili u suradnji s drugim dionicima provodi sustavne mjere podizanja poduzetničke kulture, uvođenja edukacije i programa osposobljavanja mladih za poduzetništvo, djelovanja početnih poduzetničkih poduhvata (start up-ova), informiranja i educiranja poduzetnika, poticanja rasta i razvoja subjekata malog gospodarstva kroz izravne mjere potpora i programe potpora te razvoja poduzetničke infrastrukture u funkciji obavljanja poduzetničkih djelatnosti i programa.

Odjel izrađuje analize o stanju lokalnog gospodarstva te analize i izvješća o provedbi programa, projekata i poticajnih mjera u ostvarivanju ciljeva razvoja malog gospodarstva te predlaže i osigurava inicijalna sredstva za provedbu programa razvoja poduzetništva. Odjel prati dodjelu državnih potpora i potpora male vrijednosti iz svog djelokruga u suglasju s propisima o državnim potporama.

Odjel razvija programe poduzetničke infrastrukture, predlaže programe djelovanja predinkubatora, poduzetničkih inkubatora i poslovnih zona te praćenja ostvarenih rezultata rasta i razvoja poslovanja poduzetnika kroz ostvarena ulaganja i nova zapošljavanja.

Odjel koordinira projekte koji potiču regionalni razvoj i poduzetništvo i u tom smislu provodi pripremu projekata za povoljnije izvore financiranja iz EU fondova i ostalih izvora te pronalazi inozemne partnere za zajedničke projekte.

Odjel provodi promociju energetske učinkovitosti i pozicioniranja i razvoja malog gospodarstva prema zelenim industrijama, omogućava edukaciju i informiranje poslovnog sektora o razvoju poslovanja na primjeni energetske učinkovitosti i trendova na tržištu zelenih industrija, pruža potporu inicijativama za energetskom učinkovitošću i sudjeluje u uspostavljanju lokalnih energetskih strategija i akcijskih planova u suradnji s poslovnim sektorom, u svrhu prilagodbe malog gospodarstva na uvjete poslovanja na tržištu zelenih industrija, provedbe energetske učinkovitosti i održivog razvoja.

Odjel surađuje s dionicima u turizmu i ugostiteljstvu, vodi koordinaciju nad planovima i projektima razvoja turizma, pruža mjere podrške jačanju svih oblika turizma u cilju razvoja turističkih proizvoda i unapređenja ponude turističke destinacije Rijeka. U provedbi zakona kojim se regulira radno vrijeme ugostiteljskih objekata, Odjel predlaže određivanje radnog vremena ugostiteljskih objekata te s tim u svezi provodi upravni postupak.

Odjel prati i podupire rad potpornih institucija i trgovačkih društava koji su u funkciji razvoja poduzetništva, malog gospodarstva, ribarstva i poljoprivrede, a koji su u su/vlasništvu Grada.

Odjel vodi koordinaciju manifestacija i sajmova koji su od značaja za predstavljanje Grada i poduzetništva Grada te predlaže namjenu objekata poslovne namjene koji se daju u zakup putem Odjela gradske uprave za gospodarenje imovinom.

U provedbi zakona kojim se reguliraju pitanja iz djelokruga rada Odjela, Odjel predlaže normativne akte, provodi upravni ili neupravni postupak, izvješćuje nadležna tijela o provedbi tih postupaka te obavlja poslove javne nabave iz djelokruga poslova Odjela.

6. Odjel gradske uprave za odgoj i školstvo

Članak 15.

U Odjelu gradske uprave za odgoj i školstvo obavljaju se poslovi kojima se osiguravaju potrebe stanovnika u području brige o djeci, obrazovanju i odgoju.

