120.
Na temelju članka 35. i 53. stavka 3.
Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj
33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09 i 150/11) te članka 46. i 68.
Statuta Grada Rijeke (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 24/09
i 11/10), Gradsko vijeće Grada Rijeke, na sjednici 22. studenoga 2012. godine,
donijelo je
ODLUKU
o ustrojstvu upravnih tijela Grada Rijeke
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom se Odlukom uređuje ustrojstvo,
nazivi i djelokrug rada upravnih tijela Grada Rijeke (u daljnjem tekstu:
upravna tijela Grada).
Članak 2.
Riječi i izrazi u ovoj Odluci koji imaju
rodno značenje, bez obzira jesu li korišteni u muškom ili ženskom rodu, odnose
se na jednak način na muški ili ženski rod.
Članak 3.
Upravna tijela Grada ustrojavaju se u
skladu s rasporedom i opsegom poslova te prema srodnosti, organizacijskoj
povezanosti i potrebi učinkovitog obavljanja poslova iz samoupravnog djelokruga
Grada, učinkovitog rukovođenja njihovim radom i odgovornosti u radu.
U upravnim tijelima Grada mogu se
ustrojavati direkcije i službe kao unutarnje ustrojstvene jedinice.
Direkcije se određuju ovom Odlukom, a
službe se određuju pravilnicima o unutarnjem redu upravnih tijela Grada.
Članak 4.
Unutarnje ustrojstvo upravnog tijela
Grada, nazivi i opisi poslova radnih mjesta, stručni i drugi uvjeti za raspored
na radna mjesta, broj izvršitelja i druga pitanja od značaja za rad upravnog
tijela Grada uređuju se pravilnikom o unutarnjem redu.
Pravilnik iz stavka 1. ovoga članka
donosi Gradonačelnik Grada Rijeke (u daljnjem tekstu: Gradonačelnik) posebno za
svako upravno tijelo Grada, na prijedlog pročelnika upravnog tijela Grada.
Članak 5.
Sredstva za rad upravnih tijela Grada
osiguravaju se u proračunu Grada te iz drugih prihoda u skladu sa zakonom.
II. UPRAVNA TIJELA GRADA
Članak 6.
Upravna tijela Grada jesu:
1. Odjel gradske uprave za razvoj,
urbanizam, ekologiju i gospodarenje zemljištem,
2. Odjel gradske uprave za provedbu
dokumenata prostornog uređenja i građenje,
3. Odjel gradske uprave za komunalni
sustav,
4. Odjel gradske uprave za gospodarenje
imovinom,
5. Odjel gradske uprave za
poduzetništvo,
6. Odjel gradske uprave za odgoj i
školstvo,
7. Odjel gradske uprave za zdravstvo i
socijalnu skrb,
8. Odjel gradske uprave za kulturu,
9. Odjel gradske uprave za sport i
tehničku kulturu,
10. Odjel gradske uprave za financije,
11. Odjel za gradsku samoupravu i
upravu,
12. Ured Grada,
13. Zavod za informatičku djelatnost.
1. Odjel gradske uprave za razvoj,
urbanizam, ekologiju i gospodarenje zemljištem
Članak 7.
Ustrojstvene jedinice u sastavu Odjela
gradske uprave za razvoj, urbanizam, ekologiju i gospodarenje zemljištem jesu:
Direkcija za razvoj, urbanizam i ekologiju i Direkcija za gospodarenje zemljištem.
Članak 8.
U Odjelu gradske uprave za razvoj,
urbanizam, ekologiju i gospodarenje zemljištem obavljaju se poslovi
osiguravanja uvjeta za gospodarenje prostorom Grada kroz prostorno i
urbanističko planiranje, uređivanje građevinskog zemljišta i promicanje
djelatnosti zaštite okoliša te poslovi u svezi pripreme i vođenja kapitalnih
projekata kojih je Grad investitor kao i složenih projekata za druge
investitore (do njihove realizacije).
Poslovi iz stavka 1. ovoga članka
uključuju:
-promicanje razvojnih strategija i
projekata uređenja prostora u svrhu učinkovitijeg raspolaganja prostorom,
-suradnju u provedbi sustava
koordinacije interesa Grada s interesima susjednih općina, gradova,
Primorsko-goranske županije i Republike Hrvatske,
-pripremu, koordinaciju izrade i
donošenje dokumenata prostornog uređenja na području grada,
-organizaciju i koordinaciju izrade
prostornih i projektnih studija te projektne dokumentacije za kapitalne i
razvojne projekte Grada te druge projekte utvrđene programom rada,
-praćenje stanja u području prometa,
infrastrukture, zaštite okoliša i graditeljske baštine te predlaganje mjera za
njihovo poboljšanje,
-stručno-analitičke poslove,
organizaciju i vođenje izrade dokumenata zaštite i unapređenja stanja okoliša i
održivog razvitka te procjenu utjecaja na okoliš za zahvate čiji je nositelj
Grad,
-informiranje javnosti o okolišu,
koordinaciju i organizaciju lokalnih događanja povodom obilježavanja značajnih
datuma zaštite prirode i okoliša te suradnju s nevladinim udrugama i mjesnom
samoupravom iz područja zaštite prirode i okoliša,
-osmišljavanje, promociju i prezentaciju
razvojnih projekata Grada na tržištu nekretnina,
-rješavanje imovinsko-pravnih odnosa i
tehničku pripremu građevinskog zemljišta za realizaciju kapitalnih i razvojnih
projekata Grada, za gradnju objekata i uređenje javnih površina, kojih je
investitor Grad, kao i za potrebe daljnjeg raspolaganja zemljištem,
-prikupljanje dokumentacije, ovjeru
dokumentacije i provođenje postupka u pravnom prometu zemljištem u vlasništvu
Grada te sudjelovanje i praćenje sudskih i drugih postupaka koji se vode u
svezi zemljišta od interesa za Grad,
-obavljanje poslova državne uprave u
gospodarenju zemljištem, koji su zakonom stavljeni u nadležnost Grada,
-osnivanje i vođenje katastra vodova,
osnivanje i vođenje izvorne evidencije naselja, ulica i kućnih brojeva te
određivanje kućnih brojeva,
-vođenje evidencije o zemljištu u
vlasništvu Grada te omogućavanje pravovremenog, cjelovitog, istinitog i
preciznog iskazivanja zemljišta u vlasništvu Grada te nastalih promjena u GIS
bazi podataka i u analitičkim evidencijama gradskog knjigovodstva koje se vode
u Odjelu gradske uprave za financije,
-obavljanje administrativno-tehničkih
poslova za potrebe komasacijskog povjerenstva i izvršavanje rješenja o
komasaciji,
-obavljanje administrativno-tehničkih
poslova za potrebe posebnih radnih i stručnih tijela iz djelokruga rada Odjela.