Poslovi iz stavka 1. ovoga članka obuhvaćaju osiguravanje financijskih i materijalnih uvjeta za rad gradskih ustanova odgoja i obrazovanja kojih je Grad osnivač, praćenje rada i poslovanja tih ustanova, pripremu prijedloga za utvrđivanje programa odgoja i obrazovanja iznad državnog pedagoškog standarda koji će se financirati iz proračuna Grada (programa za darovite učenike osnovnih škola, programa produženog boravka i cjelodnevne nastave, ranog informatičkog obrazovanja, programa za učenike i djecu predškolskog uzrasta s posebnim potrebama, programa za dodatnu edukaciju učitelja i stručnih suradnika, gradske razine natjecanja, susreta i smotri, međunarodnu i među gradsku suradnju škola, stipendiranje darovitih srednjoškolaca i studenata, sudjelovanje u organizaciji posebnih prigoda iz područja obrazovanja i odgoja, kao i osiguranje drugih programa u funkciji odgoja i obrazovanja).

Odjel predlaže namjenu i način korištenja objekata namijenjenih odgoju i obrazovanju te nadzire njihovo korištenje.

7. Odjel gradske uprave za zdravstvo i socijalnu skrb

Članak 16.

U Odjelu gradske uprave za zdravstvo i socijalnu skrb obavljaju se poslovi u svezi socijalne skrbi, unapređenja zdravstvene zaštite te pronatalitetne politike na području Grada.

Poslovi u svezi socijalne skrbi obuhvaćaju sustavno praćenje relevantnih pokazatelja i s tim u svezi predlaganje konkretnih mjera za zaštitu i unaprjeđenje socijalne skrbi na razini Grada kroz provedbu Socijalnog programa Grada i dodjelu različitih oblika pomoći socijalno ugroženim građanima te stambeno zbrinjavanje u nužnom smještaju.

Poslovi u svezi unapređenja zdravstvene zaštite na području Grada obuhvaćaju suradnju s ustanovama, udrugama i drugim pravnim osobama u pogledu praćenja i analiziranja dostupnosti i unapređenja zdravstvene zaštite, te praćenja pokazatelja kakvoće okoliša koji utječe na zdravlje građana.

Poslovi u svezi pronatalitetne politike obuhvaćaju poslove koordinacije i provedbe mjera pronatalitetne politike.

Odjel obavlja i poslove u svezi s financiranjem i nadzorom nad provedbom programa iz područja zdravstvene zaštite i socijalne skrbi na lokalnoj razini, poglavito onih koji su usmjereni na pomoć socijalno osjetljivim i ugroženim skupinama građana (ovisnicima, osobama s invaliditetom, osobama starije životne dobi, djece, stradalnicima iz rata), prevenciju različitih bolesti, zaštitu životinja, poticanje volonterskog rada, nabavu opreme namijenjene radu ustanova i drugih pravnih osoba iz područja zdravstvene zaštite i socijalne skrbi, praćenje rada javnih ustanova iz područja zdravstvene zaštite i socijalne skrbi.

Odjel predlaže namjenu i način korištenja objekata zdravstva i socijalne skrbi te nadzire njihovo korištenje.

Odjel obavlja poslove davanja na korištenje stambenih prostora namijenjenih nužnom smještaju te nadzire njihovo korištenje.

8. Odjel gradske uprave za kulturu

Članak 17.

Ustrojstvene jedinice u sastavu Odjela gradske uprave za kulturu jesu: Direkcija programa i Direkcija za zaštitu i očuvanje kulturnih dobara.

Članak 18.

U Odjelu gradske uprave za kulturu osiguravaju se lokalne potrebe stanovnika u području kulture.

Poslovi i zadaće osiguravanja lokalnih potreba stanovnika u području kulture obuhvaćaju praćenje stanja u području kulture, osiguravanje financijskih i materijalnih uvjeta za rad ustanova kojih je Grad osnivač, predlaganje programa javnih potreba Grada u kulturi, raspodjelu sredstava proračuna Grada odobrenih za programe iz područja muzejske, galerijske, likovne, knjižnične i nakladničke, glazbene, scenske, filmske, multimedijalne djelatnosti i kulturnim manifestacija te zaštite i očuvanja kulturnih dobara, provođenje aktivnosti na projektima i programima u kulturi od interesa za Grad, obavljanje stručnih poslova u vezi s kulturnim manifestacijama i programima od interesa za Grad, praćenje namjenskog korištenja sredstava proračuna Grada te izradu strateških dokumenata kulturne politike Grada kao i poslove javne nabave iz djelokruga poslova Odjela.

Odjel prati rad i upravljanje u ustanovama u kulturi kojih je Grad osnivač, prati i potiče rad udruga te drugih pravnih i fizičkih osoba u kulturi, daje stručnu pomoć u realizaciji programa i rješavanju problematike korisnika proračuna Grada u kulturi, sudjeluje u pripremi i realizaciji kulturnih manifestacija od značaja za Grad, objedinjuje i razmatra predložene projekte iz institucionalne i izvaninstitucionalne kulture te predlaže njihovo prihvaćanje, sudjeluje i potiče prezentiranje i razvoj kulturnog stvaralaštva te specifičnih potreba mladih.

Odjel predlaže namjenu i način korištenja objekata namijenjenih djelatnostima u kulturi, ugovara privremeno ili povremeno korištenje onih prostora u objektima kulture koji su mu predani na upravljanje te nadzire njihovo korištenje.

Odjel sustavno predlaže, prati i obavlja poslove iz djelokruga zaštite i očuvanja kulturnih dobara.

Odjel samostalno ili po potrebi u suradnji s drugim upravnim tijelima Grada koordinira i provodi:

-programe zaštite i očuvanja kulturnih dobara u vlasništvu Grada koji se financiraju iz sredstava spomeničke rente i/ili ostalih proračunskih sredstava ili drugih izvora sukladno propisima te ugovara i prati realizaciju održavanja (za pokretna kulturna dobra) i investicijskog ulaganja u navedena kulturna dobra,

-programe zaštite i očuvanja kulturnih dobara koja nisu u vlasništvu Grada i koji se su/financiraju iz sredstava spomeničke rente i/ili ostalih proračunskih sredstava ili drugih izvora sukladno propisima te sustavno prati njihovo izvršenje,

-programe gradnje novih objekata namjenjenih ustanovama u kulturi kojih je osnivač Grad, a koji se su/ financiraju iz sredstava spomeničke rente i/ili ostalih proračunskih sredstava ili drugih izvora sukladno propisima te prati njihovo izvršenje.

Odjel sudjeluje u svim programima Grada za poslove iz djelokruga zaštite i očuvanja kulturnih dobara.

Odjel surađuje s nadležnim službama i institucijama u svim pitanjima zaštite i očuvanja kulturnih dobara te izrađuje godišnje i dugoročne planove raspodjele sredstava spomeničke rente.

9. Odjel gradske uprave za sport i tehničku kulturu

Članak 19.

U Odjelu gradske uprave za sport i tehničku kulturu osiguravaju se lokalne potrebe stanovnika u području sporta i tehničke kulture, vodi se briga o objektima sporta i tehničke kulture Grada, u suradnji s drugim upravnim tijelima Grada osmišljava se i planira razvoj mreže objekata sporta i tehničke kulture Grada i provode zajedničke aktivnosti na projektima Grada, obavljaju se stručni poslovi u svezi sportskih manifestacija i manifestacija u tehničkoj kulturi od značenja za Grad te provodi poslovna suradnja sa Zajednicom sportskih udruga grada Rijeke »Riječki sportski savez«, Zajednicom tehničke kulture grada Rijeke i trgovačkim društvom u vlasništvu Grada, Rijeka sport d.o.o. za upravljanje, održavanje i izgradnju sportskih i drugih objekata.

Poslovi osiguravanja lokalnih potreba stanovnika u području sporta i tehničke kulture obuhvaćaju poslove i zadaće u svezi s programom javnih potreba Grada u sportu i tehničkoj kulturi, raspodjelom sredstava proračuna Grada koja su po namjeni i iznosima odobrena za navedene programe, kriterijima za programiranje, načinom i uvjetima raspoređivanja, načinom dodjele, praćenjem i nadzorom izvršenja programa javnih potreba te praćenjem korištenja i utroška sredstava proračuna Grada namijenjenih za provedbu programa javnih potreba, skrb o stručnom radu te obrazovnoj i informacijskoj djelatnosti u funkciji realizacije programa javnih potreba.