2. Odjel gradske uprave za provedbu
dokumenata prostornog uređenja i građenje
Članak 9.
U Odjelu gradske uprave za provedbu
dokumenata prostornog uređenja i građenje obavljaju se poslovi izdavanja
lokacijskih dozvola i drugih akata vezanih uz provedbu dokumenata prostornog
uređenja i gradnje na području Grada.
Poslovi iz stavka 1. ovoga članka
uključuju:
-vođenje upravnih i neupravnih postupaka
iz područja prostornog uređenja i gradnje (donošenje rješenja o općim stvarima,
izdavanje uvjerenja i potvrda na temelju evidencije koju vodi Odjel, izdavanje
uvjerenja o vremenu gradnje građevina i slično),
-izdavanje lokacijskih dozvola,
-donošenje rješenja o utvrđivanju
građevinske čestice,
-potvrđivanje parcelacijskih elaborata,
-izdavanje rješenja o uvjetima građenja,
-izdavanje potvrda glavnog projekta,
-obavljanje tehničkog pregleda građevine
i izdavanje uporabnih dozvola,
-izdavanje dozvola za uklanjanje
građevine,
-izdavanje rješenja o izvedenom stanju,
-izdavanje uvjerenja za uporabu
građevine,
-potvrđivanje samostalnih uporabnih
cjelina u zgradama (etažiranje),
-vođenje evidencije čuvanja dokumenata
prostornog uređenja,
-vođenje evidencije o izdanim aktima,
-izrada izvješća o radu Odjela te izrada
izvješća i dostava raspoloživih podataka za potrebe drugih upravnih tijela
Grada,
-vođenje podataka o zgradama za potrebe
statističkih izvješća prema posebnom propisu,
-sudjelovanje u raspravama u postupku
donošenja dokumenata prostornog uređenja.
3. Odjel gradske uprave za komunalni
sustav
Članak 10.
Ustrojstvene jedinice u sastavu Odjela
gradske uprave za komunalni sustav jesu: Direkcija plana, razvoja i gradnje,
Direkcija zajedničke komunalne djelatnosti, Direkcija za komunalno redarstvo i
Direkcija za prometno redarstvo.
Članak 11.
U Odjelu gradske uprave za komunalni
sustav obavljaju se poslovi u svezi uređenja naselja, planiranja, razvoja i
gradnje građevina i pripadajućih objekata i uređaja komunalne infrastrukture
uključivo kupnju zemljišta, poslovi nabave opreme, analize, kontrole i uređenja
prometa, poslovi koordinacije komunalnih i trgovačkih društava iz djelokruga
rada Odjela, davanja subvencija za grobna mjesta, dodjele pružanja javne vodne
usluge čišćenja septičkih i sabirnih jama, davanja koncesijskih odobrenja za
obavljanje djelatnosti na pomorskom dobru i koncesija na pomorskom dobru koje
su u nadležnosti Grada, utvrđivanja komunalnog doprinosa, komunalne i druge
naknade, spomeničke rente te donošenja rješenja, naplata i postupak ovrhe iz
nadležnosti Odjela, poslovi održavanja i brige o zaštiti pomorskog dobra u
općoj upotrebi, održavanja građevina i pripadajućih objekata i uređaja
komunalne infrastrukture, poslovi u svezi obavljanja komunalnih djelatnosti
koje se financiraju iz sredstava komunalne naknade, poslovi u svezi korištenja
javnih površina (zakup i privremena uporaba), poslovi u svezi s izdavanjem
dozvola za obavljanje autotaksi prijevoza, poslovi komunalnog i prometnog
redarstva te poslovi javne nabave iz djelokruga poslova Odjela.
Razvoj i gradnja građevina obuhvaća
naročito: razvoj, analizu i planiranje potreba gradnje građevina, projektiranje
i geodetsku pripremu zemljišta za gradnju uključivo kupnju zemljišta, građenje,
primopredaju i preuzimanje građevina u vlasništvo, kao i vođenje razvojnih
projekata u suradnji s komunalnim i trgovačkim društvima, Agencijom za
društveno poticanu stanogradnju Grada Rijeke i ostalim upravnim tijelima Grada.
Pod građevinama i pripadajućim objektima
i uređajima komunalne infrastrukture podrazumijevaju se naročito: nerazvrstane
ceste sukladno zakonu kojim se uređuju ceste, druge javne površine sukladno
zakonu kojim se uređuje komunalno gospodarstvo, komunalne vodne građevine,
energetski objekti za distribuciju toplinske energije, groblja, odlagališta
otpada te ostale građevine i oprema komunalnih i trgovačkih društava koje se
financiraju iz izvora sredstava naknade za razvoj.
Upravljanje građevinama i pripadajućim
objektima i uređajima komunalne infrastrukture obuhvaća naročito: analizu,
kontrolu i uređenje prometa u smislu analize postojećih i predlaganja novih
prometnih rješenja lokalnog značaja, izdavanje prometnih suglasnosti, odobrenja
za prekomjernu uporabu, opterećenje, prekopavanje te dozvole za izvanredan
prijevoz.
Održavanje građevina i pripadajućih
objekata i uređaja komunalne infrastrukture obuhvaća naročito: održavanje
nerazvrstanih cesta, održavanje javne rasvjete, zelenih površina i opreme na
zelenim površinama, čišćenje javnih površina, čišćenje mora i plaža, održavanje
javnih zahoda i kupatila, održavanje fontana, održavanje groblja, održavanje javnih
satova, održavanje autobusnih čekaonica, sanaciju neuređenih odlagališta otpada
te poslove dežurne pogrebne službe, provođenje mjera dezinfekcije, dezinsekcije
i deratizacije, skupljanja, odvoza i uništavanja lešina i nusproizvoda
životinjskog podrijetla, skupljanja i zbrinjavanja napuštenih i izgubljenih
životinja.
Poslovi komunalnog redarstva obuhvaćaju
nadzor i kontrolu u djelokrugu poslova Odjela, kao i drugih upravnih tijela
Grada u suglasju s propisima i aktima Grada.
Poslovi prometnog redarstva obuhvaćaju
poslove nadzora nepropisno zaustavljenih i parkiranih vozila i poslove
upravljanja prometom.
4. Odjel gradske uprave za gospodarenje
imovinom
Članak 12.
Ustrojstvene jedinice u sastavu Odjela
gradske uprave za gospodarenje imovinom jesu: Direkcija za pravne i imovinske
poslove, Direkcija za gradnju i održavanje objekata javne, poslovne i stambene
namjene, Direkcija za upravljanje objektima stambene namjene i Direkcija za
upravljanje objektima poslovne namjene.
Članak 13.
U Odjelu gradske uprave za gospodarenje
imovinom obavljaju se poslovi upravljanja, evidentiranja, stjecanja,
otuđivanja, gradnje, održavanja, davanja u najam, davanja u zakup, davanja na
upravljanje i davanja na korištenje svih objekata javne, poslovne i stambene
namjene u vlasništvu Grada te poslovi davanja koncesije za obavljanje komunalne
djelatnosti tržnica na malo i dimnjačarskih poslova.
Objektima javne namjene, u smislu ove
Odluke, razumijevaju se građevine i dijelovi građevina kojima se u obavljanju
djelatnosti i zadovoljavanju javnih potreba koriste Grad i ustanove kojih je
Grad osnivač, osim objekata komunalne infrastrukture i objekata koji služe
obavljanju komunalnih djelatnosti. Gospodarenje objektima javne namjene
obuhvaća poslove evidentiranja, stjecanja, otuđivanja, gradnje, održavanja,
davanja na upravljanje i davanja na korištenje upravnim tijelima Grada i
ustanovama kojih je Grad osnivač.
Objektima poslovne namjene, u smislu ove
Odluke, razumijevaju se građevine i dijelovi građevina koji su namijenjeni
davanju u zakup za poduzetničke i ne-poduzetničke djelatnosti. Gospodarenje
objektima poslovne namjene obuhvaća poslove evidentiranja, stjecanja,
otuđivanja, gradnje, održavanja, davanja u zakup, naplate zakupnine, kao i
poslove održavanja zajedničkih dijelova zgrada u kojima se ti prostori nalaze.
Objektima stambene namjene, u smislu ove
Odluke, razumijevaju se građevine i dijelovi građevina koji su namijenjeni
stanovanju (stanovi i stambeni prostori). Gospodarenje objektima stambene
namjene obuhvaća poslove upravljanja, evidentiranja, stjecanja, otuđivanja,
gradnje, održavanja, davanja u najam, davanja na korištenje, naplate najamnine,
kontrole korištenja, kao i poslove održavanja zajedničkih dijelova zgrada u
kojima se ti prostori nalaze.
Odjel obavlja i poslove evidencije
najmodavaca, najmoprimaca i visine najamnine na području grada Rijeke,
evidencije stanova i poslovnih prostora na području grada Rijeke, evidencije u
svezi s upravljanjem stambenim zgradama na području grada Rijeke (upravitelji
stambenih i poslovnih zgrada, visina zajedničke pričuve zgrada na području
grada Rijeke i slično).
Poslovi iz stavka 1. ovoga članka
uključuju:
-utvrđivanje i ažurno vođenje brige o
pravnom statusu objekata u vlasništvu Grada u zemljišnim knjigama (uključivo
legalizacije, etažiranja, parcelacije, upisa i brisanja zaloga, povrata,
otkupa, stanarskog prava, reguliranje odnosa s Republikom Hrvatskom i dr.),
-uređenje međuvlasničkih odnosa u
stambenim zgradama u kojima se nalaze stanovi i poslovni prostori u vlasništvu
Grada,
-ustrojavanje i ažurno vođenje
jedinstvenog registra nekretnina Grada,
-omogućavanje pravovremenog, cjelovitog,
istinitog i preciznog iskazivanja svih nekretnina (objekata) u vlasništvu Grada
u analitičkim evidencijama knjigovodstva Grada koje se vode u Odjelu gradske
uprave za financije,
-planiranje stjecanja odnosno otuđivanja
nekretnina (objekata) sukladno potrebama svih upravnih tijela Grada, priprema i
provođenje odgovarajućih postupaka i radnji potrebnih za zakonito provođenje
postupaka stjecanja odnosno otuđivanja te pravovremeno evidentiranje nastalih
promjena u zemljišnim knjigama, analitičkim evidencijama te registru nekretnina
Grada,
-hitne intervencije, praćenje nastalih
šteta na objektima te prijavu i pripremu dokumentacije osiguravateljima radi
ostvarivanja prava na naknadu štete,
-analizu, planiranje potreba,
utvrđivanje opsega radova i usluga, izradu projektne dokumentacije, procjenu
troškova redovnog i investicijskog održavanja te izvođenja rekonstrukcija i
dogradnji na objektima javne, poslovne i stambene namjene, u suradnji s ostalim
upravnim tijelima Grada, ustanovama i trgovačkim društvima kojih je Grad
osnivač te Agencijom za društveno poticanu stanogradnju Grada Rijeke,
-analizu, planiranje potreba,
organizaciju i praćenje građenja te primopredaju i preuzimanje u vlasništvo
izgrađenih objekata javne, poslovne i stambene namjene, u suradnji s ostalim
upravnim tijelima Grada, ustanovama i trgovačkim društvima kojih je Grad
osnivač te Agencijom za društveno poticanu stanogradnju Grada Rijeke,
-pripremu i provođenje postupaka javne
nabave iz djelokruga poslova Odjela te praćenje izvršenja radova i usluga
temeljem sklopljenih ugovora.