Odjel predlaže namjenu i način korištenja objekata namijenjenih sportu i tehničkoj kulturi te nadzire njihovo korištenje.

Osmišljavanje i planiranje razvoja mreže objekata sporta i tehničke kulture te aktivnosti na projektima Grada Odjel provodi u suradnji s drugim upravnim tijelima Grada.

Stručni poslovi u svezi sportskih manifestacija i manifestacija u tehničkoj kulturi od značaja za Grad obuhvaćaju poslove usmjerene ka uspješnoj realizaciji navedenih manifestacija.

Poslovna suradnja sa Zajednicom sportskih udruga grada Rijeke »Riječki sportski savez« i Zajednicom tehničke kulture grada Rijeke kao krovnim udrugama u sportu i tehničkoj kulturi na lokalnoj razini te trgovačkim društvom u vlasništvu Grada, Rijeka sport d.o.o. za upravljanje, održavanje i izgradnju sportskih i drugih objekata obuhvaća sve poslove usmjerene ka uspješnoj i na zakonu osnovanoj provedbi programa javnih potreba u sportu i tehničkoj kulturi te osiguravanju uvjeta potrebnih za održavanje programa u objektima sporta i tehničke kulture u vlasništvu Grada.

10. Odjel gradske uprave za financije

Članak 20.

Ustrojstvene jedinice u sastavu Odjela gradske uprave za financije jesu: Direkcija za proračun, Direkcija za računovodstvene poslove i Direkcija gradskih poreza i ostalih prihoda.

Članak 21.

U Odjelu gradske uprave za financije obavljaju se upravni i stručni poslovi proračuna, planiranja i evidentiranja javnih nabava, financijskog poslovanja i računovodstveno-knjigovodstveni poslovi, naplate gradskih poreza i ostalih prihoda, izrade i provedbe akata iz djelokruga rada odjela i drugih dokumenata te poslovi osiguranja.

Poslovi proračuna obuhvaćaju planiranje i izradu prijedloga proračuna Grada za sljedeću godinu i projekcije proračuna za naredne dvije godine, njegove izmjene i dopune tijekom proračunske godine, planiranje, praćenje i kontrolu izvršavanja prihoda i rashoda proračuna, izradu polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna, provedbu postupaka u svezi s zaduživanjem Grada i davanjem jamstava, izračun i kontrolu fiskalnog kapaciteta Grada, praćenje zaduživanja i izradu izvješća o stanju duga, utvrđivanje proračunskih ograničenja potrošnje utvrđenih na procjeni prihoda i primitaka te predlaganje mjera za uravnoteženje proračuna.

Poslovi planiranja i evidentiranja javnih nabava obuhvaćaju pripremu i izradu plana nabave Grada i njegovih izmjena i dopuna tijekom proračunske godine, izradu godišnjeg izvješća o sklopljenim ugovorima o javnoj nabavi i okvirnim sporazumima, vođenje jedinstvenog registra svih ugovora i okvirnih sporazuma Grada, koordinaciju u provedbi objedinjenih postupaka javne nabave koji se provode za potrebe više upravnih tijela Grada, izdavanje potvrda izvršiteljima radova odnosno isporučiteljima roba i usluga o urednom ispunjenju ugovora prema Gradu te izradu prijedloga godišnjeg i srednjoročnog (trogodišnjeg) plana davanja koncesija Grada.

Financijsko poslovanje i računovodstveno-knjigovodstveni poslovi obuhvaćaju poslove upravljanja dnevnom likvidnosti, izvršavanje rashoda i izdataka proračuna, Javne vatrogasne postrojbe Grada Rijeke i mjesnih odbora, poslove obračuna i isplate plaća za službenike i namještenike Grada i Javne vatrogasne postrojbe Grada Rijeke, blagajničko poslovanje, vođenje knjigovodstvenih poslova proračuna, Javne vatrogasne postrojbe Grada Rijeke i mjesnih odbora, vođenje analitičkih knjigovodstvenih evidencija imovine i obveza te sastavljanje financijskih i statističkih izvješća u skladu s financijsko-računovodstvenim propisima.