Odjel koordinira aktivnosti i osigurava
potrebne resurse i podršku za redovan rad Agencije za društveno poticanu
stanogradnju Grada Rijeke.
U Odjelu se obavljaju i poslovi
sustavnog gospodarenja energijom u objektima u vlasništvu Grada, poslovi pripreme
i provedbe energetske certifikacije objekata u vlasništvu Grada kao i poslovi u
svezi s predlaganjem mjera energetske učinkovitosti u objektima u vlasništvu
Grada te planova i mjera za korištenje obnovljivih izvora energije.
5. Odjel gradske uprave za poduzetništvo
Članak 14.
U Odjelu gradske uprave za poduzetništvo
obavljaju se poslovi u svezi s poticanjem razvoja malog gospodarstva, stvaranja
povoljnog poduzetničkog okruženja u svrhu pružanja podrške realizaciji
početničkih poduzetničkih inicijativa i projekata te rasta i razvoja subjekata
malog gospodarstva.
Odjel izrađuje, potiče i samostalno ili
u suradnji s drugim dionicima provodi sustavne mjere podizanja poduzetničke
kulture, uvođenja edukacije i programa osposobljavanja mladih za poduzetništvo,
djelovanja početnih poduzetničkih poduhvata (start up-ova), informiranja i
educiranja poduzetnika, poticanja rasta i razvoja subjekata malog gospodarstva
kroz izravne mjere potpora i programe potpora te razvoja poduzetničke
infrastrukture u funkciji obavljanja poduzetničkih djelatnosti i programa.
Odjel izrađuje analize o stanju lokalnog
gospodarstva te analize i izvješća o provedbi programa, projekata i poticajnih
mjera u ostvarivanju ciljeva razvoja malog gospodarstva te predlaže i osigurava
inicijalna sredstva za provedbu programa razvoja poduzetništva. Odjel prati
dodjelu državnih potpora i potpora male vrijednosti iz svog djelokruga u
suglasju s propisima o državnim potporama.
Odjel razvija programe poduzetničke
infrastrukture, predlaže programe djelovanja predinkubatora, poduzetničkih
inkubatora i poslovnih zona te praćenja ostvarenih rezultata rasta i razvoja
poslovanja poduzetnika kroz ostvarena ulaganja i nova zapošljavanja.
Odjel koordinira projekte koji potiču
regionalni razvoj i poduzetništvo i u tom smislu provodi pripremu projekata za
povoljnije izvore financiranja iz EU fondova i ostalih izvora te pronalazi
inozemne partnere za zajedničke projekte.
Odjel provodi promociju energetske
učinkovitosti i pozicioniranja i razvoja malog gospodarstva prema zelenim
industrijama, omogućava edukaciju i informiranje poslovnog sektora o razvoju
poslovanja na primjeni energetske učinkovitosti i trendova na tržištu zelenih
industrija, pruža potporu inicijativama za energetskom učinkovitošću i
sudjeluje u uspostavljanju lokalnih energetskih strategija i akcijskih planova
u suradnji s poslovnim sektorom, u svrhu prilagodbe malog gospodarstva na
uvjete poslovanja na tržištu zelenih industrija, provedbe energetske
učinkovitosti i održivog razvoja.
Odjel surađuje s dionicima u turizmu i
ugostiteljstvu, vodi koordinaciju nad planovima i projektima razvoja turizma,
pruža mjere podrške jačanju svih oblika turizma u cilju razvoja turističkih
proizvoda i unapređenja ponude turističke destinacije Rijeka. U provedbi zakona
kojim se regulira radno vrijeme ugostiteljskih objekata, Odjel predlaže
određivanje radnog vremena ugostiteljskih objekata te s tim u svezi provodi
upravni postupak.
Odjel prati i podupire rad potpornih
institucija i trgovačkih društava koji su u funkciji razvoja poduzetništva,
malog gospodarstva, ribarstva i poljoprivrede, a koji su u su/vlasništvu Grada.
Odjel vodi koordinaciju manifestacija i
sajmova koji su od značaja za predstavljanje Grada i poduzetništva Grada te
predlaže namjenu objekata poslovne namjene koji se daju u zakup putem Odjela
gradske uprave za gospodarenje imovinom.
U provedbi zakona kojim se reguliraju
pitanja iz djelokruga rada Odjela, Odjel predlaže normativne akte, provodi
upravni ili neupravni postupak, izvješćuje nadležna tijela o provedbi tih
postupaka te obavlja poslove javne nabave iz djelokruga poslova Odjela.
6. Odjel gradske uprave za odgoj i
školstvo
Članak 15.
U Odjelu gradske uprave za odgoj i
školstvo obavljaju se poslovi kojima se osiguravaju potrebe stanovnika u
području brige o djeci, obrazovanju i odgoju.
Poslovi iz stavka 1. ovoga članka
obuhvaćaju osiguravanje financijskih i materijalnih uvjeta za rad gradskih
ustanova odgoja i obrazovanja kojih je Grad osnivač, praćenje rada i poslovanja
tih ustanova, pripremu prijedloga za utvrđivanje programa odgoja i obrazovanja
iznad državnog pedagoškog standarda koji će se financirati iz proračuna Grada
(programa za darovite učenike osnovnih škola, programa produženog boravka i cjelodnevne
nastave, ranog informatičkog obrazovanja, programa za učenike i djecu
predškolskog uzrasta s posebnim potrebama, programa za dodatnu edukaciju
učitelja i stručnih suradnika, gradske razine natjecanja, susreta i smotri,
međunarodnu i među gradsku suradnju škola, stipendiranje darovitih
srednjoškolaca i studenata, sudjelovanje u organizaciji posebnih prigoda iz
područja obrazovanja i odgoja, kao i osiguranje drugih programa u funkciji odgoja
i obrazovanja).
Odjel predlaže namjenu i način
korištenja objekata namijenjenih odgoju i obrazovanju te nadzire njihovo
korištenje.
7. Odjel gradske uprave za zdravstvo i
socijalnu skrb
Članak 16.
U Odjelu gradske uprave za zdravstvo i
socijalnu skrb obavljaju se poslovi u svezi socijalne skrbi, unapređenja
zdravstvene zaštite te pronatalitetne politike na području Grada.
Poslovi u svezi socijalne skrbi
obuhvaćaju sustavno praćenje relevantnih pokazatelja i s tim u svezi
predlaganje konkretnih mjera za zaštitu i unaprjeđenje socijalne skrbi na
razini Grada kroz provedbu Socijalnog programa Grada i dodjelu različitih
oblika pomoći socijalno ugroženim građanima te stambeno zbrinjavanje u nužnom
smještaju.
Poslovi u svezi unapređenja zdravstvene
zaštite na području Grada obuhvaćaju suradnju s ustanovama, udrugama i drugim
pravnim osobama u pogledu praćenja i analiziranja dostupnosti i unapređenja
zdravstvene zaštite, te praćenja pokazatelja kakvoće okoliša koji utječe na
zdravlje građana.
Poslovi u svezi pronatalitetne politike
obuhvaćaju poslove koordinacije i provedbe mjera pronatalitetne politike.
Odjel obavlja i poslove u svezi s
financiranjem i nadzorom nad provedbom programa iz područja zdravstvene zaštite
i socijalne skrbi na lokalnoj razini, poglavito onih koji su usmjereni na pomoć
socijalno osjetljivim i ugroženim skupinama građana (ovisnicima, osobama s
invaliditetom, osobama starije životne dobi, djece, stradalnicima iz rata),
prevenciju različitih bolesti, zaštitu životinja, poticanje volonterskog rada,
nabavu opreme namijenjene radu ustanova i drugih pravnih osoba iz područja
zdravstvene zaštite i socijalne skrbi, praćenje rada javnih ustanova iz
područja zdravstvene zaštite i socijalne skrbi.
Odjel predlaže namjenu i način
korištenja objekata zdravstva i socijalne skrbi te nadzire njihovo korištenje.
Odjel obavlja poslove davanja na
korištenje stambenih prostora namijenjenih nužnom smještaju te nadzire njihovo
korištenje.
8. Odjel gradske uprave za kulturu
Članak 17.
Ustrojstvene jedinice u sastavu Odjela
gradske uprave za kulturu jesu: Direkcija programa i Direkcija za zaštitu i
očuvanje kulturnih dobara.
Članak 18.
U Odjelu gradske uprave za kulturu
osiguravaju se lokalne potrebe stanovnika u području kulture.
Poslovi i zadaće osiguravanja lokalnih
potreba stanovnika u području kulture obuhvaćaju praćenje stanja u području
kulture, osiguravanje financijskih i materijalnih uvjeta za rad ustanova kojih
je Grad osnivač, predlaganje programa javnih potreba Grada u kulturi,
raspodjelu sredstava proračuna Grada odobrenih za programe iz područja
muzejske, galerijske, likovne, knjižnične i nakladničke, glazbene, scenske,
filmske, multimedijalne djelatnosti i kulturnim manifestacija te zaštite i
očuvanja kulturnih dobara, provođenje aktivnosti na projektima i programima u
kulturi od interesa za Grad, obavljanje stručnih poslova u vezi s kulturnim
manifestacijama i programima od interesa za Grad, praćenje namjenskog
korištenja sredstava proračuna Grada te izradu strateških dokumenata kulturne
politike Grada kao i poslove javne nabave iz djelokruga poslova Odjela.
Odjel prati rad i upravljanje u
ustanovama u kulturi kojih je Grad osnivač, prati i potiče rad udruga te drugih
pravnih i fizičkih osoba u kulturi, daje stručnu pomoć u realizaciji programa i
rješavanju problematike korisnika proračuna Grada u kulturi, sudjeluje u
pripremi i realizaciji kulturnih manifestacija od značaja za Grad, objedinjuje
i razmatra predložene projekte iz institucionalne i izvaninstitucionalne
kulture te predlaže njihovo prihvaćanje, sudjeluje i potiče prezentiranje i
razvoj kulturnog stvaralaštva te specifičnih potreba mladih.
Odjel predlaže namjenu i način
korištenja objekata namijenjenih djelatnostima u kulturi, ugovara privremeno
ili povremeno korištenje onih prostora u objektima kulture koji su mu predani
na upravljanje te nadzire njihovo korištenje.
Odjel sustavno predlaže, prati i obavlja
poslove iz djelokruga zaštite i očuvanja kulturnih dobara.
Odjel samostalno ili po potrebi u
suradnji s drugim upravnim tijelima Grada koordinira i provodi:
-programe zaštite i očuvanja kulturnih
dobara u vlasništvu Grada koji se financiraju iz sredstava spomeničke rente
i/ili ostalih proračunskih sredstava ili drugih izvora sukladno propisima te
ugovara i prati realizaciju održavanja (za pokretna kulturna dobra) i
investicijskog ulaganja u navedena kulturna dobra,
-programe zaštite i očuvanja kulturnih
dobara koja nisu u vlasništvu Grada i koji se su/financiraju iz sredstava
spomeničke rente i/ili ostalih proračunskih sredstava ili drugih izvora
sukladno propisima te sustavno prati njihovo izvršenje,
-programe gradnje novih objekata
namjenjenih ustanovama u kulturi kojih je osnivač Grad, a koji se su/
financiraju iz sredstava spomeničke rente i/ili ostalih proračunskih sredstava
ili drugih izvora sukladno propisima te prati njihovo izvršenje.
Odjel sudjeluje u svim programima Grada
za poslove iz djelokruga zaštite i očuvanja kulturnih dobara.
Odjel surađuje s nadležnim službama i
institucijama u svim pitanjima zaštite i očuvanja kulturnih dobara te izrađuje
godišnje i dugoročne planove raspodjele sredstava spomeničke rente.
9. Odjel gradske uprave za sport i
tehničku kulturu
Članak 19.