Poslovi naplate gradskih poreza i drugih prihoda obuhvaćaju utvrđivanje obveznika plaćanja gradskih poreza, provođenje poreznih postupaka i naplatu gradskih poreza te pokretanje i vođenje postupaka radi njihove prisilne naplate, utvrđivanje mjesečnih obveza i naplatu prihoda od prodanih gradskih stanova te analitičku evidenciju i praćenje ostalih prihoda koje ostvaruju upravna tijela Grada, izuzev prihoda koji se evidentiraju u Odjelu gradske uprave za komunalni sustav.

Poslovi izrade i provedbe akata iz djelokruga rada odjela i drugih dokumenata obuhvaćaju izradu i provedbu akata kojima se uređuje financijsko poslovanje Grada te sudjelovanje u izradi i provođenju strateških i ostalih dokumenata Grada.

Poslovi osiguranja obuhvaćaju provođenje postupaka javne nabave za usluge osiguranja imovine te službenika i namještenika Grada, ugovaranje i praćenje izvršavanja obveza s osnova osiguranja, prijave šteta i poduzimanje radnji za utvrđivanje visine i naplatu šteta te sastavljanje izvješća o naplati šteta.

11. Odjel za gradsku samoupravu i upravu

Članak 22.

Ustrojstvene jedinice u sastavu Odjela za gradsku samoupravu i upravu jesu: Direkcija za mjesnu samoupravu i Direkcija za opće i kadrovske poslove.

Članak 23.

U Odjelu za gradsku samoupravu i upravu obavljaju se poslovi u svezi s neposrednim sudjelovanjem građana u odlučivanju o lokalnim poslovima od neposrednog i svakodnevnog utjecaja na život i rad građana, poslovi u svezi s radnopravnim odnosima Gradonačelnika i zamjenika Gradonačelnika, poslovi u svezi s radnopravnim odnosima službenika i namještenika u upravnim tijelima Grada, službenika u Uredu za unutarnju reviziju Grada Rijeke, Uredu za financijsko upravljanje i kontrole Grada Rijeke te radnopravnim odnosima radnika Javne vatrogasne postrojbe Grada Rijeke i Agencije za društveno poticanu stanogradnju Grada Rijeke, prijema i otpreme pošte, poslovi u svezi s upravljanjem skloništima kao i drugi opći poslovi te poslovi javne nabave iz djelokruga poslova Odjela.

U Odjelu se obavljaju i poslovi koji obuhvaćaju zaštitu na radu i zaštitu od požara u objektima koje koriste upravna tijela Grada, mjesni odbori i Agencija za društveno poticanu stanogradnju Grada Rijeke.

Osim poslova iz stavka 1. i 2. ovoga članka, u Odjelu se obavljaju i poslovi zaštite i spašavanja te poslovi obrambenih priprema.

12. Ured Grada

Članak 24.

U Uredu Grada obavljaju se pravni, savjetodavni, protokolarni i stručno-administrativni poslovi u svezi s djelokrugom rada Gradonačelnika, Gradskog vijeća i njegovih radnih tijela, poslovi u svezi ostvarivanja prava na pristup informacijama, poslovi u svezi ostvarivanja djelovanja vijeća nacionalnih manjina, poslovi koji se odnose na razvoj i unapređenje djelovanja civilnog sektora, poslovi u svezi zastupanja Grada pred pravosudnim tijelima, poslovi javne nabave iz djelokruga poslova Ureda te poslovi informiranja građana putem medija i online komunikacijom na gradskim web portalima.