U Odjelu gradske uprave za sport i
tehničku kulturu osiguravaju se lokalne potrebe stanovnika u području sporta i
tehničke kulture, vodi se briga o objektima sporta i tehničke kulture Grada, u
suradnji s drugim upravnim tijelima Grada osmišljava se i planira razvoj mreže
objekata sporta i tehničke kulture Grada i provode zajedničke aktivnosti na
projektima Grada, obavljaju se stručni poslovi u svezi sportskih manifestacija
i manifestacija u tehničkoj kulturi od značenja za Grad te provodi poslovna
suradnja sa Zajednicom sportskih udruga grada Rijeke »Riječki sportski savez«,
Zajednicom tehničke kulture grada Rijeke i trgovačkim društvom u vlasništvu
Grada, Rijeka sport d.o.o. za upravljanje, održavanje i izgradnju sportskih i
drugih objekata.
Poslovi osiguravanja lokalnih potreba
stanovnika u području sporta i tehničke kulture obuhvaćaju poslove i zadaće u
svezi s programom javnih potreba Grada u sportu i tehničkoj kulturi,
raspodjelom sredstava proračuna Grada koja su po namjeni i iznosima odobrena za
navedene programe, kriterijima za programiranje, načinom i uvjetima
raspoređivanja, načinom dodjele, praćenjem i nadzorom izvršenja programa javnih
potreba te praćenjem korištenja i utroška sredstava proračuna Grada
namijenjenih za provedbu programa javnih potreba, skrb o stručnom radu te
obrazovnoj i informacijskoj djelatnosti u funkciji realizacije programa javnih
potreba.
Odjel predlaže namjenu i način
korištenja objekata namijenjenih sportu i tehničkoj kulturi te nadzire njihovo
korištenje.
Osmišljavanje i planiranje razvoja mreže
objekata sporta i tehničke kulture te aktivnosti na projektima Grada Odjel
provodi u suradnji s drugim upravnim tijelima Grada.
Stručni poslovi u svezi sportskih
manifestacija i manifestacija u tehničkoj kulturi od značaja za Grad obuhvaćaju
poslove usmjerene ka uspješnoj realizaciji navedenih manifestacija.
Poslovna suradnja sa Zajednicom
sportskih udruga grada Rijeke »Riječki sportski savez« i Zajednicom tehničke
kulture grada Rijeke kao krovnim udrugama u sportu i tehničkoj kulturi na
lokalnoj razini te trgovačkim društvom u vlasništvu Grada, Rijeka sport d.o.o.
za upravljanje, održavanje i izgradnju sportskih i drugih objekata obuhvaća sve
poslove usmjerene ka uspješnoj i na zakonu osnovanoj provedbi programa javnih
potreba u sportu i tehničkoj kulturi te osiguravanju uvjeta potrebnih za
održavanje programa u objektima sporta i tehničke kulture u vlasništvu Grada.
10. Odjel gradske uprave za financije
Članak 20.
Ustrojstvene jedinice u sastavu Odjela
gradske uprave za financije jesu: Direkcija za proračun, Direkcija za
računovodstvene poslove i Direkcija gradskih poreza i ostalih prihoda.
Članak 21.
U Odjelu gradske uprave za financije
obavljaju se upravni i stručni poslovi proračuna, planiranja i evidentiranja
javnih nabava, financijskog poslovanja i računovodstveno-knjigovodstveni
poslovi, naplate gradskih poreza i ostalih prihoda, izrade i provedbe akata iz
djelokruga rada odjela i drugih dokumenata te poslovi osiguranja.
Poslovi proračuna obuhvaćaju planiranje
i izradu prijedloga proračuna Grada za sljedeću godinu i projekcije proračuna
za naredne dvije godine, njegove izmjene i dopune tijekom proračunske godine,
planiranje, praćenje i kontrolu izvršavanja prihoda i rashoda proračuna, izradu
polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna, provedbu postupaka
u svezi s zaduživanjem Grada i davanjem jamstava, izračun i kontrolu fiskalnog
kapaciteta Grada, praćenje zaduživanja i izradu izvješća o stanju duga,
utvrđivanje proračunskih ograničenja potrošnje utvrđenih na procjeni prihoda i
primitaka te predlaganje mjera za uravnoteženje proračuna.
Poslovi planiranja i evidentiranja
javnih nabava obuhvaćaju pripremu i izradu plana nabave Grada i njegovih
izmjena i dopuna tijekom proračunske godine, izradu godišnjeg izvješća o
sklopljenim ugovorima o javnoj nabavi i okvirnim sporazumima, vođenje
jedinstvenog registra svih ugovora i okvirnih sporazuma Grada, koordinaciju u
provedbi objedinjenih postupaka javne nabave koji se provode za potrebe više
upravnih tijela Grada, izdavanje potvrda izvršiteljima radova odnosno
isporučiteljima roba i usluga o urednom ispunjenju ugovora prema Gradu te
izradu prijedloga godišnjeg i srednjoročnog (trogodišnjeg) plana davanja
koncesija Grada.
Financijsko poslovanje i
računovodstveno-knjigovodstveni poslovi obuhvaćaju poslove upravljanja dnevnom
likvidnosti, izvršavanje rashoda i izdataka proračuna, Javne vatrogasne
postrojbe Grada Rijeke i mjesnih odbora, poslove obračuna i isplate plaća za
službenike i namještenike Grada i Javne vatrogasne postrojbe Grada Rijeke,
blagajničko poslovanje, vođenje knjigovodstvenih poslova proračuna, Javne
vatrogasne postrojbe Grada Rijeke i mjesnih odbora, vođenje analitičkih
knjigovodstvenih evidencija imovine i obveza te sastavljanje financijskih i
statističkih izvješća u skladu s financijsko-računovodstvenim propisima.
Poslovi naplate gradskih poreza i drugih
prihoda obuhvaćaju utvrđivanje obveznika plaćanja gradskih poreza, provođenje
poreznih postupaka i naplatu gradskih poreza te pokretanje i vođenje postupaka
radi njihove prisilne naplate, utvrđivanje mjesečnih obveza i naplatu prihoda
od prodanih gradskih stanova te analitičku evidenciju i praćenje ostalih
prihoda koje ostvaruju upravna tijela Grada, izuzev prihoda koji se
evidentiraju u Odjelu gradske uprave za komunalni sustav.
Poslovi izrade i provedbe akata iz
djelokruga rada odjela i drugih dokumenata obuhvaćaju izradu i provedbu akata
kojima se uređuje financijsko poslovanje Grada te sudjelovanje u izradi i
provođenju strateških i ostalih dokumenata Grada.
Poslovi osiguranja obuhvaćaju provođenje
postupaka javne nabave za usluge osiguranja imovine te službenika i
namještenika Grada, ugovaranje i praćenje izvršavanja obveza s osnova
osiguranja, prijave šteta i poduzimanje radnji za utvrđivanje visine i naplatu
šteta te sastavljanje izvješća o naplati šteta.
11. Odjel za gradsku samoupravu i upravu
Članak 22.
Ustrojstvene jedinice u sastavu Odjela
za gradsku samoupravu i upravu jesu: Direkcija za mjesnu samoupravu i Direkcija
za opće i kadrovske poslove.
Članak 23.
U Odjelu za gradsku samoupravu i upravu
obavljaju se poslovi u svezi s neposrednim sudjelovanjem građana u odlučivanju
o lokalnim poslovima od neposrednog i svakodnevnog utjecaja na život i rad
građana, poslovi u svezi s radnopravnim odnosima Gradonačelnika i zamjenika
Gradonačelnika, poslovi u svezi s radnopravnim odnosima službenika i
namještenika u upravnim tijelima Grada, službenika u Uredu za unutarnju
reviziju Grada Rijeke, Uredu za financijsko upravljanje i kontrole Grada Rijeke
te radnopravnim odnosima radnika Javne vatrogasne postrojbe Grada Rijeke i
Agencije za društveno poticanu stanogradnju Grada Rijeke, prijema i otpreme
pošte, poslovi u svezi s upravljanjem skloništima kao i drugi opći poslovi te
poslovi javne nabave iz djelokruga poslova Odjela.
U Odjelu se obavljaju i poslovi koji
obuhvaćaju zaštitu na radu i zaštitu od požara u objektima koje koriste upravna
tijela Grada, mjesni odbori i Agencija za društveno poticanu stanogradnju Grada
Rijeke.
Osim poslova iz stavka 1. i 2. ovoga
članka, u Odjelu se obavljaju i poslovi zaštite i spašavanja te poslovi
obrambenih priprema.
12. Ured Grada
Članak 24.
U Uredu Grada obavljaju se pravni,
savjetodavni, protokolarni i stručno-administrativni poslovi u svezi s
djelokrugom rada Gradonačelnika, Gradskog vijeća i njegovih radnih tijela,
poslovi u svezi ostvarivanja prava na pristup informacijama, poslovi u svezi
ostvarivanja djelovanja vijeća nacionalnih manjina, poslovi koji se odnose na
razvoj i unapređenje djelovanja civilnog sektora, poslovi u svezi zastupanja
Grada pred pravosudnim tijelima, poslovi javne nabave iz djelokruga poslova
Ureda te poslovi informiranja građana putem medija i online komunikacijom na gradskim
web portalima.
Poslovi iz stavka 1. ovoga članka
obuhvaćaju stručne i administrativne poslove u svezi pripremanja i organizacije
sjednica Gradonačelnikova kolegija, sjednica Gradskog vijeća i radnih tijela
Gradskog vijeća, organizaciju poslova u svezi s protokolarnim primanjima i
prigodnim svečanostima, stručne i administrativne poslove za potrebe
Gradonačelnika, zamjenika Gradonačelnika, predsjednika i potpredsjednika
Gradskog vijeća i članova radnih tijela Gradskog vijeća, poslove koji su u funkciji
ostvarivanja suradnje tijela Grada s državnim tijelima, medijima, ustanovama,
udrugama i građanima, poslove u svezi ostvarivanja prava nacionalnih manjina,
poslove u svezi ostvarivanja prava na pristup informacijama, poslove u svezi
razmatranja predstavki i pritužbi građana na rad upravnih tijela Grada te
predlaganja mjera za otklanjanje utvrđenih nepravilnosti, savjetodavne poslove
iz područja financija, prava, razvoja i energetike, poslove u svezi zastupanja
Grada pred pravosudnim tijelima, poslove u svezi pripreme i izrade projekata i
programa suradnje s Europskom unijom koji su od interesa za Grad te poslove
informiranja građana putem medija i gradskih web portala o događanjima koje
organizira gradska uprava te o ostalim događanjima koja promoviraju Rijeku kao
grad.
13. Zavod za informatičku djelatnost
Članak 25.
Ustrojstvene jedinice u Zavodu za
informatičku djelatnost jesu: Direkcija za informatičke sustave i Direkcija za
računalno-komunikacijsku infrastrukturu.
Članak 26.
Zavod za informatičku djelatnost obavlja
poslove planiranja, projektiranja, gradnje, uspostave, nadzora i održavanja
računalnih informacijskih sustava i informatičke infrastrukture te pružanja
elektroničke komunikacijske usluge.
Pod računalnim informacijskim sustavima,
u smislu ove Odluke, podrazumijeva se skup svih sistemskih i aplikativnih
programskih rješenja kojima se prikupljaju informacije i upisuju u baze
podataka te pripadajućih računalnih programa koji pristupaju podacima iz baza
podataka i kreiraju izvješća o stanju poslovnog sustava.
Pod informatičkom infrastrukturom, u
smislu ove Odluke, podrazumijeva se skup svih osobnih i poslužiteljskih
računala, uređaja i opreme čija raspoloživost predstavlja nužan preduvjet rada
računalnih informacijskih sustava.
Elektronička komunikacijska usluga, u
smislu ove Odluke, podrazumijeva raspoloživost elektroničke komunikacijske
mreže, informatičke infrastrukture i povezane opreme čije ukupno usklađeno
funkcioniranje omogućuje elektroničku komunikaciju između osobnih računala,
poslužiteljskih računala i ostale informatičke opreme.