Poslovi iz stavka 1. ovoga članka obuhvaćaju stručne i administrativne poslove u svezi pripremanja i organizacije sjednica Gradonačelnikova kolegija, sjednica Gradskog vijeća i radnih tijela Gradskog vijeća, organizaciju poslova u svezi s protokolarnim primanjima i prigodnim svečanostima, stručne i administrativne poslove za potrebe Gradonačelnika, zamjenika Gradonačelnika, predsjednika i potpredsjednika Gradskog vijeća i članova radnih tijela Gradskog vijeća, poslove koji su u funkciji ostvarivanja suradnje tijela Grada s državnim tijelima, medijima, ustanovama, udrugama i građanima, poslove u svezi ostvarivanja prava nacionalnih manjina, poslove u svezi ostvarivanja prava na pristup informacijama, poslove u svezi razmatranja predstavki i pritužbi građana na rad upravnih tijela Grada te predlaganja mjera za otklanjanje utvrđenih nepravilnosti, savjetodavne poslove iz područja financija, prava, razvoja i energetike, poslove u svezi zastupanja Grada pred pravosudnim tijelima, poslove u svezi pripreme i izrade projekata i programa suradnje s Europskom unijom koji su od interesa za Grad te poslove informiranja građana putem medija i gradskih web portala o događanjima koje organizira gradska uprava te o ostalim događanjima koja promoviraju Rijeku kao grad.

13. Zavod za informatičku djelatnost

Članak 25.

Ustrojstvene jedinice u Zavodu za informatičku djelatnost jesu: Direkcija za informatičke sustave i Direkcija za računalno-komunikacijsku infrastrukturu.

Članak 26.

Zavod za informatičku djelatnost obavlja poslove planiranja, projektiranja, gradnje, uspostave, nadzora i održavanja računalnih informacijskih sustava i informatičke infrastrukture te pružanja elektroničke komunikacijske usluge.

Pod računalnim informacijskim sustavima, u smislu ove Odluke, podrazumijeva se skup svih sistemskih i aplikativnih programskih rješenja kojima se prikupljaju informacije i upisuju u baze podataka te pripadajućih računalnih programa koji pristupaju podacima iz baza podataka i kreiraju izvješća o stanju poslovnog sustava.

Pod informatičkom infrastrukturom, u smislu ove Odluke, podrazumijeva se skup svih osobnih i poslužiteljskih računala, uređaja i opreme čija raspoloživost predstavlja nužan preduvjet rada računalnih informacijskih sustava.

Elektronička komunikacijska usluga, u smislu ove Odluke, podrazumijeva raspoloživost elektroničke komunikacijske mreže, informatičke infrastrukture i povezane opreme čije ukupno usklađeno funkcioniranje omogućuje elektroničku komunikaciju između osobnih računala, poslužiteljskih računala i ostale informatičke opreme.

Poslovi iz stavka 1. ovoga članka uključuju:

-planiranje, projektiranje, gradnju i uspostavljanje informacijskih sustava temeljenih na alfanumeričkim podacima, dokumentima i geo-kodiranim podacima,

-planiranje, projektiranje, gradnju i uspostavljanje sustava eUprave,

-planiranje, nabavu, instalaciju i održavanje informatičke opreme, operativnih sustava i programskih rješenja,

-planiranje, gradnju, održavanje i upravljanje elektroničkom komunikacijskom infrastrukturom,

-planiranje, projektiranje, gradnju i održavanje tehnološke infrastrukture internet i intranet portala,

-planiranje i uspostavu sustava informacijske sigurnosti,

-uspostavu pravila korištenja informacijske infrastrukture informatičkog sustava,

-održavanje i unaprjeđivanje informacijskih sustava,

-planiranje i provođenje edukacije korisnika informacijskih sustava,

-planiranje, nabavu i instalaciju programa i opreme za antivirusnu zaštitu,

-planiranje, nabavu i raspodjelu potrošnog materijala za informatičku djelatnost,

-kreiranje sigurnosnih kopija informatičkih sustava i podataka,

-vođenje registra informatičkih osnovnih sredstva i potrošnog materijala,

-osiguravanje sigurnosti i zaštite podataka,

-uspostave i održavanja registara temeljnih podataka Grada.

Osim poslova iz stavka 5. ovoga članka, Zavod za informatičku djelatnost surađuje s organizacijama, institucijama, ustanovama i drugim upravnim tijelima Grada u pripremi i provedbi projekata posvećenih razvoju i primjeni novih tehnologija u upravljanju poslovnim procesima i promoviranju novih pristupa u komunikacija s građanima, poslovnom i znanstvenom zajednicom (eUpravljanje i eDemokracija). U Zavodu za informatičku djelatnost provodi se planiranje i izvješćivanje o realizaciji proračunskih sredstava te obavljaju poslovi javne nabave iz djelokruga poslova Zavoda.