Poslovi iz stavka 1. ovoga članka
uključuju:
-planiranje, projektiranje, gradnju i
uspostavljanje informacijskih sustava temeljenih na alfanumeričkim podacima,
dokumentima i geo-kodiranim podacima,
-planiranje, projektiranje, gradnju i
uspostavljanje sustava eUprave,
-planiranje, nabavu, instalaciju i
održavanje informatičke opreme, operativnih sustava i programskih rješenja,
-planiranje, gradnju, održavanje i
upravljanje elektroničkom komunikacijskom infrastrukturom,
-planiranje, projektiranje, gradnju i
održavanje tehnološke infrastrukture internet i intranet portala,
-planiranje i uspostavu sustava
informacijske sigurnosti,
-uspostavu pravila korištenja
informacijske infrastrukture informatičkog sustava,
-održavanje i unaprjeđivanje
informacijskih sustava,
-planiranje i provođenje edukacije
korisnika informacijskih sustava,
-planiranje, nabavu i instalaciju
programa i opreme za antivirusnu zaštitu,
-planiranje, nabavu i raspodjelu
potrošnog materijala za informatičku djelatnost,
-kreiranje sigurnosnih kopija
informatičkih sustava i podataka,
-vođenje registra informatičkih osnovnih
sredstva i potrošnog materijala,
-osiguravanje sigurnosti i zaštite podataka,
-uspostave i održavanja registara
temeljnih podataka Grada.
Osim poslova iz stavka 5. ovoga članka,
Zavod za informatičku djelatnost surađuje s organizacijama, institucijama,
ustanovama i drugim upravnim tijelima Grada u pripremi i provedbi projekata
posvećenih razvoju i primjeni novih tehnologija u upravljanju poslovnim
procesima i promoviranju novih pristupa u komunikacija s građanima, poslovnom i
znanstvenom zajednicom (eUpravljanje i eDemokracija). U Zavodu za informatičku
djelatnost provodi se planiranje i izvješćivanje o realizaciji proračunskih
sredstava te obavljaju poslovi javne nabave iz djelokruga poslova Zavoda.
III. SLUŽBENICI I NAMJEŠTENICI
Članak 27.
Poslove u upravnim tijelima Grada
obavljaju službenici i namještenici.
Službenici obavljaju poslove iz
samoupravnog djelokruga Grada kao i poslove državne uprave koji su prenijeti na
Grad. Službenici obavljaju i opće, administrativne, financijsko-planske,
materijalno-financijske, računovodstvene, informatičke i druge stručne poslove
u upravnim tijelima Grada.
Namještenici obavljaju pomoćno-tehničke
i ostale poslove čije je obavljanje potrebno radi pravodobnog i nesmetanog
obavljanja poslova iz djelokruga upravnih tijela Grada.
Članak 28.
Radom upravnog tijela Grada upravlja
pročelnik.
Radom direkcije rukovodi voditelj -
ravnatelj direkcije, a radom službe rukovodi voditelj službe.
Članak 29.
Pročelnika upravnog tijela Grada imenuje
Gradonačelnik sukladno zakonu kojim se uređuje lokalna i područna (regionalna)
samouprava te zakonu kojim se uređuje radni odnos službenika i namještenika u
lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi.
Ostali službenici i namještenici primaju
se u službu odnosno na rad u upravna tijela Grada sukladno zakonu kojim se
uređuje radni odnos službenika i namještenika u lokalnoj i područnoj
(regionalnoj) samoupravi.
IV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 30.
Upravno tijelo koje se ustrojava ovom
Odlukom (Odjel gradske uprave za gospodarenje imovinom) preuzima obavljanje
poslova utvrđenih u članku 13. ove Odluke, koji su se do stupanja na snagu ove
Odluke obavljali u Odjelu gradske uprave za komunalni sustav, Odjelu gradske
uprave za poduzetništvo, Odjelu gradske uprave za odgoj i školstvo, Odjelu
gradske uprave za zdravstvo i socijalnu skrb, Odjelu gradske uprave za kulturu,
Odjelu gradske uprave za sport i tehničku kulturu i Odjelu za gradsku
samoupravu i upravu.
Novoustrojeno upravno tijelo preuzima
službenike koji su na dan stupanja na snagu ove Odluke zatečeni na radu na
preuzetim poslovima u upravnim tijelima iz stavka 1. ovoga članka, sredstva za
rad, arhivu i drugu dokumentaciju, prava i obveze te financijska sredstva
razmjerno preuzetim poslovima.
Članak 31.
Gradonačelnik će u roku od 15 dana od
dana stupanja na snagu ove Odluke imenovati privremenog pročelnika Odjela
gradske uprave za gospodarenje imovinom.
Članak 32.
Pravilnici o unutarnjem redu upravnih
tijela Grada uskladiti će se s odredbama ove Odluke najkasnije u roku od 30
dana od dana njezina stupanja na snagu.
Članak 33.
Službenici koji su do dana stupanja na
snagu ove Odluke obavljali poslove u upravnim tijelima iz članka 30. stavka 1.
ove Odluke, nastavljaju s radom na poslovima na kojima su zatečeni do
usklađivanja pravilnika o unutarnjem redu s odredbama ove Odluke.
Rješenja o rasporedu službenika iz
stavka 1. ovoga članka, sukladno odredbama zakona kojim se uređuje radni odnos
službenika i namještenika u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi,
donijet će se najkasnije u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu pravilnika
iz članka 32. ove Odluke.
Članak 34.
Danom stupanja na snagu ove Odluke
prestaje važiti Odluka o ustrojstvu upravnih tijela Grada Rijeke (»Službene
novine Primorsko-goranske županije« broj 11/10).
Članak 35.
Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od
dana objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-05/12-01/227
Ur. broj: 2170-01-16-00-12-2
Rijeka, 22. studenoga 2012.
GRADSKO VIJEĆE
GRADA RIJEKE
Predsjednica
Dorotea Pešić-Bukovac, v.r.