III. SLUŽBENICI I NAMJEŠTENICI

Članak 27.

Poslove u upravnim tijelima Grada obavljaju službenici i namještenici.

Službenici obavljaju poslove iz samoupravnog djelokruga Grada kao i poslove državne uprave koji su prenijeti na Grad. Službenici obavljaju i opće, administrativne, financijsko-planske, materijalno-financijske, računovodstvene, informatičke i druge stručne poslove u upravnim tijelima Grada.

Namještenici obavljaju pomoćno-tehničke i ostale poslove čije je obavljanje potrebno radi pravodobnog i nesmetanog obavljanja poslova iz djelokruga upravnih tijela Grada.

Članak 28.

Radom upravnog tijela Grada upravlja pročelnik.

Radom direkcije rukovodi voditelj - ravnatelj direkcije, a radom službe rukovodi voditelj službe.

Članak 29.

Pročelnika upravnog tijela Grada imenuje Gradonačelnik sukladno zakonu kojim se uređuje lokalna i područna (regionalna) samouprava te zakonu kojim se uređuje radni odnos službenika i namještenika u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi.

Ostali službenici i namještenici primaju se u službu odnosno na rad u upravna tijela Grada sukladno zakonu kojim se uređuje radni odnos službenika i namještenika u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi.

IV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 30.

Upravno tijelo koje se ustrojava ovom Odlukom (Odjel gradske uprave za gospodarenje imovinom) preuzima obavljanje poslova utvrđenih u članku 13. ove Odluke, koji su se do stupanja na snagu ove Odluke obavljali u Odjelu gradske uprave za komunalni sustav, Odjelu gradske uprave za poduzetništvo, Odjelu gradske uprave za odgoj i školstvo, Odjelu gradske uprave za zdravstvo i socijalnu skrb, Odjelu gradske uprave za kulturu, Odjelu gradske uprave za sport i tehničku kulturu i Odjelu za gradsku samoupravu i upravu.

Novoustrojeno upravno tijelo preuzima službenike koji su na dan stupanja na snagu ove Odluke zatečeni na radu na preuzetim poslovima u upravnim tijelima iz stavka 1. ovoga članka, sredstva za rad, arhivu i drugu dokumentaciju, prava i obveze te financijska sredstva razmjerno preuzetim poslovima.

Članak 31.

Gradonačelnik će u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke imenovati privremenog pročelnika Odjela gradske uprave za gospodarenje imovinom.

Članak 32.

Pravilnici o unutarnjem redu upravnih tijela Grada uskladiti će se s odredbama ove Odluke najkasnije u roku od 30 dana od dana njezina stupanja na snagu.

Članak 33.

Službenici koji su do dana stupanja na snagu ove Odluke obavljali poslove u upravnim tijelima iz članka 30. stavka 1. ove Odluke, nastavljaju s radom na poslovima na kojima su zatečeni do usklađivanja pravilnika o unutarnjem redu s odredbama ove Odluke.

Rješenja o rasporedu službenika iz stavka 1. ovoga članka, sukladno odredbama zakona kojim se uređuje radni odnos službenika i namještenika u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, donijet će se najkasnije u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu pravilnika iz članka 32. ove Odluke.

Članak 34.

Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje važiti Odluka o ustrojstvu upravnih tijela Grada Rijeke (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 11/10).

Članak 35.

Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.

Klasa: 021-05/12-01/227

Ur. broj: 2170-01-16-00-12-2

Rijeka, 22. studenoga 2012.

GRADSKO VIJEĆE GRADA RIJEKE

Predsjednica
Dorotea Pešić-Bukovac, v.r.

 

https://sn.pgz.hr/default.asp?Link=odluke&izdanje=809&mjesto=51000&odluka=120
© Primorsko-goranska županija 2002.-2003. Sva prava pridržana.
Obratite se webmasteru s pitanjima i komentarima.
Programska podrška
www.netcom.hr